Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči s praxí do pěti let zavinili smrt 138 z loňských 583 obětí nehod

Řidič s praxí do pěti let zaviní na českých silnicích pětinu nehod. Připadá na ně i téměř každý čtvrtý, který při haváriích v roce 2013 přišel o život. Tyto údaje jsou podle šéfa dopravní policie argumentem, proč usilovat o zavedení řidičáku na zkoušku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T42o98m44á13š 98C28h69r70a63s96t69n30ý 2468259829661

Mě tedy za poslední dobu nenaboural nikdo pod třicet a autem bez čtyř kruhů...

0/0
10.1.2014 10:52

D66a81v44i74d 83T67a24c67í13k 8136245398604

Mne osobne ta cisla v porovnani s celkem nepripadaji tak strasna. Nezapomenme, ze jsou to mladi, nerozvazni lide, kteri s rizenim proste jeste nemaji zkusenosti. Myslim, ze obraz, ktery vytvari TV Nova, ze to jsou vsechno magori, co jezdi ozrali z diskoteky jak na rally, je prinejmensim zavadejici. Celkem jasne si pamatuji, kdyz jsem mel cerstvy ridicak, tak jsem udelal par velkych chyb a nerozvaznosti, ktere me mohly stat zivot a to jsem jezdil pomaleji nez dnes.

Ps: v Australii je uz mnoho let zaveden system dvou mezistupnu pred normalnim ridicakem, zacinajici ridici musi byt oznaceni (nejdrive L, pak P), ale nutno priznat, ze pokud nekdo zavodi nebo jede jako prase, obvykle tam ma to P. Cely system je tedy spise velka buzerace vsech mladych, ktera ale nic moc neresi. Celkova kvalita ridicu je rekl bych horsi nez u nas.

+1/0
9.1.2014 23:46

P24a70v13e68l 31O46d10r83a81z59i23l 6744919427220

Chybí mi informace, kolik usmrcených mají na svědomi chroničtí hříšníci, tedy počet případů, kde by řidičák na zkoušku teoreticky pomohl. Tragické nehody však bývají často s mokrým řidičákem a s čistým kontem, nic nového - typická vanová křivka, jak ji známe z poruchovosti technických zařízení. Pro policajta ale důvod k posílení buzerace, jak jinak.

0/0
9.1.2014 20:54

D71a50v96i35d 66T35a79c72í52k 8156865738844

Myslite kolik ridicu opakovane zpusobi smrtelnou nehodu? Nebo cemu rikate chronicti hrisnici? Ti kteri jedou 54 na padesatce? Z jake statistiky vychazite, ze byvaji s "mokrym" ridicakem?

0/0
9.1.2014 23:49

P76a10v95e14l 40O19d48r36a65z60i24l 6784819817830

Nemyslím. Přestupci. Třeba. Stačí si pročíst zprávy.

0/0
10.1.2014 8:59

L31i30b10a 90R34u11s94n61á15k 2880724355441

Jasně, je potřeba neustále něco zpřísňovat, abychom se náhodou necítili moc free :-/

+1/0
9.1.2014 19:39

T96o59m63á43š 71Z25e17m81a63n 3195438824925

Byl bych pro zavedení řidičáku od 17 let na zkoušku a pod dohledem řidiče držícího ŘP déle než 5 let.

Dále stojí za povšimnutí, že policie posiluje kontrolu nad dálnicemi, kde je nehodovost minimální a ještě ke všemu chce nejvíce kontrolovat překračování povolené rychlosti, které se v policejních statistikách příčin nehod až někde dole.

A těžko ovlivní nehody napitých řidičů vezoucích plno kamarádů z diskotéky = což jsou ty nejhorší nehody.

+2/0
9.1.2014 19:00

K85a15r88e82l 56N83o52v94o50t32n15y 6959481829805

Nemci dostavaji ridicak na zkousku a nadavkem plati az do 24 let zvysenou sazbu za povinne ruceni.  Naopak, cim dele ridic v Nemecku jezdi bez nehod, tim nizsi pojisteni plati. Toho by se mely chytit i pojistovny.

+3/−2
9.1.2014 16:03

T47o89m25á67š 82K14n38a16i96f79l 6173660747110

Vzdyt to u nás takhle funguje.

0/0
9.1.2014 16:07

K67a20r65e18l 40P25o89d71h32o41r88s82k48y 3555373582475

U nas to tak funguje pro auto, ne pro ridice, coz je zjevny nesmysl. Pak to dohanej tim, ze davaji vyssi sazbu za vyssi objem motoru.

Stacilo by aby se zvysovalo pojisteni kdyz ridic udela prusvih nebo ho policajti chytej nalityho apod. a aby po par pripadech to pojisteni vubec nedostal. A kdo ridi nepojisteny tak jde sedet a byl by na silnicich klid.

+1/0
9.1.2014 17:34

T32o42m35á44š 72K93n75a98i88f56l 6983910127490

Funguje to tak na řidiče. Mam už třetí auto, ale bonusy a nižší pojištění se mi počítají samozrejme za cele období, včetně předchozích aut.

+1/0
9.1.2014 17:41

K27a77r92e82l 21P48o86d17h66o90r74s67k82y 3775103642815

Bonusy se vztahuji na majitele, dalsi koeficienty (nebo jak to maji) zohlednuji auto. Ale nikdo neresi, kdo s tim autem skutecne jezdi.

+1/0
9.1.2014 17:43

T77o48m41á83š 33Z48e66m93a25n 3885188514685

Pojištění na řidiče je asi největší nesmysl co existuje.

Viz Británie.

0/0
9.1.2014 19:01
Foto

P90a79v29e91l 71M15a55r72t25i19n60e24k 9755445681153

A to jako proc? Za auto je zodpovedny majitel. Holt ho nemuze pujcit kdejakemu blbovi.

0/0
9.1.2014 20:08

P21a96v98e34l 73O30d53r70a64z92i38l 6364889957590

Naopak, je to nejracionálnější, co existuje. To řidiči páchají škodu, ne auta (až na zanedbatelný počet technických poruch).

0/0
9.1.2014 20:50
Foto

R78a65d97e98k 94L47i89č16k94a 6193198612380

Takové informace mě vždycky zaujmou. Samozřejmě je "vždycky" chyba na straně řidiče... Ale co všechny ty ostaní faktory, které jsem nikde neviděl rozpitvané do detailů. Co vliv "milionu" nepřehledného značení na jednom místě ? Neviditelné čáry ? Neviditelní cyklisti či chodci ? Blbě seřízená světla, která oslňují ? Stav vozovky ? A spousta dalších, které se schovávají za příčinou "Nepřízpusobení jízdy stavu a povaze vozovky" čili chyba řidiče ?

Každopádně s řidičákem na zkoužku souhlasím, pokud to bude podchycené a bude to mít hlavu a patu. Což bude v českém Kocourkově dost obtížné... ani si nechci představit co za blud z toho vyleze...8-o

+4/−2
9.1.2014 16:02

D80a69v57i13d 96R87y13c90h19e27t93s69k36ý 9586371770750

Dovolím se zeptat komu slouží tento článek - opravdu je nutné řidiče zleva zprava buzerovat, když nehodové statistiky strmě klesají?

http://www.autorevue.cz/komentar-obeti-nehod-je-nejmene-za-40let-proc-se-o-tom-nepise

+1/0
9.1.2014 16:00

M29i83l29o59š 81B58é76m 6444739662313

Každému utažení šroubů musí předcházet důkladná mediální dělostřelecká příprava, při které vytvoříme (ze statistiky to jde nejlépe) problém a donutíme veřejnost, aby ho vzala za svůj. ;-)

+3/0
9.1.2014 17:50

D89a13v25i63d 67R24y88c94h44e34t38s10k91ý 9676681470130

Tohle je tedy závěr, nováčci do 5 let praxe způsobí 23% smrtí na silnicích. Řidič může být aktivní max. pár desítek let takže to číslo není nijak šokující. Nevím proč to nutně plošně profilovat na věk! Blbec je blbec a ožralej je ožralej ať je mu 19 nebo 49. Zítra bude dopravní "expert" Huml navrhovat zákazy a opatření..

+4/−1
9.1.2014 15:58

J39o67s88e61f 38V29o88m35á42č78k98a 5203804683324

Přesně. Aby šlo z těch čísel cokoliv vyčíst, muselo by být i uvedeno početní zastoupení (aktivních) řidičů v jednotlivých skupinách, jinak je to jenom mlácení prázdné slámy. Pokud je totiž početní zastoupení této nejméně zkušené skupiny vyšší než 23 % na celkovém počtu aktivních řidičů, je její statistika fatálních nehod naopak lepší než průměru zbytku.

+3/0
9.1.2014 16:38

K31a81r10e16l 12P39o11d22h68o42r43s51k90y 3825373912225

V clanku se pise ze hned v dalsi skupine 6-10 let klesne pocet nehod o 40%. Opravdu si myslite ze pocet ridicu klesa po 5 letech o 40%?

0/0
9.1.2014 17:41

M20i72c15h16a76l 68P61a83v35l38á35t 9443893834639

Jestli on na to nema vliv treba i pocet ujetych kilometru a dalsi faktory, ktere byly ucelove zanedbany.

Ono by to cislo pak nemuselo byt tak spektakularni a tak dobre by se nehodilo pro medialni kampan za utahovani sroubu.

+1/−1
9.1.2014 19:14

K65a15r78e19l 66P62o45d73h37o55r30s29k94y 3775973512155

No to je teda kampan. To ze je zacinajici ridic nezkusenej je snad jasny. To ze dost mladych jsou telata je zrejmy taky. Sam si muzete spocitat jestli vic najezdi typek po vikendech na diskoteku do vedlejsi vsi nebo rodinka na dovolenou do chorvatska (a kazdej den do prace). Voni na to totiz ty mlady asi nebudou mit tolik penez jako pozdeji ze.

A co se tyce utahovani sroubu - az se u nas bude jezdit jako v civilizovanych zemich, tak budu kricet proti utahovani sroubu, do te doby to schvaluju.

0/0
9.1.2014 21:21

J86a85n 10Š17p62e26c53i22á47n 2310760119759

Vlastne moje babicka co neridila 20let a ridicak ma,tak vlastne pomaha te jejich statistice. Navic vzdyt vetsina lidi dela ridicak aby jezdili,tak musej bejt oznaceni za novacky

+1/0
9.1.2014 17:33

M76a77r57e78k 84H84r14u27b34y 6587732981778

Ridicak na zkousku uz mel byt davno. A taky policajti co namisto pruzeni za lekarnicky nebo posedavani v kancelari budou opravdu dohlizet na dopravu.

+3/−1
9.1.2014 15:57

V59á55c49l66a16v 36S85v30o57b13o82d56a 3131879340950

je vtipné jak nám policie neustále namlouvá, že ta klesající hodnota obětí je její zásluha... není to náhodou tím, jak se obměňují starší a méně bezpečná auta za ta co stejnou nehodu přežijí lépe? nebo se snad snížil počet nehod?

+2/0
9.1.2014 15:53

M28i40c68h72a61l 78P52a70v25l91á23t 9473873614379

Vitezstvi ma hodne otcu, ale porazka je sirotek.

0/0
9.1.2014 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.