Diskuze

Kvalifikaci nemá 17 tisíc učitelů. Sedm tisíc musí odejít, bojí se Chládek

Koncem roku by podle ministra školství Marcela Chládka (ČSSD) mělo kvůli chybějící kvalifikaci ze školství odejít 7 000 učitelů. Nejhorší je situace na Karlovarsku a u učitelů odborných předmětů. V některých krajích je podíl nekvalifikovaných učitelů až třicet procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

Naše školství nezdevastovali odborníci, ale špatní ministři: Jediný porevoluční ministr, který chtěl, aby se děti učily, byl pan Dobeš. Proč si nevezmeme vzor z amerických a asijských škol, kde se děti usilovně vzdělávají - mají totiž motivaci!  Ze škol vychází tisíce žáků, kteří toho moc neumí a ani je jejich obor nezajímá. Vyhození zkušených odborníků ze škol vzdělanosti žáků nepomůže! 

Učení mne baví a mám pro to talent. Chodí za mnou bývalí žáci, aby se pochlubili svými úspěchy a rodinami. Hlásí se i ti problémoví, s poděkováním, že jsem je něco do života naučil. To v žádných ministerských tabulkách nenajdete, ale to nás ve školství drží!

1 0
možnosti
KK

Postavil jsem řadu velkých staveb, kde jsem řídil i více než 100 dělníků. Za 20 let jsem pak vyučil stovky výborných zedníků, kteří vyhrávali mezinárodní soutěže a dnes jsou z nich stavbyvedoucí a majitelé stavebních firem. Denně jsem se vzdělával v oboru. Napsal řadu elektronických učebnic, DUMů, Moodlů.  Jsem autorem a editorem Jednotných závěrečných zkoušek. Vždy jsem měl výborné hodnocení - i od kluků.Teď mi ministerstvo zakáže učit a nahradí mne magistrou, která neměla fanku v ruce. Pokud budou školství řídit neschopní odboráři a neinformovaní ministři, tak české řemeslo definitivně pohřbí.

Eduard Zeman, bývalý ministr školství -  Lidé se středoškolským vzděláním a příslušnou praxínepochybně mohou vyučovat odborné předměty!

3 0
možnosti
LM

Smutná a bezvýhradná pravda :-(

0 0
možnosti
JS

Nedostižným vzorem všech učitelů je Jára Cimrman.Nevím jaké měl vzdělání, ale měl děti rád a dokázal je něco naučit. Tím si u dnešních odborníků s několika vysokými školami zdaleka nejsem jist.

0 0
možnosti
JB

Kolik už bylo napsáno článků o tom, že absolventi PF, vystudovaní učitelé si hledají místa v jiných oborech, protože tam mají větší plat? Kolik už bylo napsáno článků o redukcích škol a snižování počtů pedagogů z důvodů nízkých počtů žáků? Kolik vlastně tento stát potřebuje pedagogů? Kolik jich opustilo PF od revoluce za 25 let a zda je to dostatečné? Prostě čísla a rozbory příčin. Ten článek je pouze konstatováním důsledku něčeho. A pochybuji, že se něco vyřeší, nebo zlepší. Protože učit už jenom na základním stupni je řehole. Ne povolání. To tady také občas píší.

3 0
možnosti
KK

Na ministra nepotřebujete vzdělání, na učitele odborného výcviku na učňáku musíte mít 2 vysoké školy! A za plat cca 17 tis. hrubého.

3 0
možnosti
JB

V tom máte celkem pravdu. Je to tak i jinde. Na ministra vám stačí jakákoliv VŠ. I mimo obor, to aby přeci jenom podřízení neohrnovali nos.

1 0
možnosti
JN

J31a34n 91N52o19v59á58k

1. 3. 2014 12:35

Mně by zajímalo, kdo tam i učitele přijal. Na základních školách učí kdejaký exot s maturitou. Tihle učitelé tam vůbec nemají co dělat. To potom může dělat lékaře někdo, kdo vystudoval SŠ, protože má k pacientům lidský přístup a je morálně bezúhonný.

1 2
možnosti
JB

A víte to tak jistě?

0 0
možnosti
JL

Učit neznamená jen stát před tabulí a mluvit. Napadá mě analogie s řemeslem. Někdo se to naučí sám a může se stát i mistrem (takových je ale málo). Většinu je to potřeba naučit a pokud budou šikovní, sami se dále mohou zlepšovat. A někdo se to nenaučí ani tak. K čemu jsou třeba výuční listy?

0 1
možnosti
JJ

Už vidím jak na průmyslovce bude učit elektrotechniku, strojnictví, automatizaci či jiný odborný předmět "kvalifikovaná" absoloventka pedagogické fakulty. ;-D;-D

Vyhlášce a některým zde diskutujícím bude dáno za pravdu, výsledek bude tristní.

A inženýři, kteří mají tyto znalosti půjdou si udělat pedagogické vzdělání, aby pak mohli získat lukrativní (spouasta prázdnin, dovolená, úvazek jen 20 hodin, klídek, pohoda volný čas), dobře placené (25 tisíc hrubého) místo. ;-D;-D;-D

A jaká je kvalifikace úředníků, jež na MŠ rozhodují?

7 0
možnosti
ML

Už ten nadpis článku je zavádějící. Jedná se ve většině o tom, že nemají pedagogickou klasifikaci. Ale oč je horším učitelem inženýr s praxí a zkušenostmi z provozu. Ti právě bohužel chybí. Proto máme plné úřady práce humanistů, ekonomů a technika nelze sehnat.

6 0
možnosti
KJP

To je dobře, když odejdou. Neb když jim ani 10 let nestačilo na to, aby si dodělali kvalifikaci, tak nemůžou učit druhé. Neb kdo se sám nedokáže vzdělávat, ten nedokáže vzdělávat druhé.

2 3
možnosti