- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V podstatě si je kupují jako cvičné terče a tomu odpovídá i to kolik jsou ochotni platit. Už mohla být za dvacet miliard v Iráku ......
Svým americkým bratrům jsme je měli dát zadarmo, aby se mohli cvičit na obranu svobody a demokracie
Vybavit tak ta letadla rychlopalným rotačním kanonem jako mají A-10........jenže to by je nejspíš zastavilo v letu.....
Zajímalo by mě, kolik lidí na ministerstvu obrany bylo podplaceno, aby se ten prodej do Íráku neuskutečnil. Jestliže tam chtěli prodat 28 letadel za 20 miliard (třebaže většinu nově vyrobených) a teď stejné množství (v podstatě taky nových strojů) dají Američanům za půl miliardy, tak to není nic jiného, než zlodějina. Nejspíš jen stačilo snížit cenu nabídnutou Íráku na polovinu. Zisk by byl 20x větší a Íráčané by nám nejspíš utrhali ruce.
Když ne, tak za takhle diskontní cenu by L-159 vzala pro seriózní využití v armádě asi kterákoli země.
Ono bohužel to seriozní využití je docela omezené, L-159 jsou vhodné na potírání bojůvek v banánových republikách nebo stíhání pašeráků drog, ne do plnohodnotné války. Nicméně do zemí, kde by takové využití našly, je nesmíme prodat kvůli americké avionice.
Kdybychom je alespon jednou pouzili, tak by se prodaly nasledne daleko lepe. Tak napr. v Libyji zasahovaly i male staty jako Dansko a Norsko. Nase L-159 byly pro takovou akci primo stvoreny! Zas jsme ale jako obvykle meli strach a vymlouvali jsme se na humanitni bombardaky. Navic jsme staty NATO pomlouvali, ze si tam chteji vybojovat ropu !
Technicky nemožné- zajištěni, základny. Polticky navíc sporné. Realita
když jsem slyšel, že to kupují jako cvičné cíle, představoval jsem si se smutkem, že vydrží ve vzduchu tak 10 minut než je sejmou. Takže mě potěšilo že to bude trochu déle.
Budou z nich velmi kvalitní práškovací letouny někde v rozvojových zemích....
Jsou to frajeři, v dobrém slova smyslu. Tak ať jim to lítá.
Jindy zase "zaparkoval" svůj letoun přímo před operačním štábem na parkovišti pro automobily generálů a vysokých důstojníků.
kurňa, jak já bych rád viděl Tomcat naživo
Tuším že byl v H.K. na prvním, či druhék CIAFu, cca 20roků nazpět Včetně dalších, do té doby tady nevídaných ,,mašinek". Jojo, utíká to.
Kolik peněz tak asi zaplatí ?
10 % ceny, 5 % nebo ještě méně ?
Musíte to brát tak, že uskladnění těchto letadel stojí mnoho desítek milionů ročně a jejich hodnota nezadržitelně klesá.
Dovolím si poprosit autora o opravu - termín "stíhací eso" označuje pilota, který dosáhl pěti a více vzdušných sestřelů. Jakkoli jsou letci v čele Draken International zasloužilí a zkušení, mám pocit, že nikdo z nich "stíhací eso" není. Je mi jasné, že je to populární termín, který v titulku upoutá pozornost čtenářů, byla by ale škoda publikum jeho použitím dezinformovat.
Děkuji.
Prosím. Oukej, budeme říkat letecké eso na stíhacím letounu. To by šlo? Něco jako náš Novák před cca 75 lety?