Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlomový víkend pro Ukrajinu: utekl prezident, vzniká nový stát i vláda

Uplynulý víkend doslova přepsal historii Ukrajiny, země jen několik set kilometrů vzdálené od Česka. Prezident Viktor Janukovyč je od pátku na útěku, sobota přinesla klíčové ústavní změny a na svobodu se dostala staronová tvář opozice, vězněná expremiérka Julija Tymošenková. Zcela se obměnilo vedení země a na Majdanu vzniká samostatný stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D66a35v42i91d 49M40a28l31i41n91a 1540353540963

Na kdy ma domluvenou tu navstevu Janukovic u Zemana? :-)))) Aby mu mohl osobne predat zkusenosti, jak to vypada, kdyz se snazi dostat zemi bliz k Moskve! :-)))

0/0
24.2.2014 23:44

K76a56r49e51l 78H66a35n77č 3477211114652

Ukrajina stojí před volbou zda následovat příkladu Česka, Polska či pobaltských republik. Buď se mohou dát na dlouhou a strastiplnou cestu s nejistým výsledkem a pokusit se vybudovat funkční demokracii, nebo následovat příklad Ruska a Běloruska s jednou státostranou a s jedním silným vůdcem a s formální opozicí s kontrolovaným soudnictvím a milicí a s tím, že skutečnou opozici, která by byla schopna něco změnit budou držet pod zámkem, nebo přímo hrobech pod zemí.

+2/0
24.2.2014 10:42

J10o55s79e50f 30D76a14n97í57k 9756948922735

Strategické obkličování Ruska má pro USA a EU takovou prioritu, že do uchvácení Ukrajiny budou investovat jakékoliv prostředky.

+2/−1
24.2.2014 10:05

R74a35i73n46e18r 52E73l44l18e96d82e77r 2853853239836

Jenomze USA do toho nebudou investovat primo podporou Ukrajiny a delaji tvrdy tlak na EU, aby tam presunula miliardy. Zajimave, ze nikomu nevadi, ze tam vladne snemovna, kterou nikdo nevolil a prezidenta zastupuje spojenev Tymosinkove, ktera ja jako premierka Ukrajiny "uradovala" temer stejne jako jeji sok Janukovyc. Demokracie ???

+1/0
24.2.2014 10:28

R79o48m74a28n 75S60o50r33n58a49s 9974295793

Dovolte abych také přispěl k diskusi zdejších politologů a odborníků na východní Evropu svou troškou.

Když Ukrajina vyjednávala vstup do EU, nikoho to nezajímalo, všechno v klidu a pohodě. Pak prezident před podpisem dohody zjistí, že to není v zájmu země.... Ihned po tomto zjištění dostane z Ruska miliardové půjčky. Ten prezident, který nechal odsoudit Tymošenkovou za nevýhodné smlouvy zrovna s Ruskem... To se pak nemůže divit, že se to části politiků nelíbí. Prezident zjevně neodhadl sílu protivníků a podcenil jejich akceschopnost.

Způsob řešení politické situace už potom záleží na vkusu každého soudruha. Na Ukrajině se demonstruje a střílí, ve Francii jenom demonstruje a zaměstnavatel to platí, v Německu se také demonstruje, ale pouze o vlastní dovolené, no a v Česku se nedemonstruje, ale nadává v hospodě a na sítích.

Můžeme ale vidět kam to může dojít, když je prezident, vláda a parlament jedna parta. Zlaté kohoutky jsou už jen taková malá prkotina.

+3/0
24.2.2014 8:59

I54v58a15n 90R98ů13ž10i13č57k90a 3640462810672

http://www.youtube.com/watch?v=qSvj8F_Br4M

...

???Martin Jirousek: žádná (videa) nejsou. Není na nich totiž vidět, kdo střílí...

0/0
24.2.2014 8:37

R51e89n28é 83N72o44v47á97k 8925366609558

Na internetu jsem četl zajímavý nápad - prosadit zrušení církevních restitucí by šlo formou  obsazení budov sněmovny či podpálením pneumatik na Malostranském náměstí. „Jistě to podpoří Kocáb, Štětina, Němcová a další,“ když už se angažovali v ukrajinských událostech a tak by republice pomohli...

+1/−1
24.2.2014 8:11

M70i56l12a49n 85M68a98c62h 8960416361188

Komanči mají často ido..ké nápady bez nejmenší znalosti souvislostí....

+1/−3
24.2.2014 8:26

I91v41o 53M93i76l89d83a 5622388781

....Kříže se nemění

jen příjmení a jména

když letí kamení

jde kolem huby pěna

potom se omluvíme

pomníky postavíme a hlavy ozdobíme...                       J.Nohavica

0/0
24.2.2014 7:53

R81e81n67é 30N23o55v44á16k 8605226649488

Tak za prve nám strašně lžete nebo nemáte informace. 

Ten Tzv. Majdan vedou ukrajinští neofašisté. Antisemitské nacionalistické strany tam hrají prim. A mávají i s parlamentem! Dokazuje to zrušení jazykového zákona, který byl například Slovensku naopak vnucen pod hrozbou sankcí! EU se tváří, že nic nevidí. A bude hůř! Oleg Tjagnibok, lídr nacionalistické strany Svoboda, ve vystoupení na Majdaně prohlásil, že v nové Ukrajině musí vzniknout ministerstvo národního sebeuvědomění, oznámila ukrajinská média. Zdroje také poukazují, že v zemi má být podle Tjagniboka zaveden statut ´neobčan Ukrajiny´!! (Tto má být samozřejmě každý rus, Maďar, Rumun a hlavně žid.

Tjagnibok vyzval k zákazu používání ruského jazyka. Taktéž navrhuje zavést trestní odpovědnost za jeho použití. 

Ukrajinská nacionalistická strana Svoboda vystupuje za zavedení vízového režimu s Ruskem a aby Ukrajina získala statut jaderné mocnosti.

Diví se pak někdo Rusům na Krymu, že chtějí z dosahu vlivu ukrajinských neofašistů, kteří se derou k moci, když navíc se pod Ukrajinu dostali škrtem pera komunistického papaláše Chruščeva?

EU chce ovšem vždycky opak toho, co chtějí lidé - my jsme se dělit nechtěli a museli jsme. Krym se chce oddělit , ale EU a Putin si to prý nepřejí... vůle lidu nade vše....

+4/−5
24.2.2014 7:46

O57t39t55o 55H50a78l77í82ř 9153537588916

Já jsem čekal, kdy se vynoří nějaký komunista či rusofil, který zase začne lhát:-P Ukrajinští neofašisté;-D Myslím, že k fašismu máte mnohem blíž většina demonstrujících z Majdanu. Nebuďte smutný soudruhu a uspořádejte sbírku na základní potřeby soudruha Janukovyče. On to teď moc potřebuje - chybí mu zlatý záchod a další podobně nezbytné věci, které nakradl;-D To jsem zvědav, jak tohle budou obhajovat všichni ti zdejší rudí Hulínové, Hoferové, Kroupové, Černohorští, Odrazilové a spol. Zapomněl jsem na Menzlovou;-D Utřete slzy soudruzi a nevěšte hlavu. Soudruh Putin zachřestí zbraněmi a bude zase lépe;-D

+3/−6
24.2.2014 8:16

R75e80n12é 93N13o25v45á75k 8925416779308

Pro vás (ostatní to vědí) V Rusku i na Ukrajině proběhl cca před 20 lety převrat a od té doby je tam kapitalismus. Daleko tvrdší než u nás. Takže vaše soudruhování je paranoidní a směšné. 

Dále ještě pro vás (ostatní to také vědí) - v televizních záběrech jsou bez komentáře vidět vlajky a znaky banderovců, tedy těch co během války povraždili tisíce židů, Poláků i Čechů na Volyni. Němci se tam nemuseli snažit, udělali "práci" za ně. Opět opakuji obecně (mimo vás) známá fakta. Doporučuji základní informace z historie. Stačí vyhledávač, ani nemusíte do knihovny..

+2/−2
24.2.2014 9:13

O67t27t47o 84H16a62l34í75ř 9943367928946

Situaci na Ukrajině historicky i v současnosti znám, já se vyjadřuji k rudosti některých zdejších přispěvovatelů a komickému obsahu jejich příspěvků. Banderovci jsou jen jednou ze stran dnes už bývalé opozice - proto je shrnutí všech demonstrujících pod nálepku neofašistů lží a urážkou. Ekonomický stav na Ukrajině bych označil spíš za přechod mezi socialismem a kapitalismem s nezdravou mírou moci oligarchů. Zkuste si o Banderovi a banderovcích něco nastudovat. Tady vytrháváte ze souvislostí fakta. Tedy - ne že by k vraždění nedošlo, ale po Banderově uvěznění Němci došlo v jeho hnutí k rozpadu na frakce, z nichž jedna se věnovala vraždění. Ale nejde všechny házet vaším způsobem do jednoho pytle. Mimochodem tisíce Židů i Poláků povraždila mimo jiné i Rudá armáda.Jen opakuji známá fakta. Doporučuji základní informace z historie. Stačí vyhledávač, ani nemusíte do knihovny;-D

0/0
24.2.2014 10:12

O63t31t43o 43H82a60l94í75ř 9373187388466

Na Elledera jsem ve výčtu nejzarputilejších rudochů zapomněl - a vidím, že jich je větší množství:-)

0/0
24.2.2014 10:17

P29e71t64r 96N76o35v81o61t40n97y 3979902349262

Tak určitě ...

0/0
24.2.2014 8:54

J80a54n 19N97o48v92á12k 1425209803814

Je dobrá ta pružná demokracie.  Možná by nebylo špatné, kdyby demokratickém místním referendu vyhlásila vlastní stát i Praha. Ostraváci by si klidně mohli volit koho je napadne, ale do Prahy bychom ho pouštěli jen na státní návštěvu.

+2/−1
24.2.2014 6:53

M53i40l18a18n 47M42a30c21h 8280976171318

Tak třeba jel na návštěvu k Milošovi o něco dřív no.... :)

0/0
24.2.2014 5:47
Foto

P40e66t53r 18P60r30o29c96h77á45z83k22a 3652296322244

Chtěl bych věřít že pro ukrajince nastala cesta k lepším zítřkům.Moc bych jim to i přál.Přesvědčený o tom však nejsem.

+6/0
24.2.2014 5:29

D17a13v26i38d 53T25a94c80í50k 8526315598654

No jestli vstoupi do EU, tak to bude z blata do louze. :-/

0/0
24.2.2014 6:24

D70a23v96i81d 47T87a66c81í49k 8936815888604

3 komentare:

1) Se mi libi, jak Janukovyce jeho spolustranici obratem odsoudili. Dokud jim s nim bylo dobre, tak byli potichoucku, ale jak se to otocilo, hned utikali narodu sdelit, ze ho vlastne nikdy nemeli radi a distancuji se od nej. 

2) Vtipne je, jak po nem zbyly opulentni ucty stejne jako vzdy po vsech, kteri se kamosili s Rusakama, nahodicka, ze?

3) Chapu, ze Ukrajina se snazi priblizit Evrope a Janukovyc tomu branil, ale rozpoutat obcanskou valku kvuli VSTUPU DO EU mi prijde jako totalne absurdni zejmena v dobe, kdy nastvanost unijnich obyvatel roste umerne s rostouci byrokracii EU, vykonnost EU naopak klesa a v nekterych statech zacinaji vznikat myslenky na opusteni ci alespon uvolneni vztahu s EU

+1/0
24.2.2014 5:07

M84a75r94t34i95n 80H22o96f95e20r 7942895918854

S tím posledním bodem je to malinko jinak. Východ je pansovanský a proruský, západ jsou východoevropané, kteří Rusko nenávidí. To je historický fakt. takže není pravdou, že by se Ukrajina chtěla přiblížit do EU. O EU nakonec vůbec nejde. to je záminka.

Celý konflikt je umělý destabilizační projekt USA. Problém je ten, že ani dělení Ukrajiny tohle nevyřeší neboť západní a východní Ukrajinci jsou promícháni. Na západě také žije početná ruská menšina atd. Euroatlantským politikům, to nedochází (absence vzdělání - u loutek obvyklá a žádaná) nebo dochází (úzké vedení zasvěcené do plánu) a ti otevřeně lžou. Majdanovci jsou široké zájmové uskupení a většina je pouze protiruská nikoli proevropská. Nic jiného, než destabilizaci nečekejme. Body 1 a 2 představují obvyklé vrtění psím spřežením, které je součástí psychologického válečnictví. Protože Ukrajinská záležitost je válečná operace.

+3/−5
24.2.2014 6:19

J50a58n 36K20o77r97e46j21s 5731693247829

jasný body 1 a 2 vlastně neexistují ;-D

0/0
24.2.2014 7:04

N81o44r57b35e63r32t 56M64o63u19c15h55a 8271353782520

Kvik kvik ;-D

0/0
24.2.2014 9:11

K73a26r86e86l 56H94a79n41č 3897671704202

Jinak funguje president v demokracii a jinak president diktátor. Ve funkční demokracii musí prezident konzultovat svá rozhodnutí s parlamentem složeným z politických stran( zástupci lidu) a sám, by měl být nejlépe nestraník, tudíž se, ani náhodou nemůže chovat ,jako diktátor. Na Ukrajině Janukovyč, jako prezident a zároveň předseda nejsilnější strany nejdříve odvolal své spolustraníky z parlamentu a tím paralizoval jeho činnost a začal se chovat jako diktátor a neřízená střela.Jen pod tlakem svých poradců a na základě vlastního rozhodnutí dal postřílet téměř stovku svých spoluobčanů na náměstí Majdan v Kyjevě.Pochybuji o tom, že vůbec žádal členy své strany regionů o jejich souhlas. Diktátor se neptá na váš názor, ten udílí rozkazy a za neuposlechnutí staví ke zdi.

+1/0
24.2.2014 7:11

R62a48d63e30k 63S80u97c40h61o48c84h41l67e45b 7311858493302

ostatne tady v USA jeden mladik hodil na policistu snehovou kouli a nyni ceka na soud za utok na verejneho cinitele . takova je demokracie se vsemi zakony .

+4/0
24.2.2014 3:21

J64o59s71e67f 67P10o52r37t94i34k 8487769924

Ano, zatím to jsou demonstranti. Až, bude demokracie, budou při protestech rozprášeni radikálové.

+4/0
24.2.2014 5:04

D72a64v84i53d 11T69a51c34í62k 8546795228214

Trefne, pokud nestavkuji odbory, podle statni logiky to mohou byt jedine radikalove. ;-D

0/0
24.2.2014 5:09

R77a11d55e88k 59S58u54c50h46o16c60h89l80e94b 7301218523122

Julii prestali bolet zada jen jak se dostala z vezeni . Janukovic byl velice slaby president . pri prvnim vhozeni dlazebni kostky mel vyhlasit vyjimecny stav a rozprasit tu hordu "pro"demokratickych demonstrantu .

+3/−2
24.2.2014 3:19

F16r22a70n90t67i12š59e76k 84S78c78h39l95i27c86h55t87s 9745352481445

Možné jsem se netrefil. Hlavním městem Ukrainy bude Charkiv.

Vypleněný Kiev asi ne. Musí to ale schválit Oligarchové a RadaNerada jim to dá na papír. Tož i my máme Oligarchy ve vládě, tak co

Ale vážně, bude rozhodovat ekonomika, a jediná naděje je na Východě. Lidem to brzo dojde.

+1/−3
24.2.2014 2:39

M88a28r48t31i27n 77H92o20f88e55r 7132515118774

A zvlášť Majdanovcům, až přestane přistávat linka Lufthanzy, co vozí prachy revoluce, které jsou potom dopravovány spolu s diplomatickou poštou na americkou ambasádu...

+2/−4
24.2.2014 2:58

J16o97s17e20f 87P85o10r80t69i71k 8677769634

Dojde, ale pozdě. Nejdříve si budou užívat rádoby svobody cetek a blábolů.

+2/0
24.2.2014 5:07

O72l93d49ř41i46c26h 62L70e33b51e52d46a 5847805821740

Jestliže situaci v Kijevě plně kontrolují povstalecké milice, jistě lze pochybovat o nezávislém konání parlamentu a těžko jej považovat za aktuální hlavu demokratického státu.

+4/−1
24.2.2014 2:02

M88a32r35t53i25n 18J48i89r66o25u60s58e88k 7476775585598

Hehe. Parlament za dozorů magorů vyzbrojených řetězy, železnými tyčemi, molotovy a nyní už i palnými zbraněmi rozhodně rozhoduje zcela "svobodně". ;-D

+1/0
24.2.2014 2:25

J11a39n 46K94r16a71t15o84c24h45v74í65l 6679509113285

Až po návrate z Dnepropetrovska sa vraj Tymošenková bude naplno venovať politickej práci. Po prepustení z Charkovskej väzenskej nemocnice sa síce pohybovala na invalidnom vozíku, na liečenie do Nemecka sa však podľa Sorokovej nechystá.;-D8-o8-o

+1/−1
24.2.2014 1:49

J97a94n 81K44r50a19t57o84c10h51v78í11l 6129229443145

novaku co nechrnis ? ty si iny konsomolec neunavny ;-D tymosenkva je zlodejka a podvodnicka, s nou nikto nepocita. tak sa s tym zmier R^

0/−1
24.2.2014 1:56

M73a86r35t78i53n 37N93o26v63á48k 8397932132242

Nesouhlasím, ale pointa je spíš v tom, že o Tymošenkovou zde (v této situaci i článku) jde jen velice okrajově. Důležité bylo především potlačení ruského vlivu, odstřihnutí se od Ruska. Proto mi ten tvůj komentář připadá, jakoby patřil do úplně jiné diskuze.

0/0
24.2.2014 2:14

M10a57r19t56i69n 48H82o76f24e60r 7292885198154

Největší legrace je, že ukrajinští náckové se chovají podobně jako Lazar Mojsejevič Kaganovič při násilném poukraijnšťování Ukrajiny za bolševiků. Oni měli vždy hodně společného. Doufám, že nebude taková kupa mrtvol, jako za bolševiků. Ale zakazovat jazyk významné menšiny na Ukrajině je na zásah mezinárodního společenství. Dovedete si něco takového představit v Kanadě nebo ve Švýcarsku?

+6/−2
24.2.2014 0:52

I29v35a83n 22R33ů39ž61i92č63k75a 3490532660872

vidím, že vy byste v Československu jako úřední jazyk ruštinu přijal nadšeně už v osmačtyřicátým...

+4/−2
24.2.2014 0:56

M28a86r70t27i90n 95N36o77v53á91k 8647732642892

Skákal by radostí a přitom mával ruskou vlaječkou!:-) Je s podivem, že někdo jako Hofer se vůbec naučil českyRv

+1/−3
24.2.2014 1:00

M20a20r28t34i48n 83H20o44f22e55r 7802795848484

Vůbec ne. A už vůbec nevím, co s tím má společný ten komunistický puč. Ale je logické, když v nějaké zemi je početná menšina má mít právo na úření jednání v mateřském jazyce. My máme myslím dosud slovenštinu jako úřední jazyk. Co je na tom špatného? Budete-li například u soudu, je rodný jazyk vždy lepší. Umím plynně anglicky a několik let sem žil v UK i Americe a mohu vám říci, že soud je docela tvrdá zkouška...

+3/−1
24.2.2014 1:06

M63a55r80t30i94n 26N87o95v73á58k 8717282182912

Slovenština, pokud vím, není jazykem našich bývalých okupantů. Kdyby byla v Československu úředním jazykem Ruština, kvůli tomu že se tu za totality nasáčkovala hromada Rusáků, kteří si mysleli, že nás budou okupovat navždy... tak bychom ji taky bývali zrušili, na to vem jed.

+1/−1
24.2.2014 1:14

M56a40r30t67i64n 95H12o53f64e30r 7292285138174

Lidi nikdy nemohou za svůj režim. Studoval jsem americkou i ruskou literaturu. v Americe jsem žil v Rusku jsem mocrát byl... Všude jen lidé. Dobří nebo špatní. Chytří nebo idioti., Není důvod kohokoli nenávidět. Jen ty vlády. Ruskou okupaci jsem zažil. I osmašedesátý. Zůstaly základny, ale armáda nerabovala a nepopravovala. Spíš morální devastace... Vychovalo to také zbytečnou nenávist.

Celá ta zatracená zednářská revoluce v Rusku, která nám sem později nahrála socík, byla levárna. Měla sloužit k likvidaci Ruska. Bronsteinovi hrdlořezové... Kompletně sponzorovaní z venku... Něco si o tom přečtěte (A. C. Sutton např.) Ti obyčejní lidé nepředstavitelně trpěli. Dnes je zaplaťbůh vše jinak. Jen ta nenávist zůstala.

+4/−1
24.2.2014 1:27

M51a57r70t20i26n 51N39o88v45á83k 8537682732312

;-D

Hele, pokud se vetřu do státu, který má původní země sprostě okupuje (a kterému nařídí zavést na úřadech můj jazyk), stávám se sám okupantem. Potom dojde k situaci, že okupace skončí. Co tak asi můžu čekat? Správně bych měl být vykopnut zpět tam, odkud jsem já (a mí předkové) přišli. Případně si VELMI vážit toho, že můžu zůstat. Ale rozhodně nemůžu očekávat, že budu mít stejné výhody jako v době, kdy jsme to tu měli takříkajíc pod palcem.

+1/−1
24.2.2014 1:46

M24a54r74t76i65n 11H51o64f25e59r 7222295518604

To je ale v případě Ukrajiny nepochopení historie. Oni byli původně všichni menšina. Ta ruská přežila. Kyjevskou Rus už sem vůbec raději tahat nebudu.

+1/−1
24.2.2014 1:53

M12i25r98o74s97l83a87v 31S10c10h18w91a50r27z 7505838832216

Ale nepovídejte, je zábavné jak si Evropa, co dala světu 1. i 2.světovou válku umí vše vyložit a při své vlastní amoralitě z druhých dělat amorální. Ano, náckovský západ Ukrajiny byl SSSR okupován a nemyslím, že zrovna tam jsou jazykové zákony tím problémem o kterém je zde řeč. Ostatně, o tento západo-ukrajinský chudobinec, dříve patřící tak různě Polsku, Rakousko-Uhersku atp. nejde ani Rusku. Jiná situace je však na pro-ruském východě a to i z historických důvodů. 

:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kyjevsk%C3%A1_Rus

+1/−1
24.2.2014 1:57

I36v38a31n 50R75ů53ž50i47č15k10a 3920542590142

ano, v Československu jsme žili ve vzácné symbióze se Slováky a tudíž jednání ve vlastním jazyce v současné době je přirozené.. což se o násilné rusifikaci Ukrajiny říci nedá. Pokud v nějakém území či městě žije více než 20% uznané národnostní menšiny měla by se jim mateřská řeč v oficiálních jednáních uznávat, ovšem na celém území Ukrajiny by to platit nemělo...

Tam by v případě úředního jednání měla mít tam uznaná národní menšina nárok na tlumočníka od státu.

+5/0
24.2.2014 1:29

M32a86r38t43i67n 53H93o75f47e36r 7332745758574

To je ale historické nepochopení stavu. Ona i ta"ukrajinizace" byla násilná. Po první válce ukrajinský národ prakticky neexistoval. Existovala pouze jiho-západní větev ruské etnické skupiny a nicotná skupinka maloruských a haličských inteligentů... U nás napřed proběhlo národní obrození a potom státnost. Ukrajinci to zvládli hopem. Ruská menšina tam samozřejmě historicky vždy patřila. tohle je pouze umělý problém.

Ti, kterým dnes říkáme náckové jsou v podstatě pokračovatelé Svidomích ukrajinců a ti vždy chovali nenávist k ruskému národu. Podporováni sionisty. Tomu je tak i dnes.

+5/−1
24.2.2014 1:45

B19o11h46u74m75i37l 18P24e32t79r74a33s 1303564461812

Ti dva s kterymi se tu snazite diskutovat mi pripadaji jako pohrobci rusofoba Kaganovice.

+2/−1
24.2.2014 1:56

M30a17r54t57i87n 28H40o22f49e25r 7662425618834

To je na ně moc složité... Byl to přeci RUS ten náš milý Lazar. (...):-)

+1/−1
24.2.2014 2:06

B24o51h78u74m89i95l 98P55e79t83r75a23s 1713154631922

:-)R^

+1/−1
24.2.2014 2:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.