Diskuze

Děti si samy nezavážou tkaničku, ale chytré telefony ovládají bravurně

Mají problém se samy obléct, neumějí si pořádně ani zavázat tkaničku. Aplikace na chytrých telefonech a počítač ovšem ovládají hravě. Nejnovější průzkum ukázal, že českým dětem do devíti let klesají základní dovednosti, jejich schopnost používat mobily však v posledních třech letech stoupla o 38 procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nemyslím, že by za neschopností zavázat si tkaničku stály chytré telefony. Zajímalo by mě srovnání, kolik z těch co si tkaničku nezaváží, má možnost hrát si se smartfonem.

0 0
možnosti
Foto

Konzultovala jsem dnes ráno naši učitelku ve školce.

Říká, že dřív předškoláci tkaničku uměli, protože si zavazovali boty, dnes je to učí výrobou přáníček s mašličkou apodobně.

          Říká, že sice dnes neumí tkaničku, ale zase umí jiné věci a nemyslí si, že by děti byly méně šikovné než dřív. Cítí, že toho s dětmi hodně dokázala a myslí si, že rodiče se taky snaží. Takovéto články shazují dobré učitelky.

          Přemýším o tom od včera a došla jsem k názoru, že to jsou jen takové ty řečí, za nás bylo všechno lepší a vy mladí nic neumíte... to tu vždycky bylo a bude.

          (NIžší požadavky na gymnázíích musí logicky nastat, když místo 15% z mého ročníku maturuje momentálně 80% ročníku, že těch 80% nezvldne to co před 20 lety 15% neznamen, že jsou hloupější)

1 0
možnosti
Foto

J72a30n 46B79r39a94u46n

4. 2. 2014 8:04

Chce to více BabyBoxů!

0 0
možnosti

Kdyby šlo jen o tkaničky.to je o ničem.ale zkuste mnohým prckům při přijímačkách do první třídy říct ať vám popíší co vidí na obrázku.ve více než polovině případů se nedovíte nic.a chtít po dětech zazpívat písničku, neskutečnej problém.někteří nepoznají barvy, kotrmelec ve čtvrtý třídě tak to je pro mnohé heroický výkon když ho zvládnou, výmyk na hrazdě v 7 či 8 třídě nezvládne tak 90% dětí.ale téměř všichni ovládají mobily, hraní her.což vůbec nepotřebují.o znalostech dětí ve 4 či 5 trídě si nedělejte iluze.nároky šly za ta léta tak dolů že je s podivem že i to málo co se po nic chce mnohdy neovládají.o gymnáziích nemluvě.potíže s mluvením jsou obrovské.neschopnost se vyjadřovat, cokoliv popsat vlastními slovy je mnohdy ohromující.o psaní/jakýmkoliv písmem/raději nepsat.a vše je u těhle mrňousů o rodině.příčina je jednoduchá.rodiče se svým dětem nevěnují.

0 0
možnosti

Já nevím, odkud máte své zkušenosti. Mám školní děti a nároky šly od našich dob VÝRAZNĚ NAHORU, alespoň ve školách, kam chodí naše děti. To, co dělají ve druhé třídě, se učilo tak ve čtvrté, co dělá nejstarší dítě na 8-let. gymnáziu (odpovídá 7. třídě ZŠ) jsme v některých předmětech nedělali ani na 4letém gymplu. Tuhle přinesl 2- ze zeměpisu - nevzpomněl si v testu na hlavních města všech jednotlivých států /distriktů v rámci Austrálie. To je příklad toho, co tedy za nás se určitě neučilo a to ani na humanitním dobrém pražském gymnáziu (jsem narozená v 70. letech). A jsou to mraky dalších věcí - i jako VŠ vzdělaný člověk opravdu zírám na to, co jsou tam za nároky.

1 0
možnosti

Jo a pak takový floutek vleze ze čtyřkama na střední a když ho učitel nepustí k maturitě, tak je učitel zasedly!

7 0
možnosti

A musí se kvůli tomu dělat jakési "státní maturity" a snižovat jejich úroveň tak, aby to zvládli i učňové.

3 0
možnosti

J30a31n 28K56u60č95e13r33a

3. 2. 2014 18:58

Vinu nesou rodiče, ne děti.

11 0
možnosti
Foto

ti jsou na ně určitě pyšní ;-D

že si ale malý "génius" ovládající svou oblíbenou herní konzoli nebo třeba tablet (ten nejspíš jen částečně) neumí zavázat tkaničky zamaskují nákupem bot se suchým zipem....

3 0
možnosti

Mohu potvrdit, že do 1. třídy nastupuje čím dál tím víc dětí, které neumějí skoro nic. Hlavně, že jim během dopoledne vyzvání mobily, a to přesto, že je mají mít vypnuté. Jenže ony neumějí už ani malovat, při "pracovkách" po nich nesmíte chtít skoro nic, jsou neohrabané, při tělocviku se bojíte, aby si při kotoulu neublížily a při českém jazyce se domýšlíte, co vůbec chtějí říct, protože se neumějí vyjádřit, o vadě řeči ani nemluvě. To za nás tedy skutečně nebylo. Ano, je jiná doba, ale základní návyky a dovednosti by snad měly mít i ony.

12 1
možnosti
Foto

Jo takhle tomu rozumím, ten článek byste takhle měla napsat vy :), to dává smysl, to není jen ten jeden omílaný hloupý příklad s tkaničkou (musím říct že ten mě opravdu už rozčiluje).

Pokud tohle říká někdo, kdo má přehled o více dětech, asi učitelka, tak na tom něco bude, ale pořád tomu nemůžu uvěřit. Ano, děti umí s telefonem i s tabletem, ale kromě toho s nimi, stejně jako všechny maminky kolem od jednoho roku docházím do tělocviku, typicky do sokola, pro vysoké ceny kroužků tady maminky organizují vlastní cvičení, na facebooku jsou denně nové výtvarné výrobky mnoha dětí od sousedů, všechny čteme a případně lítáme po logopedech.

A od babiček nemálo z nás poslouchá, proč se s těma dětma prej tak crcáte, to za nás nebylo, to jsem musela se starat o domácnost a vy jste se nějak zabavili a ne že jsme kolem vás takhle lítaly.... Tak kde soudruzi z NDR udělali chybu?

0 1
možnosti
Foto

To, že nejsou učitelé schopni vymyslet jinou aktivitu, na které by vyzkoušely jemnou motoriku dětí, než něco co 95% dětí nikdy nepotřebovalo (není to jistě jejich chyba) je ostuda učitelek a ne dětí.

1 8
možnosti

Zavázat šňůrky od bot, jsme musely umět ve třech letech!

3 2
možnosti

Mohu potvrdit u svého osmiletého vnuka.

2 0
možnosti
Foto

Koukněte do e-shopu nebo do obchodu. Já osobně odhaduju počet prodáváných dětských bot s tkaničkou tak na 5%. Dítě si tedy neumí zavázat tkaničky, které nemá a paní učitelka neumí ovládat chytrý telefon, který nemá.Fajn.  Myslím, že by bylo lepší kdyby se učitelé naučili praovat s tabletem, než aby se děti učili vázat tkaničky, pást kozy a vyrábět oštěpy s pazourkem.

4 9
možnosti
Foto

Jinak brzo nerozpoznáme školu od muzea...

3 3
možnosti