Diskuze

Řidiči s praxí do pěti let zavinili smrt 138 z loňských 583 obětí nehod

Řidič s praxí do pěti let zaviní na českých silnicích pětinu nehod. Připadá na ně i téměř každý čtvrtý, který při haváriích v roce 2013 přišel o život. Tyto údaje jsou podle šéfa dopravní policie argumentem, proč usilovat o zavedení řidičáku na zkoušku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mě tedy za poslední dobu nenaboural nikdo pod třicet a autem bez čtyř kruhů...

0 0
možnosti

Mne osobne ta cisla v porovnani s celkem nepripadaji tak strasna. Nezapomenme, ze jsou to mladi, nerozvazni lide, kteri s rizenim proste jeste nemaji zkusenosti. Myslim, ze obraz, ktery vytvari TV Nova, ze to jsou vsechno magori, co jezdi ozrali z diskoteky jak na rally, je prinejmensim zavadejici. Celkem jasne si pamatuji, kdyz jsem mel cerstvy ridicak, tak jsem udelal par velkych chyb a nerozvaznosti, ktere me mohly stat zivot a to jsem jezdil pomaleji nez dnes.

Ps: v Australii je uz mnoho let zaveden system dvou mezistupnu pred normalnim ridicakem, zacinajici ridici musi byt oznaceni (nejdrive L, pak P), ale nutno priznat, ze pokud nekdo zavodi nebo jede jako prase, obvykle tam ma to P. Cely system je tedy spise velka buzerace vsech mladych, ktera ale nic moc neresi. Celkova kvalita ridicu je rekl bych horsi nez u nas.

1 0
možnosti

Chybí mi informace, kolik usmrcených mají na svědomi chroničtí hříšníci, tedy počet případů, kde by řidičák na zkoušku teoreticky pomohl. Tragické nehody však bývají často s mokrým řidičákem a s čistým kontem, nic nového - typická vanová křivka, jak ji známe z poruchovosti technických zařízení. Pro policajta ale důvod k posílení buzerace, jak jinak.

0 0
možnosti

Myslite kolik ridicu opakovane zpusobi smrtelnou nehodu? Nebo cemu rikate chronicti hrisnici? Ti kteri jedou 54 na padesatce? Z jake statistiky vychazite, ze byvaji s "mokrym" ridicakem?

0 0
možnosti

Jasně, je potřeba neustále něco zpřísňovat, abychom se náhodou necítili moc free :-/

1 0
možnosti

Byl bych pro zavedení řidičáku od 17 let na zkoušku a pod dohledem řidiče držícího ŘP déle než 5 let.

Dále stojí za povšimnutí, že policie posiluje kontrolu nad dálnicemi, kde je nehodovost minimální a ještě ke všemu chce nejvíce kontrolovat překračování povolené rychlosti, které se v policejních statistikách příčin nehod až někde dole.

A těžko ovlivní nehody napitých řidičů vezoucích plno kamarádů z diskotéky = což jsou ty nejhorší nehody.

2 0
možnosti

Nemci dostavaji ridicak na zkousku a nadavkem plati az do 24 let zvysenou sazbu za povinne ruceni.  Naopak, cim dele ridic v Nemecku jezdi bez nehod, tim nizsi pojisteni plati. Toho by se mely chytit i pojistovny.

3 2
možnosti

Vzdyt to u nás takhle funguje.

0 0
možnosti
Foto

Takové informace mě vždycky zaujmou. Samozřejmě je "vždycky" chyba na straně řidiče... Ale co všechny ty ostaní faktory, které jsem nikde neviděl rozpitvané do detailů. Co vliv "milionu" nepřehledného značení na jednom místě ? Neviditelné čáry ? Neviditelní cyklisti či chodci ? Blbě seřízená světla, která oslňují ? Stav vozovky ? A spousta dalších, které se schovávají za příčinou "Nepřízpusobení jízdy stavu a povaze vozovky" čili chyba řidiče ?

Každopádně s řidičákem na zkoužku souhlasím, pokud to bude podchycené a bude to mít hlavu a patu. Což bude v českém Kocourkově dost obtížné... ani si nechci představit co za blud z toho vyleze...8-o

4 2
možnosti

Dovolím se zeptat komu slouží tento článek - opravdu je nutné řidiče zleva zprava buzerovat, když nehodové statistiky strmě klesají?

http://www.autorevue.cz/komentar-obeti-nehod-je-nejmene-za-40let-proc-se-o-tom-nepise

1 0
možnosti

M21i93l48o93š 33B49é22m

9. 1. 2014 17:50

Každému utažení šroubů musí předcházet důkladná mediální dělostřelecká příprava, při které vytvoříme (ze statistiky to jde nejlépe) problém a donutíme veřejnost, aby ho vzala za svůj. ;-)

3 0
možnosti

Tohle je tedy závěr, nováčci do 5 let praxe způsobí 23% smrtí na silnicích. Řidič může být aktivní max. pár desítek let takže to číslo není nijak šokující. Nevím proč to nutně plošně profilovat na věk! Blbec je blbec a ožralej je ožralej ať je mu 19 nebo 49. Zítra bude dopravní "expert" Huml navrhovat zákazy a opatření..

4 1
možnosti

Přesně. Aby šlo z těch čísel cokoliv vyčíst, muselo by být i uvedeno početní zastoupení (aktivních) řidičů v jednotlivých skupinách, jinak je to jenom mlácení prázdné slámy. Pokud je totiž početní zastoupení této nejméně zkušené skupiny vyšší než 23 % na celkovém počtu aktivních řidičů, je její statistika fatálních nehod naopak lepší než průměru zbytku.

3 0
možnosti

Ridicak na zkousku uz mel byt davno. A taky policajti co namisto pruzeni za lekarnicky nebo posedavani v kancelari budou opravdu dohlizet na dopravu.

3 1
možnosti