Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak zničit ČSR v roce 1937? Unikátní objev odkryl válečnou hru nacistů

Klenot mezi úlovky československé zpravodajské služby je na světě. Historik Karel Straka objevil ve Francii dokumentaci štábní hry simulující útok wehrmachtu na Československo na jaře 1937. Materiál byl desítky let pokládán za zničený. Nacistům ve "válce" pomohlo Maďarsko, Československu Francie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a94r41o28s11l37a90v 76K16a75d41l54e50c 2453733881495

Nechápu proč stále žijeme minulostí, která už nikomu nepomůže a vyvolává neustále jen blbou náladu. Po sametovce se měla udělat tlustá čára, nic nevracet, nekomunizovat. Neustále si tím lidé svazují křídla a ten, co nic neumí se stále vymlouvá na minulý režim. Život je úplně někde jinde.:-)

0/0
4.2.2014 21:43

M60i22c58h55a25l 32K96r70č63á63l 6618548716302

Je škoda, že není Francii dostatečně připomínáno že zradili svého spojence. Dnešní francouzi si myslí jací byli za války hrdinové a o tom že někoho zradili a svou zradou válku zavinili neví vůbec nic.

+3/0
3.2.2014 13:19

K15a28r82e78l 15D92v40o86ř38á24k 2494902852374

Nejde o žádný unikátní objev, pouze se chce někdo zviditelnit na známých skutečnostech. V tomto dokumentu:http://www.ceskenarodnilisty.cz/e-knihy/likvidace-cs-fasistickym-nemeckem.pdf  Je popsáno co je PRÝ dnes objeveno: "Plánování německé války proti Československu pokračovalo v polovině roku 1937. Je obsaženo ve směrnici pro jednotnou válečnou přípravu z 24. června 1937,

která uvažovala s preventivním přepadem československého státu jako jedné z možných bojových operací německé armády. Dostala krycí název Grőn (Zelený).

Tvůrci plánu počítali s válkou na dvou frontách s těžištěm na jihovýchodě." To co pan "historik" našel je toto: "V listopadu 1937 na poradě generálů s Hitlerem byla

zpracována nová varianta plánu Grőn. Tvořily ji přílohy,

které doplňovaly červnovou směrnici."

+1/0
31.1.2014 13:32

P26e70t35r 78T97y32č72k70a 6725432569462

Ježiš taková pěkná diskuze tu byla. Nic závadného v tom nikdo nemohl vidět a nějaký s prominutím imbecil to tady promaže. (P.S. imbecilita je stupeň mentální retardace)

0/0
30.1.2014 12:08

M73i38l32a44n 55Z36a36p67a65l67a95č 4182725834448

V ramci narodni hrdosti se resi hlavne uloha armady, ale zapomina se, ze predanim tovaren a pracovni sily jsme prispeli k prodlouzeni valky.

Doba tenkrat byla jina a lide meli uplne jine predstavy o budoucnosti. Jinak se uvazovalo a nebyly mobily��

+1/0
30.1.2014 10:18

R41o78m19a98n 56O19p60e90t 1891399445202

prosimvas nemci nemeli nikde pocetni prevahu, ani vyrazne lepsi techniku, jedine co meli lepsi a propracovane k dokonalosti byla taktika bleskove valky. davat sem pocty divizi a argumentovat tim, ze jsme se meli branit je nesmysl. nemci dokazali pomoci bleskove valky zajimat stovky tisic nepratelskych vojaku diky bleskove valce, ve ktere proste velke oddily obklicili a znemoznili jim zasobovani. az v rusku se dostali do klasicke opotrebovavaci valky, ve ktere nemeli sanci, ale myslet si, ze my Cesi bychopm nemce zastravili, kdyz se to nepovedlo polakum, ani francouzum, je hodne naivni. ale pro nas typicke

+10/−5
30.1.2014 10:16

M64i72l93a70n 85Z13a59p31a66l68a66č 4932355754928

Nezastavi, ale oslabili a rozhodne by se tim zmenily dejiny... podstatne...

+4/−3
30.1.2014 10:23

R83o65m93a58n 41O50p36e39t 1731589955832

za tri tydny by bylo hotovo uplne stejne jako v polsku. a jesli by se tim zmenily dejiny, tak vyrazne hur pro nas

+13/−2
30.1.2014 10:26

P50a28v26e77l 71N60o44v25o11t47n85ý 6625446818786

ty jsi jasný důkaz pochybovače, předem se vzdávajícího,  jasný charakter "čecháčka", kvůli takovýmto má český národ charakter jaký má, samozřejmě, že bychom se sami neubránili, ale těžko předvídat co by bylo, vezmi si Rusko - Finskou válků, absolutní nepoměr ve všem a stejně bojovali, aspoň mají být na co hrdí

+7/−4
30.1.2014 11:07

R69o92m69a43n 41O23p78e71t 1241349605862

nejlepsi je byt hrdy 70 let po valce, ze jsme se meli branit a ignorovat tehdejsi okolnosti

+10/−2
30.1.2014 11:08

P67e64t36r 10F98i77a40l64a 9833356873823

Jistě že toho Beneš věděl dost, mohl byste si pořádně přečíst článek, u kterého diskutujete.

Západní demokraté byli nejnaivnější ze všech, ale dnes si snad už nemůžete myslet, že Stalin a Hitler chtěli být skuteční spojenci. ;-D Jen se snažili jeden druhého oblafnout a namyšleně se domnívali, že jim ten druhý na to skočí.

+4/0
30.1.2014 12:36

R62o47m28a49n 93O10p38e52t 1561409895802

bohuzel nekdo to tu nesmyslne maze

+1/0
30.1.2014 12:51

P89e92t56r 75F23i58a77l26a 9623716683643

Ano, chtěl jsem Vám ještě napsat souhlas a už jsem to nenašel.

0/0
30.1.2014 13:06

R34o18m43a15n 85O75p20e19t 1731109605852

nojo, co se tyce tady tech dohadu ktere se na forech opakuji pravidelne, a nakonec konci tim, ze si vzajemne lide doporucuji aby si neco precetli, tak se mi zda ze spousta lidi si precte jednu vec a dal se o to nezajima. to jsou strasne zkreslene pohledy, ktere opomijeji polovinu faktu (v tom lepsim pripade). Pana Tycku jsem potkal jiz ve vice diskuzich, a pan Novotny asi bude taky podobny pripad

+1/0
30.1.2014 13:22

P40e17t53r 71F34i87a18l90a 9783636253853

K tomu zde kážou pánové Kovač a Hlavnička, že by k nám Němci nikdy nepřišli, kdybychom prý již po r. 1918 nevyháněli sudetské Němce z jejich domovů...nebo úřadů.Rv;-D

Divím se, že tyto příspěvky iDNES nemaže, Čechům se asi nadávat může.

+4/0
30.1.2014 13:55

R66o32m66a79n 29O80p17e89t 1421699435752

vy jste presne jako ten Moravec kdyz byl u Benese, v serialu Ceske stoleti. Benes tam Moravcovi rika, ze jsou taky lidi, kteri vidi dal nez za dvere mistnosti a vedi co se deje tam venku. tak vy za ty dvere asi ani nechcete videt a hlavne pokud by se situace opakovala tak byste se za ne znova zase nekouknul. i kdyz vam benes ukazal, ze je dobre se za ne podivat

0/−2
30.1.2014 11:11

R85o38m24a42n 66O81p29e16t 1721949965322

typicky ceske, nevidime dal nez na nase hranice. bohuzel. jsme vidlaci v nekterych vecech, porad

+2/−5
30.1.2014 11:12

P70a80v98e12l 84N17o45v55o66t76n69ý 6285236288516

jsi typický představitel čecháčka, zvyklý čekat až mu někdo s něčím pomůže, něco dá, prostě se nestalo, tak se musíme postarat sami

+3/−4
30.1.2014 11:16

P47a95v64e16l 79N34o20v16o86t71n80ý 6855216808526

Beneš se zachoval jako zrádce, nesmíš koukat jen na TV, ale trochu si o té historii nastudovat

+2/−10
30.1.2014 11:13

P89e59t85r 78F56i49a16l16a 9863926903513

To jste si nastudoval špatně, Beneš nebyl zrádce, už by bylo na čase opustit ty komunistické kecy.

+6/−2
30.1.2014 11:33

P76e23t88e82r 97S97c29h75u61s47t80e10r 5436813712689

ProsímVás podívejte se na naše letectví v roce 1937, (Lehkýbombardovací letoun Aero Ab. 101, těžší Aerp MB 200, nebo SB 2M-100). Materiál dřevo, plátno a dural.

Němciměli podstatně lepší letadla a hlavně bombardéry a to MesserschmittBf 110  Fi 156 A-l Fi 156 V1 až V4.

Druhousvětovou válku rozhodovalo letectvo.  Početmobilizovaných vojáku u nás byl milion 128 tisíc, apravidelná německá armáda měla k v roce 1937 1,5 milionu vojáků.

+5/−1
30.1.2014 11:25

R88o50m63a44n 86O30p81e13t 1261409925392

krome toho meli nemci svou bojovou techniku vyzkousenou v boji. a dale to byla soucinnost leteckych sil s pozemnim utokem, onen pozemni blitzkrieg byl postaven i na leteckem utoku. o tom se v roce 1939 nikomu ani nesnilo a vsichni byli timto prekvapeni.

+3/−1
30.1.2014 12:57

L30u85b87o55š 60U49l82r54i26c63h 5191370808684

S tým súhlasím, ja som len chcel poukázať na to, že s Hitlerom kolaborovala väčšina predstaviteľov štátov v Európe.

Čo sa týka Háchu ten nemal na výber, na rozdiel od Slovenska.

Slovensko dostalo na výber samostatný štát bez južnej a východnej časti odovzdať Maďarsku, a časť severného územia Poľsku, alebo druhá možnosť bola rozdelenie územia medzi Maďarsko a Poľsko. Tiso sa rozhodol pre prvú možnosť, a tým sa dostal pod tlak a správu Nemecka.

+2/0
30.1.2014 11:47

P75e38t62r 47F35i59a25l92a 9843416323323

Většina států ne, ale hodně jich s Hitlerem kolaborovala. Také souhlasím s tím, že Tiso příliš na výběr neměl.

Jenže Beneš měl situaci značně těžší a přišlo mi nefér, že používáte argumenty a formulaci, jako bychom byli s Hitlerem údajně zadobře.

+4/0
30.1.2014 12:21
Foto

R52o45m62a39n 51K95r81a22t98o22c23h67v31i72l 1817608608439

K diskusi o bránění proti Německu. Měl jsem staršího učitele němčiny, který prožil mobilizaci v roce 38 přímo osobně. Ono to totiž s tou horlivostí našich vojáků zdaleka nebylo tak jak se píše. Na 10 vojáků v armádě připadalo / ne zcela přesně/ cca 4 čeští vojáci, 2 Slováci, 2 Němci a jeden Rusín nebo jiná národnost. Ta nálada prý byla odhodlaná pouze tam, kde hodně převažovali Češi, ale jinak se spíš spekulovalo, kde co ukrást, jak utéct atd. Kdyby jsou pouze na hraní, je to hezké ale k ničemu. Kdyby Přemysl Otakar nevzal  Rudolfa Habsburského sebou na vyvražďování pruských Slovanů, nemuselo k Mnichovu třeba vůbec dojít. Nebo kdyby se za něj postavili Vítkovci tak taky ne, je to jenom kdyby

+8/0
30.1.2014 9:05

J24a53n 80Č96e67k29a92l 7599275334324

Můj děda byl jako mobilizovaný poručík na hranici v Krušných horách, a mluvil jinak... mezi Slováky že bylo pár křiklounů, ale v globálu že jich drtivá většina nastoupila a chápala, že teď není čas na rozmíšky. A kupodivu i Němců nastoupilo relativně dost, byť jim velení samozřejmě moc nevěřilo a dostávali spíš úkoly v týlu. Plus tu bylo dost německých uprchlíků-antifašistů, kteří naopak hořeli touhou začít střílet nácky ve velkém...

+9/0
30.1.2014 9:50

V11í79t31e43k 36V20a12l54a57c19h 7914300855985

Hlavně, že se Nečas omluvil Němcům, že jsme po válce odstěhovali sudeťáky zpět do Německa a nyní se prodávají i hodinky s nacistyckými značkami. Válku s fašisty si mnozí nepamatují a přibývá mnoho Čechů, kteří je podporují.:-P:-P:-P:-P

+7/−2
30.1.2014 9:03
Foto

R97o30m59a21n 39K57r15a59t68o70c10h75v95i52l 1407168628329

to je hodně zkreslený a zjednodušený, ba přímo primitivní pohled.

+6/−4
30.1.2014 9:06

O10t93a24k80a55r 30S15t40e46i17n22e23r 8953942701361

Má ČR nějaký důvod věřit Západu?

+7/−1
30.1.2014 8:58

J66a36n 73Č78e52k29a87l 7189385114544

Má důvod věřit komukoli?

+2/−1
30.1.2014 9:00
Foto

R96o14m65a86n 37K55r53a52t46o81c38h48v86i91l 1217578798529

Má nějaký důvod věřit východu?

+3/−3
30.1.2014 9:06

M11i67l13a17n 58Š96v72a43g57r88o37v86s86k85ý 9402719185658

Má dúvod věřit svým občanům?

0/0
30.1.2014 9:15
Foto

R20o39m49a53n 27K88r52a80t51o50c76h38v37i30l 1417838248279

Podle toho v čem...

+1/0
30.1.2014 9:21

J76i70ř60í 69H33e16r56r56m76a16n78n 7760718865166

Už v roce 1937 bylo jasné, jak vážně to s tou pomocí Francie ve skutečnosti myslí. Zůstali jsme sami...

+8/0
30.1.2014 8:52

J26a93n 86Č11e74k36a64l 7699225834304

Jenže i sami jsme měli možnost dotáhnout Německo k ekonomickému krachu, kdyby naše politická reprezentace prohlédla jejich blafování a nenechala se vystrašit...

+1/−5
30.1.2014 9:28

J74i96ř29í 96E24r28b89e70n 1273894956257

Pětina obyvatel RČS byli Němci, Česchoslováků tu bylo jen asi deset milionů, Německá říše měla kolem 70 milionů obyvatel. Nedělám si iluze, kdo koho by dokázal ekonomicky zničit. Je to vidět už na vozovém parku: "české" škodovky a pragovky se nejvíc prodávaly ve vnitrozemí, v pohraničí už převládaly opely, mercedesy apod. Jen Tatra patřila "českému Němci" Ringhofferovi a tak se prodávala všude.

+8/0
30.1.2014 9:38

P94e92t18r 51T58y61č12k24a 6855522749122

Jenomže ČSR byla v té době průmyslově vyspělejší než Němci. Připojením protektorátu se zvedlo HDP Německa o 25%!

+1/−5
30.1.2014 9:51

O28t68a 83Š49ť92a97s62t85n28ý 2480654769667

To je fuk. Výkonnost zbrojovek co do kvality a kvantity hlavně v letectví neporovnatelně ve prospěch Německa a schopnost Němců útočit s v součinnosti, na to bychom měli protizbraň tak možná, kdyby se se stavbou pohraničního opevnění začalo o 20 měsíců dřív a kdybychom s obnovením letectva začali o 3 roky dřív a ve velkém. I tak by ale Němci měli početní a strategickou převahu. Pokud bychom do války šli, zbyla by Čechů a Slováků sotva polovina, na druhou stranu by se asi celosvětově dobojovalo mnohem dřív, ale je otázka na jakou stranu by se po odmítnutí Mnichova kdo přidal, protože bychom šli proti Německu, Itálii podle mnichovské dohody i Francii a Británii, které si tak vytvořily alibi, že nám pomáhat prostě nemusí.

+3/0
30.1.2014 18:23

A67l84o14i35s 79M37a35t79o60u87s81e88k 6501701459376

20497; jsou to jen uvahy,/ after the fact/, zapad by nas ale po skonceni valky cca 1942 rusakum nenechal.

0/0
30.1.2014 22:57

J28a39n 76Č15e27k88a10l 7479155234744

jenže počet obyvatel je jen jeden z faktorů... Podívejte se na velikost armády (cca 1:1,2), na průmyslovou základnu, na kvalitu zbraní, na vojenský výcvik mobilizovatelného obyvatelstva (Německo zavedlo vojenskou službu až v roce 35 nebo 36), na zkušenosti důstojnického sboru... Ještě pořád je to těch jednoznačných 7:1?

+1/−1
30.1.2014 9:55

F69r98a24n11t27i80s54e72k 42K68o97v82a55r21i97k 2612908757116

Hlavne melo nacisticke nemecko to, cemuse v sachive teorii rika pozicni prevaha.

+1/0
31.1.2014 17:33

J69a46n 18Č10e58k58a94l 7809825634624

Kéž by to tehdy nastalo, protože i se slabým opevněním by byl poměr sil mnohem výhodnější pro nás... A Maďaři? Směšné... V té době měli armádu k ničemu, která by navíc útokem na Slovensko odkryla záda Rumunům a Jugoslávcům, a co by ji na Slovensku čekalo? Jeden hřeben hor za druhým...

+1/−2
30.1.2014 8:27
Foto

R12o32m93a87n 48K73r30a71t44o12c23h69v65i24l 1957128978509

A kdo by na tom Slovensku bojoval?

+3/−3
30.1.2014 9:07

J41a16n 88Č97e75k10a57l 7519715254854

Proti Maďarům?? ;-D Proti těm by Slováci vycedili poslední kapku krve, bez ohledu na lásku či nenávist k ČSR... Ale HLAVNĚ - na zadržení Maďarů by stačily fakt minimální síly, tehdejší pravidelná maďarská armáda měla jen pár brigád... Viz obsazování Podkarpatské Rusi 1939, tam si lámali zuby na pár tvrdohlavých vojácích, a i přes svojí x-násobnou převahu vyhráli až po týdnu a i to jen díky rozpadu republiky a tedy evidentní zbytečnosti odporu...

+3/−2
30.1.2014 9:15

M28i75l91a55n 76Š52v84a62g56r95o39v50s57k73ý 9132569925408

Přesně tak, viz Goebelsovi denníky.

+2/0
30.1.2014 9:17

I95v12o 15Z85d33e87b14o39r18s67k78ý 3923701150951

Navíc v roce 1936 ještě fungovala Malá dohoda, Stojadinović neměl zatím takový vliv. Rumunské a Jugoslávské jednotky přesunující se k hranicím by donutili Maďarsko k zamyšlení.

+2/−1
30.1.2014 9:38

J21a70n 32Č83e53k79a97l 7859615384234

případně dokonce donutili Maďary žadonit o podporu Wehrmachtu a tedy další oslabení jednotek proti nám...

+1/0
30.1.2014 9:45

I82v67o 81Z82d52e69b24o95r48s43k89ý 3423521130511

To by se ale museli zeptat Duceho. Ten měl v té době v Rakousku ještě významné slovo.

0/0
30.1.2014 9:56

J52o57s19e15f 45H56o34f24f18e78j 8730663622302

Zničit Československo a totálně ho politicky a ekonomicky rozbít se podařilo efektivně po listopadu 89.

Hitler a sudetáci maji radost.ČSR je na hadry,Německo opět jen jedno a na vedoucim mistě v Evropě....

+12/−11
30.1.2014 8:12

M70i97r74e45k 50T27u47r84e42č97e15k 4893192130742

Pravda, Československo neexistuje. Koho budem hnat k zodpovednosti za vlastizradu ?

+10/−2
30.1.2014 8:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.