Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kluzkých cestách ráno bouraly desítky aut, tři dálnice zahalila mlha

Námraza pokryla většinu území Čech. Nejvíce nebezpečných silnic hlásí řidiči ze severu a západu Čech. Kvůli námraze na trolejích ráno v Plzni nejezdily tramvaje a trolejbusy. Mlha komplikuje jízdu na některých úsecích dálnic D1, D5 a D8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D48a93v33i96d 96P35r37a80ž88á82k 6864582602616

Jestliže mlha zavalila Červenou Hospodu, je nejlepším řešením v hospodě sečkat, až mlha opadne.

+2/0
6.1.2014 10:47

R67o31m72a32n 23P56y59t40e96l 4619169723293

Jenže v hospodě se zacyklím, tam mám mlhu za chvíli a ne a ne se z ní dostat.

0/0
6.1.2014 10:50

J48i18n96d92ř27i35c79h 74Š96k58o14p32e35k 4915501470875

musíš počkat, než dorazí bouřka, která vyjasní počasí ;-D;-D

0/0
7.1.2014 7:12

A37l17e94x84a45n54d74r 97K12o95s60t90k44a 5919106459296

Na D8 je kvůli mlze viditelnost 30m. To by mě zajímalo, jaká by byla za takových podmínek bezpečná rychlost.. Ono totiž dovolených 130 km/h tak nějak odpovídá 30m za vteřinu. A viditelnost na vteřinu jízdy mi moc bezpečná nepřijde, když "dupnout na brzdy" trvá cca půl vteřiny. (než si oko všimne překážky, než mozek nařídí brzdit, než noha přešlápne a než brzdy začnou doopravdy brzdit)

+4/−1
6.1.2014 9:19
Foto

L64a60d49i73s89l64a43v 36A86n56t75o72š 7198333338484

Co je tohle za uvahu??? :-D

+3/−1
6.1.2014 9:24

M55i23c27h45a22l 52C32h60a47l51u36p76a 6778450669693

Zkus si zjistit rozdíl mezi nejvyšší dovolenou rychlostí a přiměřenou. Maximálně má smysl diskutovat o minimální rychlosti 80km/h, ale ta za takových podmínek předpokládám neplatí.

+6/0
6.1.2014 9:26

D39a34v55i31d 82P37r86a42ž15á30k 6124282862516

Minimální rychlost 80 km/h nemusí platit ani za "normálních" podmínek.

80 km/h je pouze hranice pro určení, kdo na dálnici může a kdo nikoliv, ovšem nutně neznamená, že touto rychlostí se musí jet. Např. i za slunečného dne s dobrou viditelností nejsou některé kamiony schopny stoupat do kopce osmdesátkou. :-)

+1/0
6.1.2014 10:49

M36i32r51o67s20l53a53v 31B11u29d48a 9962512387262

Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu kzávadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovném úseku rychlosti nejméně 80km/hod. musí řidič dálniciopustit na nejbližším výjezdu.

Z toho vyplývá, že není na dálnici přípustnévjíždět, jestliže pro poruchu nemůže vozidlo dosáhnout stanovenérychlosti 80 km/hod.

Stejně tak na dálnici nesmějívjíždět vozidla, která nemohou stanovené rychlosti dosáhnout kvůli svémuzatížení nákladem.

0/0
6.1.2014 11:11

D90a98v20i77d 39P16r48a93ž98á91k 6344392892576

Na rovném úseku!!

+1/0
6.1.2014 12:09

Ř79e46h12o58ř 29V63l84a50s54á93k 2984594851806

Za mlhy rozhodně není dovoleno jet 130 km/h. ;-)

+3/0
6.1.2014 9:37

V34á29c63l88a89v 89V76á13c20l28a76v 2726958265135

Tak 50km/h .. Reakční doba + brzdná dráha = cca 30m

0/−1
6.1.2014 9:41

A73l20e60x28a91n21d70r 67K59o48s79t96k36a 5249696339446

Jenže 50 se na dálnici jet nesmí, proto mě zajímá, jak to je "dle předpisů".

+3/−1
6.1.2014 9:49

J16a87r17o28s67l15a75v 11L67e88b69e98d47a 3106869217530

Podle předpisů máte jet tak, abyste zastavil na vzdálenost, na kterou máte rozhled...

Prostudujte §18/3 a §35/1 a pak si jděte znova pro papíry ;-)

+8/0
6.1.2014 9:54

A37l90e35x48a35n61d41r 18K92o30s40t51k95a 5169826149176

Jenže současně s tím je na dálnici minimální dovolená rychlost 80, pokud vím. Takže, když viditelnost nedovoluje jet 80, tak se na dálnici vůbec nesmí, nebo jak?

+1/0
6.1.2014 10:09

J48a60r19o24s65l91a91v 23K25a19d12l77e88c 2493423951495

Pokud vozidlo nebo řidič nemůže dosáhnout předepsané rychlosti, pak je povinen na nejbližším sjezdu tuto komunikaci opustit = prázdná dálnice;-) = a tak by to mělo fungovat, jinak za nehodu pak nese plnou odpovědnost řidič a ne silničáři...

0/−1
6.1.2014 10:19

J12a25r94o53s80l48a81v 66L35e95b81e79d37a 3476729917630

Chjo... Žádná "předepsaná rychlost" není stanovena. Pokud nelze z důvodu závady (!) dosáhnout 80 km/h, pak musí vypadnout. To se ale netýká povětrnostních podmínek apod.

Kdyby jel méně než 80, aniž by k tomu byl důvod, pak jde o bezdůvodně pomalou jízdu.

+2/0
6.1.2014 10:24

J94a79r71o91s28l76a68v 56K42a47d25l97e89c 2513503111635

Souhlas, já bych za takových podmínek (mlha), po dálnici nejel už kvůli ostatním řidičům - protože vím jaký jsou to h.vada...;-)

+2/0
6.1.2014 10:47

J19a43r11o90s53l17a38v 74L83e35b66e26d43a 3396749407260

Ne, to není pravda. http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361

Přečtěte si "provoz na dálnici", zejména §36 (2) a §37

+1/0
6.1.2014 10:20

J56o77s10e69f 40B32r76o76ž21k91a 6484282198977

To neřešte. Když je nehoda tak stejně všichni stojí a nejedou. Hustá mlha, sněžení, déšť, zatopená silnice a jiné jsou vyšší moc. V tom případě zákonem stanovené bláboly o rychlosti neplatí. Je třeba zákon prostudovat do všech detailů, včetně výkladu.

0/0
6.1.2014 14:58

M90a37r85e46k 18T82o29m93á87š 9284845886117

no jak ?udělat znovu papíry , když nevíš jak se má jezdit ...

+1/−1
6.1.2014 10:21

S84t30e75p30a81n 67T25o21t34h 8538849185738

Nejedna se nahodou o konstrukcni rychlost vozidla, ktera nesmi byt mensi nez 80km/h? Chtel bych videt jet kamion na vysocine minimalne 80km/h, kdyz je plnej, v nasich koncinach spise pretizenej...

+1/0
6.1.2014 10:29

J70a68r75o40s26l82a44v 16K56a28d51l11e87c 2933173731575

Ano, jen ještě, že přímo v zákoně je řeč i o nákladu a rychlosti, takže pokud kamión nedosáhne NA ROVINNĚ, tak tam nemá co dělat. V kopci mají zvláštní pruhy a to, že nesmí předjíždět atd - je na jinou debatu.

0/0
6.1.2014 10:51

J16a80r22o47s86l75a36v 71K72a97d36l39e75c 2263613911325

Jedná se o takzvanou konstrukční rychlost vozidla... pak v případě závady, pro níž není možno dosáhnout rychlosti... futuristicky je pak i výrobní vadou vozidla, že v mlze nemůže jet bezpečně rychleji než je brzdná dráha dle viditelnosti řidiče... trochu vyhláška zapomněla i na samotného řidiče, který i když bude mít vozidlo splňující podmínky a pojede pod rychlost... snad jen omezování silničního provozu...

+1/0
6.1.2014 10:45

J73i55n32d29ř51i54c72h 27Š49k23o28p11e40k 4665371260275

pleteš si pojmy a dojmy.

Na dálnici nesmíš pokud konstrukční rychlost je do 80 km/h, případně ji musíš opustit, pokud stav automobilu či nákladu nedovolí jet rychleji než 80.

Pokud je náledí či mlha, samozřejmě můžeš jet i pomaleji než 80

0/0
7.1.2014 7:15

R78o37m12a91n 58P30y88t63e89l 4219709183293

Na dálnici i silnici pro motorová vozidla samozřejmě platí, že max. povolenou rychlostí 130 km/hod. není možné bezpečně jezdit v době snížené viditelnosti za mlhy, deště a sněhových přeháněk. Doporučená rychlost je v těchto případech max. 60-80 km/hod., za mlhy ještě mnohem méně. V některých zemích je dokonce přikázáno pohybovat se za těchto podmínek jen předepsanou rychlostí, např. 50 km/hod, čímž vznikne menší riziko, že vozidlo řítící se za Vámi stotřicet do Vás zezadu nenarazí. U nás toto bohužel zatím neplatí, proto se nedoporučuje jezdit za mlhy po dálnici. zdroj http://www.dalnice.com/pravidla/pravidla.htm

0/0
6.1.2014 10:59

J88o74s83e35f 12B83r10o11ž82k61a 6694912248577

V Německu mají na dálnicích světelné informační panely, kde stanoví jakou rychlostí se lze na daném úseku, případně jízdním pruhu pohybovat a píší tam také proč.

0/0
6.1.2014 15:01

M86a57r54t95i95n 72L48u10k44e22š 3946711631735

U těchto článků by měla být vždycky rada pro slabomyslné řidiče ohledně používání mlhovek. Protože tito jinak v zájmu pseudobezpečnosti po usednutí do auta okamžitě zapínají výše uvedené světlo a mají pocit, jak jsou báječně zodpovědní.

Díky takovým jelitům jsem si z ranní jízdy s klukem do školky přes město odnesl památku v podobě rudého kruhu před očima, který budu rozkoukávat ještě odpoledne. Díky R^

+17/0
6.1.2014 8:58
Foto

L97a62d89i81s16l77a15v 98A22n64t81o11š 7248423788354

Mluvite mi z duse. Kazda inverze v Praze znamena, ze si deti mohou pozapinat vsechna svetelka, co maji.

+4/0
6.1.2014 9:27

I28v39o 87H37a73b16e13r62l26a21n33d 9254369839909

I mně mluvíte z duše. Zejména u všech těch felícií, fábií a jiných nákupních tašek, co každý rozsvítí jak Las Vegas... "Hele, co tu všechno mám!" :-/

+5/−2
6.1.2014 9:48

R88o87m37a47n 19P62y17t12e41l 4509189523543

Radši sto slabomyslných řidičů s mlhovkami než jeden se zacákanýma zadníma světlama a jednou prasklou žárovkou. ;-)

+5/0
6.1.2014 10:45

Z82d40e89n46ě84k 12L42i69p52s33k84ý 1697877829782

Mafro, dali jste naprosto neaktuální snímek i s textem, který neodpovídá pravdě ! Taková námraza byla na Vysočině před vánocemi, od té doby žádné stromy nepadaly. Nebuďte takoví diletanti, matete čtenáře.

+3/0
6.1.2014 8:25

T53o60m92á75š 95K37r97a20u35s 6536516864

Po dešti námraza??Není to spíše náledí? ;-)

+5/0
6.1.2014 8:18

T19o76m80i35k 41M64e93t19e70o 7378917352897

Zajisté. Námraza vzniká z mrznoucích mlh.

+2/0
6.1.2014 10:21

L88u55c27i84e 23B33l91a28n28i61c96k56á 2585783859121

...no, auta jsou u nás obalena tenkou vrstvičkou ledových květů ....večer a v noci pršelo - a k ránu to všechno zamrzlo - ještě že nemusím dneska osekávat auto !!

+1/0
6.1.2014 8:07

J91a36n 59S57a90l81o43m56o14n 4449550271845

To jsou ty moderní měniče v tramvajích a trolejbusech. Dřív, když regulace ještě byla odporová, nebo u starší tyrystorové regulace, stačilo jen vyměnit "botičky" na zběračích a nasadit zběrače někde, kde nebylo namrzlo. Pak se už vyjelo a ony si to ty zběrače seškrábly. Případně se zvýšil odběr do topení a odporníku a troleje rozmrzli vlastním odporem a zahřátím. Odporové regulaci výkyvy napětí moc nevadili, tyrystorová to zvládala taky (po přepnutí do režimu "námraza"). Jen ty dnešní frekvenčáky s tím mají holt dost problémů a podle toho to pak taky vypadá.

+2/−1
6.1.2014 8:01

V43á88c64l82a70v 47V97á30c78l35a65v 2736848835615

Zběrače se "Z" jsem ještě nečetl:-) A problémy nebyly v tramvajích, ale ve výhybkách a u trolejbusů s ledem na silnici.... A krásně svítící namrzlé troleje je možné vidět i u 15T, která má vaší terminologií "frekvenčák".

+1/−1
6.1.2014 8:38

J16a78n 67S46a60l91o50m88o43n 4629480411645

Přiznávám, že moje čeština občas kulhá na obě nohy a stydím se za to. Pokud je to jak říkáte, tak se pak nedivím, že to nevyjelo, případně nedojelo, ale to (v případě trolejbusů) asi měly stejné problémy i autobusy.

No a s tím frekvenčním měničem. Jako bývalý projektant ze Škody Ostrov vím, jaké jsme měli v tomto směru potíže. Ne že by se nám to nepovedlo vyřešit, ale zkrátka starší řešení byla mnohem jednodušší :-)

+2/0
6.1.2014 8:43

V45á50c65l29a57v 71V11á76c62l67a92v 2956258635925

S tím dokážu i jako laik souhlas, že nastavení odporového stupně přímo na kontroleru moc netrápilo kolísání sítě či přechoďáky :-)

0/−1
6.1.2014 9:58

O15t80t31o 34Z18d58r72á51h38a75l59a 2471821969235

Oni s tím neměl problém pouze trolejbus se stykačema. Ten se vždy používal v kombinaci s uhlíky s větším obsahem mědi. Jinak velké problémy působí zamrzání vzduchových systémů.

To Vaše chlubení že jste byl konstruktér v Ostrově je opravdu mimo mísu.

Co Vám říká 14TR nultá série - to byly šmejdy co?????

+2/0
6.1.2014 9:21

J92a37n 84S59a88l24o89m25o17n 4659360891155

Stějně jako 21Tr "nulté serie". Máte vůbec tušení jak složité je vychytat všechny "mouchy" na takovém vozidle? Navíc já byl konstruktérem přes elektrickou část, nikoli přes karoserii, která na 14Tr "nulté série" způsobovala díky malé tuhosti docela dost problémů, hlavně s praskáním skel, ale to je historie o něco starší než jsem já :-). Já pracoval až na 14TrM, 15TrM a 21Tr. Mimoto jsem se nechlubil, jen jsem to konstatoval a nevidím důvod proč bych se měl stydět za to že jsem tam byl konstruktérem.

"Zamrzání vzduchu" byl vždycky velký problém, který jsme se pokoušeli (ne vždy úspěšně) řešit odvlhčovačem vzduchu zamontovaným do vzduchového systému. On totiž nezamrzá vzduch (na to je opravdu malá zima), ale vlhkost kterou ten vzduch obsahuje.

+5/0
6.1.2014 9:31

O12t14t78o 66Z95d35r34á49h56a67l19a 2391361919925

Ta 14TR nultá série neměla problém s praskáním skel ale karosérií, unás brzo skončily tyto vozy v kopřivách. Poslední vůz této série jsem poslal do kopřiv osobně.

Elektrická výzbroj je samostatná kapitola to radši nebudu rozebírat.

+1/0
6.1.2014 9:39

J76a28n 94S50a39l79o69m78o12n 4879780431265

Ono už rozebírat tu elektrovýzbroj ani nemá smysl. Kdysi jsem chtěl po údržbářích z DP aby mi psali co mají za potíže a dělali tak nějakou zpětnou vazbu, ale nějak se jim do toho nechtělo. Asi je pro ně snažší nadávat že to stojí za houby, než aby přesně řekli co jim kde vadí a dělá problémy. S podobným přístupem se setkávám i teď. Prostě obecně se řekne že je to k ničemu, ale když se člověk ptá konkrétně co je k ničemu, tak mu to nikdo není schopen říct.

+3/0
6.1.2014 11:13

D65a40n19i10e91l46a 60U33r73b54a67n26o11v87á 2684860375906

Jojo, dneska byl ten led na předním skle nějaké zvláštní kvality, vůbec to nešlo oškrábat.:-/

+6/0
6.1.2014 7:34

K78v83ě63t33o24s87l17a94v 63N71y34t19r86a 9926468548167

To buďte ještě rádi, v Kanadě jim i auta přimrzla k silnici, to se škrábe hůře.:-)

+6/0
6.1.2014 8:04

T40o11m78á29š 35K98r55a26u94s 6306946714

Přesně tak.Už jsem chtěl tu finskou škrabku co jinak bezvadně škrábala reklamovat :-).

+1/0
6.1.2014 8:19

P62e67t90r 43R11e51m51e46š 5801765852

To je hrozné počasí letošní zimu, jen samé ledovky, teploty připínající spíše jaro a přitom jaro není, buď měla být zima se vším všudy a nebo už rovnou jaro, ale počasí se holt nedá poručit :-(

+2/0
6.1.2014 7:31

M84i14l39o65s68l12a30v 58U38r17b51a23n 4798959890103

Jaro je. Ze psa jsem tahal dvě klíšťata. Jestli to, protože zima stojí za prd, na jaře nevymrzne, máme se v létě a na podzim na co těšit

+3/0
6.1.2014 8:45

L64u37k33á67š 71Š21u73s67t10r 3705503958593

Boškov????? :-O

+5/0
6.1.2014 6:58

M45i13c64h93a29l 12M43i50c93h26a59l 1356282748

Autor článku pouze testuje vaší ostražitost... A nebo nepije fernet :D

+4/0
6.1.2014 7:11

J34a59n 48W30o31l55f 8604450261483

Nebo ho pije moc.

+2/0
6.1.2014 7:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.