Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tvář na Turínské plátno otisklo záření při zemětřesení, míní vědci

Do záhady obestírající Turínské plátno přibyla další teorie. Italští vědci tvrdí, že proslulá lněná látka může pocházet skutečně z Kristových dob. Otisk lidského těla na ní mohlo způsobit neutronové záření, které v roce 33 po Kristu zřejmě uvolnilo silné zemětřesení v Jeruzalémě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e69t70r 12Š31a57f58r47á92n 9876491749

Kongres přírodovědců o obrazu Panny Marie Guadalupské

Phoenix. Přírodovědci, kteří po léta zkoumali plášť, nesoucí obraz Panny Marie z Guadalupe, potvrdili, že neexistuje vědecké vysvětlení vzniku obrazu.Na Mezinárodním mariánském kongrese, který se konal ve Phoenixu od 6. do 8. srpna, to oznámil Adolfo Orozco. Kongres spolupořádali Kolumbovi rytíři, diecéze Phoenix a Institut guadalupských studií, který nese jméno Naší Paní z Guadalupe.

Podle Orozca, který se podílel také na zkoumání Turínského plátna, je obraz Panny Marie otištěný na plášti svatého Juana Diega ?mimo jakékoliv vědecké vysvětlení? a vzhledem k vlhkému a slanému klimatu v okolí baziliky v Mexico City, kde je plášť uchován, by měl být už dávno rozložený. Například kopie, která byla na podobný materiál namalována v roce 1789 a byla uchovávaná za sklem stejně jako originál, musela být už osm let po vytvoření odstraněna, protože začala blednout a rozpadat se. Naproti tomu původní obraz, otištěný na plášť, když se Panna Marie zjevila světci, zůstává nedotčený už 478 let. Nepoškodila ho ani kyselina dusičná vylitá na jeho cíp a výbuch v jeho blízkosti, poznamenal Adolfo Orozco.

0/−1
13.2.2014 16:46

P35e35t15r 11Š77a25f30r54á81n 9426701789

O vzniku obrazu na Turínském plátně

Turín. Americký vědecký časopis Journal of Imaging Science and Technology publikoval článek o hypotézách vzniku otisku těla na tzv. Turínském plátně, známé relikvii, o níž se má za to, že je plátnem, do něhož bylo po smrti zavinuto Ježíšovo tělo. Autorem odborné studie je Giulio Fanti, prof. termomechaniky na univerzitě v Padově, který se zabývá problematikou vzniku otisku těla na Turínském plátně již mnoho let.

Ve svém článku podává kritické shrnutí všech dosavadních hypotéz a přiklání se k závěru, podle něhož mohl obraz vzniknout ozářením korónového výboje. Od roku 1898, kdy fotograf Secondo Pia zjistil, že na turínském plátně je negativ otisku lidského těla, se tento úkaz pokoušeli vysvětlit mnozí odborníci. Žádný z pokusů dosáhnout téhož efektu, poznamenává italský fyzik, nedokázal vytvořit obraz s týmiž záhadnými charakteristikami, jaké vykazuje obraz na Turínském plátně. Prof. Fanti ve své studii ukazuje, že mnohé pokusy, které byly v tomto směru podniknuty a užívají speciální techniky z oblasti malířského a výtvarného umění, umožnily z makroskopického hlediska vznik vynikajících napodobenin, které jsou však velmi chatrné, pokud jde o mikroskopické známky. Ty nakonec jasně ukazují, že všechny metody zmíněných pokusů selhaly. Nelze to však už říci o možnosti, podle níž otisk těla mohl vzniknout ozářením.

Fanti cituje hypotézy několika odborníků a popisuje výsledky pokusů italské společnosti ENEA, která nedávno použila tzv. excimerový laser. „Hypotéza ozáření – poznamenává prof. Fanti – skýtá možnost maximálního přiblížení konkrétním charakteristikám obrazu na Turínském plátnu. Zbývá však jeden velký problém. Je totiž možné reprodukovat jen maličké plochy obrazu v řádu centimetrů čtverečných. K ozáření větší plochy by bylo zapotřebí takové množství energie, které laboratorně není k dispozici.“ Ve spolupráci s prof. Giancarlo Pesaventem z Padovy k tomu bylo užito napětí 500 tisíc voltů, které umožnilo vytvořit obraz

0/−1
13.2.2014 16:44

P10e18t41r 82Š90a55f45r54á91n 9546131359

které umožnilo vytvořit obraz o ploše několika centimetrů čtverečných. Výsledky vědecké analýzy prof. Fantiho jsou shrnuty v přehledných tabulkách, z nichž vyplývá, že „pouze záření založené na tzv. korónovém výboji (zvláštním druhu elektrického výboje) je možné dosáhnout uspokojivé podobnosti s originálem také v oblasti jeho mikroskopických znaků. Kdybychom měli vytvořit touto metodou obraz tak velký jako je na Turínském plátně, říká turínský fyzik, potřebovali bychom elektrické napětí dosahující několika desítek milionů voltů anebo – dodává - můžeme opustit vědecko-technologické pole a připustit neznámý úkaz, který byl spojen se zmrtvýchvstáním.

0/−1
13.2.2014 16:44

J45a76n 71K75r29p75e73c 5506903134432

aneb zabednenost nezna mezi...

+1/0
13.2.2014 18:48

A84n51t11o37n75í19n 16K61a58l53i49s56t49a 6254860679924

Krom toho, že tenhle kus hadroviny lze uchopit do rukou, jeho "vědecké zkoumání", mudrování kolem, je asi na stejné úrovni a "vědeckém" významu jako senzace předhozená lidem ejmérickými žurnalisty tvrzením, že na

 střeše amerického Kapitolu 16.7. 2002 přistál UFO s mimozemšťany.....

+1/−1
13.2.2014 13:11

P79e17t91r 43V78o69p56i85č69k27a 5292457647976

Zjevení Boží, proboha asi ne? Bezvěrci!!! :-)

+1/−1
13.2.2014 11:12

J12a80n 41K67r42p10e52c 5116693494532

je prece uplne jedno, jak je to stare nebo jak vzniklo. jedina vec co je naprosto jista, ze se jedna o 2D malbu a v zadnem pripade neni mozne aby slo o obtisk 3D objektu.

+3/−1
13.2.2014 11:05

P75e59t35r 69Š19a27f74r35á26n 9106741259

Rv

0/−1
13.2.2014 16:35

J74a91n 70K92r45p41e40c 5466153714822

jeste ze me nechcete upalit na hranici... co je tedy spatne mistre diskutere?

+1/0
13.2.2014 18:46

M32i37r13k59o 88N65a21v48a48r59a 1426368674853

;-D;-DTak to dopadá, když novinář píše o něčem, čemu nerozumí (mohl se poradit s odborníkem).

Od té doby byla i silnější zemětřesení a nikoho přitom neutrony nezabily, natož obtiskly.

Škoda slov.

Ale Politecnico di Torino ho nezazažaluje pro pomluvu, protože takový článek byl skutečně publikován:

http://staff.polito.it/alberto.carpinteri/papers/CARPINTERI_2012_N.676_SRE.pdf

+3/0
13.2.2014 9:59

O69t19t93o 88H83a16l16í51ř 9413357368366

To je zase báječná teorie. Ti "vědci" zřejmě pocházejí z církevních kruhů;-D

+4/0
13.2.2014 8:13

J77a78r60o40m27í94r 33K13r55á90l 4120879954259

Kdesi jsem četl, že je to stavař.  Takže asi má jadernou fyziku v malíku. ;-)

+1/0
13.2.2014 9:38

O36t18t79o 32H53a84l97í14ř 9773287358666

Jadernou fyziku se doučil během zpovědi:-)

+1/0
13.2.2014 13:26

P80a67v93e64l 98K80ř15í41ž 8967271170989

Z plátna je především patrné, že obraz nevznikl zabalením někoho. Vzhledem ke zjištěným skutečnostem bych řekl, že je to obyčejný falsifikát... A spousta lidí se na tom snaží zviditelnit, tak vymýšlí šílené teorie...

+5/−2
13.2.2014 6:01

J40a18n 66B65u20r51i24a70n 2843389244130

OK, jen tedy zkuste středo(staro)věkými metodami vytvořit falsum obdobné!

+4/0
13.2.2014 6:25

J62a45n 19B98u28r96i55a16n 2543289904540

A dále - když budu chtít falšovat, tak to vyrobím tak, aby to bylo jednoduše pochopitelné, tedy zabalený otisk.

Záhadou pro mne je, proč by někdo v dávných dobách vymýšlel něco jako rentgenový snímek?

+2/−1
13.2.2014 6:27

P84a29v33e31l 30K12ř60í36ž 8377731890559

Ale on to není rentgenový snímek. To za prvé a dále stáří plátna je jedna věc, výklad obrazu věc zcela jiná... Také představa, že "středověké metody" v této oblasti byly nějak primitivní je poněkud nepřesná... Tedy zejména v Itálii.

+2/−1
13.2.2014 6:43

J66a90r14o47s19l68a11v 70N25o78v92á24k 7515908383447

zkusim, jen mi dodej stredoveke mistry a remeslniky... spousta jejich metod je davno zapomenuta

+1/0
13.2.2014 9:43

J81a97n 98K22ř21í20ž 6585653325328

...falsifikát to být nemusí.

Může to být technologie kterou se zatím nepodařilo rozkrýt.

A to že se někdo chce "zviditelnit" není nic špatného.

Vy jste to dneska taky udělal.

+1/0
13.2.2014 9:11

P25e10t19r 89Š81a41f42r57á72n 9896321659

nesmysl

0/0
13.2.2014 16:36

D59a86d37a86k 17P74e59t32r 7601150324668

Italští vědci se  domnívají, incident v hrobce. To snad stačí pro pochopení.

+1/0
13.2.2014 4:41

I22v84a 82V60a21l84č92í14k34o97v58á 1519148911551

Není vědec jako vědec. Ti vědci, co toto vyblafali jsou ti pseudovědci.

+6/0
12.2.2014 23:53

J77i24ř42í 10P56o13k48o49r36n31ý 6871545988770

No vida, hned je všechno jasnější... :-)

+2/0
12.2.2014 22:46

P94e45t18r 34S58v67o30b36o20d90a 9597158490142

To zní jako pěkná kravina. Zemětřesení neuvolňuje neutronovou radiaci.

+3/0
12.2.2014 22:06

P48e12t44r 81S81v75o11b80o55d22a 9767888970512

Tak jsem trochu googlil. A prý je to založeno na tzv. "piezonuklearním štěpení", s kterou přišel právě Alberto Carpinteri. Zázračná nukleární reakce železa na hliník, která neuvolňuje gama záření ani neprodukuje jaderný odpad a kterou způsobuje pouze mechanický stres. Prý to má experimentálně ověřené, ale nikomu se nepovedlo jeho výsledky zopakovat, takže vědecká obec je silně skeptická. V Itálii kolem toho byl humbuk, když s tím Alberto Carpinteri měl dostat grant půl milionu euro od státu. Vědci podali petici proti udělení grantu.

http://www.nature.com/news/italian-scientists-win-battle-to-halt-controversial-research-1.10823

+3/0
12.2.2014 23:00

J82a14r18o46m52í77r 13K20r14á52l 4360969194699

Teoreticky to snad možné je, ale aby vzniklo tak silné záření, že naruší tkaninu, to nepřipadá v úvahu.

0/0
13.2.2014 6:04

J88a82n 42K35ř75í38ž 6585753255478

Před léty byl v tisku bombasticky prezentován experiment,při němž došlo ke "studené jaderné fúzi".

Tenhle nesmysl se omílal nějaký čas,než se ukázalo že je to blbost na n-tou.

Nikdy a nikde se tenhle "experiment" nepodařilo zopakovat.

A o vědci kterému se to údajně povedlo (zřejmě doma a v koupelně) už dneska nikdo neví.

0/0
13.2.2014 9:17

J49i59ř75í 59K63l35i58m57e86š 9741231424119

Nechci nikomu brát iluze, ale po smrti, stejně jako za života se o turínském plátně, kdokoliv z nás dozví prd. Zapomeňte na život po životě. Navíc , kdo by se v tomto slzavém údolí chtěl trápit cca 70 let a pak na věčnosti ? ;-D

+1/−2
12.2.2014 21:11

M61i62l66o10š 40K64o90v13a78č 7645968376280

tobe je hej,ty se máš a my ješte i na večnost čekáme

+1/0
12.2.2014 21:48

K49a77m41i17l 93K11r86b72á63l91e60k 6464542445403

dokud církev věřila, že v Turínském plátně byla zabalená mrtvola Ježíše, považovala ho za pravé, ale jakmile NASA zjistila, že to je otisk živého člověka, okamžitě ho prohlásila za středověké falsum. Mě se ale nejvíc líbí teorie, že Ježíš prostě to ukřížování přežil, byl ukryt v "hrobě", kde ovšem neprobíhal pohřeb ale léčení. Zabalili ho do plátna napuštěného 100 librami aloe a myrhy - tak neprobíhá židovský pohřeb, ale mohli by tak léčit rány zraněného. Ježíš měl na sobě sto ran a ranek, měl horečku, potil se, a do plátna napušteného aloe a myrhou se prostě "vypálil" jeho obraz. Zkoušelo se to, funguje to, ale jen se živými, nikoliv s mrtvolami, ty se nepotí a nekrvácejí. Člověk v plátně se ovšem potil a krvácel, pokud to byl Ježíš, prostě přežil ukřížování jako mnoho jiných. Prostě na kříži byl příliš krátkou dobu, aby zemřel, vždyť zlodějům pověšeným s ním museli zlomit nohy, aby zemřeli na embolii. Jediná potenciálně smrtelná rána by mohla být ta Longinova kopím, mohla ale nemusela. A jak vidno z plátna, prostě smrtelná nebyla, římský voják neodvedl dobře svou práci a tak vznikl mýtus o zmrtvýchvstání, který nedokázal zastavit už ani sám Ježíš, který mnohokrát předstoupil před své učedníky a říkal jim, že je živý. Nevěřili mu.

+4/−6
12.2.2014 20:56

P34e55t60r 61B94e56d24n62a80ř49í29k 3204678595554

Máte ale ve svých vědomostech opravdu hokej,,, :) připomínáte mi "odborníka" co se na jedné přednášce Neil Alden Armstronga s ním málem tento "odborník" porval když jej přesvědčoval,že na Měsíci vůbec nebyl ,,, Tolik blábolů co jste napsal jsem snad nikdy pohromadě nečetl, to je opravdu bez dalšího komentáře.

+9/0
12.2.2014 21:32

J92i60r58k55a 98H75o81n52c93ů 2264324971568

A čím můžete svoje tvrzení podpořit? Co třeba nějaký ten "blábol" vyvrátit?

0/−4
12.2.2014 21:36

M96i12l91o91š 43K45o67v76a21č 7835778436930

proč by mel nekdo neco  tak chorého vyvracet

+7/0
12.2.2014 21:39

A27l78e22x46a85n33d90r 23K71o49s78t93k87a 5469736959146

Inu pan Bednařík je přesvědčen, že on ví. Očividně netuší ani, jak probíhalo za doby Říma takové ukřižování. V podstatě má pravdu kolega Krbálek. Neumíralo se na rány. Obvykle byl odsouzenec jen přivázán, málokdy přibit. Ale i tak, umíralo se za několik dní žízní. Ona zmiňovaná rána do boku způsobená vojákem Longinem byla nesmírným milosrdenstvím, kterého se naprosté většině odsouzených nedostalo.

+1/−1
12.2.2014 21:59

M62i29l73o70š 68K64o27v30a62č 7705578626110

probodli ho proto že byl mrtví,jako rána jistoty že nežije a ne kvuli milosrdenství

+2/0
12.2.2014 22:07

I27v23a 87K31r63i97s74t59o31f14o29v44á 7595253672112

Umíralo se na udušení. Při visení na kříži a "skříply" plíce a odsouzenci se nešlo nadechnout. Musel se vzepřít nohama, aby se nadechl. V okamžiku, kdy už se mu nešlo vzepřít (vysílení), udusil se.

0/0
15.2.2014 14:07

A29l72e27x97a26n95d41r 69K96o22s26t92k72a 5249646359956

Minimálně je při silném zemětřesení (a že bylo dle zápisů velmi silné) pravděpodobný únik vyššího množství plynného radonu.

+1/0
12.2.2014 20:35
Foto

A50l86e18x46a35n44d56e82r 26W40i64n75t95e18r 9439224113281

pravdepodobne by to bylo

0/0
12.2.2014 21:00

A20l41e93x10a96n50d69r 33K47o11s42t89k33a 5919136509866

Ovšem, aby to uvolnilo dostatek neutronů, aby to "vyfotilo" člověka na plátno, tak by úroveň radiace musela být smrtící. Viz otisky lidí Hirošima a Nagasaki.

+2/0
12.2.2014 21:53

P10e13t74r 33S31v40o89b79o70d95a 9227248950842

Což je ovšem alfa zářič. Neutrony bych u zemětřesení nehledal.

0/0
12.2.2014 22:01

P38e96t28r 56Š91a82f49r68á96n 9146401449

Turínské plátno opět středem zájmu vědců

Řím. Turínské plátno bylo opět předmětem výzkumu za pomoci moderních technologií. V letech 2005 až 2010 se touto relikvií uchovávanou v Turínském dómu zaobíral Italský národní institut ENEA. Provedená bádání a experimenty měly za cíl reprodukovat zobrazení na plátně pomocí laserové techniky. Všechny tyto pokusy vyšly zcela naprázdno a byl tak učiněn další krok vpřed, pokud jde o otázku autenticity Turínského plátna. Zde je výsledná zpráva Italského institutu pro nové technologie a energie ENEA. Pro Vatikánský rozhlas hovoří O. Rafael Pascual, ředitel institutu Věda a víra na papežské univerzitě Regina apostolorum, který pořádal v říjnu tohoto roku odborný seminář o bádání nad Turínským plátnem:

„Výsledky vzešlé z bádání, které provedl Italský národní institut, ukazují především to, že pro moderní vědu zůstává Turínské plátno tajemstvím, něčím, co není schopna vysvětlit. Dalo by se negativně říci, že nelze dokázat jeho neautentičnost.. Vědci z národního institutu poukázali na některé podrobnosti, které pokládám za velmi zajímavé. Například: Proč na plátně není obraz tam, kde jsou stopy krve? Proč tyto krvavé skvrny nejsou poškozené, k čemuž by došlo, kdyby plátno bylo odtrženo od těla? A tak dále.. Podle mého názoru se také znovu otevřela otázka datace. Je známo, že výsledky posledního výzkumu v tomto směru jsou z různých důvodů nepřesvědčivé. Doufejme, že na základě nyní provedených bádání bude možné přistoupit k novému vědeckému výzkumu plátna. Je to zajisté poněkud delikátní otázka a bude třeba velice seriózně a pečlivě navrhnout nějaký postup. Doufám však, že povede k výsledkům.“

Říká O. Rafael Pascual, ředitel institutu Věda a víra na papežské univerzitě Regina apostolorum.

+4/−1
12.2.2014 19:03

L58u42c55i17e 27K73a62n28o19v30a 3970769338404

Někteří zmiňovali, že mohlo pocházet ze samotného těla, nebo ho mohl zapříčinit nějaký incident v hrobce.

...incident? jako že se mu tam prošla Máří Magdalena s plutoniem nebo s menší neutronovou bombou? 

Ale tohle určitě podpoří teorii, že Ježíš byl mimozemšťan.. a proto jeho tělo po smrti takhle zářilo.

+3/0
12.2.2014 19:01

A90l34e73x29a38n42d66r 40K46o76s19t94k27a 5229886819556

Ta menší neutronová bomba by musela (dle Hirošimy a Nagasaki) zabít vše v okruhu pěkných pár kilometrů.

+1/0
12.2.2014 20:43

P81e49t80r 71I91s74k39r60a 7631817493776

Na druhou stranu, víme prd, co se bude dít při vzkříšení

0/0
13.2.2014 10:50

M21a33r64t38i82n62a 51M91o73u73d48r19á 7830223276739

"incidente" znamená italsky "nehoda" (např. srážka aut - incidente  stradale), "úraz", ale taky "epizoda", "příhoda" ....

0/0
13.2.2014 11:10

K59a42r26e50l 98N34e79č63a43s 5583449510330

Vysvětlovat věrouku,Boha ,evangelia vědecky  je slepá ulička.Ježíš dokázal koncentrovat a vyjádřit zákon světa v krátkosti a srozumitelně.Velikost a krása požadavku-miluj bližního je skrze písmo dáno všem.Lidé brojící proti tomuto a hlásající etiku bez Boha  mohou být a jsou často lidé dobří. Ale  oni hledají štěstí spíše jako konstruovaný produkt v esoterických nabídkách a jiných technikách štěstí. Turínské plátno je krásné tajemství jako Longinovo kopí. Věřícím drahé.V:-)

+3/−2
12.2.2014 18:59
Foto

M47i66r49o91s11l84a22v 37S55t49e11i65n27e27r 1985865398793

Ano, víra přenáší hory. Ale když hora nepřišla k Mohamedovi, musel Mohamed k hoře. Vzpomínám na ohromné vzrušení před několika roky ve Vatikánu, archeologové prý objevili Kristův hrob, ale ne prázdný! Pro nás nic neobyčejného, i tak by to pro mnohé bylo místo, kam se vyplatí zajet a pomodlit se. Jenomže zde stála celá věda, zvaná teologie, na vážkách. Naštěstí se to nějak ututlalo, nikdo neměl zřejmě zájem rozbít Vatikán.

+1/−1
12.2.2014 19:05

A28l11e90x51a79n68d32r 13K61o89s48t86k83a 5379706379396

Kdo čte Kulhánka ví, kde skončilo Turínské plátno. Tedy Turínský pytel.. :)

0/0
12.2.2014 20:44

P25e13t67r 60B74e60d33n66a41ř40í37k 3704788395624

Kristův hrob - Nikodémova hrobka existuje, byla a je prázdná. A bublina že archeologové objevili nějaký hrob s tělem Krista velmi brzo praskla jako blábol :) a nic z ní nezbylo :))) .

+3/0
12.2.2014 21:42

O77t40t27o 52H45a17l86í31ř 9903197438426

Ano, krásná myšlenka. Zřejmě právě kvůli ní křesťané v Kristově jménu povraždili tolik lidí. Turínské plátno je fetiš, tajený církví , která brání jeho skutečně vědeckému prozkoumání. Brání se pravdě jako už tolikrát v historii.

0/0
13.2.2014 14:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.