- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
https://www.dropbox.com/s/0gzaamxesg0s9yh/_MG_2544.JPG
Možná bude někoho zajímat... Pomník Sikorského na Gibraltaru (snad ten odkaz bude fungovat; kombinaci Dropboxu a Androidu pořád ještě moc nezvládám).
Kazdopadne smrt Sikorskeho byla moc vychovujica pro Stalina.
Kurňa, divné. I každý letecký modelář před startem kontroluje pohyb výškovky a směrovky. Pokud nemá křidélka. Divné.
Jo, existují ultrastupidní teorie, že to Prchal narval do moře schválně, asi mu vadilo, že přežil operační nasazení coby stíhač.
Zablokování kormidla asi nebylo tak těžké, zejména když se to projevilo hned po startu. U tehdejších letadel to byla jenom ocelová lanka (bowdeny). Stačilo tak do půlky nařezat těsně před očkem, kudy procházely a po několika pohybech se vzpříčila, protože se drátky naježily. Také se to asi ani později zjistit nedalo, lanka se přetrhala při nárazu stejně. Servořízení se vyskytovalo, pokud vím, až po válce.
Plk. (F/Lt RAF) Eduard M. Prchal
* 1. 1. 1911, Dolní Břežany u Prahy, † 4. 12. 1984, St. Helena (USA)
Stíhací eso (6 jistých sestřelů)
Létal u 310., 255. a 68. stíhací perutě RAF, později u 116. perutě ACC a nakonec u 24. perutě TC - transportní.
Životopis: http://fcafa.wordpress.com/2012/02/01/eduard-prchal
Joe, Czech Spitfire Club
Erich Alfred „Bubi“ Hartmann (19. dubna 1922, Weissach u Stuttgartu – 20. září 1993, Weil im Schönbuch). Během druhé světové války ve službách Luftwaffe sestřelil 352 letadel nepřítele (345 z toho létalo v Rudé armádě) během 825 vzdušných soubojů. Kvůli poškození svého stroje byl čtrnáctkrát přinucen nouzově přistát.