Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úřady popřely, že by v kabině boeingu z Kazaně byl syn politika

V Rusku stále pokračuje vyšetřování tragédie boeingu, který se v polovině listopadu zřítil u Kazaně. Mezistátní letecký výbor ve čtvrtek večer popřel předešlou informaci, že v době nehody byl v pilotní kabině i syn tatarstánského prezidenta, což mohlo ovlivnit jednání posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L56u35k88á71š 44H63á19b77a 6810345796676

nejsem odbornik na vysetrovani leteckych nehod, ale nemyslim si, ze kdyz by letadlo pretahli v 700m, ze je to dostatecna vyska na prepadnuti do stremhlavyho letu. A i kdyz by propadali, na plny tah 737 staci par desitek feetu k ziskani vztlaku. samo neznam okolni teren a povidam to od stolu, ale myslim, ze neco v te skladacce jeste schazi.

0/−1
28.11.2013 19:02

J19a92k57u79b 10Š53a72f61a45n45d33a 7125267281861

Když ztratíte rychlost, letadlo se převrátí přes křídlo nebo přes čumák. Ani motory na plný plyn tu rychlost během már desítek feetů nezvednou dostatečně (podívejte se na start). A dalčí docela velká výška je potřebná takto velké letadlo vybrat do vodorovného letu. V 700m s tím opravdu nic neuděláte.

+3/0
28.11.2013 19:26

G82e65o47r79g 43K34o39m28b53e69r34e27c 9764631186241

a koho to tak asi jeste zajima? okurkova sezona ci co? to se opravdu ve svete nestalo nic dulezitejsiho ze tenhle clanek musi strasit na prvni strance?

0/−1
28.11.2013 18:51

M44i39c17h50a86l 15M70a43m13r98á38k 4820374489

kdo vás nutí to číst?

+3/0
28.11.2013 19:19

J16a15r96o83s74l53a52v 15K36o97h84o75u79t 4257912390370

Žel před lety (ale po 11.září!) jsem zažil v českých aerolinkách, že pilotovi přivedli nějaké děti do kabiny a zatáhli za nimi závěs. Když jsem na to upozornil aerolinky mailem, nikdo nereagoval. Čeká se až na pořádný malér. Třeba až Káča Zemanová poletí na další pornopárty a zkusí si také řídit pořádnýho ptáka.

+5/0
28.11.2013 18:42

L32u38k93á45š 96H55á84b82a 6830375636516

deje se to a delo vsude a vzdy, ze si prominenti vyzadaji pristup. dnes je to o trosku horsi, ale je to tak.

0/0
28.11.2013 19:03

F94r28a33n31t68i93š80e73k 70L37u19f39t 5687589904576

Jednou, nový ruský boeing spadl kvůli tomu, že pilot pustil za knipl svého malého syna. Ten s něčím pohnul, letadlo se začalo chovat divně a Rusové zvyklí na tupolelevy a iljušiny než přišli na to, co se má udělat tak bylo pozdě. Tak mne napadlo, jestli si třeba synáček prezidenta nechtěl vyzkoušet přistání...

0/0
28.11.2013 19:55
Foto

H57o76n48z15a 18P62r40o37v52a64z31n77í42k 8428791347297

Já tam jednou jako dítě byl, někdy v 90. letech, asi si nevzpomenu přesně na rok.

0/0
28.11.2013 20:31

J83a66r14o14s12l19a87v 81K10o68h72o46u45t 4877302170780

Střemhlavý let? 8-oNe snad střemhlavý pád?

0/0
28.11.2013 18:32

L74u30c96i36e 98B39l95a54n87i36c23k55á 2535863699151

...letadlo šlo kolmo k zemi....buď ho někdo sundal ? .....nebo někdo chtěl spáchat sebevraždu !!

0/−2
28.11.2013 17:57

J35a66r49o12s75l57a17v 74K67o71h74o19u29t 4737882110800

Jak se sundává celistvé letadlo?8-o Pro někoho z malou představivost a hlavně znalostmi je obtížné si představit ztrátu rychlosti při prudké změně směru nahoru a převržení letadla ve snaze směr letu srovnat.

+1/0
28.11.2013 18:30

P15e43t49r 37K73u94č40e89r57a 4574317272769

Kdo jiný, dost možná neměl na letenku, chtěl si to odpracovat.

0/0
28.11.2013 17:54

M74i12r33e44k 69T39u22r42e20č12e55k 4863162340502

Vzdyt letadlo letelo stremhlav temer kolmo do zeme. Takto se havarie nestavaji...

+2/−1
28.11.2013 17:27

I94v73a82n 92R72ů27ž79i90č38k25a 3760182270832

ano, na silnici obvykle ne, jak často řídíte letado?

+2/−1
28.11.2013 18:35

I97v82a15n 51R33ů11ž44i96č86k62a 3860552920982

l

0/0
28.11.2013 18:35

P18a98v42e10l 22N47o26v40á76k 7391886619963

zamyslete se nad tím co se asi tak stane s letadlem když  přijde o vztlak? Řekl bych že začne padat k zemi. O vztlak přijdete tak že ztratíte rychlost aby jste jí opět nabral musíte letadlo poslat čumákem k zemi a až po te co naberete rychlost tak se teprve může začít rovnat. Bohužel 700m je opravdu jen kousek...

+3/0
28.11.2013 19:29

G15a59b71r56i16e89l 85H10o20r88t29e71n 9621499793824

Aby se nakonec nezjistilo, že za kniplem seděl První syn. To by mimochodem nebylo poprvé.:-/

+15/0
28.11.2013 16:42

M84i72l84a79n 78R90a97d45e40k 3867946461841

to je velmi mozne, napriklad mexicky ministr vnitra za minuleho presidenta udelal to same, soukrome letadlo spadlo, vsichni zemreli, a president hrimal ze potresta ty zatracene teroristy nebo kdo to udelal, a pak se nasla cerna skrinka, hlas ministra jak rika - doprrrrr..le, vemte to nekdo me to nejde......a bum. Vostuda jak mraky.

+7/0
28.11.2013 17:03

S22l46á73v39e87k 89H95á75j85e44k 7149786452467

:D vemte to někdo, je to fakt těžší než točit volantem. Kazdopadne stoupat se pomalu - motor letadla není rotor vrtulníku.

0/0
28.11.2013 17:12

K91a29r38o62l53í55n96a 60P96o62s61p61í27c63h34a71l93o53v22á 6696321989326

Podobným případem je také let 593 společnosti Aeroflot z roku 1994. Kapitán nechal za knipl A310 postupně sednout své dvě děti, 12ti letou dceru a 16ti letého syna. S druhým pilotem se zakecali s dalším "osazenstvem" kokpitu a netušili, že synáček pohybem kniplu nevědomky vypnul autopilota. Letadlo se jim kvůli extrémnímu přetížení nepodařilo srovnat a výsledkem bylo 75 mrtvých.

+2/0
28.11.2013 17:22

P94e75t14r 75T14y48č36k91a 6595502389532

No ale podle simulace letu s tím letadlem nemuseli dělat nic. Oni to letadlo poslali k zemi až dalšími manévry. Jiný pilot to pak ukazoval na trenažéru. Dostal letadlo do stejné pozice jako ten kluk a pak nechal pracovat počítač letadla. Airbus sám ten střemhlavý let vybral a srovnal se vysoko nad zemí.

+3/0
28.11.2013 17:27

K89a43r36o97l83í32n59a 28P20o15s25p95í52c63h25a22l14o56v49á 6696861529346

Ano, to už je věc jiná - neznalost posádky. Oni ani nevěděli, že lze autopilota vypnout pohybem kniplu.

+4/0
28.11.2013 17:28

S23t26a62n46i20s68l18a70v 28S90t65u50d48e43n34o12v64s16k12y 4781410604916

Na CT davaji serial Letecke katastrofy a leckdy se divim, co vse muze nastat. Nejvice me ale fascinuje, jak dnes dokazi vysetrovatele z par ulomku zjistit, co bylo nejpravdepodobnejsi pricinou havarie. Dobra prace.

+4/0
28.11.2013 17:52

M57a98r66t15i17n 25N25e37r36m95u26t 9387747618419

Mě teda nejvíce zaujal případ pádu letadla do moře kvůli zalepeným pitotkám. Nechápu smysl toku informací, kdy se pilot ptá řídící věže (vzdálené stovky či desítky km) na svou výšku a věž mu papouškuje údaj, kterou dostalo radiem od přístrojů letadla. Dále proč letadlo za x milionu se stovkami lidí na palubě nemá obyčejný radar na objektivní zjišťění, případně kontrolu výšky nad zemí.

0/0
28.11.2013 18:09

L37u53c64i75e 61H27á60n60o15v12á 4760177194947

Kdepak. Nejzbytecnejsi byl ten pad letadla kvůli prasklé žarovičce v kontrolce vysunuti podvozku. Než se stihli piloti pohádat, jestli je podvozek fakt vysunutej (postupně se chodili dívat, dalo se to zkontrolovat fyzicky v podpalubí, jeden nevidel, druhej nemel baterkou...) a nikdo si nevšiml, ze letadlo mezitím prudce klesa až spadlo.

+2/0
28.11.2013 18:40

M81a76r24t59i57n 39N93e53r80m44u31t 9737367758869

neviděl jsem taky všechno

0/0
29.11.2013 1:18

J11a96n 57K98ř39í50ž 6615803985858

..........ten "obyčejný radar" jak píšete,letadlo má.

Ovšem to by ho piloti nesměli vypínat.

On totiž řve i při pojezdu na letišti a řve celou dobu než letadlo dosáhne bezpečné výšky.

0/0
28.11.2013 23:24

J68a79r90o56s19l35a48v 10K76o77h66o31u84t 4927262200620

Ale příčina byla samozřejmě v té původní nedisciplinovanosti a pak už si v panice sotva mohli všimnout, že mají vypnutého autopilota.

0/0
28.11.2013 18:33

M27a88r88t59i30n 13F60r75a60n25t36i19š18e22k 7955320123475

jako:Okamzite mi pujc ty.riditka, nebo ti tatinek ukaze?

+11/0
28.11.2013 16:42
Foto

T14o54m52á13š 65B64e52r50n81a69t 8907438409206

'vyhlásí válku'

+1/0
28.11.2013 17:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.