Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V USA se přou o odpojení těhotné od přístrojů. Rodině to zakazují zákony

Marlise Munozová je mrtvá. Tedy, její mozek je mrtvý, konstatovali lékaři. Příbuzní 33leté Texasanky tudíž vyjádřili přání odpojit Marlise od přístrojů. Jenže to nejde, dozvěděli se. Marlise je totiž těhotná. A texaské zákony odpojení gravidní ženy od přístrojů zakazují. Rodina se zlobí a experti se hádají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i15c12h74a98e13l12a 57F60r76y53c64o80v17á 6806338732650

Hm... To dítě se dříve nebo později stejně dozví, že se narodilo z mrtvé matky. že řadu měsíců žilo v mrtvé matce. To není moc dobrý pocit. Hodně blbý start do života.

+1/−3
10.1.2014 13:42

J61o44s87e15f 33N87o61v41á71k 2492902915204

Možná blbý, ale aspoň ňáký. Když bude chtít, zabít se může vždycky. Ale nechápu, proč bychom měli rozhodovat za něj...

+3/−1
10.1.2014 13:56

P68a89v70e42l 19M76o57r43a56v13e87c 3682469772428

Zabít se může vždycky: už vidím jak mu to policejní psycholog někde na Nuseláku rozmlouvá. Navíc, stál by takový život za to?

Btw. kdo by měl být tím, kdo o osudu toho plodu/dítěte rozhodne? Společnost, lékaři, právník anebo otec? Já jsem pro poslední variantu, ten si to nejvíce protrpěl a odnese následky.

+1/−1
10.1.2014 15:00
Foto

P45e81t59r 96B27r11y91c64h76t59a 8813238228669

A co když to není jeho otec?Bude o něm rozhodovat cizí člověk,a ještě ten co ho nenávidí?

+1/−2
10.1.2014 15:06

P41a61v66e67l 66M83o73r20a74v71e55c 3252329152408

Resite hypotetickou moznost. At se teda pravy otec prihlasi a rozhodne.

To je jako kdyby celnici nesmeli pustit pres hranice zadne auto. Protoze vzdy je sance ze to auto neco pasuje a to si oni nemuzou vzit na triko.

0/−1
10.1.2014 15:36
Foto

P98e46t85r 19B29r95y88c89h93t74a 8183768358939

Normální otec by své dítě nenechal zabít.Těhotné ženy se nepopravovaly ani za středověku,ani za Hitlera.Přitom stačí počkat do 24 týdne a zjistit s velkou pravděpodobnosti jak je na tom ten plod,nač najednou ten spěch.

+3/0
10.1.2014 15:46

P82a36v63e45l 75M24o51r30a10v79e92c 3682349172868

"Normalni otec by sve dite nenecha zabit" - tak jakto ze se otcove nebrani potratum? Kdy je matka i plod v poradku?

Tehotne zeny se nepopravovaly nidky: jste totalne mimo misu, zde se tehotna zena nepopravuje.

Onoi se taky muze pockat az do 18 let ditete, jestli bude chytry a krasny, ze..

0/0
10.1.2014 16:00
Foto

P50e11t78r 86B33r76y22c94h13t92a 8693528708729

Tak v 24 týdnu se už pozná stav mozku,jinak tohle s potratem nemá co společného,tento plod nijak neohrožuje matku,takže záleží jen na morální hodnotě otce.

+1/−1
10.1.2014 16:25

M92a58r17t47i25n91a 44K91o79l55o89m88a78z46n16i25k59o70v81a 2137532727396

Jak presne si predstavujete, ze se ve 24. tydnu pozna stav mozku? 8-o A jak presne poznate, jakych zmen plod doznal tim, ze je podnetove deprivovan prostredim imobilni mozkove mrtve matky? A kdyz vite o takovych vysetrovacich metodach, proc se nepouzivaji plosne a stale se rodi spousta prenatalne postizenych deti?

+1/0
10.1.2014 19:53
Foto

P89e11t27r 69B40r59y51c16h71t79a 8573168308859

V 24. – 27. týdnu je již natolik vyvinutá nervová soustava, že je možné změřit plodu EEG, tedy začíná aktivita nervové soustavy.Podle toho se snad už dá poznat stav mozku.

0/−2
10.1.2014 22:01

M31a19r24t52i57n31a 32K96o44l96o75m88a87z43n97i70k67o29v30a 2297272457976

Ehm, no... Jak se tak bezne meri plodu EEG? ;-)

+2/0
10.1.2014 23:03

J31o13s42e38f 49N27o19v30á39k 2842392385614

To je snad na něm, jestli by stál za to, ne?

A to, že policejní psycholog rozmlouvá sebevraždu i u lidí dost psychicky na dně, který si ten život evidentně neužívaj, to přeci jen vypovídá o tom, že je obecně v lidské společnosti i hodně blbej život považovanej za hodnotu, za něco co stojí zachovat. Takže to je argument pro zachování života toho dítěte.

+1/0
10.1.2014 16:15

P66e59t94r 50M16a92r66e29č93e51k 1713171179108

Hodinu nedýchala? To se zřejmě někdo spletl.

+2/−1
10.1.2014 12:03

A22l38e85x11a67n84d20r 92K48o24s91t81k78a 5359766469136

Až hodinu. Mohlo to být klidně i půl. Jenže, pokud si to pamatuji správně, tak plod má určitou zásobu kyslíku, tedy jak dlouho vydrží bez následků.. Konkrétně mám dojem, že 20 minut.

0/0
11.1.2014 7:11

M57a15r46t14i17n 33H78a22v34l78í77k 4370605707303

Nechápu proč nechtějí zkusit jestli se dítě narodí. Alespoň budou mít na ní nějakou živoucí památku. Ona jako matka by jistě také chtěla aby se dítě narodilo.

+4/−1
10.1.2014 11:24

T42o26m95á90š 52C83h70r52a50s72t21n79ý 2588349239411

Taky běžně máte po kapsách tak čtyřicet mega na takové pokusy?

+1/−2
10.1.2014 12:08

J51o56s48e23f 12N70o95v14á15k 2162882435164

V dosti silně religiozní americe se na to peníze určitě seženeou.

+1/0
10.1.2014 13:57

B41o64h87u53m70i48l 61P38e84t92r28a86s 1613944401952

Vetsine panbickaru v USA je jedno co se s takovym ditetem po narozeni stane. Broji proti potratum a kdyz nechtene dite pak zije pod mostem a stane se z neho gauner nebo vrah, tak na neho maji pripraveny trest smrti. Vrchol pokrytectvi.

+2/0
10.1.2014 15:41

M52i30r86o20s46l36a79v 22K56o28r71d30u91l85a 2467948366463

A když se narodí třeba nějak poškozené, vy si ho vezmete na výchovu?

0/0
10.1.2014 12:46

R19o17m33a36n 86N84o61v13ý 8652625290364

jsou i lidé , kteří péči o postižené neberou jako obět ..

+1/0
10.1.2014 13:10

P49a74v64e18l 61M85o11r33a68v15e83c 3742959522768

No a jsou kteri to tak berou. Nebo kterym se prici myslenka aby jejich mrtva zena byla umele drzena na pristrojich. Ma snad spolecnost prikazovat takovym lidem co v dane situaci MUSI zvolit?

0/0
10.1.2014 13:28

J41o46s98e56f 33N59o24v85á32k 2722252425124

Zaprve je tu ústavní péče.

Zadruhé, čím se to liší od toho, když se např. narodí přidušený novorozenec. Taky byste dovolil rodičům mu neposkytnout první pomoc a nechat ho umřít?

+1/−1
10.1.2014 13:58

P58a43v69e26l 91M30o77r95a64v83e33c 3592929132778

Ad zadruhe: to je ale odlisne. Tady se DOPREDU predpoklada ze bude pripadne dite postizene. Zatimco pridusene dite po porodu tam se resi jen nasledky.

0/−1
10.1.2014 14:58

R13o33m57a40n 43N18o29v66ý 8662165950754

a zabít dítě , které zatím žije a má šanci se jim nepříčí ?

+1/0
10.1.2014 14:36

P34a88v42e44l 46M52o97r74a34v45e67c 3822749732798

1) Je to už dítě?

2) Definujte "žije"..

0/−1
10.1.2014 14:59

R75o61m75a96n 39N56o46v81ý 8982255840974

1.mrkněte  se jak vypadá 20 týden těhotenství

 2 .předpokládám , že mrtvý mozek nemá , nejsem doktor , ale to by snad  poznali , ne ?

+1/0
10.1.2014 15:57

P93a38v76e12l 20M95o53r52a17v32e48c 3862179942388

No prave, obe me otazky jsou dost diskutabilni. 20tt jeste fakt neni "dite", navic ono se to stalo ve 14tt. A ani doktori nevi jak na tom to "dite" je.

0/−1
10.1.2014 16:02

J52o66s65e73f 64N69o37v53á14k 2902192655294

A odkdy to dítě je? Co jsou rozpoznávací znaky člověka?

PS: A pozor,abyste neskončil jako Platón se svým tvor dvounohý bez křídel :-)

+1/−1
10.1.2014 21:47

J87o16s42e29f 60N53o14v45á56k 2422562855314

Tady se dávají mínusy už jen za to, že si člověk dovolí se zeptat? Nebo je to je tak nepřijemné se pokusit na otázku odpovědět, a tak se to radši odbude mínusem??

+1/0
11.1.2014 0:55

J31o72s53e23f 87N88o44v28á93k 2242432505294

Ale souhlasím - to jsou v podstatě jedinné podstatné otázky v této kauze. Nikoli kolik to bude stát nebo jaké bylo přání matky.

0/0
10.1.2014 21:44

M38a65r84t72i21n11a 40K33o64l10o89m29a35z62n89i91k94o34v18a 2877432487646

A je to zrovna otec tohoto ditete, ktery by na nej byl navic sam?

0/0
10.1.2014 19:55

J10a90n12a 29W30y11r93w90o97l77o40v24á 9481600835303

Udelala bych vsechny testy vcete amio a pokud je dite zdrave, dala bych sanci aspon jemu. Pokud ne, bohuzel...

+1/−1
10.1.2014 10:30

M54a55r96t65i71n62a 92K61o35l54o35m97a89z34n62i85k89o10v83a 2817192807196

To mi prijde jako geneticke inzenyrstvi nejhrubsiho zrna. A co pokud u plodu zjistite nejakou vadu, ale slucitelnou se zivotem? A co pokud nezjistite nic, ale da se duvodne predpokladat, ze takovy plod vyrustajici v imobilnim tele bez podnetu bude po vsech strankach deprivovan a neda se odhadnout, jak se to projevi? A co kdyz jeji rodina proste jen nechce vyuzivat svou blizkou jako zivy inkubator? A co na to Jan Tleskac? Udivuje me, jak tu maji vsichni hned hotovo.

+1/0
10.1.2014 19:59

K32a70m18i90l 50S94c48h51w40a21g13e62r 3413456815916

ta srač.a by měla být ze zákona zakázána - zabíjí zdravá děti!!

0/0
11.1.2014 21:15
Foto

P46e96t49r 92B75r74y94c11h72t25a 8533338478769

Položte si otázku,má toto nenarozené dítě právo na život?

0/0
10.1.2014 9:32

L11u21b72o46m74í94r 62V71r52t66a86l 6130947851851

Pokud bude dítě postižené a podle doktorů bude, bude to pro něj zivot nebo utrpení? A co otec? O vzniku nového života rozhodoval on a jeho paní, jedině on by měl rozhodnout v této těžké chvíli a zákony mu to neumožňují. Možná mu zbývá jediné. Manželku převést do státu, kde ctí soukromí a tam uplatnit jeho vůli.

+2/0
10.1.2014 9:49

R71o31m50a18n 17N47o83v69ý 8872435560744

Jako , že když  dva lidé dají život dítěti , mají právo rozhodnou i o jeho smrti ?

0/0
10.1.2014 9:53

L17u27b34o50m24í13r 63V19r91t88a93l 6700867391741

Ne. Mají ale právo rozhodnout o kvalitě jeho života. To znamená jestli se budou starat celý život o mrzáka a nebo ho nechají umřít protože by se jen trápilo. Berte to bez emocí. Nejslabší kotě se taky nechává pojít. Přiroda taková prostě je, občas bezemoční přístup je daleko lepší než se trápit, utrápit se a přitom nepomoct. Další věc je jestli není lepší tu smrt mít najednou tak jak by to bylo přirozené, protože kdyby nebylo přístrojů, dítě by nebylo.

+3/0
10.1.2014 10:05

R54o82m16a72n 79N19o24v11ý 8932135250394

Ale přístroje tu jsou , je tu i šance , že dítě bude zdravé , možná minimální , ale je . A pokud se rodina nechce starat o případného mrzáka , a proto to chce ukončit , je tu stát od toho , aby dal dítěti šanci , ale pak by měl i platit následky a postarat se .

+3/0
10.1.2014 10:20

M38i27r51o84s13l28a29v 55K53o27r26d71u98l41a 2767928816363

A co chudák to poškozené dítě? Může to být ležák co se nepohne. Ale co, vy byste mu dal šanci. Pak ať si život stráví v ústavu na posteli se sondou do žaludku, když se ani nenají.

Hlavně, že stát a vy jste spokojeni.

+2/0
10.1.2014 12:49

R78o30m77a72n 39N86o80v69ý 8762655910264

Může a nemusí ,  nikde v článku nevidím  jaké má šance ..

0/0
10.1.2014 12:59

J40o46s98e73f 34N91o50v14á90k 2522662835304

??? A mají stejné právo, např. pokud by se do podobného stavu dostalo tříleté dítě???

0/−1
10.1.2014 13:58

P37a65v43e73l 47O41d31r29a67z34i93l 6604659867640

Netuším, proč lžete. Lékaři o zdravotním stavu plodu vědí málo.

+2/0
10.1.2014 9:57

L13u42b50o63m62í37r 85V78r72t34a17l 6840517771441

Podívejte se je to jen pravděpodobnost. Já rozhodně nechci rozhodovat takové věci a jsem hrozně moc rád, že to dělat nemusím.

+1/0
10.1.2014 10:06

P36a62v93e51l 12O30d47r95a38z33i70l 6964729227140

Ano, je to pravděpodobnost, neví se jaká, ale souhlasím, že rozhodování není jednoduché. Rodina to ale jednoduché má, na plod ohled zřejmě moc neberou.

0/0
10.1.2014 13:18
Foto

P22e67t14r 85B10r57y11c13h30t92a 8503868708489

Nejsem lékař ale vím že už od 12 týdne lékaři s krve a jinými způsoby na 90 procent poznají,zda je dítě postižené nebo ne,a v tomhle případě jen operuji slovy možná,asi,to pro mě není dostatečné.

0/−1
10.1.2014 10:34

P40a56v78e51l 32O96d40r66a24z84i43l 6654459217390

To jde ale o vrozené vady, poškození mozku nedostatkem kyslíku nepoznáte.

+2/0
10.1.2014 13:19
Foto

P90e39t23r 65B67r22y48c79h64t76a 8863358598729

V 24. – 27. týdnu je již natolik vyvinutá nervová soustava, že je možné změřit plodu EEG, tedy začíná aktivita nervové soustavy.Stáči tedy chvíli počkat a lékaři budou vědět,jak je na tom i mozek.

0/−1
10.1.2014 15:03

M57i60c42h76a57l 97C76v91e55j50n 9252723553539

Během lidkého života prochází člověk neustálou změnou a to od početí až po smrt. Dá se říci, že v každém tomto období je člověk konfrontován s možností stát se “postiženým” a to jak v období před narozením, v dětství, dospělosti či jako senior. Je tu tedy otázka, jak každý z nás osobně vnímá tzv. “postižení”. Mám “postiženého” bratra, jeho stav nevnímám jako postižení, ale jako stav jiného prožívání než jaká je představa většinové “nepostižené” společnosti. To že pro nás je toto prožívání odlišné a někdy zcela nepochopitelné, neznamená, že je méně hodnotné, nebo fakt, že toto společné soužití není jednoduché (ale které je J) nás na druhou stranu staví do situací, které nás mohou nesmírně obohatit. Nějak si neumím představit, že bych se měl na základě “postižení” rozhodovat o bytí či nebytí jiné osoby.

Respektuji svobodnou vůli každého člověka a to i v případě, že jsem přesvědčen o opaku, ale jako věčný optimista bych využil všechny dostupné prostředky k záchraně života a nevzdal to nazákladě pravděpodobnostních doměnek. Každý ten jeden konkrétní lidský život je jedinečná záležitost v celém vesmíru.

Ať už se rozhodnou jakkoliv, každopádně celé rodině držím palce.

+2/−1
10.1.2014 9:22

R29o51m44a21n 88N73o39v62ý 8372305120354

Celá diskuze mi připomíná diskuzi o potratech  ,  do kolika týdnů to ještě není vražda , kde je ta hranice kdy ještě jo  a kdy už ne . Stejně tak tady  , kolik z vás by bylo jiného názoru , kdyby to nebyl 14 . ale třeba už 22 . nebo 23 . týden  , kde je ta hranice , kdy se vyplatí dítě zachránit a matku ještě chvíli udržet na přístrojích  ?

+4/0
10.1.2014 8:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.