- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Romové ve školách: Minimum předškoláků zná 10 písmen abecedy- http://jdem.cz/9ae64
Pisa 2012 Výsledky: která země je nejlepší v matematice,čtení a přírodních vědách? - http://jdem.cz/9asy6
Když se kouknete na úroveň dnešních maturit, tak se ani nedivím, že to školáky nenutí k většímu úsilí.Docela bych byl zvědavej kolik dnešních maturantů by udělalo maturitu na úrovni osmdesátých let minulého století.
Za to viňme Politickou Korektnost !
Politická korektnost - fenomén dnešní doby -- http://jdem.cz/26my4
Tak školáci se zlepšili a nyní patří k průměru. Kam patřili předtím než se zlepšili, to už článek neuvádí.
Asiaté jsou nejlepší, protože kladou velký důraz na zlepšování paměti. Na biflování a memorování. To už jsme u nás odbourali, díky tupějším ministerským úředníkům. Naopak začal vznikat názor, že je možné rozvíjet logické myšlení. Možné to je, ale maximálně do tří let věku dítěte.
Inu nevím,zda jsme tak daleko,že už nemusíme umět psát a počítat.Logika je z matematikou spojena pupeční šňůrou.
Obecně dochází k degeneraci rozežraných evropských adolescentů.Jsou líní myslet,vzdělání už není záležitost,která otvírá lidem dvéře k lepšímu uplatnění.Tam vede spíše dělání dojmu.Učenost vystřídal druh určité rutinní kvalifikace. Adolescenti se domnívají,že budou-li mít štěstí,stanou se bavičem,zpěvákem,moderátorským hýkalem nebo právním poradcem.Neučí se estetika,jak by měla,vzdělanost se prostě nenosí.Technické obory,jejihž absolventi ještě drží naši zem na dohled Evropy jsou nepopulární a chybí též schopní studenti.Chtějí studovat spekulativní obory.Ekonomii a práva,kurzy tvůrčího psaní etc.
české škola nedokáže vytáhnout slabší a podpořit nadané... ano, je to moc práce; pro učitelku je vždycky jednodušší vyvolat a podporovat ty normální, dobře se učící děti; děti, které jsou slabší, jsou automaticky brány jako něco méňě a učitelky se podle toho k dětem tak i chovají; takže místo, aby se je snažily zaujmout a dát více času na pochopení, tak je jen ponižují; na nadané děti /nemyslím vzornou holčičku, která má samé jedničky/ pak kašlou, protože často jim ani nestačí, taktéž nedokáží je pochopit; je také dosti časté, že dítě je nadané jen na některé předměty a v dalších mohou být průměrné či podprůměrné; nadané děti mívají i špatnou sociální interakci a učitelka se nenamáhá je zapojit, spíše opět ponižuje; ve třídách, ve kterých jsem byla byl vždy někdo takový, kdo potřeboval trochu víc pozornosti či vysvětlování nebo nějakou jinou podporu, jen málokterá učitelka se však dokázala věnovat všem tak, aby někdo nebyl uražen či ponížen; ono je to pro ně prostě jednodušší, vyvolat tu holčičku, která bude vždy vědět správnou odpověď a ne toho, komu by musela k odpovědi nějak pomoci; je jednodušší říci, ty jsi hlupák, ty neumíš..... jenže všechny tyto, které se tak ke svým žákům chovají, tak si jen budou stěžovat a nadávat, jaké ty dnešní děti jsou /to říkali lidi i před 50 lety/; nejsou ale všichni učitelé takoví
Nedal bych děti do školy, kde na ně učitelka nebude mít čas, protože se bude muset věnovat těm zaostávajícím.
Co se matematiky týče tak mám pocit, že níže už to opravdu nešlo. Asi bude něco špatně, když učebnice pro SPŠ počítají se znalostmi, které se neučí ani na gymnáziu. Mám takový pocit, že pokud mnoho zbytečných gymnázií nezrušíme ( a mám na mysli hlavně ta soukromá) tak se s kvalitou žáků nikam nepohneme. Hold jsme to s tou neviditelnou rukou trhu opět nezvládli, že pane Klausi.
Naopak, neviditelná ruka trhu zafungovala. V společnost je "hlad" po maturitě, tak vznikla spousta škol, které ten hlad ukojí. To je ruka trhu.
Se ctenim jsou problemy predevsim kvuli kantorum. Literatura me absolutne nebavila, koho by taky bavil Epos o Gilgamesovi atd. Potom jsme dostali noveho kantora a od te doby zacala cist cela trida. Uz je to skoro 5 let co jsem maturoval, ctu velice aktivne dal.
V matematice je to casto dost pruda, ucitel nedba na postup ale na vysledek. A kdyz je zak lepsi, nezli ucitel a zna lepsi postup, dostane to sezrat.
Obecne mi prijde, ze v CR si ucitele na zacich porad snazi vybit komplexy a neco dokazovat. Nachytat, ponizit, peskovat za drobnosti. Ale aby podporovali zdrave sebevedomi a taky snahu se sam vzdelavat, vubec. Kolik ucitelu ma pristup, ze clovek nikdy nesmi udelat chybu. A kolikrat reknou: Udelal jsi chybu, vis kde? Vis co dal, aby se neopakovala?
Vim, ze nejsou takovi vsichni, ale hodne z nich ano. Proste videt vzor v prvorepublikovem kantorovi je absolutne spatne.
A jak mi potom vysvětlíte, že ti prvorepublikoví absolventi jsou podstatně vzdělanější, než ti dnešní ?
To by mne zajímalo, kde si to vycucávají z prstů... Ať se dojdou podívat na střední školy a uvidí to čtení a tu matematiku ...
Protoze vy jste si to vubec nevycucal z prstu co?
To je najednou průzkumů ... http://zpravy.idnes.cz/cesi-jsou-nadprumerni-v-poctech-cteni-je-prumerne-odhalily-testy-oecd-1kt-/domaci.aspx?c=A131008_131841_domaci_jpl