Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rusové chtějí zakázat CNN. Vysmála se válečnému pomníku v Brestu

Ruská poslanecká sněmovna chce zakázat vysílání stanice CNN. Důvodem je anketa o nevzhledných pomnících, kterou televize vysílala. Na předních příčkách žebříčku se zde ocitl památník obětem druhé světové války v Brestu. Anketa byla následně odstraněna, kvůli nesouladu s redakční politikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K21a19r12e18l 11N43e71č13a46s 5733139450980

Zde je vidět,jak lidé skočí na mediální špek.Kdyby  se ruské televizní stanice vysmívaly  patriotickým a sentimentálním Američanům za jejich ,jim drahé památníky,určitě by byla stejná vlna nevole. Propaganda made in  český  mimorozumový antirusismus.;-)

+1/−1
8.2.2014 20:37

P47a63v31e68l 12O97d79r34a51z45i72l 6134969877160

Senátor je zbytečně hysterický. Na nevzdělané hlupáky je dobré jít s humorem. Třeba navrhnout doporučení, aby se na komunistické zprávy nedívaly děti.

0/0
8.2.2014 13:04

J59i59ř22í 16Š42e31j82n61o92h68a 4192563264573

Představte si, že by  ve vaši obci někdo pořádal  anketu o  nejhnusnější nádhrobek na místním hřbitově a pak  pověsil výsledky na web ?

Přišlo by vám to taktní a citlivé k pozůstalým ?

Nebo volbu nejšerednější holky na zábavě !?

Toto  je něco podobného.;-€

+3/−4
8.2.2014 11:01

P55a56v48e67l 36S93m91e46t89a63n65a 2447833682723

Uklidněte se pane. Nejedná se o nejhnusnější náhrobek na místním hřbitově ani o nejšerednější holku na místní zábavě. To by opravdu bylo nejen nevksusné, ale i hloupé. Jedná se o nejnezhlednější pomník a to ne v Rusku, Bělorusku, ale globálně na celém světě. Necítíte ten jemný rozdíl? To, že ty nejhnusnější pomníky jsou hlavně v Rusku a Bělorusku není vina CNN ani hlasujících. Mě by zajímalo, jestli ruské zákonodárce, alespoň morálně, podpoří i příbuzní Micheala Jacksona. I jeho pomník je na seznamu.

+2/−3
8.2.2014 11:48

P13a55v65e53l 86O61d96r13a76z64i12l 6384109927500

Já tam žádný rozdíl neshledávám. Pomník obětem a náhrobek jsou pro mne stejně emocionální.

+2/−1
8.2.2014 12:59

J62a76n 95M87a33l45e70n93k23a 6223685573

No pravda je, že ty ksichty amerických prezidentů kdesi v té poušti na skále nevypadají o moc líp. :-P

+3/0
8.2.2014 7:16

P49a97v46e23l 87O63d63r15a11z59i13l 6684949517640

Kdyby kdokoliv do ankety zařadil Memorial Wall v D.C., tak by to asi taky vyvolalo určité reakce v médiích a zřejmě by se našel i senátor, který by vymyslel něco podobného, takže by to zase tak velký rozdíl nebyl.

Bouře ve sklenici vody. Na CNN zřejmě nikdo nepřemýšlel nad tím, co to znamená, jenom prostě někde sebrali fotku a řekli si, jo, tohle je dost netradiční, to tam dáme taky.

+2/−5
7.2.2014 22:10

P58a39v89e18l 88H70r24u80s17k72a 9842159675420

Jsem presvedceny, ze nemate pravdu. Zadnou podobnou hysterickou reakci bych neocekaval ...

Nehlede na to, ze by se Memorial waal do ankety ubec nedostal, protoze je to proste "nezajimava" popsana zed ...

+2/0
7.2.2014 23:05

M60a52r41t27i13n 56H14o39f50e23r 7732465868494

A kdyby se někdo stejným způsobem vysmíval třeba památníku obětí holocaustu v Berlíně. To by panečku jarmulky létaly. Právem.

+4/−1
8.2.2014 0:03

S13y72l36v92a 80Š80p21o64r33k14o79v86á 9346269390494

anketa o nejošklivější památník není vysmívání se mrtvým obětem, ale nevkusu žijících

+5/−2
8.2.2014 14:34

P13a58v94e72l 49S17m71e50t91a94n59a 2287873752433

Krátké a výstižné. Tím může diskuze skončit.

+1/−1
8.2.2014 16:30

P52a82v73e77l 44O46d90r33a86z30i95l 6284369477250

Souhlasím. Krátké, výstižné a hloupé.

+1/−1
10.2.2014 7:09

M32a87r10t11i20n 25H50o23f10e95r 7102855108854

Nikoli. Svědčí to pouze o absenci vkusu, citu, etiky a morálky na straně někoho, kdo vůbec přišel s nápadem, takovouto "anketu" uspořádat.

0/0
10.2.2014 2:50

K31a91r75e57l 70V36o14r59e48l 4947131219357

Američané se mohou zbláznit jak jim rusové naladili rozhovor Nulandové s tím jejím poskokem na Ukrajině. Tak se snaží odvést pozornost jinam ;-D

+4/−2
7.2.2014 21:45

P18a51v52e88l 45H12r76u71s71k28a 9862649285110

Karle, ted jsi je teda prokouknul ;-D

+1/−1
7.2.2014 23:07
Foto

L68u73d81ě43k 59F90u46x65a 9386300694657

:-) Až se stanu blbem, taky se k tomu veřejně přiznámR^

0/0
8.2.2014 15:37
Foto

J20o21s71e48f 15K96o98ř88e42n71s57k17ý 5630832337231

Rusové jsou na pomníky asi citlivější než je tomu u nás. My je stavíme, pak bouráme, zase stavíme atd. Vzpomeňme na komedii s odstranění Švermy v Praze, Wilsona před hlavní nádražím , nebo generála Pattona v Plzni.[>-]

+2/−1
7.2.2014 21:35

P58a73v88e91l 51O35d44r85a66z60i52l 6304879517230

Pokud zvážíme počet obětí položených v boji za svobodu (i s odečtením obětí čístek a z čistek vyplývajícího diletantského velení), tak je ten rozdíl pochopitelný.

+3/−1
7.2.2014 21:39

S32y28l79v90a 64Š10p32o22r88k65o38v67á 9966259730784

pořád si ještě někdo myslí, že v Rusku může být demokracie? A že svůj totalitní způsob myšlení nebudou opět vnucovat celému světu? Průser je v tom, že dnešní degenerovaná Evropa je ochotná jim ustupovat -a  částečně i USA, dokud bude v čele Obama

+2/−6
7.2.2014 21:16

M75i66c32h16a63l 40M77a23l84a76t 5852818546536

A jak to souvisí se zesměšňováním památníku obětí války? Nebo si myslíte, že si mají od západu nechat všechno líbit jako ostatní patolízalové?

+7/−2
7.2.2014 21:19

S77y11l89v57a 34Š87p83o91r67k23o36v61á 9106359230664

pokud se domníváte, že vyjádření vlatsního názoru na to, jak nějaká socha vypadá, má být zakázáno - vypovídá to o vašem způsobu myšlení vše...v putinově Rusku i v komunistikcém Ceskoslovensku by se vám zajisté líbilo. Jenže naštěstí tu zatím převažují lidé, které chtějí mít svobodu slova

+4/−5
7.2.2014 21:23

P46a69v91e80l 76O62d64r45a59z90i50l 6664169877240

Zřejmě to nevíte, ale v ČR a v Evropě obecně jsou určité názory zakázány a tato množina se má rozšiřovat.

+4/−1
7.2.2014 21:38

S50y67l44v87a 37Š76p49o89r85k94o82v97á 9196799120404

no vždyť přesně o tom píšu - že se ustupuje těm. co prosazují nesvobodu... pokud vím, tak v Evropě nejsou zakázány názory, ale jejich veřejné šíření - a kromě nacismu o ničem jiném nevím

+1/−4
7.2.2014 21:41

P51a10v27e39l 25O88d72r76a24z45i54l 6964439477270

Och, pardon, na tu skvělou možnost mít jakýkoliv názor za podmínky, že si jej nechám pro sebe, na tu jsem zapomněl, omlouvám se.

+2/−1
7.2.2014 22:11

S85y79l97v84a 92Š65p47o84r88k96o78v16á 9846939640554

prosím, zkuste chápat, co je to veřejené šíření...když budete obdivně mluvit o Hitlerovi s kámošem na procházce, tak i kdyby vedle vás šel policajt a slyšel, to, trestné to není - na rozdíl od toho, když to vykřikujete na veřejené demonstraci ( já jsem proti jakémukoliv trestání vysloveného názoru - ono trestání to je bohužel důsledek toho, že v Evropě čím dál víc převládá socialismus). V totalitě je trestný názor nejen šířit, ale už jenom ho říct

+1/−2
7.2.2014 22:16

P64a57v60e98l 65O87d58r98a61z93i67l 6724919327510

Ale tak to není, názor je trestný, když vám ho budou schopni dokázat. Za veřejné šíření je jen větší sazba.

+1/0
8.2.2014 13:01

S56y47l77v95a 28Š20p93o18r74k13o24v38á 9426459820864

to si plete s komoušema - dnešní paragrafy jsou jiné...pokud si budete povídat s kamarádem a uslyší to kolemjdoucí polda,, tak vás nikdo za váš názor potrestat nemůže - zkuste si zjistit příslušné paragrafy nebo se zeptat nějakého právníka

+1/−1
8.2.2014 14:18

P81a59v89e89l 49O81d48r60a97z31i98l 6334989967740

Popleta jste vy, je mi líto. Když vás slyší kolemjdoucí polda, tak jste zřejmě na veřejnosti, že.

0/0
10.2.2014 7:13

S66y54l32v67a 17Š96p45o44r69k49o85v95á 9516599250624

ano, jste na veřejnosti, ale pokud se o tom, bavíte s kamarádem, jde o soukromý rozhovor - a ten trestný není ...alespoň zatím, brusel už na řadě totalitních zákonů pilně pracuje...(konzultovala jsem to s právníkem :-))

0/0
10.2.2014 9:21

P78a16v84e22l 12O42d11r74a98z27i97l 6964209707180

No, já bych na to nespoléhal.

0/0
10.2.2014 10:05

S76y37l31v70a 86Š23p24o79r83k23o54v29á 9106949520184

nejde o to, na co spoléháte - jde o to, co říká zákon...jasně - pokud budete stát s kámošem na náměstí a hlasitě vyřvávat "cikáni do plynu" - tak by obhajoba, že to byl soukromý rozhovor, neprošla...ale pokud budete kamarádovi normálně něco povídat, je to sdělování osobního názoru, za který nemůžete být (zatím) postižen. Soukromý rozhovor může být maximálně součástí důkazu pro trestný čin - tedy kdybyste v něm kámošovi sděloval, že půjdete zítra někoho zmlátit a někdo to slyšelc- a pak byste dotyčného skutečně zmlátil, mohl by být dotyčný člověk svědkem proti vám. Ale to už je něco úplně jiného :-)

0/0
10.2.2014 10:19

P47a15v46e54l 91O22d62r90a34z52i56l 6684899987480

Víte, to už je jen slovíčkaření. Faktem prostě je, že vás za veřejné projevení názoru mohou v ČR zavřít.

0/0
10.2.2014 11:37

S33y98l40v19a 67Š30p88o38r49k63o36v10á 9976569230114

Tak, jak jste to napsal, to není pravda. Zavřít vás mohou za projevení takového názoru, na který se vztahuje nějaký zákonný zákaz - a pokud vím, tak u nás se vztahuje jen na věci spojené s nacismem - na žádné jiné "názory" ne.

taky se mi to nelíbí, můžu proti tomu zákonnými prostředky bojovat - ale taková je prostě demokracie - pokud se na něčem shodne většina, tak to prostě platí...do té doby. než se většina shodne na načem jiném

0/0
10.2.2014 11:50

K78a56r18e59l 90N73e25č26a63s 5743399450430

To jsou,paní Šporková děsivé kecy. Rusko má v současnosti podobné problémy jako USA a jiné tzvn, demokratické země. Lidé si myslí,že je demokracie v tom,že existuje zastupitelský systém. Na co,tím,že jdete volit máte potom u nás vliv??? Ano,můžete říkat ,co chcete. Ale nemá to žádný smysl anebo vás umravní vyhazov z práce či právní vekslák. O Rusku nevíte nic.Rv

+2/−2
7.2.2014 21:40

S65y55l89v84a 74Š30p29o69r84k83o87v58á 9766959890654

Víte, v čem je problém? Že lidé nevědí, co to je svoboda slova. Domnívají se totiž, že mohou říct šéfovi, že je vůl - a nic se jim za to nesmí stát. Jenže to nemá se svobodou slova nic společného. Ovšem když v práci řeknete, že volíte ODS, ČSSD, Okamuru či kohokoliv jiného, případně že oni jediní mají pravdu a současně vládnoutcí koalice ne - tak za to vás z práce nikdo nevyhodí. A TO JE svoboda slova. A pokud vaše slovo nic neznamená - je to vás problém, spousta věcí se daří řešit právě proto, že lidé svobodně řkenou, co si myslí...Jenže když z takové té typicky české předposranosti radši mlčí - tak opravdu žádný vliv na dění kolem sebe nemá,

+2/−2
7.2.2014 21:46

R21o63b43e21r51t 76Š21k80r48a56b58a82l 6235547920899

Vlastě máte pravdu, proč někdy taktně mlčet, když upřímnostů je  nade vše.

Pokud mohu radit, až uvidíte někde v zahrádce trpajzlíky, nezapomeňte majiteli říct, jak jsou oškliví. (TRPAJZLÍCI)

Uvidíme jestli vás bude považovat za upřimnou nebo nevychovaného spratka

Možná, ale pro   platí, čím víc  někoho urážím, tím víc jsem  demokrat;-)

+1/−1
7.2.2014 21:54

S52y93l82v18a 45Š25p33o36r92k41o93v71á 9296119240774

pokud místní plátek vyhlásí anketu o nejhnusnější zahrandí dekoraci, tak tam toho sousedovic trpaslíka klidně napíšu - což je ekvivalent toho, co co v této kauze jde. Nejde o to, že by někdo najednou zničeho nic napsal, že nějaký pomník je hnusný (což by byl ekvivalent toho, kdybych šla kolem zahrádky  , zazvonila na majitele a řekla mu, že trpaslík je hnusný). Ovšem ať už by šlo o první či druhý případ, zásadně nesmí být zakázáno svobodně vlatsní názor vyjádřit, případně za to kohokoliv trestat

+2/−2
7.2.2014 22:00

P34a60v52e20l 94O34d91r87a43z18i46l 6274709457550

Jenže tohle není zahradní dekorace, že.

Myslíte, že by vyhlášení ankety o nejnhusnější pomník na židovském hřbitově prošlo v pohodě?

0/0
10.2.2014 10:06

S40y90l96v16a 81Š23p81o29r94k39o17v27á 9206829480604

opravdu nechápete ten obrovský významový rozdíl mezi slovy "nejhnusnější pomník na světě" (neutrální) a nejhnusnější židovský,ruský, český, ... pomník (rasistické)?

0/0
10.2.2014 10:20

P47a41v80e57l 62O12d81r94a27z12i93l 6734379787150

Nepsal jsem nic o židovském, ruském, českém pomníku.

Dobře, soutěž o nejhnusnější náhrobek na Pere-Lachaise, tam máte všechna možná vyznání a národnosti. To už by podle vás bylo OK?

0/0
10.2.2014 11:39

S64y57l85v62a 80Š32p93o42r64k52o40v56á 9806879160814

opravdu mám pocit, že spíš chápat nechcete...za prvé: pokud by šlo o anketu ohledně onoho pařížského hřbitova, opět by to cílilo jen na určitou skupinu ...ale tady šlo o celý svět - tedy o žádnou konkrétní zemi, rasu, město...Za druhé: opět dáváte špantý příklad, protože je velký rozdíl mezi náhrobek jednoho konkrétního člověka, který si vybírá a platí jedna konkrétní rodina, jde tedy o majetek soukromý - a mezi pomníkem, který nepatří konkrétnímu člověku a vybírá ho stát a platí ho z daní všech obyvatel - jde tedy o mjateke vdeřejný, "nás všech" - a proto také mají "všichni" právo se k němu vyjádřit

A nakonec -na tomhle konkrétním hřbitově jsem sice nebyla, ale mám pocit, že na územé křesťanského hřbitova se nepochovávají např. Židé .- ti mají své hřbitovy, stejně tak to myslím platí pro islám - takže tam asi moc lidí jiného vyznání nebude...ale to nevím, to se jen domnívám:-)

0/0
10.2.2014 11:57
Foto

L15u93d57ě98k 85F89u86x91a 9386180124877

Urážet "umělce" podobných děsivostí není špatný čin, ačkoli si myslíte něco jiného.

0/0
8.2.2014 15:39

M79a28r18t91i26n 34H52o69f33e29r 7672385528984

Řekněme to takto. Communist News Network je součástí psychologického válečnictví jedné strany. Netočili to z jiných důvodů, než je vyprovokování konfliktu. Ruská strana v něm bude vypadat jako ti zlí. To je účel hry. Nebudete se bránit vůbec, zakousnou vás, budete-li se bránit, budou vás trhat nakusy. 

Západ má média pod dokonalou kontrolou, vysoce centralizovaná a poslušná. Ale probíhá to na tzv. nepřímé úrovni řízení. Hraje zde roli i vysoká centralizace. Máte například dva hlavní vstupy AP a Reuters. O zbytek se nestaráte. zbytek světa papouškuje.  

Rusko ovládá jen malou část svých médií. Mluví se tu o Vladímíru Putinovi jako o carovi. To je výsledkem působení psychologických operací. Programování mas. Ve skutečnosti nemá vliv ani na státní média, která ho často i cenzorují. Jmenuje tam někoho na základě svých ústavních pravomocí a daných procesů výkonu moci, ale to neznamená, že ten člověk pracuje pro něj. Média jsou složitý mechanismus. Neexistuje něco, jako přímé řízení. Ale existuje řízení nepřímé.  To Rusko v této chvíli nezvládá. Zčásti díky vnitřnímu mocenskému rozdělení klanů a z části díky vnějším vlivům. Rusko nemá plnou suverenitu. Zatím. Jeho média jsou nepřímo řízena "protivníkem." Máme studenou válku. Bohužel. A válka je vždy provázena propagandou. Rusko zatím nemá dostatečné prostředky jí čelit. 

BTW: svoboda slova dnes existuje pouze v případě, pokud to slovo není slyšet...

+3/−1
8.2.2014 7:42

S26y15l32v54a 11Š17p21o30r88k78o78v79á 9296739690924

Vaše představy jsou poněkud naivní...hlavně by mě zajímalio vysvětlení pojmu "Západ" ve větě, že Západ má média pod kontrolou ;-D. Jsou to strany pravicové? Nebo levicové? Opravdu si myslíte, že nějaké pravicově orinetované médium bude poslouchat momentálně vládnoucí levici - a naopak? Zkuste si to přenést do našich podmínek: Myslíte, že vládnoucí ČSSD má pod kontrolou třeba Respekt?

A ke svobodě slova: Za posledních 24 let jsem nikdy neměla pocit, že by má svoboda slova byla nějak omezována...a to jak když jsem pracovala v médiích (a to mě tedy slyšet bylo), tak jako soukromé osoby

+3/−1
8.2.2014 9:20

M34a71r29t15i61n 45H43o48f40e55r 7442465578844

Museli bychom si vysvětlit řadu pojmů. Jak funguje konceptuální moc. Jak hegeliánská dialektika. Jak ideologické zbraně. Jak autocenzura v dnešní demokracii, jako vysoce efektivní formě samoregulované totality. Vy jste zafungovala na úrovni pravo-levo. Já mluvím o nepřímém řízení. Vyšší úrovni ovládání obého. Tak si na závěr půjčím Johana Wolfganga Goetheho a jeho tvrzení, že nikdo není beznadějněji zotročen, než ti, kteří falešně věří, že jsou svobodni. To platí i o uplatňování vaší svobody slova na dané úrovni.

0/0
8.2.2014 14:22

S36y28l55v85a 73Š80p68o82r17k94o76v59á 9396389220464

aha - takže vlastně svobodný není nikdo... takže podle tohoto Goethova citátu ten, kdo žije v demokracii a věří, že je svobodný, je vlastně víc zotročen než ten, kdo živořil v nacistické či komunistické nesvobodné totalitě a nevěřili, že je svobodný ? Opravdu pozoruhodný názor ;-D...

A nakonec: Ač někdo může být skvělý spisovatel či básník, může být doslova hlupák v oblasti politiky - příkladů by se našlo víc než dost...i tak skvělý básník jako Nezval byl schopen opěvovat Stalina...atd.

0/0
8.2.2014 14:28

M14a78r98t40i93n 94H18o46f46e79r 7712835238544

Je řada lidí, kteří se snaží pochopit to, čemu říkáme big picture. Problém, který s tím je, že jsou programováni k uvažování ve 2D, ale k pochopení je potřeba 3D systém... 

Ten váš Stalin, stejně jako Bronstein-Trotcký a Uljanov byli produkty téhož systému řízení jako třeba Hiltler nebo otec EU nacistický právník Walter Hallstein. 

Mimochodem Stalin se hodně utrhl. Je to jeden z důvodů proč o něm his-tóry vytvořila řadu bajek. Podle odvěkého biblického pravidla, kdo ovládá minulost, ovládá budoucnost.

0/0
8.2.2014 15:04

S71y74l71v13a 52Š60p33o42r10k88o33v50á 9646339380124

ano, Hitler i Stalin si byli podobni - jak svým "vznikem", tak metodami, v tom s vámi osuhlasím ..ovšem uhýbat od merita věci - tady svobody - je způsobem demagogů - nemyslíte :-)?

0/0
8.2.2014 15:08

M16a15r35t93i50n 65H46o27f89e41r 7192185498934

Divam se na to analyticky. Svoboda je stav mysli. Vyssim principem vedene svedomi. Mate-li na mysli svobodu ve vztahu k sytemu, tak neni mozne byt svobodny pri absenci suverenity. Byly tu urcite pokusy. Treba obdobi 1776 az 1913 v USA. Tyranie a svoboda se nam v historii strida, jako ekonomicke cykly. Huxley ale tvrdil, ze se jednou orok pomoci vhodne medikace a vychovy nauci sve otroctvi nejen snaset, ale i milovat a branit. Stejnetak dalsi konstrukter syntetickych svobod Bertrand Russell. Zalezi take na elementarnim pohledu na cloveka. Bud bude zviratkem, ovladanym bolesti a pozitky, nebo kreativni bytost, schopna kreativniho konceptu.

0/0
8.2.2014 16:09

S19y84l69v61a 32Š12p86o35r85k61o22v71á 9786209160524

ano, svoboda je sice stavem mysli - ovšem nejenom...život totiž nežijeme ve svých představách (tedy nejste-li zrovna materiálně zabzepčeým filosofem :-)), ale tak či onak v realitě. Ale  člověk -  ač třeba "svobodný ve své mysli" - ovšem zavřený za své svobodné myšlenky v komunistickém lágru, objektivně svobodný není - to snad uznáte :-)

0/0
8.2.2014 16:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.