Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběhy 20. století: Rána na hrudi ho málem poslala v Osvětimi do plynu

V listopadu uplynulo 75 let od pogromu známého jako Křišťálová noc. Nacistický aparát tehdy zorganizoval a 9. 11. 1938 začal provádět rozsáhlé útoky proti Židům ve všech oblastech tehdejšího Německa. Jedním z těch, kdo teror zažili na území Československa, byl Max Mannheimer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i49c31h42a11l 78Š71t65e47i61n42d82l32e58r 6330833425786

Njn, na netu je odborníkem každý primitiv. :D Zvlášť pokud jde o Židy.

+1/−2
9.12.2013 10:09

M10a79r11e42k 81K82o57l95e47b31a 9495525253622

Zatím co vy jste odborník par excellence ;-D

0/−2
9.12.2013 18:42

M51i69c53h29a54l 44Š21t20e41i91n66d95l81e94r 6460563665556

Pěkné, že jste reagoval zrovna vy :D

+1/0
10.12.2013 7:26

M33a19r26e66k 95K79o48l88e59b28a 9305755283262

Jsem rád, že jsem se trefil ;-)

0/−1
10.12.2013 15:58

K89a66r68e16l 62N39e22č33a65s 5673909100890

On je pouze slušný člověk,pane Kolebo.

+1/0
10.12.2013 18:51

M25a61r23e51k 83K91o84l68e39b42a 9525865323742

Definujte tedy slušného člověka a klidně uveďte, proč podle vás já nejsem slušný člověk.

0/−1
11.12.2013 7:59

M95i32c59h23a70l 89Š76t65e81i56n89d97l49e69r 6780143425406

Protože lžete a lži obhajujete. To slušní lidé nedělají.

+1/0
13.12.2013 12:18

P21a56v87e68l 13O67d62r75a41z29i14l 6964389737190

No a vy zase urážíte každého, kdo si dovolí s vámi nesouhlasit. To slušný člověk také nedělá, že.

+1/−1
13.12.2013 13:35

M52a88r58e69k 45K40o86l29e34b84a 9565695373122

Sám jste se nachytal při lži, uveďte, kde lžu já ;-)

0/−1
13.12.2013 14:50

M86a29r69e62k 48K53o90l63e48b43a 9895205123372

Hurá Smrek dorazil a opět bez argumentů ;-D

0/0
18.12.2013 8:01

M10i34c61h51a92l 68Š74t59e35i24n83d70l74e26r 6110493775826

Článek pojednává o obětech Holokaustu a v diskusi se objevují najhorší rasistické stereotypy, často vyhrabané z protektorátních a jiných antisemitských pamfletů, pro jistotu ještě okořeněné sebechválou na téma národní rasové tolerance. Tak tohle se teda povedlo :D :D :D

+1/−1
9.12.2013 9:46

M16a16r13e27k 27K76o68l20e70b98a 9965945303122

"Vyhrabané" z historie, kdy ještě bylo dovoleno popisovat věci pravými jmény. 

Mimochodem, svět není černobílý.

Nevím, co by vám ctihodní rabíni řekli na to, že označujete jejich slova za antisemitské pamflety ;-)

0/−2
9.12.2013 18:45

M76i27c96h83a31l 17Š84t19e27i54n19d37l33e69r 6300873315416

To je jednoduché, dokonce ještě jednodušší, než vy sám - stačí, když uvedete, z jakých zdrojů čerpáte - a hned bude jasné, jestli jde o pamflety nebo ne.

+1/0
10.12.2013 7:25

M50a41r28e30k 93K31o44l34e25b98a 9635885363272

Stará známá hloupá taktika, nezajímat se o to, co se tam píše, ale kdo to píše - a na toho něco najít. Případně, kde je ten text na internetu uložený.

Takže jen pro informaci, čerpám z neonacistických stránek uloz.to :-P

0/−1
10.12.2013 15:57

M88i50c71h75a34l 31Š80t97e84i98n28d18l10e31r 6590823475386

Stará známá hloupá taktika je především něco tvrdit, případně rovnou sprostě lhát jako vy, a neuvádět pro svá tvrzení žádné doklady. S lidmi vašeho typu tudíž není možné vést nějakou serióznější debatu - o kterou vám ale samozřejmě ani nejde.

+1/0
10.12.2013 17:59

M76a16r97e69k 97K44o97l75e89b10a 9715605923272

Ale já přece své zdroje uváděl. A o nic jiného, než o debatu mi v diskuzích nejde. Takže si odpusťte ty vaše hloupé soudy.

0/−1
11.12.2013 8:03

M90i30c11h16a80l 78Š26t55e17i29n59d30l45e93r 6120353335936

Jasně, uvedl jste jako zdroj "ulozto.cz" :D Máte-li tedy konkrétní otázky, zkuste je jasně formulovat a tvrdíte-li něco, uveďte seriózní zdroj. Jinak si račte dělat dobrý den z někoho jiného.

+1/0
11.12.2013 8:47

M49a79r50e96k 49K81o51l12e76b88a 9325155173832

Dobrá, konkrétní otázka, na kterou nám nedala odpověď ani ta vaše autorka diplomky, možná budete lepší ;-):

Pokud jsou citáty z Talmudu uváděné na internetu a ve strarých dílech např. Prof. Rohlinga "špatně vyložené", "lživé" atd., kde najdu ten váš správný překlad, abych si to mohl ověřit ? :-P

0/−1
11.12.2013 14:16

M36i66c25h81a39l 38Š80t40e57i96n89d52l61e78r 6840773395956

Obávám se, že nikde. Talmud je velmi rozsáhlé a nikoliv ucelené dílo, které, pokud vím, nebylo nikdy celé přeložené do češtiny, ačkoliv se na překladu pracuje. Osobně ani neznám nikoho, kdo by ho měl v malíku. Kromě toho z některých vydání (např. cenzurovaných někdější křesťanskou cenzurou), případně z překladů do jiných jazyků, mohou být určité pasáže vypuštěny. Ať tak či tak, Rohling nebyl skutečným odborníkem, navíc byl zaujatý (nebo spíš magor), takže jeho publikace se nedá brát jako seriózní zdroj informací. Ale hlavně - k čemu by vám to bylo, vždť je přece úplně jedno, jestli nějaké to promile obsahu vykazuje nenávist k jinověrcům, ne?

+1/0
11.12.2013 16:01

M96i46c36h97a76l 20Š78t14e65i97n37d23l77e28r 6950543225616

Tady je kousek přeložený. Pro představu, o čem a jakým způsobem Talmud pojednává, to ale celkem stačí.

+1/0
11.12.2013 17:48

M66i45c20h51a63l 21Š97t20e48i51n91d97l49e97r 6140543755216

http://www.talmidim.cz/

+1/0
11.12.2013 17:48

M86a89r40e26k 14K28o58l76e73b58a 9685755733432

To si děláte srandu, to "jak troubit" a podobné žvásty mě určitě nezajímají. Zajímají mě pasáže o vztahu Židů a nežidů a to tady v žádném případě není ;-D A to, že bychom se toho dočkali, je asi dost naivní představa, že ? ;-)

0/−1
11.12.2013 19:16

M82i39c65h77a38l 61Š36t84e44i65n22d68l64e24r 6160393735796

Mně je ale úplně jedno, co vás z Talmudu zajímá a co považujete za žvásty. Pokud vám to přináší nějaké uspokojení, veďte si svůj boj dál, pro mě je diskuse s vámi jen ztrátou času.

+1/0
12.12.2013 1:26

M24a51r78e10k 73K75o15l92e46b44a 9615305453892

Co mě zajímá ? No, přece to, o čem se tady celou dobu bavíme. Přináší mi to uspokojení v tom smyslu, že mě zajímají dějiny, jak se odehrály a odehrávají, včetně dnes politicky nepohodlných částí. 

Pokud vám došly argumenty, je to asi opravdu ztráta času.

0/−1
12.12.2013 10:42

M81i25c33h15a24l 73Š87t96e81i34n63d54l81e48r 6160893225596

Prima, tak mě přesvědčte, že má Rohling ohledně Talmudu pravdu a jeho pamflet není jen snůškou lží, polopravd a nesmyslů, jak tvrdil rabín Bloch, jak tvrdí řada vědeckých prací a na základě toho i já. Napadáte přece vy Židy a Talmud, tudíž byste měl mít nějaké argumenty a vědecké podklady po ruce.

+1/0
12.12.2013 11:35

M52a39r12e93k 29K40o60l65e13b61a 9565425483982

Takže předně, je vidět, že jste odkazovanou DP sám nečetl, jinak byste věděl, že spor Rohling-Bloch se týkal rituálních vražd, o kterých já se tady vůbec nebavím. Nikoliv tedy díla, na které jsem tady dával odkaz - Talmudský Žid. K tomuto dílu stále platí již mnou jednou zmíněný citát, který je uveden také v DP A.Meluzínové a ke kterému sama raději neuvedla žádný komentář. "Aby ale židé i pro příště věděli, že neprobíráme lehkomyslně jejich svaté knihy, zavazuji se velmi rád i pro toto čtvrté vydání zaplatiti 1000 tolarů ve stříbře tomu, kdo dokáže, že jsou některé mé citáty nepravdivé". A to, že se dosud nikdo nepřihlásil (ani Bloch) je pro mě dostatečným důkazem pravdivosti Rohlingova díla.

0/−1
12.12.2013 19:14

M14i90c33h73a41l 89Š15t67e64i49n62d80l27e48r 6220593215966

Ten, kdo tady lže, jste vy, pane Kolebo. Cituji z inkriminované práce (str. 45): "Například J. S. Bloch či soudní znalec F.Delitzch, jak je uvedeno v Koppově záznamu soudního procesu mezi A. Rohlingem a J. S.Blochem, prokázali, že Rohling nedokázal v Talmudu číst.“

+1/0
12.12.2013 20:05

M37a71r18e84k 47K51o23l39e85b82a 9235325933302

F.Delitzch také nebyl žádný nezávislý soudní znalec: "Soud konečně stanovil pět z výše uvedených znalců. Vypuštěn byl Delitzsch, který byl zamítnut pro svoji dřívější otevřenou kritiku vůči Rohlingovi. (str.79)"

0/−1
13.12.2013 6:49

M77i31c15h81a44l 25Š66t47e27i61n34d43l38e78r 6760783475636

O tom ovšem není řeč. Řeč je o tom, kdo celou práci četl, což vy jste evidentně nebyl, ačkoliv to jinde tvrdíte a mě navíc v tomto ohledu obviňujete ze lži. Kromě toho aktuálním přednětem debaty je rabín Bloch, nikoliv druhý pán. :D

0/0
13.12.2013 8:21

M49a95r30e50k 70K42o81l47e36b89a 9765745803802

Když o tom řeč není, tak o tom nepiště ;-)

Ani Bloch, ani Delitzch ovšem neposkytli žádné důkazy rozdílnosti konkrétních pasáží Talmudu, omezili se jen na to, že Rohling podle nich v Talmudu číst neumí, což je pro mě velmi chabé. Vždyť co je jednoduššího, než prokázat, že někdo špatně přeložil text tím, že nabídnu správný překlad ?

0/0
13.12.2013 9:22

M36i40c86h96a70l 90Š53t38e62i22n14d69l67e84r 6270783115166

<!-- /* Font Definitions */@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-font-charset:78; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1791491579 18 0 131231 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1073743103 0 0 415 0;} /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}@page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}-->

Vy zase nepřinášíte žádné důkazy, že tam ty pasáže jsou (apokud tam nejsou, není možné prokázat ani jejich špatný překlad). Ale hlavně -stejně tak žádný důkaz nepřinesl Rohling, který, kdyby nelhal, mohl na místěono srovnání provést. Vždyť co je je

0/0
13.12.2013 10:04

M16i43c84h39a79l 81Š10t64e20i11n42d28l20e37r 6840583615566

Tak znova:

Vy zase nepřinášíte žádné důkazy, že tam ty pasáže jsou (a pokud nejsou, není možné prokázat ani jejich špatný překlad). Ale hlavně - stejně tak žádný důkaz nepřinesl Rohling, který, kdyby nelhal, mohl na místě srovnání provést. Vždyť co je jednoduššího, než prokázat, že někdo správně přeložil text tím, že překlad nabídnu spolu s originálem?

A pokud je pro vás "chabé", že člověk, který vystupuje jako znalec Talmudu, neumí v tomto díle číst, pro mě je naopak zásadní toto: "Kopp vybral na tři stovky rabínských textů (z období od 2. do 18. století), přidal ještě texty, na které se odvolává Rohling, a pro dokreslení celkového obrazu vzájemných vztahů mezi křesťany a Židy tak, jak se utvářely v průběhu času, doložil další okruh textů, vypovídajících o morálce, právu a náboženství Židů. Soud na konci ledna 1885 předal kompletní texty znalcům a umožnil Rohlingovým právníkům jejich doplnění, ti ovšem této možnosti nevyužili. Po dlouhých přípravách mělo 18. listopadu 1885 dojít k očekávanému soudnímu jednání, Rohling však svoji obžalobu vůči Blochovi stáhnul." (str. 81).

0/0
13.12.2013 10:14

M52a46r91e49k 92K58o51l91e87b58a 9375215793512

Samozřejmě hloupá otázka, nemohu tak učinit z jednoduchého důvodu a to toho, že neumím číst babylónskou aramejštinu. Proto měli porovnání nabídnout ti, co ji zvládají. Ti vaši "překladatelé" z www.talmidim.cz se k těm inkriminovaným pasážím dostanou tak někdy za 200 let ;-D

Pokud Kopp vybral rabínské texty na které se odvolává Rohling a nechal je přeložit, tak sem s něma R^ Hořím nedočkavostí :-P

Je sice pěkné, že jste uvedl tento text z DP A.Meluzínové, ale ona sama k tomuto opět neuvedla zdroj, takže asi nic nebude, že ? ;-(

0/0
13.12.2013 11:11

M72i96c73h74a74l 92Š55t56e26i87n89d88l28e60r 6780853595396

Tak znova, snad to pochopíte lépe: Proč srovnání svého údajného překladu s originálem nenabídl Rohling a místo toho se raději přestal soudit?

Nikdo po vás nechce, abyste se učil aramejsky, nic vám ovšem nebrání uvést na podporu svých tvrzení jakoukoliv seriózní vědeckou práci. To, co uvádíte na druhém konci debaty, nemá s vědou nic společného.

Talmidim jsem samozřejmě uvedl jen pro představu, jak složité a obsáhlé dílo Talmud je a jakými věcmi se zabývá.

0/0
13.12.2013 11:21

M10a67r26e53k 63K68o50l44e46b31a 9395185753602

Nechte těch blábolů a sem s těmi Koppovými texty ;-)

0/0
13.12.2013 11:56

M73i31c48h68a64l 86Š84t86e81i59n89d45l32e14r 6670613725366

Na víc se nezmůžete? Ubohé.

0/0
13.12.2013 12:13

M79a50r61e49k 51K14o79l30e20b15a 9515205193942

Samozřejmě, že zmůžu, ale to byste nesměl stále otáčet ;-)

0/0
13.12.2013 14:34

M57a81r22e66k 85K57o46l90e74b22a 9815385713142

To je ale přesně to, o čem Rohling píše. Že nám sice Židé nedodají ten "správný" překlad, ale budou nás ujišťovat o tom, že to je vytrženo z kontextu, špatně přeloženo, případně to co tam bylo, je už dávno neplatné nebo je tam toho "maličko" atd. ;-D

0/0
11.12.2013 19:14

M77i15c21h42a63l 77Š44t49e80i32n68d97l26e59r 6170643765756

Vždyť na tom přece nezáleží. Vyšinutci a hlupáci zkrátka věří Rohlingům či Hitlerům a normální lidé s tím nic nenadělají, i kdyby se na hlavu postavili, jak mj. ukazuje i tato nesmyslná debata. Pokud vás ale můžu požádat, snažte se svou vášeň projevovat jinde než v diskusích o lidech, kteří přežili Holocaust. Činit tak je hovadné.

0/0
12.12.2013 1:39

M17a78r35e37k 55K84o48l15e49b32a 9145705743392

Samozřejmě na tom jediném záleží. Věřit budu vždy tomu, kdo má argumenty a na čí straně jsou hodnověrné důkazy. Pokud je protizbraní umlčování, nálepkování a pomlouvání, pro mě je to vždy minimálně podezřelé. 

A podle hesla - tonoucí se stébla chytá, jste si najednou uvědomil, že je to článek o někom, kdo přežil holokaust a že je hovadné se vlastně o něčem takovém bavit ;-D

0/0
12.12.2013 10:49

M31i51c57h16a36l 46Š98t76e41i79n47d72l85e62r 6870473735246

To, co tady předvádíte, nemá se seriózním přístupem k tématu nic společného, je to jen typicky náckovský způsob diskuse, kdy požadujete "důkazy", argumenty a podklady od protivníků, ale vaším jediným argumentačním zdrojem je přitom vyhlášený pavědecký škvár z 19. století. Pokud si myslíte, že tím přesvědčíte kriticky myslící lidi, pletete se. Možná ovšem uděláte dojem na pár podobných typů, jako jste sám.

A nechte si své hloupé komentáře k mé poznámce o Holokaustu, tuto věc jsem zmiňoval už na začátku diskuse (viz výše).

0/0
12.12.2013 11:19

M15a27r61e95k 96K97o78l83e85b77a 9385385983572

Ano, seriózní přístup jsou nejspíš lži, kterých jste se tu dopustil.

0/0
12.12.2013 19:15

M28i96c33h86a37l 65Š16t70e48i70n79d57l95e75r 6470753295856

Odpověď viz výše.

0/0
12.12.2013 20:17

M43i65c96h59a34l 14Š88t61e19i38n66d24l90e62r 6510183735376

Koukám, že budete nejspíš schizofrenik, nebo jsou tady dva Kolebové? Tohle jste napsal do stejné diskuse:

"M55a21r95e64k 27K57o76l34e76b88a 9605305223162

... Pokud jsem vášnivý čtenář, tak mě hlavně zajímají historické materiály - tedy zdroje. Jinak jsem popsal jeden konkrétní případ, tedy pošlapání jistých textů, nic jiného."

:D :D :D

0/0
10.12.2013 18:38

M44a89r24e85k 86K48o21l90e56b36a 9285305873202

Ten hashovaný kód se mi pohužel nepodařilo rozluštit. 

Ale k tomu citátu příspěvku - ano, tohle jsem psal a nemám důvod na tom nic měnit. 

Opět ale nechápu, co tím chcete říct, kde je ta vaše údajná schizofrenie.

0/0
11.12.2013 8:08

M40i62c19h22a23l 62Š10t73e62i33n75d53l60e20r 6130653665426

Na jedné straně zpochybňujete smysl uvádění zdrojů ("stará hloupá taktika") a odmítáte se o ně v debatě podělit, na straně druhé tvrdíte, jak vás "zajímají historické materiály - tedy zdroje". V tom si tedy dovoluji spatřovat jistý náznak schizofrenie, zvlášť pokud oba tyto názory, které jsou jaksi v přímém rozporu, uvádíte v rámci jedné diskuse. Kapišto?

0/0
11.12.2013 10:04

M34a38r11e90k 51K53o51l20e72b84a 9915965143822

Tak teď nevím, vždyť o něco dál v diskuzi jsem jeden z těch zdrojů dal i s přímým odkazem. Netrpíte ztrátou paměti ? ;-)

0/0
11.12.2013 14:09

M19i45c36h80a32l 87Š98t60e23i80n89d49l33e62r 6720673395466

Uvedl jste pouze Rohlinga staženého z netu, nic jiného. Navíc nikoliv na můj dotaz, ale v diskusi s někým jiným.

0/0
11.12.2013 15:24

M32a62r63e54k 85K11o60l27e70b69a 9215895103762

Nechápu, v čem je problém, že mám Rohlinga staženého z webu ? Zvláště v dnešní době. Myslíte, že se liší od toho, který byl vydán v tisku ? ;-D Kdyby to tak bylo, to by bylo divoko ;-)

Dalším velmi zajímavým dílem je znalecký posudek Ulricha Fleischhauera, který se věnuje také Talmudu a obsahuje obrovské množství odkazů na příslušnou literaturu nebo články.

0/0
11.12.2013 19:22

M40i77c48h77a10l 66Š38t85e20i45n39d50l76e70r 6620113855196

Myslím, že ať je to jakýkoliv problém, je to váš problém :D

0/0
12.12.2013 2:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.