Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stalin mluvil tiše, vzpomíná tlumočník z konference v Teheránu

Byla to tehdy vůbec první schůzka tzv. Velké trojky, kterou tvořil americký prezident Roosevelt, britský premiér Churchill a sovětský vůdce Stalin. Od 28. listopadu do 1. prosince 1943 v Teheránu jednali o invazi do Francie a poválečném uspořádání. "Stalin mluvil stručně a tiše," říká muž, který na konferenci tlumočil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a86n 90B69u57r90i16a73n 2263289504520

Škoda, že neprošla Churchillova myšlenka o otevření 2. fronty z Balkánu. Evropa po válce mohla vypadat jinak. Nejspíš bychom nepadli pod Stalinův vliv.

+2/0
2.12.2013 8:04

P81a16v79e41l 40K31r21ů82t43a 9230907268847

Nevím proč se nikde nemluví o tom, že po Anglii a Francii nás prodala i Amerika. Právě Roosevelt nás vhodil do chřtánu Stalinovi.

+2/0
1.12.2013 19:56

J60a85n 62B39u93r89i79a73n 2343509784540

A nevhodili jsme se tam (prostřednictvím Beneše) spíš my sami?

+1/0
2.12.2013 10:52
Foto

Š11t10e65f92a29n 19K33o64t16o49č 6669595989277

Židé si dělají problémy jen sami z toho, co jim káže Tóra a Bůh jako všemocný smluvní pomocník proti všem ostatním.

Pověst o tom, že se potřeboval Stalin nějak vyvyšovat nad ostatními nějak nehraje s tím, jak byl někým vyobrazen nedávným filmem.

0/0
1.12.2013 17:50

J14i47ř38í 82N73e94u73m84e96i15s52t44e32r 2372705783571

Já mám moc rád, když tak lidi blbnou na kvadrát.

+2/0
1.12.2013 19:05

F64i11l86i38p 31T55o89p24o13l 7671611779200

Šachistům je život figurek u pérdele a ani domlouvání se na rozdělení si šachovnice po hře z nich lepší lidi nedělá, jelikož ta šachovnice jim nikdy nepatřila. Divím se že v nebi non stop neblejou nad tím co vidí, že se v posledních X stoletích na zemi děje. Aha, blejou, a podle všeho ještě dlouho blejt budou.

0/0
1.12.2013 17:38

A28n12t39o75n85i41n 44K51a75d82l79c26e12k 9592499841856

Nedivim se, ze si Churchill nerozumel s Rooseveltem a Stalinem.  On byl konzervativni politik a rozumel hrubym chybam po dohodach z 1. svetove valky. Vinil Rozbiti R-U a vzrust nacismu v Nemecku prave na tyto smlouvy.  Ikdyz Roosevelt nebyl komunista, ale progresivec, tak rozumel Stalinovym ideam a spolupraci se sovety povazoval za nutnost.  Stejne jako se dnes Obama naoko nepovazuje za socialistu, ale v hloubce sveho presvedceni je "sure as hell" jeden z nich!

+3/0
1.12.2013 17:18
Foto

Š94t93e37f91a11n 58K22o87t81o91č 6489685699377

Stalin měřil kolem 160 cm a měl kratší a postiženou levou ruku, kterou téměř nevládl. Zkušeným okem se to dalo hned poznat. Je v rozkvětu celosvětová kampaň a to i filmová, která z něho dělá hromotluckého vraždícího maniaka a nepřítele náboženství. Začínají se však již klubat studie, které odhalují skutečné masové vrahy, kteří mu vlastní zločiny připisují. Sám jsem jim dlouho věřil

+3/−2
1.12.2013 16:38

J22i16ř85í 85N50e14u55m51e38i43s16t88e27r 2162225283941

Hromotluckého ze sebe chtěl dělat hlavně báťuška Josif a proto buď pořád museli všichni kolem sedět, nebo on stát vepředu, nejlíp pět metrů před ostatními. Nějak se vám to motá. A jestli se Vám takhle motá i zbytek, je celkem jasné, jak to celé bude..... ;-)

+4/−3
1.12.2013 16:50

A49l39e27x72a66n50d28e27r 53W27i86n13t48e94r 9829154553661

ani se mu to nemota, Stalin byl obklopen divnymi monstrosnimi lidmi, kteri se dokonce jmenovali ruskymi jmeny ale rusove to dusi nebyli. Pracovali pro svou agendu. Jeste stesti ze se z Ruska nestal israel.

+2/0
1.12.2013 17:30

P20e26t73r 98V79l39c52e64k 5922845225407

Vždycky, když se na české diskuzi diskutuje historie, většině českým diskutérům nějak vychází, že Češi jsou ze všech národů nejlepší, nejchytřejší, nejschopnější....Češi by byli nejspíš v každé oblasti mistry světa, kdyby je nesráželo Rakousko, Německo, Slovensko, bolševický Sovětský svaz a já nevím kdo ještě.....8-o

+7/−3
1.12.2013 15:34

M75i62l96o98š 38V52o64n55d65r66u67š95k86a 5675481887484

Češi byli nejlepší v dobách, kdy měli klid na práci a neutápěli se ve vnitřních žabo-myších svárech. Je hříčkou osudu, že toto obrobí nastalo za doby Rakouska-Uherska, kdy paradoxně měli víc svobody, než když si vládli sami. Kdybychom místo první republiky zahodili zbytečnou ješitnost a přijali nabídku Karla I, tak žijeme ve federativním státě, kde Češi hrají prim a jsou nejvyspělejší částí. Misto toho jsme chvíli stoužili Rusům, chvíli Němcům, abychom se mohli do podivné byrokratické federace cpát oknem jako hodně chudý přibuzný...

0/0
2.12.2013 15:27

T33o82m71á49š 11P12e30t49r58o86v29i12č 7563420159239

´Najviac ľudí dala usmrtiť Veľká Británia kráľovnej Viktórie - len Indov zahynulo 80 miliónov. Jasná väčšina ich zahynula hladom. Príčina - masívne odoberanie pôdy v prospech britských vlastníkov. Do tohot výpočtu nie sú zahrnuté obete z radov Afričanov a Írov, ktoré sa tiež rátajú na milióny.

Potom dal najviac ľudí dal zabiť Mao. Väčšina Číňanov zahynula hladom - približne 60 miliónov.

Takisto Spojené Štáty americké zabili aj na svojom území aj vo svete celkovo desiatky miliónov ľudí (a to bez zarátania 1. a 2. svetovej vojny).

Stalin a Hitler zabili pomerne málo. Stalin dal zabiť celkovo asi 7 miliónov ľudí priamo, alebo v pracovných táboroch. A 20 miliónov boli obete "industrializácie" - teda na Ukrajine, v Povolží, a oblasti strednej Ázie.

+3/−8
1.12.2013 15:22

I21g21o49r 51P95l53a62n90d21e54r 9587154136910

demagogia ako vzdy ... najviac ludi dal usmrtit stalin a mao je to okolo 100milinov ludi.. a nikto v historii sa im ani nepriblizil.. treba viac studovat a mnenej kecat....

+4/−1
1.12.2013 15:27

T70o14m74á54š 61P39e67t65r73o60v75i58č 7793650449539

Práveže ja som študoval, preto som napísal čosi aj Britskom a americkom "pôsobení". A porovnal.

Ty si neštudoval, len si si niečo "prečítal" - nejakú blbosť.

 Inak by si nemohol tvrdiť dolu niečo také, že Stalin sám dal zabiť 60 miliónov. A na Maa si úplne zabudol, keď už sa nezaoberáš Britmi a Američanmi...

+1/−1
1.12.2013 15:31

I18g33o62r 81P75l56a97n47d52e78r 9307794376560

na Maa som nezabudol spolu im to vychadza na 100 milionov... len na Ukrajine zahynulo pri hladomore okolo6-7 milionov ludi takze studuj lepsie... a hlavne bud nemej cerveny...

+2/−1
1.12.2013 15:50

J52a24n 46K66o25r24e36j12s 5801753547549

hele soudruhu... na schůzi místní buňky dobrý, ale tady jsi za blba ;-D

+2/−1
1.12.2013 20:15

K46a88r74e46l 72N95e55č67a45s 5353529310250

Ano ,Koba mluvil tiše. Říkal to i starý bolševik  inženýr Kasin a Tuchačevský. V té  rozvážné tichosti měli problém všichni,kdo nebyli dost potichu a nenapínali uši.Velký problém.:-/

0/0
1.12.2013 15:01
Foto

Š23t15e37f11a81n 18K86o37t26o18č 6609225229497

V.E. Marsden doložil studii, že v r. 1917-20 byli všichni členové vrcholních státních a stranických orgánů v Rusku bez jediné výjimky židé (viz http://en.wikipedia.org/wiki/File:1923_75p._Title_p.-_PSM_-_The_Britons_-Marsden.jpg). Včetně Lenina, oblastních a místních orgánů a samospráv. Kromě Stalina, jehož nešťastně (pro sebe) nastrčili jako figuru. Vraždy politické a hladomory organizovali údajně oni v zájmu USA taktéž židovského kapitálu, legionáři měli být jedním z jejich nástrojů (kde by jinak vzal Masaryk či Rusové prostředky na jejich skvělou výzbroj a tažení), Československo tak vzniklo jako vtipné "něco za něco". Marsden byl záhy v r. 1920 zavražděn.

+6/−9
1.12.2013 13:54

J29a26r15o52s86l36a30v 20K19o71h15o16u33t 4347692210270

Tak co řešíš, když jsou všichni židé?

0/−1
1.12.2013 14:26

J71i25n50d11ř19i97c10h 97M66i66t27t29e79r 6231340603563

Jaký tady je problém s Židy ? Zase někomu vadí, že jsou moc chytří, moc bohatí tedy zjevně zcela jiní než jejich odpůrci antisemité ?

0/0
1.12.2013 17:12

J35i50r39i 81F64u93c94h13s 3949651955759

Stalin byl vítěz války a u spojenců měl obrovský respekt. Po válce si tady opěvovaný Churchill ani nedovolil pozvat polské letce na přehlídku vítězů do Londýna. Jen proto, aby se na něj Stalin nemračil... A to v bitvě o Londýn polští letci byli významná síla. Československo bylo samozřejmě zájmovou sférou Stalina. Bez Stalina by ostatně tenhle stát, uměle slepený po 1. svět. válce opětně nevznikl. Byl plánován v hranicích Mnichovské dohody, samozřejmě, že tím Stalin myslel prozíravě na přirozené hranice celého bloku! Ale Beneš doufal ve finlandizaci, která byla předpokládána a byla reálná. A o tom, že by nějaký Patton pokračoval do Prahy, nemohlo být ani řeči. Jaltská dohoda byla velmi přesně vymezena. Ostatně kdykoliv jsem byl v Rusku či v SSSR, vždy jsem byl svědkem, jak lidé ctili Stalina, ne Chruščova, ne Brežněva, vůbec ne Gorbačova, ale Stalina. I z toho soudím, že řečimo milionech obětí jsou nadsazené zkazky.

+7/−12
1.12.2013 12:57

J84o62s67e15f 89N88o95v71á47k 2202282145544

Stalin neměl respekt, např. Churchill si dobře uvědomoval, co je zač a Beneše před ním varoval. Roosvelt si zas nebyl evidentně jistý, co si o něm má myslet: je zaznamenána debata, kdy se ptá Beneše, jako člověka, který se se Stalinem dobře zná, co si o něm myslí.

To, že by bez Benešova lezení Stalinovi do zadku (že to tak bohužel musím napsat, bohužel je to realita) jsme o sudety přišli je podle mne dosti nereálný předpoklad: německo bylo po válce považováno za absolutního viníka a tedy by nebyl problém vyjednat navrácení území. Jen by holt ten příslib dostal Beneš bez Stalina o pár měsíců později. Naopak se úplně tiše pomíjí, že Beneš bez jakékoli snahy o zachování celistvosti ČSR daroval Stalinovi zakarpatí.

Takže to, že jsme se dostali do Stalinovi sféry vlivu není "hra mocností", na kterou jsme neměli vliv. Churchil byl ochoten za nás bojovat, ale Beneš na něj kašlal. A ohledně Rosvelta, jak by ho mělo napadnout za nás bojovat, když ho Beneš přesvědčoval, jak je ten Stalin skvělej.

PS: Možná z toho vyznívá, že nemám Beneše rád. No uznávám, nemám. Ale na základě historických faktů, ve kterých Beneš bohužel neobstojí.

+5/−5
1.12.2013 13:09

I30v68a13n 89T38r57u80c54h75l97i28k 2806440172307

Beneš je za mnoho zlého zodpovedný. Mal to hrať podobne ako Fíni, keď sa hral na takého veľkého diplomata.

A ty by si mal vedieť, že NIKTO na Západe nebol ochotný za nás obetovať ani jediného vojaka.

+1/−4
1.12.2013 13:17

K54a97r23e42l 14K31o80š14ť58á24l 8897341370875

Jasně, měl nechat Husáka, aby ze Slovenska udělal svazovou republiku SSSR, jak to měl v plánu. Pak by možná, ale opravdu jen možná měla ČR šanci. Slovensko by dneska bylo stěží na úrovni Ukrajiny, ale nemělo by trauma z příšerného soužití s Čechy.

+5/−2
1.12.2013 13:26

P19e25t32r 34K37o43z34á91k 8235667177254

Slováci bohužel moc rychle zapomínají na to, co pro ně Česká republika udělala, potažmo, to mnoho lidí neuslyší rádo, komunistická strana.

Mnohem lépe se pamatuje to špatné, zrušení zbr. průmyslu s.Havlem apod ... je to trochu pokrytecké.

Troufnu si říci, že pokud by v roce 1948 byli u moci demokratické strany, nikoliv komunisté, jistě by Slovensko nebylo součástí Česka ... ostatně se to potvrdilo ihned po přechodu k demokracii. 

Né nadarmo se ve světě mluví s obdivem, jak Češi ekonomicky podporovali a zvedali ekonomiku Slovenska v poválečném stavu, prakticky až do revoluce v roce 1989. Že to na Česko mělo "brzdící" účinek je nepopiratelné. Ale přesto zde byl zájem pomoci ...

+2/−1
1.12.2013 14:11

I30g19o64r 49N33e55p80a74l26a 4495965856108

No a kde sa to vo svete hovorí, o tom podporovaní slovenskej ekonomiky ? Teda, aby ste Česko vydávali za celý svet, to už je vrchol čecháčkovstva....

0/0
1.12.2013 14:26

P32e49t64r 54K74o48z32á52k 8665667827944

Ty články jsou jistě staršího data, pochybuji že bych je dohledal, ale mohu se o to pokusit. Čtu toho poměrně dost, takže nebude snadné je dohledat.

A aby jste mě správně pochopil, já mám část rodiny na Slovensku. Nikdy jsem nebyl pro rozdělení. Ale bohužel na Slovensku a stejně tak v Česku jsou velké rozdíly v názorech na tuto skutečnost. Já jsem Moravák, nikoliv Čech, a ti mají obecně ke Slovensku názorově i kulturně blíže. 

O skutečnosti, že tehdejší komunistické vedení přesouvalo spoustu průmyslové výroby právě na Slovensko, které bylo po válce značně zaostalé prakticky ve všech odvětvích, byl právě onen plán pomoci.

Sám autor tohoto článku ( byly tam i čísla jak se svedalo HPD SVK apod ) zmiňuje fakt, že ve světě je takový rozsah hospodářsko-ekonomické pomoci mezi dvěma státy ojedinělý a zde vskutku označení bratrský je na místě. Současně tvrdí, že kdyby toto Česko neudělalo, byl by jeho ekonomický růst mnohem vyšší. Samozřejmě na úkor Slovenska. 

To jsou historická fakta. Rozdělení si přáli politici, nikoliv lidé v tom je ten podstatný rozdíl. Mě samotného mrzí, když čtu ty nenávistné řeči ať už ze strany Slováků na Čechy/Moraváky, Čechů na Slováky.

+3/0
1.12.2013 14:45

I55g17o72r 95N62e83p56a34l88a 4115715486188

Pán Kozák, Vy si skutočne myslíte, že Česko doplácalo na Slovensko ? Vy si skutočne myslíte, že keď sa na Slovensku postavila nejaká fabrika, tak prinášala prospech len Slovensku? Vy si skutočne myslíte, že Kóejci tým, keď postavili u vás a u nás fabriky na autá a elektroniku, tak to robili preto, že nás majú radi, alebo preto, že im to prináša zisk ? Prečo si myslíte, že Tomáš Baťa investoval v Baťovanoch, Svite a inde preto, aby pomohol Slovákom a nie preto, aby ešte zvýšil svoj zisk ? 

Slovensko bolo za bývalého štátu regulérnou kolóniou Česka. Kolónia je cudzie územie, ktoré je ekonomicky a politicky závislé od centra v materskej krajine.. Jeho úlohou bolo dodávať materskej krajine lacnú pracovnú silu, suroviny a polotovary.Boli sme taká istá kolónia, ako India, Austrália, USA,.atd. pre Britov. Žiadna krajina na celom svete na svoju kolóniu nedoplácala, ale vyciciavala ju.(Prečo sa potom o kolónie viedli občianske vojny ?)  Prečo si myslíte, že práve Česi boli jediní idioti na svete, ktorí na svoju kolóniu doplácali... ( Čechom vďaka za to, že ste svoju kolóniu neutláčali násilím a dovolili ste aj jej rozvoj, ale to bolo aj preto, že ste si veľmi dobre uvedomovali, že by sa prípadná revolte utláčaného národa veľmi ľahko mohla preniesť do centra.) Vymysleli ste si omnoho rafinovanejšiu cestu, klamstvami ste Slovákov utvrdzovali v tom, že bez "penězotokov" skrachujú a bez toho, aby mohli dodávať svoje suroviny a polotovary na spracovanie do materskej krajiny, tak neprežijú. Nespomínate si, ako ste nám po rozdelení dávali max. 3 mesiace existencie ?

Veď si porovnajte pre Boha, že keď Vás už "Nebrzdíme", tak idete dolu vodou. Nie že ba ma to tešilo, ale taká je pravda. Proste "penězotoky" cýbajú, ale určite nie Slovákom.

0/−4
1.12.2013 17:21

P89e43t53r 61M71u69n28z46a34r 1155931689476

Hustý blábol! Jestli jste byli kolonií jako třeba Indie pro Brity, je zajímavé, že se Ghándí nestal premiérem Velké Británie. To, že se suroviny a polotovary posílaly do zpracování do Čech je možné, nicméně toto množství se stále snižovalo, jak se na Slovensku budoval průmysl. A 3 měsíce existence vám možná dávali stejní žvanilové jako vy, protože žvanili máme na obou stranách stejné.

Jinak buďte rád, že máte na Slovensku o chlup lepší vlády než my tady a nesvalujte to na nějaké bájné penězovody.

+1/0
1.12.2013 18:00

I47g27o84r 72N63e52p81a53l77a 4475185786628

Ano, aj na Slovensku sa budoval následne aj spracovateľský priemysel, to máte pravdu. Vy myslíte, že v Indii nie ?8-o Ak však aspoň trochu tušíte, ako fungovala centrálne riadená ekonomika za socializmu, tak by ste vedeli, že fabriky svoj zisk (vtedY sa tomu hovorilo kladný hospodársky výsledok) posiela na MF ČSSR do Prahy a ten sa následnými prerozdeľovacími procesmi rozdeľoval a dotoval školstvo, zdravotníctvo, výstavbu...Takže ono až tak nezáležalo na tom, či sa do Česka posielalo drevo, plechy, hliník,...alebo rovno tam išli všetky vyprodukované peniaze, o ktorých rozhodovalo Pražské centrum.

.

Práve postavenie Husáka do funkcie s nulovým vplyvom (prezident CSSR) bol jeden z genialnych ťahov na vytvorenie ilúzie rovnoprávnosti Slovákov v štáte. Každý koloniálny štát si vo svojich školách vychovával takýchto janičiarov, ktorí potom v kolónii akože vládli, ale pritom boli len figurkami. (Skutočným vládcom v ČSSR bol Ľ.Štrougal-predseda vlády a je záhodou, ako práve táto osoba sa vyhla ponovembrovej poblicite.)

0/0
1.12.2013 18:19

P64e49t60r 21K31o76z26á45k 8845147787894

Bavím o poválečném Slovensku, nevím, co do toho pletete Baťu ... to byl kapitalista tělem i duší a proto i tak jednal. V podstatě netuším, o co vám jde? Schválně se podívejte, jaký byl Váš průmysl před rokem 1945 a PO roce 1945 - 1989. Tuto dobu se považujete za kolonii, ačkoliv již název samotné země to vyvracuje - budiž. Tehdy jste údajně byli LPS ( Levná Pracovní Síla ) za doby komunismu, kde platy byly řízeny platovými třídami, nikoliv kapitalistickým vlivem.

Za to dnes, v době EU, kdy prakticky ŽÁDNÝ Český či Slovenský podnik ( se skutečně národním kapitálem!! ) nevytváří přidanou hodnotu jinak, než pouhou kooperační výrobou!! A to je přesně KOLONIÁLNÍ jednání, milý pane! My i vy dostaneme za vyrobení jistého kooperačního produktu jistý obnos, zaměstnáme lidi, ale ve skutečnosti se jedná o naprostou almužnu v žebříčku zisků z tohoto produktu!! Takže ano, my ( dám příklad ) pro BMW vyrobíme sedačky a ty se voz na kompletaci do Reichu ... tohle je koloniální jednání! BMW nám za tuto jednoduchou a nenáročnou práci pro kdokoho zaplatí zlomek svého obrovského zisku! 

Za to na Slovensku, se nejen budoval těžký průmysl, aby se zaměstnali lidé, ale také tam probíhal v jistých odvětvích vývoj apod. což je přidaná hodnota produktu s poněkud vyšší hodnotou!

Já, ani vy, nemůžeme za to, že Škoda MB, Škoda Plzen, Tatra, Vítkovické slévárny, Praga, LET Kunovice a další prostě byly podniky s mnohaletou praxí, které se osvědčili po celém světě. Jak by jste si představoval, že vývoj z těchto podniků, které jistě tvořili páteř HDP ČSSR, se přesune na Slovensko? Slovákům byl svěřen hlavně zbrojní průmysl v Martině a Košicích, ZTS , vojenské školy, atp ... jistá snaha o průmyslově vyváženou krajinu tady byla, tak mi tady nehovořte něco o kolonii! 

Kdyby po roce 48 se chopili moci kapitalistické špičky, tak jste právě jen tou LPS, která pro Čechy pouze vyráběla produkty a nikoliv partnerem ...

0/−1
1.12.2013 20:21

I93g95o63r 58N30e12p77a36l25a 4455385496268

Kolónia je cudzie územie, ktoré je POLITICKY a HOSPODAŔSKY závislé na materskej krajine. Vy hovoríte v prípade kooperácie s cudzími firmami len o hospodárskej závislosti, ale politicky sa môžete slobodne rozhodnúť, či takú spoluprácu chcete, alebo nie. Ak nie ste politicky závislí, nie ste kolóniou, milý pane.

Myslíte, že Slováci sa mohli slobodne rozhodnúť, keď im za ČSSR pražské centrum nanútilo výstavbu atomovky v J.Bohuniciach, ktorá len zázrakom nevybuchla, alebo sa Slováci mohli slobodne rozhodnúť, či chcú v Bratislave Rafinériu Slovnaft na najväčšej zásobárni pitnej vody v strednej Európe, ktorá len zázrakom nespôsobila najväčšiu ekologickú katastrófu, vy si myslíte, že si Slováci mohli sami rozhodnúť, či chcú rušiť celé odvetvia priemyslu po rozhodnutí Havla a Klausa ?

Tušíte vy vôbec, ako fungovala ekonomika ČSSR a kde išli všetky peniaze a kto o nich rozhodoval ? Asi sotva, lebo si vystačíte len s tými vašimi českými průpovídkami, JPP (jedne paní povídala).

0/−1
2.12.2013 8:42

P46e29t66r 64K22o95z44á82k 8195147777844

Pokud má většina Slováků ze soužití s Čechy takové trauma jako vy, pak je jedině dobře, že si hospodaříme každý na vlastním.

Tak, nech se vám darí, Bratia! EU

0/0
2.12.2013 16:48

I23g82o27r 52N11e62p22a15l81a 4695555276938

My nemáme traumu zo spolužitia s Čechmi a použil by som slová klasika "čo bolo bolo". Len sa divíme Vám, ktorí neustále opakujete průpovídky a budovaní Slovenska na úkor Česka a v skutočnosti si stále hľadáte vinníka toho, prečo napriek samostatnej Českej republika ste stále nedobehli Rakúsko a Nemecko, ako Vám sľúbil veľký Guru. Raz sú na vine Slováci, potom Rusi, potom komunisti, potom pravica a ľavica, potom Husák a presúvanie priemyslu na Slovensko. A pritom vinník je tak blízko, stačí sa pozrieť doma do zrkadla.

A pri tých svojich bájkach sa  nehanbíte  tvrdiť vyslovené klamstvá...Keby to bola okrajová záležitosť, tak by ma to nesralo, ale tieto pohádky o "doplácaní na Slovensko" je u vás skoro ako "český národný poklad, rodinné striebro", alebo niečo také. 

Marx kedysi napísal: "Pravdivosťou tvrdení  je prax". Tak, ak už tomu veríte, že to bola pravda čo tvrdíte, tak sa pozrite na dnešnú skutočnosť, ako bez doplácania na Slovensko a bez presúvania peňazí a priemyslu z Čiech prosperujete ....Ešte aj po 22 rokoch sú za to vinní Slováci ? Veď už sa mala snáď prejaviť tá skutočnosť, že ste sa zbavili "té kole na noze".

0/0
2.12.2013 17:27

P56e45t39r 52K46o29z21á20k 8935837577584

Já jsem nikde netvrdil, že Slovensko nese vinu za to, že dnes je Česko kde je. 

Ano jedem z omylů jste jmenoval, pokud jste tím Guru myslel Klause. Ale těch omylů bylo mnohem více. Pokud vím, propad do "bahna" nastal v okolí let 1996-98, Slovensko se oddělilo k 1.1.1993 ... 

Ale tak "Čo bolo, to bolo.." ale běda jak se někdo o tom opováži mluvit. Je jedna vlastnost, které si na Slovácích vážím, a tou je národní hrdost. To je přesně vlastnost, která Čechům od srdce chybí. 

A  v jejím duchu se nesou i vaše názory. Já vám je upírat nehodlám ... Přeji hezký zbytek dne.

0/0
2.12.2013 17:50

I80g71o18r 43N17e84p91a85l72a 4175285606828

Podobne Petře, aj Vám. Krajšiu bodku za našou diskusiou si ani neviem predstaviť. R^[>-]

0/0
2.12.2013 18:04

I24g81o25r 43N43e76p72a48l69a 4645595156398

Toto mi robí traumu, milý pane, cit."Né nadarmo se ve světě mluví s obdivem, jak Češi ekonomicky podporovali a zvedali ekonomiku Slovenska v poválečném stavu, prakticky až do revoluce v roce 1989. Že to na Česko mělo "brzdící" účinek je nepopiratelné. Ale přesto zde byl zájem pomoci .." koniec citácie, nejaký Petr Kozák.

0/0
2.12.2013 17:36

K71a84r65e73l 28K98o68š93ť30á90l 8147701740835

;-D Pane Nepala, ve svém mindráku jste opravdu kouzelný. Spravedlnost je v tom, že my jsme před nějakými 90 - 80 roky museli připadat stejně Rakušanům - z Rakouska všechno špatné, přitom tam naši lidi jezdili za prací až do roku 1948, kdy se zavřely hranice. Jen tehdy neměli internetové diskuze.

+3/0
1.12.2013 14:56

A62d40a 31D48e27m78k69o32v46á 1943767604175

Ono to spriemyselňovanie Slovenska bolo náhradou za  výmenu slovenskej koruny za českú v pomere 1. 1, hoci oficiálny pomer bol 1: 3, na čiernom trhu 1. 10.  A o úpadku slovenského priemyslu by sme tiež mohli hovoriť, keď padol trh z Maďarskom a prijali sa zákony, ktoré podporovali české banky a znevýhodňovali slovenské, podobne rôzne poplatky za železničnú dopravu, najmä uhlia (predtým z blízkeho Šalgotarjánu)... Slovensko nebolo žiadnym salašom, ako to radi vravíte, ale najpriemyselnejšou oblasťou UHORSKA (nie Rakúska)!:-P

0/0
1.12.2013 16:16

I83g19o21r 16P58l38a76n22d17e29r 9977884296900

zas na druhej strane.. na slovensku by sa neboli komunisti nikdy dostali ani do parlamentu... nie je tam taka lavicova tradicia, ako v cechach.. ved sa pozrite aj teraz parlamentnr volby.. u vas vyse 20% na slovenksu 1,3%...

0/0
1.12.2013 16:31

J88o92s90e21f 71N68o91v20á17k 2472262425364

Neměl nechat husáka udělat ze slovenska svazovou republiku. Měl jednat s demokratickými státy a ne s masovým vrahem a obratnou diplomacií (tu Beneš opravdu uměl, akorát jeho cíle byli bohužel často velmi krátkozraké) se snažit o zmírnění vlivu komunistů a Ruska na ČR.

Ne v podstatě bezpodmínečným přimknuitím ke Stalinovi dávno před konferencemi vzdát boj. To, že o nás Stalin stál a že to i tak mohlo nedopadnout je pravda. Ale mohli jsme o to alespoň bojovat.

Beneš ale ten boj nejenže nevzdal, ale ani nezačal - a nikterak se nerozpakoval si vzít za největšího spojence masového vraha, který si nijak nezadal s Hitlerem.

+1/0
1.12.2013 14:38

J69a49n 47P70i96r67k90l 2843838194834

Churchil kašlal na Beneše až do doby, než Anglii přepadli Němci. Pak jsme mu byli my Češi dobrý. Ale stejně nám za to sebral zlato, co nám ukradli Němci. A kdesi se psalo, že jsme si své vojáky kteří bojovali v Anglii také museli platit.

0/−2
1.12.2013 13:38

J55o42s96e70f 55N21o32v59á97k 2862802385554

Churchill na ČR před napadením nekašlal, protože nebyl v pozici, kdy by mohl kašlat nebo nekašlat. Pletete si Churchilla s Chamberlainem. A to, že po nástupu do významných politických funkcí (což bylo až po vyhlášení války) se ihned nestaral české země - no oni jaksi suchozemské české země pro námořnictvo příliš prioritou jaksi nejsou.

Češi jsme byli samozřejmě anglii dobří. Právě proto jsme mohli využít tu svoji užitečnost v politických jednáních. Beneš ale jednak s Churchillem tolik nejednal (daleko víc úsilí napřel směrem na východ, protože podlehl Stalinovým slibům), jednak se nikterak náš vliv (který byl omezený, ale byl)

přetavit v to, abychom se nedostali do sovětské sféry vlivu.

Můžete si o Churchillovi myslet co chcete, ale pokud Beneš se ani nepokusil o to, být v západní sféře vlivu, je to jednoznačně chyba Beneše. Je jen českou tradicí, hledat viníka toho, co jsme si spískali sami, za hranicemi.

Ono, mezi námi: on by ten Stalinův vliv tu tak silný nebyl, kdybychom nevolili majoritně komunisty...

+3/0
1.12.2013 14:48

H82a14n91a 24K73r12i72v89a25n11e17k 2721695582113

co treba hladomor na ukrajine, za ten stalin zodpovedny nebyl?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hladomor_na_Ukrajin%C4%9B

+3/0
1.12.2013 13:12

H30a37n16a 14K83r16i65v39a70n31e63k 2951255652443

a jeho cistky? odhaduje se, ze ma na svedomi 60 mio lidi.

http://de.wikipedia.org/wiki/Stalinsche_S%C3%A4uberungen

+3/0
1.12.2013 13:15

I49g88o20r 90P86l92a75n76d20e81r 9457924396410

minimalne 60 milionov obeti.. to nie su ziadne zkazky.. bol to najvacsi masovy vrah v historii ludstva... to su fakta, ktore sa dostali von po pootvoreni sovietskych archivov...sudruh fuchs sa mozete hanbit, ze vobec si dovolite takuto demagogiu este teraz verejne vyjadrit.. uz len z dovodu pamiatky toho nespocetneho mnozstva obeti...RvRvRv

+6/0
1.12.2013 13:29

J89a97r85o62s31l38a69v 79K75o53h48o27u73t 4307922200150

Jsi bolševický mamlas.

+1/−1
1.12.2013 14:25

M56o34j80m61í27r 61V77r70t17o54c59h 2950323482232

hlavně je zajímavé že největší vrazi lidských dějin nemají dobré vzdělání. mao, stalin, hitler u nás gottwald. je tím vidět, že levičáčtí nadšenci lepších zítřků si umí vybrat převážně vražedné demagogy a slepě vraždit v jejich službách a za jejich zájmy všude na světě. krutost se liší jen podle národní kultury a proto vynikají orientální despocie.

+5/−3
1.12.2013 12:57

J35a96n 79D33l76o43u93h36ý 8735685235668

Politicko- extremisticky antilevicovy nazor.

+1/−3
1.12.2013 13:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.