Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Grebeníček a Schwarzenberg zaveleli a novela o jmenování profesorů padla

Poslanecká sněmovna v prvním čtení jasně zamítla změnu vysokoškolského zákona týkající se jmenování profesorů. Smetli ji poměrem 91 ku 27 hlasům. Změnu si vymínil prezident Miloš Zeman. Novela přenášela pravomoc jmenovat profesory z prezidenta na předsedu Senátu, což akademická obec kritizovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i74n77d85ř30i75c69h 54B65e97l91l77i67n92g 9577475106804

Docela by se mi líbilo, kdyby poslanci změnu jmenování profesorů z prezidenta sňali, ale s účinností až od počátku volebního období příštího prezidenta.

0/0
14.2.2014 12:22

R97e49n16é 94Z25a71c30h 9267430975337

Lidi, važme si tradičních rodin a nezamořujme naše kulturní prostředí sociálněsexuálními experimenty, jako rodič 1, rodič 2 a podobně.

0/0
13.2.2014 18:36

J72i58n14d97ř35i41c62h 18B89e50l80l75i96n90g 9137875606934

Ale rodiče přece prezident nejmenuje.

+1/0
14.2.2014 12:22

J88a73n 13B43a91j35z86a 8637305580151

Já jeho výsost Zemana hradního právě pro jeho projev více než nemusím,ale ze stejného důvodu bych Putnovi pane profesore neřekl.A určitě to není pro jeho orientaci.

+1/−3
13.2.2014 16:48

R64e14n41é 70Z30a92c48h 9877780425617

Já naopak bych mu tak neřekl kvůli jeho orientaci.

+1/0
13.2.2014 18:25

A94l39e19n39a 27F72i19r13s21t 9835689313546

od kdy musí být profesor hetero-konformní? Má to něco společného s jeho kvalifikací profesora?

+1/−1
13.2.2014 19:56

P33a29v38e65l 78O21d71r20a13z13i35l 6464499147750

To ne. Promenáda s cedulí - jistě víte jakou - je však poněkud diskvalifikující.

+1/−1
13.2.2014 21:23

J97a64n 10R81o61u36b77a73l34í62k 6187239531265

A co na te ceduli bylo diskvalifikujiciho?

+1/−1
13.2.2014 21:27

P46a30v94e82l 86O47d10r63a81z18i67l 6704519917350

Nápis.

+1/0
14.2.2014 8:13

J83a92n 77R67o42u15b56a83l86í69k 6277549551145

A co na tom napisu bylo diskvalifikujiciho?

0/−1
14.2.2014 8:53

J13i70n96d27ř92i65c81h 39B63e61l66l74i44n81g 9907235896844

Panu Bajzovi se nelíbil.

0/0
14.2.2014 12:24

J85a47n 49B68a40j55z21a 8217885460171

Trošku fabulujete,kdyby to byl jen pan Bajza komu se nelíbí,pak by se pan Bajza první nad sebou zamyslel.Věřte mi, já ho znám..

0/0
14.2.2014 17:34

J22i68n91d54ř59i78c47h 70B52e57l35l52i54n39g 9257105676704

Komu ještě se nelíbil, kromě pana Bajzy. Všemu lidu?

0/0
14.2.2014 18:14

J74a91n 73B78a42j67z17a 8637435400501

Stačí, když si přečtete vyjádření výše i níže a nemusíte z diskuse dělat anketu.:-P

0/0
16.2.2014 21:19
Foto

R16a80d75e45k 31P50o92l74i30c83k12ý 6531523461374

Posuzovat profesory je práce akademického senátu a ti ho navrhli.

To je jediné kriterium, které má o profesorech rozhodovat.

0/−1
13.2.2014 21:17

P60a93v94e39l 24O54d53r50a24z54i43l 6434359337460

Posuzovat kandidáty v řízení ke jmenování profesorem je práce vědecké rady.

+1/−1
13.2.2014 21:22
Foto

R94a44d17e29k 46P75o58l17i32c88k31ý 6351463851714

Pardon upsal jsem se AS jmenuje rektory a děkany

Nic to nemění na tom, že se jedná o odborné rozhodnutí, které nemá prezident přezkoumávat

+1/0
13.2.2014 21:38

P48a30v41e15l 17O23d68r14a25z95i62l 6404619897860

Většinou se jedná o fakticky politické rozhodnutí. Což není podstatné. Jde totiž o NÁVRH. Návrh je takový úkon, jehož příjemce má více možností reakce. Třeba návrh na vklad do katastru. I když je formálně v pořádku, není proveden, vyskytnou-li se námitky.

0/0
14.2.2014 8:17

J17a66n 50B82a88j67z45a 8327105600121

Proč ne,pak ať si je jmenují a nezvyšují vážnost takového jmenování hlavou státu,byť je to Zeman.

0/0
14.2.2014 17:28
Foto

R85a71d50e92k 28P16o64l51i16c22k11ý 6301263331354

Maturitní vysvědčení taky podepisuje a zpravidla i přdává ředitel školy, ale není v jeho pravomoci na něm měnit známky nebo ho dokonce nepodepsat.

Z mého pohledu  a i zlogiky věci nemá prezident přezkoumávat navržené profesory ale jen vykonat slavnostní akt a podepsat jmenování- v tom duchu jsou i nastaveny zákony.

Duševně normální člověk by toto respektoval.

0/0
14.2.2014 17:35

J40a91n 33B83a45j95z27a 8457805630831

No jo, máte pravdu, osobní nechuť k formě projevu, by na jmenování neměla  mít vliv. Ale, neuznává se mi to lehko.

+1/0
16.2.2014 21:11

A62l95o14i12s 97Š41í54m15a 1360963625315

Já si myslím, že pan Putna a jemu podobní jedinci by neměli být diskriminování nechutí prezidenta jmenovat mezi profesory homosexuály.

+1/−2
13.2.2014 16:37

P76e56t75r 19C83h73y15t45r34ý 6591630361530

I když maj asi pravdu...myslím, že maj o profesorském souboru až moc dobrý mínění, je to taky spolek arogantních povýšených samolibých jedinců stejně jako Zeman...Schwanzenbergovi nejde o profesory, ale o pomstu Zemanovi zato že se nestal prezidentem, je to zapšklej pomstichtivej dědek stejně jako ZemanR^

+1/−3
13.2.2014 16:31

M98i26c24h15a68e36l 68M38e44n52s67i47k 8131246680752

"profesoři jsou spolek arogantních povýšených samolibých jedinců..."

Vy, Petře, asi nebudete mít tři vysoké školy,

že? ;-D

+6/0
13.2.2014 17:23

M76i69l55o37š 69P85r42á70z74n27ý 5584139420768

Pane Chytrý, máte alespoň ukončenou základní školu?  Vaše arogantní podání

bych asi přiřkl Vám.

+2/−1
13.2.2014 18:13

A57l98e25n39a 98F66i69r93s92t 9425139173716

Zeman se míchá do věcí, do kterých mu ze zákona a ústavy nic není a zbavuje se úloh, které mu příslušejí. Dobře, že mu to zatrhli, i když mi radost kalí skutečnost, že to musel být zčásti ausgerechnet Grebeníček, který také zavelel.

+4/−2
13.2.2014 15:12

J80a59n 46Z69a23p61l34e59t83a52l 3878549285366

Profesoři by měli propříště prezentovat veřejnosti své odborné schopnosti a nikoli své sexuální úchylky.

+10/−6
13.2.2014 14:26

J65i92n20d84ř48i35c69h 55B25e53l46l21i40n67g 9827755226334

Zatímco prezidenti by neměli veřejnosti prezentovat své buranské mravy a nezvládnutý alkohol.

+11/−6
13.2.2014 14:30

J61a24n 61B21a38j57z45a 8507175270731

Pravdu máte oba a to je to zvláštní na této situaci.:-)

+3/0
13.2.2014 16:31

J55a36n 83R79o39u14b10a81l57í64k 6817129341445

Profesor je nejaka "zvlastni" sorta lidi, kteri by se meli prezentovat jen odborne a jinak byti zalezli doma a niceho verejneho se neucastnit?

+5/−1
13.2.2014 14:32

J91a32n 12B31a66j76z17a 8397645920141

Ale,ať se účastní,ať vyjádří svůj názor,ale forma projevu není putna.:-)

+1/0
13.2.2014 16:39

V74á54c64l61a49v 96P28o52l81á68š27e62k 9406100621817

Pokud jde o pana profesora Martina C. Putnu, tak jeho odborné schopnosti jsou mimo jakékoliv pochybnosti. V té druhé věci ovšem s Vámi plně souhlasím.

+3/−1
13.2.2014 14:33

V93á64c68l79a22v 36M75a46ř35í42k 3296504492654

Proč by měl být profesor větší morální autorita než třeba prezident? Přestaňme kádrovat lidi! Dopustil se trestného činu? Ublíži svým konáním někomu?

Prostě jen dal najevo svůj názor způsobem, který je dost radikální a většině společnosti nevoní. To přeci není žádný důvod k diskriminaci.

A to pomíjím Váš opravdu zajímavý názor, že být homo je úchylka. Snad to bylo v nadsázce..

+2/−2
13.2.2014 14:52

P26a71v89e75l 64K59ř45í29ž 8187661630589

A co je podle vás úchylka?

+1/−1
13.2.2014 15:09

J52a74n 74B68a70j30z13a 8937235740941

Když je někdo heterosexuál a používá homosexuální praktiky.;-D

+1/−1
13.2.2014 16:52

M23i91c47h77a27e36l 16M77e77n12s25i52k 8541726640452

A ještě hůř, když naopak!

Fůůůj ;-D

0/−1
13.2.2014 17:25

J13a46n 73Z56a11p26l62e82t11a71l 3658719975466

Pane Maříku, nadsázka to nebyla. Homosexualita je úchylka a ne že není. Pokud má někdo tu potřebu, neměl by tak činit veřejně, zvláště když je profesorem. Hambářství bychom měli uchovat neveřejným. Něco jako chodit nahý. Zakázáno to není, existují nudistické pláže a tolerované lokality, ale chodit nahý například na náměstí je už hodně přes čáru. V blízkosti škol podle mne je nepřístupné. Každý učitel by měl zvažovat své jednání, představte si někde před školou nahého učitele. Co by na to řekli lidi? Asi by už dlouho učitelem nebyl. Ale když někdo veřejně prezentuje svoji homosexualitu, je to podle někoho normální jednání, ovšem jen podle někoho. Existují lidi, kteří to jako normu nepřijali. Například já anebo námi všemi kritizovaný prezident. Tady má  prezident pravdu. Homosexualita nepatří do školství. Homosexuál by neměl pracovat ve školství.

Co se týče udělené pedagogické hodnosti, je to chyba. Pokud je Putna věhlasným odborníkem, měli mu udělit hodnost vědeckou, ale nikoli pedagogickou hodnost. Kdyby Putna dostal vědeckou hodnost, neměl bych námitky, jelikož nedokážu posoudit jeho odborné schopnosti, ale ku pedagogické hodnosti udělené veřejnému homosexuálovi s dovolením námitky mám.

+1/−6
13.2.2014 15:26

M54i51c50h75a76e83l 26M81e27n92s12i87k 8851556360322

Víte, pane Zapletale, řeknete-li "homosexuál by neměl pracovat ve školství",

proč nenapíšete i ten zbytek?

Ve školství by přece neměli pracovat ani heterosexuálové (mohou ohrozit mravní výchovu dětí)! Pohledné učitelky! Ti, co souloží denně! Ti, co míň jak sedmkrát týdně! Bezdětní! Vegetariáni! Vyholení! Katolíci! Židé ;-O

 

Nemluvě o tom, že ve funkci presidenta by neměl být člověk, který nejen že není příkladem ctností, ale je pro mladou generaci přímo odpudivým příkladem opaku.

+7/−2
13.2.2014 15:44

J29a95n 16Z84a10p57l49e27t93a96l 3388649765556

napsal jsem vám svůj názor a nemíním diskutovat s nějakými homosex aktivisty. Nenám na takové řeči čas. Napsal jsem vám proč nemá být homosexuál pracovníkem školství a tak to vemte anebo nechejte bejt. K demagogiím pane Mensik se vyjadřovat nebudu.

+2/−5
13.2.2014 15:54

M70i43c79h40a56e72l 11M78e94n79s29i30k 8291806530232

Ale ale, pane Zapletale,

zrovna Vám to evidentně nedochází, ale demagogický a tmářský je spíše Váš příspěvek z 15:26. Jediný relevantní důvod jste zatím nenapsal, akorát to tady pořád opakujete.

No... popravdě je ten příspěvek spíš směšný. "Hambářství", "veřejný homosexuál", "nedokážete posoudit jeho schopnosti" (ale to Vám nebrání plácat takové trošku nesmysly)... Viděl jste snad pana Putnu "chodit nahého například po náměstí" nebo "před školou"?:-)

+2/0
13.2.2014 17:20

J40a17n 55B77a51j68z64a 8227465960121

Díky,já nemusím Zemana a Putnovo sebevyjádření mi také zrovna nesedlo,ale názory pana Zapletala jsou tedy mimořádně fujtajblově mimo čas i prostor.Ušetřil jste mi smazaný příspěvek,protože já bych mu odpověděl úplně jinými výrazy.

0/0
13.2.2014 16:58

R33e81n79é 54Z61a15c70h 9317670185547

Se lidi vzpamatujte. Při takové medializaci bude za pár let normální gay a za ujetého bude považován heterosexual.

+1/0
13.2.2014 18:23

V97á63c30l50a11v 35M65a78ř37í67k 3736794662314

A Putna byl někde v blízkosti školy nahý? Prosím Vás, je to vysokoškolský pedagog. V té době jsou už ti lidé dospělí! Za sebe mohu s čistým svědomím říct, že jsem nepřejal žádná hodnotová kritéria byť jen jediného svého učitele na VŠ.

Dále - profesor je vědecký titul. Jistě, dostávají ji učitelé, ale ti učitelé na té VŠ budou působit i ve chvíli, kdy ten titul nedostanou.

A to nejdůležitější - Vaše názory nechápu. Ti lidé (homosexuálové) za svoji orientaci nemohou. Nikomu neubližují a nemohou nikoho, kdo nemá homosexuální sklony, přesvědčit ke změně sexuální orientace. Proč by nemohli působit ve školství? To je názor hodný nikoli minulého, ale předminulého století.

A řekněme si, proč Putna a jiní prezentují veřejně svoji homosexualitu. Protože existují lidé jako Vy, kteří nepochopili, že být homosexuálem je za trest. Není to žádná radost, máte pořád nějaká omezení a setkáváte se stále s šeptandou, diskriminací, odsudky (slova o úchylech..). Představte si prosím sám sebe v jejich roli. Opravdu - oni se tak narodí.

Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nepozoruješ?

0/−1
14.2.2014 8:52
Foto

R18a97d14e12k 77P66o93l59i70c77k95ý 6251353661254

Pokud vím neprezentoval se tak jako profesor, ale jako soukromá osoba-navíc ještě před jmenovámím

+1/0
13.2.2014 21:20

J58i58ř84í 14K84l18i91m56e10š 9671391564669

Náhodou pan prezident je velmi slušný člověk, který si uvědomuje, že Prezident má jmenování dodat vážnost,a lesk, a proto se chtěl této cti vzdát:-)

+7/0
13.2.2014 14:16

P69a43v58e11l 23K33ř52í17ž 8657291890509

Jenže čemu může dodat vážnost a lesk ústavní činitel považovaný za kladeče věnců? Mám dojem, že v tomto panuje taková schizofrenie.

0/−2
13.2.2014 14:22

J60i48n91d52ř53i84c10h 97B63e78l19l87i74n80g 9227255506134

Anglická královna je rovněž kladečem věnců. Připadá Vám málo důstojná? Je na jejím postavení něco schizofrenního?

+5/0
13.2.2014 14:31

P43a48v19e36l 88K36ř28í94ž 8127121240179

Řekl bych, že anglická královna  je trochu něco jiného. něco jako živé korunovační klenoty.  To asi po vykonavateli volené funkce chtít nemůžeme...

0/−1
13.2.2014 14:37

M91i38c94h63a34e69l 98M14e56n81s38i58k 8121896340702

No to po panu Zemanovi v žádném případě. Živé?

Po něm jedině poblité korunovační klenoty :-)

0/−1
13.2.2014 15:25

J35i41n20d37ř65i62c84h 50B40e33l58l65i33n58g 9817975836554

Naše ústava je v zásadě ústavou monarchie. Jen na místě monarchy je zvolený prezident, který je podobně jako monarcha, jedním ze symbolů státu, osobou spravující ceremoniální funkce, zatímco politické rozhodování je svěřeno vládě a parlamentu. Prezident i královna pak jsou výkonnými orgány pro tato politická rozhodnutí. I britský premiér královně jen "navrhuje" a ona "rozhoduje".

S výjimkou způsobu ustavení by tak mezi anglickou královnou a naším prezidentem nijak zásadní rozdíl být neměl.

0/0
14.2.2014 12:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.