Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Klaus: Ukrajina je závislá na Rusku, Západ pomohl vyvolat krizi

Bývalý prezident Václav Klaus kritizuje západní politiky za to, že na Ukrajině "nezodpovědně živí iluze radikálů". Podle Klause je boj o prozápadní či provýchodní směřování země absurdní. Evropští politici podle Klause ignorují realitu a nejsou ochotní nést důsledky krize, kterou pomohli vyvolat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i63c14h42a66l 55M48i51l35l73e38r 9836302889872

hodte uz na nej konecne deku!!

0/0
23.4.2014 19:36

R49e70n82é 31N29o34v95á81k 8505256389388

V Klausově článku (http://www.institutvk.cz/politicke-komentare/politicky-komentar-ivk-c-25-zabranme-zplostovani-debaty-o-ukrajine)   mne nejvíc zaujal argument:

......" většina dnešních moderních zemí Evropy i světa získávala svou nezávislost v důsledku násilného boje a při nerespektování tehdejšího právního řádu. Upřít lidem toto právo poukazem na nelegálnost separatismu nelze. Jinak bychom popřeli legalitu vzniku takových států jako USA, či našeho vlastního, který rovněž nevznikl v souladu s ústavou a zákony Rakousko-Uherska.".....

0/0
23.4.2014 13:36

L18u10b30o95š 95R48e74n84k37a 6217161805750

Můj kamarád ze školy sloužil začátkem 80. let jako lodní kuchař na dvou lodích československé námořní obchodní flotily, a sice m/s Blaník a m/s Bratislava. V roce 1998 byly poslední lodi této flotily odprodány majoritním vlastníkem Viktorem Koženým a flotila přestala existovat, stát přišel o příjmy. Když se při besedě s Klausem na tenhle problém jeden člověk zeptal a chtěl od něj vysvětlení, Klaus zareagoval slovy: "My jsme někdy měli nějakou námořní flotilu?" Já mám dodneška od toho svého kamaráda dárky, které mi ze svých cest po světě na Blaníku a Bratislavě přivezl. Klaus ovšem ví, že jsme žádnou námořní obchodní flotilu nikdy neměli a tudíž můj kamarád na žádné čs. obchodní lodi nemohl sloužit, a vůbec, kdo vlastně ví, zda jsem kdy měl nějakého svého kamaráda, co na jakýchsi údajně čs. obchodních lodích sloužil! No, a když tedy tentýž Klaus pak chce něco hodnotit na situaci na Ukrajině či na naší ekonomické a politické situaci, tak si vždycky vzpomenu na to jeho prvně citované tvrzení. Je opravdu obtížné nehodnotit Klausovy "perly", co neustále pronáší, bez hořkého úsměšku! :-/  Rv [>-]

0/0
7.3.2014 23:59

M94a83r34i49e 82D54u43b33a69n33o43v36á 7980823225571

Ukrajinu Klaus nazval umělým celkem. - Kašpare, Ukrajina byla už dávno před ruskem, měl byste si něco přečíst abyste neplácal blbosti!!

+2/0
6.3.2014 23:22

M73a50r18i24e 55D30u81b87a29n40o41v77á 7660983445211

Historie Ukrajiny je plná útlaku, okupací této země silnějšími sousedy a hrdými, ač ne vždy úspěšnými, boji za nezávislost.

První dochované známky osídlení dnešní Ukrajiny se datují již do období před sedmi tisíci lety, kdy zde žili příslušníci tzv. tripolské kultury...

0/0
6.3.2014 23:25

R76e54n86é 22N40o95v32á10k 8835416629408

blábol! 

Všude bylo nějaké osídlení..

Nějaký "boj za nezávislost" začal až za Bandery... 

Všimněte si, že Češi při boji za samostatnost nikoho nezabíjeli, nevyvražďovali vesnice osídlené jinými národnostmi. - tak jako to dělali banderovci. Samostatnost jsme dosáhli v roce 1918 i bez zabití desítek tisíc lidí. A Ukrajinci by ji v roce 1991 dostali i bez těch desítek tisíc Poláků, Židů atd. zavražděných banderovci. Vraždění není "hrdý boj". Je to činnost hovad a není pro ně omluva...

Jestli nemáte silný žaludek, raději na ten "hrdý boj" neklikejte...

http://colonelcassad.livejournal.com/1232216.html

0/−1
23.4.2014 13:46

R80e38n19é 92N45o77v27á18k 8405246679518

A jak se jmenovala? Kyjevská Rus! Ne Kyjevská Ukrajina...

0/−1
23.4.2014 13:37

R97o31m19a30n 75K30r51a88t44o67c60h35v50í85l 6916917186284

Ta revoluce tam - to je asi ten problém, protože nebyly hned nové volby.

0/−1
6.3.2014 16:14

J29a55n 81B29r70a88u47n57e58r 7655224773839

Abych se přiznal, tak taky ho nemusím, ale v tomto případě s ním souhlasím.

+3/0
6.3.2014 15:10

P25a65v50e92l 11K67o65r37e89c 8694463772111

!Klaus nemluví celou pravdu. Ukrajina je z hlediska obchodu závislá na Rusku zhruba stejně, jako na zemích EU.

0/−2
27.2.2014 8:00

P50a31v27e84l 95O87d32r96a53z31i29l 6754619617820

Korec lže, Klaus nehovoří "z hlediska obchodu."

+2/−1
27.2.2014 8:37
Foto

I70v95o 17R15o30t46t44e80n26b71e44r30g 3277498158828

Kdy konečně pochopí, že nikoho už nezajímají jeho výlevy ;-(

+1/−5
24.2.2014 18:17

P18a90v52e59l 77O96d46r30a48z16i45l 6784989537130

Mně třeba zajímají a vás taky, jinak byste si je nečetl.

+5/−1
27.2.2014 8:38
Foto

I69v37o 43R90o65t75t22e77n79b51e27r87g 3417658578598

To víte, zvědavej dědek :-)

Bál jsem se, že řekne něco chytrého ;-D

+1/−2
27.2.2014 8:54

L65a80d96i13s95l22a61v 57M76i64k72a 1311309254974

A on jen vlastně shrnul fakta....

+4/0
6.3.2014 12:28
Foto

I21v59o 47R85o14t76t17e91n15b10e37r35g 3777808618678

Dnes už je to jinak ;-(

Putin se svými ordnery dobyl další území ;-D

+1/−2
6.3.2014 12:48

P93a12v61e23l 52F67ó40g44e43l 8961490700465

Proč se tu zveřejňují názory jen jednoho důchodce. Co takhle anketa v domově důchodců by byla objektivnější.

+1/−2
23.2.2014 22:00

P87a79v36e72l 44F34ó26g12e65l 8201540710105

Navíc to je odborník na oteplování, napsal o tom nějakou knihu. Ale o Ukrajině ještě nic - jestli se nemýlím.:-) Nebo je to druhý Jára Cimrmann?

+1/−1
23.2.2014 22:03

M40a43r37t36i28n 37S34i23k92o29r17a 7385291778111

Senilni pseudointelektual Klaus a jeho vyroky...

+2/−2
23.2.2014 18:27
Foto

A87l55e17x36a35n55d95e54r 73W75i52n11t93e10r 9399214573451

Klaus ma pravdu, to nejde oddiskutovat. :-)

+6/−3
23.2.2014 14:36

S10t94a21n20i80s53l37a25v 76H53o89n83ě50k 1358570208724

Tak pan Václav si našel další vedlejšák. Tiskový mluvčí Ruské vlády. Ale že mu to jde. Rozdíl mezi prohlášením RV  a jeho je nulový. R^

+3/−5
23.2.2014 12:01

T92o93m34á65š 18H49a84t83a77n 3229533519740

Taky mi to přijde, že na Rusku je závislý spíše Vašík.

+2/−5
23.2.2014 12:55
Foto

A22l44e17x62a46n46d25e72r 22W11i31n44t60e59r 9759194613441

Co jsi chtel rici, ze nemas rad Klause a tim padem vsechno co rekne, nebo ze noviny maji ty zarucene zpravy tak proc premyslet o tom co Klaus rekl?

+2/−2
23.2.2014 14:37

P38e31t85r 30S95t57r32n58a81d 5495973284636

Velmi zřídka souhlasím s Václavem Klausem. V tomto ovšem ano. Je to nebezpečná hra. A EU ani USA nebudou ochotni nést náklady s tím spojené. Čekám horké léto.

+10/−4
23.2.2014 9:46

J68a11n 52F53r72a41u32e46n40b96e80r39g 6727674643260

No, ona ta zima taky není zrovna chladná, pane prognostiku;-)

+1/−1
23.2.2014 10:27

T18o74m42á11š 41H94a70t93a90n 3489583399870

Léto bylo horké, nikoli však suché, stav dobytka nezměněn, méně krav více volů-

+4/−1
23.2.2014 12:56

P64a74v73e92l 46Z61a42t17l16o13u77k38a97l 7961339152897

"Také sviní je letos dost" :)

+3/0
23.2.2014 14:17

I75l31o17n46a 35N16o32v19o12t70n64á 6726426970469

Zabavit veškerý majetek a doživotí pro zvlášt nebezpečné devianty.

+1/0
23.2.2014 9:31

P78a94v44e49l 30Z11a96t52l95o82u44k32a69l 7131989532887

Dovoluji si zde dát link na oficiální dopis prezidenta Klause prezidentu Janukovyčovi. http://www.hrad.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/archiv/7026.shtml

Všimněme si prosím hlavně té první věty ohledně "jednoznačně evropského" směřování Ukrajiny. :)

+1/0
23.2.2014 2:42

M81i84r65o24s70l21a22v 39R26o95m97i58c77u11s 86B36r91o77u62s36e89k 9482853148219

Zajímavá myšlenka,

podle této teorie je tedy nad slunce jasné, že soudruzi Husák, Bilak, Indra a další měli pravdu - imperialisté skutečně svojí zákeřnou diverzí rozvrátili naší socialistickou vlast.

Ještě, že to nyní slyším z úst ryze pravicového politika, jinak bych si myslel, že je to pouze hloupý výplod chorém mysli zlotřilých bolševiků. 8-o

+6/−2
22.2.2014 22:49

P59e20t92r 84B55e31r69k82a 4522182421972

zavřít do blázince, zbavit svéprávnosti

+4/−2
22.2.2014 22:02

J13o98s57e91f 52D13o50č67k92a84l 4341516174784

Už k Vám jedou.

+1/−1
6.3.2014 16:53

J43a57n 88F60r61a69u43e40n89b84e55r22g 6837434453670

Klausi, to že se jmenuješ Václav, je fakt paradoxní. Takový přizdis.... se jen tak nevidí.

+5/−4
22.2.2014 20:01
Foto

A19l62e60x90a35n11d86e56r 66W34i67n42t48e51r 9549394103951

nemas na sklade neco chytrejsiho, cimz bys ho znemoznil?

+1/−1
23.2.2014 14:40

I47v86a57n 21J22i65r21e79š 6113892151488

Občas lze s Klausem i souhlasit, ostatně to je i tajemství jeho úspěchu, prezentovat svoje názory tak, aby průběžně, alespoň v něčem vyhověl, každé skupině společnosti.

+5/0
22.2.2014 19:46

M69i62r91o60s85l42a69v 42R93o36m12i10c91u48s 40B26r21o86u45s94e95k 9662243728429

Ale právě v tom je jeho "čertovo kopýtko".

Samozřejmě, že Ukrajina je složitý stát, který je závislý na Rusku, samozřejmě, že Evropa má nebude ochotna nést důsledky krize na Ukrajině.

Tvrdit však současně, že Západ pomohl tuto krizi rozběhnout a že jde ze strany Západu o velkou nezodpovědnost je dost svérázné.

V podstatě tak dává za pravdu mé soudružce učitelce, že největším nepřítelem socialismu je imperialismus a i svržení socialismu v Československu má na svědomí jejich ideologická diverze.

+4/−4
22.2.2014 23:03

M23a87r31c45e85l33a 77K37u98l81í90š47k48o20v64á 5799389577203

Klaus ještě žije?! A dokonce dělá chytrého, což za jeho vládnutí se minulo účinkem!!!!

Kdopak jej obarvil, nebo to přehnali maskéři8-o

+4/−2
22.2.2014 17:28

J84a56n 28H73r34a94b68a23l 6530203519123

Debilní tvorové, teď to na CT24 potvrdil ukrajinský politik, žvanilové....

+1/0
22.2.2014 13:40

S47l29a28v71o54m48í96r 17B13e33n72e92š 6652487780724

Zeptal bych se euronadšenců na to, jak by si představovali situaci po případném vítězství proEU sil na Ukrajině. Nikoli jak by si to představovali z hlediska Ukrajiny nebo z hlediska zhrzeného Ruska, nýbrž z hlediska právě EU. Užší vztah se zemí, kde jsou desítky milionů lidí, tedy žádná maličkost, ale která není zrovna vrcholem vyspělosti, bohatství a kvality infrastruktury. A do toho ztráta určitých výhod, které přicházejí na Ukrajinu z Ruska, jako je příznivější cena plynu nebo snadnější přístup ukrajinského zboří na ruský trh (evropské výhody se projevují po čase, ztráta výhod z Ruska se projeví okamžitě). Jak tohle zvládne nikoli Ukrajina, ale jak to zvládne EU? Buď Ukrajinu hodí přes palubu a potom tam bude ještě větší zmatek než nyní, nebo se bude snažit něco s tím udělat, aby se to na Ukrajině nezbořilo úplně, ale potom si neumím představit, jak to EU zvládne. Už takhle má starostí až nad hlavu.

Takže dotaz je: Jak si to, vážení euronadšenci, představujete z hlediska EU?

+5/0
22.2.2014 12:48

A14l86e84š 94H23o95r49á27k 8196336261560

Na Vaši otázku neznám odpověď, ale mám taky otázku. Proč "euronadšenci" ? Jsou lidé (počítám se k nim) kterým se projekt společného Evropského prostoru s volným obchodem a společnou měnou líbí, ale přitom si plně uvědomují přebyrokratizovaný aparát EU a nutnost mnoha reforem. Označení "euronadšenec", nebo "eurohujer" mi připadá hodně dehonestující pro lidi, kteří projekt společné Evropy vnímají  pozitivně a při tom střízlivě.

+4/−2
22.2.2014 13:03

S78l53a27v29o47m20í40r 41B49e17n61e83š 6352177850254

Pane Horáku, Vy a Vám podobní lidé nikdy nepochopíte, že my, kteří jsme k EU skeptičtí, máme úplně stejné názory jako Vy, pokud jde o to, že integrace by byla vhodná, ale eurobyrokarcie to zavádí na špatnou cestu. Jediné, v čem se od Vás lišíme, je to, že my situaci vidíme tak, že ta eurobyrokracie se rozrostla natolik, že celá slavná EU už je více zátěží než užitkem.

Ono by úplně stačilo nechat věci přirozeně plynout. Integrace Evropy je natolik nutná, že by k ní došlo zcela spontánně přirozeným vývojem. Avšak právě to přebyrokratizování ji zavedlo úplně jinam.

+6/−1
22.2.2014 13:12

A95l46e72š 94H83o92r43á41k 8436766401520

Když už je řeč o tom, co kdo nechápe, tak Vy pane Beneši zkuste pochopit, že "pozitivní" a "skeptický" nemusí být nutně v rozporu. A taky zkuste pochopit, že argumentace ad hominem zabíjí jakoukoliv diskuzi dřív, než vznikne. Nevíte o mě vůbec nic a tudíž ani nemůžete vědět, kdo je mi podobný.

+2/−2
22.2.2014 13:22

K56a89r93e98l 55N45e86č93a60s 5523389700830

Dovolím si poznamenat,pane Beneši ,když lidi ,řekněme proevropské označujete za nechápající,že kam by se mělo Česko při své poloze s zejména struktuře ekonomiky ,jinam,než k integraci EU přimknout? Stabilní Evropa je klíčový zdroj našeho bohatství. Mezi euroskeptiky jsou dokonce hlupáci,kteří mají z těžkostí EU  radost.Odpor ke všemu evropskému se zde zakořenil bezdůvodně mediální propagandou. Dá se říci,že třeba Rakousko je byrokratický stát.Ale,pane Beneši,tam ta byrokracie funguje jako hodinky spolu s precizní legislativou a právním státem. Občan je chráněn! Není náše nechuť k EU pouze snaha nebýt kontrolován a dát zelenou ještě více ničemnostem.?;-D

+6/−2
22.2.2014 14:27

A36n69t96o35n11í68n 15K19a33l31i71s60t31a 6724840209854

V tomto hodnocení má Klaus pravdu nejméně na 105 %. Situace se dá přirovnat asi tak za stejnou stupiditu k tomu, kdyby řekněme Texas ovládla banda násilníků s tím, že nechtějí vazby na USA, ale třeba na Brazilii. A to ještě by bylo přirozenější, jelikož Američané nejsou národ, ale jen americká společnost, bez národnostních a citových vzájemných vazeb.

+8/−6
22.2.2014 12:34

P83a58v22e61l 37Z89a30t90l64o52u17k12a20l 7571339452157

No, jistě vás s vašimi znalostmi "nepřekvapí", že přesně takto získal Texas samostatnost na Mexiku a posléze do USA vstoupil :D

+3/−1
22.2.2014 19:18

O42t18o 34J42u32r68n31e48č33k71a 2113830731653

Výstižně řečeno to, co se mnozí snaží říct mnoha slovy. To prostě Klaus umí. Vystihnout meritum věci.

+5/−3
22.2.2014 12:08

R68o90b95e51r20t 83P73r72a78ž84á28k 4688776645580

Proto ho tolik neschopných žvanilů nesnáší.

+3/−4
22.2.2014 12:38

P73a80v53e61l 54J54a60n89o90u23s13e27k 5283170908863

Kdo vi, jaky vliv na Klause mel jeho tchan

+1/−3
22.2.2014 12:02

R48o21b24e15r23t 61P40r68a38ž49á24k 4638896665880

Žádný, protože se nikdy nepotkali.

+2/−1
22.2.2014 12:03

P22a56v49e19l 92J22a16n45o51u89s29e92k 5593680608653

Pri cetbe toho, co tady Klaus rika o Ukrajine, neni bez zajimavosti jeho soucasna vyjadreni promitnout nikoliv na Ukrajinu, ale na realitu Ceske republiky a tech  poslednich 25+ let, ve terych Klaus 'smeroval tuto zemi take nekam'. Bylo to na zapad?nebo na vychod? a Rozhodne to nebylo pod Klausovym vedenim tak, ze by byl tak chytry a od zacatku prosazoval, aby se Cesko stalo skutecnou svebytnou zemi, ktera bude usilovat o spravedlivou socialne ladenou svebytnou spolecnost , ktera se neohlizi na zapad nebo na vychod, aby nasal svou identitu - Klaus byl vzddy jen kopirak toho, co kde vycetl, slysel nebo videl. Jeho nazory na soucasnou Ukrajinu jsou 'urcite originalni', ale to je asi tak jedina Klausova celozivotni snaha - vzdy se postavit radsi proti proudu, at ten proud smeruje kamkoliv ( viz jeho 'osobni vzpoury' proti zmenam klimatu).

Historie Ukrajiny je urcite svazana hluboce s historii Ruska. Svet se ale meni mnohem rychleji, nez Klaus prizna, aby mohl ustrnout na historii ( viz predkolumbovska Latinska Amerika). Neni zadny duvod pro to, aby Ukrajina nehledela k lepsim zitrkum. Vidi li je na zapade, pak jen kopiruje cestu, kterou ve svem zivote Klaus uz take prosazoval, i presto, ze dnes Klaus vystupuje zase jeddnou jako ten nejchytrejsi, ktery vi lip, nez ostatni....

Svet se dnes meni mnohem rychleji nez kdy driv. Za par let ( a nemusi to trvat uz ani desitky let) uz nebude ve vedomi vetsiny lidi smer 'zapadni' nebo smer ' vychodni', protoze prevazi touha se zbavit 'vychodniho vazalstvi' stejne jako 'zapadni svobody ekonomicky byt ten nejsilnejsi'. Pak prijde doba, kdy uz proste vetsina lidi prestane poslouchat vychodni I zapadni vudce, a zacne zit  a delat vse tak, jak si Klaus dnes jeste ani on nedokaze predstavit, ale ze to je uz stary pan na duchodu , tak proste ma uz narok na to, aby si odpocinul, a nic zasadniho uz od nej nelze leta ocekavat.

+3/−1
22.2.2014 11:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.