Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Německu našli gilotinu, kterou nacisté sťali hlavy odbojářů

Němečtí historici nalezli gilotinu, kterou nacisté v roce 1943 popravili sourozence Hanse a Sophii Schollovi, hrdiny nenásilného protihitlerovského odboje. Popravčí nástroj byl podle agentury DPA řadu desetiletí uložen v depozitáři Bavorského národního muzea v Mnichově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K21a30r55e80l 78N46e14č23a39s 5713359450720

Panu Štěpánkovi chci říci,že Německo je v současné době právem ekonomickým,politickým a demokratickým lídrem Evropy. Současným Němcům není co odpouštět a zasluhují obdiv. Neustálé vrty do minulosti, pokud nejsou spojeny se studiem historie nebo pochopením současnosti  jsou k ničemu.EUR^

0/−1
12.1.2014 23:04

K20a73r33e37l 36D97v46o67ř13á80k 2904912272434

Zajímavé, až na to, že to takzvaní odbojáři nebyli popraveni gillotinou, ale zastřeleni.

0/0
12.1.2014 13:14

P65a36v38e26l 58Š97t36ě69p45á56n50e40k 6580704867778

Němci jako národ měli neuvěřitelné štěstí v Železný oponě. Jinak by snad 200 let po X generací museli splácet to co rozpoutali a co nemá v moderních dějinách v civilizovaným světě obdoby. Vyšli z toho zkrátka strašně levně a rychle. Dnes kdyby toto prohlásil nějaký politik země EU, tak by z toho byl poprask, ale já si to můžu dovolit. Předtím Evropa válčila vždycky, ale to co předvedli Němci v době 20. století musí být pro každého Evropana absolutně nejhorším zlem a to nejen díky faktům (čísla), ale díky zvrácenosti toho systému, opakuji ve 20. století, kdy lidstvo už mělo nějakou úroveň, resp. mělo mít. Nějaké ženevské dohody je nezajímaly. Z vraždění, resp. vyhlazovaní určitých národů = civilistů! Němci vytvořili nové průmyslové odvětví, jako kdybychom měli kromě ministra obrany ještě ministra pro likvidaci civilistů/národn. menšin, který by úzce spolupracoval s ministrem průmyslu, vnitra i spravedlnosti. (Ne)Překvapuje mě, že mnohým nestačí jen jasná fakta o nacismu i stalinismu (~ stejná kategorie), ale ještě se zvrhlou matematikou pouštějí do srovnávání a obrazně řečeno "se přehrabují v těch milionech mrtvých" a cosi tam amorálně hledají ... nějaké větší či menší zlo... Zřejmě to jsou ti voliči menšího zla a už neznají hranice ;)

+6/−2
11.1.2014 14:21

D49a74v59i60d 25M26u93n22z67a17r 3498632884616

no a ted nam reknete neco noveho….ale mate pravdu v tom, ze si tu muzete vylejt zluč a ulehci se vam…Apropo…Nemci prave pred tydnem zaplatili posledni reparacni poplatek za 1 svetovou valku…PRRVNI…kapiš ?

+1/−1
11.1.2014 14:52

J13a48n 86K10ř54í76ž 6475453495378

R^R^R^

Ten je vzteky bezsebe.

+1/−1
11.1.2014 14:57

J76a85n 94K48ř75í79ž 6345253415598

Traktát máte sice sáhodlouhý ale v zápalu svatého rozhořčení píšete nesmysly.

Válku rozpoutali nacisti.

A zdaleka ne všichni Němci byli nacisty.

To je jako byste tvrdil že za zločiny komunistů u nás můžou všichni Češi.(Čil i vy).

+2/−2
11.1.2014 14:56

K77a67r15e74l 23D10v63o84ř68á62k 2954912602784

Slovo nacista není synonymem pro ďábla jak si zcela naivně myslíte, ale je to zkratka člena Národní socialistické strany práce v které byla většina Němců. A byli vinni všichni členové NSDAP? To dost těžko.

0/−1
12.1.2014 13:15

J55a31n 10K76ř20í81ž 6935133345328

Většina Němců v NSDAP nebyla.

Lžete,nebo sem šoupněte vaši statistiku.

O synonymech diskutovat nehodlám - není o čem.

Ovšem pokud jste byl,či jste komunista,tak váš příspěvek logiku má.

P.S. Kolik bylo registrovaných komunistů?

Víte to? Něco přes dva milióny. To taky nebyl celý národ - dvanáct miliónů lidí.Urovnejte si myšlenky a fakta. Tečka. Dál diskutovat nehodlám.

0/0
12.1.2014 13:22

B83ř38e30t54i46s86l81a33v 31Š38í82m44a 9424211862

Ano, Němci z toho vyšli velice levně a nejen to - kvůli rozdělení Evropy ještě získali výhody, USA a SSSR podporovaly každý svoji část Německa. 

Jistě že Němci, zejména západní, museli po válce makat, ale bez finanční podpory by se nemohli tak vzchopit, jinak by živořili skutečně bylo těch 200 let, jak píšete. Rusové podporovali východní Němce za naše peníze, za výrobky spotřebního průmyslu, které nám pořádně nezaplatili a především za náš uran. Nebýt Hitlera, byla by naše republika bohatější než Norsko.

+3/−1
11.1.2014 15:04

P53e22t62r 76V86y41s83l34o25u92ž53i78l 6578152593653

nebudu se s vámi přít...ale měl by jste vědět, že Němci za II. sv. války dodržvali ženevskou konvenci NEJDŮSLEDNĚJI ze všech válčících velmocí!

0/−2
11.1.2014 18:07

R73e43n82é 90Z83a78c19h 9477800795727

A víte co je Pavle Štěpánku zajímavé?

Zajímavé je to, že Němci to platili takříkaje levou zadní a třeba židi je po válce doslova dřeli, zatímco celý komoušský socialistický blok dřel bídu.

Ono to nebudepouze podporou mocností a štěstím ze železné opony. Vzdělanost, pracovitost a taky preciznost z nich udělala zemi s jednou nejvyšších životních úrovní, tedy mluvím o NSR, nikoli o NDR. Tam se čekalo dvacet roků na Trabanta, ale to se na tom podepsali komunisti.

V NSR to byla pohádka, ale důvod jejich vysoké životní úrovně nebyl ani tak železná opona a podpora mocností, jako spíče výše uvedené vlastnosti.

Tenkrát ovšem. Dnes už je taky v Německu situace jiná, ale pořád Němci patří k lepším státům, co se týče životní úrovně v rámci EU. Nebýt Němců, troufám si říct, Evropská unie měla mnohem blíže ke krachu. To abychom byli objektivní.

0/−4
11.1.2014 20:13

J69i32ř94í 20K87ř88í88ž 2657684416366

V roce 2005 natočili Němci už čtvrtou verzi filmu o popravě Sophie Schollové. Jmenuje se "Poslední dny Sophie Schollové". Výborný a hlavně poučný film.

Škoda, že v článku není na něj odkaz.

+3/0
11.1.2014 13:49

F13r15a60n92t17i34š27e71k 72S19c11h59l29i13c74h13t24s 9945172671235

Oběti nacistů a komunistú v Československu:

360 000(39-45) : 5 000(48-89)

Čest památce statečným Bílé Růže!

Odkud věděli? Dachov. První byli zavražděni komunisté, poté socialisté, kněží a pak i řadoví Němci, kteří nesouhlasili a Židé! Vražděni byli samotní Němci i podle Norimberských zákonů, v rámci boje za čistotu rasy! Někteří Němci se vzepřeli a bojovali jako Elser nebo Stauffenberg. Zarážející je dnes neznalost mládeže o nedávné historii, o heydrichiádě ap. Zato překrucovači historie se stále tuží. Národ, který nezná svoji historii, jako by neexistoval. Němci si pamatují, po celém Německu máte označena památná místa koncentračních táborů( u Dachova ale chybí, proč?, stydí se?).

+5/0
11.1.2014 13:35

R12e29n81é 64Z89a67c48h 9897340475957

Pane Slichts, takhle bychom se nikam nedostali. Takhle bychom docházeli ke skutečně absurdním závěrům, jakože komunisti byli svatí proti německým fašistům. Němcům jste napočítal taky všechny padlé Čechy a Slováky v II. válce. Takovým způsobem byste mohl mít možná pravdu, jenže srovnávat to samozřejmě vůbec nelze. Proti fašistům byl masívní odboj včetně vojenských válečných akcí, zatímco proti komunistům nebojoval dohromady nikdo, snad kromě Mašínovců a dalších, ovšem ojedinělých protikomunistických odbojářů. Téměř všechny komunistické politicky motivované rozsudky smrti byly justiční vraždy až na vyjímky samozřejmě, ale to byli ojedinělí protikomunističtí odbojáři. Převážná většina komunistických procesů byla vykonstruována.

To byste koukal, kolik lidí byli soudruzi schopni zabít, kdyby jim jak Reinhardta zabili například Klementa Gottwalda. Co dokáží soudruzi když se cítí ohroženi ukazují například v Severní Korei, na Kubě a markantní to bylo v Rusku, když tam vládli Stalin, Chruščov a pak Brežněv. Kdyby se válčilo s komunisty po únoru doopravdy, to byste koukal, kolik by bylo obětí.

Navíc komunisti bojovali proti vlastním lidem, jejichž zájmy měli chránit a to je ta největší hanba pro soudruhy komunisty.

+2/−2
11.1.2014 20:03

R91e90n79é 73Z57a54c72h 9547540975587

Zajímavé by bylo porovnání nacistických zločinů se zločiny komunistickými.

Dějiny píší vítězové, ale pokud budeme objektivně hodnotit, vyjdou nám jako větší zločinci komunisti, než fašisti. Víc lidských obětí mají na svědomí komunisti i když těžko porovnávat, protože je to už jen statistika vzhledem k milionovým počtům mrtvých

Co se týče porovnání fašistických a komunistických zločinů v Československu té doby, tak fašismus snad mírně vede. Nejvíc lidských obětí pochází z doby heidrychiády, ale kdoví jak by to u nás vypadalo, kdyby komunistům zabili například Klementa Gottwalda. Komunisti by srovnatelně řádili a možná ještě víc než fašisti.

Ani komunisti neváhali vyvražďovat svoje politické odpůrce. Přímé rozsudky komunistických trestů smrti mají na svědomí 256 lidí, ale mnohem víc politických odpůrců KSČ zahynulo v komunistických lágrech, pracovních táborech a gulazích. Další byli bez soudu ubiti estebáky, zahynuli na následky "vyšetřování", při přechodu státních hranic anebo spáchali sebevraždu vzhledem k bezvýchodnosti situace do které naše občany dostali komunisti.

Každý sedlák na dědině vám řekne, za Němců to ještě šlo, mnohem větší malér nastal až když přišli komunisti. Takže posuzujme objektivně a nikoli dle toho, kdo vyhrál anebo prohrál válku.

+9/−5
11.1.2014 12:20

M85i19l38a68n 85Š90v65a26g40r39o32v85s11k84ý 9782379265668

Větší zlo páchané delší dobu se jeví být menší. Princip perspektivy, návyk, či proč to tak je?

+3/−2
11.1.2014 12:30

M77a80r48k70é14t66a 38V32š11e54l69i31c61h23o25v52á 9432720361316

Jo, to je hodně zajímavý srovnání, toho počtu obětí se ale taky musí brát v potaz, že komunisti na to měli přes padesát let...Mě osobně vždycky přišel horší komunismus, protože komunisti zabíjeli svoje lidi a jejich lidi se měli špatně, v Německu před válkou si myslím Němci zrovna nestěžovali...na druhou stranu zase, u nacismu je vybíjení ostatních ras přímo v té ideologii, kdežto komunismus je podle teorie krásná věc, a zločiny přicházejí až s uvedením do praxe...

+2/−1
11.1.2014 12:32

M80i57l34a17n 16K66o69i15š 4787872781260

Nacisté také zabíjeli svoje vlastní lidi. Jen pro připomenutí - Noc dlouhých nožů...

+1/0
11.1.2014 12:38

A55n87n75a 26Č20e24r14n70á 1397624889214

No, nevím, co je na teorii odstranění celých tříd lidí krásného, když to znamená koncentráky a hromadné hroby... ;-€Rv

0/0
11.1.2014 13:26

M56i18l77a18n 69K57o51i15š 4117942841300

Nacisté byli u moci pouhých 12 let. Na rozdíl od komunistů, kteří jen u nás vládli 41 let. Zkuste se zamyslet nad tím, jak by to vypadalo, kdyby fašisté (nacisté) vládli stejně tak dlouho...

+7/0
11.1.2014 12:36

B56ř41e64t47i96s32l53a22v 74Š52í75m72a 9464971422

René Zach

Nechte si tu pronacistickou propagandu!Podobné příspěvky se vyrojí vždy, když je zmínka o nacismu, skrytí fandové začnou tvrdi.... vždyt´ oni přece nebyli tak zlí, řekne Vám to každý sedlák...Rv

Oba systémy jsou zrůdné, komunisté toho mají na svědomí víc, protože ten systém fungoval v mnoha zemích a již téměř 100 let ... a nacismus asi jen 12 let.

Za komunismu měly národy i v přetěžkých podmínkách šanci pro další generace, že přežijí, nacismus měl v plánu rovnou zlikvidovat nepohodlné národy, nejen Źidy ale i Ćechy. Ćást našeho národa - se správnou lebkou měla být poněmčena a sloužit jako podřadná vrstva vyvoleným Němcům, část měla být přestěhována někam na Ukrajinu, k Uralu nebo až na Sibiř... a poslední část Ćechů měla být rovnou zlikvidována. Kromě toho, ten sadistický Asiat, vládnoucí největší komunistické zemi světa, neměl ani zdaleka tak vypracovaný systém vraždění jako Hitler.

+6/−1
11.1.2014 12:51

M28a67r64k90é27t67a 22V59š96e87l60i44c30h46o73v24á 9602120551686

Tak moje babi taky tvrdí,  že komunisti se chovali hůř než nacisti, Němec prej přišel, pozdravil a oznámil jim, že budou odevzdávat tolik a tolik, komunisti je ze dne na den vyhnali a statek jim sebrali....což ale samozřejmě nijak nepopírá zbytek toho, co jste napsal, souhlasím s tím

+2/0
11.1.2014 12:58

B78ř59e66t73i17s18l76a45v 13Š42í14m70a 9714251332

Ve světě na to měli - a stále mají - komunisti téměř 100 let, nacisté asi 12 let, v systému a rychlosti zabíjení jasně vedou nacisté.

Věřím, že Vaše babi měla lepší zkušenost s Němci než komunisty, ale to neznamená, že nacisté byli nebezpečnější. Neumím si představit kdyby byli mohli řádit 100 let.

V Německu se lidé po 1. svět. válce měli velmi špatně, předpokládám, že právě proto je mohl Hitler tak zfanatizovat.... a pro začátek jim nastrčit viníka - Źidy. Źidé jsou schopní a chytří lidé, někteří se vlastním úsilím domohli velkého majetku - a přitom mají bohužel dost nesnášenlivé náboženství, ne že by někomu ubližovali, ale tvrdili, že jsou vyvolený národ.... a Hitler cpal lidem do hlavy, že vyvolený bárod jsou Němci, dokonce nadlidi a mají nárok na bohatství a moc. To nešlo dohromady.

Nacisté také likvidovali vlastní lidi - ty, kteří se jim postavili.

+2/−1
11.1.2014 13:14

B47ř46e13t66i61s43l80a66v 58Š45í86m33a 9744111382

Omlouvám se za překlep - mělo být, že.....

....´ale to neznamená, že nacisté NEBYLI nebezpečnější´.

+1/−1
11.1.2014 13:18

R24e69n90é 38Z63a67c10h 9907830185907

Pane Šíma, to jsou teda krkolomná srovnávání. Rychlost zabíjení. Ale když jsme tedy u toho, tak Němci vedli válku, zatímco komunisti dohromady nic. Komunisti se u moci drželi terorem, tak válku proti nim dohromady nikdo neved. Ale pokud posuzujeme rychlost zabíjení, tak by vedli Amíci v Hirošimě, ale takhle to porovnávat dohromady nelze.

0/−1
11.1.2014 20:20

B76ř56e63t83i88s72l15a23v 36Š77í57m45a 9934351972

Ćlánek je o nacismu, Vy to rychle zamlouváte připomínáním komunismu, abyste zločiny nacistů nenápadně zlehčoval. Stačí si znovu přečíst Vaše výroky. .........................................

"Dějiny píší vítězové, ale pokud budeme objektivně hodnotit, vyjdou nám jako větší zločinci komunisti, než fašisti."

"Každý sedlák na dědině vám řekne, za Němců to ještě šlo, mnohem větší malér nastal až když přišli komunisti. Takže posuzujme objektivně a nikoli dle toho, kdo vyhrál anebo prohrál válku." .............................................

Krkolomná srovnávání děláte pouze Vy, dokonce si dovolujete poukazovat na Američany - jenže ti použili atomovou bombu pro ukončení války a netušili, jakou strašnou účinnost to bude mít. Ovšem nacisti přesně věděli, jakou účinnost mají třeba plynové komory a používali je stále dál a stále ve větším měřítku. Rv

Hitler a jeho poskoci zavinili nástup komunismu ve střední Evropě, bez toho bychom byli jednou z nejbohatších zemí.

Němci, především západní, museli po válce makat, ale bez rozdělení Evropy by to nezvládli tak dobře, takto obě strany podporovaly ty své Němce. SSSR cpalo východním Němcům finance, které nám nezaplatilo za náš uran a různé výrobky. Ta Vaše "trapná" objektivita je více než průhledná.... a zřejmě doufáte, že opakovaná lež se stává pravdou a lidé nakonec Vašim lžím uvěří. Rv

+1/0
11.1.2014 20:47

R92e18n37é 29Z84a11c43h 9747280435797

Pokud to berete tak pane Šíma, nezbývá než souhlasit. Článek je o nacismu, tak nadávejme na nacisty, tudíž až bude článek o komunistech, budeme nadávat na komunisty, a tak dále. Až bude článek o například o Japoncích, že přepadli USA, tak budeme nadávat na Japonce.

Jenomže já jsem zvyklý diskutovat v souvislostech a tak Vám pane Šíma napíši o jednom partyzánovi, který proti Němcům bojoval. Zdaleka nebyl jen jeden, ale píši o tom jednom, protože od něj jsem to slyšel osobně. Říkal, "bojoval jsem proti Němcům a vyhráli jsme, ale kdybych věděl co přijde po nich, v životě nikdo by mne tam do těch hor nedostal."

Výmluvné svědectví partyzána, co říkáte pane Šíma? Nic není tak úplně černobílé. Já souhlasím v mnohém s Vámi. Němci nebyli hodní. Ale byli hodní komunisti?

Všechno co jsem napsal, jsem ochoten zkopírovat, ale to bych zdejší diskuzi tapetoval. Zeptejte se kteréhokoli sedláka na dědině, pokud mně osobně nevěříte, jestli byli horší Němci anebo komunisti. Pak napište co Vám řekne. Pane Šíma opravdu. Dějiny píší vítězové, s tím my nic udělat nemůžeme. Co můžeme udělat, je zachovat si objektivní myšlení

Tak pane Šíma. A pokud chceme začít myslet objektivně, zamysleme se pro začátek nad tím, proč je propagace fašismu zakázaná, ale propagace komunismu zakázaná není? Proč je zakázáno zpochybňování židovského holokaustu, ale není zakázáno zpochybňování jiných holokaustů, kterých se v minulosti dopustili Židi. Aby získali "Zaslíbenou zemi", vyvraždili v ní původní národy. Proč není zakázano zpochybňování Stalinových holokaustů? Proč není zakázáno zpochybňovat likvidaci buržoazní třídy? Není zakázáno zpochybňovat krutost pohraničníků na Železné oponě, krutost bachařů v komunistických lágrech, krutost estebáků estebáků při uplatňování jejich "vyšetřovacích" metod, aby z lidí vymlátili pro ně dle jejich názorů potřebná doznání? A potom že dějiny nepíší vítězové? Dějiny píší vítězové pane Šíma. Nebudu se s Vámi dál přít, zda horší jbyl fašismus anebo komunismus. Posuďte sám.

+1/−1
11.1.2014 22:47

B42ř60e64t46i55s28l57a69v 66Š33í12m73a 9564241272

Opět ukazujete, že chcete bagatelitovazt zločiny nacismu, jinak byste totiž právě diskutoval u článku o zločinech komunismu....

Jen poznámku - Źidé žádné původní národy v "Zaslíbené zemi" nevyvraždili. Po staletí tam žily polokočovné semitské kmeny i trvale usedlí Semité, tj. Arabové a Źidé, příbuzné národy, lišící se náboženstvím.

+1/0
11.1.2014 23:09

B61ř74e60t65i34s96l13a65v 74Š91í62m64a 9334881422

oprava překlepu - bagatelizovat

0/0
11.1.2014 23:13

J81i45n49d19ř40i53c58h 88H32r39d86l33i67č73k89a 4436804159664

Jen další poměrně trapný pokus co nejvíce bagatelizovat nacistickou totalitu na rozdíl od totality komunistické.

A hodně průhledný: těch 256 popravených za komunismu je pouhým zlomkem těch, co byli popraveni během nacistické okupace. A to jen "úředně" popraveni, protože třeba v Lidicích, Ležákách a mnoha dalších místech se vraždilo bez soudu. I výčet dalších způsobů likvidace za komančů je sice na pohled správný, v daném kontextu však demagogický, protože i za nácků zahynulo spousta lidí v koncentrácích, na útěku, při výsleších, při nuceném totálním nasazení... . Heydrichiádu odneslo asi 2 tis. Čechů, což je jen malá část všech českých obětí okupace. K tomu samozřejmě mnohem větší počet obětí holocaustu.

Sedláky nechali náckové pracovat na jejich, protože je momentálně potřebovali. Po vítězném konci války by už mohli čekat, až budou vyhnáni ve prospěch árijských osídlenců.

+5/0
11.1.2014 13:10

R49e68n23é 61Z18a82c38h 9947890535917

Dohady a kecy v kleci pane Hrdlička. Sedláky náckové nechávali, protože český sedlák byl samá práce. Němci měli zájem na obživě národa, což jistilo taky jejich existenci. Zatímco komunistům byl vlastní národ fuk a šumák. Nechali by celý národ klidně vyhladovět, ostatně Stalin to předvedl nejenom na Ukrajině. Jen proto aby se udrželi u moci.

Heidrychiádu odneslo asi dva tisíce Čechů, ale byli to z jejich hlediska nepřátelé, kteří jim zavraždili potentáta. Zatímco komunisti vraždili odpůrce preventivně ve vykonstruovaných procesech.

Tresty smrti mají na svědomí jenom zlomek obětí, protože ijak za nácků  jak píšete zahynulo spousta lidí v koncentrácích (Jáchymově a podobně), na útěku, při výsleších, při nuceném totálním nasazení v komunistických pracovních táborech, přidám k tomu postřílení českých lidí při přechodu státních hranic a podobně. Kdepak pane Hrdlička, komunisti byli horší, než fašisti.

0/−1
11.1.2014 20:33

T63o34m79á33š 51B65l34a46h83o73š 6136847385360

Mimochodem, našel někdo provaz, na kterém věšeli KOMUNISTI ?

+5/−1
11.1.2014 12:05

J47o72z44e90f 83V58a81r59g65a 4490737676821

To má předseda v trezoru a čeká na znovu použiti.

+4/0
11.1.2014 12:13

R41e35n11é 57Z67a45c39h 9747610525447

Vyvražďování židů v Německu, ale taky okupovaných územích byla známá věc. Němci židy vyvražďovali za tichého souhlasu veřejnosti, protože žid byl tenkrát populární asi tak, jak dnes cikán.

Tichý souhlas znamená, ví se o tom, ale nebudeme o tom mluvit. Proto Němcům vadilo, když někdo o tom psal a roznášel letáky.

Proč nebyli židi populární je na jinou diskuzi, ale všeobecně je to známo. Dnes je situace odlišná. Máme jiné asociálně se chovající komunity, mnozí lidé volají po radikálním řešení. Lz pouze spekulovat o důvodech celoevropské absence instituce trestu smrti. Jedním ze skutečných důvodů je obava, aby se tresty smrti v budoucnu nestávaly prostředkem k likvidaci nepřízpusobivých skupin lidí.

+1/−3
11.1.2014 12:04
Foto

L31u33d19ě43k 30F92u45x82a 9846340694197

Opravdu si myslíte, že průmyslové vraždění byla všeobecně známá věc? Já si to nemyslím, Když Spojenci osvobodili první koncentrák, tak byli dost překvapení. A němci z blízkého okolí ketří měli od amíků zařízenou povinnou prohlídku vypadali rovněž vyděšeně....

0/−1
11.1.2014 17:38

R93e13n15é 93Z20a14c67h 9407590835827

Pane Fuxa, tak na to se spolehněte, že průmyslové zabíjení Židů byla v Německu všeobecně známá věc. Nemluvilo se o tom, protože všeobecný souhlas ani ve fašistické společnosti s tím nebyl. Bralo se to něco jako v naší společnosti diskuze o tom, že byl vykonán trest smrti na nějakém zločinci. Též se o tom diskutuje, jak býváme tomu svědky taky tady na iDnesu. Někdo je pro a jiný proti, taky není všeobecný souhas. Proto fašističtí Němci o tom nemluvili a dopomáhala jim k tomu skutečně důsledná cenzura.

Židi byli považováni za problémové občany, dodnes je označit někoho židem jedním z možných synonym jisté řekněme obchodní nečestnosti. Snad jste se s tím taky setkal, oslovení "ty žide" má pejorativní, to znamená urážlivý nádech dodnes. Důvody tady nechci rozvádět.

Nijak to nevyvrací skutečnost, že Němci po osvobození prvního koncentráku vypadali vyděšeně. Oni možná tak ani nevypadali, oni totiž vyděšeni skutečně byli, jenže z jiného důvodu. Předpokládali totiž, že teď Židy v tom koncentráku vystřídají. Tak to byl ten důvod vyděšení. Naštěstí se tomu tak nestalo.

+1/0
11.1.2014 19:48

T91o21m82á25š 44B49l97a61h85o29š 6106697595490

I dnes se trestá provinění proti Zákonům ...

0/−4
11.1.2014 12:04

E47m38i72l 13P89r82c58h70a25l 5160530628504

je to kopie, original uz je ve Skladisti 13

0/0
11.1.2014 10:39

M29a70r93e22k 83F47l50e26k32a47č 1767112430851

tak doufám že když ted mají důkaz, bude Áda popotahován k soudu. V Hromu psali že žije v Argentýně a že je to žena

0/0
11.1.2014 10:19

M72a83r89t93i43n 54E54f72f74e94n36b68e10r33g31e94r 8753713815974

...já jsem našel nůž, kterým děda podřezával slepice...myslím, že Hitler má dost velkou reklamu, je každý den v televizi....

+7/−4
11.1.2014 8:59

N78i89k90o17l25a32j 18K32r24e89č95e12v 5552956843855

R^[>-]

+1/0
11.1.2014 10:02

O35n22d20r17e95j 56K94a98l85m25a46n 1270946374712

Ale stejně nic neprodá....

0/0
11.1.2014 10:48

K15o29n45r16a82d 91S81l77a20d45e31k 3577848979332

Adolf prostě táhne, dáš ho na obálku knihy, časopisu, na plechovku s pivem a lidí to kupujou jak šílený.

+2/0
11.1.2014 11:09

P23e14t48r 44V68y62s60l73o11u32ž93i91l 6318102853903

Zvláštní, že studenti z Mnichova, de facto děti, už ve 43 věděli a informovali o masovém vyvražďování židů ale zbytek národa do pětačtyřicátého o tom neměl ani tuchu.....

+24/−1
11.1.2014 8:23

R37o86b27e90r82t 20T89r12á92v52n44í98k 7709730977205

O Stalinovych zpusobech se taky vedelo a kolik Cechu volilo KSC...

+21/−4
11.1.2014 8:47

J10i61n11d42ř77i59c68h 19H53r54d43l83i87č98k60a 4776344549924

V roce 1946 byla prostě aktuálnější jiná totalita, kterou jsme měli právě za sebou na vlastní kůži na rozdíl od totality  Stalinovy. Mimoto, oni komanči před volbami nehlásali diktaturu, ani připojení k SSSR.

+6/0
11.1.2014 11:23
Foto

M70i66r17o50s12l23a45v 51S25t28e61i12n36e33r 1835915698973

Německá spodina se těšila na klavír a koberce z bytů deportovaných Židů, němečtí "podnikatelé" zase měli zájem o nemovitosti a podniky po Židech. Takže skoro celý národ si vůbec nepřipouštěl myšlenku, co se vlastně s těmi deportovanými stalo.

Na Slovensku ale už například Dr. Tiso měl podezření a když ho nutili, podepsat "vysídlení" slovenských Židů, prohlásil, že se za nimi přijede podívat. Když asi po roce ohlásil Wyslicenymu, že se rozhodl ty deportované navštívit, musel mu Wysliceny sdělit, že většina jich už vylítla komínem. Na Slovensku dokonce vládla konkurence- Slovenský štát se snažil zabavit majetek deportovaných dříve, než tak udělá německý RSHA a SS. Proto byl Štefan Miština, tatínek naší velvyslankyně, pověřen "registrací" židovského majetku. Jistě ale také netušil, co nacionální socialisté se svými "hosty" udělají, že?V

+24/−2
11.1.2014 8:50

M53i22l77a28n 18Š46v37a75g15r23o92v91s65k74ý 9262809375528

I po válce byli mnozí překvapeni, co se dělo s Židy, i my jsme si mysleli, že nad Lidice už nemůže být horšího, protože, přece jen těch útěků bylo málo a publicita vlastně žádná ...

0/−1
11.1.2014 12:09

M91a20r97k28é42t17a 52V90š90e52l16i59c14h17o90v79á 9792410251526

jj, ale zase věřím, že spousta lidí v Německu to opravdu nevědělo, mám třeba knížku od německého stíhače, který tam popisuje, jak jim v Norsku v roce 44 ukazovali výstřižky z novin o koncentačních táborech, a ti mysleli, že je to nějaký apríl, vůbec si nedovedli něco takového představit..

0/−3
11.1.2014 12:36

M58a69r23t36i17n 32K57o33d61a86t 2847556942407

Při čtení mě napadlo úplně to samé. Všude lze nalézt, jak ,,obyčejní" Němci neměli potuchy o vyvražďování Židů. A přitom skupinka studentů to věděla. Proč jste dostal minus od pana Hofmana je mi záhadou...

+4/−1
11.1.2014 10:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.