Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na kluzkých cestách ráno bouraly desítky aut, tři dálnice zahalila mlha

Námraza pokryla většinu území Čech. Nejvíce nebezpečných silnic hlásí řidiči ze severu a západu Čech. Kvůli námraze na trolejích ráno v Plzni nejezdily tramvaje a trolejbusy. Mlha komplikuje jízdu na některých úsecích dálnic D1, D5 a D8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D22a72v61i65d 19P52r69a55ž42á90k 6474712512536

Jestliže mlha zavalila Červenou Hospodu, je nejlepším řešením v hospodě sečkat, až mlha opadne.

+2/0
6.1.2014 10:47

R97o12m39a31n 18P55y87t30e27l 4229569723313

Jenže v hospodě se zacyklím, tam mám mlhu za chvíli a ne a ne se z ní dostat.

0/0
6.1.2014 10:50

J58i51n20d31ř50i65c53h 90Š17k30o88p16e14k 4935941360565

musíš počkat, než dorazí bouřka, která vyjasní počasí ;-D;-D

0/0
7.1.2014 7:12

A67l73e92x17a73n19d59r 26K78o38s33t51k44a 5529616799476

Na D8 je kvůli mlze viditelnost 30m. To by mě zajímalo, jaká by byla za takových podmínek bezpečná rychlost.. Ono totiž dovolených 130 km/h tak nějak odpovídá 30m za vteřinu. A viditelnost na vteřinu jízdy mi moc bezpečná nepřijde, když "dupnout na brzdy" trvá cca půl vteřiny. (než si oko všimne překážky, než mozek nařídí brzdit, než noha přešlápne a než brzdy začnou doopravdy brzdit)

+4/−1
6.1.2014 9:19

L95a89d80i25s31l84a98v 77A89n80t50o25š 7148603928924

Co je tohle za uvahu??? :-D

+3/−1
6.1.2014 9:24

M69i54c81h78a24l 84C42h60a15l70u36p30a 6488720779363

Zkus si zjistit rozdíl mezi nejvyšší dovolenou rychlostí a přiměřenou. Maximálně má smysl diskutovat o minimální rychlosti 80km/h, ale ta za takových podmínek předpokládám neplatí.

+6/0
6.1.2014 9:26

D35a65v97i14d 55P41r45a88ž93á39k 6824372182116

Minimální rychlost 80 km/h nemusí platit ani za "normálních" podmínek.

80 km/h je pouze hranice pro určení, kdo na dálnici může a kdo nikoliv, ovšem nutně neznamená, že touto rychlostí se musí jet. Např. i za slunečného dne s dobrou viditelností nejsou některé kamiony schopny stoupat do kopce osmdesátkou. :-)

+1/0
6.1.2014 10:49

M74i77r40o57s73l96a79v 10B33u20d57a 9292192597572

Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu kzávadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovném úseku rychlosti nejméně 80km/hod. musí řidič dálniciopustit na nejbližším výjezdu.

Z toho vyplývá, že není na dálnici přípustnévjíždět, jestliže pro poruchu nemůže vozidlo dosáhnout stanovenérychlosti 80 km/hod.

Stejně tak na dálnici nesmějívjíždět vozidla, která nemohou stanovené rychlosti dosáhnout kvůli svémuzatížení nákladem.

0/0
6.1.2014 11:11

D78a39v26i13d 24P88r47a62ž87á47k 6384182922836

Na rovném úseku!!

+1/0
6.1.2014 12:09

Ř84e11h14o52ř 13V95l58a88s89á98k 2794554341426

Za mlhy rozhodně není dovoleno jet 130 km/h. ;-)

+3/0
6.1.2014 9:37

V86á56c36l31a85v 40V25á10c66l33a92v 2216368255525

Tak 50km/h .. Reakční doba + brzdná dráha = cca 30m

0/−1
6.1.2014 9:41

A20l44e88x85a26n47d19r 52K75o16s62t98k88a 5489266339676

Jenže 50 se na dálnici jet nesmí, proto mě zajímá, jak to je "dle předpisů".

+3/−1
6.1.2014 9:49

J63a14r74o41s20l17a32v 62L68e84b44e79d58a 3916699437460

Podle předpisů máte jet tak, abyste zastavil na vzdálenost, na kterou máte rozhled...

Prostudujte §18/3 a §35/1 a pak si jděte znova pro papíry ;-)

+8/0
6.1.2014 9:54

A78l63e90x69a18n93d77r 13K59o25s32t40k35a 5609496109346

Jenže současně s tím je na dálnici minimální dovolená rychlost 80, pokud vím. Takže, když viditelnost nedovoluje jet 80, tak se na dálnici vůbec nesmí, nebo jak?

+1/0
6.1.2014 10:09

J56a31r49o21s98l37a65v 33K56a62d74l72e26c 2233923641525

Pokud vozidlo nebo řidič nemůže dosáhnout předepsané rychlosti, pak je povinen na nejbližším sjezdu tuto komunikaci opustit = prázdná dálnice;-) = a tak by to mělo fungovat, jinak za nehodu pak nese plnou odpovědnost řidič a ne silničáři...

0/−1
6.1.2014 10:19

J68a62r42o97s54l20a96v 37L60e90b98e31d43a 3336939797340

Chjo... Žádná "předepsaná rychlost" není stanovena. Pokud nelze z důvodu závady (!) dosáhnout 80 km/h, pak musí vypadnout. To se ale netýká povětrnostních podmínek apod.

Kdyby jel méně než 80, aniž by k tomu byl důvod, pak jde o bezdůvodně pomalou jízdu.

+2/0
6.1.2014 10:24

J44a47r93o35s79l35a34v 45K61a40d12l40e42c 2113393741815

Souhlas, já bych za takových podmínek (mlha), po dálnici nejel už kvůli ostatním řidičům - protože vím jaký jsou to h.vada...;-)

+2/0
6.1.2014 10:47

J91a86r67o35s12l21a51v 82L48e46b65e11d22a 3396799917910

Ne, to není pravda. http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361

Přečtěte si "provoz na dálnici", zejména §36 (2) a §37

+1/0
6.1.2014 10:20

J78o54s70e27f 88B36r17o62ž92k78a 6944962278897

To neřešte. Když je nehoda tak stejně všichni stojí a nejedou. Hustá mlha, sněžení, déšť, zatopená silnice a jiné jsou vyšší moc. V tom případě zákonem stanovené bláboly o rychlosti neplatí. Je třeba zákon prostudovat do všech detailů, včetně výkladu.

0/0
6.1.2014 14:58

M69a55r61e41k 16T21o97m42á35š 9514515406887

no jak ?udělat znovu papíry , když nevíš jak se má jezdit ...

+1/−1
6.1.2014 10:21

S67t43e48p11a32n 47T49o32t83h 8148639125598

Nejedna se nahodou o konstrukcni rychlost vozidla, ktera nesmi byt mensi nez 80km/h? Chtel bych videt jet kamion na vysocine minimalne 80km/h, kdyz je plnej, v nasich koncinach spise pretizenej...

+1/0
6.1.2014 10:29

J60a72r19o42s56l85a30v 56K95a55d60l96e73c 2793933461295

Ano, jen ještě, že přímo v zákoně je řeč i o nákladu a rychlosti, takže pokud kamión nedosáhne NA ROVINNĚ, tak tam nemá co dělat. V kopci mají zvláštní pruhy a to, že nesmí předjíždět atd - je na jinou debatu.

0/0
6.1.2014 10:51

J29a74r57o47s48l28a53v 76K72a58d76l66e84c 2513963391555

Jedná se o takzvanou konstrukční rychlost vozidla... pak v případě závady, pro níž není možno dosáhnout rychlosti... futuristicky je pak i výrobní vadou vozidla, že v mlze nemůže jet bezpečně rychleji než je brzdná dráha dle viditelnosti řidiče... trochu vyhláška zapomněla i na samotného řidiče, který i když bude mít vozidlo splňující podmínky a pojede pod rychlost... snad jen omezování silničního provozu...

+1/0
6.1.2014 10:45

J60i34n33d91ř94i65c19h 42Š71k87o87p14e57k 4675551850645

pleteš si pojmy a dojmy.

Na dálnici nesmíš pokud konstrukční rychlost je do 80 km/h, případně ji musíš opustit, pokud stav automobilu či nákladu nedovolí jet rychleji než 80.

Pokud je náledí či mlha, samozřejmě můžeš jet i pomaleji než 80

0/0
7.1.2014 7:15

R84o87m53a22n 21P54y64t65e83l 4369529883213

Na dálnici i silnici pro motorová vozidla samozřejmě platí, že max. povolenou rychlostí 130 km/hod. není možné bezpečně jezdit v době snížené viditelnosti za mlhy, deště a sněhových přeháněk. Doporučená rychlost je v těchto případech max. 60-80 km/hod., za mlhy ještě mnohem méně. V některých zemích je dokonce přikázáno pohybovat se za těchto podmínek jen předepsanou rychlostí, např. 50 km/hod, čímž vznikne menší riziko, že vozidlo řítící se za Vámi stotřicet do Vás zezadu nenarazí. U nás toto bohužel zatím neplatí, proto se nedoporučuje jezdit za mlhy po dálnici. zdroj http://www.dalnice.com/pravidla/pravidla.htm

0/0
6.1.2014 10:59

J13o63s67e27f 28B68r23o36ž33k19a 6484142768407

V Německu mají na dálnicích světelné informační panely, kde stanoví jakou rychlostí se lze na daném úseku, případně jízdním pruhu pohybovat a píší tam také proč.

0/0
6.1.2014 15:01

M65a72r24t90i30n 80L30u66k18e84š 3436481791675

U těchto článků by měla být vždycky rada pro slabomyslné řidiče ohledně používání mlhovek. Protože tito jinak v zájmu pseudobezpečnosti po usednutí do auta okamžitě zapínají výše uvedené světlo a mají pocit, jak jsou báječně zodpovědní.

Díky takovým jelitům jsem si z ranní jízdy s klukem do školky přes město odnesl památku v podobě rudého kruhu před očima, který budu rozkoukávat ještě odpoledne. Díky R^

+17/0
6.1.2014 8:58

L36a21d39i66s52l60a83v 33A45n40t48o86š 7728373608784

Mluvite mi z duse. Kazda inverze v Praze znamena, ze si deti mohou pozapinat vsechna svetelka, co maji.

+4/0
6.1.2014 9:27

I15v17o 44H24a98b92e69r44l31a18n89d 9464559829839

I mně mluvíte z duše. Zejména u všech těch felícií, fábií a jiných nákupních tašek, co každý rozsvítí jak Las Vegas... "Hele, co tu všechno mám!" :-/

+5/−2
6.1.2014 9:48

R79o87m54a10n 22P79y81t61e25l 4559419363823

Radši sto slabomyslných řidičů s mlhovkami než jeden se zacákanýma zadníma světlama a jednou prasklou žárovkou. ;-)

+5/0
6.1.2014 10:45

Z52d43e18n92ě15k 38L78i35p14s65k67ý 1427507939442

Mafro, dali jste naprosto neaktuální snímek i s textem, který neodpovídá pravdě ! Taková námraza byla na Vysočině před vánocemi, od té doby žádné stromy nepadaly. Nebuďte takoví diletanti, matete čtenáře.

+3/0
6.1.2014 8:25

T44o69m47á77š 62K56r68a98u27s 6366476984

Po dešti námraza??Není to spíše náledí? ;-)

+5/0
6.1.2014 8:18

T33o55m28i67k 67M65e85t91e87o 8984961406263

Zajisté. Námraza vzniká z mrznoucích mlh.

+2/0
6.1.2014 10:21

L13u58c75i31e 86B66l70a84n46i26c55k18á 2625733359831

...no, auta jsou u nás obalena tenkou vrstvičkou ledových květů ....večer a v noci pršelo - a k ránu to všechno zamrzlo - ještě že nemusím dneska osekávat auto !!

+1/0
6.1.2014 8:07

J43a90n 65S66a39l55o78m84o97n 4109750641125

To jsou ty moderní měniče v tramvajích a trolejbusech. Dřív, když regulace ještě byla odporová, nebo u starší tyrystorové regulace, stačilo jen vyměnit "botičky" na zběračích a nasadit zběrače někde, kde nebylo namrzlo. Pak se už vyjelo a ony si to ty zběrače seškrábly. Případně se zvýšil odběr do topení a odporníku a troleje rozmrzli vlastním odporem a zahřátím. Odporové regulaci výkyvy napětí moc nevadili, tyrystorová to zvládala taky (po přepnutí do režimu "námraza"). Jen ty dnešní frekvenčáky s tím mají holt dost problémů a podle toho to pak taky vypadá.

+2/−1
6.1.2014 8:01

V55á45c72l16a61v 59V97á92c76l40a68v 2766238855395

Zběrače se "Z" jsem ještě nečetl:-) A problémy nebyly v tramvajích, ale ve výhybkách a u trolejbusů s ledem na silnici.... A krásně svítící namrzlé troleje je možné vidět i u 15T, která má vaší terminologií "frekvenčák".

+1/−1
6.1.2014 8:38

J72a59n 14S91a59l17o54m18o40n 4729850561785

Přiznávám, že moje čeština občas kulhá na obě nohy a stydím se za to. Pokud je to jak říkáte, tak se pak nedivím, že to nevyjelo, případně nedojelo, ale to (v případě trolejbusů) asi měly stejné problémy i autobusy.

No a s tím frekvenčním měničem. Jako bývalý projektant ze Škody Ostrov vím, jaké jsme měli v tomto směru potíže. Ne že by se nám to nepovedlo vyřešit, ale zkrátka starší řešení byla mnohem jednodušší :-)

+2/0
6.1.2014 8:43

V89á33c85l90a16v 82V90á80c81l11a10v 2236378905665

S tím dokážu i jako laik souhlas, že nastavení odporového stupně přímo na kontroleru moc netrápilo kolísání sítě či přechoďáky :-)

0/−1
6.1.2014 9:58

O59t96t89o 26Z68d48r21á47h94a83l14a 2931111369425

Oni s tím neměl problém pouze trolejbus se stykačema. Ten se vždy používal v kombinaci s uhlíky s větším obsahem mědi. Jinak velké problémy působí zamrzání vzduchových systémů.

To Vaše chlubení že jste byl konstruktér v Ostrově je opravdu mimo mísu.

Co Vám říká 14TR nultá série - to byly šmejdy co?????

+2/0
6.1.2014 9:21

J43a75n 12S28a12l52o53m77o70n 4399930581895

Stějně jako 21Tr "nulté serie". Máte vůbec tušení jak složité je vychytat všechny "mouchy" na takovém vozidle? Navíc já byl konstruktérem přes elektrickou část, nikoli přes karoserii, která na 14Tr "nulté série" způsobovala díky malé tuhosti docela dost problémů, hlavně s praskáním skel, ale to je historie o něco starší než jsem já :-). Já pracoval až na 14TrM, 15TrM a 21Tr. Mimoto jsem se nechlubil, jen jsem to konstatoval a nevidím důvod proč bych se měl stydět za to že jsem tam byl konstruktérem.

"Zamrzání vzduchu" byl vždycky velký problém, který jsme se pokoušeli (ne vždy úspěšně) řešit odvlhčovačem vzduchu zamontovaným do vzduchového systému. On totiž nezamrzá vzduch (na to je opravdu malá zima), ale vlhkost kterou ten vzduch obsahuje.

+5/0
6.1.2014 9:31

O57t14t77o 32Z26d87r57á43h82a68l86a 2391781859905

Ta 14TR nultá série neměla problém s praskáním skel ale karosérií, unás brzo skončily tyto vozy v kopřivách. Poslední vůz této série jsem poslal do kopřiv osobně.

Elektrická výzbroj je samostatná kapitola to radši nebudu rozebírat.

+1/0
6.1.2014 9:39

J89a53n 49S67a34l21o18m88o23n 4169280291865

Ono už rozebírat tu elektrovýzbroj ani nemá smysl. Kdysi jsem chtěl po údržbářích z DP aby mi psali co mají za potíže a dělali tak nějakou zpětnou vazbu, ale nějak se jim do toho nechtělo. Asi je pro ně snažší nadávat že to stojí za houby, než aby přesně řekli co jim kde vadí a dělá problémy. S podobným přístupem se setkávám i teď. Prostě obecně se řekne že je to k ničemu, ale když se člověk ptá konkrétně co je k ničemu, tak mu to nikdo není schopen říct.

+3/0
6.1.2014 11:13

D73a89n30i88e90l15a 80U77r23b78a98n60o17v24á 2884320665626

Jojo, dneska byl ten led na předním skle nějaké zvláštní kvality, vůbec to nešlo oškrábat.:-/

+6/0
6.1.2014 7:34

K70v68ě50t14o15s50l89a78v 66N23y36t73r51a 9246628808227

To buďte ještě rádi, v Kanadě jim i auta přimrzla k silnici, to se škrábe hůře.:-)

+6/0
6.1.2014 8:04

T49o58m95á10š 11K29r20a76u73s 6506176274

Přesně tak.Už jsem chtěl tu finskou škrabku co jinak bezvadně škrábala reklamovat :-).

+1/0
6.1.2014 8:19

P95e29t65r 55R53e57m59e46š 5691845792

To je hrozné počasí letošní zimu, jen samé ledovky, teploty připínající spíše jaro a přitom jaro není, buď měla být zima se vším všudy a nebo už rovnou jaro, ale počasí se holt nedá poručit :-(

+2/0
6.1.2014 7:31

M98i21l47o67s50l48a37v 83U96r35b11a48n 4738709610693

Jaro je. Ze psa jsem tahal dvě klíšťata. Jestli to, protože zima stojí za prd, na jaře nevymrzne, máme se v létě a na podzim na co těšit

+3/0
6.1.2014 8:45

L48u39k37á40š 10Š81u61s69t93r 3705283968663

Boškov????? :-O

+5/0
6.1.2014 6:58

M13i44c52h63a77l 95M88i62c61h69a38l 1466652208

Autor článku pouze testuje vaší ostražitost... A nebo nepije fernet :D

+4/0
6.1.2014 7:11

J91a94n 79W90o83l90f 8864210161423

Nebo ho pije moc.

+2/0
6.1.2014 7:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.