Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spálená guma a divoké brzdění. Další boeing přistál na špatném letišti

Už podruhé za necelé dva měsíce se ve Spojených státech dopravní letoun "netrefil" na správné letiště. V neděli večer Boeing 737-700 společnosti Southwest Airlines se 124 lidmi na palubě přistálo místo na letišti Branson ve státě Missouri na letišti v okrese Taney vzdáleném asi 12 kilometrů. Přistávací plocha je tam přitom poloviční.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e32t80r 33H50u15b65í19k 7693680155

Pobavilo mne: při divokém brždění je od úrazu ochránil jen zapnutý pás. No proboha, proto tam ty pásy snad jsou ne?

0/0
15.1.2014 12:44

A96l21e77x29a72n16d41r 76K89o33s82t74k70a 5479586219196

Trapas, hlavně, že se nikomu nic nestalo. Bohužel, přístroje nejsou absolutně přesné a rozdíl v délce 2 minuty letu se vejde do tolerance. Tuplem tady, jestli jde pilot na přistání, vidí osvětlenou ranvej v přibližně správném směru.. Odchylku pár stupňů spíš přičte chybě navigace, než tomu, co opravdu vidí před sebou. A k tomu je potřeba si uvědomit, že v USA je letecký provoz mnohonásobně hustší, než v ČR. Tisíce plánovaných komerčních letů deně, několikanásobně víc nekomerčních, nebo neplánovaných. Statisíce lidí mají pilotní průkaz atd. Dispečer bohužel tu a tam něco přehlédne.

0/0
14.1.2014 13:15

D36a78v69i31d 79K48a11p83r 4854629188630

Ale to je toho ja tudle taky spatne odbocil v Praglu... :-)

0/0
14.1.2014 9:47

M94i31l41a50n 25Š49v42a74g83r61o30v33s25k89ý 9512619575198

Kdyby se to stalo v Rusku, to bych se popás... Ale takhle?

0/0
14.1.2014 9:09

F85r91a92n55t82i90š98e83k 26P71r76u44d85k52ý 8322231942111

vy americti pajloti jste cim dal tim lepsi, hlavne ze mate GPS

0/0
14.1.2014 8:04

I51v33a55n 96M25a46r35e74k 6584468152

Bombastický nadpis bombastický článek ,a že byla "cítit" spálená guma ? Možná že pilot měl radost z toho že úspěšně přistál tak jen driftoval gumy  ? ! ? ! 8-o ;-D R^

0/−1
14.1.2014 6:29

M88a96r48e36k 75F75l26e70k48a48č 1507502410321

Stejně si myslím že první bylo divoké brždění a pak spálená guma;-D

0/0
14.1.2014 6:55

J69o97s48e74f 76Š10l12o94u49f 1209337638881

"Byla cítit spálená guma", chudák letuška.;-(

0/0
14.1.2014 20:28
Foto

J75a55n 30Ř17e41h62á77č36e74k 7370186191765

Stávalo se to i větším esům: "po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy"

+6/0
14.1.2014 4:22

M15a51r55e62k 10T81ů23m74a 4552488856982

Já teda nevím, ale když šel na přistání, tak si mohl všimnout, že ta rw je příliš krátká. Přerušit přistávací manévr se dá i těsně nad zemí.

0/0
14.1.2014 0:21

A81l45e12x92a56n38d12r 22K86o50s24t28k40a 5199876629946

Se 747? Nevadí vám, že jakákoliv reakce na změnu thrust se vám projeví za 10s? A že z konfigurace motorů na přistání dostanou plný tah za nějakých 25-30s? A že to není, jako šlápnout na plyn ve Škodovce, pilot ovládá monstrum vážící v nejlepším případě něco kolem 200 tun? Zvládl přistát se stovkou cestujících na ranveji o kilometr kratší, než je oficiální minimum.. Nezdá se vám, že je na místě spíš potlesk? Ano, jasně.. podělal to, netrwfil na správné letiště.. Ale z omylu dostal maximum.

0/0
14.1.2014 15:14

J94o69s39e65f 98Š93l60o49u86f 1199507498241

No jenom taková poznámka. Podělal to pilot, a nebo řídící na věži ??

0/0
14.1.2014 20:30

M29a17r43t18i58n 27H75o43f28e97r 7152965898644

Od toho jsou procedury... Přerušení přistání na výšce rozhodnutí je běžný manévr. Při dobré viditelnosti by si nejspíš měli všimnout, že je dráha trochu krátká daleko před ní... A éro bylo podle článku bulík třístovka... A nebojte na změnu tahu tihle broučci reagují velmi citlivě...

0/0
15.1.2014 20:14

E36r36i32k 90S93a60n78e60t77r56i42k 4828500510534

http://www.topky.sk/cl/13/1361130/Najkurioznejsie-letecke-rozhovory--Toto-vas-vazne-pobavi-

0/0
14.1.2014 0:04

J69a29k61u71b 72Ř30e17z84n31í59k 5690863

Branson Airport má jen jednu runway a to 14/32. Z V jižním směru má runway 14 ILS, tam si chybu nedovedu představit, takže nejspíš nalétávali visual approach ze severu na 32ku. Fakt, že to byl let z Chicaga tomu napovídá. Letiště Taney leží v trase letu severně od Bransonu, takže pokud to bylo v noci a posádka neměla moc zkušeností s tímhle letištěm, tak se dá pochopit, že se spletli (byť Taney má runway 30, takže není úplně ve stejném směru). Ce se týče řídících, tak je otázka jak pokročilé má Branson radary, nicméně finále je plně zodpovědností pilotů. Tak či tak, stávat by se to nemělo.:)

0/0
13.1.2014 23:51

P61e75t70r 33M68i19c39h33a22l 2630274551882

Celkem souhlas. Až na to, že visual approach ze severu by nalétávali na RWY 14, nikoli 32.

0/0
14.1.2014 0:13

J44a68k38u85b 74Ř75e75z33n88í58k 5780533

Pravda, v tom jsem se trochu seknul.:)

0/0
14.1.2014 11:47

T34o26m43á29š 51K10n41a34i72f26l 6833160327730

Ve státech jsou více než bezne visuální přiblížení i na dráhy s ils-em apod.

0/0
14.1.2014 2:20

V72l20a27s41t15i11m15i81l 37T60e77n97c56e82r 4920620727260

Nejsem pilot, ale pochybuji že v noci se létá na VFR.

0/0
14.1.2014 9:02

P91e79t43r 91S95e13d70l62á85k 3314265281844

Si piš, že se lítá. Jmenuje se to VFR NIGHT.

0/0
14.1.2014 19:49

T31o63m11á13š 65G16r57ä52t76z 2483521887816

S takovou budou za chvíli v Americe přistávat s těma Boeingama na letadlových lodích 8-o:-)

+2/0
13.1.2014 23:27

J51a52n 53N57o40v19á53k 9665248524405

S Airbusem už to zkoušeli - skoro se jim to povedlo, akorát jim tam zapoměli přistavit tu letadlovou loď, takže skončili v Hudsonu ;-D

+10/0
13.1.2014 23:33

P79e24t24r 69M52i24c82h65a19l 2750554441552

S Boeingem asi ne. Ale s Herculesem se to už podařilo.

0/0
13.1.2014 23:43

K79a37r56e25l 73J24o41u90r13a 5241613286

Podle nadpisu to vypadá, že Boeingy mají chybu v řízenéí a přistávají si kde chtějí...;-D;-D;-D

+2/0
13.1.2014 23:01

J18a38k90u16b 73M27a17r21k69v32a51r91t 9862103625642

Po 11. září se zavede spousta až zbytečných opatření, které k tomu už ale tak nějak patří a přitom do kabiny pustí takovéhle experty....... ;-D;-D

0/0
13.1.2014 22:55
Foto

D85a78v15i94d 18M97i76c13h62a38l 4921108215488

No ono při tom množství letadel ve vzduchu je spíš s podivem, že jejich eskapády neuživěj celé jedno vydavatelství o leteckých taškařících.

+1/0
13.1.2014 22:55
Foto

K76a10r61e51l 43K85o91l59a44j58í48k 9321847578854

Hlavně, že nespadl......

+1/0
13.1.2014 22:46
Foto

T64o37m72á61š 76J15á33r18a65i 7197196609872

na letišti Václava Havla jsou tabule s informacemi o letání, například jak se pojmenuvávají dráhy na letišti. Doporučuji. Takúto chybu udělat při letu, poslal bych je jako zaměstnavatel na údržbu letište.

0/0
13.1.2014 22:33

E53l45e33o17n10o31r54a 51N39o45v66á 1754715356439

že von už nastal ten posun zemských pólů ....

0/0
13.1.2014 22:26

P56e56t84r 23K29o27l96o10u30š47e43k 6439528903954

Mě by zajímalo nejvíce toto: ( což bude asi předmětem vyšetřování )

Komunikovali s věží na letišti na kterém přistáli a vyžádali si tam omylem přistání, či komunikovali s věží na jiném letišti a řídící věž, kde opravdu přistáli o ničem nevěděla.

Jinak řečeno, mohli vlítnout do trasy jinému letadlu nebo přistát na letadlu zrovna startujícím, či ne?

+2/0
13.1.2014 22:24

I41v33o 35J14a16n98á34č40e32k 8633123431352

Samozřejmě B je správně, jinak by tam nepřistáli.

0/0
14.1.2014 0:32

P91e15t85r 14V78á88c61l18a34v95e41k 6705558449137

nikdo není neomylný, vše dobře dopadlo a myslím že cestující jsou taky spokojení. Místo 12 mílové cesty do centra Bransonu to mají jenom 3.5 míle :)

+1/0
13.1.2014 22:23

M68i65c86h12a59e42l 13K42o50n66e29č44n31ý 6252613599269

No ještě , že nepřistáli někde v Severní Korei, to by bylo na furt;-D;-D;-D

0/0
13.1.2014 22:19

J82o71s18e24f 61P38o64ž62i39v87i17l 8374926437590

Teda, dneska daj pilotní zkoušky fakt každýmu;-D;-D;-D.

0/0
13.1.2014 22:17

R63o31m71a66n 75V10í83c92e87n72e44c 2479592538392

Hlavně taky aby na takové dráze odstartovali.

0/0
13.1.2014 21:56

P91e71t46r 25M86i83c36h87a17l 2360324481292

Bez problémů. Prázdné a s palivem jen na krátký řelet plus nutná rezerva se to zvedne na malém kousku.

0/0
13.1.2014 22:19

M54a95r15t56i32n 68J80i98r53o94u82s26e97k 7786305515268

Možná si byli piloti přivydělat k nuznému platu(míněno vážně) darováním krevní plazmy a tak byli zmatení.

0/0
13.1.2014 21:45

J90a15k18u10b 94M44a90r77k55v75a37r43t 9642393535602

Doporučuji dohledat článek tady na iDnes s českým pilotem létajícím pro Emirates....

Obecně patří práce pilota a letového dispečera k jedněm z nejlépe placených a také nejnáročnějších....

Ono je rozdíl řídit x letadel za miliardy s tísícovkami lidí na palubě a posouvání šroubků po pásu ve fabrice (neberte to osobně!!)

0/0
13.1.2014 22:58

M63a47r90t66i87n 24J89i72r39o47u76s62e98k 7876155155458

Podívejte se na dokument Capitalism: A love story, tam máte rozhovor s pilotem, kolik má mzdu a co dělá, aby měl dostatečný příjem. Naše aerolinky pravda, platí královsky.

0/−1
14.1.2014 0:23

P89a44v26l40i29n58a 61O24'78t75o91o53l65e 2885649387643

Kdo se diva na blbosti od komouse Moora,tak at se nedivi, ze se dozvi blbosti. Prumerny plat pilota (ne kapitana) je okolo 100 tisic dolaru rocne, pro vas a Moora je to ale zrejme almuzna... ;-D

+4/0
14.1.2014 0:44
Foto

R44o40s38t84i38s76l24a45v 69G56o66e37b77e67l 4703313967736

No co, měli špatně poskládanou mapu. Měli přistát? Ano. Přistáli? Ano. Tak vo co gou.

0/0
13.1.2014 21:34

T94o36m30á44š 88P39r51o18k47o97p 9287737580210

Tak oni než rozloží v kabině tu ohromnou mapu tak už přistávají.:-)

0/0
13.1.2014 21:23

P33e43t53r 74A76g60u60l67á12r 4937598110934

Jo, četl jsem to odpoledne v originále. Prý 7 mil. No, s tím jak podobných omylů a nehod v nejmocnějším státu světa přibývá, mohou být rádi že jim tam nepřistála atomová ponorka.

+3/0
13.1.2014 21:15

V86á10c18l31a32v 68P24a69v12l44í10k 9502980424304

no dost problém s vysvětlením bude mít i řídící letového provozu na věži. Přistát jinde v 21. století je hrozná sranda, ale v tom případě bylo letadlo mimo svůj koridor tj mohlo být v letové dráze někoho úplně jiného... Jak to letadlo navigovali?

+2/0
13.1.2014 21:02

V38e26r27o95n97i54k14a 44M23a95r54t45í23n36k34o35v84á 1863443640

Konverzace pilotů po přistání: Ty jo, to byla ale krátká přistávací dráha, v životě sem kratší neviděl! Ty já taky ne  a podívej jak je ŠIROKÁÁÁÁÁ :-D

+5/0
13.1.2014 20:45

Z17b38y75n95ě15k 43Š51a31f98a53r33č76í27k 5407398855764

Až na to, že v angličtině by to bylo WIDE a to se ani nedá prodloužit. Rv

0/−2
13.1.2014 20:53

P62a13v49e82l 65O94d35r77a32z11i43l 6764189247630

uáááááááááááááááááááááááájd, bro.

+7/0
13.1.2014 20:57

Z64b77y22n98ě49k 31Š89a63f13a81r44č69í71k 5767288825964

Dobrý nápad, ale nevím, jestli by bylo jasné, co chtějí říct, pouze z toho začátku... dořeknout by to asi neměli.

0/−1
13.1.2014 20:59

P48a58v31e83l 94K81a51f43k50a 8284823421175

když přistanete na dráze ve špatném úhlu (cca o 90°), bude se vám zdát opravdu hodně širokááááááááááááááááááááááá a krátkáááááááááá

+2/0
13.1.2014 21:13
Foto

M53i89r38o69s22l49a27v 39Z45a55p72l48e45t10a30l 3357625108133

Jste asi jediný co to pochopil :-)

0/0
14.1.2014 5:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.