Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krym chce zrušit darovací listinu. Politický podvod, namítají Tataři

Krymský parlament chce anulovat usnesení sovětského komunistického politbyra z roku 1954, které zmocnilo tehdejšího vládce SSSR Nikitu Chruščova předat Ukrajině "darem" černomořský poloostrov Krym. O odvolání darovacího dekretu, které by znamenalo návrat oblasti do područí Moskvy, mají poslanci podle agentury Interfax hlasovat v nejbližší době.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a56r33o71s47l33a63v58a 70K16a16n94i57o91k89o28v22á 7212919952917

Je to velmi logický vývoj. Jsou prostě 2 Ukrajiny, mentálně rozdílné.  Tam žádné nové volby nezajistí nějaké sjednocení názorů a vzájemnost obou částí Ukrajiny. A s tím nehnou ani tisícovky přetrpělivých přesvědčovačů. Podobně jako to probíhalo u nás.

Ukrajina sa musí rozdeliť ako Česko-Slovensko - http://jdem.cz/9mc37

Posloupnost událostí v jednání EU s Ukrajinou: http://jdem.cz/9pwf4

O rozdělení Ukrajiny se VELMI VÁŽNĚ diskutovalo už v době Oranžové revoluce, ale po zvolení Juščenka se to jaksi z médií vytratilo. Ani z historického hlediska tam nejsou žádné tak silné argumenty, proč by se měla zachovat jednotná Ukrajina, Ukrajinci a Rusi se NIKDY neměli příliš v lásce a navíc -současná východní část (U)krajiny byla připojená dodatečně (hlavně Krym).

Oblast skutečného ukrajinského státu se nachází zhruba tam, kde jsou lidi víc prozápadně orientovaní. Stačí porovnat 2 mapy, ze 14. stol. - http://jdem.cz/9pxt6 . a  . http://i.imgur.com/RW6NDCv.png 

Násilí na Majdanu není pokojný protest. Akce vyvolává reakci. -  http://jdem.cz/9px57

0/0
22.2.2014 18:29

J49a16r76o70s25l68a69v94a 40K55a54n50i33o49k67o47v90á 7452919162217

Lákání z EU je nefér, západ chtěl jen další odbytiště a další možnosti pro své investory a levné subdodavatele.

Příspěvek z jiné diskuze, se kterým se dá jedině souhlasit - ""Problém Ukrajiny není boj hodných se zlými. Země je rozdělená na proruskou východní polovinu a velmi specifickou polovinu západní. Nelze o ni ale až tak říci, že je proevropská. Je spíše hodně národně orientovaná. Opozice samotná je směsicí různých frakcí od vyloženě proevropských až po silně nacionalistické.

Ukrajina má ale další " extras "... 1/Skoro 50 milionů obyvatel, z nichž je víc než polovina na nebo pod hranicí chudoby .... 2/Nezaměstnanost 30%, jsou oblasti, kde se blíží ke 100% .... 3/Ekonomika země je před krachem .... 4/Astronomický dluh země

5/Obrovská míra korupce (s námi nesrovnatelná), organizovaný zločin prorostlý do všech pater politiky .... 6/Všechny vlády na celostátní a na regionální úrovni kradly a kradou dále .. 7/ Země patří do sféry vlivu Ruska a to se Ukrajiny nikdy nebude chtít dobrovolně vzdát, protože nechce mít armádní objekty jiných "mocností" blízko svých hranic... 8/Z rozhovorů s Ukrajinci, kteří se dají počítat k odpůrcům režimu jsem vyrozuměl, že jim nejde o evropské ideje, ale spíš o evropské peníze ... 9/Případná finanční pomoc EU by z velké části skončila v rukou mafie... Myslím, že EU by měla konečně najít odvahu říci férově toto : My o Ukrajinu - alespoň v tomto stavu - nestojíme. A hlavně - nemáme na to!"

0/0
22.2.2014 18:34

T83o40m42á11š 13C81h52r37a71s13t31n93ý 2478369499561

A když se Krym odtrhne, kdo jej připojí zpět tváří v tvář černomořské flotile?

+2/−1
21.2.2014 15:21

M10a32r63t93i62n 40K59y60p53r 2342515324804

Myslíte to námořnictvo na černomořském rybníku, které když chce na opravdové moře musí pěkně poprosit členský stát NATO?;-D

0/−4
21.2.2014 15:30

T31o75m98á89š 80C64h74r44a69s21t86n26ý 2678679529331

Se kterým má lepší vztahy než ten stát s NATO? ;-)

+3/0
21.2.2014 15:50

J55i84ř22í 27S89v89o23b37o21d57a 8537797809

Chudák Ukrajina. Vždy někomu patřila. 

 Ale bez cizí pomoci je s Ukrajinou konec. Roztrhají ji jako ovci.

Snad to dobře dopadne.

+1/−2
21.2.2014 15:05

J56a78n 39L30i56b50i37c31h 9142668705733

Česko bylo Rakousko a Slovensko Uhersko, myslím si, že jsou na tom podobně jako my, samostatnost nám nikdy nevydržela moc dlouho.

+3/−1
21.2.2014 17:54

J21a40n20a 75S76t94e71p17a37n97e48k 8398153893409

souhlasim...:-)

+1/0
22.2.2014 13:26

J62a70n 77H33á21l94a 8635235420577

Docela by mne zajímala role ukrajinské armády. Tipuji,  že Janukovyč je najednou svolný k jednání proto,  protože nejen že se začaly bouřit policejní složky, ale i armáda zřejmě nakonec naznačila, že se do toho míchat nebude. Proto také odvolání toho generála.

+3/−2
21.2.2014 13:27

J95i20r26k24a 11S50o28v50i52č 7770590126607

Ukrajinská armáda je naprosto neschopná boje. Jen trochu k použití je asi 90 tisíc mužů. Bojeschopné jsou jen paradesantní brigády, ale těch je málo.

0/0
21.2.2014 13:31

J44a61n 81H71á53l57a 8395985240657

I kdybyste měl pravdu (jakože nemáte, ale to je na delší debatu), tak i brigáda paragánů bez problémů vyčistí město, zvlášť pokud protivníky je jen pár tisíc demonstrantů beze zbraní (molotovy a pár loveckých flin fakt nepočítám). Janukovyč už ukázal, že se cizí krve nebojí, ale armádu nepoužil podle mého názoru jen proto, protože se jako celek odmítla angažovat.

+2/−1
21.2.2014 13:36

J20i74r59k35a 43S59o78v57i26č 7760280796837

Vaše ocenění mých pravd je vedlejší. Vím více než vy, ale to je jedno. Armádu nelze použít , protože hrozí její rozdělení a případně by se zbraně mohly dostat do rukou banderovců. Armáda má bránit zemi před vnějším nepřítelem. Jedna paradesantní brigáda o síle 500 mužů byla vyslána pouze k ochraně vojenských skladů. Také je zapotřebí ochraňovat atomové elektrárny.

0/0
21.2.2014 13:53

M54a91r35t56i30n 88W62a21l79l59n20e42r 6705390324190

A v čem je vlastně ten Bandera jiný než Che Guevara?

+1/−3
21.2.2014 13:25

J64i13r58k80a 54S16o49v50i25č 7840900726307

Che Guevara nespolupracoval s Hitlerem, kdežto Bandera ano

+4/−4
21.2.2014 13:27

M42a35r42t64i76n 36K79y27p10r 2192205614534

Che Guevara spolupracoval s Brežněvem. Lepší volba než Hitler, ale ne o moc.

+6/−4
21.2.2014 13:33

J40a25n 49H91á71l29a 8565475600737

No nevím, jestli je lepší volba Brežněv, než Hitler - řekl bych, že pro národ na dotyčném území je to už pak jedno.  Výsledkem je totální devastace a hekatomby mrtvol, ať tam zavádí nacionální socialismus, nebo internacionální.

+6/0
21.2.2014 13:40

M68a97r39t47i52n 83K41y45p96r 2882905464344

Však taky Banderova spolupráce s Hitlerem byla velmi brzy (ještě v roce 1941) ukončena. Hitler mu celkem jasně (přestěhováním do koncentráku) vysvětlil, že žádnou svobodnou Ukrajinu vytvářet nebude.

+5/0
21.2.2014 13:43

J76a77n 92H12á52l91a 8645935470297

Z dlouhodobého pohledu jsem za to rád. Když si představím, že to Hitler mohl pojmout jako osvobozovací tažení na východ - od Pobaltí, přes Bělorusko, Ukrajinu, Krym, Asijské státy SSSR, tihle všechni by povstali na straně Němců - Němci by neměli žádné starosti s partyzány, miliony pomocných sil, statisíce špehů za sovětskou frontou, Sověti by najednou zjistili, že se mohou spolehnout jen na jednotky etnických Rusů (a to ještě hodně omezeně)...brrr.

+1/0
21.2.2014 13:47

M10a75r34t11i32n 22K70y26p81r 2812605724654

To se dá považovat za největší Hitlerovu geopolitickou chybu, jinak by nejspíš válku vyhrál. Jenže tím by popřel ideologická východiska, se kterými válku začínal. Naštěstí pro nás opravdu chtěl budovat III.říši a ne osvobozovat Evropu a tak se proti němu Evropa postavila.

+3/0
21.2.2014 14:07

J47i87r37k42a 68S73o22v72i62č 7920890716247

Němci Banderu naopak z vězení vypustili. Seděl ve vězení po atentátu na polského ministra.

+2/0
21.2.2014 13:56

M78a26r14t55i95n 79K31y78p39r 2712275824194

A následně zavřeli do koncentráku po tom, co si dovolil vyhlásit samostatný ukrajinský stát.

+1/0
21.2.2014 14:05

J32i35r71k19a 64S72o13v21i55č 7240250596947

Však ho taky propustli, což by se se nestalo, kdyby s Němci nespolupracoval

0/0
21.2.2014 14:28

J29i34r55k47a 81S43o38v17i43č 7530220356847

Toto je seriózní web a vaše stupidní srovnávání Hitlera s Brežněvem mu kazí reputaci

+2/−3
21.2.2014 14:03

M80a51r86t17i25n 19K59y59p50r 2862105524384

Z mého hlediska oba okupovali můj stát. Proto srovnávám.

+4/0
21.2.2014 14:08

M27a68r12t33i12n 88K95y11p59r 2952325914894

Navíc Banderova spolupráce s Hitlerem je poněkud komplikovaná, i když Che Guevarova s Brežněvem taky.

+1/0
21.2.2014 13:35

P83a53v11e88l 80Z59a82t79l91o61u34k47a97l 7151989452787

Spolupracoval hlavně z toho koncentráku, v němž byl zavřen, že? :D

+1/0
21.2.2014 13:37

M47a54r93t53i26n 69K14y19p51r 2332395834304

Tak ze začátku se dá říct, že s Hitlerem spolupracoval, ono se není čemu divit, po Stalinově bestiální vládě vypadalo jako naděje cokoliv. Ale Bandera brzy zjistil, že tudy cesta taky nepovede, nejpozději když ho vezli do Sachsenhauzenu.

+1/0
21.2.2014 13:42

M55i63l25o35s 35M15l57c61o15c50h 4683574354160

Toto je docela pitomy argument.  To je jako rozhodovat, ktery seriovy vrah je lepsi clovek, zda ten, co zabil napr. jen 14 lidi, oproti tomu, co zabil 15.  Ostatne kdo vi, zda by nespolupracoval i s Hitlerem, kdyby to bylo mozne, kdyz se nestitil spolupracovat s Breznevem.

0/0
21.2.2014 16:48

J77a85n 14H82á95l64a 8805575760967

No přiznejme si to, Che byl podstatně větší sadista.

+4/−1
21.2.2014 13:28

P45a66v83e95l 78Z39a36t52l95o70u16k69a31l 7711799932867

Například v tom, že chtěl samostatnost pro svůj národ (tj. samostatný stát), kdežto Che Guevara chtěl v různých státech jižní a střední Ameriky svrhávat vlády a zakládat tam bolševický ráj na zemi. Čili třeba to mně osobně přijde jako diametrálně odlišný cíl.

+3/−2
21.2.2014 13:29

M26i42l14a34n 94V90o62s36t33r46ý 6499436284494

Ve své podstatě si byly nesmírně podobní... Che likvidoval lidi podle toho k jaké patřili třídě (tedy podle majetku) což ne vždy mohli ovlivnit a někdy se stali jeho nepřáteli jen proto, že se narodili do bohaté rodiny. A Bandera likvidoval lidi na základě národnostního a rasového klíče, ten ovšem mohli lidé ovlivnit ještě méně než co se majetku týče, protože zatímco chudý člověk může získat majetek tak rasu a původ změnit nedokáže...

0/−1
21.2.2014 14:33

M96i85l28a88n 67V31o61s81t74r24ý 6259616644104

Che likvidoval lidi na základě toho jestli měli majetek (tedy dělil lidi podle tříd), Bandera likvidoval lidi podle národnostního a rasového klíče (zabíjeli židy, Poláky, Volyňské Čechy, Ruse a další národnosti které podle nich na Ukrajině neměli co dělat...)

0/−1
21.2.2014 14:30

D18a63v42i12d 12Č77e63r24n72o71h50o75r30s69k55ý 1926854196776

Vrazi z Wall Streetu ... ruce pryč od Krymu a Ukrajiny. Fuj Vám ;-D

+3/−1
21.2.2014 13:20

P30e18t82r 12V81i22n71t35r44l67í88k 3186424351

tak tak, volba Ukrajinců přidat se na stranu Ruska, země, kde dnes znamená zítra je jediná správná V ;-D

+1/0
21.2.2014 13:24

J61a27n 68H14á47l40a 8495845810237

jj ruce pryč od vnitřních záležitostí Ruska na Ukrajině.;-)R^

+5/0
21.2.2014 13:24

P55a48v90e10l 90Z36a81t38l16o83u43k91a34l 7601599892397

"S kým sousedí Sovětský svaz?" "S kým si zamane" :D

+6/0
21.2.2014 13:29

J52i29r56k83a 62S17o49v67i51č 7850870476777

A nestrašte tady Ruskem. Žádný ruský voják z příkazu velení nepřekročí ukrajinské hranice. Rusko nebude intervenovat vojensky na Ukrajině

0/−5
21.2.2014 13:19

P37a45v35e69l 56Z43a30t70l43o18u85k60a12l 7571919692917

Uvidíme pár dní (týdnů) po skončení olympiády ;) Gruzie roku 2008 nebo třeba už dvacet let v podstatě tam dislokovaným kontingentem sovětské armády vytvořené Podněstří jsou solidní precedenty.

+4/−1
21.2.2014 13:21

J17i53r56k10a 96S65o35v38i91č 7400500426487

Lidé z podněstří jsou Rusové. Samozřejmě tam vojáci působí na jejich ochranu. A válku si Gruzie začala sama, když zaútočila na ruské modré přilby, které chránily klid v zemi.

+3/−2
21.2.2014 13:26

P49a92v89e37l 56Z97a65t64l14o26u69k68a18l 7211709332607

:D O obou věcech víte úplné houby. Ti "Rusové" v podněstří tam byly pouze dislokované jednotky sovětské armády a jejich rodiny, jakoukoli legitimitu jako obyvatelstvo postrádají.

A Gruzie samozřejmě na žádné ruské modré přilby nezaútočila, protože už tam prakticky žádné v tom srpnu 2008 nebyly. Dohoda z roku 1992 stanovila, že jižní Osetii mají monitorovat kontingenty vytvořené z Rusů, Gruzinců a Severoosetinců. Jenže postupem času první a třetí skupinu začaly nenápadně čím dál víc suplovat jihoosetinci a začali hromadit zbraně a vytvářet si tam podmínky pro odtržení - na netu jsou studie i z ruských zdrojů, které tento vývoj před rokem 2008 velmi dobře zaznamenávají.

Ale jako obvykle, rusofilní pátá kolona bude omlouvat prostě cokoli, i kdyby Vláďa Putinojc pro zábavu podřezával osobně krky náhodně kolemjdoucím :)

+5/−4
21.2.2014 13:34

J59i57r97k59a 77S44o90v77i39č 7780100406637

Gruzie samozřejmě zaútočila. Při gruzínském útoku zahynulo 10 ruských vojáků v modrých přilbách. Byal to naprosto věrolomná agrese

+2/−3
21.2.2014 14:07

P12a78v38e93l 67Z92a69t74l11o93u13k37a12l 7371869412877

:D Ten vtip "tady je to seriózní web" se vám spolu s tímhle povedl :D "Věrolomný"

+2/0
21.2.2014 15:21

M53a64r15t41i80n 92K44y88p70r 2572985594274

Tím více je to podobné Kosovu. Tam taky Srbsko věrolomě zaútočilo. Pravda na svém území. Gruzií prostě Rusko ztratilo jakékoliv právo kritizovat Kosovo.

+1/0
21.2.2014 15:33

J28i65ř33í 50K23r89e40j24č52a 8774621846

V tom máte pravdu.Jen bych doplnil,že i Brusel Kosovem ztratil jakékoliv právo kritizovat Jižní Osetii (Abcházii).

0/0
21.2.2014 16:27

J57a62n 93H31á75l16a 8135455500357

A to je vůbec hezký trik - nejprve tam rozdávali ruské pasy kdekomu a pak najednou ejhle, kde se vzala, tu se vzala, utlačovaná ruská menšina a Rusko ji samozřejmě přispěchalo chránit. Resp. speciální jednotky ji chránili po celé Gruzii ještě před vypuknutím konfliktu, zatímco pravidelné jednotky Ruské armády se daly do pohybu směr Gruzie ještě před tím, než gruzínská armáda vůbec zaútočila na separatisty. To jsou mi náhody...

+3/−1
21.2.2014 13:34

J44i34r31k31a 84S92o15v95i44č 7690250836757

Proč by armáda měla čekat, když měla hlášk o možném útoku. ?? Osetinskou hranici překročila až po útoku Gruzínů.

+1/−3
21.2.2014 14:13

M46a13r61t23i96n 11W73a10l85l52n55e32r 6395490664940

No samozřejmě, to ani nikdo nečeká. Ale internacionální dočasnou bratrskou pomoc bych ale nevylučoval.

+2/0
21.2.2014 13:23

T50o95m23á75š 92C30h97r29a91s14t46n19ý 2568439919691

Já nevím, ale není v Ukrajině celá černomořská flotila včetně dvou divizí plně vyzbrojené námořní pěchoty i leteckým odřadem?

0/0
21.2.2014 15:15

J73i86r56k27a 23S92o16v44i75č 7340580816747

Není problém jen s Krymem. Ani Charkova ani Oděssa nechtějí být pod vládou  banderovců Nedávno se objevily zprávy o možném sjednocení jihovýchodních regionů a vzniku tzv Federativního státu Malorusko. To by asi bylo v současnédobě nejpřijatelnějším řešením

+7/−4
21.2.2014 13:17

P97a55v52e47l 10Z92a73t11l17o81u25k14a41l 7311919632647

Ten mínus máte za ten rusofilní kec o banderovcích.

+4/−4
21.2.2014 13:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.