Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církve nás mohou o správnosti restitucí přesvědčit, připustila ČSSD

Dohodli jsme se, že se dohodneme. Takový závěr měla první schůzka komise zástupců ČSSD, ANO a církví a náboženských společností nad církevními restitucemi. Místopředsedkyně ČSSD Alena Gajdůšková připustila, že sociální demokraté mohou v otázce restitucí i ustoupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L57u73c32i37e 78B54l88a13n32i36c74k24á 2595523749691

...zase jen trapně populistické žvásty socialistů!! ...byla uzavřena smlouva mezi státem a církvemi, bylo to posvětceno ÚS - je něco nad ÚS ? .....a Bohúš zase roztáčí populistickou diskusi o navrácení ukradeného majetku...dej už s tím pokoj !!

+1/0
19.12.2013 11:07

A86d80a33m 38W88i26s91e 2359447497259

je legracni jak ti co se ohaneni usnesenim US v zajmu samanu ani evidentne netusi o cem rozhodoval.

zajimave, ze proti restitucim byla vyrazna vetsina obyvatel... v kombinaci s vasim tvrzenim mi vychazi ze Filip se Sobotkou ve volbach ziskali 80% ;-D

+1/0
19.12.2013 12:22

I22v33a16n 61P32e44c41h90a37r 5926124888558

Nejenom Bohůš ale i  kompetenčně "skvělá politička" Gajdůšková. S velikými řečmi se pustila do diskuze o změně restituč.zákonů a teď couvá. Stejně jako ve svém životě často mění názory - ještě v r.1989 kandidátka KSČ, Svaz žen, potom náhlá proměna na demokratku..... Čeho se ještě od této postarší děvuchy z hájovny dočkáme ?!Rv

0/0
10.1.2014 14:43
Foto

Š64t74e63f96a80n 18K98o87t82o39č 6579145719417

jde ovytrvalé snahy církve katolické o majetky. Ministerstvo zemědělství má tzv.církevní restituce ve správě a tím se zde naskýtají bezbřehé možnosti dalšíhorozkradení státu. Opět prostřednictvím církve, viz akci Voršilek, jak typotřebovaly majetek u ND, jaký nárok na něho měly a jak s ním naložily. Itato kauza by měla být policií ještě otevřena.

Církevnícia tak zvaní lidovci, za které se schovávají, masivně dezinformují národ výrazyo „ukradení“ údajně jejich majetků komunisty. Také o tom, že z nich mělmít stát i občané (zejména jejich odpůrci) jen neoprávněný zisk po dobu desíteklet.

Zásadně,les, louka ani zámek se však "ukrást" nedají, takovou zavádějící zlodějskouhantýrkou může vytrvale argumentovat a dezorientovat lidi jen někdo s nekalýmiúmysly (kdo kdáká jako kachna je kachna, kdo mluví jako zloděj, je nejspíš sám vždyzloděj). Církevníci dobře vědí také to, že komunisté si majetky osobně anistranicky přisvojit nemohly a že byly znárodněny. Užitek z nich, pokudbyl, měl pak stát a tím každý, včetně církví a zdejších církevních demagogů.Pokud byl nějaký požadovaný

majetekoprávněný, lze řešit otázku jeho zvelebení, anebo zanedbání správy. Pokud jepožadavek církve neoprávněný, je povinnosti vlády a všech občanů zabránit dalšíhospodářské kriminalitě takovou demagogickou formou se zneužíváním Boha a slepévíry naivních lidí.

+3/−3
18.12.2013 16:22

T41o81m95á91š 39V38e75l79e25m73a52n 4785275607463

to jsou ale kydy ... a nechce se mi na to ani odpovídat. Ukrást se dá milý pane vše, i vás dům nebo byt, tak proč ne lesy atd. . Z nakradeného majetku stát užitek moc neměl, kdyby jste viděl ty zdevastované památky a promrhané miliardy .... kecat si můžete jak chcete ... to dělali i socani a když došlo na lámání chleba, tak zjistili že to není tak jednoduché.

+2/0
18.12.2013 22:12

B76o84h90u77m73í23r 62Š93i54m36e49k 3361390934584

Ano! Štefan Kotoč je zjevně naplněný komunistickou zlobou, závistí a nenávistí, což mu zatemňuje logické myšlení. Komunističtí desinformační kmotři pracují na plné pecky a zcela úspěšně!

:-)

+1/0
19.12.2013 7:16
Foto

Š57t60e13f55a59n 55K95o19t58o27č 6879945479327

pan Šimek bravurně ovládá církevní frazeologii, ale jaksi mu unikla podstata věci

+2/0
19.12.2013 9:59

A38d39a80m 37W45i61s71e 2229927667719

me by zajimalo jestli by jsi byl schopny neco napsat bez pouziti "komunistu" ;-D ... mas docela omezene videni sveta Bohumire.

+1/0
19.12.2013 12:10
Foto

Š78t86e51f65a88n 11K46o85t66o26č 6909745719117

definice krádeže dleplatné legislativy:

§205 (1) Kdo si přisvojí cizí věc tím, že se ji zmocní ...atd.

Louka, les ani zámek nejsou věci, ale nemovitosti. U majetků se jedná o formy neoprávněných převodů nemovitostí. Církevníci to jistě dobře vědí, přesto ohlupují své věřící takovými výrazy a metodami zlodějů.

Další lží církevníků je, že si měli ty majetky přisvojit komunisti. Byly snad převedeny na ně jako na osoby a nebo do vlastnictví KSČ?

Sám nejsem komunistou a kdysi jsem byl z té stany vyloučen. Přesto nenechám bez povšimnutí ohlupování lidí takovou špinavostí.

Pokud jde o umělecké památky, ty byly rozkradeny až nyní a to i duchovními. Jak to, že se až dosud dochovaly v dobrém stavu přesto, že mohly být právě jako věci ukradeny komunisty?

+2/0
19.12.2013 9:53

K90a80r75e42l 59S84e28i25d70l 8250958687987

Památky / myšleno kostely ? / ty skutečně v minulém režimu nijak zvlášť neměli v plánu udržovat. Asi tak jako katolici památky po antickém Římu. Stavby sloužily jako lom na mramor.

0/0
19.12.2013 13:30

T92o41m85á44š 66V45e82l80e67m53a52n 4695255517193

jistě, primitivům ve straně kulturní hodnoty nic neříkali...

0/0
19.12.2013 13:38

L79u16c46i63e 18B35l53a80n95i79c42k80á 2535633259351

...diskutuješ něco, o čem nemáš páru !! ....měla jsem smutnou možnost dlouhodobě sledovat devastaci zámečku v Č. Řečici, který patřil v minulosti pražskému biskupství .....co stát s touto nádhernou nemovitostí udělal za 60 let si můžeš vyhledat na netu....příjemné skuhrání !! Rv

0/0
19.12.2013 11:13
Foto

Š68t30e12f52a54n 79K81o33t38o88č 6309335369327

dámě se vždy rád poddám a zapomenu i na přikázání

0/0
19.12.2013 21:00

A71d44a43m 19W44i64s77e 2429597727499

S restitucemi dost pravdepodobne jiz nelze nic udelat, tak socani hraji divadylka aby to nevypadalo, ze jejich predvolebni heslo byla prazdna fraze.

Nicmene, velice se mi libi od zarputilich zastancu navraceni majetku ve vysi jaka byla stanovena jak veri i dobrosrdecnosti satanase Kalouska ;-D ... ale chapu, kriticke mysleni je u vetsiny vericich potlaceno uz od mala a oni v podstate za to nemohou.

+1/−1
18.12.2013 13:16

D59a89n63i33e63l 39N26o51v27á82k 3483228982633

ano,2 miliardy ročně církvím je dost peněz,ale víš např. že tuším tento týden bez zájmu médií vláda schválila platbu na účet Fondu  na pomoc zemím Afriky, Karibiku a Tichomoří cca 1 miliardu ročně po dobu 7 let?[>-]EU

+3/0
18.12.2013 22:54

A10d34a22m 34W29i15s30e 2539737187979

a jak se ma Iveta Bartosova nevis? ... mozna to vypada, ze jsem ted napsal hloupost, ale ma to spojitost s cirkevnimi restitucemi uplne stejnou jako to co jsi zminil ty :-P

+1/0
19.12.2013 11:51

D47a43n29i60e57l 36N70o38v13á93k 3893278102733

spojitost je zřejmá,popleto. Výše navráceného majetku je nezpochybnitelná a je dána zlodějinou komunistů od 25.2.48. Toto nezpochybňuje vůbec,ale vůbec nikdo,krom popletů či hlupáčků tvého ražení.

Zpochybněna je právě jen a pouze ona výše finanční náhrady za nevydaný majetek v roční výši 2 miliard Kč (celkem tuším cca 60 miliard bez inflace). Kritici používají argument o příliš vysoké roční splátce (2 miliardy) vzhkedem k současné nedobré ekonomické situaci státní kasy. Tedy je vzláštní,že roční splátka za (zlodějinu) historicky nevydaný majetek(dluh) je pro mnohé trnem v oku,ale roční 1 miliarda (po dobu 7 let) na mnou zmiňovaný fond (EU:-P) nikoho nezajímá ba co více ani o ní téměř nikdo nemá povědomí.

A to je ta spojitost,popleto.:-P

+1/−1
19.12.2013 14:29

A58d13a80m 18W49i32s32e 2439547437409

uznavam mel jsem pouzit presnejsi terminy.

1) bez soupisu majetku je i jeho navraceni resp. vyplaceni o nejake hodnote a za zvlastnich podminek (jake jini restituenti nemeli) pofiderni. 

2) protoze se vydavaji penize treba na opravu silnic jeste neznamena, ze nekdo jiny ma mit nejake vyhody.

navic podpora afriky mi nepripada, tak dramaticka (nejen ciselne) vzhledem k tomu jak vyspela civilizace afriku plundruje tak, jako podpora organizace vyplachujici mozky.

uz si rozumime? (bez invektiv)

+1/0
19.12.2013 15:02

D64a18n39i66e28l 16N25o55v35á26k 3953968902693

1) do konce roku 2013,tedy k 31.12. 13 budou tvoje zvědavost ukojena. Do té doby by přece byla hloupost sepisovat,ale především zveřejňovat jakýsi seznam možného nárokového majetku církvím,když není jasné,zda vůbec si církve o ten který majetek řeknou. Do onoho data je na tahu žadatel a nevidím ze strany státu - dlužníka jediný důvod rozsah celého oprávněného dluhu zveřejňovat. Navíc spousta položek z takového seznamu bude muset býti řešena soudní cestou,neboť povinnost oprávnění k navrácení je na straně žadatele,tedy církví. Nedovedu si představit,jak by mohl stát podobný právně relevantní seznam sesmolit.

2) jestli ti připadá 1 miliarda vhozená do černí díry podstatná či nikoliv není není opravdu podstatné. Podstatný je pouze fakt,že se někam pošle 1 miliarda (dohromady bude těch miliard prozatím 7) a nikdo o tom nemá potuchy. A nebo má a najednou tyto finance ve státní kase na rozdíl od dlužných 2 miliard církvím chybět nebudou.

+1/0
19.12.2013 15:45

B56o77h82u94m69í20r 16Š22i59m69e12k 3481450344844

Adame, nepodsouvej věřícím svoje náhledy! Ukradené věci jsou navracené jen ve zlomku toho, co bylo ukradeno.

A zjevně proto, aby navracení ukradeného bylo ztíženo, byla zde před navrácením dvacet let vedena desinformační kampaň komunistických kmotrů.

Celá naše společnost uvěřila v přetrvávajícím komunistickém, nenávistném nadšení prezentovaným desinformacím a dnes již pravdu slyšet nechce. Ale za to církve nemohou!

Pokud by sis přečetl knihy Tomáše Halíka, tak bys zjistil, že kritické myšlení opravdu věřícím lidem naprosto nechybí!

:-)

0/0
19.12.2013 7:54

A75d14a87m 84W29i91s27e 2419717837879

Bohumire, ze te to placani neprestalo jeste bavit... netrpis grafomanii?

Nikomu nic nepodsouvam. Mam dostatek zkusenosti (resp. diskuzi se zastanci) na to abych napsal, to co jsem napsal.

Jsi ukazkovym fanatikem, ktery si zhmotnil dabla v komunistech aby sis mohl vylit zlost ci mohl oponenta lehce zaskatulkovat. Je to trochu hloupoucke ale budiz. Ja vim, ty za to nemuzes. Za to mohou geny a prostredi, ve kterem jsi vyrustal, proto ti to nemam za zle.

Tvou konspiraci o kampani komentovat nebudu, to je pro psychiatra.

Ohaneni se Halikem je pekne, ale (i kdyz ani Halik neni uplne muj salek caje):

1) kdybys cetl poradne co jsem napsal, tak by sis vsiml slovicka "vetsiny" (pro pomaleho: to neznamena vsichni) 2) nekterymi krestany je Halik povazovany za heretika ci dokonce za ateistu ... mas neco dal o komunistech? ;-D ps: takovy Richard Dawkins je nastupcem Stalina

+1/0
19.12.2013 12:07
Foto

Š73t70e73f57a62n 15K88o47t91o54č 6489475849337

jsem toho názoru, že lze zahájit trestní stíhání poslanců za korupci v souvislosti s hlasováním o tomto zákonu a jako důsledek trestního činu zrušit i odhlasovaný zákon. Ústavní soud neměk tu možnost, protože mu nebyl přednesen jako důsledek trestního činu

+2/0
19.12.2013 10:10

A33d52a58m 68W64i78s69e 2909707597219

kdyby to slo, tak jsem pro, ale obavam se, ze dukazy ani procesy nebudou...

0/0
19.12.2013 12:08

B17o22h71u77m38í46r 21Š21i81m46e45k 3471110174954

Fuj, Teufel!

S církevními restitucemi se zjevně čekalo, dokud se zákulisním desinformátorům nepodaří prosadit komunistickou závist a nenávist vůči církvím. Po Listopadu ještě lidé věděli, že Církve po celou komunistickou éru v mezích možností vychovávaly společnost k Pravdě, k Lásce, ke Svobodě, k Demokracii, úctě k druhémui člověku a úctě ke Spravedlnosti.

Pak trestuhodnou manipulací s vědomím společnosti byly vystupňovány komunistické metody závisti a nenávisti. A v tomto bahně se dnes potácíme ve všech vztazích. Závist a nenávist nejen mezi sebou, ale i vůči církvím.

V posledních volbách se snažili z této závisti a nenávisti těžit i sociální demokraté a vytřískat z toho černého kapitálu politické body. A tak místo přístupu slušného člověka, že má být vráceno, co bylo ukradeno, sociální demokraté vymýšlejí, jak by mohli zlomit již jednou fungující zákon posvěcený Ústavním soudem. Chovají se tajemně a je otázka, co s tím sledují.

Gajdušková přiznala, že chtějí vědět, jak církve se svým majetkem naloží. Copak jsme se nezbavili komunistické totality? Co je komu do toho, jak se svými penězi hospodaříš? Mají socani zájem církevní majetek rozkrást podruhé? Promiňte, ale vehemence s jakou přistupují k církvením majetkům pro to svědčí jednoznačně!

:-)

+2/0
18.12.2013 12:09

A59d96a41m 40W36i65s13e 2619957497689

jednoducha otazecka na kterou je jen jednoducha odpoved ano/ne bez dodatku: mohla cirkev pred znarodnenim s majetkem libovolne nakladat?

+1/0
18.12.2013 13:04

B71o16h14u27m81í10r 24Š46i55m92e27k 3691620174364

Nepatřím mezi ty, kteří hledají důvody, proč náprava není možná!

+1/0
18.12.2013 21:18

A36d12a85m 87W14i56s61e 2679297727599

1) na uplne trivialni otazku jsi neodpovedel

2) v tom pripade je zajem zastupcu potencialni vlady o to jak bude cirkev s majetky nakladat legitimni a prilis privetiva :-P

+1/0
18.12.2013 22:35

B40o32h55u13m59í74r 38Š69i73m15e16k 3631630454334

Stopa našich desinformačních komunistických kmotrů je zjevná...

:-)

+2/0
19.12.2013 7:10

B64o60h13u41m37í77r 32Š98i38m11e74k 3181440214204

Církev může se svým majetkem nakládat jen ve prospěch občanů, ne kvůli komunistickým, socialistickým a jiným zákonům, ale pro církev je zákonem nejvyšším služba Bohu a člověku. To může být poněkud nepochopitelné člověku, který je naplněn nedůvěrou a komunistickou záští...

:-)

+1/0
19.12.2013 8:41
Foto

Š47t84e54f32a69n 90K89o51t42o51č 6409925429317

služba Bohu je jednostranná vlezlost, jakou si on nikdy nepřál. Nebo snad ano?

Ohlupování lidí tmářstvím o onom světě a o spasitelství, jakož i šíření poplašných zpráv o pekelných mukách, démonech a pod, vnucování víry i kojencům. není službou člověku, ale zločinnou manipulací s mocenskými a majetkovými cíli

+2/0
19.12.2013 10:18

B29o47h32u51m79í91r 10Š63i86m44e80k 3171320264124

Kam chodíš na ty poplašné informace?

:-)

0/0
19.12.2013 12:14
Foto

Š83t66e92f57a63n 66K31o19t41o75č 6429735189697

prosím o sdělení, kdy si Bůh nějaké služby člověka přál. Jinak jsou křesťanské  "bohoslužby" jen podvodem a šmejdstvím. Doložíte-li nějak oboustranný souhlas s takovou "službou", rád se k ní přidám. Bez oboustranného souhlasu žádná služba není službou, ale jen nestydatou vlezlostí, zasluhující opovržení

+1/0
19.12.2013 21:18

A89d96a84m 88W77i18s62e 2529657647299

jak vidim, nejsi Bohumire schopny odpovedet, klickujes jak male decko a pouzivas trapne argumenty ad hominem... ale v pohode, me to neurazi, na to jsem od vas fanatiku povysenecky sirici kristovu lasku, kdyz jste v uzkych, zvykly. ;-D vic k tvym cancum nemam co rict.

0/0
19.12.2013 11:46

J19a83r96k19a 50P61r67o72s49e58c83k46á 1445781649973

Tady jde o oddělení církve od státu, srovnáváte hrušky s jabkama. 

Dostanou majetek, aby se oddělili a měli na čem hospodařit. Nejlépe na tom, s čím hospodařili než jim bylo zabaveno. Není na tom nic k nepochopení. Když vám jde tolik o peníze a blaho politických stran, které se chtěli nějak dostat k církevnímu majetku,  zejména pozemkům, měl byste si spočítat, že v dlouhodobém horizontu je oddělení církve od státu hodně dobrý nápad a že přetrhne řadě politiků soukromé ! plány, které s tím majetkem měli.

+1/0
19.12.2013 14:59
Foto

Š38t89e75f47a27n 91K93o96t47o94č 6289545179497

církrvníci jsou odborníci ve skloňování slov jako závisť, nenávist, krádež a chtějí z toho vytěžit majetky

+2/−3
18.12.2013 21:45

B41o11h38u37m54í82r 33Š98i89m23e73k 3111680214154

Víš, co je to zatemnění mozku komunistickou závistí a nenávistí?

:-)

+1/0
19.12.2013 8:42
Foto

Š59t49e20f23a20n 34K61o88t27o12č 6279895989707

něco takového mohou vědět jen církevní odborníci

+2/−1
19.12.2013 9:08

F55r43a23n65t10i27š82e18k 17Z34l81a73t38o10h61l72á26v32e81k 3911874557174

Právě že nemusí, Otíku.

0/0
18.12.2013 10:43

A41l96e24š 78L21i21s35o36v92s33k38ý 9442794603448

Je zarážející, jak neuvěřitelně zuřivé reakce vyvolává jakákoliv zmínka o církvi a náboženství u lidí, kteří evidentně žádné vlastní zkušenosti s církví nemají a prakticky o tomto tématu nevědí vůbec nic kromě mixáže mediálního masírování, zbytků komunistické propagandy a bulvárních článků.

Málokdo si uvědomuje, že současné masívní tunelování a rozkrádačky zapříčinili sami soudruzi, když kvůli jejich systému hospodaření bylo nutné provést v 90.letech majetkové přesuny, jež nemají v našich dějinách obdoby. Sami soudruzi či jejich děti se přitom postavili do první řady. Nebýt znárodněvání, nemuselo být odnárodňování a s tím spojené kolosální rozkrádačky.

+4/−1
17.12.2013 22:46

A67d93a31m 50W42i84s41e 2459957617379

sami soudruzi ci jejich deti pak rozhodli o transferu majetku cirkvim :-P

+1/−3
18.12.2013 8:41

B53o85h93u17m17í82r 98Š35i81m67e84k 3471710964804

Adame, lžeš nebo jsi tak neznalý věci?

:-)

0/0
18.12.2013 12:11

A96d87a49m 10W65i81s22e 2809647867699

Bohumire, Bohumire .. krasna povysenecka ale nicnerikaji fraze. Zkus se  nejdrive pred placanim blabolu zamyslet: kdo je kalousek, kdo je necas a podobna sebranka. Opravdu si naivne detinsky myslis, ze zmineni "demograti" jsou od narozeni bojovnici proti komunistum a za pravdu, lasku a spravedlnost by polozili zivoty? ;-D

+1/0
18.12.2013 12:59

B47o23h32u98m60í28r 26Š83i66m49e42k 3841260544444

Nemám potřebu zplošťovat svůj pohled na kohokoliv, tedy ani na Kalouska, Nečase a další...

0/0
18.12.2013 21:21

A54d77a76m 82W56i59s53e 2609867527949

bla bla R^

+1/0
18.12.2013 22:36

A94l95e54š 40L14i39s30o47v45s85k13ý 9812174653308

Zkrátka uvědomujou si, že manévrovací prostor je téměř nulový a že si naběhli sami na vlastní vidle nesplnitelných předvolebních slibů.

+4/0
17.12.2013 22:43

D87a39n41i64e13l 33N54o30v36á44k 3143818402203

nenaběhli si spíše jejich voliči?;-O

0/0
18.12.2013 22:57
Foto

Š92t61e44f56a64n 32K30o38t36o44č 6129635779197

církve a jejich souvěrci zde kolem dokola opakují výraz, že jim bylo něco ukradeno a to se má vrátit. Pole, lesy ani zámky se ukrást nedají a jde tedy o něco zcela jiného.Církve a souvěrci tedy sami mluví řečí zlodějů a logicky, jsou pak zloději. Záměrně nepoužívám termín "věřící", protože ti jsou spíše slušní lidé, nemají majetkové ani militantní zájmy. Navíc, umí se vyjadřovat slušně.

+2/−6
17.12.2013 21:30

B57o51h95u68m26í35r 70Š23i28m32e48k 3711500744284

To jsi tak starej, že máš tak rocochaté myšlenky?

:-)

0/0
18.12.2013 12:18
Foto

Š95t10e57f89a36n 51K33o67t35o51č 6429105589127

já bych ti dal starej i s tvými církevními mafiány za ty drzosti. Kdoví, zda nejsi na vozíku, že si zde takto dovoluješ

0/−1
19.12.2013 21:29

L96u62k48á55š 45A71d84a48m44e64c 3147483790437

Duka holt není ani tak blbej, ani tak lakomej, jak jsme si mysleli. Podělí se vedle Kalouska a Bělobrádka ještě s Bohoušem a miliardy z kapes daňových poplatníků jsou doma.

+1/−4
17.12.2013 19:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.