Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stáhneme tě z kůže, vyhrožují muži, který vyhrál právo na lov nosorožce

Když dallaský lovecký klub v neděli nechtěl zveřejnit jméno člověka, který s nabídkou 350 tisíc dolarů vyhrál právo na lov vzácného nosorožce, měl k tomu dobrý důvod. Jméno nakonec na internet stejně proniklo a rodina Coreyho Knowltona se rychle stala terčem výhružných vzkazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V40í27t 13H92a98s26s40a85n 2814920951867

Můj názor na celou věc:

http://hassan.blog.idnes.cz/c/392844/Corey-Knowlton-Ochrance-nosorozcu-nebo-lidska-zruda.html

0/0
22.1.2014 16:21
Foto

P52e23t44r 66Š26m73e38j40k97a37l 9305240448917

Kdo loví, by se neměl divit, že může být také loven...:-)

+2/0
19.1.2014 13:50

J41a22n 66F16r40a22u74e82n40b80e62r67g 6377914643580

Ať na toho osorožce jde s oštěpem. Víc si to užije.

0/−1
19.1.2014 0:08

I18r44e50n91a 47P49l24a33c38h37e61t48k81o13v95á 3884584170847

btw my tady mame rybnik. na nej myslivci hazou navnady liskam. usidlili se tu orli a ty navnady jim zerou. chodim tam s fotakem. s mym objektivem je vetsi frajerina vyfotit neco na 10m nez neco picnout na 50m..

+4/0
18.1.2014 21:23

I27v29a75n62a 83P21e69t82e62r13k57o45v46á 2757496286843

Mno - duverne setkani s nosorozcem pres hledi kulovnice :-) tento zpusob zabavy rozhodne nema moje sympatie, ale ty reakce jsou neadekvatni a jaksi na spatnem hrobe..

+7/0
18.1.2014 18:25

J73a51n 54D91e97l 5423776125601

Mno ono se hlavne ukazuje, ze tento styl zabavy paradoxne zajistuje pravidelny prisun penez pro rezervace....bohuzel. viz:

http://science.time.com/2014/01/13/black-rhino-hunt-could-help-the-endangered-species/

anebo diskuze viz.

http://www.news24.com/Green/News/Namibia-defends-black-rhino-hunt-20140110

Odstrel lva (samoce) se pohybuje okolo 50K dollaru, + cena za pruvodce, + sluzby (ubytovani, auta) etc.

+1/0
18.1.2014 18:57

G36a10b37r84i73e19l 30H17o46r38t42e80n 9661799773664

Bohužel? Správci rezervací si mohou vybrat - vaše řešení, tj. staré kusy střílet na své náklady sami, nebo inteligentní řešení, tj. nechat to udělat platící lovce.

0/0
18.1.2014 19:03

J60a30n 79D90e24l 5723426835201

Mno mne to vase binarni mysleni je proste proti srsti. Neverim, ze existuji pouze dve reseni - bud ho zabit spravcem anebo za penize ho zabije nekdo jiny. Bohuzel, protoze, jak jsem psal nize, je mi to odporne a myslim si, ze existuji mnohem schudnejsi cesty, jak se dostat k penezum.

+1/−2
18.1.2014 19:07

G25a16b62r91i28e85l 96H60o33r84t68e54n 9771399473254

To není binární myšlení, to je realismus. Utopistické představy lidí, jako jste vy, dostaly svět do průšvihu už tolikrát, že se někdy divím, že není vyhlášen volný lov na vás.:-/

+4/−1
18.1.2014 19:13

I39r38e20n85a 13P16l71a75c34h47e22t96k21o45v63á 3674534730587

kdyby se ten nosorozec jmenoval gabriel horten, asi byste to videl jinak ;-)

0/−1
18.1.2014 21:24

P12e66t24r 27V52i44n30t43r93l18í21k 3826894411

v této situaci to není žádný velký problém, ale ono je lovectví v USA trochu o něčem jiném, než tady, jejich znalost ohledně přírody a zvěře je tristní, myslivost jako taková tam pro ně neexistuje

+2/0
18.1.2014 18:16

M75i83c43h32a96l 17P18o44n85o67c80n73ý 2104495861

Zaplatil 350000 za pravo odstrelit stareho neplodneho nosorozce, ktery by byl stejne urcen k odstrelu. Co na tom komu vadi?

+10/−1
18.1.2014 17:27

T31o11m11á14š 80K45u57t25á20l67e51k 5814726768668

Mají plná břicha, žijí ve světě, kde jsou všechna práva státem zaručena, takže mají čas řešit kraviny...

+4/0
18.1.2014 17:32

J22a63n 31D64e44l 5603296445551

Mno to vycitaji tomu lovci ne? Kdyby ho odstrelil uz spravce, tak by to v mediich nebylo, ale ze nejaky rozezrany amik chce za nej dat tolik penez - mimochodem safari klub ocekavam 1 mio dollaru - tak to - logicky - vzbudi pozdvizeni...

0/0
18.1.2014 17:45

G66a49b67r80i56e46l 77H43o80r55t72e17n 9201789193954

Tomu lovci to vyčítají výhradně výše uvedení hlupáci. Ti nepatrně chytřejší útočí na pořadatele - a lidé bez intelektuálního deficitu chápou, že je to nejlepší dostupné řešení.

+2/0
18.1.2014 17:54

J27a68n 33D64e54l 5343446665281

tech 350 tisic dolaru je nic, to neni zadne "nejlepsi dostupne reseni" to je blabol, snad to medialni pozdvizeni by mohlo pomoci, tak do pristiho pondeli.

+2/−2
18.1.2014 18:06

G54a27b51r45i14e35l 11H65o54r47t40e76n 9761689733884

Na jedné straně máme nosorožce, který bude zabit - ať už správcem, pytlákem, nebo poměrně bolestivě při souboji. Na straně druhé lovce, ochotného za tu možnost zaplatit velmi slušné peníze. Vaše volba?

+1/0
18.1.2014 18:13

J17a11n 26D13e59l 5123846225671

Ja nevim co to obnasi vest rezervaci, kolik to vse stoji, co znamena slovo rezervace a regulace zvere v ni. Ted jsem si cetl nejake poznatky cloveka co tam zije jaky je to business (Nambie vypisuje 5x rok tuto aukci) pro rezervace, pro mistni sluzby. Ja spise resim motivatory toho cloveka co to vyhral a jeho facebook kde se foti s jeleny, medvedem etc. a je mi to odporne.

+3/−3
18.1.2014 18:18

P27e91t94r 79V11a41c15l10a61v11i29k 4356973765302

.. proste kecy, kecy, kecy ... odpoved na otazku nikde ....

+6/−2
18.1.2014 18:22

J70a50n 64D41e77l 5293496105591

Vaclaviku klid, kdybych odpovedel ano/ne na otazku, tak uz to kecy nejsou? muhehe

+2/−2
18.1.2014 18:27

M74a47r32t28i63n 68H51o41f39e76r 7852425168854

Je fascinující, jak vše pervertuje. Ochránci ječí a píší e-maily s rukama mastnýma od salámu. Lov je rozhodně více fair play než jatka. Může se změnit i ve vyrovnaný boj. Krom toho nosorožec byl určen k odstřelu. A peníze poslouží na ochranu jiných. Lov nám vadí, ale vůbec nám nevadí, že za nelidských podmínek zabíjíme miliony tun zvířat na jatkách. Protože maso pro nás "roste" ve vaničkách v Tescu? Já jsem jen rybář, ale vím, že ryba má šanci bojovat a uniknout či se nenechat obelstít návnadou. Nemám problém ji zabít, vykuchat a sníst. Lov, pro jídlo je v souladu s přírodou. Vše čistě... Ne jako ta jatka v kádích před Vánocemi.

+7/−3
18.1.2014 16:06
Foto

P53e15t35r 76Č25u66n53d62e19r33l95í41k 5185461528431

pokud rybu ulovíte a sníte, tak je to v pořádku, ale obávám se, že ten lovec toho nosorožce pro maso lovit nebude, ale je možné, že to vidíte jinak a nevidíte rozdíl mezi nosorožcem a krávou...

+4/0
18.1.2014 17:04

T48o76m91á44š 14K62u18t86á46l92e59k 5864956318898

Rozdíl no.. co takhle 350 000 USD?

0/−1
18.1.2014 17:14

G86a64b64r21i36e52l 51H34o42r15t22e38n 9981319313594

Na racionální argumenty, pokud dokazují nesmyslnost jeho úvah, pan Čunderlík nereaguje.:-/

0/−1
18.1.2014 17:18

J14a87n 94D37e18l 5503706805891

Mno myslim si, ze tu nejde o konkretne jednoho nosorozce, ale o cely ten koncept, kdy si bohaty bily clovek koupi odstrel nejakeho zvirete (neresim to, ze se to uz delo/deje). Mimochodem vase druha cast jaksi predpoklada, ze tech protestujicich vcetne prispevatelu tady na idnes je vetsina...coz je asi nedokazatelna vec, pred tim texaskym safari bylo jenom par lidi co protestovali - takze vanickovo-masova story muze take dost dobre mirit uplne nekde jinde....a i kdyby mirila dobre, tak jake je vlastne poselstvi - ze je to normalni, kdyz uz masove produkujeme takto kravy, kuratka a ja nevim co jeste ? Mne mrazi z pana Kostky, ktery vypusti z ust "Bez urážky, ale takový jedinec má z přírodního hlediska naprosto nulovou hodnotu", moc pekna arogance lidskeho druhu. Az tu prileti nekdo odnekud jinud na vyssi vyvojove linii a zacne nas vybijet....tak to asi v poradku nebude, ze?

+3/−1
18.1.2014 17:39

M95a48r39t32i17n 66H66o86f42e18r 7762525358264

Ten koncept se mi líbí v tom ohledu, alespoň jak jsem pochopil z tohoto konkrétního případu, že utržené peníze zamíří na ochranu zvířat...

Ten nosorožec ohrožuje ostatní samce v oblasti. Cesta je tedy odstřel nebo třeba převoz do ZOO, tak alespoň jeho smrtk k něčemu poslouží... Jinak samozřejmě si za peníze koupit odstřel nějakého chráněného druhu je nemravnost.

K vaničkám... Pamatuji jako dítě na doby, kdy měli lidé malá hospodářství a maso jedli akorát v neděli. Nejen , že byli zdravější, ale vše bylo mnohem lidštější, než dnešní průmyslová výroba masa. Nejsem vegetarián, i když jsem to zkoušel... Mám krev lovce, bez masa to nejde, ale snažím se ho nejíst každý den.

0/0
19.1.2014 12:57
Foto

P90e95t51r 58Č38u91n34d19e64r25l42í54k 5975111928801

i cesta může být cíl... a mnohdy je ta cesta důležitější než samotný cíl... je pěkné dát peníze na ochranu nosorožců, ale chtít za ty peníze právo si jednoho z nich pro zábavu zastřelit, na tom nic chválihodného není... divím se, že se tomu diví a divím se, že mnozí nechápou, že způsob jak něčeho dosáhneš je minimálně stejně důležitý jako ten samotný cíl...

+4/−1
18.1.2014 15:28

G45a92b82r30i39e14l 22H12o35r48t54e50n 9651229533174

To je zajímavá filosofická myšlenka, škoda že mimo reálie diskutovaného článku. Opět.:-/

+3/0
18.1.2014 15:34
Foto

P77e70t14r 41Č66u91n41d88e64r85l82í24k 5895611678641

to si nemyslím, naopak je to přesně o tom, o čem článek a celá situace je... střelec si chce pro zábavu ulovit ohroženého nosorožce a je ochoten za to zaplatit vysokou sumu a aby to bylo společensky přijatelnější, tak ty vybrané peníze půjdou na ochranu nosorožců...

+1/0
18.1.2014 15:42

G92a60b72r82i69e15l 86H85o83r49t32e89n 9461839523514

Střelec je ochoten zaplatit velké peníze za to, že může ulovit nosorožce, který se stal ohrožením pro vlastní druh a kterého by proto patrně stejně odstřelil správce parku, jen by z toho nebyl žádný příjem.

+3/−1
18.1.2014 15:53

I70v34a75n36a 96V61e24s52e61l93á 2641523309965

on se stal ohrozenim pro svuj druh?

+1/0
18.1.2014 17:26

G22a73b80r89i56e15l 49H70o46r72t83e27n 9561279693514

Ano. U některých druhů to tak je, že se samec samotář stane hrozbou pro ostatní svého druhu. Pokud jich je dost, je to v pořádku, protože napadáním ostatních samců působí jako katalyzátor evoluce. Pokud jich je ale málo, jako nosorožců, jde o ohrožení druhu.

+3/0
18.1.2014 17:57

T51o80m43á41š 53K64u84t40á67l41e45k 5294316748498

Zaměňujete příčinu s následkem, to je ten problém.

0/0
18.1.2014 16:45

J43a65n 86H36l57a19v56á37č 4471129103

Pane Čunderlíku přesvědčit lidstvo, že černoši jsou lidé, trvalo do dvacátého století, že ženy a muži jsou si rovni trvá pořád no a že mezi zvířaty a lidmi je rozdíl v inteligenci, a že jejich zabíjení pro zábavu je neetické bude ještě nějakou dobu trvat, ale i tato diskuze je pokrok.

+2/0
18.1.2014 17:25

G87a13b52r78i15e96l 82H20o51r83t19e88n 9531579873494

A vy se domníváte, že lovené zvíře ocení, že je loveno pro nasycení hladových a ne pro zábavu?

+1/0
18.1.2014 18:00
Foto

L31u25d68ě29k 49F71u33x50a 9606690894217

Ten rozdíl je v inteligenci, jak Jan H. píše. Tím ovšem nemyslel, že inteligentní je to zvíře, ale člověk. Takže jestli zvíře něco ocení nebo ne asi nebude to podstatné, co myslíte?

0/0
18.1.2014 20:28

J42a94r52o94s39l53a75v 81H87o87r36á48k 5463202336640

Ten samec by musel byt stejne odstrelen, protoze ohrozuje mlade, plodne kusy. Tak za to jeste dostali prachy, ktere mohou poslouzit k ochrane tech zbyvajicich. Nevidim na tom nic spatneho.

+4/0
18.1.2014 15:44

J34a76n 42K77r68p68e34c 5226783814602

no jo, milovnici dive zvere. tak misto plkani kdyby kazdy z vas poslal alespon 1 dolar na zachranu toho slona, tak se ve svetovem meritku vybere daleko vice a nikdo by nemusel strilet. jenze neudelate krome plkani ani to. tak si trhnete nohou, nebo radsi rukou a misto moralizovani u pojidani burtu (urcite ze soji) udelejte alespon to. ze nevite kam? googlete misto plkani. ze neni zrizena sbirka ani konto? ani to nikdo neudelal? prekvapeni? zridte ho, propagujte a prispejte a preplatte toho lovce? prilis komplikovane? at se angazuje nekdo jiny, zejo? no hlavne ze se to dobre plka a moralizuje, ale tim jeste nikdo spasen nebyl...

+6/−1
18.1.2014 15:12

J26a78n 12D27e44l 5163706775561

ano, takze je spasime, tak ze je vystrilime....jiste, taky reseni.

+2/−1
18.1.2014 15:14

J40a23n 58K10r80p16e60c 5426873304822

teda vam to neuveritelne pali. s touto briskni uvahou jste prisel sam nebo vam nekdo radil. jak vy prispivate k ochrane divoke prirody?

0/−1
18.1.2014 15:16

J38a47n 67D26e83l 5363226525721

Mno jen jsem nastavil zrdcadlo vasemu nesmyslnemu prispevku - kde jste oznacil vsechny jako ty co nic nedelaji (a vy to urcite vite).

0/−1
18.1.2014 15:19

J69a40n 26K57r91p59e12c 5856703904412

nenastavil jste vubec nic. ale to nechme stranou. tak co delate konkretne vy?

0/0
18.1.2014 15:24

J74a42n 75D33e20l 5273426955621

Momentalne dotuji kocici utulek.

+2/−2
18.1.2014 15:33

J17a90n 33K58r97p31e77c 5216853434182

jo... kocka domaci je vylozene ohrozeny divoky druh, ktery je nutno zachranovat... no alespon neco... je to rozhodne vice nez ten rozhorceny zbytek.

+2/0
18.1.2014 16:42

J93a28n 14D85e10l 5963116175311

mno nechapu o co vam jde? Takze musim dotovat jenom ohrozene druhy? vsechny druhy? co lidi - taky?

+1/0
18.1.2014 17:41

J13a74n 71K96r87p17e94c 5706433154662

no premnozene neuzitkove domestikovane druhy asi nejsou takove horke zbozi jako kriticky ohrozene druhy. nikdo asi za odstrel kocky domaci v aukci 350k $ nenabidne. lidi sponzorujete pokud platite dane at chcete nebo ne. ale to se vlastne zase vracime k ttem kockam domacim...

0/0
18.1.2014 18:45

J92a25r88o64s77l17a67v 58H69o81r90á10k 5373822466560

Vzhledem k tomu, ze do jejich chovu je zasahovano, tak ano, spasime je, kdyz neplodneho, stareho, agresivniho samce zastrelime, nez on zabije byt jen jednoho mladsiho, plodneho.

+1/0
18.1.2014 15:46

J37a89n 33H23l25a35v74á58č 4421299363

Pořád se nebavíte o podstatě: je špatné zabíjet pro radost ze zabíjení. Nemělo by se zabíjet pro radost . Odsouzené k smrti taky nemůžete za peníze odpravit sám, jenom proto, že by vás to bavilo. Tady je princip stejný.

+1/−1
18.1.2014 15:34

T69o89m36á16š 76K79u75t24á77l38e49k 5174916388528

No a přesně tyhle polomorální úvahy, které se snaží najít špínu na něčem co aspoň nějak funguje, tak jsou pak překážkou snahám, které mají nějaký smysl a jako jediné stojí proti těm, jež nemají morálku žádnou. Příkladem je safari, kde se za pořádný majlant na tamní poměry nechá lovec odstřelit nějaký již k nedlouhému žití odsouzený kus, který k rozšíření populace už nepomůže, ale za ty peníze je de fakto možno provozovat soukromou rezervaci, kde žijí pod ochranou druhy na pomezí vyhubení, které střílí nevzdělaní chudí pytláci bez špetky svědomí a pomyšlení na budoucnost, kteří jsou schopni postřelit útočnou puškou nosorožce a ještě za živa jim řetězovkou uříznout roh, který má cenu větší, než svou váhu ve zlatě. Zastřelíte jednoho pytláka a na jeho místo stoupne deset dalších, vyzbrojených automatickými zbraněmi a zcela bez skrupulí, není lehké se s takovými vypořádat a to nejen díky rozsáhlosti toho území.. a pak je všude spousta mudrlantů, kteří o tom prd vědí a stejně tak proto udělali .. salónní dobrodinci, kteří budou na jazyku převracet "princip", ale pravdou je, že týpek, který je schopný za svou krvelačnou zábavu dát 350k USD udělá pro přežití zmíněného ohroženého druhu násobně více, než většina těchto falešných mravokárců...

+2/−1
18.1.2014 16:42

J46a48n 22H74l44a23v50á60č 4661809193

Hm, no právě například ty chudé pytláky podporuje zájem o rohy nosorožců. Já tu brojím proti chuti zabíjet, ne způsobu , jak se to děje. Zrovna tak nesmyslné je sypat si namletý roh do čaje nebo pít kořalku v níž jsou macerované tygří žlázy. Jenomže právě to naše civilizace provádí - užívá medicínu z rohů a klů, no a pro radost si loví. Pak vysvětlujeme, že vlastně penězi těch podivínů zachraňujeme přírodu. Tolerancí a prodejem podobných možností však dáváme špatný příklad například právě těm nevzdělaným pytlákům. Je tedy asi lepší vysvětlit takovému "lovci" , že to co koná nekoná dobře, než souhlasně pokyvovat hlavou a dít pane jste pašák, krásně jste ho skolil. Dít se tak bude asi dál, ale bude stále těžší najít někoho, kdo za to zaplatí a naopak lehčí najít někoho, kdo dá peníze za lovy beze zbraní nebo jen tak.

0/0
18.1.2014 17:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.