- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vyhozené peníze to byly od počátku, tak to berme jeko daň za "ochranu" tím jejich paktem.
Možná by se měli začít vyvážet Tamary. A US neviditelné letouny by měli taky cenu šrotu.
Ehm, Tamary jsou již dávno překonané, vyrábíme a vyvážíme mnohem lepší věci. Ale Američani je znají, tak ví, jak se proti tomu bránit.
Trapný obchod Cena prodávaného letadla nedosahuje ceny ojetého Vejronu
Jestli sledujete tento případ od samého začátku, tak jistě víte, že se Česko mohlo těchto letadel zbavit dávno. Letadla 159-L užívají v avionice Americké technologie a komponenty, takže je nelze prodat do některých států bez Amerického souhlasu. A ono to opravdu nešlo. To je ten největší problém. A nebo návod jak po čase okrást legálně přítele.
Jak legálně okrást přítele. Prostě americké komponenty se nesmějí vyvážet bez povolení, věděli jsme to už od začátku, je to celé jen naše blbost.
Potřebujete se jich zbavit? Odvolejte ochranku objektu a na romea.cz vyvěste informaci, že L-159 jsou z hliníku.
Pokud tomu rozumím , tak česká armáda- tedy stát - koupila 72 letadel za 51 miliard. Tedy jedno letadlo za 718 milionů. Teď chce vláda prodat 28 letounů za cenu jeden letoun za ca 17 milionů. Tedy na každém letounu je ztráta nejméně 700 miliónů. Celkem tedy ztráta 28 x 700 - tedy 19 miliard. To se mi nezdá jako výhodný obchod pro stát - ale spíše výhodný pro toho, kdo se jej účastní a kdo jej dohazuje. V každém případě je podezřelé prodávat letoun který stál 718 milionů za 17 milionů. Ta k to tu ještě nebylo !!!!
v menším určitě bylo. Nikdy už se nedovíme, jak čachrovala armáda do roku 89.
Ta cena, přes všechny důvody ke ztrátě hodnoty, je tak podezřele nevýhodná, že by mne zajímalo, který český politik se na tom zase napakuje.
No co, když mohla vláda prodat ČSA za cenu náhradních dílů jednoho motoru Airbusu, není se už čemu divit. Politici prostě kradli, kradou a budou krást.
Hnusný ale je, že se nám ještě posmívají.
Jo - nějaký expert v ČT24 se rozplýval nad výhodností tohoto kontraktu (tedy - možného kontraktu), mimo jiné též prý to přinese vznik pracovních míst!!! Ptám se - jakých? Nebude to tak, že spíš nějaká ubudou (ta na údržbě těch vraků)?
každé letadlo prodané z vodochod znamená nové zakázky na údržbě pro vodochody v řádu třeba dvou až tří desítek let.
Přitom to nejsou vůbec špatný letadla. Jednoznačně špatná politika (měli si zjistit zda američani povolí prodej). Kdyby jsme si vše udělali sami tak s trochou schopné politiky se mohli úspěšně prodávat ve světe a něco i vydělat. Tak nás to stálo daňové poplatníky tato sranda pěknou pálku
rozhodovali o tom tenkrát politici, jejichž životní zkušenost tkvěla v normalizačním československu. Aero nemělo vůbec sběhlý management ve světě západních zbraňových systémů, nemělo vlastně vůbec žádný management. Jeho zaměstnanci byli zvyklí nestíhat nával zakázek z celé varšavské smlouvy a spřátelených zemí.
O vývoji dalšího stroje se mluvilo už v osmdesátých letech. Stát po revoluci se zavázal vývoj subvencovat (investice do vědy, dneska by levičáci po takovém slovním spojení řičeli blahem, a už vůbec by je nezajímalo, co se vlastně vyvíjí)
Stroj byl vyvinut, objednán armádou. Nikoho ani ve snu nenapadlo po zkušenostech s Delfínech a Albatrosem - nejrozšířenějším typem podzvuků na světě, že by se nebyl kupec žádný nenašel.
Ale to se prostě v tomto niche průmyslu děje s železnou pravidelností.
Nakonec ani ty Gripeny nemá moc zemí ve svém vybavení.