Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči s praxí do pěti let zavinili smrt 138 z loňských 583 obětí nehod

Řidič s praxí do pěti let zaviní na českých silnicích pětinu nehod. Připadá na ně i téměř každý čtvrtý, který při haváriích v roce 2013 přišel o život. Tyto údaje jsou podle šéfa dopravní policie argumentem, proč usilovat o zavedení řidičáku na zkoušku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T98o51m96á74š 13C52h92r17a79s98t96n57ý 2868939769431

Mě tedy za poslední dobu nenaboural nikdo pod třicet a autem bez čtyř kruhů...

0/0
10.1.2014 10:52

D27a51v79i84d 48T27a32c30í31k 8126125498644

Mne osobne ta cisla v porovnani s celkem nepripadaji tak strasna. Nezapomenme, ze jsou to mladi, nerozvazni lide, kteri s rizenim proste jeste nemaji zkusenosti. Myslim, ze obraz, ktery vytvari TV Nova, ze to jsou vsechno magori, co jezdi ozrali z diskoteky jak na rally, je prinejmensim zavadejici. Celkem jasne si pamatuji, kdyz jsem mel cerstvy ridicak, tak jsem udelal par velkych chyb a nerozvaznosti, ktere me mohly stat zivot a to jsem jezdil pomaleji nez dnes.

Ps: v Australii je uz mnoho let zaveden system dvou mezistupnu pred normalnim ridicakem, zacinajici ridici musi byt oznaceni (nejdrive L, pak P), ale nutno priznat, ze pokud nekdo zavodi nebo jede jako prase, obvykle tam ma to P. Cely system je tedy spise velka buzerace vsech mladych, ktera ale nic moc neresi. Celkova kvalita ridicu je rekl bych horsi nez u nas.

+1/0
9.1.2014 23:46

P84a51v61e26l 31O98d79r56a49z66i15l 6254629837570

Chybí mi informace, kolik usmrcených mají na svědomi chroničtí hříšníci, tedy počet případů, kde by řidičák na zkoušku teoreticky pomohl. Tragické nehody však bývají často s mokrým řidičákem a s čistým kontem, nic nového - typická vanová křivka, jak ji známe z poruchovosti technických zařízení. Pro policajta ale důvod k posílení buzerace, jak jinak.

0/0
9.1.2014 20:54

D89a15v78i30d 60T79a43c67í13k 8836925598334

Myslite kolik ridicu opakovane zpusobi smrtelnou nehodu? Nebo cemu rikate chronicti hrisnici? Ti kteri jedou 54 na padesatce? Z jake statistiky vychazite, ze byvaji s "mokrym" ridicakem?

0/0
9.1.2014 23:49

P74a53v81e49l 90O66d24r24a54z94i70l 6714769627700

Nemyslím. Přestupci. Třeba. Stačí si pročíst zprávy.

0/0
10.1.2014 8:59

L11i23b79a 32R64u48s72n40á96k 2320294145151

Jasně, je potřeba neustále něco zpřísňovat, abychom se náhodou necítili moc free :-/

+1/0
9.1.2014 19:39

T18o93m22á46š 16Z29e32m74a22n 3335758714265

Byl bych pro zavedení řidičáku od 17 let na zkoušku a pod dohledem řidiče držícího ŘP déle než 5 let.

Dále stojí za povšimnutí, že policie posiluje kontrolu nad dálnicemi, kde je nehodovost minimální a ještě ke všemu chce nejvíce kontrolovat překračování povolené rychlosti, které se v policejních statistikách příčin nehod až někde dole.

A těžko ovlivní nehody napitých řidičů vezoucích plno kamarádů z diskotéky = což jsou ty nejhorší nehody.

+2/0
9.1.2014 19:00

K42a75r59e82l 59N87o12v79o95t12n70y 6229371689355

Nemci dostavaji ridicak na zkousku a nadavkem plati az do 24 let zvysenou sazbu za povinne ruceni.  Naopak, cim dele ridic v Nemecku jezdi bez nehod, tim nizsi pojisteni plati. Toho by se mely chytit i pojistovny.

+3/−2
9.1.2014 16:03

T79o50m52á67š 47K20n19a46i11f57l 6353700437470

Vzdyt to u nás takhle funguje.

0/0
9.1.2014 16:07

K35a10r55e56l 91P31o40d63h46o48r68s25k12y 3375963202755

U nas to tak funguje pro auto, ne pro ridice, coz je zjevny nesmysl. Pak to dohanej tim, ze davaji vyssi sazbu za vyssi objem motoru.

Stacilo by aby se zvysovalo pojisteni kdyz ridic udela prusvih nebo ho policajti chytej nalityho apod. a aby po par pripadech to pojisteni vubec nedostal. A kdo ridi nepojisteny tak jde sedet a byl by na silnicich klid.

+1/0
9.1.2014 17:34

T92o91m62á48š 41K81n32a13i78f31l 6663220817110

Funguje to tak na řidiče. Mam už třetí auto, ale bonusy a nižší pojištění se mi počítají samozrejme za cele období, včetně předchozích aut.

+1/0
9.1.2014 17:41

K62a41r46e58l 75P69o66d79h75o14r49s85k16y 3285783932165

Bonusy se vztahuji na majitele, dalsi koeficienty (nebo jak to maji) zohlednuji auto. Ale nikdo neresi, kdo s tim autem skutecne jezdi.

+1/0
9.1.2014 17:43

T19o13m47á58š 76Z51e84m85a67n 3725338884525

Pojištění na řidiče je asi největší nesmysl co existuje.

Viz Británie.

0/0
9.1.2014 19:01
Foto

P19a96v33e66l 66M62a70r90t48i43n15e36k 9215865441913

A to jako proc? Za auto je zodpovedny majitel. Holt ho nemuze pujcit kdejakemu blbovi.

0/0
9.1.2014 20:08

P95a26v83e10l 36O60d13r78a63z13i63l 6944729887120

Naopak, je to nejracionálnější, co existuje. To řidiči páchají škodu, ne auta (až na zanedbatelný počet technických poruch).

0/0
9.1.2014 20:50
Foto

R92a55d85e61k 40L88i81č61k21a 6403448282630

Takové informace mě vždycky zaujmou. Samozřejmě je "vždycky" chyba na straně řidiče... Ale co všechny ty ostaní faktory, které jsem nikde neviděl rozpitvané do detailů. Co vliv "milionu" nepřehledného značení na jednom místě ? Neviditelné čáry ? Neviditelní cyklisti či chodci ? Blbě seřízená světla, která oslňují ? Stav vozovky ? A spousta dalších, které se schovávají za příčinou "Nepřízpusobení jízdy stavu a povaze vozovky" čili chyba řidiče ?

Každopádně s řidičákem na zkoužku souhlasím, pokud to bude podchycené a bude to mít hlavu a patu. Což bude v českém Kocourkově dost obtížné... ani si nechci představit co za blud z toho vyleze...8-o

+4/−2
9.1.2014 16:02

D14a53v49i39d 97R51y74c76h16e15t51s81k45ý 9306871130590

Dovolím se zeptat komu slouží tento článek - opravdu je nutné řidiče zleva zprava buzerovat, když nehodové statistiky strmě klesají?

http://www.autorevue.cz/komentar-obeti-nehod-je-nejmene-za-40let-proc-se-o-tom-nepise

+1/0
9.1.2014 16:00

M16i95l74o53š 13B43é64m 6104829612173

Každému utažení šroubů musí předcházet důkladná mediální dělostřelecká příprava, při které vytvoříme (ze statistiky to jde nejlépe) problém a donutíme veřejnost, aby ho vzala za svůj. ;-)

+3/0
9.1.2014 17:50

D44a32v87i94d 25R84y24c58h59e24t64s74k47ý 9366251490800

Tohle je tedy závěr, nováčci do 5 let praxe způsobí 23% smrtí na silnicích. Řidič může být aktivní max. pár desítek let takže to číslo není nijak šokující. Nevím proč to nutně plošně profilovat na věk! Blbec je blbec a ožralej je ožralej ať je mu 19 nebo 49. Zítra bude dopravní "expert" Huml navrhovat zákazy a opatření..

+4/−1
9.1.2014 15:58

J19o57s52e61f 72V18o80m37á32č88k60a 5493164733964

Přesně. Aby šlo z těch čísel cokoliv vyčíst, muselo by být i uvedeno početní zastoupení (aktivních) řidičů v jednotlivých skupinách, jinak je to jenom mlácení prázdné slámy. Pokud je totiž početní zastoupení této nejméně zkušené skupiny vyšší než 23 % na celkovém počtu aktivních řidičů, je její statistika fatálních nehod naopak lepší než průměru zbytku.

+3/0
9.1.2014 16:38

K23a69r71e82l 63P85o30d44h73o53r10s91k40y 3985153762275

V clanku se pise ze hned v dalsi skupine 6-10 let klesne pocet nehod o 40%. Opravdu si myslite ze pocet ridicu klesa po 5 letech o 40%?

0/0
9.1.2014 17:41

M25i28c73h13a63l 81P58a79v24l87á61t 9353973194189

Jestli on na to nema vliv treba i pocet ujetych kilometru a dalsi faktory, ktere byly ucelove zanedbany.

Ono by to cislo pak nemuselo byt tak spektakularni a tak dobre by se nehodilo pro medialni kampan za utahovani sroubu.

+1/−1
9.1.2014 19:14

K89a77r78e23l 55P76o97d54h71o32r26s98k64y 3805443902885

No to je teda kampan. To ze je zacinajici ridic nezkusenej je snad jasny. To ze dost mladych jsou telata je zrejmy taky. Sam si muzete spocitat jestli vic najezdi typek po vikendech na diskoteku do vedlejsi vsi nebo rodinka na dovolenou do chorvatska (a kazdej den do prace). Voni na to totiz ty mlady asi nebudou mit tolik penez jako pozdeji ze.

A co se tyce utahovani sroubu - az se u nas bude jezdit jako v civilizovanych zemich, tak budu kricet proti utahovani sroubu, do te doby to schvaluju.

0/0
9.1.2014 21:21

J54a72n 87Š58p78e94c19i15á88n 2340830719419

Vlastne moje babicka co neridila 20let a ridicak ma,tak vlastne pomaha te jejich statistice. Navic vzdyt vetsina lidi dela ridicak aby jezdili,tak musej bejt oznaceni za novacky

+1/0
9.1.2014 17:33

M82a47r54e89k 83H50r31u36b63y 6717482291288

Ridicak na zkousku uz mel byt davno. A taky policajti co namisto pruzeni za lekarnicky nebo posedavani v kancelari budou opravdu dohlizet na dopravu.

+3/−1
9.1.2014 15:57

V41á41c65l58a25v 43S52v70o46b53o46d29a 3411979830130

je vtipné jak nám policie neustále namlouvá, že ta klesající hodnota obětí je její zásluha... není to náhodou tím, jak se obměňují starší a méně bezpečná auta za ta co stejnou nehodu přežijí lépe? nebo se snad snížil počet nehod?

+2/0
9.1.2014 15:53

M50i86c73h70a10l 89P43a61v19l89á60t 9503663284199

Vitezstvi ma hodne otcu, ale porazka je sirotek.

0/0
9.1.2014 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.