Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kluzkých cestách ráno bouraly desítky aut, tři dálnice zahalila mlha

Námraza pokryla většinu území Čech. Nejvíce nebezpečných silnic hlásí řidiči ze severu a západu Čech. Kvůli námraze na trolejích ráno v Plzni nejezdily tramvaje a trolejbusy. Mlha komplikuje jízdu na některých úsecích dálnic D1, D5 a D8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D62a46v20i26d 41P80r90a73ž66á40k 6964132892766

Jestliže mlha zavalila Červenou Hospodu, je nejlepším řešením v hospodě sečkat, až mlha opadne.

+2/0
6.1.2014 10:47

R16o64m45a25n 36P89y28t81e19l 4209469863753

Jenže v hospodě se zacyklím, tam mám mlhu za chvíli a ne a ne se z ní dostat.

0/0
6.1.2014 10:50

J73i87n32d92ř96i41c44h 17Š23k81o83p89e97k 4425431970205

musíš počkat, než dorazí bouřka, která vyjasní počasí ;-D;-D

0/0
7.1.2014 7:12

A89l26e96x36a42n31d88r 92K73o37s56t71k71a 5539856439776

Na D8 je kvůli mlze viditelnost 30m. To by mě zajímalo, jaká by byla za takových podmínek bezpečná rychlost.. Ono totiž dovolených 130 km/h tak nějak odpovídá 30m za vteřinu. A viditelnost na vteřinu jízdy mi moc bezpečná nepřijde, když "dupnout na brzdy" trvá cca půl vteřiny. (než si oko všimne překážky, než mozek nařídí brzdit, než noha přešlápne a než brzdy začnou doopravdy brzdit)

+4/−1
6.1.2014 9:19
Foto

L10a96d60i75s61l86a62v 86A86n81t35o14š 7898123528174

Co je tohle za uvahu??? :-D

+3/−1
6.1.2014 9:24

M31i86c53h88a43l 39C80h19a20l22u50p46a 6738790829733

Zkus si zjistit rozdíl mezi nejvyšší dovolenou rychlostí a přiměřenou. Maximálně má smysl diskutovat o minimální rychlosti 80km/h, ale ta za takových podmínek předpokládám neplatí.

+6/0
6.1.2014 9:26

D98a80v45i16d 65P87r11a32ž33á97k 6844592262496

Minimální rychlost 80 km/h nemusí platit ani za "normálních" podmínek.

80 km/h je pouze hranice pro určení, kdo na dálnici může a kdo nikoliv, ovšem nutně neznamená, že touto rychlostí se musí jet. Např. i za slunečného dne s dobrou viditelností nejsou některé kamiony schopny stoupat do kopce osmdesátkou. :-)

+1/0
6.1.2014 10:49

M87i93r78o70s74l91a19v 80B89u47d19a 9722922367822

Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu kzávadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovném úseku rychlosti nejméně 80km/hod. musí řidič dálniciopustit na nejbližším výjezdu.

Z toho vyplývá, že není na dálnici přípustnévjíždět, jestliže pro poruchu nemůže vozidlo dosáhnout stanovenérychlosti 80 km/hod.

Stejně tak na dálnici nesmějívjíždět vozidla, která nemohou stanovené rychlosti dosáhnout kvůli svémuzatížení nákladem.

0/0
6.1.2014 11:11

D72a83v43i73d 13P26r45a22ž18á77k 6504772422766

Na rovném úseku!!

+1/0
6.1.2014 12:09

Ř92e91h16o38ř 37V48l50a64s38á72k 2274844961586

Za mlhy rozhodně není dovoleno jet 130 km/h. ;-)

+3/0
6.1.2014 9:37

V22á17c79l38a84v 82V44á14c16l88a51v 2566778225875

Tak 50km/h .. Reakční doba + brzdná dráha = cca 30m

0/−1
6.1.2014 9:41

A33l64e28x26a54n17d73r 35K39o28s32t65k36a 5709346959626

Jenže 50 se na dálnici jet nesmí, proto mě zajímá, jak to je "dle předpisů".

+3/−1
6.1.2014 9:49

J47a13r45o25s85l43a48v 15L37e51b36e77d65a 3196639537160

Podle předpisů máte jet tak, abyste zastavil na vzdálenost, na kterou máte rozhled...

Prostudujte §18/3 a §35/1 a pak si jděte znova pro papíry ;-)

+8/0
6.1.2014 9:54

A25l64e47x56a22n74d76r 12K72o49s43t35k66a 5919286659856

Jenže současně s tím je na dálnici minimální dovolená rychlost 80, pokud vím. Takže, když viditelnost nedovoluje jet 80, tak se na dálnici vůbec nesmí, nebo jak?

+1/0
6.1.2014 10:09

J37a60r66o79s58l38a88v 97K31a51d46l63e14c 2323693271335

Pokud vozidlo nebo řidič nemůže dosáhnout předepsané rychlosti, pak je povinen na nejbližším sjezdu tuto komunikaci opustit = prázdná dálnice;-) = a tak by to mělo fungovat, jinak za nehodu pak nese plnou odpovědnost řidič a ne silničáři...

0/−1
6.1.2014 10:19

J34a19r19o29s97l96a18v 72L58e64b82e95d73a 3976309617100

Chjo... Žádná "předepsaná rychlost" není stanovena. Pokud nelze z důvodu závady (!) dosáhnout 80 km/h, pak musí vypadnout. To se ale netýká povětrnostních podmínek apod.

Kdyby jel méně než 80, aniž by k tomu byl důvod, pak jde o bezdůvodně pomalou jízdu.

+2/0
6.1.2014 10:24

J70a17r40o40s48l61a74v 17K78a49d20l20e53c 2823563971155

Souhlas, já bych za takových podmínek (mlha), po dálnici nejel už kvůli ostatním řidičům - protože vím jaký jsou to h.vada...;-)

+2/0
6.1.2014 10:47

J35a47r16o56s48l62a45v 38L21e74b84e74d61a 3336239397930

Ne, to není pravda. http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361

Přečtěte si "provoz na dálnici", zejména §36 (2) a §37

+1/0
6.1.2014 10:20

J22o50s28e36f 26B45r60o63ž25k11a 6444742388127

To neřešte. Když je nehoda tak stejně všichni stojí a nejedou. Hustá mlha, sněžení, déšť, zatopená silnice a jiné jsou vyšší moc. V tom případě zákonem stanovené bláboly o rychlosti neplatí. Je třeba zákon prostudovat do všech detailů, včetně výkladu.

0/0
6.1.2014 14:58

M82a34r66e66k 88T23o47m95á98š 9614905386517

no jak ?udělat znovu papíry , když nevíš jak se má jezdit ...

+1/−1
6.1.2014 10:21

S30t33e31p51a15n 84T16o76t98h 8598519885188

Nejedna se nahodou o konstrukcni rychlost vozidla, ktera nesmi byt mensi nez 80km/h? Chtel bych videt jet kamion na vysocine minimalne 80km/h, kdyz je plnej, v nasich koncinach spise pretizenej...

+1/0
6.1.2014 10:29

J94a81r62o87s83l15a97v 44K89a62d20l14e85c 2233583601855

Ano, jen ještě, že přímo v zákoně je řeč i o nákladu a rychlosti, takže pokud kamión nedosáhne NA ROVINNĚ, tak tam nemá co dělat. V kopci mají zvláštní pruhy a to, že nesmí předjíždět atd - je na jinou debatu.

0/0
6.1.2014 10:51

J13a35r80o70s32l60a42v 75K77a18d48l88e44c 2373663141975

Jedná se o takzvanou konstrukční rychlost vozidla... pak v případě závady, pro níž není možno dosáhnout rychlosti... futuristicky je pak i výrobní vadou vozidla, že v mlze nemůže jet bezpečně rychleji než je brzdná dráha dle viditelnosti řidiče... trochu vyhláška zapomněla i na samotného řidiče, který i když bude mít vozidlo splňující podmínky a pojede pod rychlost... snad jen omezování silničního provozu...

+1/0
6.1.2014 10:45

J84i94n75d75ř40i49c33h 66Š23k55o31p91e62k 4945961810275

pleteš si pojmy a dojmy.

Na dálnici nesmíš pokud konstrukční rychlost je do 80 km/h, případně ji musíš opustit, pokud stav automobilu či nákladu nedovolí jet rychleji než 80.

Pokud je náledí či mlha, samozřejmě můžeš jet i pomaleji než 80

0/0
7.1.2014 7:15

R95o63m15a13n 95P47y72t34e72l 4109219313413

Na dálnici i silnici pro motorová vozidla samozřejmě platí, že max. povolenou rychlostí 130 km/hod. není možné bezpečně jezdit v době snížené viditelnosti za mlhy, deště a sněhových přeháněk. Doporučená rychlost je v těchto případech max. 60-80 km/hod., za mlhy ještě mnohem méně. V některých zemích je dokonce přikázáno pohybovat se za těchto podmínek jen předepsanou rychlostí, např. 50 km/hod, čímž vznikne menší riziko, že vozidlo řítící se za Vámi stotřicet do Vás zezadu nenarazí. U nás toto bohužel zatím neplatí, proto se nedoporučuje jezdit za mlhy po dálnici. zdroj http://www.dalnice.com/pravidla/pravidla.htm

0/0
6.1.2014 10:59

J11o33s11e60f 41B87r38o35ž70k58a 6134622838717

V Německu mají na dálnicích světelné informační panely, kde stanoví jakou rychlostí se lze na daném úseku, případně jízdním pruhu pohybovat a píší tam také proč.

0/0
6.1.2014 15:01

M96a47r20t13i49n 14L48u61k89e73š 3586601381615

U těchto článků by měla být vždycky rada pro slabomyslné řidiče ohledně používání mlhovek. Protože tito jinak v zájmu pseudobezpečnosti po usednutí do auta okamžitě zapínají výše uvedené světlo a mají pocit, jak jsou báječně zodpovědní.

Díky takovým jelitům jsem si z ranní jízdy s klukem do školky přes město odnesl památku v podobě rudého kruhu před očima, který budu rozkoukávat ještě odpoledne. Díky R^

+17/0
6.1.2014 8:58
Foto

L29a18d56i69s71l25a73v 14A94n98t88o93š 7848793328384

Mluvite mi z duse. Kazda inverze v Praze znamena, ze si deti mohou pozapinat vsechna svetelka, co maji.

+4/0
6.1.2014 9:27

I42v13o 84H25a41b33e48r97l59a88n52d 9714979409129

I mně mluvíte z duše. Zejména u všech těch felícií, fábií a jiných nákupních tašek, co každý rozsvítí jak Las Vegas... "Hele, co tu všechno mám!" :-/

+5/−2
6.1.2014 9:48

R37o34m54a63n 72P20y91t58e43l 4669579853293

Radši sto slabomyslných řidičů s mlhovkami než jeden se zacákanýma zadníma světlama a jednou prasklou žárovkou. ;-)

+5/0
6.1.2014 10:45

Z38d90e52n20ě10k 70L65i11p90s66k45ý 1547137609692

Mafro, dali jste naprosto neaktuální snímek i s textem, který neodpovídá pravdě ! Taková námraza byla na Vysočině před vánocemi, od té doby žádné stromy nepadaly. Nebuďte takoví diletanti, matete čtenáře.

+3/0
6.1.2014 8:25

T81o31m88á34š 72K70r56a90u10s 6636896144

Po dešti námraza??Není to spíše náledí? ;-)

+5/0
6.1.2014 8:18

T92o14m34i35k 87M60e50t67e57o 7618287272447

Zajisté. Námraza vzniká z mrznoucích mlh.

+2/0
6.1.2014 10:21

L66u90c44i74e 20B95l24a34n72i30c52k23á 2475853589721

...no, auta jsou u nás obalena tenkou vrstvičkou ledových květů ....večer a v noci pršelo - a k ránu to všechno zamrzlo - ještě že nemusím dneska osekávat auto !!

+1/0
6.1.2014 8:07

J88a60n 53S63a25l61o49m31o83n 4249650781875

To jsou ty moderní měniče v tramvajích a trolejbusech. Dřív, když regulace ještě byla odporová, nebo u starší tyrystorové regulace, stačilo jen vyměnit "botičky" na zběračích a nasadit zběrače někde, kde nebylo namrzlo. Pak se už vyjelo a ony si to ty zběrače seškrábly. Případně se zvýšil odběr do topení a odporníku a troleje rozmrzli vlastním odporem a zahřátím. Odporové regulaci výkyvy napětí moc nevadili, tyrystorová to zvládala taky (po přepnutí do režimu "námraza"). Jen ty dnešní frekvenčáky s tím mají holt dost problémů a podle toho to pak taky vypadá.

+2/−1
6.1.2014 8:01

V97á35c39l87a70v 81V66á62c86l75a37v 2116528525455

Zběrače se "Z" jsem ještě nečetl:-) A problémy nebyly v tramvajích, ale ve výhybkách a u trolejbusů s ledem na silnici.... A krásně svítící namrzlé troleje je možné vidět i u 15T, která má vaší terminologií "frekvenčák".

+1/−1
6.1.2014 8:38

J75a73n 69S43a16l10o65m26o52n 4179470511665

Přiznávám, že moje čeština občas kulhá na obě nohy a stydím se za to. Pokud je to jak říkáte, tak se pak nedivím, že to nevyjelo, případně nedojelo, ale to (v případě trolejbusů) asi měly stejné problémy i autobusy.

No a s tím frekvenčním měničem. Jako bývalý projektant ze Škody Ostrov vím, jaké jsme měli v tomto směru potíže. Ne že by se nám to nepovedlo vyřešit, ale zkrátka starší řešení byla mnohem jednodušší :-)

+2/0
6.1.2014 8:43

V71á54c67l81a76v 47V23á57c62l62a93v 2316428205495

S tím dokážu i jako laik souhlas, že nastavení odporového stupně přímo na kontroleru moc netrápilo kolísání sítě či přechoďáky :-)

0/−1
6.1.2014 9:58

O39t68t49o 58Z82d61r32á58h83a77l18a 2151411719525

Oni s tím neměl problém pouze trolejbus se stykačema. Ten se vždy používal v kombinaci s uhlíky s větším obsahem mědi. Jinak velké problémy působí zamrzání vzduchových systémů.

To Vaše chlubení že jste byl konstruktér v Ostrově je opravdu mimo mísu.

Co Vám říká 14TR nultá série - to byly šmejdy co?????

+2/0
6.1.2014 9:21

J21a42n 79S23a20l50o98m62o41n 4189460451195

Stějně jako 21Tr "nulté serie". Máte vůbec tušení jak složité je vychytat všechny "mouchy" na takovém vozidle? Navíc já byl konstruktérem přes elektrickou část, nikoli přes karoserii, která na 14Tr "nulté série" způsobovala díky malé tuhosti docela dost problémů, hlavně s praskáním skel, ale to je historie o něco starší než jsem já :-). Já pracoval až na 14TrM, 15TrM a 21Tr. Mimoto jsem se nechlubil, jen jsem to konstatoval a nevidím důvod proč bych se měl stydět za to že jsem tam byl konstruktérem.

"Zamrzání vzduchu" byl vždycky velký problém, který jsme se pokoušeli (ne vždy úspěšně) řešit odvlhčovačem vzduchu zamontovaným do vzduchového systému. On totiž nezamrzá vzduch (na to je opravdu malá zima), ale vlhkost kterou ten vzduch obsahuje.

+5/0
6.1.2014 9:31

O57t27t36o 67Z58d98r53á96h49a64l74a 2281571969145

Ta 14TR nultá série neměla problém s praskáním skel ale karosérií, unás brzo skončily tyto vozy v kopřivách. Poslední vůz této série jsem poslal do kopřiv osobně.

Elektrická výzbroj je samostatná kapitola to radši nebudu rozebírat.

+1/0
6.1.2014 9:39

J29a81n 26S80a46l23o32m34o81n 4829370871165

Ono už rozebírat tu elektrovýzbroj ani nemá smysl. Kdysi jsem chtěl po údržbářích z DP aby mi psali co mají za potíže a dělali tak nějakou zpětnou vazbu, ale nějak se jim do toho nechtělo. Asi je pro ně snažší nadávat že to stojí za houby, než aby přesně řekli co jim kde vadí a dělá problémy. S podobným přístupem se setkávám i teď. Prostě obecně se řekne že je to k ničemu, ale když se člověk ptá konkrétně co je k ničemu, tak mu to nikdo není schopen říct.

+3/0
6.1.2014 11:13

D20a64n80i74e55l90a 85U40r65b74a34n27o61v12á 2224790485146

Jojo, dneska byl ten led na předním skle nějaké zvláštní kvality, vůbec to nešlo oškrábat.:-/

+6/0
6.1.2014 7:34

K72v15ě89t14o23s81l77a86v 20N13y29t86r13a 9826798948107

To buďte ještě rádi, v Kanadě jim i auta přimrzla k silnici, to se škrábe hůře.:-)

+6/0
6.1.2014 8:04

T44o44m91á12š 76K59r89a96u57s 6446966184

Přesně tak.Už jsem chtěl tu finskou škrabku co jinak bezvadně škrábala reklamovat :-).

+1/0
6.1.2014 8:19

P35e25t24r 26R11e62m41e25š 5341335252

To je hrozné počasí letošní zimu, jen samé ledovky, teploty připínající spíše jaro a přitom jaro není, buď měla být zima se vším všudy a nebo už rovnou jaro, ale počasí se holt nedá poručit :-(

+2/0
6.1.2014 7:31

M10i30l73o34s38l53a93v 85U22r87b96a31n 4748349320943

Jaro je. Ze psa jsem tahal dvě klíšťata. Jestli to, protože zima stojí za prd, na jaře nevymrzne, máme se v létě a na podzim na co těšit

+3/0
6.1.2014 8:45

L27u78k11á92š 94Š74u13s39t18r 3295513678893

Boškov????? :-O

+5/0
6.1.2014 6:58

M77i28c49h54a47l 44M67i79c50h64a80l 1436272948

Autor článku pouze testuje vaší ostražitost... A nebo nepije fernet :D

+4/0
6.1.2014 7:11

J55a92n 10W88o91l85f 8624200511983

Nebo ho pije moc.

+2/0
6.1.2014 7:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.