Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Kvalita úředníků nestojí na paragrafech, ale na lidech

Sněmovna v úterý začíná jednat o novele služebního zákona. Jeho projednání v prvním čtení je podmínkou prezidenta Miloše Zemana pro jmenování nové vlády ČSSD, hnutí ANO a KDU-ČSL. Nový zákon kromě jiného omezuje působnost lustračního zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a72v49e80l 18P74o89t15o43č43n35í60k 9598793479912

Bože v redakci iDnes asi nevědí kdo je to Páral...výsledek ANO zmatků či ANI zmetků ??? .....

„Rudoprávník“ Páral opět káže  mladofrontovsky skoro dle  kanónů ŠtB ;-D

Chameleonský novinář, co káže tvrdost proti Všem (návrhl obě DPH na 25 procent).

Divím se že to majitel trpí ....když ten služební zákon je takto schvalován  kvůli němu.

 Po 4 letech se tento komunistický redaktor vrací do iDnes?

Pro své neúnosné lži byl odejít , že by Babiš potřeboval bývkomunisto lháře oranžobijce.....?

0/0
21.1.2014 18:52

S28l60a50v24o50m80í73r 12Š74t29ě20p83á93n 1868314742874

Názor že kvalita nestojí na paragrafech ale lidech je jak už někdo níže napsal mylný. I úředníci jsou jen lidé a potřebují cítit autoritu. Musí vědět že za chybu (ať už je to omyl skutečný nebo zaplacený) tvrdě zaplatí. Tak tvrdě, že se nevyplatí chyby(zejména ty úmyslné dělat).

0/0
21.1.2014 14:39

M11i80c31h97a97l 67D72ž42m76u58r32á59ň 8917506774334

Názor, že kvalita úředníků nestojí na paragrafech, ale na lidech, je velmi zavádějící. Především je třeba zešťíhlit státní správu, a to klidně na pětinu současného stavu. Až tam nebude tolik lidí, můžeme hovořit o kvalitě. V takovém množství, které tam dnes požírá naše peníze, se žádná kvalita dělat nedá.

+3/−1
21.1.2014 13:19

M27i37l52a77n 81U96ř47í83d48i10l 4850757911

Řada úředníků by měla být hlavně propuštěna a řada úřadů zcela a bez náhrady zrušena.

Není možné uživit politiky, věřící fanatiky, cikány a davy státních zaměstnanců. Hrstka těch, co něco smysluplného vyrábí je fakt uživit nemůže.

Žádný zákon, ale drastickou redukci stavů.

+3/0
21.1.2014 12:48

E47v70a 11H58u11r37t30o55v51a 9494376336858

Myslím, že řada státních úředníků nechápe, že jsou "služba lidu"; musím napsat, že jsem se nikdy nesetkala s tak arogantním, vulgárním a sprostým jednáním jako u nich.... řada úředníků by měla projít školením, z čeho jsou financováni a proč tu jsou; podle jejich jednání to totiž často vypadá, že lidé jsou tu pro ně a ne naopakRv

+5/−1
21.1.2014 12:26

H96a13n90a 15K37r44i70v83a18n20e39k 2361275982313

urednici jsou vsude stejni. :-)

0/−2
21.1.2014 12:40

M29i70l76a21n 30U91ř49í34d45i61l 4870587721

Hovadina. jako ostatně vždy. Jenom přibyde další úřad a s ním další paraziti.

Chce se mi blejt velebnosti.

+4/0
21.1.2014 12:17

L95u82c65i67a69n 71P67a20p66a48z77i65a15n 5244357491195

Co te je za blbost, že byl či je extremně drahý? Naopak, kdyby platil tento zákon už 12 let, tak republika nemusela prošustrovat stovky miliard a stovky miliard z EU smysluplně nevyčerpat a nyní vracet. Ztráty jsou násobné o mnoho řádů oproti tomu, kdyby onen zákon už dávno platil. Za tento stav můžeme děkovat době temna, tedy období, kdy celou dekádu Česko přešlapovalo na místě, bylo to období s prezidentem Klausem na Hradě a jeho klony v podhradí.

+4/−2
21.1.2014 12:03

P19e76t90r 67S66t91a76r40o50s30t38a 6436298460268

To je pravda "Kvalita úředníků nestojí na paragrafech, ale na lidech", ale systém "nekvalitní" úředníky generuje!

+3/0
21.1.2014 11:55

P32a16v51e15l 24S11l76a89d22o52v78n18í53k 6377253187836

R^O úřednících zpravidla platí se že snaží pohybovat v mezích zákona a jejich snaha o vstřícnost je přímo úměrná výši jejich platu.

+1/−1
21.1.2014 11:58

L25u32c54i39a35n 78P15a43p61a27z65i52a18n 5884587641235

Proto pravicový stát v době temna snížil zaměstnancům platy ač i v oné době inflace rozhodně nespala.

+2/−3
21.1.2014 12:05

J36i15ř80í 21P92e10š91a75n 4440220622513

"Pravicový stát", "doba temna", vy máte dost!!!

+2/−1
21.1.2014 12:58

E61v45a 85H75u25r62t93o17v87a 9724506386788

řekla bych, že jejich vstřícnost je daleko nižší; vím, že ani třeba prodavačka v supermarketu není nijak extra placená, s takovou neochotou se ale jinde než na úřadě nesetkáte; když si totiž budete stěžovat na prodavačku, tak s největší pravděpodobností přijde o místo, zatímco ta neochotná úřednice tam bude sedět stůj co stůj

+4/−2
21.1.2014 12:28

P18e30t65r 95H21r59a12b73á41k 6740737562470

Jste těžce mimo;-D

0/0
21.1.2014 22:59

E38v56a 38H75u41r70t26o69v21a 9884866446878

jasně, oni totiž úředníci jsou hrozně milí, vždy se Vám snaží býti nápomocní a samou ochotou se mohou přetrhnout....

0/0
22.1.2014 11:17

S33l61a52v62o33m41í49r 46Š29t53ě54p47á87n 1828854192894

čím vyšší plat, tím více ho lidé obtěžují !!!

0/0
21.1.2014 14:42
Foto

R28a26d64e36k 74P59o28l63i20c96k74ý 6541753791284

Nepovažuju Generální ředitelství státní služby při Úřadu vlády jako dobrý nápad už jen proto, že každý si má spolupracovníky vybrat sám.

Podle mě je docela zvláštní aby ministr nesl zodpovědnost za ministerstvo kde mu úředníky jmenuje někdo jiný a nebude mít na jejich výběr vliv / pro příklad Babiš by taky nechtěl aby o tom kdo bude zaměstnaný  v Agrofertu rozhodoval jen Úřad práce /.

Navíc pokud by měl mít tento úřad smysl musel by být zcela nezávislý na politice a zéjména na  vládě / tudíž by jeho šéfa neměla jmenovat vláda /.

Události posledních dnů ukazují, že by ho neměl ani jmenovat prezident / ať už sám nebo na základě návrhu vlády /, protože ta funkce pokud bude tak bude mít příliš vysoký význam aby o jmenování rozhodoval jeden člověk.

Proto pokud vůbec tento úřad vznikne měl by ho podle mě jmenovat senát a to ústavní většinou-to vidím jako jedinou rozumnou možnost, protože pouze tak se zajistí demokratický výběr  /  senátoři  méně dodržují jednotnou linii svých stran a rozhodují se svobodněji/

+1/0
21.1.2014 11:23

P76a67v15e64l 84S57l87a63d65o29v22n90í12k 6107803517616

Služební zákon jistě nebude dokonalý, stejně jako každý jiný zákon v této republice, ale to, co předvedl autor komentáře je natolik zavádějící, že i bulvárních médiích nejhrubšího zrna by si tu snůšku polopravd a lží snad nedovolili otisknout. Někteří "novináři" jsou opravdu žumpa.

+2/−4
21.1.2014 11:23

M58a24r24c41e67l17a 14Z84á84r57u68b56o90v57á 8659878349354

Dodnes nechápu, proč se podepisují takové zákony, o nichž je předem jasné, že se budou muset novelizovat. Proč se jednou neudělají zákony pořádně? Proč do nic stále kafrají ti, kteří ničemu nerozumí a jen se dostali do vyšších křesel. Za každý zmetek by politici měli platit.;-O

+7/−1
21.1.2014 11:19

P96a80v84e37l 47S65l66a50d22o43v90n20í59k 6357213277856

Máte pravdu obecně, souhlasím. Ale v České republice díky parlamentu se musí opravovat pořád dokola každý zákon, protože i ten nejdokonalejší a vypracovaný skutečnými odborníky, se ve sněmovně díky poslancům mění v paskvil (často ale je už paskvilem návrh, záleží na tom, kdo ho píše). Za skandální považuji, že se musí novelizovat zákony, které ještě nevstoupili v platnost.

Co se týče služebního zákona, ten původní návrh byl nejlepší, ale na zvyklosti a možnosti tohoto státu byl extrémně drahý. Na druhou stranu by přilákal do státní správy kvalitnější lidi, po kterém se také volá. A tak skoro každý rok, kdy měla nabýt platnost tohoto zákona, se nejen prodlužovalo datum, kdy vstoupí v platnost, ale také z něj byli odstraňovány ty výhody, které by právě kvalitní úředníky lákali (ošatné, dopravné, týden dovolené navíc apod.). V současné podobě se to naopak změnilo spíše na metlu stávajícho stavu a nikoho kvalitního to nepřiláká, naopak tu menšinu kvalitních, co ještě z dobrého pocitu na úřadech zbyli, to může spíše otrávit, že i oni odejdou. A tak je tento zákon postupně ořezáván, musí ho současní poslanci ve sněmovně předělat. Odborníci už to neudělají, protože se na přijetí velmi spěchá. V jaké podobě proto projde sněmovnou, bude-li vůbec funkční, to ukáže až praxe několika málo měsíců. Obávám se, že způsobí jen jeden velký zmatek na většině úřadů, ať jsou potřební či k ničemu.

+2/0
21.1.2014 11:37

P29a88v70e21l 78S80l39a87d76o12v35n28í63k 6547503897666

Souhlasím, že za každý zmetek by měli politici platit, ale to si nikdy v ČR neodhlasují. Pokud vím, tak o něco podobného se pokoušeli na Slovensku, ale jak dopadli, jsem už nesledoval. Pochybuji, ale že by si ve funkční podobě zákona odhlasovali nějaké extrémní sankce.

0/0
21.1.2014 11:57

M89a40r12c33e12l95a 55Z48á28r43u73b16o76v39á 8689238549394

:-)Nedělám si žádné iluze o našich politicích a politicích vůbec. To na mě přišla jen taková hezká, utopická myšlenka;-D.

0/0
21.1.2014 13:02

M68i70r79o56s89l27a47v 16H63n42i47l25i86č52k91a 2268615158500

Už název článku se mi jeví zavádějící. Mám za to, že kvalita úředníků stojí na paragrafech, a kvalita paragrafů stojí na úřednících. A obojí už nestojí za nic.

Samozřejmě nejsou všichni špatní, nelze to chápat obecně. Ale pokud dosadíme za slovo úředník slovo politik, platí to skoro absolutně.

+2/0
21.1.2014 11:04

V56i59k74y25r 80B19o19h58u40m85i83l 86S21t98r22a12n74s78k46y 9487858716969

Znám řadu případů, kdy úředníci vypustili nahoru docela kvalitní návrhy zákonů. Ovšem následné politické zásahy z nich udělaly nepužitelný paskvil. Oponujte "svému" ministrovi či náměstkovi co tam jsou za nějakou partaj /tedy svým způsobem nějakou lobby/, že jejich "úprava" je na dvě věci, když vás může obratem propustit...

0/0
21.1.2014 11:36
Foto

D55a98n87i52e28l 91V95a66l79e37n36t70a 4518575708

No ale právě politik a úředník jsou něco zcela jiného.

0/0
21.1.2014 11:40

J66i53ř25í 48A11d67a76m70e50c 8680870632486

A skutečně se dá věřit Zemanovi, že ten zákon si dal jako podmínku kvůli Babišovi?

Jeho vláda udělala dost personálních změn na to, aby byl důvod kamarády kamarádů tam držet dál.

+2/0
21.1.2014 10:56

M96i68r19o82s75l31a47v 54H38n61i47l90i85č70k45a 2858535318510

Tento článek propaguje setrvání v dosavadním marazmu. Jen si nejsem jist jestli ve stylu čím hůř tím líp, nebo čím líp tím hůř.

+5/0
21.1.2014 10:53

J60i15ř89í 81P98e87š12a86n 4710320652153

Mohl by mi prosím nějaký právník vysvětlit, jak projití jednoho zákona prvním čtením může omezit platnost jiného zákona!

Lustrační zákon platí dál a estébák Bureš proto legálně nemůže být jmenován ministrem.

+3/0
21.1.2014 10:50

D73a62v43i28d 87P50r65a34ž65á13k 6484252922206

Na ministerské posty se přece nevztahuje lustrační zákon. Anebo ano?

0/0
21.1.2014 11:01

J57i28ř67í 88P67e62š96a65n 4960430332153

Dosud se vždy vztahoval. A i ta Zemanova podmínka svědčí o jistém problému se jmenováním Bureše.

+2/0
21.1.2014 11:09

J75i64ř87í 79A81d29a72m58e98c 8750920602876

Podle mě to je jen zástěrka. Skutečným smyslem je udržet ve funkcích ty kamarády, který tam právě teď díky kamarádům z vlády jsou.

+2/0
21.1.2014 11:13

H67o84n42z83a 96P18u34r83k64r64á96b21e17k 1449858329535

nijak, je to jen opět další křivení práva v podání pana prezidenta...Rv

+2/0
21.1.2014 12:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.