Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spálená guma a divoké brzdění. Další boeing přistál na špatném letišti

Už podruhé za necelé dva měsíce se ve Spojených státech dopravní letoun "netrefil" na správné letiště. V neděli večer Boeing 737-700 společnosti Southwest Airlines se 124 lidmi na palubě přistálo místo na letišti Branson ve státě Missouri na letišti v okrese Taney vzdáleném asi 12 kilometrů. Přistávací plocha je tam přitom poloviční.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e57t81r 39H98u63b32í82k 7633430675

Pobavilo mne: při divokém brždění je od úrazu ochránil jen zapnutý pás. No proboha, proto tam ty pásy snad jsou ne?

0/0
15.1.2014 12:44

A95l56e32x52a22n84d91r 17K68o87s24t91k54a 5409406219206

Trapas, hlavně, že se nikomu nic nestalo. Bohužel, přístroje nejsou absolutně přesné a rozdíl v délce 2 minuty letu se vejde do tolerance. Tuplem tady, jestli jde pilot na přistání, vidí osvětlenou ranvej v přibližně správném směru.. Odchylku pár stupňů spíš přičte chybě navigace, než tomu, co opravdu vidí před sebou. A k tomu je potřeba si uvědomit, že v USA je letecký provoz mnohonásobně hustší, než v ČR. Tisíce plánovaných komerčních letů deně, několikanásobně víc nekomerčních, nebo neplánovaných. Statisíce lidí mají pilotní průkaz atd. Dispečer bohužel tu a tam něco přehlédne.

0/0
14.1.2014 13:15

D88a35v39i81d 62K76a77p42r 4954239358600

Ale to je toho ja tudle taky spatne odbocil v Praglu... :-)

0/0
14.1.2014 9:47

M29i68l12a14n 26Š12v33a56g50r28o61v18s47k80ý 9432759655738

Kdyby se to stalo v Rusku, to bych se popás... Ale takhle?

0/0
14.1.2014 9:09

F69r21a49n40t38i33š12e56k 85P67r95u23d39k32ý 8242391362911

vy americti pajloti jste cim dal tim lepsi, hlavne ze mate GPS

0/0
14.1.2014 8:04

I10v65a92n 20M71a19r15e72k 6324158342

Bombastický nadpis bombastický článek ,a že byla "cítit" spálená guma ? Možná že pilot měl radost z toho že úspěšně přistál tak jen driftoval gumy  ? ! ? ! 8-o ;-D R^

0/−1
14.1.2014 6:29

M21a57r25e33k 57F42l91e83k63a93č 1417922760711

Stejně si myslím že první bylo divoké brždění a pak spálená guma;-D

0/0
14.1.2014 6:55

J93o33s47e71f 75Š49l50o66u13f 1539507438431

"Byla cítit spálená guma", chudák letuška.;-(

0/0
14.1.2014 20:28
Foto

J29a48n 73Ř44e23h39á47č79e93k 7720176151215

Stávalo se to i větším esům: "po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy"

+6/0
14.1.2014 4:22

M65a24r12e43k 66T73ů19m56a 4772768226952

Já teda nevím, ale když šel na přistání, tak si mohl všimnout, že ta rw je příliš krátká. Přerušit přistávací manévr se dá i těsně nad zemí.

0/0
14.1.2014 0:21

A60l21e11x72a85n48d83r 17K75o88s39t22k59a 5979726379966

Se 747? Nevadí vám, že jakákoliv reakce na změnu thrust se vám projeví za 10s? A že z konfigurace motorů na přistání dostanou plný tah za nějakých 25-30s? A že to není, jako šlápnout na plyn ve Škodovce, pilot ovládá monstrum vážící v nejlepším případě něco kolem 200 tun? Zvládl přistát se stovkou cestujících na ranveji o kilometr kratší, než je oficiální minimum.. Nezdá se vám, že je na místě spíš potlesk? Ano, jasně.. podělal to, netrwfil na správné letiště.. Ale z omylu dostal maximum.

0/0
14.1.2014 15:14

J59o20s18e33f 95Š55l76o59u97f 1429847298401

No jenom taková poznámka. Podělal to pilot, a nebo řídící na věži ??

0/0
14.1.2014 20:30

M85a81r10t34i65n 61H69o66f97e22r 7952135478794

Od toho jsou procedury... Přerušení přistání na výšce rozhodnutí je běžný manévr. Při dobré viditelnosti by si nejspíš měli všimnout, že je dráha trochu krátká daleko před ní... A éro bylo podle článku bulík třístovka... A nebojte na změnu tahu tihle broučci reagují velmi citlivě...

0/0
15.1.2014 20:14

E75r28i36k 90S84a78n44e27t78r49i68k 4628600900644

http://www.topky.sk/cl/13/1361130/Najkurioznejsie-letecke-rozhovory--Toto-vas-vazne-pobavi-

0/0
14.1.2014 0:04

J61a51k37u39b 25Ř90e96z37n40í66k 5860553

Branson Airport má jen jednu runway a to 14/32. Z V jižním směru má runway 14 ILS, tam si chybu nedovedu představit, takže nejspíš nalétávali visual approach ze severu na 32ku. Fakt, že to byl let z Chicaga tomu napovídá. Letiště Taney leží v trase letu severně od Bransonu, takže pokud to bylo v noci a posádka neměla moc zkušeností s tímhle letištěm, tak se dá pochopit, že se spletli (byť Taney má runway 30, takže není úplně ve stejném směru). Ce se týče řídících, tak je otázka jak pokročilé má Branson radary, nicméně finále je plně zodpovědností pilotů. Tak či tak, stávat by se to nemělo.:)

0/0
13.1.2014 23:51

P96e34t53r 55M63i39c56h64a63l 2930934141522

Celkem souhlas. Až na to, že visual approach ze severu by nalétávali na RWY 14, nikoli 32.

0/0
14.1.2014 0:13

J21a59k89u25b 55Ř31e43z90n27í39k 5580443

Pravda, v tom jsem se trochu seknul.:)

0/0
14.1.2014 11:47

T21o81m27á34š 89K95n74a92i81f16l 6863210617230

Ve státech jsou více než bezne visuální přiblížení i na dráhy s ils-em apod.

0/0
14.1.2014 2:20

V64l35a46s18t97i22m80i74l 61T95e12n32c86e54r 4370640817780

Nejsem pilot, ale pochybuji že v noci se létá na VFR.

0/0
14.1.2014 9:02

P32e22t71r 22S27e15d28l82á22k 3854285311624

Si piš, že se lítá. Jmenuje se to VFR NIGHT.

0/0
14.1.2014 19:49

T24o31m72á24š 55G79r64ä25t93z 2183731737296

S takovou budou za chvíli v Americe přistávat s těma Boeingama na letadlových lodích 8-o:-)

+2/0
13.1.2014 23:27

J22a19n 31N23o96v78á83k 9105658344575

S Airbusem už to zkoušeli - skoro se jim to povedlo, akorát jim tam zapoměli přistavit tu letadlovou loď, takže skončili v Hudsonu ;-D

+10/0
13.1.2014 23:33

P82e56t24r 95M36i98c62h68a43l 2230894451672

S Boeingem asi ne. Ale s Herculesem se to už podařilo.

0/0
13.1.2014 23:43

K33a73r49e60l 15J18o65u90r56a 5111213196

Podle nadpisu to vypadá, že Boeingy mají chybu v řízenéí a přistávají si kde chtějí...;-D;-D;-D

+2/0
13.1.2014 23:01

J18a47k66u16b 21M41a11r33k93v39a55r24t 9392673205612

Po 11. září se zavede spousta až zbytečných opatření, které k tomu už ale tak nějak patří a přitom do kabiny pustí takovéhle experty....... ;-D;-D

0/0
13.1.2014 22:55
Foto

D59a77v92i22d 56M61i79c83h87a47l 4411418605178

No ono při tom množství letadel ve vzduchu je spíš s podivem, že jejich eskapády neuživěj celé jedno vydavatelství o leteckých taškařících.

+1/0
13.1.2014 22:55

K44a52r60e57l 33K15o51l78a61j22í42k 9481367218774

Hlavně, že nespadl......

+1/0
13.1.2014 22:46
Foto

T19o76m27á43š 10J57á57r69a72i 7937646789312

na letišti Václava Havla jsou tabule s informacemi o letání, například jak se pojmenuvávají dráhy na letišti. Doporučuji. Takúto chybu udělat při letu, poslal bych je jako zaměstnavatel na údržbu letište.

0/0
13.1.2014 22:33

E48l15e91o24n81o78r59a 87N21o54v47á 1584695956149

že von už nastal ten posun zemských pólů ....

0/0
13.1.2014 22:26

P78e45t68r 79K29o27l68o93u39š36e30k 6669348273564

Mě by zajímalo nejvíce toto: ( což bude asi předmětem vyšetřování )

Komunikovali s věží na letišti na kterém přistáli a vyžádali si tam omylem přistání, či komunikovali s věží na jiném letišti a řídící věž, kde opravdu přistáli o ničem nevěděla.

Jinak řečeno, mohli vlítnout do trasy jinému letadlu nebo přistát na letadlu zrovna startujícím, či ne?

+2/0
13.1.2014 22:24

I75v56o 81J15a66n56á63č26e87k 8153853941932

Samozřejmě B je správně, jinak by tam nepřistáli.

0/0
14.1.2014 0:32

P47e82t21r 46V12á32c24l34a68v74e74k 6695688339447

nikdo není neomylný, vše dobře dopadlo a myslím že cestující jsou taky spokojení. Místo 12 mílové cesty do centra Bransonu to mají jenom 3.5 míle :)

+1/0
13.1.2014 22:23

M62i61c90h92a80e27l 26K90o44n78e56č79n31ý 6632623229719

No ještě , že nepřistáli někde v Severní Korei, to by bylo na furt;-D;-D;-D

0/0
13.1.2014 22:19

J63o51s16e33f 50P35o71ž85i43v44i39l 8534586897420

Teda, dneska daj pilotní zkoušky fakt každýmu;-D;-D;-D.

0/0
13.1.2014 22:17

R87o88m50a27n 45V61í60c41e85n90e27c 2649842158332

Hlavně taky aby na takové dráze odstartovali.

0/0
13.1.2014 21:56

P88e88t27r 94M47i15c69h31a89l 2960484861572

Bez problémů. Prázdné a s palivem jen na krátký řelet plus nutná rezerva se to zvedne na malém kousku.

0/0
13.1.2014 22:19

M75a90r28t57i44n 21J50i77r14o71u79s82e73k 7106875875878

Možná si byli piloti přivydělat k nuznému platu(míněno vážně) darováním krevní plazmy a tak byli zmatení.

0/0
13.1.2014 21:45

J73a40k98u51b 27M73a68r52k66v52a98r70t 9542793405912

Doporučuji dohledat článek tady na iDnes s českým pilotem létajícím pro Emirates....

Obecně patří práce pilota a letového dispečera k jedněm z nejlépe placených a také nejnáročnějších....

Ono je rozdíl řídit x letadel za miliardy s tísícovkami lidí na palubě a posouvání šroubků po pásu ve fabrice (neberte to osobně!!)

0/0
13.1.2014 22:58

M38a50r87t51i40n 17J18i24r14o41u54s15e54k 7696105965508

Podívejte se na dokument Capitalism: A love story, tam máte rozhovor s pilotem, kolik má mzdu a co dělá, aby měl dostatečný příjem. Naše aerolinky pravda, platí královsky.

0/−1
14.1.2014 0:23

P17a32v48l97i69n87a 26O87'57t91o93o75l19e 2605159377833

Kdo se diva na blbosti od komouse Moora,tak at se nedivi, ze se dozvi blbosti. Prumerny plat pilota (ne kapitana) je okolo 100 tisic dolaru rocne, pro vas a Moora je to ale zrejme almuzna... ;-D

+4/0
14.1.2014 0:44
Foto

R13o54s18t57i95s44l88a21v 98G85o66e59b38e61l 4203533657106

No co, měli špatně poskládanou mapu. Měli přistát? Ano. Přistáli? Ano. Tak vo co gou.

0/0
13.1.2014 21:34

T20o39m93á87š 43P64r13o42k46o30p 9967257820610

Tak oni než rozloží v kabině tu ohromnou mapu tak už přistávají.:-)

0/0
13.1.2014 21:23

P20e78t60r 49A91g23u32l29á92r 4897228900804

Jo, četl jsem to odpoledne v originále. Prý 7 mil. No, s tím jak podobných omylů a nehod v nejmocnějším státu světa přibývá, mohou být rádi že jim tam nepřistála atomová ponorka.

+3/0
13.1.2014 21:15

V98á46c91l18a18v 58P31a52v26l39í46k 9542960274124

no dost problém s vysvětlením bude mít i řídící letového provozu na věži. Přistát jinde v 21. století je hrozná sranda, ale v tom případě bylo letadlo mimo svůj koridor tj mohlo být v letové dráze někoho úplně jiného... Jak to letadlo navigovali?

+2/0
13.1.2014 21:02

V56e54r55o95n52i29k38a 41M46a37r90t54í30n59k89o11v73á 1203453200

Konverzace pilotů po přistání: Ty jo, to byla ale krátká přistávací dráha, v životě sem kratší neviděl! Ty já taky ne  a podívej jak je ŠIROKÁÁÁÁÁ :-D

+5/0
13.1.2014 20:45

Z52b34y38n25ě26k 46Š68a12f70a11r27č48í96k 5927828475914

Až na to, že v angličtině by to bylo WIDE a to se ani nedá prodloužit. Rv

0/−2
13.1.2014 20:53

P93a88v33e53l 90O95d64r87a29z89i16l 6884479917330

uáááááááááááááááááááááááájd, bro.

+7/0
13.1.2014 20:57

Z46b37y10n82ě44k 20Š84a10f94a10r25č29í90k 5327528595584

Dobrý nápad, ale nevím, jestli by bylo jasné, co chtějí říct, pouze z toho začátku... dořeknout by to asi neměli.

0/−1
13.1.2014 20:59

P71a61v76e27l 61K71a59f40k49a 8904723541725

když přistanete na dráze ve špatném úhlu (cca o 90°), bude se vám zdát opravdu hodně širokááááááááááááááááááááááá a krátkáááááááááá

+2/0
13.1.2014 21:13
Foto

M46i81r80o36s42l18a54v 90Z24a54p65l88e50t18a80l 3217635928293

Jste asi jediný co to pochopil :-)

0/0
14.1.2014 5:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.