Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči s praxí do pěti let zavinili smrt 138 z loňských 583 obětí nehod

Řidič s praxí do pěti let zaviní na českých silnicích pětinu nehod. Připadá na ně i téměř každý čtvrtý, který při haváriích v roce 2013 přišel o život. Tyto údaje jsou podle šéfa dopravní policie argumentem, proč usilovat o zavedení řidičáku na zkoušku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T92o88m69á95š 45C50h47r32a73s36t85n75ý 2858519529371

Mě tedy za poslední dobu nenaboural nikdo pod třicet a autem bez čtyř kruhů...

0/0
10.1.2014 10:52

D53a67v30i40d 93T21a90c96í12k 8816405778734

Mne osobne ta cisla v porovnani s celkem nepripadaji tak strasna. Nezapomenme, ze jsou to mladi, nerozvazni lide, kteri s rizenim proste jeste nemaji zkusenosti. Myslim, ze obraz, ktery vytvari TV Nova, ze to jsou vsechno magori, co jezdi ozrali z diskoteky jak na rally, je prinejmensim zavadejici. Celkem jasne si pamatuji, kdyz jsem mel cerstvy ridicak, tak jsem udelal par velkych chyb a nerozvaznosti, ktere me mohly stat zivot a to jsem jezdil pomaleji nez dnes.

Ps: v Australii je uz mnoho let zaveden system dvou mezistupnu pred normalnim ridicakem, zacinajici ridici musi byt oznaceni (nejdrive L, pak P), ale nutno priznat, ze pokud nekdo zavodi nebo jede jako prase, obvykle tam ma to P. Cely system je tedy spise velka buzerace vsech mladych, ktera ale nic moc neresi. Celkova kvalita ridicu je rekl bych horsi nez u nas.

+1/0
9.1.2014 23:46

P20a43v54e91l 48O80d88r45a23z97i54l 6734679657840

Chybí mi informace, kolik usmrcených mají na svědomi chroničtí hříšníci, tedy počet případů, kde by řidičák na zkoušku teoreticky pomohl. Tragické nehody však bývají často s mokrým řidičákem a s čistým kontem, nic nového - typická vanová křivka, jak ji známe z poruchovosti technických zařízení. Pro policajta ale důvod k posílení buzerace, jak jinak.

0/0
9.1.2014 20:54

D94a96v81i52d 37T66a65c61í46k 8806175808974

Myslite kolik ridicu opakovane zpusobi smrtelnou nehodu? Nebo cemu rikate chronicti hrisnici? Ti kteri jedou 54 na padesatce? Z jake statistiky vychazite, ze byvaji s "mokrym" ridicakem?

0/0
9.1.2014 23:49

P72a93v62e20l 68O58d63r92a41z83i46l 6694629917400

Nemyslím. Přestupci. Třeba. Stačí si pročíst zprávy.

0/0
10.1.2014 8:59

L69i75b65a 36R55u15s11n14á10k 2870504165531

Jasně, je potřeba neustále něco zpřísňovat, abychom se náhodou necítili moc free :-/

+1/0
9.1.2014 19:39

T81o17m20á40š 98Z89e71m29a44n 3445148194115

Byl bych pro zavedení řidičáku od 17 let na zkoušku a pod dohledem řidiče držícího ŘP déle než 5 let.

Dále stojí za povšimnutí, že policie posiluje kontrolu nad dálnicemi, kde je nehodovost minimální a ještě ke všemu chce nejvíce kontrolovat překračování povolené rychlosti, které se v policejních statistikách příčin nehod až někde dole.

A těžko ovlivní nehody napitých řidičů vezoucích plno kamarádů z diskotéky = což jsou ty nejhorší nehody.

+2/0
9.1.2014 19:00

K91a63r23e44l 81N73o74v35o90t70n25y 6809351929715

Nemci dostavaji ridicak na zkousku a nadavkem plati az do 24 let zvysenou sazbu za povinne ruceni.  Naopak, cim dele ridic v Nemecku jezdi bez nehod, tim nizsi pojisteni plati. Toho by se mely chytit i pojistovny.

+3/−2
9.1.2014 16:03

T88o62m31á28š 51K19n21a33i72f16l 6693720297200

Vzdyt to u nás takhle funguje.

0/0
9.1.2014 16:07

K35a41r60e27l 53P22o46d90h64o15r76s41k28y 3895463942585

U nas to tak funguje pro auto, ne pro ridice, coz je zjevny nesmysl. Pak to dohanej tim, ze davaji vyssi sazbu za vyssi objem motoru.

Stacilo by aby se zvysovalo pojisteni kdyz ridic udela prusvih nebo ho policajti chytej nalityho apod. a aby po par pripadech to pojisteni vubec nedostal. A kdo ridi nepojisteny tak jde sedet a byl by na silnicich klid.

+1/0
9.1.2014 17:34

T73o95m10á40š 80K22n85a66i91f80l 6403500387220

Funguje to tak na řidiče. Mam už třetí auto, ale bonusy a nižší pojištění se mi počítají samozrejme za cele období, včetně předchozích aut.

+1/0
9.1.2014 17:41

K10a54r24e65l 39P63o63d80h79o34r96s97k26y 3515193902305

Bonusy se vztahuji na majitele, dalsi koeficienty (nebo jak to maji) zohlednuji auto. Ale nikdo neresi, kdo s tim autem skutecne jezdi.

+1/0
9.1.2014 17:43

T85o76m56á94š 75Z29e79m53a28n 3745598614415

Pojištění na řidiče je asi největší nesmysl co existuje.

Viz Británie.

0/0
9.1.2014 19:01
Foto

P16a50v35e92l 75M85a13r34t17i41n94e91k 9265745421813

A to jako proc? Za auto je zodpovedny majitel. Holt ho nemuze pujcit kdejakemu blbovi.

0/0
9.1.2014 20:08

P94a44v57e10l 59O53d72r81a26z34i35l 6444219207870

Naopak, je to nejracionálnější, co existuje. To řidiči páchají škodu, ne auta (až na zanedbatelný počet technických poruch).

0/0
9.1.2014 20:50
Foto

R13a29d48e28k 56L72i32č74k33a 6873958782440

Takové informace mě vždycky zaujmou. Samozřejmě je "vždycky" chyba na straně řidiče... Ale co všechny ty ostaní faktory, které jsem nikde neviděl rozpitvané do detailů. Co vliv "milionu" nepřehledného značení na jednom místě ? Neviditelné čáry ? Neviditelní cyklisti či chodci ? Blbě seřízená světla, která oslňují ? Stav vozovky ? A spousta dalších, které se schovávají za příčinou "Nepřízpusobení jízdy stavu a povaze vozovky" čili chyba řidiče ?

Každopádně s řidičákem na zkoužku souhlasím, pokud to bude podchycené a bude to mít hlavu a patu. Což bude v českém Kocourkově dost obtížné... ani si nechci představit co za blud z toho vyleze...8-o

+4/−2
9.1.2014 16:02

D60a13v59i53d 46R70y32c40h12e60t81s61k76ý 9536761510590

Dovolím se zeptat komu slouží tento článek - opravdu je nutné řidiče zleva zprava buzerovat, když nehodové statistiky strmě klesají?

http://www.autorevue.cz/komentar-obeti-nehod-je-nejmene-za-40let-proc-se-o-tom-nepise

+1/0
9.1.2014 16:00

M67i23l96o53š 90B71é76m 6564849192723

Každému utažení šroubů musí předcházet důkladná mediální dělostřelecká příprava, při které vytvoříme (ze statistiky to jde nejlépe) problém a donutíme veřejnost, aby ho vzala za svůj. ;-)

+3/0
9.1.2014 17:50

D68a33v22i63d 74R38y30c22h73e81t96s49k86ý 9566111680660

Tohle je tedy závěr, nováčci do 5 let praxe způsobí 23% smrtí na silnicích. Řidič může být aktivní max. pár desítek let takže to číslo není nijak šokující. Nevím proč to nutně plošně profilovat na věk! Blbec je blbec a ožralej je ožralej ať je mu 19 nebo 49. Zítra bude dopravní "expert" Huml navrhovat zákazy a opatření..

+4/−1
9.1.2014 15:58

J66o79s29e55f 33V72o29m82á80č90k69a 5403814953604

Přesně. Aby šlo z těch čísel cokoliv vyčíst, muselo by být i uvedeno početní zastoupení (aktivních) řidičů v jednotlivých skupinách, jinak je to jenom mlácení prázdné slámy. Pokud je totiž početní zastoupení této nejméně zkušené skupiny vyšší než 23 % na celkovém počtu aktivních řidičů, je její statistika fatálních nehod naopak lepší než průměru zbytku.

+3/0
9.1.2014 16:38

K61a59r71e77l 47P27o85d47h32o63r76s77k69y 3725203952895

V clanku se pise ze hned v dalsi skupine 6-10 let klesne pocet nehod o 40%. Opravdu si myslite ze pocet ridicu klesa po 5 letech o 40%?

0/0
9.1.2014 17:41

M12i20c89h15a89l 26P44a60v92l80á93t 9473603814919

Jestli on na to nema vliv treba i pocet ujetych kilometru a dalsi faktory, ktere byly ucelove zanedbany.

Ono by to cislo pak nemuselo byt tak spektakularni a tak dobre by se nehodilo pro medialni kampan za utahovani sroubu.

+1/−1
9.1.2014 19:14

K84a45r87e36l 84P32o31d48h79o41r95s91k56y 3945583192705

No to je teda kampan. To ze je zacinajici ridic nezkusenej je snad jasny. To ze dost mladych jsou telata je zrejmy taky. Sam si muzete spocitat jestli vic najezdi typek po vikendech na diskoteku do vedlejsi vsi nebo rodinka na dovolenou do chorvatska (a kazdej den do prace). Voni na to totiz ty mlady asi nebudou mit tolik penez jako pozdeji ze.

A co se tyce utahovani sroubu - az se u nas bude jezdit jako v civilizovanych zemich, tak budu kricet proti utahovani sroubu, do te doby to schvaluju.

0/0
9.1.2014 21:21

J93a79n 37Š70p16e55c70i43á37n 2270530469919

Vlastne moje babicka co neridila 20let a ridicak ma,tak vlastne pomaha te jejich statistice. Navic vzdyt vetsina lidi dela ridicak aby jezdili,tak musej bejt oznaceni za novacky

+1/0
9.1.2014 17:33

M71a80r83e91k 33H84r82u21b66y 6807712191728

Ridicak na zkousku uz mel byt davno. A taky policajti co namisto pruzeni za lekarnicky nebo posedavani v kancelari budou opravdu dohlizet na dopravu.

+3/−1
9.1.2014 15:57

V92á33c86l64a43v 70S32v52o79b53o30d78a 3881269910570

je vtipné jak nám policie neustále namlouvá, že ta klesající hodnota obětí je její zásluha... není to náhodou tím, jak se obměňují starší a méně bezpečná auta za ta co stejnou nehodu přežijí lépe? nebo se snad snížil počet nehod?

+2/0
9.1.2014 15:53

M15i76c11h87a41l 33P20a71v12l34á34t 9863823224569

Vitezstvi ma hodne otcu, ale porazka je sirotek.

0/0
9.1.2014 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.