Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kyjev hlásí 25 mrtvých. Zastavte násilí, zní ze světa k Janukovyčovi

Ukrajinská policie v noci na středu pronikla do opozičního tábora na náměstí Nezávislosti. Centrum protestů se ocitlo v plamenech, těžkooděnci se utkávali s demonstranty. Ve středu ráno bylo hlášeno nejméně 25 mrtvých, podle svědků se situace trvale zhoršuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D80u20š62a55n 63S10t48r45e33i40t 8496280235764

Pokud má Janukovič toto přání vyplnit, dávno měl povolat armádu!!

http://streit.blog.idnes.cz/c/397075/Svet-zada-po-Janukovicovi-zastavit-nasili-jez-rozpoutali-desperati.html

+2/0
19.2.2014 11:44

M83a85r91t73i20n 34H67o14f31e60r 7182805388734

No upřímně, kdybych se to stalo v Praze, třeba by se demonstrantům nelíbila volba prezidenta, zvoleního ve svobodných volbách a já platil drahý nájem kanceláře v centru a musel denně čuchat smrad ze spálených gum, přelézat barikády, bát se zaparkovat auto, potkávat nácky v helmách a řetězech... Prosil bych vládu, aby to pokropila z vrtulníků...

+5/−5
19.2.2014 10:36

P75e14t62r 79S84t45r62n72a15d 5435933774926

no vidíte. to by bylo správně kapitalistické, protože by jste o to požádal jako spořádaný kapitalista s drahým nájmem. to by EU zajásala a poslala drony. ale Ukrajina, to je úplně jiná situace. :-P

0/0
19.2.2014 11:27

Z53d63e95n27ě42k 87L89i61p70s59k32ý 1437307239222

bože co vy jste za vola, to se nedá číst.

0/0
19.2.2014 23:28
Foto

V15l41a93d54i28m20í71r 56H36r85u47b38e41š 9304231857398

Podle mého soudu jsou příčiny současné eskalce násilí v nejchudší evropské zemi v první řadě sociální. Nacionální nebo proruské nebo proevropské "řešení" už je jen zoufalou a vyhrocenou a naivní snahou (a zkratkou) jak z toho nějak ven.

+6/0
19.2.2014 10:26

V63á90c48l49a82v 23P42o13l56á51š24e49k 9596100121107

Revoluce nevznikají ze sociálních příčin. Když se lid bouří, je to proto, že ho někdo shora zatáhl do mocenského boje, aby bojoval za jeho zájmy. Zde je to boj o to, zda Ukrajina bude patřit k Rusku nebo k EU. Nic sociálního zde není.

+2/−1
19.2.2014 10:34
Foto

V33l73a43d91i49m89í56r 50H61r30u49b46e46š 9134141677478

tak to tedy nesouhlasím ani omylem

0/−1
19.2.2014 10:53
Foto

A53d73a39m 62W78i69s87e 2429937827899

ja bych socialni zazemi nepodcenoval (i kdyz s vami jinak souhlasim). spatna materialni situace obcanu je dobrou lihni (zaminkou, hybnou silou) pro revolty.

0/0
19.2.2014 10:54

T85á27ň80a 62H84a36n26y31á10š27o74v24á 11V91ý98p31a92l91o66v20á 6489192812223

,,sociální zázemí,, je v tomto případě pouze zneužito

+1/0
19.2.2014 11:01
Foto

A55d38a69m 69W93i72s13e 2169947737599

souhlasim

0/0
19.2.2014 11:09
Foto

V75l12a67d82i60m76í87r 45H46r36u98b25e61š 9864691667498

nesouhlasím

0/−1
19.2.2014 11:16

V11i25k79t47o17r 98Z50á39b97r55a60n15s53k70ý 3180158284483

Diskusí se prolíná názor, že legálně zvolená vláda je nezaměnitelná. I když svým konáním prokázala, že je protilidová. Táhne za jeden provaz s Janukovičem (bleskově přijatý zákon proti opozici aj.), který ucuknul od slibu přistoupit k EU. A to mi připadá nečestné, velmi nečestné.

Musí být taková vláda a prezident u moci i v takovém případě? Asi nemusí, dokonce nemá.

A tato vláda a prezident nechali rozčarování obyvatelstva dojít tam, kde je.

+3/−3
19.2.2014 10:22

V55á89c33l82a58v 70P31o46l74á29š38e54k 9186170121467

No jo, ale zřejmě asi polovina obyvatelstva stojí za vládou a prezidentem (ve skutečnosti za Ruskem). A druhá polovina je proti a chce do EU. Co s tím?

+1/0
19.2.2014 10:24

R66a93d57o79m38í94r 68N42o31v77á41k 2833413818373

Myslite tu polovinu, kterou tam kdysi zamerne nastehoval Stalin? Co byste za par let rikal tomu, kdyby napr. Slovaci nebo Vietnamci zacali podobne prosazovat politiku podobnym zpusobem u nas.

+1/−1
19.2.2014 13:33

J16a56r68o30s21l58a76v 42R31i75e85s62s74n20e68r 3118520976500

Vy to píšete, jako by byla Ukrajina kdysi nějakým samostatným státem, kde žili jen a pouze Ukrajinci, než to obsadil Stalin a nastěhoval tam "svoje". To je ovšem demagogie a hrubé překrucování faktů.

Když pomineme to, že Krym a přilehlý jih UA nikdy ukrajinský nebyl (než ho Ukrajinec Chruščov předal v roce 1954 ukrajinským úřadům), stejně jako jihozápad, tzv. Nové Rusko (okolo Oděsy), tak si je třeba uvědomit, že poprvé pevně definované hranice UA vznikly až za SSSR a že byly posunuty o hodně na východ (Charkov, Doněck) oproti původním aspiracím haličsko-volyňských nacionalistů v době 1. sv. války. A celý Donbas byl průmyslovou oblastí už za carů, takže se tam logicky stěhovaly všechny možné národnosti Ruské říše. Takže ne, že by Ukrajina byla zaplavena Rusy (a jinými ne-Ukrajinci), ale oni tam žili už před vznikem svazové Ukrajiny; no, a motor současného bordelu na Ukrajině, nacionalisté z Haliče a Volyně chtějí prostě svoji ostře prozápadní orientaci vnutit i zbytku země. Ne náhodou je kromě Kyjeva největší chaos ve Lvově, Tarnopolu a Ivano-Fankovsku, zbytek země je v klidu...

0/0
19.2.2014 14:05

V34i51k21t70o68r 27Z94á64b49r36a91n88s61k43ý 3460118474613

A není to náhodou pro ten zbytek dobře, když ti informovanější a pokrokovější ze západu Ukrajiny chtějí do Evropy?

Nebylo dobře pro nás, že se hrstka našich disidentů a inteligentnějších studentů postaraly o převrat?

A propos, Ukrajina se připojila k Rusku pod tlakem, ne ze svého svobodného rozhodnutí. Imperiální Rusko je pak přivinulo ledovým objetím a praví Ukrajinci (ne ti domestikovaní či poruštění) toho litují dodnes.

0/0
19.2.2014 14:21

V48i81k35t17o26r 24Z57á61b19r15a67n20s19k40ý 3400428404123

Myslím, že správné řešení je abdikace Janukoviče a vlády. Janukovič lhal o přistoupení k EU a spolu s vládou nezvládli následnou situaci. Pak musí následovat volby. Aby nevznikla další nerovnováha sil díky silným pravomocem prezidenta, je nutno je omezit.

Smůla ovšem je, že Ukrajina nemá demokratickou tradici, lidé tam mají pod kůží bolševické myšlení vlivem posledních 100 let. Neví možná proč, ale podvědomě tíhnou k matičce Rusi. Na bílý teror pohlížejí jinak, než my, mají jiný práh citlivosti.

Nám s naší ekonomickou úrovní se to lehce mentoruje, oni však mají problém s přežitím.

+1/0
19.2.2014 17:48

T64á45ň96a 61H92a63n22y92á93š82o95v10á 41V73ý66p63a90l59o68v98á 6439932552203

hraje se na jiném písečku a za jiné hodnoty. nebo snad doma někoho střílíme zato, že ve volebním programu měl snížení daně a on ho nakonec zvýšil ? Střílíte tu po někom kvůli toho ? je toho samozřejmě mnoho , to je jen miniukázečka.

+4/0
19.2.2014 10:27

V64i85k59t81o25r 82Z58á31b10r15a97n81s26k50ý 3300418534143

Chvála bohu, nestřílíme, paní Hanyášová.

Ovšem čím dál k na Východ, tím odlišnější mentalita k té naší. Ukrajinu, která díky svému historickému vývoji žije 5 století pod nadvládou Ruska, neví, co to pravá demokracie je, zato ví, co je demagogie (zejména východní část) a bílý teror, nelze ji srovnávat s naší ohleduplností. To však neznamená, že je to banda tupců, která nemá na demokracii právo. Jen neumí jednat v rukavičkách.

0/0
19.2.2014 13:46

P30a63v77e22l 14O35d46r51a75z49i82l 6714139317500

Janukovyč měl jednat s EU, což udělal. Že je nabídka EU mnohonásobně horší, než nabídka Ruské Federace je fakt a jako správný hospodář musel Janukovyč brát to, co je výhodnější.

0/0
19.2.2014 15:19

A50d50a38m 77S61t21a77v10a 5478787406671

Já v tom vidím rukopis dnešního europoslance Daniela Cohn Bendita, anarchistického ultra marxisty , který přesně takhle v roce 1968 a i v pozdějších letech ohrožoval demokracii západoevropských zemí s prohlášením, že bojuje za svržení režimů /demokratických/

+1/0
19.2.2014 10:18

M67a80r73t18i48n 66H88o89f35e56r 7852725548554

Naprosto typická "trockistická" revoluce. Stejná jako v Rusku v sedmnáctém. Jen doplněná o média a sociální sítě, tak nepotřebuje tolik židovského zlata... Nic se nezměnilo. Ale tohle už jede od dob loutek lorda Palmerstona jako byl třeba Mazzini... Staré triky z mocenské kuchařky.

0/−1
19.2.2014 10:25

V78á40c81l80a26v 43P94o59l74á98š78e13k 9756510191857

Hat der Teufel einen Sohn, das ist sicher Palmerston. Vidím, že znáte dějiny.

0/0
19.2.2014 10:44

R77o74m35a93n 78M82i94r74o73s32l46a41v 4607253927516

Nejchytřejší závěr je asi ten, že si závěr nelze z dostupných informací udělat. Možná je Janukovič zločinec a okrádá zemi, ale to nevím jistě. Vím,ale jistě, že byl legálně zvolený.

Čtu, že všichni státníci z Evropy a USA ""bombarduj""í Janukoviče výzvami, aby stáhl policii, zastavil násilí atd.,  ale Kličko, (((ač je mi sympatický a jeho zápasy s obdivem sleduji))), vyzývá demonstranty, aby přišli opozici podpořit. Toho ale zřejmě nikdo k ukončení násilí nevyzývá, tedy mimo šéfky evr. diplomacie, která vyzvala všechny.

Čert aby se v tom vyznal ve světě, kde Husajn, Mubarak atd. jsou jednou naši největší kámoši, podruhé největší nepřátelé.

+10/0
19.2.2014 10:12

D14a17n 65S98o68u64č97e24k 7347722308974

Vite, me tohle taky vadilo. Pak jsem si precetl Pisen Ohne a Ledu (Hru o Truny) a rikam si, ze to je tak vzdycky a ve vsem. Historii pise vitezna strana, spojujeme se s tim, s kym se to hodi. "Rhaegar byl cestny a spravedlivy. Rhaegar bojoval cestne. A Rhaegar zemrel."

+1/0
19.2.2014 10:17

D19a68n 63S23o47u25č69e18k 7977292608984

Tak znova. Co na tom, ze si Ukrajinci zvolili Janukovyce? V demokracii je mozne protestovat, pokud se dany predstavitel nesnazi. Pokud si myslite, ze se ma drzet huba a krok, tak jste opravdu hodne nevyspeli (co se tyce demokracie). Vite, Hitlera si taky zvolili demokraticky, u nas jsme si taky zvolili KSC. A byl bych mnohem radeji, kdyby je lidi svrhli podobnym zpusobem. Spousta znicenych zivotu mohla byt usetrena. Co by asi cekalo demonstranty, kdyby se rozesli, co myslite?

+6/0
19.2.2014 10:10

M57i86l15a51n 20V58o28s24t82r85ý 6609706434534

Problém je, že stejným způsobem můžete svrhnout i zcela legitimní demokratický režim, to také budete říkat, že policie nesmí zasáhnout? To tu můžeme mít změnu vlády každý rok, protože nepochybuji, že tu vždy bude opozice, která bude chtít změnu...

Takhle se to ovšem v demokracii nedělá, kdyby tam svobodné volby neměli tak ano, ale oni je tam mají... v tom je ten zakopaný pes...

+6/0
19.2.2014 10:17

D86a18n 19S36o79u54č20e73k 7757642638814

Nedovedu si predstavit, ze by na zapade byly takhle obrovske protesty. S plnym zaludkem revoluci neudelas. Zato na Ukrajine to je asi jina situace.

+1/0
19.2.2014 10:18

J22o98s33e43f 16N87o14v98á21k 6773910712239

no právě, zacpané huby na západě, mozek obrostl

0/0
19.2.2014 10:20

D24a12n 83S35o82u13č51e14k 7717822988874

Kdyz se mame dobre tak proc protestovat?

0/0
19.2.2014 10:22

M91i80l54a47n 22V38o86s56t75r98ý 6129836624274

Možná to bude tím, že na rozdíl od Ukrajinců (a nebo přistěhovalců např. ve Francii) jsme přeci jen kapánek kultivovanější (myslím tím celou západní civilizaci) a i při protestech se to u nás nezvrhává na něco podobného...

0/0
19.2.2014 10:28

M64i55l48a86n 96V41o43s18t40r94ý 6709916384794

To já ano ve Francii přistěhovalci už něco podobného párkrát také předváděli, ale tam také zasáhla policie a nepřišlo mi, že by USA vyzvali Francii aby policii stáhla a nechala demonstrující (nebo spíše jen ničící) dav si dělat co bude chtít...

+3/0
19.2.2014 10:24

R78a75d18o37m49í43r 27N94o33v54á72k 2643633848663

Mate to nejak pomylene, protoze na Ukrajine delaji revoluci mistni proti naplavam z Ruska.

+1/−1
19.2.2014 13:37

J47a13r81o51s30l84a86v 57R32i94e11s56s57n72e24r 3518510456570

Jo?! A jak ty "náplavy" ta řádící sebranka na ulicích pozná?

0/0
19.2.2014 14:09

J75o96s32e93f 55N22o82v46á59k 6253420332759

a ty svobodné volby přiznala i naše "kam vítr tam plášť" EU

+1/0
19.2.2014 10:19

J79o32s72e56f 67N20o86v59á92k 6883590142539

je rozdíl mezi demokracií a anarchií i mezi demokracií a diktaturou. proč v Bělorusku lidi neprostestují? Tam je přeci diktatura. Možná je nikdo k tomu "správně" nevede

0/0
19.2.2014 10:18

M41a70r47t60i39n 31H23o27f36e89r 7502795868944

Vemte řetezy, kanystr benzínu, , lahve, polystyrén, aby se koktejlek lepil, nasbírejte dlažky, vemte helmu se svastikou, masku, nelegálně drženou zbraň a děte na poklidnou demonstraci... ;-D

+4/−1
19.2.2014 10:19

M17i12r49o97s17l62a77v 80Š77i49m50k93o 7825353702265

Aha, takže by byly nové volby, které by tentokrát těsně vyhráli "antijanukovičovci". A po nějakém čase by to začlo znovu, akorát někde na jihu nebo východě. Na vině této situace je EU, která Ukrajině nesmyslně slibuje přidružení.

+2/0
19.2.2014 10:20

V13á42c43l51a68v 51P75o22l64á12š12e62k 9616950821167

To není vina EU. Jde o to, zda Ukrajina bude patřit do sféry vlivu Ruska nebo do EU. Polovina Ukrajinců je pro Rusko a polovina pro EU. Oba postoje jsou legální, ale nějaké rozumné řešení nevidím. Leda nějak uklidnit situaci, nepřiklánět se prozatím ani k Rusku ani k EU a počkat, jak se věci vyvinou.

0/0
19.2.2014 10:29

P87e32t90r 51H90l48o60u96š90e63k 9896683215881

čtu, že agresivně naladění demonstranti se pokusili proniknout do sídla parlamentu a kyjevské radnice. To jako někdo čekal že si tohle nechá výkonná moc líbit? Zkuste tohle u nás či kdekoliv na západě a nedopadnete o moc lépe. Přestože volby byly nedávno, tak by Janukovyč měl ty předčasné vyhlásit. Je otázkou, zda-li by tzv. demonstranti volby uznali a nepokračovali

+3/0
19.2.2014 10:09

V36á39c91l65a72v 47P46o53l52á48š59e73k 9856520591747

Pokud by EU vyvinula na opozici nátlak, tak by opozice volby uznala a utlumila násilí. Muselo by ovšem být zaručeno, že vláda nevyužije předvolebního období k tomu, aby pozavírala a zlikvidovala opoziční vůdce. Také by opozice musela mít stejný přístup k médiím jako vláda. Obojí je asi dost obtížně dosažitelné. A pokud by volby dopadly opět 51:49 nebo 49:51, co by vlastně vyřešily?

+1/0
19.2.2014 10:39

F27i26l53i67p 87V94á12v78r74a 8218930822541

Jediný, alespoň dočasný, řešení pro Ukrajinu je rozdělení země, zrušení politických stran a vláda nacionalistů. "Demokracii" tam mají přes 20 let a dovedlo je to na barikády.

0/−1
19.2.2014 9:59

D86a84v52i53d 23B74r32u68c39k19n67e50r 5782474139405

ovšem to rozdělení takovéhle země se nebude dít jako dělení československa. hranice by se musely vytvořit bolestně nové. Je to složitější dělení, nežli byl rozpad Jugoslávie v případech bosny či černé hory např.

+1/0
19.2.2014 10:00

M74i73r53o40s87l71a52v 66Š31i48m44k89o 7865973352525

O moc složitější by dělení být nemuselo. Jih a východ je prý značně proruský a mnoho Rusů tam žije. Takže by se některé části odtrhly a vyhlásily autonomii. V bývalých sovětských zemích se to tak dělá...

0/0
19.2.2014 10:15

V69á97c70l71a87v 43P97o45l10á94š56e23k 9576290541327

A v obou částech by okamžitě vypukla občanská válka.Tudy cesta nevede.

0/0
19.2.2014 10:23

P40e71t79r 28H18l10o46u98š23e10k 9856913365871

to by rozhodně dobře nedopadlo, kdo by ten západ UKR živil, EU? Vládl by tam chaos a problémy s tou novou Ukrajnou by jistě měli i Poláci

0/0
19.2.2014 10:10
Foto

V78l52a20d41i96m19í49r 41H68r85u40b55e93š 9874751957538

Možnosti rozšíření integračního projektu

Ruská strana nahlíží na euroasijskou ekonomickou integraci jako na bezpodmínečnou prioritu své práce v prostoru SNS. Prosazování integračních procesů v rámci „trojky“ neznamená snahu distancovat se od jiných zemí. Naopak, euroasijský projekt byl od samého začátku zamýšlen jako struktura, která je otevřena pro jiné státy, především pak pro členy Euroasijského ekonomického společenství a státy-účastníky SNS. Je při tom důležité, aby země, které projeví snahu připojit se k euroasijskému integračnímu projektu, nejen, že sdílely jeho cíle a zásady, ale byly též skutečně připraveny na jejich realizaci.

+1/0
19.2.2014 9:56

V72á28c88l66a55v 36P55o33l60á96š33e72k 9746420221537

Mám obavu, že ten "euroasijský projekt" je otevřený nejen pro Ukrajinu, ale též pro Slovensko, Polsko, Maďarsko, Českou republiku a posléze i ostatní státy střední, jižní, severní a západní Evropy. Proto bych raději viděl Ukrajinu v EU.

+1/0
19.2.2014 10:49

Z72d16e76n70ě46k 86L56i23p90s39k21ý 1427767549522

s hegemonií Ruska máme své neblahé zkušenosti. A Ukrajina ještě daleko horší. Ukrajina patří do Evropy, Rusko at si vezme Krym.

0/0
19.2.2014 23:27

J21o46s13e41f 29T17o97m22a95š83t85í73k 1576517189

Zeman zve Janukoviče do Prahy.8-o8-o...bez komentáře...

+1/−3
19.2.2014 9:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.