Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích letos zemřelo nejméně lidí za 43 let. Pro EU je to hodně

Na českých silnicích zemřelo letos od ledna do listopadu 529 lidí, což je o 107 méně než loni ve stejném období. Je to vůbec poprvé od roku 1970, co za prvních 11 měsíců klesl počet obětí dopravních nehod pod 600, řekl šéf dopravní policie Tomáš Lerch. I tak je to proti vyspělým zemím vysoké číslo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54a62c52l36a85v 15H55a69j68e24k 3906489139

Sebevraždu ročně spáchá kolem 3 000,.Lidí a to nikoho nezajímá ani u nás, ani v EU. :-(

0/0
7.12.2013 9:38

J31i70r58k72a 44H87o91n74c70ů 2754844781948

Největší vliv na nehodovost má respekt k zákonu. Pokud totiž, jak je u nás běžné, se dodržuje silniční zákon pouze tehdy, je li v dohledu represivní složka, bude zde vždy víc nehod. A pro rýpaly: Ano, ani já ho vždy nedodržuji.

+1/0
6.12.2013 19:10

J71a93r25o46s59l87a10v 89Z74a53j58i90c33e40k 6254581947247

Statistika by mela i zohlednit pocet prumerne najetych km. V zemi, kde ridici najezdi v prumeru 5 tisic km/rok, nebude (??) tolik smrtelnych urazu jako v zemi, kde ridici najezdi v prumeru 25 tisic km. Je mozne, ze pomer najezdenych km k poctu smrtelnych urazu by byl statisticky hodnotnejsi. Umim si i predstavit, ze podil zahranicnich ucastniku silnicniho provozu zpusobujicich smrtelne urazy, je v tzv. tranzitnich a turisticky mimoradne navstevovanych zemich, bude vetsi nez v zemich, lezicich mimo velmi frenkventovane trasy. Je ovsem mozne, ze ve statistice jsou vsechny tyto eventuality zahrnuty, i kdyz v clanku je uveden pouze pomer neboztiku k milionu obyvatel te ktere zeme.

0/0
6.12.2013 14:30

B47l74a38ž14e77j 81M22o11t62y71č98k79a 8187927445610

přitom jsou u přechodů retardéry a díky nim se dá chodec přeskočit.

+2/0
6.12.2013 13:32

L39u21b72o98š 52S73u74š27i92l 1768597426348

Dobrý den. Všechny nehody jsou varující. Ale pro Brusel u nás nebude nikdy nic dost dobré. Především jsou tam trnem v oku jakákoliv dobrá čísla. Potřebují zde vše zašlapat, abychom byli co nejvíce závislí na velkých státech.

+1/−1
6.12.2013 13:30

Š30t74ě90p66á90n 43F42r96a63n14c72l 8594449354250

A proto - navzdory Bruselu - bourejte a zabíjejte se v autech mnohem častěji než je celoevropský průměr! Obdivuji vaši oddanost protibruselskému tažení!

+1/0
6.12.2013 14:01

M56a60r81t41i90n 15Š94t82ě14p57á56n40e94k 3167243773491

Tak ono se to cislo nebude nikdy libit. Dilem proto, ze je to smutne a kazda smrt (skoro kazda) je skoda. Dilem proto, ze by pak nebylo co zakazovat, koho pokutovat a tezko by se dokazovalo, ze ruzni experti maji narok na penize od statu, kdyby vse bylo bez problemu.

 

Dalsi vec je, ze jak pisi podemnou, na nehodach maji veliky vliv silnice a znaceni mnohdy v dezolatnim stavu.

0/0
6.12.2013 12:49

T50o28m45á83š 32Z57e20m13a70n 3685448374685

Značení je spíše matoucí a zbytečné - vemte si kolik je značek u silnic třeba v Rakousku a ten les značek před křižovatkou u nás.

Reálně se tu pak jezdí po paměti, protože než si vše přečtete, tak byste musel zastavit.

0/0
6.12.2013 12:51

M50a95r42t78i21n 77Š97t20ě90p16á83n90e67k 3197793403711

Taky pravda, ja mel na mysli hlavne mnohdy neviditelne cary a pod. Onehdy jsem sjizdel nekde z dalnice za deste a tmy a tam byla plocha zvici mensiho parkoviste, kde byly najezdy a sjezdy a nikde jedina cara. Potlucena silnice a hledejte cestu. A tak je to mnohde.

0/0
6.12.2013 13:05

T38o28m75á14š 19Z48e92m46a44n 3825838314985

Jo, to znám, některé křižovatky jsou "A tady se jezdí kua kudy?!"

0/0
6.12.2013 14:09

P97e20t90r 45N48ě75m10e33c 4775942122447

Nejvice se na zlepseni podili bezpecnost aut.

0/0
6.12.2013 12:47

T41o78m51á46š 86Z73e36m81a70n 3695338464335

A rozšiřování dálnic (1990 cca 540km, 2013 cca 1220 km).

0/0
6.12.2013 12:49

R12o29s41t54i43s81l95a74v 58C37i41b53u79l44k52a 2589109670944

Jsem přesvědčený, že 15–20 procent jde na vrub nekvalitním silnicím.

0/0
6.12.2013 12:42

T38o79m16á29š 60Z91e11m10a87n 3555498704785

Spíše jejich absenci - chybí dálnice a rychlostní silnice projektované už za první republiky.. Včetně těch, které byly skoro postavené už v roce 1942 (např R43).

A když se podívate na mapu nehodovosti, tak je propastný rozdíl mezi sebehorší rychlostkou a na ni navazující jedničkou (třeba R7).

0/0
6.12.2013 12:45

J46á64n 13B32a51d33i19o10v72s64k35ý 2589904546856

Mne z toho srovnání se Slovenskem vychází, ze jde i bez bodového systému. Chtělo by to jeste analýzu - vliv krize a také cislo kolik nás bodový systém stojí.

0/0
6.12.2013 12:24

G73a48b35r30i98e54l 98H68o98r95t89e30n 9341809323204

Bodový systém se na úmrtích při dopravních nehodách moc neprojeví nikde, má pozitivní dopad spíš na výši škody při nehodách.

0/0
6.12.2013 12:28

T33o78m50á98š 93Z70e14m32a78n 3685498394215

Pro vyhodnocení bodového systému stačí podívat se na graf nehodovosti v letech 2003-2013

Po zavedení bodového systému (včetně meření obecní policií) pořet mrtvých skokově vzrostl, ikdyž předtím již několik let klesal..

+1/0
6.12.2013 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.