Diskuze

Školy tápou, kdo má správně vydat posudek na odklad školní docházky

Rodiče malých dětí aktuálně absolvují zápisy svých ratolestí do prvních tříd. Rodiče těch budoucích školáků, kteří nastoupí do vzdělávací instituce o rok později, však musí řešit velký problém. Potřebují totiž několik vyšetření a posudků. A školy ve stále čerstvém systému tápou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DB

A ještě jak to pak vypadá v realitě, když se z filosofických výšin, kam zanesl diskusi pan Svobodník, vrátíme zpátky k těm špuntům. Celý třetí rok školky je z pedagogického hlediska vlastně přípravou na vstup do 1. ročníku základní školy. Děti jsou systematicky připravovány např. na zápis, takže když je vrátíte do téhož  prvního září od začátku, je to pro ně totéž, jako když je necháte sedět v řetízáku, zatímco jejich kamarádi a ostatní děcka jdou na labutě, autíčka či horskou dráhu. Přijdou o kamarády, kteří jdou do školy a místo toho se octnou v školce s o rok mladšími dětmi, které doposud měly za prťata.

0 0
možnosti
MS

Až takto je to úchylné? A v jakém věku, domníváte se, bychom měli začít děti učit pochodovat? Jestli ve třetím věku života neumí, co je levá dva, asi bychom por ně měli zřídit koncentrační tábory.

A co třeba znalost cizích jazyků? Odhaduji, že podle nového ministra školství, by měly děti v cca 4 letech plynně mluvit anglicky, ruska, německy, francouzsky, španělsky a svahilsky. Za to by rodiče mohli dosta bonus: vstup do ČSSD zdarma.

Mám dlouholetého přítele. Bydlel jsem s ním na koleji, mám ho rád, ale sere mne tím, jak se neustále snaží lidem organizovat život. Když se přátelé sejdem jednou za rok, nikdo z nás nepřemýšlí o tom, jak ten víkend strávíme. Těšíme se na bezstarosrní víkend bez schedulů a jiných blbostí. A ten můj přítel nechápe, že život se dá trávit jenom tak. Bez organizace. Hledá na mapě zámky, hrady, rybníky, protože by byla škoda se tam nepodívat, kdž už jsem tak blízko.

Devadesát procent osazenstva akce mu na to sere jako Bílý tesák.

Rozumíte? Nejlepší organizace je žádná organizace.

0 1
možnosti
DB

Nevím, proč mají odkládající rodiče tu touhu nechat děcko zabíjet čas ve školce. I když se bude ještě v sedmi plácat ve školce, pravděpodobně samo od sebe pochytí základy čtení a psaní, a jenom ztrácí čas. Dneska je ještě na základkách zbytečná devítka, naše vyšší a vysoké školství také neumí lidi vzdělat v nějakém praktickém časovém úseku.

V zásadě tak tito rodičové vytvářejí potenciální situaci, kdy budou mít na krku stále ještě studujícího skorotřicátníka. V tom věku už mají jeho konkurenti  z jiných zemí eu na pracovním trhu dávno vlastní život, zkušenosti, často i vlastní rodinu.

1 3
možnosti
MS

Davide, skvělé, ač ty poslední věty, to je velmi nemoudré.

Reagujete přesně a velmi dobřea hlavně očekávatelně. Kdybych si za to měl nechal platit, použil bych predikce atd. Máte život nalinkovaný: 6 let input základka, 15 let outout střední (teď jsem schválně vynechal 8letá gymnázia - to nejlepší, co ve školství máme), 19 let maturita, 22 let bakalář, 24-25 let magistr nebo inženýr. MATRIX. PROČ?

Existuje jediná otázka? Proč? A ta jediná otázka 3x: Proč? Proč? Proč?

Proč má nějaký úředník tzv. kvalifikovaně rozhodovat o mém životě? 3x Proč? Úředník? Proč? Úředník neumí nic. NIC. NIC. NIC. To je axiom. Úředník je blb, kterému někdo podsune informaci a naučí jí ho zpracovat. Úředník je intelektuální hnůj. Kdyby byl chytrej, nemůže být úředníkem. Moc se těším na ty pindy inteligentů ze státní správy. Normální člověk pracuje, měří své schopnosti a nebojí se býti v těch 70ti % populace.

0 2
možnosti
MS

S vazbou na níže uvedené uvedu další příklad:

Mám ve firmě mladé techniky, kteří mají děti ve věku zápisu do školy. A některý z těch techniků se bude rozhodovat, jestli odložit nástup děcka o rok nebo ne. Před dvaceti léty to byla svobodná vůle jeho rodičů s parametrem narození dítěte od července do září. Rodiče měli svobodné rozhodování. Řekli si: náš Pepíček je bázlivý, dáme mu ještě rok. Něco ho doma naučíme sami, když tak, pak ho sami doučíme. Jsme přece svobodní lidé ve svobodném demokratickém netotalitním systému. Jsou to naše životy!

Dnes je už teda inženýr s malým děckem magorek neschopný vlastního rozhodnutí. Nestačí domluva s manželkou, ale do procesu vstoupí chytrý stát a chytří úředníci.

A teď: poradna je "zadarmo". Tak tam skočí a co věděl sám se svojí manželkou, se mu jenom potvrdí. Náklady 10000 stát. KDO TO ZAPLATÍ?

A teď poradna "nezadarmo". Technik si skočí do poradny a zaplatí 10000 Kč za to, co ví sám předem. Nikam nepůjde a každého trotla, který mu to bude vnucovat, pošle někam.

A co bude s těmi deseti tisíci, které vlastně ušetřil? Rozhodne se sám. Jsou to jeho vlastní pílí vydělané peníze a zhodnotí je rozhodně lépe, než zbytečný psycholog. Až bude skutečně potřebovat psychologa, zvolí si buď večer v hospodě nebo si fakt najde někoho, ke kterému chodíme, když není zbytí. Vážně se neumíme rozhodovat sami? Vážně jsme tak nesebevědomí? Vážně jsme invalidé, kteří potřebují k životu berle? Může snad stát stavět na nesvéprávných zakomplexovaných blbounech neschopných přijmout zodpovědné rozhodnutí?

0 0
možnosti
RC

jenze tady rodic nerozhoduje o svem zivote, ale o zivote nekoho jineho. Rodice dost casto nemaji relevantni srovnani na vetsim vzorku, malokdy dokazou rozpoznat, zda to, jak se projevuje jejich dite je normalni, znakem zaostalosti, nebo naopak znakem vyjimecnosti.

1 0
možnosti
JS

Škola by měla děti především naučit jak se mají učit a to se ještě žádné základní škole nepovedlo, pokud já vím. :-)

1 0
možnosti
DB

nesmíte všechny hodnotit podle sebe.

1 0
možnosti
MT

Byrokracie se 'jaksi' vymkla z ruky a je mnohem horsi nez za socializmu.

2 0
možnosti
JS

V nástupu do školy žádná byrokracie není. Když jde dítě k zápisu v řádném věku, nástup zvládnou i negramotní rodiče. Když chce odklad, tak se dojde to jedné nebo druhé poradny, viz článek. Když chce dřív, také poradna kvůli doporučení. Když chce domácí školu, tak to vyžaduje víc starání, ale pořád je to tak jednoduché, že rodič, který chce své děti vzdělávat sám, tu "byrokracii" zvádne bez potíží.

2 2
možnosti
AS

Kdyby tam bylo Mikeš, tak každý ví, že to je kocour. Ale takhle?

0 0
možnosti
KC

Rodičům by se neměl komplikovat život papírováním. Za mých mladých let nic takového nebylo. Šel jsem do školy v 5 letech a žádné problémy jsem neměl. Zbytečně hledáme blechy tam, kde nejsou.

3 0
možnosti
PM

Mno tady si to rodiče sami komplikují. Velmi nadužívají institut odkladu školní docházky (až šestina rodičů o to požádá, reálně je třeba odklad u pár procent dětí), často komukoliv se zdravým rozumem je zřejmé, že odklad je zbytečný.

Ale zkuste to vysvětlovat rodičům snažících se prosadit své za každou cenu..

3 0
možnosti

"Maminka na žádost ředitelky do poradny nakonec šla. Řekli jí tam to samé, co my. Nabídli jsme jí, ať dá paní ředitelce na nás číslo, že jí to vysvětlíme. Ředitelka volala s tím, že neznáme zákony. Nakonec musela uznat, že zákony nezná ona, uvádí Mikešová."

Zmatenější článek jsem už dlouho nečetl. V polovině čtení jsem se zarazil, protože jsem zjistil, že nechápu to, co čtu. Po opětovném čtení jsem zjistil, že to není mou nepozorností, ale autor prostě jaksi neumí psát a píše o jakési Mikešové, o níž zapomněl napsat, kdo že to vlastně je. :-/

2 0
možnosti

Ano, máte pravdu, nepozorností vypadl jeden odstavec. Už jsme to napravili.

0 0
možnosti

Když je k tomu pádný důvod tak prosím, ale kolikrát je to jen z lenosti, nedosatku místa na dané škole a různých dalších pseudodůvodů. Takové děti lituji, protže ztrácí dva roky života - za prvé jdou až v 7mi do první třídy a za druhé mají chudáci ještě devítku - doufám, že ji časem zruší. Také nevím proč mají některé školy problém se zářijovými dětmi, to je přece jedno, jeslti mu je šest za týden, nebo teď - těch pár dní na vyspělost žáka určitě nehraje roli.

7 0
možnosti
JS

Když se dneska kouknu na to co se mají dnešní děti všechno naučit, tak bych řekl, že by těch ročníků základní školy měli mít spíš 12 než jen 9 ;-D. Takhle se to nedá stihnout bez přetěžování dětí.

2 1
možnosti
VV

Autora článku nejspíš ve škole nenaučili, že když odevzdává práci, má si ji po sobě přečíst. To fakt nikomu nevadí, že tam zcela zjevně vypadl odstavec, kde se patrně vysvětlovalo, kdo je ta citovaná "Mikešová"? Ze smyslu soudím, že nějaká ředitelka nebo učitelka té specky, ale to se tam nikde nedozvíte... Ach jo.

1 0
možnosti
OU