Diskuze

Čeští školáci se zlepšili v dovednostech. I tak patří k průměru ve světě

Čeští školáci se mírně zlepšili v matematických, čtenářských a přírodovědných dovednostech. Ukázalo to srovnání 65 zemí, které se dělá se jednou za tři roky a týká se patnáctiletých dětí. V minulém testování v roce 2009 se čeští žáci propadli nejvíc ze všech sledovaných zemí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Romové ve školách: Minimum předškoláků zná 10 písmen abecedy- http://jdem.cz/9ae64

Pisa 2012 Výsledky: která země je nejlepší v matematice,čtení a přírodních vědách? - http://jdem.cz/9asy6

0 0
možnosti
Foto

Když se kouknete na úroveň dnešních maturit, tak se ani nedivím, že to školáky nenutí k většímu úsilí.Docela bych byl zvědavej kolik dnešních maturantů by udělalo maturitu na úrovni osmdesátých let minulého století.

1 0
možnosti
JK

Za to viňme Politickou Korektnost !

Politická korektnost - fenomén dnešní doby -- http://jdem.cz/26my4

0 0
možnosti
KS

Tak školáci se zlepšili a nyní patří k průměru. Kam patřili předtím než se zlepšili, to už článek neuvádí.

1 1
možnosti
FE

Asiaté jsou nejlepší, protože kladou velký důraz na zlepšování paměti. Na biflování a memorování. To už jsme u nás odbourali, díky tupějším ministerským úředníkům. Naopak začal vznikat názor, že je možné rozvíjet logické myšlení. Možné to je, ale maximálně do tří let věku dítěte.

1 0
možnosti
KN

K86a32r17e97l 58N30e49č45a15s

3. 12. 2013 21:45

Inu nevím,zda jsme tak daleko,že už nemusíme umět psát a počítat.Logika je z matematikou spojena pupeční šňůrou.

1 0
možnosti
KN

K58a37r71e64l 46N63e67č95a79s

3. 12. 2013 17:30

Obecně dochází k degeneraci rozežraných evropských  adolescentů.Jsou líní myslet,vzdělání už není záležitost,která otvírá lidem dvéře k lepšímu  uplatnění.Tam vede spíše dělání dojmu.Učenost vystřídal druh určité rutinní kvalifikace. Adolescenti se domnívají,že budou-li mít štěstí,stanou se bavičem,zpěvákem,moderátorským hýkalem nebo právním poradcem.Neučí se estetika,jak by měla,vzdělanost se prostě nenosí.Technické obory,jejihž absolventi ještě drží naši zem na dohled Evropy jsou nepopulární a chybí též schopní studenti.Chtějí studovat spekulativní obory.Ekonomii  a práva,kurzy tvůrčího psaní  etc.:-/

8 0
možnosti
EH

E91v50a 32H60u72r61t41o93v90a

3. 12. 2013 16:48

české škola nedokáže vytáhnout slabší a podpořit nadané... ano, je to moc práce; pro učitelku je vždycky jednodušší vyvolat a podporovat ty normální, dobře se učící děti; děti, které jsou slabší, jsou automaticky brány jako něco méňě a učitelky se podle toho k dětem tak i chovají; takže místo, aby se je snažily zaujmout a dát více času na pochopení, tak je jen ponižují; na nadané děti /nemyslím vzornou holčičku, která má samé jedničky/ pak kašlou, protože často jim ani nestačí, taktéž nedokáží je pochopit; je také dosti časté, že dítě je nadané jen na některé předměty a v dalších mohou být průměrné či podprůměrné; nadané děti mívají i špatnou sociální interakci a učitelka se nenamáhá je zapojit, spíše opět ponižuje; ve třídách, ve kterých jsem byla byl vždy někdo takový, kdo potřeboval trochu víc pozornosti či vysvětlování nebo nějakou jinou podporu, jen málokterá učitelka se však dokázala věnovat všem tak, aby někdo nebyl uražen či ponížen; ono je to pro ně prostě jednodušší, vyvolat tu holčičku, která bude vždy vědět správnou odpověď a ne toho, komu by musela k odpovědi nějak pomoci; je jednodušší říci, ty jsi hlupák, ty neumíš..... jenže všechny tyto, které se tak ke svým žákům chovají, tak si jen budou stěžovat a nadávat, jaké ty dnešní děti jsou /to říkali lidi i před 50 lety/; nejsou ale všichni učitelé takoví

1 2
možnosti
FE

Nedal bych děti do školy, kde na ně učitelka nebude mít čas, protože se bude muset věnovat těm zaostávajícím.

1 0
možnosti

V20a64š91e67k 95Ř17í71h33a

3. 12. 2013 13:06

Co se matematiky týče tak mám pocit, že níže už to opravdu nešlo. Asi bude něco špatně, když učebnice pro SPŠ počítají se znalostmi, které se neučí ani na gymnáziu. Mám takový pocit, že pokud mnoho zbytečných gymnázií nezrušíme ( a mám na mysli hlavně ta soukromá) tak se s kvalitou žáků nikam nepohneme. Hold jsme to s tou neviditelnou rukou trhu opět nezvládli, že pane Klausi.

8 2
možnosti
RS

R29u38d97a 23S53l84a74v40í70k

3. 12. 2013 13:22

Naopak, neviditelná ruka trhu zafungovala. V společnost je "hlad" po maturitě, tak vznikla spousta škol, které ten hlad ukojí. To je ruka trhu.

5 0
možnosti
DS

D54a35n 95S51o35u24č71e78k

3. 12. 2013 13:03

Se ctenim jsou problemy predevsim kvuli kantorum. Literatura me absolutne nebavila, koho by taky bavil Epos o Gilgamesovi atd. Potom jsme dostali noveho kantora a od te doby zacala cist cela trida. Uz je to skoro 5 let co jsem maturoval, ctu velice aktivne dal.

V matematice je to casto dost pruda, ucitel nedba na postup ale na vysledek. A kdyz je zak lepsi, nezli ucitel a zna lepsi postup, dostane to sezrat.

Obecne mi prijde, ze v CR si ucitele na zacich porad snazi vybit komplexy a neco dokazovat. Nachytat, ponizit, peskovat za drobnosti. Ale aby podporovali zdrave sebevedomi a taky snahu se sam vzdelavat, vubec. Kolik ucitelu ma pristup, ze clovek nikdy nesmi udelat chybu. A kolikrat reknou: Udelal jsi chybu, vis kde? Vis co dal, aby se neopakovala?

Vim, ze nejsou takovi vsichni, ale hodne z nich ano. Proste videt vzor v prvorepublikovem kantorovi je absolutne spatne.

1 2
možnosti
JK

A jak mi potom vysvětlíte, že ti prvorepublikoví absolventi jsou podstatně vzdělanější, než ti dnešní ? ;-)

1 0
možnosti
AM

To by mne zajímalo, kde si to vycucávají z prstů... Ať se dojdou podívat na střední školy a uvidí to čtení a tu matematiku ...Rv

5 1
možnosti
DS

D19a28n 80S54o92u46č78e29k

3. 12. 2013 12:57

Protoze vy jste si to vubec nevycucal z prstu co?;-D

0 0
možnosti