Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči s praxí do pěti let zavinili smrt 138 z loňských 583 obětí nehod

Řidič s praxí do pěti let zaviní na českých silnicích pětinu nehod. Připadá na ně i téměř každý čtvrtý, který při haváriích v roce 2013 přišel o život. Tyto údaje jsou podle šéfa dopravní policie argumentem, proč usilovat o zavedení řidičáku na zkoušku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T58o76m85á76š 93C97h14r76a97s51t65n30ý 2988169349311

Mě tedy za poslední dobu nenaboural nikdo pod třicet a autem bez čtyř kruhů...

0/0
10.1.2014 10:52

D41a46v83i57d 71T30a21c46í85k 8696405618224

Mne osobne ta cisla v porovnani s celkem nepripadaji tak strasna. Nezapomenme, ze jsou to mladi, nerozvazni lide, kteri s rizenim proste jeste nemaji zkusenosti. Myslim, ze obraz, ktery vytvari TV Nova, ze to jsou vsechno magori, co jezdi ozrali z diskoteky jak na rally, je prinejmensim zavadejici. Celkem jasne si pamatuji, kdyz jsem mel cerstvy ridicak, tak jsem udelal par velkych chyb a nerozvaznosti, ktere me mohly stat zivot a to jsem jezdil pomaleji nez dnes.

Ps: v Australii je uz mnoho let zaveden system dvou mezistupnu pred normalnim ridicakem, zacinajici ridici musi byt oznaceni (nejdrive L, pak P), ale nutno priznat, ze pokud nekdo zavodi nebo jede jako prase, obvykle tam ma to P. Cely system je tedy spise velka buzerace vsech mladych, ktera ale nic moc neresi. Celkova kvalita ridicu je rekl bych horsi nez u nas.

+1/0
9.1.2014 23:46

P32a28v12e51l 56O45d72r43a65z31i11l 6534869467490

Chybí mi informace, kolik usmrcených mají na svědomi chroničtí hříšníci, tedy počet případů, kde by řidičák na zkoušku teoreticky pomohl. Tragické nehody však bývají často s mokrým řidičákem a s čistým kontem, nic nového - typická vanová křivka, jak ji známe z poruchovosti technických zařízení. Pro policajta ale důvod k posílení buzerace, jak jinak.

0/0
9.1.2014 20:54

D91a38v64i94d 65T36a80c97í14k 8456235378644

Myslite kolik ridicu opakovane zpusobi smrtelnou nehodu? Nebo cemu rikate chronicti hrisnici? Ti kteri jedou 54 na padesatce? Z jake statistiky vychazite, ze byvaji s "mokrym" ridicakem?

0/0
9.1.2014 23:49

P48a89v33e66l 52O64d74r33a63z77i52l 6704619877750

Nemyslím. Přestupci. Třeba. Stačí si pročíst zprávy.

0/0
10.1.2014 8:59

L24i82b14a 83R83u71s54n56á15k 2440954845501

Jasně, je potřeba neustále něco zpřísňovat, abychom se náhodou necítili moc free :-/

+1/0
9.1.2014 19:39

T29o96m15á42š 17Z18e93m74a96n 3435108324705

Byl bych pro zavedení řidičáku od 17 let na zkoušku a pod dohledem řidiče držícího ŘP déle než 5 let.

Dále stojí za povšimnutí, že policie posiluje kontrolu nad dálnicemi, kde je nehodovost minimální a ještě ke všemu chce nejvíce kontrolovat překračování povolené rychlosti, které se v policejních statistikách příčin nehod až někde dole.

A těžko ovlivní nehody napitých řidičů vezoucích plno kamarádů z diskotéky = což jsou ty nejhorší nehody.

+2/0
9.1.2014 19:00

K25a37r59e22l 34N13o47v15o83t31n40y 6389531919935

Nemci dostavaji ridicak na zkousku a nadavkem plati az do 24 let zvysenou sazbu za povinne ruceni.  Naopak, cim dele ridic v Nemecku jezdi bez nehod, tim nizsi pojisteni plati. Toho by se mely chytit i pojistovny.

+3/−2
9.1.2014 16:03

T43o28m31á55š 78K34n14a66i72f19l 6623530927110

Vzdyt to u nás takhle funguje.

0/0
9.1.2014 16:07

K26a48r14e61l 22P56o26d96h92o20r91s47k45y 3455753732145

U nas to tak funguje pro auto, ne pro ridice, coz je zjevny nesmysl. Pak to dohanej tim, ze davaji vyssi sazbu za vyssi objem motoru.

Stacilo by aby se zvysovalo pojisteni kdyz ridic udela prusvih nebo ho policajti chytej nalityho apod. a aby po par pripadech to pojisteni vubec nedostal. A kdo ridi nepojisteny tak jde sedet a byl by na silnicich klid.

+1/0
9.1.2014 17:34

T63o25m10á41š 78K21n54a53i46f21l 6703860127710

Funguje to tak na řidiče. Mam už třetí auto, ale bonusy a nižší pojištění se mi počítají samozrejme za cele období, včetně předchozích aut.

+1/0
9.1.2014 17:41

K59a53r13e66l 81P36o76d40h45o76r45s34k21y 3625413872675

Bonusy se vztahuji na majitele, dalsi koeficienty (nebo jak to maji) zohlednuji auto. Ale nikdo neresi, kdo s tim autem skutecne jezdi.

+1/0
9.1.2014 17:43

T89o97m15á98š 37Z92e69m47a36n 3585178754445

Pojištění na řidiče je asi největší nesmysl co existuje.

Viz Británie.

0/0
9.1.2014 19:01
Foto

P55a19v89e47l 42M92a41r78t92i46n36e32k 9795325941533

A to jako proc? Za auto je zodpovedny majitel. Holt ho nemuze pujcit kdejakemu blbovi.

0/0
9.1.2014 20:08

P10a90v22e57l 52O79d88r96a72z32i60l 6434299547770

Naopak, je to nejracionálnější, co existuje. To řidiči páchají škodu, ne auta (až na zanedbatelný počet technických poruch).

0/0
9.1.2014 20:50
Foto

R68a64d10e31k 36L44i72č30k48a 6563888962600

Takové informace mě vždycky zaujmou. Samozřejmě je "vždycky" chyba na straně řidiče... Ale co všechny ty ostaní faktory, které jsem nikde neviděl rozpitvané do detailů. Co vliv "milionu" nepřehledného značení na jednom místě ? Neviditelné čáry ? Neviditelní cyklisti či chodci ? Blbě seřízená světla, která oslňují ? Stav vozovky ? A spousta dalších, které se schovávají za příčinou "Nepřízpusobení jízdy stavu a povaze vozovky" čili chyba řidiče ?

Každopádně s řidičákem na zkoužku souhlasím, pokud to bude podchycené a bude to mít hlavu a patu. Což bude v českém Kocourkově dost obtížné... ani si nechci představit co za blud z toho vyleze...8-o

+4/−2
9.1.2014 16:02

D77a75v56i70d 74R92y36c67h94e27t90s74k30ý 9916741190410

Dovolím se zeptat komu slouží tento článek - opravdu je nutné řidiče zleva zprava buzerovat, když nehodové statistiky strmě klesají?

http://www.autorevue.cz/komentar-obeti-nehod-je-nejmene-za-40let-proc-se-o-tom-nepise

+1/0
9.1.2014 16:00

M96i59l47o68š 66B66é79m 6104679192363

Každému utažení šroubů musí předcházet důkladná mediální dělostřelecká příprava, při které vytvoříme (ze statistiky to jde nejlépe) problém a donutíme veřejnost, aby ho vzala za svůj. ;-)

+3/0
9.1.2014 17:50

D69a73v11i63d 82R37y29c95h75e88t68s35k28ý 9196731470180

Tohle je tedy závěr, nováčci do 5 let praxe způsobí 23% smrtí na silnicích. Řidič může být aktivní max. pár desítek let takže to číslo není nijak šokující. Nevím proč to nutně plošně profilovat na věk! Blbec je blbec a ožralej je ožralej ať je mu 19 nebo 49. Zítra bude dopravní "expert" Huml navrhovat zákazy a opatření..

+4/−1
9.1.2014 15:58

J56o16s51e97f 21V16o58m38á59č90k20a 5183764693164

Přesně. Aby šlo z těch čísel cokoliv vyčíst, muselo by být i uvedeno početní zastoupení (aktivních) řidičů v jednotlivých skupinách, jinak je to jenom mlácení prázdné slámy. Pokud je totiž početní zastoupení této nejméně zkušené skupiny vyšší než 23 % na celkovém počtu aktivních řidičů, je její statistika fatálních nehod naopak lepší než průměru zbytku.

+3/0
9.1.2014 16:38

K82a10r96e31l 25P36o91d91h72o77r43s52k38y 3335293592925

V clanku se pise ze hned v dalsi skupine 6-10 let klesne pocet nehod o 40%. Opravdu si myslite ze pocet ridicu klesa po 5 letech o 40%?

0/0
9.1.2014 17:41

M29i70c53h61a67l 37P58a66v52l35á32t 9463183874979

Jestli on na to nema vliv treba i pocet ujetych kilometru a dalsi faktory, ktere byly ucelove zanedbany.

Ono by to cislo pak nemuselo byt tak spektakularni a tak dobre by se nehodilo pro medialni kampan za utahovani sroubu.

+1/−1
9.1.2014 19:14

K29a62r52e27l 22P51o31d80h63o24r77s29k76y 3635293152395

No to je teda kampan. To ze je zacinajici ridic nezkusenej je snad jasny. To ze dost mladych jsou telata je zrejmy taky. Sam si muzete spocitat jestli vic najezdi typek po vikendech na diskoteku do vedlejsi vsi nebo rodinka na dovolenou do chorvatska (a kazdej den do prace). Voni na to totiz ty mlady asi nebudou mit tolik penez jako pozdeji ze.

A co se tyce utahovani sroubu - az se u nas bude jezdit jako v civilizovanych zemich, tak budu kricet proti utahovani sroubu, do te doby to schvaluju.

0/0
9.1.2014 21:21

J41a27n 88Š16p26e54c25i72á47n 2630720119689

Vlastne moje babicka co neridila 20let a ridicak ma,tak vlastne pomaha te jejich statistice. Navic vzdyt vetsina lidi dela ridicak aby jezdili,tak musej bejt oznaceni za novacky

+1/0
9.1.2014 17:33

M54a64r89e44k 32H75r80u11b46y 6507962881888

Ridicak na zkousku uz mel byt davno. A taky policajti co namisto pruzeni za lekarnicky nebo posedavani v kancelari budou opravdu dohlizet na dopravu.

+3/−1
9.1.2014 15:57

V47á88c17l80a13v 32S29v92o15b90o97d91a 3131189370540

je vtipné jak nám policie neustále namlouvá, že ta klesající hodnota obětí je její zásluha... není to náhodou tím, jak se obměňují starší a méně bezpečná auta za ta co stejnou nehodu přežijí lépe? nebo se snad snížil počet nehod?

+2/0
9.1.2014 15:53

M73i87c58h78a94l 68P23a39v42l40á53t 9343373934759

Vitezstvi ma hodne otcu, ale porazka je sirotek.

0/0
9.1.2014 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.