Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úřady popřely, že by v kabině boeingu z Kazaně byl syn politika

V Rusku stále pokračuje vyšetřování tragédie boeingu, který se v polovině listopadu zřítil u Kazaně. Mezistátní letecký výbor ve čtvrtek večer popřel předešlou informaci, že v době nehody byl v pilotní kabině i syn tatarstánského prezidenta, což mohlo ovlivnit jednání posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L14u27k92á57š 16H21á11b81a 6460875406946

nejsem odbornik na vysetrovani leteckych nehod, ale nemyslim si, ze kdyz by letadlo pretahli v 700m, ze je to dostatecna vyska na prepadnuti do stremhlavyho letu. A i kdyz by propadali, na plny tah 737 staci par desitek feetu k ziskani vztlaku. samo neznam okolni teren a povidam to od stolu, ale myslim, ze neco v te skladacce jeste schazi.

0/−1
28.11.2013 19:02

J98a79k20u90b 81Š15a61f76a55n74d28a 7115957141671

Když ztratíte rychlost, letadlo se převrátí přes křídlo nebo přes čumák. Ani motory na plný plyn tu rychlost během már desítek feetů nezvednou dostatečně (podívejte se na start). A dalčí docela velká výška je potřebná takto velké letadlo vybrat do vodorovného letu. V 700m s tím opravdu nic neuděláte.

+3/0
28.11.2013 19:26

G47e26o50r13g 68K84o16m64b46e69r50e91c 9894201236611

a koho to tak asi jeste zajima? okurkova sezona ci co? to se opravdu ve svete nestalo nic dulezitejsiho ze tenhle clanek musi strasit na prvni strance?

0/−1
28.11.2013 18:51

M82i26c77h13a98l 57M65a90m72r57á50k 4680634739

kdo vás nutí to číst?

+3/0
28.11.2013 19:19

J34a19r25o53s50l91a77v 54K92o74h98o34u97t 4227742470230

Žel před lety (ale po 11.září!) jsem zažil v českých aerolinkách, že pilotovi přivedli nějaké děti do kabiny a zatáhli za nimi závěs. Když jsem na to upozornil aerolinky mailem, nikdo nereagoval. Čeká se až na pořádný malér. Třeba až Káča Zemanová poletí na další pornopárty a zkusí si také řídit pořádnýho ptáka.

+5/0
28.11.2013 18:42

L83u82k15á71š 91H72á42b92a 6770245796156

deje se to a delo vsude a vzdy, ze si prominenti vyzadaji pristup. dnes je to o trosku horsi, ale je to tak.

0/0
28.11.2013 19:03

F71r65a86n43t95i28š19e72k 56L58u81f79t 5147719844376

Jednou, nový ruský boeing spadl kvůli tomu, že pilot pustil za knipl svého malého syna. Ten s něčím pohnul, letadlo se začalo chovat divně a Rusové zvyklí na tupolelevy a iljušiny než přišli na to, co se má udělat tak bylo pozdě. Tak mne napadlo, jestli si třeba synáček prezidenta nechtěl vyzkoušet přistání...

0/0
28.11.2013 19:55
Foto

H10o33n67z78a 96P20r36o83v80a67z61n26í52k 8218571237637

Já tam jednou jako dítě byl, někdy v 90. letech, asi si nevzpomenu přesně na rok.

0/0
28.11.2013 20:31

J73a87r13o42s47l64a25v 56K37o49h37o33u33t 4917872110570

Střemhlavý let? 8-oNe snad střemhlavý pád?

0/0
28.11.2013 18:32

L65u77c90i22e 35B73l55a59n59i24c59k56á 2565143479341

...letadlo šlo kolmo k zemi....buď ho někdo sundal ? .....nebo někdo chtěl spáchat sebevraždu !!

0/−2
28.11.2013 17:57

J65a50r96o95s33l66a85v 13K62o49h81o85u56t 4567442690370

Jak se sundává celistvé letadlo?8-o Pro někoho z malou představivost a hlavně znalostmi je obtížné si představit ztrátu rychlosti při prudké změně směru nahoru a převržení letadla ve snaze směr letu srovnat.

+1/0
28.11.2013 18:30

P51e62t91r 45K71u61č61e39r86a 4864147102969

Kdo jiný, dost možná neměl na letenku, chtěl si to odpracovat.

0/0
28.11.2013 17:54

M80i92r32e85k 98T36u47r13e61č41e20k 4153192720332

Vzdyt letadlo letelo stremhlav temer kolmo do zeme. Takto se havarie nestavaji...

+2/−1
28.11.2013 17:27

I73v73a12n 67R24ů86ž28i62č83k41a 3290772450432

ano, na silnici obvykle ne, jak často řídíte letado?

+2/−1
28.11.2013 18:35

I93v78a97n 97R61ů52ž11i92č33k70a 3450432890472

l

0/0
28.11.2013 18:35

P11a59v34e66l 51N88o15v23á22k 7121426829923

zamyslete se nad tím co se asi tak stane s letadlem když  přijde o vztlak? Řekl bych že začne padat k zemi. O vztlak přijdete tak že ztratíte rychlost aby jste jí opět nabral musíte letadlo poslat čumákem k zemi a až po te co naberete rychlost tak se teprve může začít rovnat. Bohužel 700m je opravdu jen kousek...

+3/0
28.11.2013 19:29

G73a69b11r66i16e68l 66H27o47r41t16e20n 9201809723804

Aby se nakonec nezjistilo, že za kniplem seděl První syn. To by mimochodem nebylo poprvé.:-/

+15/0
28.11.2013 16:42

M77i95l77a53n 37R24a82d80e94k 3207936531871

to je velmi mozne, napriklad mexicky ministr vnitra za minuleho presidenta udelal to same, soukrome letadlo spadlo, vsichni zemreli, a president hrimal ze potresta ty zatracene teroristy nebo kdo to udelal, a pak se nasla cerna skrinka, hlas ministra jak rika - doprrrrr..le, vemte to nekdo me to nejde......a bum. Vostuda jak mraky.

+7/0
28.11.2013 17:03

S85l95á29v69e17k 28H63á68j78e37k 7309806822227

:D vemte to někdo, je to fakt těžší než točit volantem. Kazdopadne stoupat se pomalu - motor letadla není rotor vrtulníku.

0/0
28.11.2013 17:12

K92a60r40o78l34í50n41a 33P45o14s49p45í54c28h84a20l58o72v73á 6586741309246

Podobným případem je také let 593 společnosti Aeroflot z roku 1994. Kapitán nechal za knipl A310 postupně sednout své dvě děti, 12ti letou dceru a 16ti letého syna. S druhým pilotem se zakecali s dalším "osazenstvem" kokpitu a netušili, že synáček pohybem kniplu nevědomky vypnul autopilota. Letadlo se jim kvůli extrémnímu přetížení nepodařilo srovnat a výsledkem bylo 75 mrtvých.

+2/0
28.11.2013 17:22

P90e21t64r 62T24y37č98k26a 6175432989682

No ale podle simulace letu s tím letadlem nemuseli dělat nic. Oni to letadlo poslali k zemi až dalšími manévry. Jiný pilot to pak ukazoval na trenažéru. Dostal letadlo do stejné pozice jako ten kluk a pak nechal pracovat počítač letadla. Airbus sám ten střemhlavý let vybral a srovnal se vysoko nad zemí.

+3/0
28.11.2013 17:27

K11a59r62o74l63í25n54a 72P82o64s66p81í18c49h92a26l71o17v19á 6636271399266

Ano, to už je věc jiná - neznalost posádky. Oni ani nevěděli, že lze autopilota vypnout pohybem kniplu.

+4/0
28.11.2013 17:28

S87t22a84n78i18s18l14a33v 38S21t29u26d18e97n20o97v93s59k75y 4511170554966

Na CT davaji serial Letecke katastrofy a leckdy se divim, co vse muze nastat. Nejvice me ale fascinuje, jak dnes dokazi vysetrovatele z par ulomku zjistit, co bylo nejpravdepodobnejsi pricinou havarie. Dobra prace.

+4/0
28.11.2013 17:52

M79a15r86t16i98n 44N35e88r15m83u29t 9457867518399

Mě teda nejvíce zaujal případ pádu letadla do moře kvůli zalepeným pitotkám. Nechápu smysl toku informací, kdy se pilot ptá řídící věže (vzdálené stovky či desítky km) na svou výšku a věž mu papouškuje údaj, kterou dostalo radiem od přístrojů letadla. Dále proč letadlo za x milionu se stovkami lidí na palubě nemá obyčejný radar na objektivní zjišťění, případně kontrolu výšky nad zemí.

0/0
28.11.2013 18:09

L75u63c74i60e 43H53á96n30o75v17á 4730967214687

Kdepak. Nejzbytecnejsi byl ten pad letadla kvůli prasklé žarovičce v kontrolce vysunuti podvozku. Než se stihli piloti pohádat, jestli je podvozek fakt vysunutej (postupně se chodili dívat, dalo se to zkontrolovat fyzicky v podpalubí, jeden nevidel, druhej nemel baterkou...) a nikdo si nevšiml, ze letadlo mezitím prudce klesa až spadlo.

+2/0
28.11.2013 18:40

M67a63r73t79i66n 86N97e13r30m96u33t 9937847398219

neviděl jsem taky všechno

0/0
29.11.2013 1:18

J34a77n 73K21ř52í30ž 6985863425948

..........ten "obyčejný radar" jak píšete,letadlo má.

Ovšem to by ho piloti nesměli vypínat.

On totiž řve i při pojezdu na letišti a řve celou dobu než letadlo dosáhne bezpečné výšky.

0/0
28.11.2013 23:24

J63a36r18o66s40l91a70v 38K77o45h25o64u70t 4177832510760

Ale příčina byla samozřejmě v té původní nedisciplinovanosti a pak už si v panice sotva mohli všimnout, že mají vypnutého autopilota.

0/0
28.11.2013 18:33

M60a54r62t20i59n 21F89r63a81n94t32i98š25e46k 7635860473715

jako:Okamzite mi pujc ty.riditka, nebo ti tatinek ukaze?

+11/0
28.11.2013 16:42
Foto

T33o71m94á62š 66B40e32r55n60a74t 8187228129146

'vyhlásí válku'

+1/0
28.11.2013 17:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.