Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok 2013 byl čtvrtým nejteplejším od roku 1880, hlásí meteorologové

Loňský rok byl podle amerického Národní úřad pro oceány a ovzduší čtvrtým nejteplejším od roku 1880, kdy meteorologové začali sledovat teplotní poměry. Klimatologové také potvrzují zrychlující se růst průměrných teplot v posledních letech. Podle údajů NASA pak byl uplynulý rok sedmým nejteplejším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a95r70o74s45l75a55v 56K50r15a45t95o34c83h54v55í96l 7686247374837

Tak tedy bylo velké teplo, ale "nejchytřejšímu" muži planety byla zima na hradě. :-(

0/0
22.1.2014 15:50

M63i34r19o51s85l13a32v 90Š54e79j57n74a 2681357798372

a jak myslíte, že to klimatologové dělají? V podstatě přesně tak, jak to popisujete. Rozdělili zeměkouli na čtverce (tzv.gridy) a pro každý čtverec počítají průměr. Poté spočitají průměr ze všech čtverců a vznikne z toho globální průměrná teplota.

0/0
22.1.2014 10:10

J32a41r26o64m28í30r 24K41r48á28l 4570429494949

Jenomže oni nemají v každém čtverci měření, takže to dopočítávají.  A v tom bude asi ten zádrhel.

0/0
22.1.2014 10:58

P89a65v17e75l 11Ř41a45p65e92k 7882526339585

Hm, no mě přišlo, že byla skoro pořád zima, takže doufám, že se oteplí ještě víc.

0/0
22.1.2014 8:49
Foto

J59i65ř48í 58K24l29u75š69á45k 6818215293455

Loňská zima, žádné léto, neúroda především brambor .... a napsat, že to byl čtvrtý nejteplejší rok .... Možná v Americe.

0/−2
22.1.2014 8:46

I14v93a 20K46r84i74s58t15o84f66o19v60á 7595783942862

Loni v létě byla zima?? 8-o

.

http://www.infomet.cz/index.php?id=read&idd=1378445272

.

Bylo silně nadnormální...

0/0
22.1.2014 8:56
Foto

J75i32ř74í 74K95l64u80š82á78k 6978275303295

Tady jistě. Přírodě chyběl měsíc teplého počasí. Květen byl studený. Léto bylo kratičké. Zde ani nedozrály ořechy.

Píšu o Jižní Vysočině.

0/−1
22.1.2014 10:02

I29v29a 34K63r80i95s40t70o82f51o67v58á 7985543792802

;-D Jižní Vysočina je pupek republiky... ;-D

0/0
22.1.2014 10:16

J49a63r69o95m74í58r 16K88r53á70l 4180399384639

I v Orlických horách byla spíš zima, na rozdíl od minulých let.

+1/0
22.1.2014 10:58
Foto

J15i75ř41í 84K65l47u88š35á94k 6968985553155

I pupek republiky musí mít nějaké počasí.

A to loňské bylo nebývale studené.

0/0
22.1.2014 12:20

P49e33t16r 47B64u36k12a96l 8577632603321

Bezohlednym nicitelum planety staci nasnezit na Velikonoce, aby vyvratili globalni oteplovani.

0/−3
22.1.2014 8:33

J54a70r28o74m37í34r 32K41r53á87l 4610819674699

Myslíte ty ničitele, co vykácí les, aby mohli pěstovat řepku (nebo třtinu) na výrobu "biopaliv" ? ;-)

+4/0
22.1.2014 8:40

M24a43r60e37k 73O98p 9752127117486

.... a proto o vanocich zamrzli, v období arktickeho leta, s ledoborcem uctivaci náboženství o GO na nekolik dni v ledu?

http://zpravy.idnes.cz/ledova-pokryvka-v-antarktide-djf-/zahranicni.aspx?c=A131028_133454_zahranicni_ert

+2/0
22.1.2014 8:13

D30a63v70i73d 12N61e17b27e77s34k43ý 8917271169291

Každý správný alarmista ví, že lokální ochlazení je přesvědčivým dokladem globálního oteplování - stejně jako lokální oteplení, pochopitelně.

+4/0
22.1.2014 8:24

J68a73r33o72m95í44r 53K64r96á66l 4860639964359

R^;-D

+1/0
22.1.2014 8:41

D85a32v78i67d 27N36e17b69e60s67k50ý 8357541649881

Vzhledem k tomu, že ta zpráva pochází od NOAA a ta prokazatelně historická data ze své GHCN - jak to jen napsat kulantně - soustavně upravuje a celou síť stanic mění ve prospěch městských oblastí (teplé ostrovy), tak se asi půjdu podívat, jestli mi po zahradě neběhají lední medvědi. :-) Zprávy o oteplování od NOAA a CRU nebrat!

+3/−1
22.1.2014 7:28

Z44d80e50n42ě30k 54L40i11p78s37k52ý 1847207169752

nesmysl, data jsou z celosvětové sítě včetně oceánů i neobydlených oblastí, píšete úplnou kravinu

0/−1
22.1.2014 8:10

D45a73v53i30d 52N48e20b23e59s87k92ý 8617131719151

Zajímavé a přesvědčivé analýzy dat z GHCN dělal před lety tenthle člověk:

http://chiefio.wordpress.com/category/ncdc-ghcn-issues/

Dokládá i úpravy historických dat, korelaci nárůstu průměrných teplot s vyřazováním stanic z neobydlených oblastí a z míst s vyšší nadmořskou výškou, někde má i nárůst teplot v místě vyřazené stanice atd. atd.

+3/0
22.1.2014 8:22

M54i18r98o10s18l31a16v 22Š63e14j40n91a 2761877898822

jedinou skutečnou a pořádnou kontrolu dat provedl projekt B.E.S.T.  a ten potvrdil, že teplotní řady NCDC, GISS a CRU jsou korektní. Projekt B.E.S.T. pracoval s původními meteorologickými daty, tedy nikoli s daty dodatečně upravenými různými homogenizacemi a adjustacemi.

0/0
22.1.2014 10:26

M31i59r54o90s14l61a10v 43Š46e95j69n37a 2821427608772

Po slavné aféře Climategate byla CRU nucena na základě soudního nařízení zveřejnit veškerá meteorologická data z celého světa, ze kterých CRU vypočítávala průměrné globální teploty.

Tato data byla zveřejněna v roce 2010. Dnes máme rok 2014 a stále čekáme na jakéhokoli klimaskeptika, který by na zveřejněných datech prokázal falšovaní. Pokoušel se o to projekt B.E.S.T. , ale nakonec potvrdil správnost metod, které klimatologové použili. Data překontroloval i přední český klimaskeptik Luboš Motl, který je velice dobrým matematikem a fyzikem. I on nakonec musel konstatovat, že mu vyšlo to samé, co klimatologům.

Však také už mezi vzdělanými klimaskeptiky není tématem dne zpochybnění dat, ale zpochybnění lidského vlivu na klima. O růstu teplot nikdo z lidí, co mají IQ aspoň 90, nepochybuje.

0/0
22.1.2014 10:35

I96v17a 31K97r75i20s16t67o24f66o41v65á 7475173282452

Jestli to jen nebude tím, že Země je "živý organismus", který si bude svou geologii řídit sám bez ohledu na ekoteroristy.

+1/0
22.1.2014 6:56

Z70d97e20n39ě52k 26L23i49p56s98k65ý 1707347469842

nechápu co "ekoteroristé" mají společného s vědeckými daty a s oteplováním

0/−2
22.1.2014 8:11

J80a71r78o23m78í80r 67K84r55á49l 4480339894949

Přizpůsobování těch dat k obrazu svému. :-/

+2/0
22.1.2014 8:42

M68a77r98e88k 51F90l21e44k50a48č 1547892180571

Potkají se dvě planety a jedna se ptá druhé: Tak jak se daří? A druhá říká: ÁÁÁle, dostala jsem lidi. A ta první: To nevadí, to přejde!

+2/0
22.1.2014 6:55

V29á21c49l95a89v 30B56u83r74e37š 5149665896399

Nulová informativní hodnota pavědcůRvČesky,,,no a co?Kdyby se globálního oteplování nestal obrovský byznys vyvolených/nevolených/ tak by si člověk řekl, jo, něco na tom může být, ale takhle?Jeden výzkum za druhým, co pavědec to jiný výsledek, záleží, která z těch skupin ten projekt zrovna platí.Naštěstí už tomu fakt věří jen pár zelených ekofašistických fanatikůRv;-O

+3/−4
22.1.2014 6:24

M35i83l13a76n 89R59a61d39e87k 3717446941921

aby to bylo verohodne A GLOBALNI, museli by rozdelit celou zemekouli na ctverecky ne vetsi nezli kilometr ctverecni, vcetne oceanu, a merit teploty 24 hodin denne, pak to dat do pocitace a udelat prumer. To se ale nedeje. Ono se nameri teplota na severu Evropy,ale mate spoustu mest, kde na kousku je 12C a na druhem konci mesta 8C, na jihu mesta 7C. Takze to je mereni tak jak se rika by ocko.

+1/−1
22.1.2014 3:26

P69e37t37r 74V34i89n59t36r35l37í97k 3376984731

zápisy během staletí jsou podobné, sice se neměnila teplota, ale asi tisíc let zpět někdy během středověku se psalo, že léta byla velmi horká, potom zase někdy kolem osmnáctého století se psalo, že zamrzala Temže... nicméně posledních padesát let je to pro planetu zátěž velká, skleníkové plyny, velikost odpadu v tichém oceánu velká jako texas... vybíjení a omezování druhů... takové extrémní výkyvy tu nebyly asi nikdy, to je dozajista vina člověka

+7/−8
21.1.2014 23:02

P22e92t33r 61V46i34n31t14r25l63í50k 3236274961

neměřila teplota *

0/0
21.1.2014 23:03

P67a80t61r33i54k 34D62o24b47i98a39s 9417987783972

Bylo horko, byl chlad ale v pr.eli je to až teď. OMG

+4/0
21.1.2014 23:29

P57e74t77r 62V59i86n27t93r48l82í58k 3686484321

omg píšete na mě? no pokud zabíjíme druhy jeden za druhým a odpad je kam se podíváme tak t ov pr... asi trochu je

0/0
22.1.2014 12:14

J22o20s83e76f 41L38e67b56d46u13š53k48a 4592773843615

Kolem r. 1520 rozkvetly v polabí jabloně koncem zimy a jablka se sklízela začátkem léta. V době panování Karla IV se v polabí běžně pěstovaly melouny. Byly doby v Čechách, kdy byla taková horka a suchá léta, že vysychaly  řeky a celé léto nezapršelo. Byly i roky, kdy řádily povodně, tuhé zimy, že ptáci mrzli v letu, sněhu tolik, že řada měst a obcí byly celou zimu nedostupná. Krkonoše byly celoročně zasněžené. Prostě nic nového pod sluncem, klima se mění a to bez zásahu člověka. Neškodilo by, kdyby vědci místo falšování měření občas četli staré kroniky. Měření, které probíhá cca 200 let nemůže mít žádnou vypovídající schopnost, protože cykly změny klimatu mají periodu přes 300 let. Pak by možná nalezli i důvod, jedním z nich je zřejmě vliv dráhy oběhu naší planety a jejího sklonu ke Slunci, Ovšem, to by vládci EU přišli o vynikající byznys. Jinak je to stejné jako s ozónovou dírou. Nejprve humbuk jak freony působí, posléze zjištění, že se jedná o naprosto přirozený děj, na který freony nemají vliv. Ale freony se nesmí používat.

+7/−1
21.1.2014 23:30

H16o91n31z34a 27P15u74r44k64r46á80b63e67k 1849718759925

a těch 300 let, to jsou ty "krátkodobé" cykly...ty dlouhodobější jsou v řádu tisíců let a více. Mě to celkově přijde jako taková úsměvná posedlost člověka sama sebou, že máme tendenci (někteří) vidět svůj vliv i tam, kde není. To zkoumání v průběhu 120 let je opravdu "zásadní", když vůbec celý věk lidstva je z pohledu života planety až neuvěřitelně kraťoučký...prostě jen bezvýznamná epizodka :)

+5/0
21.1.2014 23:50

M75i24c86h28a57l 32P47a68v89l28á41t 9583163474679

Nejde o "posedlost sama sebou", jde o prachy a moc. Ekofasisti to nedelaji z "nabozenskych" duvodu, ale naprosto jiste kvuli zistnym cilum..

+1/0
22.1.2014 8:41

H25o62n30z51a 76P27u96r93k14r18á42b75e90k 1859918789275

ale no tak samozřejmě, že tam jsou na jistých místech nějaké zájmy, to byla poznámka směřující obecně k lidem, neb tato "propaganda" musí dopadat na nějakou úrodnou půdu, kterou je právě i myšlení lidí...

0/0
22.1.2014 9:54

P81a72v65e12l 70O74d87r44a97z86i57l 6254559127160

"Ostrov odpadu" v Pacifiku byl hoax (ne, že by žádný odpad do oceánu neházeli, to zase ne).

+1/0
22.1.2014 7:00

P40e42t95r 51U31r51a34m 1262580263917

takze bylo chladneji nez v 2005 a 2010? No super, takze se neotepluje.

+3/−2
21.1.2014 22:50

M24a48r89t70i76n 13N36e62v41r34l74a 2117231914547

Nepochopil jste sdělení článku. Super. Nakreslete si to na papír.

+1/−3
22.1.2014 6:46
Foto

Z63b42y28n19ě46k 88M62e39l69i59c52h95a37r 9945397475499

pochopil :-) že ten článek je o ničem a že závěrů lze udělat víc

+3/0
22.1.2014 8:05

M53a53r82e72k 94M18ü26l79l21e29r 3497749163676

Ano, katastrofa obřích rozměrů se blíží. Už teď je to hrůza, ale bude ještě mnohem, mnohem hůř!!!

0/−3
21.1.2014 22:41

J93o37s39e95f 70L83e39b16d55u34š85k60a 4102263593395

To tedy ano. Ale tu katastrofu nezpůsobí oteplování, ale přiblí politici.

+6/−2
21.1.2014 23:31

I35v45a 93K36r60i69s47t71o89f46o20v92á 7655773422882

Nesmíte se tolik dívat na katastrofické filmy. ;-D

0/0
22.1.2014 6:57

P94a53t84r12i98k 65D42o76b65i23a46s 9367487193562

Ani slovo o CO2? Ze by se uz neverilo IPCC?

Jen to zryhlovani v poslednich letech je trochu nejasne, tedy ktere jsou ty posledni roky. Od r.98 se uz totiz otepluje jen velmi, velmi mirne.

+1/0
21.1.2014 22:30

Z25d62e60n88ě24k 38L22i40p42s67k90ý 1347797469292

máte v tom trochu zmatek, Krkonoše byly celoročně zasněžené tak v době ledové

0/−1
22.1.2014 8:14

V23á89c56l52a70v 15R72o74s37e35n78b60e59r94g 6569117442507

134 let je z klimatologického hlediska pouhý okamžik, z toho nelze usuzovat vůbec nic.

+12/−2
21.1.2014 22:16

D36a62n76i12e26l 52R74e65i40c53h68e40l 8739189953

Já chápu,co Vás přimělo k tomuto úsudku, ale na akademické půdě jsem se nesetkal s názorem popírajícím globální změny klimaty, respektive vliv člověka na ně. Pamatuju si na jeden test z předmětu Vývoj globálního ekosystému u prof. Frýdy, jehož vyznění by se dalo zkrátit asi takhle:

Markantní nárůst CO2 v atmosféře v posledních desetiletích lze přičíst:

A) výhradně důsledkům přirozených změn klimatu,

B) vlivem činnosti člověka,

C) změnám klimatu, vliv člověka ale nelze zanedbat,

C) bylo správně. Troufám si napsat, že pan prof. Frýda a další akademici jsou v problematice fundovanější než Vy, a těm 134 letů určitou váhu dávají.

+4/−1
21.1.2014 22:31

V28á92c32l46a91v 66R85o20s89e84n61b87e58r60g 6809477212897

Podle Václava Klause lze vliv člověka na klimatické změny zanedbat. A troufám si napsat, že pan prof. Klaus je v problematice fundovanější, než Vy a prof. Frýda.

+1/−4
21.1.2014 22:35

D88a38n20i66e46l 86R39e98i95c48h41e31l 8679949153

Pan prof. Klaus je ekonom, naprosto postrádá přírodovědné vzdělání. Chtěl jsem Vám jen sdělit, že většina vědců se shodně na určitých faktech, pak přijde do diskuze kupř. soustružník a začne tasit svá moudra.

+8/−1
21.1.2014 22:43

V52á62c75l62a77v 97R58o68s75e65n22b40e90r85g 6169797712317

Já jsem Vám zase chtěl jen sdělit, že víte stejné h...o, jako V. Klaus.

+5/−5
21.1.2014 22:49

P29a83t28r66i17k 36D85o58b61i67a89s 9707577633922

Jako odbornik byste nemel smesovat rozdilne veci jako GW (proc zmeny, uz se stydite za slovo oteplovani) a vliv cloveka. Muzu souhlasit, ze se otepluje ale vy z toho automaticky vyvodite, ze se otepluje vlivem cloveka. To jsou dve ruzne veci.

A pokud je tomu tak, nemela by v souladu s IPCC znit odpoved d)vlivu cloveka pricemz vliv zmen klimatu nelze zanedbat? Akademiku.

+3/0
21.1.2014 22:57

J92o53s18e27f 70L57e21b89d78u51š89k79a 4742983173195

Zemská atmosféra obsahovala v dobách minulých daleko víc CO2 než dnes. Přesto se střídaly doby ledové a doby oteplení. Takže to jenom tím CO2 nebude. Tedy ani vlivem člověka.

+4/0
21.1.2014 23:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.