Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čína má na boj proti smogu nového pomocníka. Speciální dron s padákem

Čína testuje nový typ dronu, který má pomoci v boji proti znečištění. Ve vzduchu bude stříkat chemickou látku, která zmrazí polétavé částečky prachu a ty spadnou na zem. Mělo by to snížit koncentraci polétavého prachu v ovzduší, která v mnoha čínských městech překračuje limity až desetinásobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a37n 95P45a54v17e36l73k80a 3617501284901

Píšete, že v Číně je špatná situace : 80 mkg/m. Dnes je v Ostravě 70 mkg /m  a na webu ji označují jako uspokojivou.

0/0
7.3.2014 12:58
Foto

M16i38c12h93a51l 23K49o45u35r94e81k 5919272917741

U nas jsou PM2,5 v minimalnich hodnotach, nastesti. V Ostrave mate 70 mikrogramu, ale PM10, coz v teto hodnote je stale "uspokojivy" stav ovzdusi.

0/0
7.3.2014 13:29

J83o79s40e83f 31D50a95n51í44k 9696338202285

O tom si obyvatelé Moravskoslezského kraji mohou nechat jenom zdát.

+3/−1
7.3.2014 9:16

J49i47r17i 42S24l52o36u25p61e86n96s64k11ý 6510370847452

A zemi, zamořenou chemikáliemi z dronů, budou vystřelovat do povětří...;-D

+2/−1
7.3.2014 8:41
Foto

J28i29ř97í 68R66o97h50a21n 5924528837805

Proč raději nedají na komíny továren filtry a do aut katalyzátory? Samozřejmě ještě lepší by bylo přejít na čistší technologie, ale dokud je v čínských městech alespoň trochu přes ten smog vidět, moc se do toho hrnout nebudou. Možná až se smogem udusí nějaký čínský komunistický papaláš, začne se něco dít.

+5/0
7.3.2014 8:38

P52a62v82e41l 75M47a91t76o51u44š10e38k 5170367918564

Vzhledem k tomu, že tam jezdí praktický výhradně nová auta (dříve tam skoro žádná nebyla a ojetiny se tam nedovážejí), je téměř stoprocentní, že katalyzátory mají. Nehledě k tomu, že jsou tam běžnou věcí elektrické skútry a aspoň se tam trochu rozmáhají elektromobily, o kterých Evropa patrně z lobbistických důvodů nechce pokud možno ani slyšet.

+1/0
7.3.2014 8:53

R11a32d95o48s49l81a57v 93K23l91a37u72d98a 5504188614382

Takže proti smogu se brání chemikáliemi8-o  No a nebylo by jednodušší omezit tvorbu smogu?

+7/0
7.3.2014 8:09

M12a33r24t13i56n 26R63y24k87l 9120917406240

To bohužel dost dobře nejde, když je ve světě taková poptávka po kvalitních Čínských výrobcích od pracujících dětí

+2/0
7.3.2014 8:35

P14a98v43e14l 86M92a58t46o83u55š54e44k 5190807648654

Nepletete si Čínu s Indií nebo Bangladéšem?

+1/0
7.3.2014 8:54

M49a32r97t59i27n 82R55y38k16l 9360607786890

Nepletu si nic.

+1/0
7.3.2014 9:26

P64a91v79e56l 61M53a83t53o24u30š52e14k 5970597428784

Víte, jaký je hlavní rozdíl mezi naší propagandou do roku 1989 a po roce 1989? Zejména ten, že tehdy jí většina lidí nevěřila, nebo se tak alespoň tvářila, zatímco dnes jí většina lidí věří, nebo se tak alespoň tváří.

0/0
7.3.2014 12:32

P56a39v15e73l 33M62a81t71o68u39š55e94k 5420857858424

Nechci problém smogu v čínských (ani žádných jiných) městech zlehčovat, ale rád bych ke všem těm tendenčním článkům v médiích doplnil pár svých osobních poznatků. Čína, vzhledem k tomu, že její velmi podstatnou, ne-li převážnou plochu zaujímá poušť, má s polétavým prachem, hlavně na severu území, problémy zřejmě odnepaměti. Dále mlhy a opary připomínající smog jsou tam zcela běžným jevem i v úplných pustinách o velikosti poloviny Evropy, kde jsou nanejvýš dvě nebo tři menší města na mnoho tisíc čtverečních kilometrů. Takové podnebí tam prostě je. Kombinace obojího už sama o sobě dává vzniknout tomu, co se obvykle pouští na obrázcích do médií, aniž by k tomu nějaké znečištění pocházející z lidské činnosti bylo vůbec zapotřebí. A samozřejmě tam to znečištění emisemi existuje, o tom samozřejmě nemůže být pochyb, nicméně vůbec nemusí být tak tragické, jak se medializuje, a ani nemusí být prvotní příčinou zhoršené viditelnosti, kterou známe z fotografií (nehledě k tomu, že objektivem o vhodné ohniskové vzdálenosti se dá "udělat" takřka neproniknutelný smog i z úplně nevinného ranního oparu). Osobně jsem přesvědčen, že se tam pro omezování znečištění dělá více než např. na Ostravsku nebo v Praze (kdy byl naposledy během zhoršeného ovzduší omezen vjezd aut do Prahy? - pamatuji to někdy zkraje 90. let, přičemž od té doby se situace podstatně zhoršila). Také je třeba si uvědomit, že ty nejjedovatější emise nejsou ani vidět, ani cítit, a tudíž to, že někde není smog, nebo je menší, ještě není zárukou, že je tam zdravé ovzduší.

+4/−1
7.3.2014 8:49

J49a91n 21K26r70k 1461837663172

tak trochu ceska klasika: v Cine se obcas fakt neda dychat (travim tam 1-3 tydny v roce), a ne neni to mlha, staci chvili dychat pres vlhky kapsnik a ten je potom oranzovo hnedy, vlady akorat sikanuji lidi omezovanim grilovani venku apod, pricemz prinos tohoto znecisteni je zanedbatelny proti prumyslu ... a odborny cesky pohled zvenku jasne analyzuje, ze to delaji lepe nez na Ostravsku :)

a mimochodem: situace se smogem byla v Praze nejhorsi prave pred ~20 lety ... ne, ze by to bylo idealni, ale prece jenom vetsina prumyslu se utlumila, topeni uhlim skoncilo, zbyvaji 'jenom' auta (coz je vazny, ale dost lokalni problem)

+1/0
7.3.2014 10:04

P38a21v11e19l 17M86a31t97o88u20š38e44k 5190787378874

1) Oranžovohnědou barvu má mj. právě pouštní prach, o kterém jsem psal v souvislosti s mlhami. Nicméně jsem netvrdil, že v Číně znečištění neexistuje a že nepředstavuje problém.

2) S tím, že vliv grilování je oproti průmyslu zanedbatelný, s vámi souhlasím. Ale je to něco jako když se u nás zakazuje pálit listí.

3) To, co jsem psal, není "odborný český pohled zvenku", nýbrž pohled na základě několika poměrně dlouhých návštěv různých oblastí Číny.

4) V Praze sice ubylo fabrik, ale každodenních jízd aut naopak značně přibylo. Problém je to možná lokální, ale pro městská centra a jejich okolí, stejně jako pro okolí frekventovaných silnic a pro mnohá horská střediska, kam se dnes jinak než auty téměř nejezdí, je tento problém naprosto zásadní. Před 20 lety byl v Praze možná horší viditelný smog, ale určitě ne znečištění ovzduší. Spíš si už od té doby nikdo nedovolil omezit motoristy, protože takové opatření je z pohledu mnoha lidí (právě těch, kteří se jinak než auty prakticky nepohybují) značně nepopulární.

0/0
7.3.2014 10:22

D73a80v23i46d 18D77i65r32g15a 7325761288

Právě že většinou nebylo.

0/0
7.3.2014 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.