Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Rusku havaroval letoun Antonov An-12, zemřelo devět lidí

Nedaleko ruského města Irkutsk ve čtvrtek odpoledne havaroval letoun Antonov An-12, na jeho palubě zahynulo devět lidí, z toho šest členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M23i14c44h43a49l 17G17a69n65d11a14l24o48v93i23č 7388569851770

S Rusy nelétat!

0/−1
27.12.2013 0:41

G15e49o29r22g 32K13o80m90b50e56r29e39c 9144791776571

stale bezpecnejsi nez jezdit po ceskych silnicich

0/0
27.12.2013 10:15

K60r58y91š91t76o16f 62L83a57n88í29k 1849860205335

Ze by vodka?

0/0
26.12.2013 18:36

M13a50r84i25a85n 93B90a22r39t68e25k 1657231456717

rusi jsou rusi.V usa si do letadla nemuzes vzit ani 1L oleje v Rusku kozu to se neda porovnavat

0/0
26.12.2013 17:37
Foto

V98l43a69s46t62a 79C63o93u10f98a86l 7457649429825

Do An 2 klidně i slepice. Proč ne, když tam někdy létají na místa, kam se jinak dostat nedá. Jinak věřím, že máte osobní zkušenosti. Já například v Rusku raději jezdím vlakem. Je to lepší, protože se v něm dá vyspat. Přiletět ve dvě ráno na letiště, valit do hotelu a jít ráno na jednání je zabijárna. Vlaky si plánuji tak, abych šel na jednání přímo z nádraží.

+4/0
26.12.2013 17:41

I94g14o40r 33P25l87a29n64d90e63r 9697464626320

v.r 1999 som bol na leteskom dni v Bratislave..Bola tam vystavena rozna technika.. medzi inym aj IL-86... pod dvomi motormi boli na zemi polozene take plechove misy a do nich dost intenzivne kvapkal olej...to lietadlo tam doletelo.. nedotiahli ho ako nelietajuci exponat... nemal som z toho dobry pocit...

0/0
26.12.2013 17:46
Foto

V61l49a49s47t85a 89C85o24u50f57a53l 7487569839255

To je palivo. Mastná černozelená hmota. To je normální. Všechna letadla tečou.

0/0
26.12.2013 17:49

I98g57o36r 78P55l72a21n35d88e29r 9827784786770

to nebol petrolej... sa pozna podla zapachu... toto bolo bez zapachu a  bolo co cervene podla mna to bol hydraulicky olej

0/0
26.12.2013 18:01
Foto

V82l91a42s11t70a 48C59o46u96f77a51l 7967799639815

Ten je červenej.

0/0
26.12.2013 18:06
Foto

P79ř76e41m45e48k 91H15o42m66o16l59a 5498235595286

Moje oblíbená kotelna :-/

http://www.youtube.com/watch?v=oFPLMaY03OE

0/0
26.12.2013 16:06
Foto

D13a21n16n45y 66M64a20z47a84n44e65c 2624600575375

In Soviet Russia..... plane flies you....!!!

0/−2
26.12.2013 15:35

L58u91k57e 53V19o52j51t43ě39c85h 7773595750947

V USA létá stejný počet letadel jako v Rusku, spíše víc. Přesto v Rusku je víc havárií než ve zbytku světa :-(

+3/−3
26.12.2013 15:34

L21u97b46o85š 78U74l40r90i44c95h 5261680388554

To máte z brucha, alebo máte na to aj nejaký odkaz?

+1/0
26.12.2013 15:41

L10u82k39e 53V83o38j57t66ě91c68h 7503745600767

Podle IATA loni bylo při 36,8 milionu uskutečněných pravidelných letů přepraveno bezpečně 2,4 miliardy osob. Zdroj: http://www.levneletenky.cz/aktuality/letecky-bezpecneji-nez-kdy-drive/

Letadla vyrobená v západních zemích měla celkem 17 nehod, o dvě méně než předloni. U všech typů letadel, tedy vyrobených i ve východních zemí, se však počet nehod zvýšil o čtyři na 94. Celkový počet mrtvých vzrostl na 786 z předchozích 685. Zdroj: http://www.levneletenky.cz/aktuality/letecky-bezpecneji-nez-kdy-drive/

+2/0
26.12.2013 15:51

I75g58o88r 15P43l51a73n45d29e75r 9807824966660

myslim, ze tie cisla ohladne obeti nie su spravne...minuly rok bolo 475 obeti a tento rok 265. Tento zdroj je urcite presnejsi ..http://aviation-safety.net/index.php

+1/0
26.12.2013 16:00

L57u61k37e 49V23o94j43t56ě56c33h 7743465460537

Já to vyhrabal ze seminární práce na Bezpečnost civilního leteckého provozu, kterou jsem psal před 3 lety. Jestli do dneška za ty tři roky klesl počet obětí ze 685 na 265, jenom dobře R^

0/0
26.12.2013 16:05

I16g76o45r 13P23l62a24n84d16e20r 9357854816630

10 rocny priemer je 719 obeti je to vyrazne zlepsenie.a pocitaju sa tu len obete v kategorii A1, A2, co je preprava cestujucich.. sukromne lietadla nie su v tejto statistike evidovane

0/0
26.12.2013 16:14
Foto

V62l63a72s11t41a 89C19o40u41f10a61l 7657439289125

To je pražská dopravka nebo Žilina?

0/0
26.12.2013 16:19
Foto

V65l40a96s15t29a 39C51o39u77f69a44l 7517719549265

I kdyby to sedělo. Spočítejme průměrný počet lidí na letadlo. 111 letadel a v nich zahynulo 685 lidí. To je cca 6 lidí na letadlo. Takto se to sice nedá zjednodušovat, ale chci říci, že nepadají jen velká, ale spíše malá letadla. A druhá věc. Raději bych věřil Aviation Safety nežli Levným letenkám.

0/0
26.12.2013 16:05

L24u36k22e 79V92o92j60t73ě15c56h 7433745450457

Je to udaj starý 3 roky, vyhrabal jsem to jen co jsem měl uložené v PC...

0/0
26.12.2013 16:07

L51u56k29e 94V81o50j79t38ě80c61h 7333215330947

Jinak bacha, tady taky zemřelo "jenom" devět lidí, ale proto, že letěla jenom posádka. Není to tak dávno, co spadlo letadlo Pardubice-Rusko, taky jenom s posádkou...

0/0
26.12.2013 16:08
Foto

V40l96a47s46t84a 24C84o34u53f62a35l 7197159669905

To je pravda. stejně jako je pravda, že nedávno spadnul v Kazani B737 s 55 lidmi. B737 je přece letadlo vyrobené v USA.

0/0
26.12.2013 16:12

I57g84o63r 16P92l35a22n24d56e88r 9147464856540

lenze pravda je aj to ze lietadlo nemalo nijaku vimu na nestasti v Kazani.. , vinni boli nakoniec ako vacsinou piloti...

0/0
26.12.2013 16:16
Foto

V60l55a81s68t64a 42C17o18u96f89a30l 7597269139655

Nevím. Já jsem v té době byl v Samaře a nestačil jsem sledovat noviny. Ale tak rychle se letecké nehody nevyšetřují.

0/0
26.12.2013 16:18

I69g72o44r 23P46l33a75n68d14e40r 9687284816900

v tomto pripade to je dost jasne .. audit spolocnosti tatarstan air  nasiel tolko poruseni predpisov, ze cela spolocnost ma zakaz lietat.. napr. len piloti havarovaneho lietadla nemali platne licencie, nemali vycvik pre dany typ lietadla... stroj nevykazoval ziadne poruchy...ale ked si budete sledovat letecke nehody tak vam vyjde ze 90% pricin je v ludskom faktore...je fakt ze vysetrovanie este nie je ukoncene..

0/0
26.12.2013 16:32
Foto

V57l80a77s98t79a 92C17o52u50f49a33l 7827489879735

Tak to jsou potom paka. Ale to, že neměli typovku mi připadá přehnané. Těm 90 procentům věřím. Létám od patnácti let a v letectví jsem byl dost dlouho na to, abych viděl, jak se letadla počítají, navrhují a staví. Bezpečnější stroje na dopravu lidí na světě nejsou. Když máme jednou za rok rozbory nehod, tak je tam skutečně převaha nehod z viny lidského faktoru. Ono, když z letadla najdete jen kousíčky, tak se jde napřed do papírů, které zůstaly na zemi. Zažil jsem i případ, kdy technik zapomněl podepsat záznam opravy v provozní knize a nehoda se hodila na něj. Přitížilo mu i to, že nevrátil nářadí na svoje místo. Hodili na něj, že ho nechal v letadle.

0/0
26.12.2013 16:40

I85g42o19r 19P58l85a26n68d32e49r 9317834856770

co som sa docital tak spackali pristavanie, zrusili ho..TO/GA.., ale stroj uz bol v pretazeni, takze potrebovali rychlo ziskat rychlost , tak pustili nos dolu.. ale boli len 700m nad zemou..narazili do zeme pod uhlom -75stupnov

0/0
26.12.2013 16:54
Foto

V38l95a24s35t27a 49C18o51u60f46a20l 7587279329945

Přetažený éro v 700AGL? To chce analýzu FDR a hlavně IAS a úhel náběhu před potlačením a jestli byli na GS. Potom hodnotu Pittch po potlačení, jeho úhlovou změnu v čase a nárůst IAS v této fázi. Z té výšky se dá éro ještě pořád docela dost rozjet. Navíc, pokud fungují motory.

0/0
26.12.2013 17:05

I88g62o83r 86P94l28a96n58d18e32r 9157404216540

da sa. , ale podla vsetkeho ti chlapici to nemali velmi v ruasch..a zrejme v tom je aj cely problem...uvidime aky bude vysledok vysetrovania...ale ja sa dlhu dobu dost podrobne zaoberam touto problematikou...a jednoznacne mi vychadza, ze clovek je najslabsi clanok bezpecnostnej retaze..v letectve

0/0
26.12.2013 17:12
Foto

V59l57a18s30t73a 22C52o19u57f31a48l 7657439819725

Tady to je. To asi znáte. The engines spooled up to takeoff power and the crew raised the flaps from 30° to 15°. The airplane began to climb and the pitch angle increased to 25°. Consequently, the indicated airspeed began to decrease. When the airspeed reached 125 knots, the crew reacted by pushing to control column forward. Up until that moment, from the execution of the go around, the crew had not used the flight controls.

Chlapi přidali plyn a hned zasunuli klapky. Měli počkat až se éro rozběhne při tom samém pitch, ale to by chtělo vidět na časové ose společně s IAS. Vidíte, že IAS začala klesat. Přetáhli to na pitch 25. To je moc. Protože brzo zatáhli klapky, neměli vztlak. Hned nato potlačili a éro šlo dolů. Nemělo rychlost.

0/0
26.12.2013 17:19

I97g10o67r 93P73l43a86n47d95e90r 9597404466150

presne to...vznikne retaz chyb a na konci je katastrofa...

0/0
26.12.2013 17:22
Foto

V12l21a18s96t96a 11C87o11u38f52a20l 7517789149615

Chtělo by to vidět ty grafy.

0/0
26.12.2013 17:30
Foto

V47l39a83s24t85a 19C32o47u46f46a21l 7717209219385

Vítr měli celkem stabilní 8-11m/s z 230, tedy 60 st zpředu zleva. To je v pohodě.

0/0
26.12.2013 17:35

L24u80b16o14š 54U19l40r67i46c80h 5831960718244

Ďakujem, už mám lepší prehľad. R^

0/0
26.12.2013 16:14

P82a32v63e81l 84O58d61r74a26z59i94l 6784739707590

To nijak nepodporuje váše tvrzení o tom, že v Rusku je víc nehod, než ve zbytku světa. Prosím doložte.

0/0
26.12.2013 16:43

I84g38o76r 88P98l38a39n44d73e58r 9527174706470

otvorte si http://aviation-safety.net/database/ tam to mate po krajinach vsetko si mozete najst

0/0
26.12.2013 17:00

P43a11v22e60l 32O62d24r56a89z35i62l 6754489637550

To přece chci po panu Vojtěchovi!

Ale asi toho není schopen. Rok 2012, kat. A1 - Rusko 10x, celý svět 83x. Tvrzení pana Vojtěch, že v Rusku je víc nehod, než ve zbytku světa, je tedy vymyšlený nepravdivý blábol.

0/0
26.12.2013 17:10

I19g74o44r 68P18l60a52n17d17e71r 9857534866880

to sa tak neda pocitat.. ve Rusku lieta o dost menej leitadiel ako povedzme v USA alebo Europe...to sa musi prepocitat na osobokilometre a z toho vam skor vyjde nieco rozumne..

0/0
26.12.2013 17:17
Foto

V32l42a50s90t37a 82C58o81u28f51a17l 7457389489505

Nějak tak. Nebo na hodiny. Prostě na něco, co se pak dá vzájemně srovnávat. Stejně tam jsou ale chyby vlivem rozdílného počasí v různých regionech, vlivem různé kvality údržby a vlivem kvality personálu.

0/0
26.12.2013 17:22

P35a33v88e74l 88O64d83r17a47z61i86l 6904939157880

Pan Vojtěch napsal to, co napsal, to je celkem jasné a je to nesmyslný blábol.

Počet oskm je nezajímavý, spíš je zajímavý počet osobostartů(přistání), ono ten let mezitím je nejméně rizikový, že. Taky byste mohl započítat klimatické podmínky...

0/0
26.12.2013 17:43
Foto

V46l19a36s66t66a 92C22o84u21f80a95l 7367569929605

Na rozborech se uvádějí počty nehod na milion hodin. Toto se zpracovává pro každý kontinent a pak se to dá do tabulky a do koláčového grafu.

0/0
26.12.2013 17:47
Foto

V72l31a14s65t80a 47C95o78u96f34a48l 7357139389495

Jde o to, jaké kategorie letadel zahrnují statistiky. Pokud se bavíme o BGA - Business & General Aviation, tak těch létá v USA nejvíce na světě. Mají také největší podíl na nehodovosti. Pokud mluvíme o "Velkém letectví" - ATR (Air Transport & Regional, tak jsou čísla jiná a nesmíme zapomínat, že životnost takového letadla je 4-5 desítek let. Za tu dobu projde službou u západních aerolinií, pak je prodáno do Afriky, na střední východ nebo do Asie. Ale také do Ruska. Tato letadla jsou náchylnější na závady.

+2/0
26.12.2013 16:10

L91u63d76ě38k 14F97u18x70a 9806570234487

Vašek & Jonáš, když seženete další mínusáky a nasekáte LV dostatek mínusů, všichni ti nešťastníci a oběti leteckých katastrov v Rusku obživnou, takže do toho, vy borci!!

+2/0
26.12.2013 16:45
Foto

V76l92a91s37t36a 23C85o88u64f86a37l 7337509499405

V Rusku jsou úplně jiné podmínky pro provoz letadel a pro létání samotné nežli třeba v USA. I toto musí statistiky zohlednit. V Rusku a hlavně na Sibiři jsou daleko tvrdší meteorologické podmínky. Počasí se mění na trati rychleji zejména v zimě. Vždy jde o to, pro jaké účely byla statistika vytvořena a z jakých dat čerpá. Když jsem vedl studenty na ČVUT právě na dopravní fakultě, tak bych jim nikdy neuznal jako zdroj "Levné letenky", protože ty mají pochopitelně dokázat co nejvyšší bezpečnost a nezahrnují všechny nehody. Nebo bych požadoval řádné zdůvodnění této volby. I když na druhou stranu, pro seminárku to může stačit. Jinak se LV asi snaží.

0/0
26.12.2013 16:58

I38g42o28r 67P18l55a70n88d42e59r 9287874626630

Aljaska ma takisto tvrde podmienky...mne sa to javi tak aj z minulosti, ze rusi maju laxnejsi pristup k dodrzovaniu pravidiel..a to sa prejavuje aj v letectve.. staci ked si spomenieme na predvadzanie superjeru SU100, nehoda airbusu na sibiri, ked kapitan nechal pilotovat svojho 13 rocneho syna..atd..

0/0
26.12.2013 17:06
Foto

V60l32a17s66t98a 28C84o15u95f22a21l 7267499849155

Ano, na Aljašce je také více nehod nežli třeba v Kalifornii. Nebudu raději mluvit o tom, co se děje v kabině za letu. Jednou mne TAP nechali řídit z Lisabonu do Prahy jen proto, že jsem jim poslal po letušce vizitku. To by se nemělo. Jak mohli vědět, že nejsem terorista? US kolega, se kterým jsem letěl se nestačil divit a samozřejmě to pak vyprávěl po firmě, tak mne čekal pohovor na HR za přítomnosti nadřízeného.

+1/0
26.12.2013 17:14

I36g53o87r 64P67l79a37n61d89e15r 9917154146590

teraz uz plati pravidlo sterilneho kokpitu..uz by sa vam to ai nepodarilo...:-)..asi,, no a juzania si celkovo z predpisov nerobia tazku hlavu...

0/0
26.12.2013 17:20
Foto

V77l18a34s33t35a 14C63o29u66f50a31l 7557339469165

Trochu se to zpřísnilo. V úterý jsem potřeboval rychle poslat dokument v obálce hlavnímu šturmanovi na Pulkovo. Šturman řekl, ať jedu na letiště a dám to doručit posádce, že ho všichni piloti znají. Zajel jsem na Ruzyň, tam Štědrý den a do Pulkova odlétalo jen jedno letadlo, které jsem nestihnul. Šel jsem na kancelář Aeroflotu, kde mne slušně odmítli, že nemůžou vzít cizí zásilku do kabiny a že jim pulkovský kolega má zavolat. Pak z nich vypadlo, že nelétají do Pulkova, ale jen do Šeremetěva. Dnes jsem dostal sms, že zásilka došla.

0/0
26.12.2013 17:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.