Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ZÁPISNÍK: Lotr protiizraelský. Jak jsem dostal vynadáno za svůj článek

Proč jsem pochyboval o Izraeli. Jak jsem viděl nápis „Zplynujte Araby“. Bývalý šéf izraelské tajné služby volá po míru. To jsou témata zápisníku komentátora MF DNES Michala Musila, který vychází v sobotní příloze Kavárna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e39t82e51r 17S72m95r66e76k 3232870800582

Hlavne by si mal autor uvedomiť, že olivové ratolesti proti bande fanatikov, ktorý ťa chcú zabiť proste nefungujú. Idiocký salónny ľavičiar !

0/0
17.12.2013 12:03

R89o74m97a40n 49M47i44r50o77s68l47a84v 4457793667936

Děkuji autorovi článku za odvahu. Židy samotné mám rád, viz Kafka, Lustig, Poláček, spousta mně milých herců atd. atd. To ovšem vůbec neznamená, že budu tleskat nacistickým praktikám, které uplatňuje Netanjahu vůči jiným.Je též dobré vidět, že většina světa bohudík chápe, že okupace není mezinárodně uznávanou normou, že stavění osad na těchto územích není mírový vklad, ale opakem a licoměrností, že bombardování jiných států je agrese atd. atd. Doporučuji též, přečíst si knihu Ano Masaryk, kde lze vidět jak dokázal mít tento člověk pravdu proti naprosto idiotským názorům většiny.

0/−7
8.12.2013 13:05

M93i32l16o95š 35P19e64l96í46š75e76k 5945420591977

Romane, co je na těch subjektivních střípcích (bez hlubší analýzy = primitivních) zaměřených protiizraelsky odvážného? Pokud je mi známo, my EvropanéEU jsme přece většinově na straně tzv. Palestinců:-( (mimochodem jde o novotvar, který způsobuje spoustu zmatků).

+3/0
8.12.2013 22:21

J14i56ř21í 98F93o91g84e32l 2180411356962

Klasika. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

Ať si autor říká co chce, objektivita tomu článku chybí a čpí to proaktivistickou  propagandou na sto honů. Už ten styl psaní, volba slov a naznačování polopravd je proti vší etice.

Doporučoval bych mu odchýlit se od povinné, diakonií předepsané, trasy a jet se podívat v Izraeli i trošku jinam, aby to mohl napsat objektivněji. Také by neškodilo troška studie historie faktu a ne čerpat jen z politického školení v diakonii.

Jestli byl za minulý článek napadán nevím, nečetl jsem ho a ani necítím potřebu. Napadajícím se však vůbec nedivím.....

+7/0
7.12.2013 16:56

P70a45v66e71l 92O38d71r81a89z81i83l 6334809207100

A koho chleba jí Fogel?

0/−1
8.12.2013 19:46

J93i72ř70í 48F17o27g69e43l 2370331796712

Vlastní, chlapče, celý dlouhý život vlastní.

+1/0
9.12.2013 6:36

I12v19o 98H96r64a10b22a93l 8602791137

Když byl v důsledku rozhodnutí mezinárodního společenství vyhlášen stát Izrael, někteří členové tohoto společenství neunesli důsledky tohoto demokraticky přijatého rozhodnutí a Izrael vojensky napadli. Dokonce několikrát. Izrael k jejich překvapení a smůle vojenskou agresi přežil. Kde bylo mezinárodní společenství, aby se dokázalo vypořádat se zjevnou agresí a jakým způsobem vedlo své členy k pořádku. Nijak.

Izrael se ubránil sám (tedy téměř, byly zde určité formy pomoci i z Československa).

Jako rozhodný obránce a vítěz v boji za svou holou existenci dokonce poměrně značně rozšířil přidělené území na úkor poražených útočníků. Pro pořádek připomínám, že se jednalo o pouštní oblasti, jejich význam byl pouze vojensko strategický - viz Golanské výšiny. Dokonce i tato území Izrael postupně navracel poraženým útočícím státům poté, co bylo dosaženo mírových dohod a záruk.

Problém je v tom, že tzv Palestinci nikdy žádný státní útvar (území) neměli, jejich sebeuvědomění a boj proti Izraeli probíhaly buď v rámci ozbrojených složek cizích okolních států, hlavně pak ale ve formě partizánské války a teroristických činů.

Palestinci jsou jednou z mnoha národnostních skupin, které žily v dané oblasti a jejich cílem není pouze vlastní území (které de facto mají a nejsou schopni spracovat), ale oblast BEZ výskytu židů, a tedy likvidace státu Izrael.

Je to v podstatě stejné, jakoby několi australských domorodců vyhlásilo Austrálii vállku a požadovalo předání území a moci nad oblastí. Amerika tento problém s indiány nějak vyřešila, ale nevšiml jsem si, že by tam někde existovalo "Indiánsko", jako suverenní člen mezinárodních organizací.

+10/−1
7.12.2013 13:15

I83v65o 69H77l18a32v71ů87n28ě82k 1909900599478

Ta analogie v posledním odstavci není přesná, jedná se o historické židovské území a i přes dlouhou tureckou okupaci tam přece vždycky nějaké židovské osídlení bylo.

+5/0
7.12.2013 13:43

I92v27o 78H10r12a38b48a22l 8652691727

Máte pravdu, jen těch okupací bylo poněkud víc, než jen turecká.

Římané, Bybyloňané, Asyřané, zapoměl jsem na helenistické období Alexandra Velikoého, potom nástup byzantského vlivu a sním západní křesťanství, nakonec křesťanské státy a křižácké války, no a v neposlední řadě expanze arabů a islámu.

+3/0
7.12.2013 13:50

J89a83n 29K32r68p26e48c 5236683854812

izrael vyhlasil jednostranne samostatnost den pred skoncenim britskeho mandatu palestina a v podstate tim znemoznil vzniknout statu palestina. ve zbytku jste taky uplne mimo. to josu historicka fakta ktere sebeblbejsi propaganda nemuze prolomit.

0/−2
7.12.2013 20:56
Foto

K47a49r61e20l 64S44e61i88d21l 8289495590718

Zdravím, pane Krpec, jakpak vyhlášení státu palestinských Židů ve svých hranicích znemožnilo vyhlášení státu palestinských Arabů ve svých hranicích?

+2/0
7.12.2013 20:58

J82a42n 92K58r50p64e71c 5986103144272

pokud se mne musite takto ptat, tak vam asi chybi vzdelani...

0/−1
7.12.2013 21:02
Foto

K47a52r65e59l 66S51e76i89d60l 8209795390478

;-D

+1/0
7.12.2013 21:34

J90a73n 13K60r76p57e54c 5496333574482

no to uz jste prokazal nekolikrat. a vlastni hlouposti se nesmejte.

0/0
7.12.2013 21:59
Foto

K35a32r89e72l 13S24e82i46d44l 8439725220788

Pane Krpec, vyhlášení arabského státu v Palestině nezabránil vznik Izraele, ale nenávist Arabů a jejich touha po celé Palestině bez ohledu na rozhodnutí OSN. 

Váš názor by mě docela zajímal. :-)

+2/0
7.12.2013 22:06

J12a31n 69K50r58p98e60c 5136123554672

muj nazor je podruzny, fakta ktera ignorujete/neznate jsou dulezita.

0/−2
7.12.2013 23:47

R76o61m20a31n 52Č59e76c24h94u26r33a 6442619137859

Já jsem teda utrpěl komunistickým vzděláním... Tak alespoň pro mne byste mohl?

+1/0
8.12.2013 3:23

J37a42n 94K13r28p61e34c 5586553864132

snad vam strejda google pomuze...

0/−2
8.12.2013 4:55

I90v34o 95H45r32a76b31a95l 8512131607

Ano, máte pravdu, vyhlášení nezávislého státu Izrael bylo učiněno přibližně 4 hodiny před vypršením britského mandátu správy pověřeneckých území. Mimochodem - vrcholný představitel britské správy, který měl "zemi předat" - byl už 4 dny pryč. Zároveň ale toto prohlášení znamenalo, že představitelé židovského společenství akceptují a jsou připravení převzít i všechny povinnosti a závazky, které jim vyplynuly z více než 30tiletého historického vývoje na diplomatickém poli a v mezinárodním společenství. Toto předstalitelé Palestinců schopni nebyli. A jen tak podotýká, že Izrael v tomto okamžiku akceptoval i zásadní zmenšení svého území oproti rozloze, která jim byla přislíbena Beafortovou deklarací z roku 1917 - to znamená, že se vzdali oblasti tzv Západního břehu a akceptovali speciální status Jeruzaléma, aby tyto oblasti mohli dostat ublížení Palestinci. Reakcí Palestinců (nebo arabských států obecně)  nebylo - jak by člověk čekal zřízení samostatného státu ve vytyčených hranicích, ale vojenská agrese vůči sousedovi.

Ono, mezi náma - z dlouhodobého hlediska spory o území připomínají hádku dvou blech o to které z nich patří ten pes po ní.

+2/0
8.12.2013 10:09

M92i83l66o57š 26P61e78l85í18š46e71k 5625330691177

To je mi novinka!! Prosím o odkaz na tento převratný objev.

+1/0
8.12.2013 22:28

V51o49j24t37ě61c75h 64T55o85r88á97č 2796101676392

Aaaa, Musil citi, ze minule svymi funny komentari o demokracii odhalil absenci sveho vzdelani, ted se to snazi napravit :-)

+2/0
7.12.2013 13:03

M17a44r42t76i48n 20K46o69d44a71t 2787686782667

Ale tak když jsme u té Palestiny... V letech 1994-2009 činila celková finanční pomoc Palestině 4,26 miliard EUR, bez započtení finanční pomoci jednotlivých států. Kde to jenom zmizelo? Anebo následující informace: 5/12/2013 přispěla EU 10miliony EUR a vláda Holandska 1mil. EUR  na výplaty listopadových důchodů a mezd 71tis důchodců a státních zaměstnanců Palestiny. Alláh je veliký! A zřejmě sídlí v Evropě...

+1/0
7.12.2013 12:55

M28a71r72t75i25n 34F80r80a24n50t83i38š38e79k 7675280813775

vite, jak jsou drahe zbrane na cernem trhu?

+1/0
7.12.2013 13:07
Foto

K28a77r38e37l 30S56e30i96d15l 8799795640818

Navíc teroristé, zadržení v Izraeli, pobírají od arabských úřadů zvláštní rentu. Z peněz EU a dalších dárců...

0/0
7.12.2013 20:42

I16v84o 88H67r27a35b14a83l 8422571367

Kde to zmizelo - ano, správná otázka. Pokud mám informace o konkrétních projektech, tak např. naše země pomáhala vybudovat některé infrastrukturní systémy, jako je distribuce vody a elektrické energie. Pochopitelně ne centrální systémy, jen vesnické.  A oikud se týká pomoci obecně - máte dvě možnosti, buď poslat pěníze tam, kde jsou zapotřebí a udržet místní populaci tam kde, je, nebo se za čas potýkat s problémy, které budete mít doma díky tomu, že utečenci dorazí k vám domů. A lepší je, aby byli tam - už proto, že je to zdroj levné pracovní síly pro naše expandující výrobce. Zní to možná trochu neslušně, ale je to realita dnešního světa.

PS - odkud si myslíte, že pochází nové sifonové lahve Sodastream, tolik přdražené na našich krámech.

0/0
8.12.2013 10:21

R29e90n91é 20P81t65á11č26e88k 3111509113370

Palestinci evidentně pokračují ve svém skoro 70ti letem byznys plánu "my jsme ti utlacovani chudáčci, dej nám světe penize..."

+4/0
7.12.2013 12:54

J89a51r26o54s27l29a11v 10Ř58e68z77n52í48k 7224501925760

Já jsem ale šokovaný. když Zeman podpořil Izrael a přemístění hlavního města do Jeruzaléma, tak tady lidé řvali, že to není možné a stáli na straně palestinců. A najednou zase jinak       ;-D

0/−2
7.12.2013 12:39

R92e84n29é 12P17t38á64č20e25k 3481779633750

Se Zemanem jsem nesouhlasil, protože to zbytečné gesto, které nechtěli ani Izraelci

+1/0
7.12.2013 13:25

J80a65r83o61s76l75a19v 59Ř65e23z56n35í70k 7324231665420

Mě se to líbí. Není to jednostranné. Je to jiný pohled. Život je složitý a hlavně není černobílý.

+2/−1
7.12.2013 12:36

M52a60r32t22i17n 64K81o34d82a22t 2607436122797

Souhlasím, že ten článek je zajímavý. Takový neotřelý, připomínající tvorbu novinářů, kteří o konfliktu psali za komunismu. Jenom jestli se nejedná o nějaký recyklovaný článek Rudého práva ;-)

+5/−3
7.12.2013 12:39

J33a46r82o86s22l68a85v 45Ř74e83z26n36í71k 7724751465160

Dneska máme svobodu a každý si může psát co chce. Jestli jsi psal do Rudého práva za komunistů, je to tvoje věc.

0/−3
7.12.2013 12:40

M50a52r81t95i27n 40K62o73d10a12t 2367936632577

Vy máte zřejmě poškozené vnímání psaného textu...

+3/0
7.12.2013 12:43

I25v63o 42H32l88a86v44ů11n97ě55k 1169840489948

Flame, tím se nezatěžujte.

+2/0
7.12.2013 13:14

R79e92n19é 58P45t15á20č89e30k 3831169153290

Na autorovi se mi libi ta novinarska zatatost... za minulý článek dostal vynadáno a tak napíše ještě horší ;-)

Naštěstí Izrael je natolik rozumný stát, že se snad nenechá zblbnout salonními mírotvůrci a bude i nadale hájit svou bezpečnost bez ohledu na cokoliv...

Mimochodem, o Palestincích nikdo neslyšel do roku 1975, kdy si je terorista Arafat vymyslel. ..

+8/−3
7.12.2013 12:32

M22a21r65t59i51n 21K35o11d72a39t 2497856582717

Začal bych od toho co je uvedeno v předposledním odstavci. Pokud cestu organizovala a platila Diakonia tak se nelze divit, jak autor píše. Po prohlédnutí jejich webu, konkrétně té části, kde se o Palestině píše je jasné, že se autor zachoval podle známého ,,koho chleba jíš toho píseň zpívej". Ohledně chudáků palestinců pracujích v Izraeli...oni tam přeci nemusí pracovat. A poté nebudou muset vstávat ráno ve tři. To jste jim měl poradit. Dále bych řekl, že se Izrael chová stejně, jako každá jiná okupační armáda. Stejně tak výstavba osad je z jejich pohledu zcela logická. Nevím jestli dobrá, ale logická ano.

+6/−3
7.12.2013 12:26
Foto

J49a53n 36D88o41č90e67k93a16l 1924776571575

Shrnu obsah článku: Senzační pohled jednoduchého novináře, jemuž cestu hradí švédská Diakonie (která se obává, že Izrael porušuje mezinárodní právo)! Takže ho pochopitelně protáhne oblastí, která zdánlivě dává tomuto pohledu za pravdu, přidělí mu vhodného průvodce a dá k dispozici příslušné "argumenty". Líný novinář je rád za výlet a za odměnu spatlá tendenční a rádobyobjektivní článek. Třeba mu zaplatí i další dovolenou. A pak nechápe, že mu lidé, kteří asi situaci znají podstatně lépe, nadávají. Chudák se poté cítí ublíženě a má nutkání se obhajovat.

+7/−3
7.12.2013 12:20
Foto

Zdeněk 1461350431579

Jenže Vy jste ještě línější si zjišťovat fakta. Tech osad je strašné množství a z dohodou rozděleného území už zůstává minimum. Tak třeba i Vám někdo bude přát aby vás vyhnali z domu

+1/−5
7.12.2013 13:07

I26v83o 67H31l88a42v95ů64n73ě23k 1939160639688

Kde se tam ale všichni ti Židé vlastně vzali? Přece neutekli před pogromy z Ruska, Sýrie, Iráku, Egypta, Jordánska? A co jejich majetek, kdo ho má dnes?

+2/0
7.12.2013 13:21

I71v86o 42H70r46a93b94a73l 8232611287

Kde se tam vzali? Vrátili se po stovkách let exilu do své původní vlasti. Vyhnáli byli v roce 70. našeho letopočtu, poté co v této lokalitě fungovali několik set let jako samostatný stát. Proces obnovení židovského státu započal někdy v 19. století a pokračoval jako myšlenka na znovuvybudování židovského státu, zejména v vztahu k možnostem provádět náboženské obřady v souladu se svou vírou. Oblast Palestiny byla na začátku 20. století okupována Tureckem (tedy v oblasti islámského náboženství), přičemž zde žili i židé. Už v roce 1917 byla přijata Balfourova deklarace, která měla v oblasti zaručit zžídení domoviny pro židovský národ včetně definice jasných hranic - tedy včetně Jeruzaléma. Tato deklarace byla přijata a schválena Společností národů. Na základě tohoto jasného rozhodnutí mězinárodního společentví  započala další etapa velkého přistěhovalectví židů z celého světa do protor slibované budoucí vlasti. Počet přistěhovalců (a zejména fakt, že si zde kupovali půdu a majetky) začal vadit místním cikánům (tedy Palestincům) a začaly násilnosti proti přistěhovalců, které místní britská správa nebyla schopna zvládnout. - nebyla tedy evidentně schopna prosadit v praxi realizaci principů, přijatých vlastní vládou. Židovští osadníci na ochranu svých životů a majetků zakládali ozbrojené milice.

Špatné svědomí západních mocností, že nedokázali sjednat pořádek ani v realizaci svých rozhodnutí z roku 1917, a špatné svědomí za to, že připustili genocidu na židech v Evropě během druhé světové války - to způsobilo urychlené dokončení původního plánu a na daném území měly vzniknou dva státy - arabský a židovský. mandát britské správy nad oblastí vypršel 15.5. 1948. O den dřív židovští osadníci vyhlásili vznik státu Izrael v hranicích, které jim stanovilo mezinárodní společenství. Arabský stát nikdy nevznikl - a část jeho zamýšleného území Izrael obsadil poté, co vyhrál válku, kterou proti němu vedli jeho "pokojní arabští sousedé" s cílem nový stát zničit.

+5/0
7.12.2013 13:47

R15e72n80é 92P62t87á74č39e80k 3321129903490

Takže jistě bojujete i za vrácení majetku sudetským Němcům? ;-)

+1/−1
7.12.2013 13:22

I59v21o 39H33l66a77v73ů86n52ě33k 1169700249758

Srovnáváte šílené pogromy s vysídlením, které proběhlo podle zákona?

0/0
7.12.2013 13:29

R87e48n62é 51P69t15á13č83e68k 3251709213340

Jak jednoduché ;-)takže stačí, , aby Kneset schválil zákon o vysídlení Palestincu... že je to ještě nenapadlo... ;-)

+1/−1
7.12.2013 13:59

I28v75o 81H45l69a95v92ů20n34ě63k 1709160459878

Vymyslet úkrok bokem Vám trvalo půl hodiny, nic se neděje, já klidně počkám i déle, jestli dokážete odpovědět na mou otázku.

+1/0
7.12.2013 14:30
Foto

K40a61r49e74l 32S47e22i86d89l 8289795410848

To myslíte šílené pogromy na Židy, kterým byli vystaveni po celou historii nebo jak jste to myslel? O jednom dokonce píše i autor článku...

0/0
7.12.2013 20:51

M46a75r52t24i62n 55K53o54d20a69t 2867456742317

Fakta jsou ta, že EU navzdory údajné finanční krizi financuje nejen rozvojové programy v Palestině (které by se snad daly pochopit), ale také vyplácí důchody a mzdy státním zaměstnancům. To vše v době, kdy se v Evropě zvyšují a vymýšlí nové daně. Namísto skutečné snaze o řešení problému se tak uplácí a korumpují teroristé, kteří si o další výplatu řeknou třeba vyhozením autobusu do povětří. A pak pan autor napíše článek z cesty, která je placena neziskovkou, jejíž existence je umožněna dotacemi švédské vlády (budiž, to je jejich problém) a dotacemi EU a UN což už je problém i můj, protože všechny dotace EU jsou penězi daňových poplatníků v členských státech EU.

+3/0
7.12.2013 13:22

P64e63t84r 90Č45e34c27h 9714312286500

Kolik těch osad je? Znal jsem jednoho, který znal akorát tři číslovky - "jedna", "dva" a "strašně moc". :-)

Nebuďte líný a hoďte sem číslo!

0/0
7.12.2013 19:57
Foto

K47a73r21e41l 85S63e64i37d20l 8559445810498

Pane Vodák, osady se staví na územích, patřících Izraeli, představa, že Izraelci vyhánějí Araby z jejich domovů, aby se tam mohli nastěhovat, je úsměvná.

+2/0
7.12.2013 20:47

I18v60o 90H42r30a91b61a38l 8572261567

Mýlíte se, nejde o území rozdělené dohodou. Palestinský stát v hranicích garantovaných dohodou nikdy nevznikl, a současný stav hranic je výsledkem války - kdy Izrael byl arabskými státy napaden, bránil se a ubránil. Zároveň v důsledku této války zabral území důležité pro vlastní obranu a tato území poté, co s dotyčným agresorem dosáhl mírové dohody postupně navracel. Tyto dohody proběhly s Egyptem, Syrií, Jordánskem atd. V připadě Palestinců není v podstatě s kým jednat - v jejich případě neexistuje ani jednoznačná reprezentace - tedy partner pro jednání. OOP, jakkoliv problematická, alespoň představovala jakousi jednotnou sílu, dnes půtky Fatahu s Hamasem nejsou zárukou, že výsledky jednání s jednou nebo druhou stranou budou respektovány. Ani jedna z těchto stran není schopna garantovat, že dodrží dojednané. A díky tomu, že na území budoucí Palestiny není v podstatě žádná infrastruktura ani správní ani technická, je situace o to komplikovanější.

Berte to asi tak, samotný fakt, že pro Palestinu např. existuje mezinárodní telefonní předvolba (+970) ještě neznamená, že se tam dovoláte.

Nebo pokud někde potkáte Palestince, jakým pasem se asi prokáže?

No, a pokud se týče vyhánění z domu, při svém vzniku Izrael nabídl všem osobám na jeho území, že za předpokladu respektování příslušných zákonných norem mohou na jeho území zůstat a být jeho občany. Rozhodnutí zda přijmou nebo odejít už bylo na nich. Netvrdím, že být zároveň arabem a izraelským občanem je jednuduché. Ale jde to. Dalším bodem potom je chování Izraele k arabskému obyvatelstvu v pozdější době - ovšem to už se jedná o chování k poraženým útočníkům (u nás je to problematika Sudetských Němců), případně k partizánské gerille.

Aktivita Palestinců nesměřuje primárně k vytvoření vlastního státu, ale k likvidaci Izraele. To, že jejich chování na mezinárodní scéně a použitá rétorika momentálně říkají něco jiného, to znamená jen tolik, že vyměnili marketingovou agenturu a vylepšují PR. Chování davu doma se nezměnilo.

+1/0
8.12.2013 10:54

M32i15l37o44š 17P66e74l53í33š73e24k 5815410231347

Zdeňku, René správně připomněl sudetské Němce a já bych ještě zmínil spoustu nemovitostí v Česku, které zkonfiskovali naši protektoři do r.1945 a které jsme naštěstí nemohli konfiskovat sami (na rozdíl od Slováků). Morálně jsme možná čistší, konečný výsledek je ale stejný. Bez uzardění je skoro všechny využíváme.

+1/0
8.12.2013 22:55

I16v32o 18H63l74a30v81ů45n81ě83k 1429840519388

Můžete jmenovat nějakého význačného Palestince, který se zasazuje o mír podobným způsobem a citivat jeho veřejné vystoupení na arabském území?

+8/−2
7.12.2013 12:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.