Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spálená guma a divoké brzdění. Další boeing přistál na špatném letišti

Už podruhé za necelé dva měsíce se ve Spojených státech dopravní letoun "netrefil" na správné letiště. V neděli večer Boeing 737-700 společnosti Southwest Airlines se 124 lidmi na palubě přistálo místo na letišti Branson ve státě Missouri na letišti v okrese Taney vzdáleném asi 12 kilometrů. Přistávací plocha je tam přitom poloviční.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e25t60r 69H60u46b26í57k 7823910345

Pobavilo mne: při divokém brždění je od úrazu ochránil jen zapnutý pás. No proboha, proto tam ty pásy snad jsou ne?

0/0
15.1.2014 12:44

A33l15e24x38a95n58d67r 18K20o70s31t35k52a 5959976869736

Trapas, hlavně, že se nikomu nic nestalo. Bohužel, přístroje nejsou absolutně přesné a rozdíl v délce 2 minuty letu se vejde do tolerance. Tuplem tady, jestli jde pilot na přistání, vidí osvětlenou ranvej v přibližně správném směru.. Odchylku pár stupňů spíš přičte chybě navigace, než tomu, co opravdu vidí před sebou. A k tomu je potřeba si uvědomit, že v USA je letecký provoz mnohonásobně hustší, než v ČR. Tisíce plánovaných komerčních letů deně, několikanásobně víc nekomerčních, nebo neplánovaných. Statisíce lidí mají pilotní průkaz atd. Dispečer bohužel tu a tam něco přehlédne.

0/0
14.1.2014 13:15

D47a28v33i61d 90K11a56p25r 4154689638980

Ale to je toho ja tudle taky spatne odbocil v Praglu... :-)

0/0
14.1.2014 9:47

M69i35l12a87n 70Š71v23a41g76r20o96v94s78k79ý 9432509895178

Kdyby se to stalo v Rusku, to bych se popás... Ale takhle?

0/0
14.1.2014 9:09

F72r61a59n52t20i63š67e72k 42P14r67u23d90k88ý 8132191502441

vy americti pajloti jste cim dal tim lepsi, hlavne ze mate GPS

0/0
14.1.2014 8:04

I28v47a81n 33M84a55r95e37k 6314388822

Bombastický nadpis bombastický článek ,a že byla "cítit" spálená guma ? Možná že pilot měl radost z toho že úspěšně přistál tak jen driftoval gumy  ? ! ? ! 8-o ;-D R^

0/−1
14.1.2014 6:29

M20a66r15e34k 96F94l11e49k27a25č 1477302970391

Stejně si myslím že první bylo divoké brždění a pak spálená guma;-D

0/0
14.1.2014 6:55

J18o73s63e28f 18Š90l69o39u97f 1329527358491

"Byla cítit spálená guma", chudák letuška.;-(

0/0
14.1.2014 20:28
Foto

J75a14n 55Ř81e42h39á88č31e46k 7610876931925

Stávalo se to i větším esům: "po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy"

+6/0
14.1.2014 4:22

M11a69r33e29k 79T26ů83m92a 4762808416192

Já teda nevím, ale když šel na přistání, tak si mohl všimnout, že ta rw je příliš krátká. Přerušit přistávací manévr se dá i těsně nad zemí.

0/0
14.1.2014 0:21

A22l46e23x79a68n82d81r 71K55o34s45t70k42a 5159906189176

Se 747? Nevadí vám, že jakákoliv reakce na změnu thrust se vám projeví za 10s? A že z konfigurace motorů na přistání dostanou plný tah za nějakých 25-30s? A že to není, jako šlápnout na plyn ve Škodovce, pilot ovládá monstrum vážící v nejlepším případě něco kolem 200 tun? Zvládl přistát se stovkou cestujících na ranveji o kilometr kratší, než je oficiální minimum.. Nezdá se vám, že je na místě spíš potlesk? Ano, jasně.. podělal to, netrwfil na správné letiště.. Ale z omylu dostal maximum.

0/0
14.1.2014 15:14

J70o22s74e34f 24Š89l98o16u77f 1519357508551

No jenom taková poznámka. Podělal to pilot, a nebo řídící na věži ??

0/0
14.1.2014 20:30

M98a32r24t72i29n 91H75o50f77e77r 7152315478754

Od toho jsou procedury... Přerušení přistání na výšce rozhodnutí je běžný manévr. Při dobré viditelnosti by si nejspíš měli všimnout, že je dráha trochu krátká daleko před ní... A éro bylo podle článku bulík třístovka... A nebojte na změnu tahu tihle broučci reagují velmi citlivě...

0/0
15.1.2014 20:14

E34r62i85k 74S35a75n85e15t68r65i83k 4978560230734

http://www.topky.sk/cl/13/1361130/Najkurioznejsie-letecke-rozhovory--Toto-vas-vazne-pobavi-

0/0
14.1.2014 0:04

J89a41k56u30b 10Ř35e22z56n69í84k 5970413

Branson Airport má jen jednu runway a to 14/32. Z V jižním směru má runway 14 ILS, tam si chybu nedovedu představit, takže nejspíš nalétávali visual approach ze severu na 32ku. Fakt, že to byl let z Chicaga tomu napovídá. Letiště Taney leží v trase letu severně od Bransonu, takže pokud to bylo v noci a posádka neměla moc zkušeností s tímhle letištěm, tak se dá pochopit, že se spletli (byť Taney má runway 30, takže není úplně ve stejném směru). Ce se týče řídících, tak je otázka jak pokročilé má Branson radary, nicméně finále je plně zodpovědností pilotů. Tak či tak, stávat by se to nemělo.:)

0/0
13.1.2014 23:51

P65e92t43r 69M12i76c23h74a53l 2900754981742

Celkem souhlas. Až na to, že visual approach ze severu by nalétávali na RWY 14, nikoli 32.

0/0
14.1.2014 0:13

J68a93k62u57b 87Ř30e45z62n76í86k 5460583

Pravda, v tom jsem se trochu seknul.:)

0/0
14.1.2014 11:47

T10o46m50á21š 15K26n88a37i44f29l 6213350957810

Ve státech jsou více než bezne visuální přiblížení i na dráhy s ils-em apod.

0/0
14.1.2014 2:20

V31l43a47s30t98i64m56i55l 40T40e58n97c80e64r 4620770887160

Nejsem pilot, ale pochybuji že v noci se létá na VFR.

0/0
14.1.2014 9:02

P96e20t11r 39S71e63d47l74á85k 3714405491814

Si piš, že se lítá. Jmenuje se to VFR NIGHT.

0/0
14.1.2014 19:49

T37o60m16á97š 11G24r55ä87t80z 2113541167206

S takovou budou za chvíli v Americe přistávat s těma Boeingama na letadlových lodích 8-o:-)

+2/0
13.1.2014 23:27

J61a16n 44N34o74v65á39k 9155378844795

S Airbusem už to zkoušeli - skoro se jim to povedlo, akorát jim tam zapoměli přistavit tu letadlovou loď, takže skončili v Hudsonu ;-D

+10/0
13.1.2014 23:33

P91e71t83r 81M34i77c84h25a89l 2580304471742

S Boeingem asi ne. Ale s Herculesem se to už podařilo.

0/0
13.1.2014 23:43

K65a60r63e42l 28J26o19u56r32a 5611113406

Podle nadpisu to vypadá, že Boeingy mají chybu v řízenéí a přistávají si kde chtějí...;-D;-D;-D

+2/0
13.1.2014 23:01

J39a61k95u74b 20M75a10r74k35v16a39r40t 9732633125252

Po 11. září se zavede spousta až zbytečných opatření, které k tomu už ale tak nějak patří a přitom do kabiny pustí takovéhle experty....... ;-D;-D

0/0
13.1.2014 22:55
Foto

D38a25v60i41d 68M69i68c23h11a95l 4861218755328

No ono při tom množství letadel ve vzduchu je spíš s podivem, že jejich eskapády neuživěj celé jedno vydavatelství o leteckých taškařících.

+1/0
13.1.2014 22:55

K68a20r82e51l 93K26o87l50a79j81í30k 9711487588314

Hlavně, že nespadl......

+1/0
13.1.2014 22:46
Foto

T33o68m63á24š 92J27á17r10a69i 7717686919822

na letišti Václava Havla jsou tabule s informacemi o letání, například jak se pojmenuvávají dráhy na letišti. Doporučuji. Takúto chybu udělat při letu, poslal bych je jako zaměstnavatel na údržbu letište.

0/0
13.1.2014 22:33

E72l23e88o87n98o12r46a 29N56o31v68á 1844365876449

že von už nastal ten posun zemských pólů ....

0/0
13.1.2014 22:26

P78e20t95r 30K19o91l77o37u32š96e81k 6159608193234

Mě by zajímalo nejvíce toto: ( což bude asi předmětem vyšetřování )

Komunikovali s věží na letišti na kterém přistáli a vyžádali si tam omylem přistání, či komunikovali s věží na jiném letišti a řídící věž, kde opravdu přistáli o ničem nevěděla.

Jinak řečeno, mohli vlítnout do trasy jinému letadlu nebo přistát na letadlu zrovna startujícím, či ne?

+2/0
13.1.2014 22:24

I79v34o 34J15a76n66á92č41e72k 8453213121752

Samozřejmě B je správně, jinak by tam nepřistáli.

0/0
14.1.2014 0:32

P46e94t38r 65V39á71c31l58a74v48e81k 6905938849657

nikdo není neomylný, vše dobře dopadlo a myslím že cestující jsou taky spokojení. Místo 12 mílové cesty do centra Bransonu to mají jenom 3.5 míle :)

+1/0
13.1.2014 22:23

M90i26c96h84a19e43l 51K43o60n31e20č77n84ý 6772323839969

No ještě , že nepřistáli někde v Severní Korei, to by bylo na furt;-D;-D;-D

0/0
13.1.2014 22:19

J89o12s89e36f 67P26o75ž88i87v63i14l 8854516247820

Teda, dneska daj pilotní zkoušky fakt každýmu;-D;-D;-D.

0/0
13.1.2014 22:17

R80o36m49a56n 47V35í91c41e94n61e77c 2449282938452

Hlavně taky aby na takové dráze odstartovali.

0/0
13.1.2014 21:56

P79e52t63r 83M10i90c94h39a32l 2980314951312

Bez problémů. Prázdné a s palivem jen na krátký řelet plus nutná rezerva se to zvedne na malém kousku.

0/0
13.1.2014 22:19

M79a47r56t18i16n 37J95i58r38o74u45s71e96k 7696945745898

Možná si byli piloti přivydělat k nuznému platu(míněno vážně) darováním krevní plazmy a tak byli zmatení.

0/0
13.1.2014 21:45

J80a56k93u51b 82M61a31r66k23v90a85r96t 9262563255392

Doporučuji dohledat článek tady na iDnes s českým pilotem létajícím pro Emirates....

Obecně patří práce pilota a letového dispečera k jedněm z nejlépe placených a také nejnáročnějších....

Ono je rozdíl řídit x letadel za miliardy s tísícovkami lidí na palubě a posouvání šroubků po pásu ve fabrice (neberte to osobně!!)

0/0
13.1.2014 22:58

M70a61r57t14i68n 38J90i97r85o51u76s27e22k 7136315105638

Podívejte se na dokument Capitalism: A love story, tam máte rozhovor s pilotem, kolik má mzdu a co dělá, aby měl dostatečný příjem. Naše aerolinky pravda, platí královsky.

0/−1
14.1.2014 0:23

P42a28v74l12i78n95a 84O35'51t91o45o20l61e 2215279297413

Kdo se diva na blbosti od komouse Moora,tak at se nedivi, ze se dozvi blbosti. Prumerny plat pilota (ne kapitana) je okolo 100 tisic dolaru rocne, pro vas a Moora je to ale zrejme almuzna... ;-D

+4/0
14.1.2014 0:44
Foto

R36o18s46t70i31s51l65a94v 65G41o83e14b53e20l 4693843427836

No co, měli špatně poskládanou mapu. Měli přistát? Ano. Přistáli? Ano. Tak vo co gou.

0/0
13.1.2014 21:34

T38o50m36á90š 65P71r78o26k45o54p 9877337400580

Tak oni než rozloží v kabině tu ohromnou mapu tak už přistávají.:-)

0/0
13.1.2014 21:23

P96e79t75r 22A62g91u21l75á18r 4177238630104

Jo, četl jsem to odpoledne v originále. Prý 7 mil. No, s tím jak podobných omylů a nehod v nejmocnějším státu světa přibývá, mohou být rádi že jim tam nepřistála atomová ponorka.

+3/0
13.1.2014 21:15

V30á96c81l74a34v 29P36a88v78l15í45k 9512740914144

no dost problém s vysvětlením bude mít i řídící letového provozu na věži. Přistát jinde v 21. století je hrozná sranda, ale v tom případě bylo letadlo mimo svůj koridor tj mohlo být v letové dráze někoho úplně jiného... Jak to letadlo navigovali?

+2/0
13.1.2014 21:02

V16e20r17o41n11i35k16a 72M43a56r32t50í72n61k41o29v76á 1113703570

Konverzace pilotů po přistání: Ty jo, to byla ale krátká přistávací dráha, v životě sem kratší neviděl! Ty já taky ne  a podívej jak je ŠIROKÁÁÁÁÁ :-D

+5/0
13.1.2014 20:45

Z28b62y79n63ě14k 13Š69a28f74a40r70č87í10k 5167698975984

Až na to, že v angličtině by to bylo WIDE a to se ani nedá prodloužit. Rv

0/−2
13.1.2014 20:53

P81a62v74e24l 33O47d28r12a78z63i37l 6464859677490

uáááááááááááááááááááááááájd, bro.

+7/0
13.1.2014 20:57

Z13b44y84n52ě40k 52Š36a96f65a86r97č13í85k 5437498655904

Dobrý nápad, ale nevím, jestli by bylo jasné, co chtějí říct, pouze z toho začátku... dořeknout by to asi neměli.

0/−1
13.1.2014 20:59

P43a29v94e48l 95K42a94f25k61a 8614353491415

když přistanete na dráze ve špatném úhlu (cca o 90°), bude se vám zdát opravdu hodně širokááááááááááááááááááááááá a krátkáááááááááá

+2/0
13.1.2014 21:13
Foto

M81i87r71o30s84l64a30v 26Z66a56p55l64e19t37a34l 3437415678383

Jste asi jediný co to pochopil :-)

0/0
14.1.2014 5:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.