Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Guvernérka Arizony vetovala zákon umožňující odmítnout obsloužit gaye

Guvernérka amerického státu Arizona Jan Brewerová vetovala zákon, který umožňoval z náboženských důvodů odmítnout poskytnutí služeb homosexuálům. Zákon podporovaný republikány vyvolal v Arizoně debatu o právech gayů a leseb, vyznání a diskriminaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a81n 59K50o78t85t41a93s 5124359910389

Dva líbající se vepři - požitek na pohled. Ještě je potkat na promenádě, jak se drží za ručičku...hm, asi mne zcenzurují nebo smažou, ale názor je názor.Rv

0/−1
28.2.2014 8:13
Foto

K65a19r80e18l 67S74e39i31d72l 8859195670538

Ta titulní fotka je síla... :-/

Může holič odmítnout obsloužit někoho, kdo se mu zdá např. hygienicky problémový? Proč má zákon nutit lidi dělat něco, co považují za špatné?

0/0
27.2.2014 19:09

P46a42v81e71l 55P21e69l42c 2959463775

Někoho obsloužit je špatné? Či snad zákon nutí lidi být homosexuály? Nebo co jste to chtěl říct?

0/0
28.2.2014 12:43

R77o17m16a73n 11M69i70r45o29s11l80a70v 4617843517826

Obsloužit slušného hosta by mělo být bez debat, ale podobné důvěrnosti by si mohli hošíci nechat na doma.Je fakt, že situace zhruba 30 000 bezdomovců se nijak radikálně neřeší, nejsou v módním kurzu , na straně druhé začíná být měřítkem naší humanity náš vřelý, nadšeně vítaným ....postoj k různým průvodům, kde se chlapci zcela zbytečně předvádí. Zkrátka tolerance samozřejmě, ale neotravuj s tím ostatní.

+3/−2
27.2.2014 17:45

B77r78o85n89i71s90l95a41v 52G58a31b55r24y31š 6945694720

To pak není tolerance, ale lhostejnost. Já taky můžu říct muži a ženě na zastávce, aby si to olizování nechali na doma. Ale proč, když se mají rádi?

+3/−1
28.2.2014 0:14

K12a40r59e67l 65N30e13č25a73s 5483519650710

V restaurantech,kde takové zákazy využívají jsou hosty většinou White Trash nebo ultrakonzervativci. Myslím,že tam by se stejně gayové necítili ve své kužičce. Asi jako obráceně motorkáři,mezi kterými je ale mnoho latentních homosexuálů,v gaybaru.R^:-)

0/0
27.2.2014 14:34

M29a86r14e37k 91K63a20l55i16n85a 3219744305518

Nejen latentních... :-)

+1/0
27.2.2014 14:54

M48a25r30e97k 16K21a96l59i54n90a 3259224585828

Osobně jsem hodně velký lierál v ekonomických vztazích, ale na druhou stranu si myslím, že situace, kdy by Vás mohli třeba v restauraci odmítnout obsloužit pro barvu kůže nebo sexuální orientaci - to si myslím, že by v kultivované a slušné společnosti nemělo být vůbec přijatelné...

+6/0
27.2.2014 12:41

M74i96l52o53š 74B80é38m 6434519862383

Ale je to problém morální, nikoliv právní (tím že s někým nechci obchodovat do jeho práv nezasahuji). Můžeme to považovat za nepřijatelné, můžeme se takovým obchodníkům vyhýbat a tím jim dát najevo svůj nesouhlas s jejich jednáním, ale určitě nás to neopravňuje k užití násilí proti takovým obchodníkům.

+2/−2
27.2.2014 12:52

M41i59r26o95s53l48a91v 44K77o63r10d53u49l45a 2547748696423

Nejde o mě, jen příklad...

Takže mě, jako živnostníka budeš nutit někoho obsloužit i když nechci a zaštiťovat to nějakou svobodou a nepřijatelností?

A co moje svoboda? Když musím obsloužit někoho, koho nechci a u koho se mi to příčí? Je přijatelné někomu nařizovat co musí?

Toto bych nechal každém...

+5/−3
27.2.2014 13:06

P22a22v79e14l 36D80r19o43t66á10r 7493234149724

Odmítnutí zákazníka z jiných důvodů než těch, které dovoluje zákon, znamená následující:

- Ty jako podnikatel využíváš výhod, které ti daný stát poskytuje

- ale současně odmítáš akceptovat pravidla, které pro podnikání ten stát stanovuje.

Podnikatel v Česku má spoustu výhod (ve srovnání například se somálským podnikatelem): Může využívat úřady práce pro hledání pracovníků, může využívat hasičů, policistů a zdravotníků pro řešení nouzových situací, které mohou vyvstat, může využívat pojištění, které na daném území poskytují pojišťovny, může se spolehnout na relativní stabilitu měny... Má značnou jistotu v odběrech vody, elektřiny a plynu, stát garantuje nezávadnost vody, kvalitu elektřiny atd.

Ale stát na druhou stranu očekává dodržování určitých pravidel, mimo jiné i to, že nebudeš prodávat alkohol nezletilým, a že nebudeš diskriminovat ani uchazeče o práci (takže ne, nemůžeš potenciální zaměstnankyni testovat z orálních schopností, a stejně tak věta "Cigány neberem" nemá v náborovém procesu co dělat), a odmítnout poskytnout službu můžeš pouze těm zákazníkům, kteří svým zápachem, znečištěním oděvu nebo například příliš hlasitým nebo vulgárním projevem obtěžují okolí. Ale pokud si dva muži chtějí v tvé restauraci dát jídlo a držet se při tom za ruku, tak je odmítnout nemůžeš - a nebo bys musel již předem avizovat, že v tvém podniku jsou zakázány veškeré projevy citové náklonnosti (matka nesmí pohladit syna, mladík nesmí políbit dívku...). Jsem zvědav, jak dlouho by ti taková restaurace vydržela funkční.

+4/−3
27.2.2014 12:39

J43a68r73o60m79í62r 10K52a32p77l80a28n 7748524122184

Ten rozbor nemá chybu ;-)R^

+1/0
27.2.2014 12:44

J30a16n 67S11o38c73h58o36r 2324456862206

Ten rozbor má jednu chybu. Po podnikatelích vyžadujeme, co nevyžadujeme po protistraně. Zkuste jít do homosexuální restaurace anebo do nějakého gayklubu s nápisem třeba na tričku "jsem homofob". Uvidíte jak se na vás homosexuálové sesypou. Stejně vás tam nikdo neobslouží a nebude to řešit nikdo, můžete se s nimi soudit a soudy to zametou pod koberec, aby si snad nepohněvaly homosexuální komunitu. Stěžovat si můžete akorát tak na nádraží. Takže jde o pokrytectví. Mne například obtěžuje, kdybych musel okukovat, jak se ocucávají dva chlapi a já při tom měl obědvat. Takže podobná individua možno zařadit mezi obtěžující hosty, pokud to musí být nějak právně ošetřeno.

+3/−4
27.2.2014 14:05

M81a91r93t63i58n 36B20o79r70a92k 2935175410698

Hloupěší reakci jsem dlouho nečetl.Rv

+1/−2
27.2.2014 14:49

B88o12h33u17s16l65a40v 57K78r43á54l13í44k 2681200479386

Takhle nějak zdůvodňovali nutnost absolutní loajality vůči režimu komunisti, a obzvlášť estébáci. Já bych ale přece jen ponechal trochu na vůli živnostníka, jestli chce natáčet gay svatby, pánbíčkářské obřady, swingers párty, závody v kadění a porážky zvířat na jatkách, nebo jestli se chce zaměřit jen na něco z toho.

+2/0
27.2.2014 16:58
Foto

K44a75r88e70l 40S82e26i69d47l 8419315460368

Proč "veškeré"?

0/0
27.2.2014 19:05

A21d60a68m 68R83y55c13h24l39ý 1308787339223

odporná fotka. Sice jí 5% menšina schvaluje, ale 95% lidí z ní je na zvracení. Prosil bych redaktory, aby respektovali právo většiny a takovéto fotky sem nedávala...

+9/−11
27.2.2014 12:02

J60a19n 55M90e51r69t33a 3632590411528

Jaké právo většiny? A mimochodem, máte zdroj pro své tvrzení? Nebo mluvíte za 95 % lidí, aniž byste se zeptal?

+5/−3
27.2.2014 12:07
Foto

P97a58v29e17l 47M67a34r19t21i52n31e93k 9435745831633

V ramci politicke korektnosti jsou podobne vyzkumy tabu. Dat Idnes anketu na tohle tema, tak je snad zlikviduji.

+4/0
27.2.2014 12:19

M43i24r15o54s20l46a27v 32K17o24r56d89u61l22a 2717618296263

Zdroj asi nemá. Podložené to asi nemá.

Dva líbající se chlapi je pro mě také nechutné takže mu dávám zapravdu.

+5/−1
27.2.2014 13:11

A69d35a36m 94R75y70c95h69l21ý 1698387249213

Chtěl jsem napsat přání většiny

0/0
27.2.2014 17:14

B25r66o15n88i49s53l85a42v 61G40a95b10r32y21š 6435574970

Jste si těmi 95 % jistý?

0/0
27.2.2014 14:41

A79d69a74m 27R15y58c36h48l47ý 1438587499343

Ne možná je to jen 94%

+2/0
27.2.2014 15:19

B57o92h91u13s40l32a55v 32K32r17á43l83í18k 2931390949536

Otázka vkusu nesouvisí se sexuální orientací. Mezi homosexuály je možná větší podíl těch, kterým se ta fotka nelíbí, než mezi heterosexuály.

+1/0
27.2.2014 16:50

A59d61a22m 23R89y68c49h93l20ý 1188787509113

O tom silně pochybuji

0/0
27.2.2014 17:12
Foto

K19a36r91e36l 82S13e17i29d80l 8219115740568

Souhlas.R^

I když je možné, že ji tam dali právě pro tu její provokativnost. Čím větší hnus, tím víc to zaujme.:-/

0/0
27.2.2014 19:13

M61i40l42o95š 63B95é52m 6934839962373

Rozhodnutí s kým budu obchodovat a spolupracovat by mělo být stejně svobodné, jako rozhodnutí s kým se budu kamarádit. Pokud někomu něco nabídnu, nemůže tím přeci vzniknout násilím vymahatelný nárok na to, abych to samé nabídl i někomu jinému.

+6/−6
27.2.2014 11:42

V21á67c34l52a18v 29V23a76n81ě30k 2963163908811

Pokud někoho odmítnete obsloužit kvůli tomu, že má jinou barvu kůže, jiné vyznání nebo orientaci presto že se chová slušně je nejen proti zákonům slušnosti ale take proti zákonům formálním.

Přátelit se můžete s kým chcete, ale to je v jiné rovině.

Patří to k základům civilizovaného chování, které bych vám doporučil si nastudovat.

+4/0
27.2.2014 12:00
Foto

P20a36v87e33l 78M49a20r47t42i16n18e60k 9235535811973

Ehm, v Manchesteru mne a moji nepustili na gay diskoteku. Pry mame prijit kazdy zvlast. Neni to diskriminace? Jen kvuli tomu, ze byla zavesena do meho rame! A to, ze vsechny ostatni uz byly otevrene, jen tahle ne bych mohl brat jako diskriminaci taky. Proste jsme pokrcili rameny a jeli domu. Nesoudili jsme se s nima a neporadali zadne protestni akce a petice.

+3/0
27.2.2014 12:06
Foto

P17a35v38e63l 24M25a77r64t20i60n96e34k 9925365631343

zavrene, mel bych si to vzdycky poradne precist, nez to odkliknu.

0/0
27.2.2014 12:07

V51á24c53l69a63v 69V15a57n27ě72k 2353273438571

Neměli na to právo a měl jste si skutečně stěžovat. Tam se za to draze platí.

0/0
27.2.2014 12:07
Foto

P15a68v93e82l 23M71a77r37t66i93n57e33k 9225275511853

Ja vim. Velice dobre to vim. Ale nechtel jsem byt za homofoba. Tak bych totiz skoncil

0/0
27.2.2014 12:16

P54a15v52e83l 19D97r10o22t44á46r 7303804469504

To je ale škoda, že jste se svých práv nedomáhali.

Homosexuálové měli takový přístup po dlouhá léta - nechávali si všechno líbit, v domnění, že většina jednou prokoukne a sama od sebe poleví.

Jenže nepoleví. Chtělo to pochod milionu černých lidí na Washington, aby Američané pochopili, že diskriminace černochů není nějaká marginální záležitost, ale že je to masový zločin, a věci se začaly měnit.

Chtělo to usilovný tlak mnoha homosexuálů, kteří si řekli "a dost", aby se věci začaly měnit k lepšímu.

Zločinci a přestupci se nacházejí na obou stranách barikády - pošahaný heterouš může diskriminovat homosexuála a pošahaný homouš může diskriminovat heterosexuála. Nikdo netvrdí, že co gay, to svatoušek. Ale zákony musí být nastaveny tak, aby neskriminovaly. A pokud tak nastaveny nejsou, je potřeba tlačit na jejich změnu.

+5/−1
27.2.2014 12:32

M89i60l30o62š 54B37é39m 6204239902553

Morálka je, na rozdíl od práva, nevymahatelná.

Odmítnout zákazníka může být neslušné, ale je to v zásadě nenásilné jednání. Nutit někoho obsloužit zákazníka je nejen neslušné, ale i násilné a tedy by to mělo být právně nepřípustné.

+2/−2
27.2.2014 12:07

V24á57c58l21a40v 56V86a15n40ě28k 2293733598471

Vedle jak ta jedle. Jak jsem nadepsal, pokud odmítnete někoho obsloužit z těchto důvodů, budete pokud se to prokáže po zásluze potrestán, což dle mých parametrů je správné.

Možná se vám to nelíbí, ale pro - většinu - společnosti je to správná reakce na diskriminaci a proto je to podloženo zákonem.

+3/0
27.2.2014 12:11

M17i68l81o48š 75B51é95m 6894259142963

Podle mě ne, protože se násilím trestá nenásilné a nikoho nepoškozující jednání.

0/0
27.2.2014 12:30

P12a58v71e24l 55D44r91o60t37á94r 7503514119134

Jedna z nejrozšířenějších forem násilí je omezování volnosti, a přesto to stát používá na mnoho těch, co nenásilně kradou.

Odmítnutí zákazníka z jiných důvodů než těch, které dovoluje zákon, znamená následující:

- Ty jako podnikatel využíváš výhod, které ti daný stát poskytuje

- ale současně odmítáš akceptovat pravidla, které pro podnikání ten stát stanovuje.

Podnikatel v Česku má spoustu výhod (ve srovnání například se somálským podnikatelem): Může využívat úřady práce pro hledání pracovníků, může využívat hasičů, policistů a zdravotníků pro řešení nouzových situací, které mohou vyvstat, může využívat pojištění, které na daném území poskytují pojišťovny, může se spolehnout na relativní stabilitu měny... Má značnou jistotu v odběrech vody, elektřiny a plynu, stát garantuje nezávadnost vody, kvalitu elektřiny atd.

Ale stát na druhou stranu očekává dodržování určitých pravidel, mimo jiné i to, že nebudeš prodávat alkohol nezletilým, a že nebudeš diskriminovat ani uchazeče o práci (takže ne, nemůžeš potenciální zaměstnankyni testovat z orálních schopností, a stejně tak věta "Cigány neberem" nemá v náborovém procesu co dělat), a odmítnout poskytnout službu můžeš pouze těm zákazníkům, kteří svým zápachem, znečištěním oděvu nebo například příliš hlasitým nebo vulgárním projevem obtěžují okolí. Ale pokud si dva muži chtějí v tvé restauraci dát jídlo a držet se při tom za ruku, tak je odmítnout nemůžeš - a nebo bys musel již předem avizovat, že v tvém podniku jsou zakázány veškeré projevy citové náklonnosti (matka nesmí pohladit syna, mladík nesmí políbit dívku...). Jsem zvědav, jak dlouho by ti taková restaurace vydržela funkční.

+2/0
27.2.2014 12:39

M89i42l75o15š 32B70é85m 6704259472683

Já od státu žádné výhody nechci. Já chci aby mě stát nechal být a zasahoval teprve až když dojde k porušení něčích právo. A lidé mají právo na svůj život, na svůj majetek se kterými může svobodně nakládat. Nemají právo nakládat s životem druhých - nutit je k nějaké spoluprací.

0/0
27.2.2014 12:46
Foto

K57a70r46e49l 59S33e41i53d23l 8379965250908

Proč "veškeré projevy"?

0/0
27.2.2014 19:17

M84i83l36o23š 31B52é65m 6264799442853

Vy sám byste byl schopen udělat to co chcete od státu? Tedy užít násilí proti někomu jen protože je na vás neslušný a nechce s vámi obchodovat?

0/0
27.2.2014 12:39

P18a30l83o 92M43a20k41y 7436349548971

Vy ako podnikateľ nejednáte sám za seba ale na základe nejakej licencie ktorú vystavil štát a štát zaručuje, že bude zabezpečovať nediskriminačné prostredie. A ak zistí že ako vlastník nejakej licencie (živnosť, obchodný register atď.) nejednáte v súlade so zákonmi a to aj zákon o diskriminácii by vám mal odobrať danú licenciu na vykonávanie podnikateľskej činnosti.

+1/0
27.2.2014 12:19
Foto

J72a55n 21Č77e70r19m96á86k 4759918275847

to máte pravdu.

tady se ovšem překračuje právo svědomí a podobné zákony chtějí například donutit církve, aby tyto lidi oddávaly či jim dávaly do adopcí děti, které do té doby pobývaly v jimi spravovaných dětských domovech či je dokonce zaměstnávaly v podobných zařízeních a třeba jim i umožnili práci duchovního...

a to bez ohledu na to, že pastorační  činnost  není pouhé zaměstnání, ale má i další rozměr... To je činnost, kterou nemůže dělat každý a krom studií musí splňovat i další předpoklady, např. určitá morálnost a chuť se obětovat pro všechny... A to i přesto, že ne všichni duchovní takoví jsou. To ovšem neznamená, že je třeba rezignovat na podobné požadavky a ještě je politicko-mocensky sabotovat...

Tím spíš, že si společnost jako taková sama škodí, neboť církve provozují spoustu zařízení fungující pro lidi v nouzi a pokud je nemohou provozovat v souladu se svými hodnotami a svědomím, buď je zlomíte a donutíte k falši, což není nikdy dobré, (neboť s tím kazíte i charakter člověka) a nebo ti lidé nebudou moct ve své činnosti pokračovat a pak nastane problém...

Podobná situace nastala před pár lety v UK, kdy v souvislosti s "teplým" zákonem některé církve zavřely svá zařízení pro opuštěné či jinak hancicapované děti, neboť jinak by bly donuceny jednat proti svému svědomí a hodnotám...

A navíc jde o pouhé kolečko v salámové metodě, jež stát používá, neboť třeba právě prezident Obama coby propotratový fanatik (s čímž se vůbec netají) a jeho exekutiva, často vybíraná (opět i dle slov samotného Obamy) i dle svého vztahu k feminismu, homo a potratům chce donutit společnost k podpoře potratů a církve k jejich toleranci (viz. zákon o nemocenském pojištění či nedávný cirkus OSN, který byl rozpoután především pro tyto hodnoty a postoje, samotné zneužívání dětí některými kněžími byla jen šikovně zvolená avšak zcela nepoužitelná, neboť statisticky neudržitelná zástěrka, což OSN dobře ví... proto i ta medializace)...

+1/−2
27.2.2014 12:26

M30a48r43t72i48n 71B81o51r76a36k 2605415390498

Mícháte dvě rozdílené věci. Kamarádit se budete dle své preference, ale poskytování služeb je naprosto něco jiného.

+1/0
27.2.2014 14:43

M48i20l12o94š 62B89é45m 6864219802123

Podle mě je to pořád dobrovolná (nenásilná) interakce dvou osob či více osob, která je pro všechny strany výhodná.

0/0
27.2.2014 14:46

P53a80v56e29l 92O67d92r90a44z62i54l 6984479917710

Takže podle diskutujících je hlavní problém v tom, že se jim při spatření polibku gayů zvedá kufr. Nebudu rozebírat proč (někteří homofobové si přitom barvitě přestavují anální pohlavní styk), ale v článku není nic o kufrech, tam jde o možnost neobsloužit homosexuály kvůli orientaci, ne kvůli chování. Tak, jako to bylo dřív nařízeno u černochů.

Jinak nevidím důvod, aby se nějak vášnivě na veřejnosti cicmal a ochmatával kdokoliv. Řada takových párů muž-žena je totiž dost odporná podívaná, jistojistě horší, než foto k článku.

+6/−3
27.2.2014 11:33
Foto

P52a12v30e45l 93M79a47r31t70i85n83e79k 9385365481433

Je zajimave, jak si z diskuse dokazete vyzobat ty spravne kousky a pominout vlastni myslenku. Bravo.

+2/0
27.2.2014 11:47

B36r62o70n94i89s34l32a83v 67G66a49b93r85y92š 6215644120

Víte, že tady bojujete proti větrným mlýnům? Věřte nebo ne, existují i tací heterosexuálové, kteří jsou si svou orientací jistí a přitom sem nenapíšou ani řádku, nebo naopak napíšou, že máme jejich podporu. Nepřipadá Vám to zvláštní, aby se i heterosexuálové dělili na dvě skupiny - na ty, kterým to vadí, a na ty, kterým to nevadí? Co si o nich myslíte?

0/0
27.2.2014 11:50
Foto

P90a47v42e65l 74M86a31r15t59i85n42e18k 9865645631953

A ja psal, ze mi vadi? Nevkladejte mi do ust takove veci. Mi vadi provokace a tlak na lidi. Dokonce jsem psal, mam kamose kteri jsou na kluky.  A dokonce je mam rad jako kamose. A nikdy by je nenapadlo se libat na ulici a to o nich vsichni vedi jak jsou orientovani. Nikdo jim to za zle nema. Nejsem homofob, jsem realista.

+1/0
27.2.2014 12:01

P29a27v45e76l 96S80c27h79e46l77l36e 5398532444763

"Tak jako to bylo driv NARIZENO u cernochu". A v tom je prave ten rozdil. Tomu fotografovi se proste nechtelo. Nikdo mu to nenarizuje, naopak, narizuje mu, aby priste bud lhal nebo musel. A to je spatne.

+1/0
27.2.2014 12:00

L74u29k76á46š 87N15o77v61á75k 1480895390485

To je teda Demokracie. Když nechci tak nechci ne? Já osobně proti nim nic nemám, ale když jste na koupališti a vedle vás si lehnou 2 teplouši, kteří se tam oblejzají, tak to se mi dělalo vážně špatně. Myslím si, že to není zdravé pro lidstvo a je to mozková porucha. Jsem schopný je akceptovat, pokud nedělají nekalosti z kterých se mi dělá špatně.

Já nevím, jako zase soudy nutí lidi, aby je akceptovali to si myslíte, že je správné nutit lidi k něčemu co nechtějí?

Člověkovi jde v první řadě o rozmnožování. Pokud se vyvyne homosexualita, tak musí být člověk nějak narušený nebo ho k temu vedou okolnosti ( například, že ho nechce žádná žena )

Nerad bych tu někoho napadal a nemám to v úmyslu, ale když se nad tím se zdravím rozumem zamyslím, tak homosexualita je spíš špatná jelikož se lidi přestávají rozmnožovat.

Taky si myslím, že to kazí mysl mladých lidí. Když vidí homosexuáli v choulostivé chvíli, tak je to může poznamenat a já osobně mám zájem o to, až jednou budu mít syna, aby se rozmnožil a pokračoval v rodu.

Proste homosexualita nemá smysl

+8/−8
27.2.2014 11:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.