- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prachař - dobrá volba
Věřím, že svou roli bude dobře zvládat.
Tak snad se konečně najdou peníze na dostavbu dálnice D1 Říkovice-Přerov,Přerov-Lipník nad Bečvou.. a řešení neutěšené dopravní situace Přerova když nový ministr dopravy bydlí kousek od Přerova.
Je mi lhostejné, kdo bude ministrem dopravy, pokud se postará, aby dálnice byly dálnicemi, silnice I. třídy, I. třídou a ne tankodromy
Ministr nemusí být odborník, měl by to být hlavně silný a schopný manažer.
Odborník bez manažerských schopností tam natropí víc škody než užitku = figurka v rukou kmotrů a lobistů .
Vsjo ravno. Tady jde o dobudování infrastruktury i do těch nejvzdálenějších koutů republiky, i chudí venkované potřebují mít spojení k úřadům, k lékaři a za nákupy. Za Klause se preferovali miliardáři, je čas, začít preferovat i vesnické obyvatelstvo.
Jestli náhodou není levnější ty venokvany přestěhovat
No, kvalifikaci na to jistě má. Řídí firmu o 100 lidech, z nichž je přes 60 řidičů. :)))
Pokud studoval v Žilině, tak to je bývalý komunista a železničář.
Kamionová doprava řeší - eliminuje skladové zásoby. Bezmála před 40lety jsem byl účasten sympozia na téma skladového hospodářství (nebyla to ani náhodou profesní záležitost, ale šéf si chtěl užít týden volna v "Mariánkách", něco mu kolidovalo a bylo to uhrazené, vyslal mne). Princip byl, že žádné zboží nesetrvalo ve skladu přes 24 hodin. Zavážecí automaty, regály 40 až 50 m vysoké. Právě tak to fungovalo s přísunem subdodávek do výroby. Zde firma, kde skladové zásoby "pro jistotu" šly do milionů a naprosto zbytečně. Dnes jsou zde fy ze Západu a přísun subdodávek je s kamiony a rovnou do výrobních hal. Z tisku je mi známo, VW v Bratislavě měl zájem vybudovat přístaviště na Moravě (řece), ale místní část města (Děvínská Nová Ves)byla proti. Vyrobená auta se přepravují kamiony. Lodí po Dunaji lze nahradit určitě desítku kamionů. Železniční a lodní doprava nejsou až tak překonány. O centrálních skladech bylo již vysvětleno. Obrazně i doslovně, funguje to jak na poště.
Další dokola omílaná fráze o tom, že ministerstvo musí řídit odborník. Princip politiky ale spočívá v tom, že ministerstvo řídí lidé volení, tj. musí rozhodovat v rámci toho k čemu mají mandát. A mandát dostávají proto, aby realizovali to, co si lidé - voliči - přejí. A to, co si lidé přejí (např. aby se stavělo více nebo méně dálnic, nebo aby bylo na silnicích méně kamionů) - to není otázka odbornosti, ale otázka politická. Skutečnou odbornost pak musejí mít zaměstnanci ministerstev, tj. úředníci, kteří danému ministrovi vypracovávájí posudky, zda to či ono rozhodnutí je nebo není naprostá blbost. Kdyby politické otázky dokázali řešit odborníci, nebyly by třeba volby. Ani ministerský resort není firma, je to politický úřad, který je spravován politicky. Tuhle negramotnost v elementárních otázkách mi hlava nebere.
Tož tam dáme Agátu Prachařovou....