Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boj studentů za Ježíška slaví úspěchy, Santa ustupuje i z reklam

Češi jsou stále věrní Ježíškovi. Jen jeden ze sta oslovených se hlásí k Santa Clausovi. Velkou zásluhu na tom má také iniciativa Zachraňte Ježíška manažera a pedagoga Tomáše Zdechovského. Tomu se daří šířit víru v Ježíška na sociálních sítích a nyní chystá i obsáhlou publikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67a32v47e36l 29O78d67r60a94z87i52l 6744929217980

Takže nějaký pan Zdechovský má nějakou, ničím kromě filmu nepodpořenou představu o tom, jak by asi měl vypadat Ježíšek a vnucuje ji ostatním? Proč?

+1/0
20.12.2013 9:34
Foto

M23i81c24h58a91e18l 56K37o84t49s98c87h 6927387849694

Dějduška Morous Jólku nam priińós...

0/0
16.12.2013 12:39

M97i88c60h82a18l 75M89i29l73l10e22r 9706162959122

vidm, ze Kralik je jeden z tech, kdo se ohaneji Santou "z Coca Coly". Typicka reakce od antiAmi, kteri dsti jed na neco kvuli vzhledu pochazejicim z USA, prestoze se jedna o klasicky pripad, kde vzhled je malicherny detail v porovnani s podstatou. Podstatou je postava vanocniho darkonose a myslenka vanoc - pohody, klidu a obdarovani blizkych, protoze na ne myslime a abychom jim udelali radost. Jestli darkonos ma cerveno-bile obleceni, zelene, fialove, biskupskou robu nebo je neviditelny, jestli prijede na sanich se soby, dolu kominem, na hasicskem zebrinaku nebo prijde nepozorovane, je naprosto nepodstatne, ale to se temhle zarputilym antiAmikum prece nehodi do kramu. :-P:-P:-P 

Nejvetsi legrace je, ze my, kdo zijeme v anglicky mluvicich zemich a zname jejich vanocni tradice take vime, ze Kralik a jemu podobni antiAmi ve skutenosti bezmocne stekaji na nespravny strom, kdyz se tak dulezite ohaneji to Coca Colou. 

Pro osvetu jemu a vsem, komu tolik vadi starik na obrazku reklamy na Coca Colu 1932 neco, co nevedi:

MARKETING COCA COLY, ktery pouzil SANTA CLAUSE jako ustredni  postavu BYL NEUSPESNY!!

+1/−1
15.12.2013 2:34

M31i45c19h28a21l 59M34i80l40l85e17r 9876442209322

proc CC tenkrat zvolila Santu Clause ve sve marketingove kampani? Aby ho zviditelnila, jak se nekteri tady domnivaji? Naivni predstava! Proc davat penize za zviditelneni neceho, co uz davno bylo desitkam milionu obyvatel USA jednim ze symbolu vanoc?

CC se jednoduse chtela narvat do vanocnich tradic a udelat z CC tradicni vanocni napoj.  Na Stedry vecer, nez jdou deti spat, nechavaji pro Santu obcerstveni pro odpocinek na dlouhe pouti s darky, obvykle sklenice mleka a talir susenek pro Santu a mrkev/ seno pro jeho soby. CC se chtela svezt na sosech popularity Santa Clause alias sv. Mikulase a nabidnout lidem svuj produkt pod zaminkou, ze to je Santuv oblibeny napoj. K tomu ucelu mel slouzit obrazek Santy v cervenobilch barvach Coca Coly jak ji pije z tradicni banate lahvicky.

Seredne se spletla. Jejich produkt se NESTAL TRADICNIM VANOCNIM NAPOJEM Americanu (tim zustava egg-nogg, horky vajecny napoj) a NESTAL se ani soucasti tradicniho obcerstveni, ktere deti zanechavaji pro Santu. Deti davaly Santovi mleko a susenky desitky let pred Coca Colou a pokracuji v tradici uz pres 80 let po ni. Predstava, ze by nejake dite nechalo lahvinku CC vedle talire susenek je SMESNA.

V Anglii a jinych zemich se Santa Claus nazyval i dosud nazyva Father Christmas (Otec Vanoce), Pere Noel, Padre Noel - dokonce i v Indii to je Christmas Father, ale je to uplne stejna postava sv. Mikulase jako Santa Claus. Jeho popularni prezdivka je "good old Saint Nick"= St. Nicholas = "dobry stary svaty Mikulas". Namisto mleka a susenek se ve VB atd. nekdy mene puritansky nechava sklenka neceho ostrejsiho a platek vanocniho typu biskupskeho chlebicku nebo vanocni kosicky plnene kandovanym ovocem. Nikomu by ani tam nenapadlo zamenit napoj a nechat pro "stareho svateho Nicka" Coca Colu!;-D:-P

+2/0
15.12.2013 3:16

K40a74r54e87l 63D81o64h36n39a25l 2921633755828

Jiste, mam radeji Jeziska nez Santu, ale vadi me pokrytectvi ceskych lidi, kteri se jinak radi honosne nazyvaji managery, dealery a pouzivaji notebook. Takze tihleti radoby bojovnici za ceske tradice a nazvy me pripadaji trapni.

Nechte si lidi vybrat a nezesmesnujte se.

Mimochodem, ani Mikulas, ani vanocni stromecek neni nijaka ceska tradice.

+1/−2
14.12.2013 19:44

P42a66v17e21l 49K85a27l85e41n82d48a 3612784423704

Mícháte hrušky a jablka. Mě taky nejsou sympatičtí lidé nadužívající cizí slova, ale nevím proč by měli podle vás zároveňzavrhovat Ježíška a zvát Sanat Clause ? ! TO nedává žádnou logiku.

0/−2
14.12.2013 20:31

K58a50r18e88l 86D92o34h35n95a73l 2701553905308

Pro me neni logicke, kdyz se nekdo nazyva manager a zaroven bojuje za zachovani ceske identity. Pouze smesne.

Jeziska nezamitam, pouze navrhuji at si kazdy vybere sam. Nemam rad pokrytce, kteri me poucuji co mam nebo co nemam delat.

+2/0
14.12.2013 20:45

M63i39c94h97a51l 25M92i52l22l60e77r 9646322639152

jj...tohle se mi nejvic libi na mych spoluobcanech v zemi, ktera je znama tim, ze detem vetsinove nadeluje Santa Claus/Father Christmas - jejich tolerance vuci nam vsem, kdo slavime vanoce jinak a s jinym darkonosem, nebo dokonce slavime vanoce v jine datum - od 24/12 do ledna (pravoslavni).

Nenuti nas abychom slavili po jejich kdyz tady zijeme, nepranyruji nas za to, neohrnuji na nas nos, uprimne se zajimaji o nase tradice a strasne radi ochutnavaji nase tradicni vanocni pochutiny.V

0/0
15.12.2013 12:14

P12a46v95e32l 53O89d62r23a31z14i34l 6914589287330

No a jaký český výraz máte pro managera a notebook vy?

0/0
20.12.2013 9:36
Foto

J55i61n90d89ř67i21c91h 70C58h77m41e62l51a65ř 4728922499213

To, že něco nevzniklo v Česku, neznamená, že to nemůže být česká tradice. Tradice se vyvíjí a vyjadřuje "duch" národa. To, že něco s tím duchem souzní a lidé to přijmou za své tak, že se s tím ztotožní, to je v podstatě stvoření tradice. Třeba adventní věnec jsme taky začali dělat až někdy v 90 tých letech 20. století a už je to pro plno lidí tradice a já věřím, že se udrží, protože je krásná. Stejně tak stromeček, taky není původem český, ale už jsme ho přijali a je náš.

0/0
14.12.2013 21:45

K73a27r18e48l 90D85o28h27n42a71l 2541603615798

Prave proto. Kdyby tenkrat cesi take bojovali proti "cizackym zvykum" a ty prevazne nemecke vanocni zvyky neprebrali ke svym tradicim, dodnes by cesky narod skakal kolem ohne a vyvolaval duchy.

+1/0
14.12.2013 22:16

J31i18ř36í 84K16u14c40h58t49a 6548165639427

A nebylo by to hezké ?

0/0
20.12.2013 8:36

H97a90n63a 53K71r70i49v91a54n39e16k 2491265712593

admin nam take nadeli Jeziska? V

+2/−1
14.12.2013 17:47

K71a11t84e40r60i98n90a 96M14a20t23t28h13e47w42s 3114444605361

Ja tedy nevim, jak vy, ale ja, kdyz jsem byla mala, tak jsem si stejne predstavovala jeziska, jako starika v cervenem obleku. To bylo dlouho pred tim, nez byly v televizi reklamy na cokoliv. Nebyla jsem ovlivnena ani rodici, dokonce ani dedou mrazem. Spis cokoladovymi figurkami mikulase. Mozna jsem sama, ale mam pocit, ze takovych deti je vice. A vzdycky jsem ho povazovala za Jeziska, nikoliv Santu.  Dnes ziji v anglosaske zemi a moje dite te postave v anglictine rika Santa a v cestine Jezisek. Chodi k nam i 24. vecer i 25. rano. Kazdy to mame tak, jak si to nastavime.

+1/−1
14.12.2013 16:53

P77a71v36e18l 22K62a70l26e76n45d64a 3442244583104

Jste sama.

0/−2
14.12.2013 20:32

M51i10c37h44a13e69l95a 16L33h91o72t79s52k86á 2439266878457

Neznama podoba Jeziska.No to je vtip ! Tak pro ty kdo nevi, Jezisek je ti dite v jeslickach u Marie a Josefa a to ze nadeluje znamena, ze díky nemu si MUZEME davat darky.To ze darky fyzicky NOSI je právě patvar na nasilne roubovani na tradici MIKULASE, a tedy tradici/pohadku Santy Clause (jeden a ten samy).Tedy nas novodoby vanocni reformator si musi uvedomit, ze jen vari stejny zmrseny gulas blondaka v kulichu jako je ten slavny kokakolovy santa.jen v mladsim provedeni.

+7/0
14.12.2013 13:16

P78e38t58r37a 49N57o61v87á71k82o84v50á 7498956504668

Ale ježíšek nosí dárky. Akorát je donese prostě neviditelně, ty dárky se pod stromečkem zhmotní, nepotřebuje na to ani pytel, ani sáně, ani soby. A v tom je to kouzlo. Můžeme zkoušet koukat z okna, jestli ho neuvidíme na obláčku, jak byl u našeho okna, ale stejně h neuvidíme, protože s sebou nemá nic, co by vidět bylo a dělalo hluk.

+5/0
14.12.2013 13:22

M81i96c86h85a60e84l77a 44L91h14o52t65s63k91á 2849726848917

To je asi nejpuvodnejsi ceska vanocni pohadka.Taky ten nas tak fungoval kdyz jsme byli mali.Tedy jeste schopnejsi nez santa.Jezisek ma misto dobu a zotrocenych elfu teleport a moc nad fyzikalnimi zakony a bunecnou strukturou. No a Jezis to ma vychytane nejvic.Ten je vsude a cely rok.

0/−1
14.12.2013 13:35

M36i24c82h63a63e58l15a 54L41h56o57t70s14k10á 2969676468937

Mimochodem jedine co by stacilo k ukončení zmatku je v pohadkach a vlastne vseobecne Santu Clause překladat do češtiny jako Mikuláše.Nejde o przněni jmena ani o ohybani kulturnich realii.Jde o skutečné přeložení jmena konkretni osoby;-)

0/0
14.12.2013 16:12

B29o46h77u95s41l70a51v 88K72r83á53l78í77k 2411830859146

Ano, konkrétní osoby, ale ne toho Dědy Mráze z Coca-Coly.

0/−1
14.12.2013 21:28

J65i93r96i 14K60u70c76e30r23a 5847860586202

tak v článku se uvádí, že "patvarem" je mýtus o Ježíškovi, kterým protestanti chtěli nahradit PŮVODNÍHO Mikuláše alias Santu....

0/0
14.12.2013 18:56

B15o31h79u71s87l34a89v 30K62r26á84l61í72k 2831890679846

Nakonec, když se nad tím zamyslím, dost možná že skutečný svatý Mikuláš neroznášel dary v gotickém ornátu (ve 3. století asi ještě chodili biskupové normálně v civilu), ale když bylo chladno, možná i v nějakým kožichu.

0/0
14.12.2013 21:31

T86o59m31á28š 35H61o18l25e80k 6834980365206

Koukám, že 93 hlasujících z počtu 7879 hlasovalo, že u nich nosí dárky Santa Klaus. To hlasuje tak velké procento cizinců ?

0/0
14.12.2013 13:09

B79o21h51u69s67l91a29v 31K74r79á81l84í31k 2191790709506

Třeba tím myslej svatýho Mikuláše.

0/0
14.12.2013 21:32

P23a14v38e33l 23H74o30š51e30k 2439296505680

Ježíš přibitý na kříži, hlava vzhůru a v zubech za hrdlo svírá láhev s colou, pije. Shromážděnej dav si zpívá Vánoce jsou tady a ten zbrojnoš nebo co to bylo, do rytmu do Ježíše kopím bodá? ;-( Ta se santou je lepší. :-)

+1/−6
14.12.2013 12:14

J97i37n21d47ř44i11c61h 46V72l19a55s42á27k 6910387975132

Akorát, že jste úplně mimo, neb to co popisujete jsou velikonoce;-D

+4/0
14.12.2013 16:15

M85a37r42t95i61n 89N55o49v38á96k 8477412432772

Bojovníci proti Santovi mi přijdou jako neuvěřitelní trapáci. Taková hloupoučká směs nacionalismu, konzervatismu a křesťanství. Proberte se, lidi! Ježíškova podoba je neznámá (nebo to má být batole, případně ten zakrvácený umírající vychrtlý Žid na kříži?), Santu naopak znají všichni. Prostě a jednoduše: "TEN, CO NOSÍ DÁRKY" je "TEN, CO NOSÍ DÁRKY".

+2/−7
14.12.2013 12:06

M54a10r32t59i48n 64N80o49v81á42k 8387752682372

A když jsme u toho, proč prostě třeba podobiznu Santy nezačít označovat za Ježíška? Není to nic proti ničemu, dětem se ta postava líbí. Myslíte, že jim záleží na čemkoli jiném než na tom, že jim přinese pytel plný dárků? ;-D

0/−4
14.12.2013 12:07

P71e76t11r21a 95N86o26v37á22k69o93v51á 7838146484488

Jenže Santa je po česky Mikuláš.

+1/0
14.12.2013 13:23

R89a33d79o57s93l85a57v 59K53l13a63u77d93a 5404808494732

Já taky nevím jak vypadáš, ale to mi nezabrání v tom, abych si o tobě něco myslel. A nic hezkýho to není:-)

+5/0
14.12.2013 12:16

T17o10m31á78š 13H71o11l52e88k 6364710325376

R^;-DR^

+1/0
14.12.2013 12:56

T68o78m86á89š 54H71o29l87e10k 6854770405476

A proč by měla být známá podoba toho, co nosí dárky ? Děti ví, že dárky nosí Ježíšek, ale nikdo ho neviděl. A dospělí ví kdo nosí dárky, a rozhodně je nenosí Santa Klaus. Proto má logiku říkat, že je nosí někdo kdo není vidět.

+1/0
14.12.2013 12:58

M92a40r78t61i26n 90N87o15v19á18k 8677312262252

Nemusí být známá, ale proč to dětem upírat, když např. v USA jsou jím tak nadšení? Postava Santy je prostě pro děti přitažlivá, personifikuje kouzlo Vánoc!

(A prosím, lidi, nechte si ty řeči o tom, že od Amíků nemusíme všechno přebírat. Nemusíme, ale pokud je to pěkná tradice, proč sakra ne? Tradice se přejímaly odjakživa, včetně Ježíška.)

0/−1
14.12.2013 13:08

P79e36t25r81a 85N57o10v23á36k16o71v12á 7218706854268

Protože nemá logiku začít najednou tvrdit, že dárky nosí Mikuláš.

A právě ta personifikace ruší to kouzlo. Každý druhý dítě za chvíli nevěří, že ten dědek v obchoďáku je Santa, když takových po americe sedí stovky. Ale každé české může věřit, že naděluje malý neviditelný Ježíšek a všechny stihne, protože je to kouzlo.

Máme to mnohem promyšlenější a lepší.

+3/−1
14.12.2013 13:26

B54o58h58u25s70l24a73v 57K87r78á91l58í16k 2621940129486

Zaprvý Mikuláš tu nosil dárky dřív než vznikla stromečková tradice, za druhý každý průměrně vzdělaný dítě ví, kdo to byl Ježíšek a co se stalo v Betlémě.

0/0
14.12.2013 21:36

E61v21ž30e78n 69P61o60l21á76k 3578918131253

To je zas hysterie kvůli Santovi. Až nám za pár let Vánoce zakážou, protože budou označeny za rasistickou provokaci multikulturních menšin, budete za něj ještě rádiEU

+7/−1
14.12.2013 11:52

T60o98m47á15š 55H59o39l98e34k 6764650665256

I to hrozí v dnešní Evropě. Bohužel

+3/0
14.12.2013 12:56

K43a35r64e48l 36M79a53r15t18i89n23e15c 6968478936914

Trocha všeci tuná pozabúdate na sympatického dedko Mráza, ktorý nám nosieval dárky býval k videniju v každej škole.

Na rozdiel od dajakeho Ježúška, ktorý iba ták ležál a doposial sa váli v tých jesličkách a dárky mu nosija všeliký pocestný, sica Santa dokáže v reklamách aj s kamiónom jazdíť, ale čo je to oproti Dědko Mrázovi, ktorý k nám bol schopný aj s tankom z východa priísť.

+4/0
14.12.2013 11:21

R54a21d95o75s11l43a65v 13K46l27a51u49d23a 5154748284402

Dědko Mráz se zastavil u Makova. Dál na západ vážně nedošel, ačkoliv se o to soudruzi snažili.... To je takovej paradox. Ateisté Češi měli Ježíška, katolické Slovensko Dědko Mráze:-P

+8/0
14.12.2013 11:36

M62i36c44h21a90l 76P69r88i22b22y72l 9675615507515

česká ježíškovská tradice je objektivně vzato stejně absurdní jako kokakolovský Santa Claus, Ježíšek je totiž narozený Ježíš Kristus, to si ovšem Češi, byť je to zcela evidentní, absolutně nepřipouští, český ježíšek je něco zcela neosobního, dokonce se kladně hodnotí, že si ho každý může představovat jak chce, dost často má tu podobu santaclausovskou, jedna "celebrita" se v nějakém článku přiznala, že jí slovo ježíšek připadalo dost podobné slovu ježek (sic!) - tedy konzumně vnímaný a Čechy chtěný ježíšek - nemá s narozeným spasitelem moc společného, je to něco absurdního, umělého

+3/−3
14.12.2013 11:11

M48a84r28e78k 27F71l32e87k23a67č 1717352450861

Jistě že to je něco umělého...stejně jako santa klaus, nebo si myslíte že santa žije??

+1/0
14.12.2013 11:12

M11i71c72h70a65l 83P42r29i72b24y58l 9695415887515

santa Claus je prapůvodně svatý Mikuláš, svou současnou podobu dostal až díky reklamní kampani Coca-Coly, která si ho navlekla do firemních barev někdy ve 30. letech 20. století, předtím se sv. Mikuláši docela podobal

+1/−1
14.12.2013 11:15

M88i42c56h15a39e75l54a 52L34h76o90t76s17k65á 2939296538807

Mezistav pred invenci Kokakoly byl zimni ubor v barvach duhy...;-)

0/0
14.12.2013 13:19

M74a53r50e46k 32F74l48e79k75a23č 1627942840521

u nás to je naštěstí naopak, když synek někde vidí santu tak volá..jéééé mikuláááš

+1/0
14.12.2013 10:58

M59a73r64t96i39n 45H93a97v68l24í66k 4410885387883

však jo, máme svoje tradice, tak naco se opičit po amíkách.

+5/−1
14.12.2013 10:48
Foto

H94o94n32z80a 62P75r94o31v44a60z80n61í88k 8398321777847

My máme nějakou vlastní nepřevzatou tradici?

+6/−5
14.12.2013 10:51

T96o25m62á53š 69Z18e76m93a17n 3205558204115

Defenestraci? Možná..

+7/−1
14.12.2013 10:56
Foto

H37o75n79z64a 18P81r72o65v94a56z63n51í83k 8448631497717

Jo, ta je naše, souhlas.

+2/−1
14.12.2013 11:07

H63a17n43a 15K52r59i16v20a19n97e16k 2271195152853

neni, ve starem zakone stoji, ze vyhodili princeznu Isebel z okna.

+2/−2
14.12.2013 11:12
Foto

H54o49n53z70a 15P77r38o93v12a15z41n16í80k 8808131227297

To by šlo uznat, vyhození Isebel byla jednorázová akce, u nás se to stalo několikrát.

+1/−1
14.12.2013 11:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.