Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kluzkých cestách ráno bouraly desítky aut, tři dálnice zahalila mlha

Námraza pokryla většinu území Čech. Nejvíce nebezpečných silnic hlásí řidiči ze severu a západu Čech. Kvůli námraze na trolejích ráno v Plzni nejezdily tramvaje a trolejbusy. Mlha komplikuje jízdu na některých úsecích dálnic D1, D5 a D8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D11a23v47i36d 81P43r51a84ž34á94k 6664552152286

Jestliže mlha zavalila Červenou Hospodu, je nejlepším řešením v hospodě sečkat, až mlha opadne.

+2/0
6.1.2014 10:47

R49o83m23a94n 68P92y45t70e24l 4119859633843

Jenže v hospodě se zacyklím, tam mám mlhu za chvíli a ne a ne se z ní dostat.

0/0
6.1.2014 10:50

J59i91n68d15ř81i50c49h 81Š19k38o18p61e83k 4555931500265

musíš počkat, než dorazí bouřka, která vyjasní počasí ;-D;-D

0/0
7.1.2014 7:12

A82l69e45x87a44n87d79r 48K42o69s96t39k97a 5469506279576

Na D8 je kvůli mlze viditelnost 30m. To by mě zajímalo, jaká by byla za takových podmínek bezpečná rychlost.. Ono totiž dovolených 130 km/h tak nějak odpovídá 30m za vteřinu. A viditelnost na vteřinu jízdy mi moc bezpečná nepřijde, když "dupnout na brzdy" trvá cca půl vteřiny. (než si oko všimne překážky, než mozek nařídí brzdit, než noha přešlápne a než brzdy začnou doopravdy brzdit)

+4/−1
6.1.2014 9:19
Foto

L91a91d64i88s84l15a65v 46A40n54t15o42š 7838463518304

Co je tohle za uvahu??? :-D

+3/−1
6.1.2014 9:24

M97i27c26h28a95l 24C13h87a65l49u80p52a 6528200919673

Zkus si zjistit rozdíl mezi nejvyšší dovolenou rychlostí a přiměřenou. Maximálně má smysl diskutovat o minimální rychlosti 80km/h, ale ta za takových podmínek předpokládám neplatí.

+6/0
6.1.2014 9:26

D44a36v63i11d 84P36r97a64ž79á51k 6134422742166

Minimální rychlost 80 km/h nemusí platit ani za "normálních" podmínek.

80 km/h je pouze hranice pro určení, kdo na dálnici může a kdo nikoliv, ovšem nutně neznamená, že touto rychlostí se musí jet. Např. i za slunečného dne s dobrou viditelností nejsou některé kamiony schopny stoupat do kopce osmdesátkou. :-)

+1/0
6.1.2014 10:49

M58i32r54o19s98l28a33v 98B61u76d87a 9762322457332

Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu kzávadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovném úseku rychlosti nejméně 80km/hod. musí řidič dálniciopustit na nejbližším výjezdu.

Z toho vyplývá, že není na dálnici přípustnévjíždět, jestliže pro poruchu nemůže vozidlo dosáhnout stanovenérychlosti 80 km/hod.

Stejně tak na dálnici nesmějívjíždět vozidla, která nemohou stanovené rychlosti dosáhnout kvůli svémuzatížení nákladem.

0/0
6.1.2014 11:11

D22a92v30i61d 46P97r57a82ž50á44k 6714282602486

Na rovném úseku!!

+1/0
6.1.2014 12:09

Ř54e21h70o23ř 59V89l57a97s43á20k 2724434451746

Za mlhy rozhodně není dovoleno jet 130 km/h. ;-)

+3/0
6.1.2014 9:37

V85á22c18l14a62v 40V67á57c82l79a37v 2186118495135

Tak 50km/h .. Reakční doba + brzdná dráha = cca 30m

0/−1
6.1.2014 9:41

A73l37e10x72a59n16d65r 27K62o71s54t75k23a 5599196889136

Jenže 50 se na dálnici jet nesmí, proto mě zajímá, jak to je "dle předpisů".

+3/−1
6.1.2014 9:49

J62a81r95o38s36l67a65v 30L80e95b38e89d84a 3516889177940

Podle předpisů máte jet tak, abyste zastavil na vzdálenost, na kterou máte rozhled...

Prostudujte §18/3 a §35/1 a pak si jděte znova pro papíry ;-)

+8/0
6.1.2014 9:54

A69l81e72x70a84n67d30r 93K54o41s18t63k53a 5979726909346

Jenže současně s tím je na dálnici minimální dovolená rychlost 80, pokud vím. Takže, když viditelnost nedovoluje jet 80, tak se na dálnici vůbec nesmí, nebo jak?

+1/0
6.1.2014 10:09

J54a28r53o73s46l69a44v 51K78a20d36l37e77c 2303643681285

Pokud vozidlo nebo řidič nemůže dosáhnout předepsané rychlosti, pak je povinen na nejbližším sjezdu tuto komunikaci opustit = prázdná dálnice;-) = a tak by to mělo fungovat, jinak za nehodu pak nese plnou odpovědnost řidič a ne silničáři...

0/−1
6.1.2014 10:19

J89a36r25o41s77l24a74v 43L81e35b56e65d36a 3976649977600

Chjo... Žádná "předepsaná rychlost" není stanovena. Pokud nelze z důvodu závady (!) dosáhnout 80 km/h, pak musí vypadnout. To se ale netýká povětrnostních podmínek apod.

Kdyby jel méně než 80, aniž by k tomu byl důvod, pak jde o bezdůvodně pomalou jízdu.

+2/0
6.1.2014 10:24

J95a70r63o30s33l22a38v 28K15a56d92l66e75c 2203523941355

Souhlas, já bych za takových podmínek (mlha), po dálnici nejel už kvůli ostatním řidičům - protože vím jaký jsou to h.vada...;-)

+2/0
6.1.2014 10:47

J17a46r74o91s76l13a77v 39L63e43b86e85d52a 3226719387270

Ne, to není pravda. http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361

Přečtěte si "provoz na dálnici", zejména §36 (2) a §37

+1/0
6.1.2014 10:20

J33o93s14e96f 66B24r86o22ž72k67a 6814762158257

To neřešte. Když je nehoda tak stejně všichni stojí a nejedou. Hustá mlha, sněžení, déšť, zatopená silnice a jiné jsou vyšší moc. V tom případě zákonem stanovené bláboly o rychlosti neplatí. Je třeba zákon prostudovat do všech detailů, včetně výkladu.

0/0
6.1.2014 14:58

M14a69r11e89k 28T33o67m29á66š 9854895686777

no jak ?udělat znovu papíry , když nevíš jak se má jezdit ...

+1/−1
6.1.2014 10:21

S50t42e61p44a31n 38T58o86t57h 8908379505318

Nejedna se nahodou o konstrukcni rychlost vozidla, ktera nesmi byt mensi nez 80km/h? Chtel bych videt jet kamion na vysocine minimalne 80km/h, kdyz je plnej, v nasich koncinach spise pretizenej...

+1/0
6.1.2014 10:29

J87a78r14o45s94l62a57v 28K82a25d51l32e53c 2143583141365

Ano, jen ještě, že přímo v zákoně je řeč i o nákladu a rychlosti, takže pokud kamión nedosáhne NA ROVINNĚ, tak tam nemá co dělat. V kopci mají zvláštní pruhy a to, že nesmí předjíždět atd - je na jinou debatu.

0/0
6.1.2014 10:51

J28a17r96o46s46l79a20v 33K60a47d55l37e55c 2783733481955

Jedná se o takzvanou konstrukční rychlost vozidla... pak v případě závady, pro níž není možno dosáhnout rychlosti... futuristicky je pak i výrobní vadou vozidla, že v mlze nemůže jet bezpečně rychleji než je brzdná dráha dle viditelnosti řidiče... trochu vyhláška zapomněla i na samotného řidiče, který i když bude mít vozidlo splňující podmínky a pojede pod rychlost... snad jen omezování silničního provozu...

+1/0
6.1.2014 10:45

J45i87n24d31ř89i37c20h 58Š66k26o20p21e77k 4335101820315

pleteš si pojmy a dojmy.

Na dálnici nesmíš pokud konstrukční rychlost je do 80 km/h, případně ji musíš opustit, pokud stav automobilu či nákladu nedovolí jet rychleji než 80.

Pokud je náledí či mlha, samozřejmě můžeš jet i pomaleji než 80

0/0
7.1.2014 7:15

R71o29m52a84n 50P98y92t22e44l 4249129893373

Na dálnici i silnici pro motorová vozidla samozřejmě platí, že max. povolenou rychlostí 130 km/hod. není možné bezpečně jezdit v době snížené viditelnosti za mlhy, deště a sněhových přeháněk. Doporučená rychlost je v těchto případech max. 60-80 km/hod., za mlhy ještě mnohem méně. V některých zemích je dokonce přikázáno pohybovat se za těchto podmínek jen předepsanou rychlostí, např. 50 km/hod, čímž vznikne menší riziko, že vozidlo řítící se za Vámi stotřicet do Vás zezadu nenarazí. U nás toto bohužel zatím neplatí, proto se nedoporučuje jezdit za mlhy po dálnici. zdroj http://www.dalnice.com/pravidla/pravidla.htm

0/0
6.1.2014 10:59

J46o77s82e56f 68B69r88o15ž38k79a 6864862788627

V Německu mají na dálnicích světelné informační panely, kde stanoví jakou rychlostí se lze na daném úseku, případně jízdním pruhu pohybovat a píší tam také proč.

0/0
6.1.2014 15:01

M10a21r82t24i55n 54L33u16k53e95š 3216931881305

U těchto článků by měla být vždycky rada pro slabomyslné řidiče ohledně používání mlhovek. Protože tito jinak v zájmu pseudobezpečnosti po usednutí do auta okamžitě zapínají výše uvedené světlo a mají pocit, jak jsou báječně zodpovědní.

Díky takovým jelitům jsem si z ranní jízdy s klukem do školky přes město odnesl památku v podobě rudého kruhu před očima, který budu rozkoukávat ještě odpoledne. Díky R^

+17/0
6.1.2014 8:58
Foto

L19a54d22i18s67l39a79v 42A38n30t63o39š 7928253438494

Mluvite mi z duse. Kazda inverze v Praze znamena, ze si deti mohou pozapinat vsechna svetelka, co maji.

+4/0
6.1.2014 9:27

I65v97o 71H45a92b10e61r10l55a45n13d 9394339869459

I mně mluvíte z duše. Zejména u všech těch felícií, fábií a jiných nákupních tašek, co každý rozsvítí jak Las Vegas... "Hele, co tu všechno mám!" :-/

+5/−2
6.1.2014 9:48

R74o80m67a94n 82P66y78t28e48l 4829669823613

Radši sto slabomyslných řidičů s mlhovkami než jeden se zacákanýma zadníma světlama a jednou prasklou žárovkou. ;-)

+5/0
6.1.2014 10:45

Z59d26e60n17ě71k 13L40i22p32s52k37ý 1187917229612

Mafro, dali jste naprosto neaktuální snímek i s textem, který neodpovídá pravdě ! Taková námraza byla na Vysočině před vánocemi, od té doby žádné stromy nepadaly. Nebuďte takoví diletanti, matete čtenáře.

+3/0
6.1.2014 8:25

T32o36m49á18š 50K84r88a57u35s 6306606824

Po dešti námraza??Není to spíše náledí? ;-)

+5/0
6.1.2014 8:18

T85o78m32i62k 36M27e10t50e39o 7838947662307

Zajisté. Námraza vzniká z mrznoucích mlh.

+2/0
6.1.2014 10:21

L56u32c52i38e 40B86l89a54n26i94c22k43á 2585413759691

...no, auta jsou u nás obalena tenkou vrstvičkou ledových květů ....večer a v noci pršelo - a k ránu to všechno zamrzlo - ještě že nemusím dneska osekávat auto !!

+1/0
6.1.2014 8:07

J67a35n 86S21a30l53o43m98o89n 4109890911715

To jsou ty moderní měniče v tramvajích a trolejbusech. Dřív, když regulace ještě byla odporová, nebo u starší tyrystorové regulace, stačilo jen vyměnit "botičky" na zběračích a nasadit zběrače někde, kde nebylo namrzlo. Pak se už vyjelo a ony si to ty zběrače seškrábly. Případně se zvýšil odběr do topení a odporníku a troleje rozmrzli vlastním odporem a zahřátím. Odporové regulaci výkyvy napětí moc nevadili, tyrystorová to zvládala taky (po přepnutí do režimu "námraza"). Jen ty dnešní frekvenčáky s tím mají holt dost problémů a podle toho to pak taky vypadá.

+2/−1
6.1.2014 8:01

V32á48c40l81a86v 93V61á46c28l94a42v 2696378695825

Zběrače se "Z" jsem ještě nečetl:-) A problémy nebyly v tramvajích, ale ve výhybkách a u trolejbusů s ledem na silnici.... A krásně svítící namrzlé troleje je možné vidět i u 15T, která má vaší terminologií "frekvenčák".

+1/−1
6.1.2014 8:38

J19a28n 76S85a33l79o70m57o17n 4559100131885

Přiznávám, že moje čeština občas kulhá na obě nohy a stydím se za to. Pokud je to jak říkáte, tak se pak nedivím, že to nevyjelo, případně nedojelo, ale to (v případě trolejbusů) asi měly stejné problémy i autobusy.

No a s tím frekvenčním měničem. Jako bývalý projektant ze Škody Ostrov vím, jaké jsme měli v tomto směru potíže. Ne že by se nám to nepovedlo vyřešit, ale zkrátka starší řešení byla mnohem jednodušší :-)

+2/0
6.1.2014 8:43

V52á48c39l96a97v 82V93á56c81l60a70v 2476238325485

S tím dokážu i jako laik souhlas, že nastavení odporového stupně přímo na kontroleru moc netrápilo kolísání sítě či přechoďáky :-)

0/−1
6.1.2014 9:58

O39t54t51o 91Z83d59r89á70h33a13l67a 2901601899325

Oni s tím neměl problém pouze trolejbus se stykačema. Ten se vždy používal v kombinaci s uhlíky s větším obsahem mědi. Jinak velké problémy působí zamrzání vzduchových systémů.

To Vaše chlubení že jste byl konstruktér v Ostrově je opravdu mimo mísu.

Co Vám říká 14TR nultá série - to byly šmejdy co?????

+2/0
6.1.2014 9:21

J36a86n 90S72a93l79o65m45o71n 4549740361365

Stějně jako 21Tr "nulté serie". Máte vůbec tušení jak složité je vychytat všechny "mouchy" na takovém vozidle? Navíc já byl konstruktérem přes elektrickou část, nikoli přes karoserii, která na 14Tr "nulté série" způsobovala díky malé tuhosti docela dost problémů, hlavně s praskáním skel, ale to je historie o něco starší než jsem já :-). Já pracoval až na 14TrM, 15TrM a 21Tr. Mimoto jsem se nechlubil, jen jsem to konstatoval a nevidím důvod proč bych se měl stydět za to že jsem tam byl konstruktérem.

"Zamrzání vzduchu" byl vždycky velký problém, který jsme se pokoušeli (ne vždy úspěšně) řešit odvlhčovačem vzduchu zamontovaným do vzduchového systému. On totiž nezamrzá vzduch (na to je opravdu malá zima), ale vlhkost kterou ten vzduch obsahuje.

+5/0
6.1.2014 9:31

O67t16t48o 19Z56d32r28á62h13a17l28a 2381621779165

Ta 14TR nultá série neměla problém s praskáním skel ale karosérií, unás brzo skončily tyto vozy v kopřivách. Poslední vůz této série jsem poslal do kopřiv osobně.

Elektrická výzbroj je samostatná kapitola to radši nebudu rozebírat.

+1/0
6.1.2014 9:39

J39a91n 43S65a58l34o82m55o50n 4389680731185

Ono už rozebírat tu elektrovýzbroj ani nemá smysl. Kdysi jsem chtěl po údržbářích z DP aby mi psali co mají za potíže a dělali tak nějakou zpětnou vazbu, ale nějak se jim do toho nechtělo. Asi je pro ně snažší nadávat že to stojí za houby, než aby přesně řekli co jim kde vadí a dělá problémy. S podobným přístupem se setkávám i teď. Prostě obecně se řekne že je to k ničemu, ale když se člověk ptá konkrétně co je k ničemu, tak mu to nikdo není schopen říct.

+3/0
6.1.2014 11:13

D79a47n18i32e62l12a 26U64r58b43a38n71o69v32á 2794710435406

Jojo, dneska byl ten led na předním skle nějaké zvláštní kvality, vůbec to nešlo oškrábat.:-/

+6/0
6.1.2014 7:34

K11v58ě52t41o62s41l69a77v 42N32y91t68r27a 9626538538337

To buďte ještě rádi, v Kanadě jim i auta přimrzla k silnici, to se škrábe hůře.:-)

+6/0
6.1.2014 8:04

T68o20m15á98š 74K88r37a80u57s 6156936884

Přesně tak.Už jsem chtěl tu finskou škrabku co jinak bezvadně škrábala reklamovat :-).

+1/0
6.1.2014 8:19

P13e83t16r 96R67e24m65e47š 5841765622

To je hrozné počasí letošní zimu, jen samé ledovky, teploty připínající spíše jaro a přitom jaro není, buď měla být zima se vším všudy a nebo už rovnou jaro, ale počasí se holt nedá poručit :-(

+2/0
6.1.2014 7:31

M84i68l93o71s89l25a74v 27U25r98b21a61n 4378419350693

Jaro je. Ze psa jsem tahal dvě klíšťata. Jestli to, protože zima stojí za prd, na jaře nevymrzne, máme se v létě a na podzim na co těšit

+3/0
6.1.2014 8:45

L24u60k14á35š 74Š88u41s29t17r 3615303938383

Boškov????? :-O

+5/0
6.1.2014 6:58

M87i84c82h42a52l 24M15i93c65h89a42l 1396762728

Autor článku pouze testuje vaší ostražitost... A nebo nepije fernet :D

+4/0
6.1.2014 7:11

J11a90n 32W77o65l41f 8534500861803

Nebo ho pije moc.

+2/0
6.1.2014 7:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.