Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakonzervované L-159 mají po letech kupce, 28 jich chce firma z USA

Česká armáda se po letech může zbavit větší části zakonzervovaných bitevníků L-159. O 28 strojů se zajímá americká firma Draken International, která pomáhá s výcvikem vojenských pilotů. Za stroje nabízí až půl miliardy korun, uvedl ministr obrany v demisi Vlastimil Picek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F16e17l28i92x 14M73a22u88t58n23e96r 9415368687670

Tady je ale aviatiků.

0/0
30.11.2013 22:25

O23l76d31ř32i29c44h 54L97e71b98e98d94a 5947485121410

Vyhozené peníze to byly od počátku, tak to berme jeko daň za "ochranu" tím jejich paktem.

0/0
29.11.2013 20:36

O20t65o 86P19a68l87d96u83s 1513768870824

Možná by se měli začít vyvážet Tamary. A US neviditelné letouny by měli taky cenu šrotu.

+1/0
29.11.2013 20:34

J51a81r92o52s44l57a75v 66B60r10ü49m49m30e19r 7334253756

Ehm, Tamary jsou již dávno překonané, vyrábíme a vyvážíme mnohem lepší věci. Ale Američani je znají, tak ví, jak se proti tomu bránit.

0/0
29.11.2013 23:13

O38t46o 81P34a23l88d54u75s 1253348650114

Trapný obchod!!!! Cena prodávaného letadla nedosahuje ceny ojetého Vejronu!!!!!!;-€Rv

0/0
29.11.2013 20:14

D63a70v29i94d 15M76u62n74z82a29r 3668122304166

O letadelku " Kaneti ";-D

0/0
29.11.2013 20:04

J75o42s42e53f 63B41r82o87ž15k67a 6874462148397

Jestli sledujete tento případ od samého začátku, tak jistě víte, že se Česko mohlo těchto letadel zbavit dávno. Letadla 159-L užívají v avionice Americké technologie a komponenty, takže je nelze prodat do některých států bez Amerického souhlasu. A ono to opravdu nešlo. To je ten největší problém. A nebo návod jak po čase okrást legálně přítele.

+1/−1
29.11.2013 19:36

J77a60r37o18s63l39a92v 51B72r87ü75m79m61e44r 7544583756

Jak legálně okrást přítele. Prostě americké komponenty se nesmějí vyvážet bez povolení, věděli jsme to už od začátku, je to celé jen naše blbost.

0/0
29.11.2013 23:15

J66o35n52á49š 46N46o72v37á91k 3988419355527

Potřebujete se jich zbavit? Odvolejte ochranku objektu a na romea.cz vyvěste informaci, že L-159 jsou z hliníku.

+2/0
29.11.2013 16:40

K41o88l86j93a 31K84u21b53í53č49e71k 1333916959163

Pokud tomu rozumím , tak česká armáda- tedy stát - koupila 72 letadel za 51 miliard. Tedy jedno letadlo za 718 milionů. Teď chce vláda prodat 28 letounů za cenu jeden letoun za ca 17 milionů. Tedy na každém letounu je ztráta nejméně 700 miliónů. Celkem tedy ztráta 28 x 700 - tedy 19 miliard. To se mi nezdá jako výhodný obchod pro stát - ale spíše výhodný pro toho, kdo se jej účastní a kdo jej dohazuje. V každém případě je podezřelé prodávat letoun který stál 718 milionů za 17 milionů. Ta k to tu ještě nebylo !!!!

0/0
29.11.2013 15:32

D89a13v90i87d 73B42r44u15c25k52n82e39r 5522954209845

v menším určitě bylo. Nikdy už se nedovíme, jak čachrovala armáda do roku 89.

0/0
29.11.2013 15:34

J53a79r49o95s79l72a71v 41B62r70ü12m33m89e47r 7344933626

Momentálně je to výhodné velmi. Samozřejmě celkově je to prů..., ale to je již teď pasé.

0/0
29.11.2013 15:48

I43v84a94n88a 55P80e71t90e92r17k31o59v53á 2577816516253

Tak si jeden za 17 mil. kupte a pak ho zkuste za 718 mil. prodat.  Tento příspěvek berte jako odbornou konzultaci, v případě realizace projektu požaduji odměnu 1% ze zisku :-)

+1/0
29.11.2013 16:02

A80l85e67x12a52n55d27r 95K97o28s60t72k23a 5319456619786

Průšvih je USA avionika, kvůli které se ta letadla nesmí prodat nikomu, kdo by o ně měl doopravdy zájem. (A že zájem o ně by byl, ne je n o těch pár kusů)

0/0
29.11.2013 16:25

P98e47t37r 43U38t97ě63k37a76l 9290258238

Ta cena, přes všechny důvody ke ztrátě hodnoty, je tak podezřele nevýhodná, že by mne zajímalo, který český politik se na tom zase napakuje.

No co, když mohla vláda prodat ČSA za cenu náhradních dílů jednoho motoru Airbusu, není se už čemu divit. Politici prostě kradli, kradou a budou krást.

Hnusný ale je, že se nám ještě posmívají.

Jo - nějaký expert v ČT24 se rozplýval nad výhodností tohoto kontraktu (tedy - možného kontraktu), mimo jiné též prý to přinese vznik pracovních míst!!! Ptám se - jakých? Nebude to tak, že spíš nějaká ubudou (ta na údržbě těch vraků)?

0/0
29.11.2013 15:29

D66a71v83i71d 27B33r12u57c11k63n84e56r 5602224519725

každé letadlo prodané z vodochod znamená nové zakázky na údržbě pro vodochody v řádu třeba dvou až tří desítek let.

0/0
29.11.2013 15:32

P37e64t39r 11U43t39ě90k20a67l 9520638618

Z jakého důvodu? Ta letadla jsou dávno po záruce a pochybuju, že by si na servis zvali do USA někoho z Vodochod. Zejména když mají sloužit jako cvičné terče.

+1/0
29.11.2013 20:36

J64a53r51o90s42l49a47v 15B19r98ü84m66m16e60r 7454693566

Nemají sloužit jako cvičné terče. Naopak c nich budou létat ti nejlepší piloti, co firma Draken má.

A i když budou mít nějaké kusy na náhradní díly, určitý servis potřebovat od Vodochod budou.

0/0
29.11.2013 23:16

J27a74r85o44s11l71a33v 77B33r80ü27m34m77e62r 7274483446

Víte co je to tržní cena? L-159 jsou prostě neprodejné ležáky, bylo by dobré se je zbavit i zadarmo. To samé ČSA, podíl se prodal za dobrou cenu, vzhledem k tomu, že ČSA nevlastní ani ten motor z Airbusu a a celkově firma má zápornou hodnotu.

0/0
29.11.2013 15:51

P51e49t28r 25U98t43ě47k65a38l 9360918158

Aha! Tady zřejmě diskutuje Kalousek pod pseudonymem Brümmer

0/0
29.11.2013 20:32

J32a19r58o72s84l89a88v 46B22r30ü11m12m72e26r 7494143676

Jseš opravdu hloupý, kdybys sis přečetl některé mé příspěvky, tak víš, že jsi absolutně mimo.

Ano, problém byl, že se ty letadla nakoupila, a prsty v tom Kalousek asi měl, ale teď je to prostě dobrá zpráva. Ty letadla nikdo nechce, nebo nemůže koupit. Už dávno měla jít do šrotu, i když prakticky nikdy nelítala.

A ČSA je to samé, dnes už je to jen firma co má značku a žádný majetek, jen spoustu dluhů, takže těch pár miliónů je adekvátních.

+1/0
29.11.2013 23:20

J52a70r58o73s10l37a35v 20B82r41ü83m96m97e87r 7514313756

Ta cena je výhodná, vyplatilo by se to, i kdybychom pár korun zaplatili za odvoz.

+1/0
29.11.2013 23:17

T60o63m77á30š 19K19u56č89e70r51a 6219917154268

Přitom to nejsou vůbec špatný letadla. Jednoznačně špatná politika (měli si zjistit zda američani povolí prodej). Kdyby jsme si vše udělali sami tak s trochou schopné politiky se mohli úspěšně prodávat ve světe a něco i vydělat. Tak nás to stálo daňové poplatníky tato sranda pěknou pálku Rv[>-]

0/0
29.11.2013 15:21

D11a62v68i40d 47B49r83u56c58k94n94e64r 5792784889325

rozhodovali o tom tenkrát politici, jejichž životní zkušenost tkvěla v normalizačním československu. Aero nemělo vůbec sběhlý management ve světě západních zbraňových systémů, nemělo vlastně vůbec žádný management. Jeho zaměstnanci byli zvyklí nestíhat nával zakázek z celé varšavské smlouvy a spřátelených zemí.

O vývoji dalšího stroje se mluvilo už v osmdesátých letech. Stát po revoluci se zavázal vývoj subvencovat (investice do vědy, dneska by levičáci po takovém slovním spojení řičeli blahem, a už vůbec by je nezajímalo, co se vlastně vyvíjí)

Stroj byl vyvinut, objednán armádou. Nikoho ani ve snu nenapadlo po zkušenostech s Delfínech a Albatrosem - nejrozšířenějším typem podzvuků na světě, že by se nebyl kupec žádný nenašel.

Ale to se prostě v tomto niche průmyslu děje s železnou pravidelností.

Nakonec ani ty Gripeny nemá moc zemí ve svém vybavení.

0/0
29.11.2013 15:28

J59a59r89o80s21l33a12v 15B83r39ü21m33m26e80r 7764253866

Oni si tenkrát mysleli, že NATO půjde na stejnou koncepci jako naše letectvo, že bude stíhací letectvo + spousta lehkých levných bitevníků. Nikoho se nenapadlo zeptat, jestli to někdo tak doopravdy plánuje.

0/0
29.11.2013 15:53

D75a13v27i18d 65B91r71u84c79k51n53e27r 5142344279775

no už tenkrát se leckde pochybovalo o komerčním úspěchu budoucího podzvukového letadla. Ale na vývoj vlastního nadzvukového stroje tady zdaleka nikdo neměl, a dodnes nemá.

0/0
29.11.2013 16:16

J46a35r40o24s88l38a34v 58B50r32ü80m57m21e70r 7784523516

Ano, bylo to celé nesmysl.

0/0
29.11.2013 16:21

D47a75v53i71d 53B22r33u58c65k31n94e76r 5552434179395

nebylo. Aero nezaniklo.

Sanace jiných kdysi národních firem nebo státních podniků stála kolikrát mnohem víc, a dnes už neexistují.

Aero si stojí dobře, vyvíjí nové projekty, nachází si své místo na světovém trhu a tradice leteckého průmyslu zůstala zachována.

Nemluvě o tom, že kdyby tady za tu dobu, nebo v budoucnu bylo nějaké vojenské ohrožení, tak v republice byla vždy firma schopná stavět letadla.

0/0
29.11.2013 16:27

J75a14r19o97s72l45a38v 37B72r45ü21m78m47e36r 7234293586

Nesmysl. Aeru by bylo mnohem lépe, kdyby již tehdy se orientovalo na to, co dělá teď. Celkově L-159 byl pro Aero projekt nevýhodný. Projekt L-159 stál přes 50 tehdejších miliard, to opravdu bylo nejdražší udržování výroby. Kdyby každému zaměstnanci tehdy dali 10 miliónů, bylo by to mnohem levnější a efektivnější. Ale ani to nebylo potřeba...

0/0
29.11.2013 16:38

D49a57v90i19d 48B69r30u31c26k26n91e95r 5312764859695

pane Brümmer, ale ono získat takové zakázky, jaké má teď, trvá dlouhé roky práce, a tu musíte z něčeho platit. Svým způsobem je platil vývoj a výroba neprodejných letounů. Navíc, z dnešního pohledu se to lehce hodnotí.

Kdyby ale ta zakázka na vývoj 159 nepřišla, Aero už by nebylo a pokud by to tehdejší politická reprezentace vůbec ustála, pak dnes by levičáci řvali, že ten a ten neuhlídal rodinný stříbro.

0/0
29.11.2013 16:51

J77a72r44o64s32l91a96v 28B62r61ü15m52m13e37r 7484153126

Chápete, že pokud Aero nelhalo, tak L-159 bylo pro ně prodělečné, tedy by na tom byli mnohem lépe, kdyby nic nedělali a stá jim platil jen výplaty, než by si zakázky sehnali?

0/0
29.11.2013 18:06
Foto

L80u34k65á30š 69N97o40v74o43t50n53ý 6416187208828

V době, kdy je na trhu po všech stránkách lepší KAI T-50 (který je mimochodem levnější než nová Alca - pak se nedivme té ceně, který cvok by si něco takového kupoval za plnou pálku), tak nechápu, na co se vůbec skladují - z toho prodeje nebude pomalu ani na zaplacení té konzervace...

0/0
29.11.2013 14:46

D16a36v44i97d 74B24r55u68c32k34n87e78r 5712884559825

Alca přišla holt na svět v pro ni nevýhodné době.

0/0
29.11.2013 14:49

J75a48r64o22s65l12a63v 50B38r45ü88m17m45e38r 7944373736

Ano.

0/0
29.11.2013 14:56

I36v79a23n80a 65P39e63t26e21r10k28o15v56á 2117386536423

Trochu mi to připomíná, když jsme dali naše staré auto do bazaru tak nám ten šejdíř každý měsíc povídal: " U nás se to určitě prodá. Už už se na to ptají. Stačí jen sundat o 10 - 15 tis. cenu..." A tak jsme měsíc po měsíci sundávali a sundávali...

0/0
29.11.2013 14:44

L17u12k23á82š 19H78a56r30t26m19a84n91n 7514212343693

původně 700 miliónů za kus, nyní v nejlepším případě 516 za 28 kusů??? Až příště uvidím cedulku SALE 50%, taxe jim asi půjdu vysmát...

+1/0
29.11.2013 14:30

L72u24k86á26š 39H43a40r61t98m82a91n83n 7934182283793

když kamarád, který dělal manažera na nějakých projektech v AERU říkal, že tolik peněz jako ve Vodochodech se nevyhodí oknem nikde jinde v republice, že se směje, když se politici handrkují o miliony či desítky milionu, moc jsem mu nevěřil... teď se teprve kruh uzavírá...

0/0
29.11.2013 14:37

D32a53v85i83d 13B14r62u65c36k64n35e95r 5332634229275

a kamarád předpokládám už domažeroval? Protože ve Vodochodech se realizují zakázky třeba i pro americkou armádu, a tamní zaměstnanci jsou vázáni přísnou podmínkou mlčenlivosti

0/0
29.11.2013 15:17

J35a31r62o92s20l72a19v 63B26r39ü79m15m26e89r 7924613826

Když ti něco bude ležet 10 let na skladě, tak to také prodáš s 99% slevou.

0/0
29.11.2013 14:38

K88a67r86e98l 17P43ů51č60e93k 6165653330760

Tak kdopak to vyjednávání o ceně projede tentokrát?

+1/0
29.11.2013 14:12

M69a12r86e67k 13S24l66a96b43i84h97o84u95d69e21k 7148411572693

Jméovat se může různě, ale vždycky to bude Kalousek!

+1/0
29.11.2013 14:13

V71i56k28y51r 24B48o63h58u77m53i75l 75S77t27r54a83n45s14k85y 9607138226269

Takže v rámci výcviku je (konečně) někdo sestřelí;-D

+2/0
29.11.2013 14:08

P21e68t56r 91P94o87s12p26í62š89i57l 4988274256286

Já jen doufám, že těch zbylých 8 ks už nebudou následně za 30 mega ročně konzervovat a daj je do šrotu nebo by je mohla použít naše armáda jako cvičné cíle. Pilotovat bych je nechal našimi politiky. Jen škoda, že jsou jen jednomístné.

+1/0
29.11.2013 13:56

B51e62n 27P62a62v83k27a 1737393377131

Dát to děckám na hraní na dětská hřiště. Těm by svítila očka!:-)

+4/0
29.11.2013 14:03

I73v33a12n25a 94P78e24t56e10r36k94o96v10á 2417246896903

Však proto je to tak zabalené. Už jen dodělat jmenovky a šup pod stromečky...

0/0
29.11.2013 15:27

V58o13j87t26ě79c70h 80K83r45á18l43í11k 5631673302952

To jsou dobré obchody s přátelskou USA. Tato letadla se vyrobila za doby, kdy Vodochody patřily Američanům a celou avioniku a značnou část dalších dílů prodala americká matka za křesťanské ceny své české dceři. Dnes je bude kupovat zpět americká firma za zlomek jejich pořizovací ceny. Takže my daňoví poplatníci přispějeme milované Americe dvakrát. Jednou při nákupu a jednou při prodeji. To je skutečný internacionalismus mezi spojenci v praxi. Každý velký bratr má jeden zájem, na tom menším vydělat, co se dá.

+9/−8
29.11.2013 13:45

J97a86r69o11s71l97a98v 94B39r97ü48m79m80e43r 7274533506

Ano, v době výroby Aero patřilo Boeingu, ale o vývoji, použití dílů atd. bylo rozhodnuto předtím. Schvalovat jakoukoliv vinu na Amíky ohledně L-159 může jen idiot.

+5/−3
29.11.2013 13:46

M25a19r70i17o 16P75e45t41r23ů 9337803251611

Nevím jestli to autor myslel jako schvalování viny. V důsledku - z pohledu finančního toku to je ale v podstatě pravda, ne? Nejdřív profitovali z vlastnění výrobní firmy a teď za zbytkovou cenu koupí výrobek jejich firmy, který dobře znají a který kdysi výhodně prodali. To je prostě obchod snů :)

+2/−1
29.11.2013 13:53

J70a37r56o26s28l97a95v 46B50r42ü93m26m19e72r 7944443516

Aha, takže když já levně něco koupím, pro Vás je to výhoda? Chápete, že Boeing a Drakeni jsou různé firmy?

+2/0
29.11.2013 13:54

M31a84r61e85k 12S95l92a49b81i67h70o15u35d57e65k 7118221882743

Podstatné je, že jsou obě firmy jsou z USA. Země, v níž vláda mlátí černochy!

+3/−1
29.11.2013 13:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.