Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína má na boj proti smogu nového pomocníka. Speciální dron s padákem

Čína testuje nový typ dronu, který má pomoci v boji proti znečištění. Ve vzduchu bude stříkat chemickou látku, která zmrazí polétavé částečky prachu a ty spadnou na zem. Mělo by to snížit koncentraci polétavého prachu v ovzduší, která v mnoha čínských městech překračuje limity až desetinásobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a52n 16P35a64v67e43l32k23a 3167401574281

Píšete, že v Číně je špatná situace : 80 mkg/m. Dnes je v Ostravě 70 mkg /m  a na webu ji označují jako uspokojivou.

0/0
7.3.2014 12:58
Foto

M25i28c77h45a97l 21K32o49u92r55e36k 5629872617841

U nas jsou PM2,5 v minimalnich hodnotach, nastesti. V Ostrave mate 70 mikrogramu, ale PM10, coz v teto hodnote je stale "uspokojivy" stav ovzdusi.

0/0
7.3.2014 13:29

J69o76s65e85f 32D18a36n66í86k 9666228392515

O tom si obyvatelé Moravskoslezského kraji mohou nechat jenom zdát.

+3/−1
7.3.2014 9:16

J87i70r75i 41S68l66o64u11p50e13n21s96k21ý 6930840597592

A zemi, zamořenou chemikáliemi z dronů, budou vystřelovat do povětří...;-D

+2/−1
7.3.2014 8:41
Foto

J98i11ř79í 80R47o53h39a74n 5704948167915

Proč raději nedají na komíny továren filtry a do aut katalyzátory? Samozřejmě ještě lepší by bylo přejít na čistší technologie, ale dokud je v čínských městech alespoň trochu přes ten smog vidět, moc se do toho hrnout nebudou. Možná až se smogem udusí nějaký čínský komunistický papaláš, začne se něco dít.

+5/0
7.3.2014 8:38

P20a57v41e97l 92M97a15t84o59u31š29e94k 5290687368624

Vzhledem k tomu, že tam jezdí praktický výhradně nová auta (dříve tam skoro žádná nebyla a ojetiny se tam nedovážejí), je téměř stoprocentní, že katalyzátory mají. Nehledě k tomu, že jsou tam běžnou věcí elektrické skútry a aspoň se tam trochu rozmáhají elektromobily, o kterých Evropa patrně z lobbistických důvodů nechce pokud možno ani slyšet.

+1/0
7.3.2014 8:53

R74a34d95o41s80l36a17v 23K38l71a16u33d32a 5124938944682

Takže proti smogu se brání chemikáliemi8-o  No a nebylo by jednodušší omezit tvorbu smogu?

+7/0
7.3.2014 8:09

M93a58r91t62i65n 23R11y86k54l 9730487786590

To bohužel dost dobře nejde, když je ve světě taková poptávka po kvalitních Čínských výrobcích od pracujících dětí

+2/0
7.3.2014 8:35

P85a27v83e13l 21M95a70t19o59u39š31e33k 5830647368974

Nepletete si Čínu s Indií nebo Bangladéšem?

+1/0
7.3.2014 8:54

M61a36r28t35i98n 60R73y76k70l 9220677826400

Nepletu si nic.

+1/0
7.3.2014 9:26

P92a80v43e74l 58M21a30t16o48u98š81e98k 5970847978614

Víte, jaký je hlavní rozdíl mezi naší propagandou do roku 1989 a po roce 1989? Zejména ten, že tehdy jí většina lidí nevěřila, nebo se tak alespoň tvářila, zatímco dnes jí většina lidí věří, nebo se tak alespoň tváří.

0/0
7.3.2014 12:32

P41a42v39e45l 60M55a21t21o60u34š85e65k 5200357498834

Nechci problém smogu v čínských (ani žádných jiných) městech zlehčovat, ale rád bych ke všem těm tendenčním článkům v médiích doplnil pár svých osobních poznatků. Čína, vzhledem k tomu, že její velmi podstatnou, ne-li převážnou plochu zaujímá poušť, má s polétavým prachem, hlavně na severu území, problémy zřejmě odnepaměti. Dále mlhy a opary připomínající smog jsou tam zcela běžným jevem i v úplných pustinách o velikosti poloviny Evropy, kde jsou nanejvýš dvě nebo tři menší města na mnoho tisíc čtverečních kilometrů. Takové podnebí tam prostě je. Kombinace obojího už sama o sobě dává vzniknout tomu, co se obvykle pouští na obrázcích do médií, aniž by k tomu nějaké znečištění pocházející z lidské činnosti bylo vůbec zapotřebí. A samozřejmě tam to znečištění emisemi existuje, o tom samozřejmě nemůže být pochyb, nicméně vůbec nemusí být tak tragické, jak se medializuje, a ani nemusí být prvotní příčinou zhoršené viditelnosti, kterou známe z fotografií (nehledě k tomu, že objektivem o vhodné ohniskové vzdálenosti se dá "udělat" takřka neproniknutelný smog i z úplně nevinného ranního oparu). Osobně jsem přesvědčen, že se tam pro omezování znečištění dělá více než např. na Ostravsku nebo v Praze (kdy byl naposledy během zhoršeného ovzduší omezen vjezd aut do Prahy? - pamatuji to někdy zkraje 90. let, přičemž od té doby se situace podstatně zhoršila). Také je třeba si uvědomit, že ty nejjedovatější emise nejsou ani vidět, ani cítit, a tudíž to, že někde není smog, nebo je menší, ještě není zárukou, že je tam zdravé ovzduší.

+4/−1
7.3.2014 8:49

J12a35n 28K45r49k 1891187163242

tak trochu ceska klasika: v Cine se obcas fakt neda dychat (travim tam 1-3 tydny v roce), a ne neni to mlha, staci chvili dychat pres vlhky kapsnik a ten je potom oranzovo hnedy, vlady akorat sikanuji lidi omezovanim grilovani venku apod, pricemz prinos tohoto znecisteni je zanedbatelny proti prumyslu ... a odborny cesky pohled zvenku jasne analyzuje, ze to delaji lepe nez na Ostravsku :)

a mimochodem: situace se smogem byla v Praze nejhorsi prave pred ~20 lety ... ne, ze by to bylo idealni, ale prece jenom vetsina prumyslu se utlumila, topeni uhlim skoncilo, zbyvaji 'jenom' auta (coz je vazny, ale dost lokalni problem)

+1/0
7.3.2014 10:04

P77a55v87e29l 52M10a61t87o77u18š79e35k 5530937428354

1) Oranžovohnědou barvu má mj. právě pouštní prach, o kterém jsem psal v souvislosti s mlhami. Nicméně jsem netvrdil, že v Číně znečištění neexistuje a že nepředstavuje problém.

2) S tím, že vliv grilování je oproti průmyslu zanedbatelný, s vámi souhlasím. Ale je to něco jako když se u nás zakazuje pálit listí.

3) To, co jsem psal, není "odborný český pohled zvenku", nýbrž pohled na základě několika poměrně dlouhých návštěv různých oblastí Číny.

4) V Praze sice ubylo fabrik, ale každodenních jízd aut naopak značně přibylo. Problém je to možná lokální, ale pro městská centra a jejich okolí, stejně jako pro okolí frekventovaných silnic a pro mnohá horská střediska, kam se dnes jinak než auty téměř nejezdí, je tento problém naprosto zásadní. Před 20 lety byl v Praze možná horší viditelný smog, ale určitě ne znečištění ovzduší. Spíš si už od té doby nikdo nedovolil omezit motoristy, protože takové opatření je z pohledu mnoha lidí (právě těch, kteří se jinak než auty prakticky nepohybují) značně nepopulární.

0/0
7.3.2014 10:22

D31a63v96i85d 43D49i37r72g41a 7245951588

Právě že většinou nebylo.

0/0
7.3.2014 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.