Diskuze

Chládek spočítá nekvalifikované učitele, pak zváží úlevu pro ty zkušené

Ministerstvo školství do dvou týdnů zjistí přesný počet učitelů bez požadované kvalifikace. Učitelé musí začít studium magisterského pedagogického oboru do konce roku. Ministr školství Marcel Chládek nevyloučil prodloužení této lhůty nebo větší úlevy pro dlouholeté učitele.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak včerejší reportáž na ČT byla zase těžká kvalita. 

Zase se hledá senzace, kde není. U toho pana Mgr. vychovatele totiž není žádný problém. Pokud má škola družinu, tak může na škole dále působit jako vychovatel a dokonce i jako zástupce ředitelky. Dokonce může i část úvazku učit, pokud nebude učit více než polovinu úvazku. U učitelů s Mgr. titulem tedy není žádný problém, pokud neměli pedagogické vzdělání, tak jeho doplnění nebylo a není žádným problémem.

Horší je to u tzv učitelek maturantek, to je asi případ té druhé oblíbené a skvělé učitelky. Zajímavé, že v reportáži její skvělost žádný rodič ani kolega nepotvrdil. To je zřejmě klasická abychomka, která si myslí, že to bez ní spadne a ona nic nemusí. 10 let věděla, že si musí doplnit vzdělání a 10 let na to kašlala! Takovýchto učitelů je v současnosti skutečně jen pár tisícovek - většinou kamarádi pana ředitele. 

Určitě se všichni shodneme, že bez těchto vyučených prodavaček s maturitou, se naše školství snadno obejde. Pan ministr tam argumentoval specializací - odborností. No jenže tihle učitelé nemají většinou žádnou odbornost - nahradit je tedy může v podstatě každý z těch 6 tisíc nezaměstnaných učitelů na úřadu práce.

2 0
možnosti

Je to stejná blbost, jako dodělávání maturit a VŠ u policajtů. Nemělo to vůbec žádný kladný přínos k jejich práci, jenom se jich pár dostalo do konfliktu se zákonem, když tuto pitomost řešili pitomě nákupem falza maturitního vysvědčení.

0 0
možnosti

Stejně je zvláštní, že na mateřských, základních a středních školách se dělají takové problémy

... a pak přijde student na vysokou, kde mu seminář vede doktorand, který se ještě před půl rokem sám klepal u státnic, v životě pedagogiku a andragogiku ani neviděl a to nikomu nevadí (a fungovalo to tak vždy) .

3 1
možnosti
Foto

Na vysoké škole už jde o něco úplně jiného- tam je to z velké části o samostudiu.

Jdou tam děti, které se na předchozích stupních vzdělání naučili se učit! a analyzovat informace.

Právě to je nejdůležitější věc, kterou je musí předchozí školy naučit !

1 1
možnosti
Foto

Vzhledem k tomu, jaká je dnes kvalita VŠ vzdělání, obzvláště na pedagogických fakultách, je studium pro starší učitele s praxí spíše ztrátou času. Znám celou řadu učitelů bez odpovídajícího vzdělání, kteří by měli na fakultě učit ostatní a ne si nechat vykládat od někoho, kdo v životě nestál před třídou, o dějinách pedagogiky, dětské psychologii, či didaktice. To, že někdo nedokáže napsat vědecky vypadající text o ničem, není známkou jeho neznalosti pedagogiky a už vůbec ne známkou neschopnosti učit děti. Máme mraky všelijakých speciálních pedagogů, kulturologů, sociologů, politologů, absolventů oboru sociální práce, či andragogiky, kteří produkují mraky nesmyslných lejster, mraky všelijakých nesmyslných projektů, grantů a publikací. A čekáme na to, až tito "pseudovzdělanci" konečně naučí učit učitele s 30ti letou praxí. Také jsem si kdysi myslel, že VŠ má nějakou váhu a něco znamená - v některých oborech určitě ano, ale největší trdla bez špetky kreativity a autority, která jsem viděl "učit", měla doktorát z pedagogiky. Uměla dobře tlachat o pedagogice, ale když se postavila před děti, tak ty si tato trdla rozebraly na součástky během několika minut.

1 3
možnosti

J55a32n 36M80o91l33n81a12r

11. 2. 2014 21:25

Smutne je ze pedagogicka fakulta vas nikoho ucit nenauci. Pokud k tomu nemate vlohu mate smulu - muzete mit pak 10 doktoratu ale deti si domu neodnesou nic.

Do 5te tridy si osobne myslim ze muzou ucit bez kvalifikace pokud vysledky zaku odpovidaji predepsane norme (a to si muze nastavit sam reditel).

Stejne by me zajimalo jestli budou muset skladat zkousky na VS aby si doplnili vzdelani - to se na to vsichni vykaslou.

0 2
možnosti

Jestli jim to připadne těžké, mohou si najít jinou práci. Ale máte pravdu. Dobrého budoucího kantora poznáte už při studiu. Ti špatní se učit nikdy nenaučí a nepomohou žádná školení, žádné kurzy.

2 1
možnosti

Učitel, který si za ty roky odkladů nedokázal upravit kvalifikaci, přes všechna upozorňování, je neschopný a jeho ředitel by se ho měl zbavit, jinak sám bude neschopným šéfem.

4 5
možnosti

Život je tak snadný...

3 1
možnosti

Peníze nepřinese nikdo.

Zato lidová tvořivost má volné pole.

1 0
možnosti
Foto

Dokud zde bude na hlavu postavený systém, že škola dostává paušál na žáka, vždy bude snaha mít co nejvyšší počty žáků . O peníze jde vždy až na 1. místě. To je odpověď pro ty co se diví, jaký typ studentů se dnes dostane na VŠ . Za mě byla volba jasná, rizikové gymnázium, kdy kdy jsi se nedostal na VŠ byl jsi nikdo a nebo odborná střední škola , ale s tím, že tam mohlo na VŠ maximálně omezený počet. Z naší třídy 40 holek směly podat 3 přihlášku . Větší účast rodičů, například formou příplatku na školné  je jedinou cestou ke zkvalitnění výuky  a na typu ZŚ nebo MŠ si myslím že to není o titulu magistr. Jinak ohledně dětí s handicap. Tam máme požadavky na vzdělání vyšší , ale stejně to o tom vzdělání prostě není . Většina vad je kombinovaná a a tam Vás ukázkový model z VŠ nepřipraví. Každý den to vidím u dětí s psychiatrickou diagnozou, u děti s PAS , každé toto dítě je originál a na to buď člověk má a nebo ne . Tohle prostě nejde naučit na VŠ , Daleko lepší by bylo po studiu bakaláře nabídnout kurzy a semináře , aby daný pedagog mohl postupovat v oboru , ke kterému se rozhodl a nebo který je potřeba a hlavně praxe .

0 0
možnosti

J17o55s21e36f 56Z54a26j62í94c

11. 2. 2014 19:18

Ono by úplně stačilo, kdyby došlo k jedné změně. Máš VŠ pedagogickou - jsi kvalifikovaný. Nemáš, nejsi. Jenže podle aktuální verze zákona, máš VŠ pedagogickou, ale na jiný předmět, nebo jiný stupeň školy - jsi nekvalifikovaný. Přitom doktor taky může místo chirurgie léčit na jiném oddělení, které je tomu jeho blízké. Zákon je prostě papežštější, nic víc. Druhý problém je, že řada učitelů si vzdělání nemohla doplnit, protože VŠ neotvírají dálkově jejich obor.

2 3
možnosti
Foto

Doktor si musí dodělat atestaci

1 0
možnosti

Casto pouzivany argument: oni maji praxi a uci dobre.

Jak je tedy do prd*le mozny, ze vysledky nasich deti jsou rok od roku v mezinarodnim srovnani horsi a horsi? Takze pokud ti bez kvalifikace tak perfektne uci, tak se asi budeme muset zbavit tech s kvalifikaci.!!

0 8
možnosti

A není to spíš v systému? Pořád se rozvíjí jakási "individualita" a studenti se učí, jaká mají "práva", apod.  Ale, že se mají studenti učit něco důležitého, to je nepodstatné. Na VŠ se dnes dostanou stejně. Když ne na státní školu, tak na soukromou. Papínek to zaplatí. A když jsou zkoušky obtížné? Tak se protestuje a zkoušky se změkčí. Pak se nedivte, že to je stále horší. ALe hlavní je, aby nevolili komunisty, že?

7 1
možnosti