Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Západní rozvědčíci jednají v Damašku s Asadem, bojí se džihádistů

Zástupci evropských zpravodajských služeb se tajně setkali s vládou syrského prezidenta Bašára Asada. Informoval o tom s odvoláním na západní i blízkovýchodní diplomaty list The Wall Street Journal. Důvodem setkání byla hrozba, jíž představuje narůstající počet džihádistů původem z Evropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a58r37t78i80n 46K64o86m94i30n14e29k 5340747361352

To cumim ze iDnes konecne zacina nazyvat veci pravymi jmeny. Co se stalo? nikdo Vam ty kecy o utiskovane "opozici" uz neveril? Bohuzel nastava doba kdy se ctenari v problematice orientuji mnohem lepe novinari...

+1/0
16.1.2014 12:32

P14e79t86r 17Š24a63f93r52á97n 9416431699

Křesťanská knihovna zapálena muslimskými extrémisty

Libanon. Údajná urážka Mohameda posloužila za záminku ke spálení jedné z nejstarších křesťanských knihoven v Libanonu. Shořely dvě třetiny z osmdesáti tisíc knížek a rukopisů. Jde o knihovnu v libanonském Tripolis, městě na severu země, obývaném především sunnitskými muslimy.Knihovnu spravoval pravoslavný kněz Ibrahim Surouj. Před několika dny byl obviněn z autorství brožury, kterou muslimové označili za urážlivou. P. Surouj je v Tripolis osobností dobře známou. Dlouhá léta totiž usiluje o dialog s islámem a z byl proto záhy zproštěn obvinění. Nezachránilo to však jím vedenou cennou knihovnu. Podpálena byla včera večer a než se podařilo požár uhasit, nenávratně zmizela většina cenného kulturního dědictví shromážděného libanonskými křesťany.

+1/0
16.1.2014 9:37

P33e41t93r 93Š11a66f32r50á16n 9306531479

Kardinál Tauran: papežova popularita probouzí zvědavost a fascinaci politiků

Vatikán. V pondělí 13. ledna proběhl v sídle Papežské akademie věd ve Vatikánu workshop věnovaný Sýrii. Jeho cílem bylo předložit Svatému otci názory expertů a diplomatů a hledat způsoby, jakými může papež a jeho spolupracovníci přispět k urychlení mírového procesu v této zemi, říká jeden z účastníků setkání, kardinál Jean-Louis Tauran:

„Zajímavé bylo, že mnoho expertů vidí kořeny syrského konfliktu především v roztržkách uvnitř regionu. Proto bylo formulováno pět konkrétních priorit: okamžitě uzavřít příměří a zastavit veškeré násilí, dále vytvořit humanitární koridory, které dovolí přísun pomoci těm, kdo ji potřebují; materiální rekonstrukce a zároveň morální a duchovní obnova země, a tedy dialog mezi kulturami a náboženstvími. Kromě toho všichni zúčastnění zdůrazňovali, že má-li Ženeva 2 uspět, musí se jí zúčastnit všichni aktéři z tohoto regionu, včetně Iránu. Doufáme, že úspěch dohody o jaderných zbraních bude „nakažlivý“. Účast Iránu na Ženevě 2 je nezbytná...“

Můžeme číst návštěvu amerického státního sekretáře Johna Kerryho jako znamení, že Svatý stolec má jistou váhu v důležitých rozhodnutích světové politiky? Slyší světoví lídři papežův hlas?

„O tom, že jej slyší není pochyb. Není však řečeno, že budou následovat fakta. To se vždycky neděje. Nesmíme zapomínat, že Svatý stolec je morální silou. Je tady celá dlouhá historie, historie diplomacie, která má samozřejmě svou váhu. A v podstatě se jí dostává slyšení. Velká popularita papeže Františka probouzí u politických představitelů zvědavost i určitou fascinaci.“ - říká předseda Papežské rady pro mezináboženský dialog a zkušený vatikánský diplomat, kardinál Jean Louis Tauran.

+1/0
16.1.2014 9:23

Z45d25e30n41ě69k 81T84r24u60t58n75o41v16s54k98ý 7773633836790

Do každého města aspoň jednu mešitu....Ať má Alwari, Větrověc a ten co neví jak se jmenuje koho verbovat....

+1/0
15.1.2014 20:03

J48i13ř93í 63Š63e36j20n27o66h51a 4842293834363

Západ  dál podporuje  demokratické, humantárně zaměřené bojovníky  za svobodu, ale má obavy  aby se tito andílci nevrátili do Evropy.

Ten Assad musí mít svatou trpělivost, jestli vydrží poslouchat tak licoměrtné řeči ;-D

+10/0
15.1.2014 16:02

J48a70r98o42s62l82a25v 56N29o18v74á64k 3627864564676

Skvěle napsáno. Ona by ale ta trpělivost měla dojít hlavně nám.

0/0
15.1.2014 16:12

J53i86ř31í 49Š14e44j51n60o65h15a 4592633274713

Bohužel Evroská politika, vnitřní, zahraniční, imigrační i ekologická, dávno nesleduje  zájmy  Evropských národů.  Otázka je, co s tím ?

+2/0
15.1.2014 16:20

J75a38r91o15s67l82a98v 44N11o11v64á91k 3827844874976

Logické by bylo nevolit je, problém je v tom, že jsou téměř všichni stejní. I když jsou ti politici často zloději a grázlové tak jsou všichni multikulti a náramní bojovníci za svobodu. Ono je mnohem jednodušší mluvit o svobodě a toleranci neř ty problémy řešit takže se zdá, že je pro ně mnohem výhodnější nechat věci totálně rozložit než riskovat problémy s návrhem "politicky nekorektních" opatření. Bohužel pouze politicky nekorektní opatření dnes mohou situaci zvrátit.

+2/0
15.1.2014 16:27

M72a32r70t98i97n 97H97o43f31e13r 7292475758574

Obávám se, že jedinou možností je čekat na kolaps evropského ekonomického systému. A potom se to snažit restartovat na nějakých rozumných principech. Nejsem si ale jist jestli Evropa disponuje dostatečně vzdělanou intelektuální elitou, která by byla takovéhoto restaru schopna. Spíš to dopadne tak, že budeme mít pár století středověku...

+2/0
15.1.2014 16:46

J33a60r38o56s42l45a72v 57N28o72v67á18k 3857294844216

Bojím se toho samého. Evropa za posledních 1000 let postoupila hodně dopředu a politici riskují, že toto všechno může být zničeno během několika let. Nechci se dožít doby, kdy budou naše města vypadat postapokalypticky jako ta Syrská. Bohužel k tomu současný kurz směřuje.

+1/0
15.1.2014 16:52

M60a65r72t67i41n 36H92o28f73e76r 7402575828644

Problém EU spočívá v tom, že je v podstatě už nyní středověkým oligarchickým systémem. Dokonce podle slov samotných tvůrců Lisabonské smlouvy jako Giuliano Amato:  "Authority is shifting upwards to higher levels, and the EU embodies in a perfect way the new post-Hobbesian order. An order without a state, as it existed in the Middle Ages, where political centers exist with extraordinary powers." Tedy jsme se vzdali všeho, co přinesla Francouzská a Americká revoluce. Demokracie i svobody. Celá ta postmoderní, postdemokratická, neomarxistická politika je systém načasovaných společenských krizí, utvářených k účelu. Takovou krizí je i multikulturalismus.

Co horšího současná transatlantická politika vyhrocuje konflikt s euroasijskou a pacifickou částí, který je v řadě ohledů nebezpečnějším ohledně jaderné výměny, než svého času studená válka. Řada evropských i amerických politiků tuto situaci uvědomuje, jen nemají zatím odvahu vystoupit z řady.

+1/0
15.1.2014 17:40

J62o61s67e53f 77K13o63p36e51c52k34y 9254142965

V cem presne evropska politika nesleduje zajmy evropskych narodu? ;-)

0/0
15.1.2014 16:51

J40a88r22o77s58l19a51v 62N74o18v25á96k 3677194824656

V zásadních věcech. 1. Například v toleranci náboženství a názorů, které jsou v přesném protikladu k evropské toleranci a ostatním principům-Islám, který vylučuje jakoukoliv toleranci jejich dogmat a také popírá právo všech na vzdělání. 2. V sebevražedném pokusu o řešení populačního úbytku. Místo podpory rodin dochází k rozkladu rodin Evropanů. Díru v populaci se snažíme zacelit přistěhovalci z muslimských zemí, kteří místo aby ekonomiku jak slibují politici pozdvihli tak naopak odčerpávají další prostředky a vůbec se netají jejich nepřátelstvím a ignorací pravidel domorodců. 3. Potlačování unikátnosti jednotlivých národů EU. Na to dojel např. Sovětský svaz. 4. Obrovská korupce, vynakládání prostředků na nesmyslné projekty a neřešení skutečných problémů....

+9/0
15.1.2014 16:59

J15o25s73e63f 19K16o49p42e51c80k57y 9344242295

1/ tolerance jinych nabozenstvi a nazoru je naopak jednim z piliru nasi spolecnosti 2/ jak presne byste si predstavoval podporu rodin? 3/ jak presne se potlacuji unikatnosti jednotlivych narodu? 4/ obrovska korupce je skoro vsude na svete, jak to souvisi s nasi diskuzi? ;-)

0/0
15.1.2014 17:04

J42a25r31o94s87l84a64v 62N97o72v23á98k 3867594374806

Ad 1/ I tolerance snad má své meze a nelze tolerovat něco co je v přímém rozporu s vyššími principy. Netolerujeme fašizmus nebo to snad navrhujete? Nemůže tolerovat náboženství které povoluje zabít jinověrce, které zakazuje dívkám studovat a které znerovnoprávňuje ženy.

Ad 2/ Soubor ekonomických a  sociálních opatření. Pokud můžeme vynakládat milardy na podporu exportu firem, které sídlí v daňových rájích, lze tyto a podně vynaložené prostředky použít např na bezúročné půjčky na bydlení pro mladé páry. /levy na daních, přídavky a spousta opatření která musí mít ale jasná pravidla a ošetřit jejich zneužívání. Jako např. pracovní historie, posílání dětí do škol atd. Ad 3/ Asi vám uniká pojem globalizace. Ad 4/ Korupce souvisí s nebezpečím rozkladu Evropy více než cokoliv jiného. Pokud vybrané prostředky přerozdělujeme tak jak se děje a mizí v kapsách pár jedinců místo aby pomohly kde je jich třeba a pokud roste zadlužení jednou zákonitě dojde k ekonomickému koplasu. Historicky vzato takový kolaps většinou vyústí do nepokojů, válek, občasnkých válek nebo přinese nějaký režim typu fašizmu či komunizmu. Zde není prostor na nějakou detailní odpověď, ale snad je to dost pochopitelné.

+6/0
15.1.2014 17:23

J45o54s52e85f 46K19o50p50e87c33k48y 9794352765

1/ tolerance ma jiste sve meze, ale zadne z vami uvedenych "vymozenosti" nekterych vykladu islamu u nas nejsou pripustna, takze kde je problem? 2/ takze bezurocne pujcky na bydleni zvysi populaci nebo jak? ;-) mily pane, je naprosto normalni, ze se populace s mirou vyse jeji vlastni zivotni urovne stava mene "populacni" a kdo prijde na to, jak to zastavit, bude adept na nobelovu cenu. Chudi lide maji vice deti a bohati mene, protoze si luxus vice deti proste nechteji dovolit 3/ jak souvisi globalizace s potlacovanim unikatnosti jednotlivych narodu? 4/ vzhledem k tomu, ze korupce tu byla vzdy a evropa nezkolabovala, tak me prijde tato teorie usmevna ;-)

+1/−1
15.1.2014 17:35

P61a26v48e54l 74K98u74r72a30l 5971104510260

1) Zatím nejsou přípustná prostě proto že těch kdo je chtějí je málo.

2) Naprosto nijak. Všechny podobné státní intervence jsou zcela kontraproduktivní protože v první řadě na ně stát musí vzít prostředky těm kteří je vydělávají... A zákonitě všechny skončí u lidí kteří se jen množí a nic dalšího nedělají.

3) Co to chce je prostě nastavit systém tak že pokud je na tom někdo ekonomicky tak dobře že si může dovolit přivést na svět další hladový krk tak má očividně dost prostředků na to aby uživil sám sebe. a tedy by měl zcela ztratit nárok na jakoukoli sociální pomoc kterou již pobíral.

V době katastrofální 10 procentní nezaměsnanosti by státy měli zcela zastavit přijímání jakýchkoli dalších imigrantů a nesnažit se o jakoukoli "propopulační" politiku. I kdyby náhodou fungovala její výsledek bude jenom víc nezaměsnaných a větší ekonomické problémy v budoucnu.

0/0
15.1.2014 19:19

J11o50s19e29f 89K14o70p45e13c80k37y 9824332745

1/ a nikdy jich nebude tolik, aby prehlasovali ten zbytek 2/ co je na 10% nezamestnanosti katastrofalniho? a myslim, ze motivovat lidi k tomu aby meli vice deti tim, ze jeste vice zhorsime jejich ekonomickou situaci je rekneme netradicni reseni ;-)

0/0
15.1.2014 19:43

J80a17r63o45s84l36a30v 21N95o60v41á83k 3377154714336

No ono pokud by byl ten přírůstek Evropanů namísto desítek miliónů imigrantů tak by to bylo o něčem jiném. Minimálně by nebyli ohrožením bezpečnosti.

0/0
15.1.2014 20:52

J54a84n 93K91ř49í10ž 6775143575748

R^R^R^

0/0
15.1.2014 21:39

P63e41t58r 45Š21a71f51r34á93n 9646651619

Diplomatické úsilí Svatého stolce v syrském konfliktu

Vatikán. Kongregace pro východní církve dnes informovala o probíhající cestě svého prefekta, kard. Leonarda Sandriho, do Libanonu. Hlavním důvodem k této pastorační návštěvě je biskupské svěcení, které italský kardinál udělí novému apoštolskému vikáři syrského Aleppa, mons. Georgesovi Abou Khazenovi, v sobotu 11. ledna v bejrútském kostele sv. Ludvíka. Přítomnost kardinála prefekta vyjadřuje duchovní blízkost i konkrétní podporu Svatého stolce syrskému křesťanskému společenství. O den později – v neděli 12. ledna – se papežův vyslanec setká se syrskými uprchlíky v jednom z libanonských táborů, kterým předá materiální pomoc.

Návštěva kard. Sandriho na Blízkém východě těsně předchází zahájení sympozia o Sýrii, které bude od příštího pondělí hostit Svatý stolec. Jednání bude probíhat za zavřenými dveřmi a zmapuje syrský konflikt mimo jiné z pohledu mezinárodního společenství (Tony Blair), blízkovýchodního regionu (Mohamed ElBaradei), USA a ONU (Jeffrey Sachs) a Ruska (Piotr Stěgnij). Měly by z něho vzejít zásadní návrhy Svatého stolce pro nadcházející ženevskou konferenci o Sýrii.

+4/−1
15.1.2014 15:13
Foto

K25a24r94e88l 53S58e86i15d75l 8649725780368

Dík za zprávy.

+1/0
15.1.2014 18:55

P51e87t40r 34Š79a38f58r87á19n 9726881629

:-)

0/0
16.1.2014 9:09

P60e48t69r 42Š13a21f17r66á92n 9696781959

Syrský jezuita o situaci nejen v Homsu

Sýrie. Zatímco ze syrského Aleppa a dalších měst denně přicházejí zprávy o hromadných popravách civilistů, které vykonávají islamističtí teroristé, zmučenou blízkovýchodní zemi neopouštějí lidé, kteří se navzdory všemu zasazují o dialog a vzájemnou pomoc. Jedním z nich je mladý jezuita O. Hassan Sahoui, který v západosyrském Homsu vede Výchovné centrum Nejsvětějšího Spasitele.

„Zde v Homsu je klid, ale občas také sem dopadne raketová střela nebo minometný granát. Nemáme tedy stoprocentní jistotu. Čekáme a jsme opatrní. Když začne ostřelování, lidé musí být připravení k útěku, ale jinak jde život dál. Samozřejmě s mnoha obtížemi – zejména materiálními a ekonomickými. Mnoho lidí nemá práci. Ti, kdo ji mají, vyjdou s platem do poloviny měsíce, pak už si musí hledat jiné zdroje.“

Válečné útrapy v lidech vyvolaly nečekanou vlnu solidarity, zdůrazňuje syrský jezuita.

„My jezuité společně se sestrami ignaciánské spirituality a téměř stovkou dobrovolníků pracujeme v centru humanitární pomoci pro děti. Dále provozujeme výchovné centrum pro 700 dětí a mladých lidí ve věku od 6 do 14 let a také centrum pro postižené. Přijímáme všechny bez rozdílu náboženství – křesťany, muslimy, sunnity i alavity. Máme radost, že společným životem můžeme bojovat proti nepřátelství a nenávisti, která se bohužel v Sýrii mezi těmito skupinami šíří. Naše centrum funguje jako jakýsi „most“. Ti, kdo venku mezi sebou běžně zápasí, tu pracují pro děti a rodiny.“ O. Hassan Sahoui, původem z Damašku, potvrzuje, že za tři roky trvání syrský konflikt změnil svou tvář. „Překvapilo nás, že na syrskou půdu přišli bojovat cizinci. Pravdou je, že tu nejde o válku mezi Syřany. Je to mezinárodní a mezináboženská válka. Účastní se jí mnoho hráčů a mnoho zemí, které hájí různé zájmy. Vidíme, kam až vede nenávist k druhému člověku. Není jednoduché si v tomto okamžiku uchovat naději, ale přesto mnoho lidí dosud doufá. Naše naděje však přichází shůry a naše modlitba

+5/−1
15.1.2014 15:09

P59e55t29r 27Š51a97f97r67á78n 9196681829

a naše modlitba neustává. Zkusme konkrétně pomoci lidem, kteří žijí na válečném poli. Už dost se zbraněmi a krví, nemůžeme tak dále žít. Pořád spousty mrtvých, spousty obětí – už dost, už dost!“

+4/−1
15.1.2014 15:09
Foto

J17a73n 15B51a16č36o92v19č26i72n 1722534655215

Pokud je tam 1200 psychopatů tak je to docela děsivé.Stačí vzpomenout co dokázalo několik dobře vycvičených teroristů v Bombaji 2007.Měla s nimi starost po několik dní armáda i policie.Co,by dokázali v takovém multi Londýně,kde by se připojilo jistě mnoho místních muslimů si radši nepředstavovat.Jinak fotky opět fajn-píše se o teroristech,džihádistech,ale fotky ukazují údajné oběti Asada.Podtext-Ti džihádisti jsou proti Asadovi docela fajn.

+3/0
15.1.2014 14:20

P42e81t18r 43P73o34s19p41i45s21i73l 4303820515793

Že by tajným službám docházelo, když ne islamofilním západním politikům, co je ta opozice za džihádistickou verbež?! Po 2 letech by bylo na čase...

+7/0
15.1.2014 14:15

M85a30r12t97i79n 59H29o64f37e89r 7332625198104

Od samého začátku to všichni vědí... Vědělo se, jak dopadne Irák nebo Libye... Byl to záměr. Spíš to vypadá, že se teď začínají bát toho, že se to nedá nijak kontrolovat. Robert Gates popsal ve svých pamětech jak nebezpečná hra z ohněm bylo trénování a používání islamistů v Afghanistánu v boji proti sovětskému impériu. Svým způsobem přiznal, že to vedlo k Jedenáctému září. Jenže tenkrát zaseli větříček. Tentokrát zaseli přímo bouři...

+6/−1
15.1.2014 14:24

O77t35a 54J11e66l75í86n74e76k 8351878270745

Chápu, že mohli mít západní rozvědky záměr pokusit se demokratizovat Blízký východ, ale nenapadá mě jediný racionální důvod, proč by mělo být záměrem rozvědek nastolit současný chaos či dokonce podporovat příklon Blízkého východu k islámským fanatikům 8-o

Co se týče Sýrie, tak si myslím, že ani jedna strana konfliktu nevzbuzuje příliš důvěry pro lepší budoucnost Sýrie, proto současná opatrnost západních diplomatů je zcela na místě R^

0/0
15.1.2014 14:58

M37a93r77t84i52n 51H39o39f51e69r 7542855618234

Ten důvod je jednoduchý. Britský imperiální model. Destabilizace a balkanizace... Brzezinského teze ministátů a pidistátů plus zajišťování toho, aby se barbaři prali a nescházeli. Silné moderní národní státy a arabský socialismus byly těžko ovladatelné korporacemi. Jenže tahle politika vycházela britskému impériu osmnáctého století. Dnes je hra o mnoho složitější, ve hře je více sil a jak vidíme na Egyptě, který se vrací k násirismu také nemusí fungovat. V případě Iráku nebo Libye sice pomalu dochází ke kýženému rozpadu na meší celky ovšem za cenu neúnosných bezpečnostních rizik v imperiálním centru.

+1/0
15.1.2014 15:12

O26t80a 53J49e71l98í40n66e84k 8281298250745

Myslím, že ten svět vidíš svět zbytečně komplikovaně, obecně si myslím, že Blízký východ je v současnosti na okraji zájmu USA (Obama se zaměřuje hlavně na domácí politiku) a ani jiné regionální mocnosti nemají zájem či prostředky se zde výrazně vojensky angažovat a právě proto je tam chaos takový jaký je ...

Osobně si myslím, že opatrný postoj USA je poměrně pochopitelný (hlavně v porovnání s Bushem jr. je to podle mě posun k lepšímu), ale ten postoj není ani tak "Rozděl a panuj" jako spíš "50x měř a pak možná řež" ;-)

0/0
15.1.2014 15:39

M91a21r53t75i19n 62H83o90f70e58r 7142795218784

Obama není v této záležitosti ten největší warmonger, ale jak trotskyité tak old-anglo globalisté za ním ano. Prakticky ho zachránila šikovná diplomacie Lavrova a Putina i obrovská nevole Američanů k další válce. Svého času skončil sovětský imperialismus a Rusové si uvědomili, jak neefektivní a vyčerpávající byl. Myslím, že nastává doba, kdy si to začíná uvědomovat i část "Transatlanťanů..." A to je dobré znamení. Imperialismus nefunguje. Je to sebevražedný model. Je načase otočit kormidlem a vrátit se ke klasickému americkému modelu představovaného Lincolnem, McKinleym nebo třeba JFK.

+1/0
15.1.2014 16:07

M70i35c64h10a25l 15M61a69j93e32r 4850263276440

Vedení západních tajných služeb nahlíží na dnešní svět stále očima doby pominulé studené války. Hledají nepřítele v Rusku a mezitím se jim doma plevelí zhouba budoucnosti. Tak jako jsou na snímcích vidět zpustošená města a čtvrti, takhle to může vypadat v Evropě za 50 let. Asad dokázal dát Syřanům jistoty a stabilitu. Žádní "rebelové a vzbouřenci" to nedokážou. Všude, kam se do muslimského světa vyvezla "demokracie" a svrhli se "diktátoři" dnes vládne absolutní anarchie a chaos (Irák, Afghánistán, Libye a brzy Egypt) a stává se líhní dalšího a horšího extremismu.

+7/−1
15.1.2014 13:43

M70i18l59a65n 36Z75a46p28a97l92a44č 4322765314558

a v těch zemích, do kterých se vyvážejí dolary za ropu, mají finanční a ideové zázemí. Jak to vyřešit, když my tu ropu potřebujem. Nejsou ti mudžahedíni vlastně vojáci Saudské arábie? Možná by bylo na čase obsadit tu pravou zemi, která stála za útoky 9/11. Rozhodně by se to víc vyplatilo;-)

+2/−1
15.1.2014 13:56

M31a48r69t60i30n 69H40o30f27e13r 7202235318274

To není tak jednoduché. Musel by se vrátit americký model někam před nástup Trumanovy administrativy. Dnes je ve hře ta rezoluce Waltera Jonese o odtajnění 28 stran z Kean-Hamilton 9-11 Commission Report, pojednávajících o saúdské účasti na Jedenáctém září. Nevěřím, že to projde. Kdyby ano, vyvolalo to bouři a zajisté změnu americké politiky v oblasti.

+2/0
15.1.2014 14:05

O31t89a 92J45e49l30í61n98e48k 8521448410515

Zčásti souhlasím, zčásti ne, svět podle mě není tak jednoduchý, jak píšeš ...

1) Rusko bych nepodceňoval, pokud má našlápnuto k návratu diktatury, tak je samozřejmě vzhledem ke svým arzenálům řádově vyšší ohrožení demokracie než nějaký lokální konflikt na Blízkém východě

2) Držet u moci diktatury a lebedit si nad stabilitou je stejně krátkozraké jako iniciovat prodemokratické puče - podpora diktatur diskredituje jakoukoliv demokratickou vládu nejen v očích místních občanů (hrozí pak nový Irán), ale také u vlastních obyvatel či u mezinárodní veřejnosti

3) Souhlasím, že fanatičtí islamisté jsou v současnosti větší hrozbou pro demokracie než místní diktátoři, protože na rozdíl od místních diktátorů vesměs spokojených, že vládnou ve své diktatuře, mívají fanatici častěji mezinárodní ambice

Prostě zahraniční politika na Blízkém východě je v současnosti celkem oříšek, kde se vyplatí ve většině případů opatrnost a snaha o diplomatická řešení konfliktů spíše než vojenská řešení a příklon na jakoukoliv stranu konfliktu ...

+2/0
15.1.2014 14:33

K37a70t65e91ř38i39n23a 71Š82i25k65o96v74á 3392868417611

"Nábor takovýchto bojovníků probíhá většinou v mešitách po celé Evropě."

Jsou ještě vůbec potřeba další argumenty, proč nepovolovat stavbu mešit?? !!?

+10/0
15.1.2014 13:27

D26u62š24a11n 76M13a51č86e37k 6110932324106

Asadovi fandím už od počátku, někomu to prozření trvalo déle

+11/−1
15.1.2014 13:27

O26t25a 87J27e13l58í61n20e80k 8821178540475

Fandit Asadovi je dobře možné v boji proti muslimským fanatikům, ale o dost hůře se mu fandí, když vyvražďuje vlastní obyvatelstvo ...

+1/0
15.1.2014 14:39

J73i36ř47í 73Š90e73j66n85o35h81a 4262493604673

Každý diktátor  používá jen prostředky takové síly, která je nezbytně nutná k potlačenií rebelie.  (tedy až na vyjímky, jako byl blázen Pol-Pot). Zákon akce  a reakce.

Doporučuji prostudovat "Vladaře" od  Machivalelliho.

Jestliže opozice použije  sílu, která zabije   1000 vojáků, tak diktáror použije sílu, která zabije  1 500 rebelů, atd., atd., atd.  .....

Bohužel, jak stoupá hysterie a zoufalství, brzy se přestanou rozlišovat civilní a vojenské cíle.

+3/0
15.1.2014 16:17

P23e14t10r 38P29o48l82á98k 1507185566368

Me nejvic desi to, ze dnesni establishment( politici, media ) casto hovori o aroganci kolonialismu, ale me teda prijde, ze dnesni pristup zasahu zvenci pod rouskou "vyvozu demokracie", kdy NAPROSTO neni respektovana mistni realita, je jeste horsi. Zejmena i proto, ze kolonialismus to delal zcela otevrene, kdezto dneska se pokrytecky skryvame za vzletna hesla a navic, coz je uplne nejhorsi a deje se to ted treba v Iraku a brzo se bude dit v Afghanistanu, zcela odmitame zodpovednost za jakykoli dalsi vyvoj( politici se stahnou hned, jak zacnou lidi protestovat ), coz vede k rozvratu v jednotlivych statech a ve svem dusledku i k vyvozu extremismu do Evropy a Ameriky.

+3/−1
15.1.2014 13:00

M38a79r50t44i79n 16H56o38f38e24r 7482625208294

Problém je ten, že ten dnešní způsob "vývozu demokracie" není ničím jiným, než koloniální politikou jinými prostředky. Chaos a destabilizace není náhodným nebo nechtěným efektem. Je to stará dobrá britská imperiální politika ovládání oblastí, kterým nemůžete politicky nebo vojensky dominovat. (Dr. Bernard Lewis, Z. Brzezinski atd...) To, že se nám to vrátí je jisté. Otázkou je do jaké míry bude tato situace doma mocensky vítána jako příležitost k dalšímu očesávání našich práv.

0/0
15.1.2014 13:57

O65t23a 89J42e70l76í51n90e47k 8161808530875

No podle mě rozvrat v těchto státech nastává spíše v případě, že místní diktátor už nezvládá svou diktaturu a opozice nemá sílu ho svrhnout (viz třeba Libye, Egypt, Sýrie).

To samozřejmě neznamená, že by demokratické země měly zasahovat proti každé diktatuře, ale vinit je za to, že naopak nezasahují (nebo váhají se zásahem), je taky nespravedlivé ...

+1/0
15.1.2014 14:14

M15i64l74a85n 39Z26a64p45a86l44a89č 4122195924328

Poté co se odehrálo a odehrává v Egyptě by bylo silně pokrytecké používat dvojí metr.

Lidé z Evropy a USA to možná nevidí, ale pro lidi z blízkého východu je to do očí bijící nespravedlnost. A není jediná.

Pak snadno získá podporu jednoduchý extrémista, který dělá to co říká. Ono nejistota, nepředvídatelnost je to co lidé nemají rádi.

+1/0
15.1.2014 12:42

F39r98a64n47t28i10s82e68k 18P17r47o78u83z46a 7418445631351

Mozna na zaklade toho, co se stalo v Egypte se jedna jinak. At je to jak chce Mubarak nebyl pro zapadni civilizaci zadnym nebezpecim, coz se o egyptskem muslimskem bratrstvu u kormidla rict neda. Moznosti, ktere by ziskaly jsou netusene a pripadne likvidace neislamskych pamatek (ktera se naprosto bezne deje jinde...) je pouhym cajickem. Nastesti je v Egypte velmi silna armada, ktera vyvoj vzdy korigovala. Na tu islamskou sebranku plati pouze bic vazeny pane. Za Mubaraka bylo v Egypte bezpecno, archeologove se mohli hrabat "v cem se jim zachtelo", na plazi v turistickem centru mohly byt zenske v bikinach a nesezdane pary mohli sdilet jeden pokoj. Egypt z toho profitoval a Mubarak si toho byl vedom. Dnesni situace je jaka je... Takze dvoji metr? Ano, je naprosto spravne poucit se z chyb...

+6/0
15.1.2014 13:21

V28a50c73l62a38v 19S46p54i82l77k78a 1981390604

Souhlas ,ja v Egypte pracoval 5 let na stavbe elny Kafr El Dawar u Alexu prave kdyz extremisti zabili  Anvara Sadata a 'nastoupil" Hosni Mubarak , byl tam klid , jezdilo se do Luxoru ,Abu Simbelu , do Port Saidu na nakupy ,po celem Egypte , na Koptske klastery , az na nektere mistni 'problemy'  to vse bylo OK zeny se bez problemu koupaly v bikinach na plazi Mamurrah,ortodoxni arabky ovsem v satech ,policie jen hlidkovala na plazi proti pripadnym zlodejum jako vsude na svete .Ted je tam bordel . V techto zemich je treba silny president ci chcete-li diktator v tom lepsim slova smyslu , "demokracie" jak se tam naivne nektere zeme snazi "exportovat" ( za tim je ovsem hlavni zajem business)  neni na miste .

0/0
15.1.2014 16:21

L83u29c61i48a50n 43P35a86p32a94z65i77a90n 5474797971545

Konečně, to to západu trvalo. To Rusové věděli dávno, jen nám chytrým to trvalo trochu déle, holt bylo třeba to ukázat názorně, pak jsme teprve pochopili. Rusko v tomto náš vzor.

+4/−4
15.1.2014 12:30

J10a35r76o90s52l57a75v 69N55o11v72á26k 3147894184766

Tajným službám asi dochází, co jsme si sem nasadili. Alarmující je, že politici Francie a VB ještě před pár měsíci prosazovali útok proti Sýrii na podporu těchto teroristů. Nevím co se musí stát aby EU politici dostali rozum. Pravěpodobně budou čekat až teroristi promění Londýn nebo Paříž podle obrázků z článku a pak budou vykřikovat, jak je možné, že se něco takového mohlo stát. Co se týče mešit tak každé takovéto náborové středisko zavřít i kdyby mělo dojít na všechny.

+6/−1
15.1.2014 12:26

M85i94c64h84a92l 92M30i10l40l27e77r 9956602279972

OMYL - politici zapadnich statu si uz davno uvedomili chyby, kterych se dopustili v pripade Egypta a Libye a prave proto nevyslali anti-Assadovym povstalcum vojenskou pomoc, kterou od zapadu pozaduji uz 2 roky. Kdyby zapadni demokracie duverovaly povstalcum, zakrocily by proti Assadovi razne uz davno. Ze je stale u moci dokazuje, ze zapad moooc dobre vi co za mnohem horsi odpad se nachazi mezi povstalci.

 Australie ma podobne obavy z radikalizace nejakych 200 bojovniku, kteri odesli z Australie do Syrie, prevazne muzu arabskeho puvodu - Libanonci atd. Podpora bojovniku v zahranicnich konfliktech je tady nezakonna. Pred par  tydny vzali v Australii do vazby asi sest muslimu, kteri sbirali penize na podporu vyslani bojovniku, organizovali pro ne kontakty a cesty.

 Pre par dny byla v Syrii zabita mlada dvojice takovych aktivistu, ona narozena v Australii (otec Arab a muslim, matka Australanka a nemuslimka), ale zradikalizovala se pri studiich v Sydney a vzala si nejakeho konvertitu puvodem zUSA, ktery kratce po lonske svatbe sel bojovat do Syrie. Holka pred vanoci rekla rodine, ze jede s prateli do Danska a "zapoji se tam do humanitni pomoci". Najednou dostali zpravu, ze byla i s manzelem zabita v Syrii cleny jedne z konkurencnich anti-Assadovych slozek. Australske urady ted vysetruji, jestli nekdo z tech 6 ve vazbe zajistil teto dvojici cestu a kontakty do Syrie k povstalcum.

http://www.dailytelegraph.com.au/news/family-and-friends-gather-at-sydney-mosque-to-remember-slain-muslim-woman-amira-karroum-and-her-husband-yusuf-ali/story-fni0cx4q-1226801003387

0/0
15.1.2014 13:48

J74a83r32o77s72l62a69v 40N70o84v77á94k 3427614704276

OMYL - oni to zkusili. Asi jste minul, že v září k Sýrii vyplulo loďstvo a mobilizovalo se letectvo NATO. Francouzský prezident byl tvrdě pro, Cameron a Obama také. Oni přece od invaze neustoupili, protože by ji nechtěli uskutečnit a nevěřili by teroristům, proč by je McCain navštěvoval? Hlavním důvodem bylo to, že Rusko a Čína se postavili nekompromisně proti včetně vyslání vlastních válečných lodí. Jedním z důvodů obratu byl strach a dalším je to, že současná úroveň technologie a idiotská PR teroristů, kde se chlubí odřezáváním hlav prostě změnily mínění v zemích západu i přes masivní vymývání mozků našimi médii.

+1/0
15.1.2014 16:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.