Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děti potřebují i volný čas. Kroužky je zahlcují, kárá školky inspekce

Flétna, keramika, angličtina nebo třeba tancování. Mateřské školky dětem nabízejí řadu různých kroužků. Jako zájmové aktivity ovšem nejsou součástí oficiálního vzdělávacího programu a České školní inspekci se nelíbí, že některé z nich zasahují například do doby, kdy mají děti trávit čas venku nebo spát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a70r13o37s28l62a19v 10K88a42d59l64e39c 2543323631555

No, tak jsem z diskuze dozvěděl to, co už dávno vím. Rodiče samotní jsou rozmazlenými dětmi, kteří už ani nevědí, co vlastně chtějí. Státní školky jsou socialistický přežitek, kteří se snaží využívat pravičáci, kteří pro samé honění prašulí nemají čas na vlastní děti. Napadá mne, což kdybychom zavedli "Půjčovnu dětí". Rodiče by si mohli půjčit jakékoliv dítě, v jakémkoli množství, a v čase, a na takovou dobu, jak by jim to vyhovovalo... stejně jsme všichni příbuzní...:-)

+1/−2
9.1.2014 17:29

Z22d61e33n64ě62k 74K16r42o66u31t22i24l 5865743665319

Zrušit kroužky, děti nemají čas chodit do kostela ;-D

0/0
9.1.2014 16:21

J87a12n 86J85i53r13k28a 7310580710

Reakce a pár odpovědí na můj příspěvek ohledně školek ve Švýcarsku:

- školky nejsou státní ale obecní a chodí do nich (alespoň u nás v kantonu Schwyz) drtivá většina dětí (ať rodilých Švýcarů či dětí cizinců). Do placených jeslí chodí málokdo, a pokud, tak jen na jednotlivé dny. Čili žádné moc rozhodování a dilemata jestli do obecní nebo do soukromé tady ani neprobíhá. Možná v určitých VIP obcích v okolí Curychu, kde je klientela lidí, kteří dávají děti zcela do soukromých prestižních institutů (paradoxně z velké části cizinci: USA, UK, Rusko, Čína)

- národnostní složení je bizarní. První dcera měla ve školce převahu Švýcarů, druhá dcera naopak (z 21 dětí je 9 Švýcarů) a dítě jedné známé (Švýcarka) bylo letos přiděleno do školky, kde je bez legrace oněch zmíněných asi 70% cizinců. A jediným důvodem je to, že je blízko nové sídliště, kam se logicky nastěhovali hlavně nově přišedší

- neomluvené absence se řeší úplně stejně jako ve škole. V nejhorším případě by to asi znamenalo vyloučení ze školy. Možná by tam mohlo být nějaké přestupkové řízení s rodiči ohledně zanedbávání péče

- prakticky celé je to nastavené na to, aby ženy byla doma. Vše ostatní je organizačně velmi komplikované (babičky, tety, au pair, známé atd.). Jelikož my toto zázemí nemáme, zůstává manželka v domácnosti.

+3/0
9.1.2014 13:37

J29a84n 96J96i27r29k15a 7580910960

Jo a ještě ohledně absencí: výslovně se nedoporučuje pokoušet se děti "hodit marod", abyste si vyjeli na lyže, nebo tak. Oni se ptají... A děti moc lhát neumí...

0/0
9.1.2014 14:54

J80o11s42e18f 38D30a84n94í86k 9866748552835

Unifikovat, unifikovat a ještě jednou unifikovat! A protože se musí brát ohled na toho nejhloupějšího, daří se vytvořit národ unifikovaných blbců. Výsledky se již dostavují. Lze si je ověřit na plynule klesající úrovni středoškoláků.

+5/−1
9.1.2014 13:18

J97a18n65a 29W76y69r67w58o15l43o14v12á 9861560695343

S tou tkanickou je to blbost. 90% deti ma boty na suchy zip. Dcera se naucila zavazovat masli na botech az pred zapisem do skoly. Nemyslim, ze by byla tkanicka dulezita.

Nechapu proc by za predskolni pripravu mely byt zodpovedne skolky na 100%. Drzet tuzku jsem ucila dceru asi rok. Ona ji tvrdohlave drzela uple blbe, protoze na to byla zvykla. Je nesmysl vybodnout se a dite, nesledovat, jestli je pripraveno a pak nadavat na skolku...tomu diteti to nepomuze, kdyz se bude celou 1.tridu trapit.

0/−1
9.1.2014 13:05

B94ř93e80t26i73s33l17a10v 53Š77í24m81a 9424351702

V článku se nepsalo, v kterém školkovém věku se mají děti naučit zavázat tkaničku - Vy sama jste to naučila dítě také ještě ve školce. :-)

Pokud je něco blbost, tak to, že inspekce vytýká školkám, že se děti neumějí obléct a zavázat si tkaničku, to je jasná povinnost rodičů. Už jsem k tomu psal, že by za chvíli mohlo být nějaké školce vytýkáno, že se tam jedno dítě počurává a má dudlík - a že to je údajně selhání školky.

+1/−1
9.1.2014 14:04

H84e53l39e22n97a 18K62a84v80k31o38v32á 4953986139353

Možmá by si pokárání zasloužli především ambiciozní rodiče,kteřří ty kroužky vyžadují, protože se domnívají, že čím dřív  začnou děti  s různými aktivitami, tím lepší předpoklady budou mít ve školním období.Dřív jsme začínali s jazyky a hudebkou až při škole, a kdo měl nadání vynikl i bez "začátků" ve školce.!!

+10/0
9.1.2014 11:18

J43i37r35i 62K90n79o73t67e33k 2839588298329

S tím naprosto souhlasím. Samozřejmě je to věcí rodičů...

+1/0
9.1.2014 11:39

Z90d53e75n71ě18k 43K27r42o27u56t35i85l 5405953445519

ano , pak nemají ani čas chodit do náboženství a do kostela.

Internet bych taky zakázal , šíří v ČR pirátství, přímou demokracii a komunismus ;-D

+2/−2
9.1.2014 11:49

S94y84l14v54a 73Š88p48o14r98k17o92v73á 9656549740334

Myslím, že naučit se plavat, bruslit, nebo pár anglických říkanek nebo zkusit si plácat keramickou hlínu (což jsou kroužky, na které chodily moje vnučky) není nic ambiciózního - naopak, v předškolním věku je to pro děti dobré... a to jak pro děti, které to rodiče nenaučí (ať už z nezájmu či nedostatku času), tak pro ty, které pak na to naváží a s rodiči chodí bruslit nebo si zazpívají si společně anglickou písničku apod.

0/−2
9.1.2014 11:55

P14e65t57r39a 84N55o33v90á69k17o10v20á 7778376154488

Naučit je plavat a bruslit máte vy, ne školka.

0/0
9.1.2014 16:39

S77y32l80v88a 72Š24p77o27r63k37o67v18á 9356349680614

no vždyť moje vnučky to umějí (plavání naučili rodiče, bruslení já coby babička) - ale pokud máte děti, tak sám víte, že chodit s nimi každý týden do bazénu a zároveň plavat  - na to čas nemáte..., jdete párkrát za rok...nebo že třeba chcete trávit čas jako celá rodina - ale buď táta (nebo máma) bruslit neumí...-nebo spíš: ten čas je lepší využít na další věci, které dítě nemá ve školce - výlet na kolech, koloběžce, lyžování, návštěva divadla atd.

0/0
9.1.2014 16:57

M12i60c61h36a39l 85P21a20v38l80á63t 9133803474939

Tohle je VYHRADNE odpovednost rodicu. Stat jim do toho nema co kecat a uz vubec kvuli tomu nema Ministerstvo skolstvi buzerovat skolky. Obecne jde o dalsi projev toho, ze u nas mame v podstate socialismus.

0/−1
9.1.2014 13:46

P31e79t86r34a 86N32o92v44á40k50o79v22á 7308286654818

Dokud nebudou mít všichni selský rozum, je potřeba je hlídat. Pokud má dítě blbé rodiče, není to jeho chyba, ale zaplatilo by za to ve škole svou nepřipraveností.

+1/0
9.1.2014 16:41

J44o82s41e58f 75H75á52b 2223474459686

druhý důvod bych uvedl ten, že je třeba dítě někam odložit. Oba rodiče jsou totiž děsně zaneprázdnění.

0/0
9.1.2014 17:12

J78a44n 43J23i23r81k88a 7720860540

Já bych vám přál školku (a školu) švýcarskou:

- školka je pouze pro děti 2 ročníků (pro předškoláky a pro ty o rok mladší)

- školní kuchyně neexistujou (ani ve školce, ani ve škole)

- na oběd se chodí domu (pokud máma pracuje, tak si prostě musí zařídit jak chce)

- mladší děti mají ve školce jen půl den (tzn. buď 3h dopoledne, 8:30-11.30, anebo 1:30 odpoledne, 13:00-14:30)

- ven se prakticky nechodí (ani na to nemaj čas, když jsou v tý školce tak krátkou dobu) - ve školce se většinou sejde 75% dětí cizinců, které nemluví německy a zbytek švýcarských dětí na ně (chca / nechca), musí vzít ohled - do školky je dítě "přiděleno", změnit školku lze jen výjimečně a pouze ze závažného důvodu - školka je povinná (pro předškoláky), za rok máte nárok na 1 (jeden!!!) "Jokertag", kdy lze dítě bez důvodu ze školky uvolnit (tj. dovolená v termínu, kdy to vyhovuje VÁM nepřipadá v úvahu - pouze o prázdninách) - předchozí nařízení platí i pro mladší děti - pro ty školky sice povinná není, ovšem když už v ní jsou, tak musí docházet každý den (opět 1 Jokertag)

+3/0
9.1.2014 10:22

J46a44n 73J78i67r27k94a 7880150980

Existuje i možnostumístit dítě do zařízení, které se podobá české školce (celý den, se stravou).Tomu se tady ale říká "jesle" (a je jedno pro jak staré děti) a jsoupouze privátní. Za pobyt platí rodič v průměru 110 CHF denně (přes 2´400Kč!) a v rodinném rozpočtu to činí ve většině rodin více než 30% (!!!). Pokudje matka samoživitelka, dá za jesle většinu svého příjmu.

Je mi jasné, že se mi tu okamžitě bude oponovat výší příjmův ČR a v CH. Pravda je ovšem taková, že spoustě CH rodin zůstane po zaplacenívšech životních nákladů na kontě úplně stejná NULA, jaká tam zůstane v mnoharodinách českých. S tím, že mnoha požitků v ČR normálních (např. oběd vrestauraci čas od času), si CH rodina za celý měsíc ani jednou nedopřeje.

Chtěl říct bych tedy říct, že síť a úroveň předškolníchzařízení v ČR a způsob jejich organizace je OHROMNÝ LUXUS, kterého se českýmrodinám dopřává, a trochu mne mrzí, že si to tak málo rodin uvědomuje a dokážeto ocenit.

+9/0
9.1.2014 10:23

J88o20s25e80f 68D97r16á45s54a14l 2444215491

no, zajímalo by mě, jak je ta pravidlná docházka vymahatelná (omlouvá pouze vlastní smrt?)

0/−2
9.1.2014 10:46

P85e33t65r95a 17N66o97v48á38k91o94v88á 7458966834958

Je zapsaná ve školním řádu školky. Pokud ho dítě poruší, je ze školky vyloučeno. Stačí?

0/0
9.1.2014 16:44

P18ř35e26m58y39s69l 89H33r28o41m53a83d82a 2374416508121

Skvěle napsáno. Jen připomenu, že v ČR dáváme na školství ze zemí OECD nejméně - v poměru k HDP. Porovnejte to s těmi Švýcary. 

No a u nás se do toho nákladu na vzdělání počítá i to sociální dotování stravování - rodič platí pouze suroviny - práce a energie jsou hrazeny z prostředků na vzdělávání. Už vůbec nebudu mluvit o tom, že naše školky dnes musí nakupovat takové věci jako jsou přípravky na vši. Rodiče za to tu pětistovku nedají a naše zákony neumožňují zavšivené děti ze školky vykázat. Tak se nelegálně odvšivuje ve školkách s rizikem, že si rodič odvšivovaného dítěte bude ještě stěžovat ;-D;-D;-D!!

+2/−1
9.1.2014 10:50

J32i34ř92í 43H61o98v80o48r10k50a 2816327840791

Pane Jirko, to asi bydlíte v nějakém přistěhovaleckém ghettu :-) Pokud mluvíte o povinné školce, těžko bude průměrně v celém Švýcarsku 75% dětí cizinců, když jejich podíl v té věkové skupině je mnohem menší :-)

0/0
9.1.2014 11:01

B61ř19e60t57i94s18l94a89v 55Š62í74m72a 9874341542

Podle příspěvku p. Jirky se domnívám, že to nesouvisí se žádným ghettem, ale s tím, že p. Jirka dává dítě do státní školky....

Je to asi těžké rozhodování, soukromá školka znamená vydat se z hodně peněz a státní školka znamená vydržet ta přísná nařízení.

0/0
9.1.2014 11:25

P63a55v63e63l 47O43d73r59a13z73i73l 6274769907680

To asi bude úděl těch školek zdarma.

0/0
9.1.2014 11:46

E49v51a 94P55l72á32š72k76o82v54á 5928375431466

Díky za příklad.

My tu v ČR si obecně žijeme hodně luxusně, tolik státních příspěvků a vymožeností se hned tak nevidí. Akorát holt nikdy nebudeme spokojeni s tím, co máme a pořád budeme nadávat Rv

+4/−1
9.1.2014 11:22

Z79d85e36n92ě23k 55K85r36o68u31t42i27l 5445103545319

melete hloupost , ale proč stále dokola ???

0/−1
9.1.2014 11:50

P44e76t23r64a 93N35o30v92á77k80o41v81á 7858796914508

Protože má pravdu.

+1/0
9.1.2014 16:45

B65ř92e86t90i83s76l23a62v 24Š35í34m40a 9144381752

To mne tedy Śvýcaři nemile překvapili - žádná možnost si vybrat školku nebo si vybrat termín dovolené.Rv

0/0
9.1.2014 11:16

K81r85i59s15t98ý44n73a 54H54y81n51k50o76v97á 9832876388566

Díte by k samostatnosti měli vést rodiče a ne školka.

+3/0
9.1.2014 10:21

P84e38t86r 79K72o15v66a53ř50í36k 1521203509687

Rodič nikdy dítě k samostatnosti nedovede. Tam je stále pod jeho dohledem a dítě se něj spoléhá (i když se třebas zrovna na něj nekouká). Právě a jedině ve větším kolektivu se naučí samostastnosti a interakci s okolím. Tak tomu bylo odjakživa.

+3/−4
9.1.2014 10:45

B91ř85e95t83i16s37l85a83v 41Š48í18m69a 9534811882

Petr Kovařík

U malého dítěte je základní samostatností právě to, že se dítě umí samo obléct a uvázat si tkaničku - a to mají dítě naučit rodiče!Źe to p.Bogdanowicz z Ćeské školní inspekce vytýká školkách, je obrovská hloupost - to se prostě jiným slovem napsat nedá. Co třeba začít vytýkat školkám, že se dětičky stále počurávají a nosí dudlík.....;-D

Jiná věc je to, že malé děti mají být učeny formou hry, divím se, že se o tom píše v článku, jako kdyby najednou školní inspekce objevila něco světoborného. Předpokládal jsem, že se to budoucí učitelky učí na pedagogických školách.

+3/0
9.1.2014 11:13

P36e40t91r 50K93o11v73a90ř94í16k 1861983429897

Pod pojmem samostatnost si nepředstavuji zavázání tkaničky a chození na záchod. To se samozřejmě musí naučit doma. Nemyslím si, že toto měla na mysli paní Hynková, na kterou jsem reagoval. Pokud ano, tak samozřejmě souhlasím.

+1/0
9.1.2014 11:33

B33ř27e11t71i10s80l84a21v 86Š14í31m29a 9984541542

To ano....

Já to bral tak, že paní reaguje na článek.

0/0
9.1.2014 11:41

Z40d64e44n23ě71k 60K98r22o27u10t73i89l 5215153885109

Myslím že má pravdu, dětem nezbývá dostatek času na internet a TV

0/−1
9.1.2014 9:54

J49i85ř51í 51H25o89v68o80r80k18a 2516297140461

Neviděl bych to tak dramaticky:

1) školky jsou chronicky přeplněné, málokterá má volné místnosti, takže kroužky mohou být jen odpoledne, kdy se třídy spojují - tím pádem děti zase tak moc kroužků mít nemohou

2) nevím jak si představujete "kroužky" v MŠ, ale tam skutečně nějde o nějakou drezůru, spíše o možnost levně a jednoduše "oťukat", co by ho tak mohlo bavit, až se budou řešit kroužky "doopravdy", na ZŠ.

3) hodně sporná je ta AJ. Pokud nejde o hardcore bilingvní školku s anglickýma učitelkama, tak kroužek 45 min. týdně je IMHO skutečně kontraproduktivní a leda tak komplikuje, aby se to dítě naučilo hezky vyslovovat česky

4) vzhledem k chronickému podfinancování učitelek na MŠ jsou kroužky vlastně takové spoluúčast, kdy rodiče zaplatí na pár hodin další učitelku a tím ulehčí ředitelkám rébus, jak nasazovat učitelkám úvazky, aby vyšly s rozpočtem, tak buďme tolerantní :-)

+2/0
9.1.2014 9:53

S72y80l73v45a 49Š74p31o63r29k28o72v27á 9876549100174

souhlas - až na tu angličtinu, která ani ve školce nemusí být kontraproduktivní. Nevím jak jinde,  ale u nás ve školce se děti učí třeba anglické říkanky či písničky, ze kterých se "vyzobne" nějaké to slovíčko - a mylsím, že na seznámení s jazykem, udědomění si, že všichn i lidé nemluví stejně, na to, aby děti pochopily, že nějaká věc se dá říct různými slovy, je to úplně ideální

0/0
9.1.2014 11:51

P93ř98e81m25y31s78l 23H13r13o25m73a75d41a 2894526578921

Které školky? Jaké děti? Jaký školní inspektor to napsal?

To jsou zase moudra8-o!!

Jinak já osobně jako rodič připisuji hlavní vinu na nedostatku míst ve školkách právě školní inspekci. Oni měli upozorňovat ministry a vládu na tyto problémy -zvláště, když je tam každý půl rok jiný ministr.

U nás si platíme z našich daní inspekcí, aby mentorovala a mudrovala v novinách - a to většinou až po bitvě. Přitom to musí být informační a analytický orgán, který dává odborné podklady k řízení.

 JAK JE MOŽNÉ, ŽE NEUPOZORŇOVALA NA RIZIKO NEDOSTATKU MÍST VE ŠKOLKÁCH?

+1/−3
9.1.2014 9:51

Z22d62e11n19ě47k 68K48r34o27u32t31i32l 5515713795369

ale melete nesmysly, to se ví dávno. ale zřizovatele nemají nebi nedají prachy.

Školky není možno nechat na libovůli místních samosprávců.

0/−2
9.1.2014 9:56

P80ř10e57m29y32s31l 50H11r60o42m46a59d57a 2874866388301

Vy melete nesmysly - školky jsou financovány ze dvou zdrojů ministerstvo /stát/ a zřizovatel /obec/ - a to v poměru 4:1!!

Stát měl zájem školky rušit, aby ušetřil a podklady pro rušení dávala školní inspekce!!

+1/0
9.1.2014 10:00

J41i46r16i 84K61n23o75t96e60k 2909808808729

Je špatné, že v moderní době je člověk čím dál víc omezován a svazován. A to už od mala. Děti opravdu potřebují prostor a čas pro vlastní "dobrodružství", objevování a poznávání světa. Je nesmysl je držet neustále pod dohledem. Skutečně jsem rád, že jsem vyrůstal v době kdy tohle nebylo zvykem a vyblbnul se klidně i v kalužích a na stromech. Sem tam nějaká ta boule, modřina nebo zadřená tříska, ale stálo to za to. A nebo jsem ležel v knihách a jen tak fantazíroval. Dnešní děti jsou podle mě tímto ochuzeny. Pořád pod dohledem dospělých, kteří jim neustále říkají co mají a nemají, nedivím se, že se raději utíkají do počítačových her a internetu. Paradoxně na tom mohou být děti v leccčm hůř než když pomáhali rodině s prací. Protože leckterá činnost šla s dobrodružstvím zkloubit, např. pást husy a zárověň si zablbnout. Existují ještě oázy normálního života. Ovšem už spíš v sociálně slabších oblastech. Pobýval jsem teď několik dní v Ostravě v takové normální ubytovně a viděl zase normální děcka hrající si venku na schovku, na honěnou.. které neměli mobily, počítače ani drahé hračky a dokázaly se radovat z maličkostí...

+4/0
9.1.2014 9:42

P94e15t19r 51K10o72v88a41ř60í17k 1851353129747

Tady je řeč o školkách, nikoli o volném čase školáků, jste mimo téma. Nemůžete nechat 4leté dítě pobíhat bez dozoru, a v tomto lžete, protože tomu tak nebylo ani před 30 lety.

0/0
9.1.2014 10:38

J69i43r44i 93K31n12o84t93e43k 2939718678199

Tak zaprvé, téma je i o kroužcích, tedy činnosti mimo klasickou dobu pobytu ve školce. Zadruhé i čtyřleté děti trávily čas bez neustálého dozoru dospělého třeba se staršími sourozenci. A za třetí vyprošuji si osočování ze lži, neboť to je úmyslné poskytování nepravdivých informací a ujišťuji vás, že žádný takový úmysl nesleduji. A možná byste mohl spíše napsat nějaký názor  tématu či tomu co jsem napsal, než reagovat osočováním mé maličkosti.

+1/0
9.1.2014 10:48

P54e53t50r 69K61o65v85a54ř91í81k 1281773699317

Ne, řeč byla skutečně o kroužcích, které jsou poskytovány v rámci provozní doby školky, nikoli mimo klasickou dobu pobytu ve školce.

A v případě pobytu 4letého na ulici bez dozoru nesouhlasím, před 30 lety tomu bylo stejně jako dnes, tady nikde nepobíhali mrňousové, vždy byly pod dohledem. Ano, jak jste sám doplnil, třebas i pod dohledem mnohem staršího a už rozumného sourozence. I tenkrát si to dospělý nelajznul, aby předškolní dítě pobíhalo neznámo kde nebo s nespolehlivým o pár let starším sourozencem. To skutečně není pravda a moc dobře si pamatuju, že sám na ulici jsem mohl až když jsem začal chodit do školy.

0/0
9.1.2014 11:42

S51y15l55v77a 74Š86p73o31r90k56o46v85á 9516989190204

před 30 lety jsem měla děti předškolního věku - takže dobře vím, že bych je samotné hrát si venku opravdu nenechala - a ne jen já, většina maminek. A potože tehdy byly sourozenci z velké části rok-dva-tři od sebe, tak nebylo běžné ani to, aby sedmileté dítě hlídalo samo venku pětiletého sourozence...možná na vesnici - ale ve městech, na sídištích, kde žije většina dětí, to takhle bylo...A na hraní má dítě času dost - řeč je totiž o kroužcích ve školce, tedy v době od těch cca 15-15.30 hod., kdy rodiče ještě pracují. A po vyzvednutí ze školky mají děti na hraní a blbnutí času dost - určitě se dneska vyblbnout víc na hříštích s prolézačkami klouzačkami, lanovkou, malou lezeckou stěnou - než když pobíhaly po trávníku na sídlišti, kde jedinou dětskou "atrakcí" bylo pískoviště a jedna překlápěcí houpačka

0/0
9.1.2014 12:10

J75i57r37i 14K79n86o16t66e26k 2739468888249

Tak asi to souvisí s tím kde jste žili, ale v menším městě nebo dokonce na vesnici bylo skutečně před 40 lety normání nechat hlídat 4 leté dítě sedmiletým (tady nespekuluji ale hovořím z vlastní zkušenosti). I dnes znám (osobně) rodinu, kterou tvoří matka samoživitelka se 2 dětmi (předškolním a školním) a jelikož pracuje, jsou děti většinu dne samy. To neznamená, že se předškolák toulá bezprizorně ulicí, ale třeba to, že školák přijde po škole domů a předškoláka vezme ven a hlídá ho. A ano, stalose že ve 4 letech už bylo dítě dopoledne samo doma (matka v práci, školák ve škole a na školky a hlídání nezbyly peníze takže se tam 2x za tu dobu došla mrknout "teta" od vedle). A šlo to, děti jsou živé a zdravé...

+1/0
9.1.2014 13:39

S51y61l74v53a 42Š63p51o37r48k93o92v31á 9796319580234

ano, s tou vesnicí jsem to psala - jenže 70-80 % dětí vyrůstá ve městech. A nechávat čtyřleté dítě dlouhodobě jen s dozorem sedmiletého - fajn, pokud se nic nestane...ale v okamžiku, kdy by se třeba nějak vážně zranilo, může taková máma skončit ve vězení a děti v děcáku...je věcí každé matky, jestli je ochotna to riskovat

0/0
9.1.2014 13:48

J25i78r44i 55K81n70o52t30e41k 2269718288489

Njn.. a to je podle mě jeden z důvodů, proč se rodí tak málo dětí. "Stát" se totiž tváří jako by měl na dítě větší nárok než jeho rodiče. Žádný rodič nechce, aby se jeho děcku něco stalo. Ne proto, že se bojí vězení, ale proto že mu na dítěti záleží, má ho rád. Takže jakákoliv újma na zdraví či dokonce ztráta dítěte je ten nejhorší trest už ze své podstaty. Ale ono se ještě musí hrozit vězením a odebíráním dětí. Jistě, jsou výjimky, kdy to oprávnění má, kdy se rodiče zblázní a opravdu dítě týrají či skoro nechají umřít hlady. Paradoxně na tyto případy se přichází obvykle dost pozdě. 

Je to obecný neduh dnešní doby, s lidmi se zachází jako s nesvéprávnými tupci, které je třeba chránit před nimi samotnými. Take existuje spousta nařízení, předpisů a zákonů obtěžujících tisíce slušných lidí se zdůvodněním co kdyby. A každá odchylka od standardu je "podezřelá", takže sociální pracovník vám leze do ledničky a počítá kusy oblečení. A hrozí odebráním dětí ne proto že by byly týrané nebo podvyživené, ale třeba i proto, že žijete v domě bez elektřiny, dítě má jedno oblečení a voda se ohřívá v kamnech. Moji blízcí zažili případy státní "buzerace", takže vím o čem mluvím. Regulace, unifikace, neustálý dozor.. snem všech zemí je mít nad lidmi co největší kontrolu a nepustit je nikam mimo těsně vyhrazené mantinely.

+1/0
9.1.2014 14:05

B21ř58e23t37i42s75l14a83v 21Š97í66m55a 9684471182

Podle mne to tak není, z článku nevyplývalo, že se stát tváří, že má na dítě větší právo, tam bylo vytýkáno školkám, že nedělají věci, které mají podle mého názoru dělat rodiče - např. naučit děti se obléct.

Byla tady před pár dny diskuze o tom, že se prý mladí lidé nežení proto, že nesezdané páry s dětmi mají výhody proti manželským párům. Jak správně napsal jeden diskutér, je to jen klišé...  A výmluvy. Domnívám se, že tomu tak je i v případech, které popisujete.

Sociální pracovníci nechodí do bytů všech lidí, ale jen ve sporech o dítě, při rozvodech nebo rozchodu partnerů nebo u sociálních případů, kdy lidé chtějí podporu. Pak se ovšem nemohou divit.

Nevím, jaké odchylky od standardů myslíte, na vesnicích je stále dost lidí, kteří mají vodu ze studny a ohřívají ji na kamech a nikdo je nekontroje. Mít pouze jedno oblečení je podivné, při jeho praní a sušení - děti nechodí ven a do školy?

Zkuste napsat konkrétní případ.

0/0
9.1.2014 14:29

J42i21r57i 16K84n17o13t58e66k 2539688688909

Tak to už jsem se rozepsal mimo téma článku, za což se všem komu to vadí omlouvám. Jinak je to kompikovanější, ano znám konkrétní případy - pravda týká se to hlavně neúplných rodin - kde sociálky opravdu dost "buzerují" bez reálného důvodu a vím i o případu kdy neohlášená "přepadovka" sociálky lustrovala ledničku...

0/0
9.1.2014 17:18

B31ř32e10t46i78s19l10a82v 43Š18í52m87a 9824181402

Nešlo mi o odbočení od tématu, nesouhlasil jsem s tím, že se rodí málo dětí, protože se stát chová, jakoby měl na dítě větší právo než rodiče a za každou odchylku od standardu jim může až dítě odebrat. Naopak jsem si všiml, že se někteří lidé domnívají, že za výchovu dětí je odpovědný pouze stát.

Dle svého okolí bych řekl, že část mužů nechce mít děti. Pokud se dítě narodí, nechtějí se ženit, aby mohli případně nechat péči o potomka na ženu a stát. Vymýšlejí si důvody pro své chování a podle přísloví, že opakovaná lež se stává pravdou - jim nakonec dost lidí uvěří.

Také vím o případech, kdy přišla sociální pracovnice neohlášeně, prohlédla i tu lednici a ptala se dítěte, co bylo k jídlu, prohlédla, kde dítě spí a jaké má oblečení, hračky atd., jenže chápu, že nic jiného sociálce nezbývalo, když otec dítěte žádal o svěření do vlastní péče nebo o střídavou péči a tvrdil, že se matka údajně špatně stará. Takže je to proto, že chlapi a někdy i ženy, udávají na bývalého partnera nepravdivé údaje.

0/0
9.1.2014 20:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.