Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Rusku havaroval letoun Antonov An-12, zemřelo devět lidí

Nedaleko ruského města Irkutsk ve čtvrtek odpoledne havaroval letoun Antonov An-12, na jeho palubě zahynulo devět lidí, z toho šest členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M60i77c77h45a76l 68G84a98n47d47a22l41o14v26i84č 7368579181190

S Rusy nelétat!

0/−1
27.12.2013 0:41

G38e87o32r78g 75K21o19m69b50e90r86e86c 9884601856201

stale bezpecnejsi nez jezdit po ceskych silnicich

0/0
27.12.2013 10:15

K23r32y82š28t78o75f 86L77a52n96í14k 1859140165725

Ze by vodka?

0/0
26.12.2013 18:36

M70a61r34i89a79n 38B97a12r33t66e97k 1437181606607

rusi jsou rusi.V usa si do letadla nemuzes vzit ani 1L oleje v Rusku kozu to se neda porovnavat

0/0
26.12.2013 17:37
Foto

V32l80a28s16t70a 13C73o89u40f62a11l 7537359789175

Do An 2 klidně i slepice. Proč ne, když tam někdy létají na místa, kam se jinak dostat nedá. Jinak věřím, že máte osobní zkušenosti. Já například v Rusku raději jezdím vlakem. Je to lepší, protože se v něm dá vyspat. Přiletět ve dvě ráno na letiště, valit do hotelu a jít ráno na jednání je zabijárna. Vlaky si plánuji tak, abych šel na jednání přímo z nádraží.

+4/0
26.12.2013 17:41

I33g65o43r 27P25l34a63n69d15e80r 9247304586610

v.r 1999 som bol na leteskom dni v Bratislave..Bola tam vystavena rozna technika.. medzi inym aj IL-86... pod dvomi motormi boli na zemi polozene take plechove misy a do nich dost intenzivne kvapkal olej...to lietadlo tam doletelo.. nedotiahli ho ako nelietajuci exponat... nemal som z toho dobry pocit...

0/0
26.12.2013 17:46
Foto

V42l77a26s91t73a 32C66o97u44f68a95l 7717939379785

To je palivo. Mastná černozelená hmota. To je normální. Všechna letadla tečou.

0/0
26.12.2013 17:49

I72g33o26r 43P42l98a89n44d35e68r 9217224346560

to nebol petrolej... sa pozna podla zapachu... toto bolo bez zapachu a  bolo co cervene podla mna to bol hydraulicky olej

0/0
26.12.2013 18:01
Foto

V82l25a37s60t30a 32C37o42u14f83a65l 7677989579295

Ten je červenej.

0/0
26.12.2013 18:06
Foto

P62ř69e41m35e96k 51H96o42m27o47l42a 5878815665146

Moje oblíbená kotelna :-/

http://www.youtube.com/watch?v=oFPLMaY03OE

0/0
26.12.2013 16:06
Foto

D21a54n72n87y 85M79a43z42a17n56e56c 2394280415765

In Soviet Russia..... plane flies you....!!!

0/−2
26.12.2013 15:35

L74u10k41e 25V71o98j78t85ě37c14h 7853825200237

V USA létá stejný počet letadel jako v Rusku, spíše víc. Přesto v Rusku je víc havárií než ve zbytku světa :-(

+3/−3
26.12.2013 15:34

L86u43b55o75š 10U72l21r93i20c71h 5481280368334

To máte z brucha, alebo máte na to aj nejaký odkaz?

+1/0
26.12.2013 15:41

L78u49k22e 77V10o49j71t41ě55c65h 7933155410677

Podle IATA loni bylo při 36,8 milionu uskutečněných pravidelných letů přepraveno bezpečně 2,4 miliardy osob. Zdroj: http://www.levneletenky.cz/aktuality/letecky-bezpecneji-nez-kdy-drive/

Letadla vyrobená v západních zemích měla celkem 17 nehod, o dvě méně než předloni. U všech typů letadel, tedy vyrobených i ve východních zemí, se však počet nehod zvýšil o čtyři na 94. Celkový počet mrtvých vzrostl na 786 z předchozích 685. Zdroj: http://www.levneletenky.cz/aktuality/letecky-bezpecneji-nez-kdy-drive/

+2/0
26.12.2013 15:51

I45g82o98r 96P33l29a29n22d11e62r 9277684656800

myslim, ze tie cisla ohladne obeti nie su spravne...minuly rok bolo 475 obeti a tento rok 265. Tento zdroj je urcite presnejsi ..http://aviation-safety.net/index.php

+1/0
26.12.2013 16:00

L88u69k76e 53V72o55j17t86ě91c17h 7813695500547

Já to vyhrabal ze seminární práce na Bezpečnost civilního leteckého provozu, kterou jsem psal před 3 lety. Jestli do dneška za ty tři roky klesl počet obětí ze 685 na 265, jenom dobře R^

0/0
26.12.2013 16:05

I86g88o80r 94P41l52a57n36d71e50r 9947164146660

10 rocny priemer je 719 obeti je to vyrazne zlepsenie.a pocitaju sa tu len obete v kategorii A1, A2, co je preprava cestujucich.. sukromne lietadla nie su v tejto statistike evidovane

0/0
26.12.2013 16:14
Foto

V47l58a59s41t83a 90C52o85u88f50a42l 7857609589905

To je pražská dopravka nebo Žilina?

0/0
26.12.2013 16:19
Foto

V91l24a62s78t74a 34C22o81u32f36a22l 7327629969355

I kdyby to sedělo. Spočítejme průměrný počet lidí na letadlo. 111 letadel a v nich zahynulo 685 lidí. To je cca 6 lidí na letadlo. Takto se to sice nedá zjednodušovat, ale chci říci, že nepadají jen velká, ale spíše malá letadla. A druhá věc. Raději bych věřil Aviation Safety nežli Levným letenkám.

0/0
26.12.2013 16:05

L58u65k51e 50V48o42j56t50ě85c58h 7123115100407

Je to udaj starý 3 roky, vyhrabal jsem to jen co jsem měl uložené v PC...

0/0
26.12.2013 16:07

L62u55k91e 98V45o79j35t41ě37c38h 7413355760367

Jinak bacha, tady taky zemřelo "jenom" devět lidí, ale proto, že letěla jenom posádka. Není to tak dávno, co spadlo letadlo Pardubice-Rusko, taky jenom s posádkou...

0/0
26.12.2013 16:08
Foto

V14l70a68s89t87a 62C91o75u44f19a19l 7577449739765

To je pravda. stejně jako je pravda, že nedávno spadnul v Kazani B737 s 55 lidmi. B737 je přece letadlo vyrobené v USA.

0/0
26.12.2013 16:12

I29g71o33r 21P51l69a80n30d33e26r 9277984266380

lenze pravda je aj to ze lietadlo nemalo nijaku vimu na nestasti v Kazani.. , vinni boli nakoniec ako vacsinou piloti...

0/0
26.12.2013 16:16
Foto

V22l18a23s65t29a 45C25o89u22f22a47l 7487859209815

Nevím. Já jsem v té době byl v Samaře a nestačil jsem sledovat noviny. Ale tak rychle se letecké nehody nevyšetřují.

0/0
26.12.2013 16:18

I89g86o44r 61P63l17a66n18d24e34r 9667324506450

v tomto pripade to je dost jasne .. audit spolocnosti tatarstan air  nasiel tolko poruseni predpisov, ze cela spolocnost ma zakaz lietat.. napr. len piloti havarovaneho lietadla nemali platne licencie, nemali vycvik pre dany typ lietadla... stroj nevykazoval ziadne poruchy...ale ked si budete sledovat letecke nehody tak vam vyjde ze 90% pricin je v ludskom faktore...je fakt ze vysetrovanie este nie je ukoncene..

0/0
26.12.2013 16:32
Foto

V72l70a62s74t47a 32C11o95u90f24a37l 7617399589215

Tak to jsou potom paka. Ale to, že neměli typovku mi připadá přehnané. Těm 90 procentům věřím. Létám od patnácti let a v letectví jsem byl dost dlouho na to, abych viděl, jak se letadla počítají, navrhují a staví. Bezpečnější stroje na dopravu lidí na světě nejsou. Když máme jednou za rok rozbory nehod, tak je tam skutečně převaha nehod z viny lidského faktoru. Ono, když z letadla najdete jen kousíčky, tak se jde napřed do papírů, které zůstaly na zemi. Zažil jsem i případ, kdy technik zapomněl podepsat záznam opravy v provozní knize a nehoda se hodila na něj. Přitížilo mu i to, že nevrátil nářadí na svoje místo. Hodili na něj, že ho nechal v letadle.

0/0
26.12.2013 16:40

I73g13o83r 69P47l42a39n82d47e61r 9307544106970

co som sa docital tak spackali pristavanie, zrusili ho..TO/GA.., ale stroj uz bol v pretazeni, takze potrebovali rychlo ziskat rychlost , tak pustili nos dolu.. ale boli len 700m nad zemou..narazili do zeme pod uhlom -75stupnov

0/0
26.12.2013 16:54
Foto

V40l62a22s74t54a 49C50o83u72f47a87l 7807929949295

Přetažený éro v 700AGL? To chce analýzu FDR a hlavně IAS a úhel náběhu před potlačením a jestli byli na GS. Potom hodnotu Pittch po potlačení, jeho úhlovou změnu v čase a nárůst IAS v této fázi. Z té výšky se dá éro ještě pořád docela dost rozjet. Navíc, pokud fungují motory.

0/0
26.12.2013 17:05

I33g12o77r 17P96l49a31n81d61e12r 9127434876240

da sa. , ale podla vsetkeho ti chlapici to nemali velmi v ruasch..a zrejme v tom je aj cely problem...uvidime aky bude vysledok vysetrovania...ale ja sa dlhu dobu dost podrobne zaoberam touto problematikou...a jednoznacne mi vychadza, ze clovek je najslabsi clanok bezpecnostnej retaze..v letectve

0/0
26.12.2013 17:12
Foto

V22l27a76s11t96a 60C60o25u86f84a19l 7697899399455

Tady to je. To asi znáte. The engines spooled up to takeoff power and the crew raised the flaps from 30° to 15°. The airplane began to climb and the pitch angle increased to 25°. Consequently, the indicated airspeed began to decrease. When the airspeed reached 125 knots, the crew reacted by pushing to control column forward. Up until that moment, from the execution of the go around, the crew had not used the flight controls.

Chlapi přidali plyn a hned zasunuli klapky. Měli počkat až se éro rozběhne při tom samém pitch, ale to by chtělo vidět na časové ose společně s IAS. Vidíte, že IAS začala klesat. Přetáhli to na pitch 25. To je moc. Protože brzo zatáhli klapky, neměli vztlak. Hned nato potlačili a éro šlo dolů. Nemělo rychlost.

0/0
26.12.2013 17:19

I81g65o49r 43P62l24a59n52d47e12r 9577184796600

presne to...vznikne retaz chyb a na konci je katastrofa...

0/0
26.12.2013 17:22
Foto

V71l51a16s62t68a 60C30o21u79f95a44l 7677189259925

Chtělo by to vidět ty grafy.

0/0
26.12.2013 17:30
Foto

V96l36a59s91t46a 79C46o62u10f34a10l 7627749399975

Vítr měli celkem stabilní 8-11m/s z 230, tedy 60 st zpředu zleva. To je v pohodě.

0/0
26.12.2013 17:35

L48u51b80o63š 24U42l13r16i30c77h 5241690858524

Ďakujem, už mám lepší prehľad. R^

0/0
26.12.2013 16:14

P97a93v16e43l 58O49d75r97a26z43i79l 6354889157370

To nijak nepodporuje váše tvrzení o tom, že v Rusku je víc nehod, než ve zbytku světa. Prosím doložte.

0/0
26.12.2013 16:43

I68g97o55r 81P80l56a92n86d53e10r 9597934306390

otvorte si http://aviation-safety.net/database/ tam to mate po krajinach vsetko si mozete najst

0/0
26.12.2013 17:00

P23a31v19e59l 19O11d40r92a28z25i88l 6324509347460

To přece chci po panu Vojtěchovi!

Ale asi toho není schopen. Rok 2012, kat. A1 - Rusko 10x, celý svět 83x. Tvrzení pana Vojtěch, že v Rusku je víc nehod, než ve zbytku světa, je tedy vymyšlený nepravdivý blábol.

0/0
26.12.2013 17:10

I83g88o52r 96P77l61a79n68d87e15r 9957144166620

to sa tak neda pocitat.. ve Rusku lieta o dost menej leitadiel ako povedzme v USA alebo Europe...to sa musi prepocitat na osobokilometre a z toho vam skor vyjde nieco rozumne..

0/0
26.12.2013 17:17
Foto

V42l97a55s54t67a 12C22o69u74f79a14l 7967749789405

Nějak tak. Nebo na hodiny. Prostě na něco, co se pak dá vzájemně srovnávat. Stejně tam jsou ale chyby vlivem rozdílného počasí v různých regionech, vlivem různé kvality údržby a vlivem kvality personálu.

0/0
26.12.2013 17:22

P91a58v16e68l 50O69d21r17a95z51i77l 6424619317540

Pan Vojtěch napsal to, co napsal, to je celkem jasné a je to nesmyslný blábol.

Počet oskm je nezajímavý, spíš je zajímavý počet osobostartů(přistání), ono ten let mezitím je nejméně rizikový, že. Taky byste mohl započítat klimatické podmínky...

0/0
26.12.2013 17:43
Foto

V23l96a33s40t85a 26C43o76u81f31a33l 7237239729925

Na rozborech se uvádějí počty nehod na milion hodin. Toto se zpracovává pro každý kontinent a pak se to dá do tabulky a do koláčového grafu.

0/0
26.12.2013 17:47
Foto

V80l85a11s37t95a 55C89o45u65f91a31l 7907589129895

Jde o to, jaké kategorie letadel zahrnují statistiky. Pokud se bavíme o BGA - Business & General Aviation, tak těch létá v USA nejvíce na světě. Mají také největší podíl na nehodovosti. Pokud mluvíme o "Velkém letectví" - ATR (Air Transport & Regional, tak jsou čísla jiná a nesmíme zapomínat, že životnost takového letadla je 4-5 desítek let. Za tu dobu projde službou u západních aerolinií, pak je prodáno do Afriky, na střední východ nebo do Asie. Ale také do Ruska. Tato letadla jsou náchylnější na závady.

+2/0
26.12.2013 16:10

L68u59d48ě30k 66F16u72x43a 9926240574807

Vašek & Jonáš, když seženete další mínusáky a nasekáte LV dostatek mínusů, všichni ti nešťastníci a oběti leteckých katastrov v Rusku obživnou, takže do toho, vy borci!!

+2/0
26.12.2013 16:45
Foto

V33l46a26s56t96a 44C12o70u90f41a34l 7347979339605

V Rusku jsou úplně jiné podmínky pro provoz letadel a pro létání samotné nežli třeba v USA. I toto musí statistiky zohlednit. V Rusku a hlavně na Sibiři jsou daleko tvrdší meteorologické podmínky. Počasí se mění na trati rychleji zejména v zimě. Vždy jde o to, pro jaké účely byla statistika vytvořena a z jakých dat čerpá. Když jsem vedl studenty na ČVUT právě na dopravní fakultě, tak bych jim nikdy neuznal jako zdroj "Levné letenky", protože ty mají pochopitelně dokázat co nejvyšší bezpečnost a nezahrnují všechny nehody. Nebo bych požadoval řádné zdůvodnění této volby. I když na druhou stranu, pro seminárku to může stačit. Jinak se LV asi snaží.

0/0
26.12.2013 16:58

I67g47o64r 34P83l73a91n62d73e73r 9917154856170

Aljaska ma takisto tvrde podmienky...mne sa to javi tak aj z minulosti, ze rusi maju laxnejsi pristup k dodrzovaniu pravidiel..a to sa prejavuje aj v letectve.. staci ked si spomenieme na predvadzanie superjeru SU100, nehoda airbusu na sibiri, ked kapitan nechal pilotovat svojho 13 rocneho syna..atd..

0/0
26.12.2013 17:06
Foto

V51l18a23s47t73a 65C98o49u45f33a56l 7567419989375

Ano, na Aljašce je také více nehod nežli třeba v Kalifornii. Nebudu raději mluvit o tom, co se děje v kabině za letu. Jednou mne TAP nechali řídit z Lisabonu do Prahy jen proto, že jsem jim poslal po letušce vizitku. To by se nemělo. Jak mohli vědět, že nejsem terorista? US kolega, se kterým jsem letěl se nestačil divit a samozřejmě to pak vyprávěl po firmě, tak mne čekal pohovor na HR za přítomnosti nadřízeného.

+1/0
26.12.2013 17:14

I35g24o32r 43P55l15a95n38d88e73r 9177414826520

teraz uz plati pravidlo sterilneho kokpitu..uz by sa vam to ai nepodarilo...:-)..asi,, no a juzania si celkovo z predpisov nerobia tazku hlavu...

0/0
26.12.2013 17:20
Foto

V81l15a38s25t63a 48C33o20u86f34a66l 7617289119405

Trochu se to zpřísnilo. V úterý jsem potřeboval rychle poslat dokument v obálce hlavnímu šturmanovi na Pulkovo. Šturman řekl, ať jedu na letiště a dám to doručit posádce, že ho všichni piloti znají. Zajel jsem na Ruzyň, tam Štědrý den a do Pulkova odlétalo jen jedno letadlo, které jsem nestihnul. Šel jsem na kancelář Aeroflotu, kde mne slušně odmítli, že nemůžou vzít cizí zásilku do kabiny a že jim pulkovský kolega má zavolat. Pak z nich vypadlo, že nelétají do Pulkova, ale jen do Šeremetěva. Dnes jsem dostal sms, že zásilka došla.

0/0
26.12.2013 17:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.