Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvě stě padesát slov za 10 minut. Podívejte se na stenogram ze Sněmovny

Stenografové ve Sněmovně přesně zaznamenávají každé vyřčené slovo včetně nadávek i reakcí ze sálu. Každý z nich má specifický "rukopis", své vlastní značky, díky nimž může být záznam pro jiné naprosto nečitelný, i když těsnopis ovládají. Podívejte se, jak takový záznam vypadá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R27i52c22h95a38r69d 89O30p59o22č30e93n89s11k32ý 2632613499442

Docela by mě zajímal rozdíl v nákladech mezi těmi devíti stenografy a jedním diktafonem, případně softwarem na rozpoznávání řeči a převod na text. A to nepočítáme lidský faktor... 

Nechci nikoho urážet ani do nikoho rýpat, ale posuďte sami.. člověk by si myslel, že doba je trochu jinde.. . Nemáte někdo informace o tom zda je stenografie aktuální i v jiných státech, či zda už dospěli k lepšímu a méně nákladnému technickému řešení ?..

Upřímně... proč ? Taková škoda devíti chytrých lidí, kteří by mohli dělat nějakou mnohem zajímavější činnost a my je zaměstnáváme takovým ..starobylým způsobem.

Zároveň okrádáme i své kapsy. Nevím jaké mají platové podmínky stenografové, ale na takovém postu odhaduji cirka 30K ? Přeci při hodně zjednodušené a odhadové představě 9 x 30K = 270 000 ,- měsíčně... 12 x 270K za rok 3 240 000,-

...nebo mi něco uniká ?

0/0
28.11.2013 7:40

S72i71m25o83n21a 13B25ě91l71á60k47o98v60á 2630521129343

Konečně zajímavý článek R^ R^

0/0
27.11.2013 22:15

T44i69b21o35r 67Z70í95d40e50k 2978115681621

Kalousek má zkratku (i)

0/−1
27.11.2013 20:21

M67a97r94t47i89n 37K93ř86í82ž 9953622120297

trochu mi to připomíná moje poznámky z matematické analýzy. Bůh suď, co to mělo znamenat :-)

+2/0
27.11.2013 20:16

D89u85š63a87n 48Š77i92m73ů47n75e53k 9694141112288

;-D

0/0
27.11.2013 20:33

V53l70a15d23i33m18í92r 48Š13n23e73k 9254178466611

poněkud archaické. Avšak v případě, že by vypnul proud a záznamová technika selhala, tak pořád obyčejná tužka a papír vítězí na celé čáře. R^

0/0
27.11.2013 20:07

J72a58r32o48s79l20a76v 61P58a33r74k88i29n32s51o76n 5852357749431

ano, otázka je, kdo to blábolení bude zpětně číst.

+1/0
27.11.2013 21:40

T21o90m49á77š 21J96u47r59e74č74k62a 3843362859133

Bud to sloužit pro nový český seriál "politické humoresky"

0/0
28.11.2013 6:41

J94a46n 65P31a18v76e18l55k89a 3577291724251

Tak to rozpustí, protože bez mikrofonu jsou taky nahraní.

0/0
29.11.2013 8:03

M61a45r87t88i42n13a 49M80o19u54d36r81á 7720273856829

Jen aby se toho nechytl Radana Lencová...

0/0
27.11.2013 20:05

M69a89r61v42i29n 55G39j29e14p66a66l13i 9447581295906

Nečekal jsem, že jsou tyto metody stále aktuální... Chápu, že někdo musí mít tyto informace co nejdřív zveřejněné, ale myslím, že by to šlo řešit i efektivněji.

Přeskočím-li digitální převod řeči na text, tak mě napadá ještě jedna možnost. Pokud trvá přepis z klikiháků do čitelné formy 50min, pak bych nechával místnost nahrávat a mezi tím by si do sluchátek pisatel nechával přehrávat zvuk zpomaleně a rovnou ho datloval do PC (ušetřilo by se tím jedno přepisování).

Místo 10+50min by byla potřeba dle mého názoru kratší doba než 50min i pro prostého amatéra. Pro profesionála by stačil zvuk zpomalit na trojnásobek až dvojnásobek - odhaduji, to by dalo 20 až 30min čistého času.

+1/0
27.11.2013 19:57

P34a31v96e39l 85S73t52l32o46u31k85a91l 5387482455580

A takový nepřesný nejapný článek museli psát dva reportéři.;-D

Úžasné jak ANOpress  ;-DMaká;-D stejně usilovně jako Babiš

+5/−3
27.11.2013 18:59

M32a72r29e67k 66T40o95p16i16č 4675839757463

Ani se mi nechce věřit, že toto písmo jsem kdysi ovládal

+2/0
27.11.2013 18:31

T45o59m34á44š 57B50l30a56h95o 1957473398943

Proc si to nenahraji cele (nebo klidne jen 10 minut) a pak nejdou nekam v klidu prepsat ze zaznamu?

+22/−2
27.11.2013 18:18

A96l68e47x90a64n31d17r 79K71o39s61t34k92a 5349896339286

Přesně. Ono je potřeba, aby se to objevovalo na netu v nějaké rychlosti, ale není důvod, proč tak primitivně, psát to ve sněmovně na papír a pak přepisovat do počítače.

+4/0
27.11.2013 18:24

K89a75r85e10l 85J36a66n92í90k 9938382755754

Když vidím ty klikiháky, tak skoro věřím, že to pak dotyčný/á přesně takhle dělá a tohle je jen cirkus pro hejly :-D

+1/0
27.11.2013 18:28

M33i30r37e44k 98T46u67r76e28č54e38k 4653722290722

Pisar na klavesnici a pocitacem muze lehce psat stejne rychle jako se mluvi. Nekdo vzapeti s malym spozdenim muze opravovat pripadne preklepy. Kratce na to se to muze objevovat na siti.

+1/0
27.11.2013 19:40

P20e63t26r 39T33y77č15k70a 6525942219422

Včera to tu popisovali, že se tam točí 8 lidí a do hodiny a půl to visí na internetu, ale borec z diskuze to má vyřešené hned.

+3/−1
27.11.2013 18:47

P79a96v72e36l 77S14t95l15o40u96k58a35l 5527642515700

ta půlhodina ??? hloupost.... moc věříte tomu co se v ANOpress píše

0/−1
27.11.2013 19:00

P31e56t44r 22P16o93č82i37n76e98k 1510968275588

No co lidi mají práci..... ;-D

+1/0
27.11.2013 19:15

P83e49t86r 14R87u78m54p27l60i60k 4769237419223

položme si otázku? musí se to dělat? Neušetřili bychom nějakou korunu?

+2/0
27.11.2013 18:12

M14i89c85h67a36l 44M48e95č60i98a35r 1850240459585

Tým, že stenograf asi nebude mať vyštudované práva a teda je to asi jediné zamestnanie čo mu ide, si myslím, že by skončil na podpore a teda by sa až tak toho neušetrilo... Veľa ľudí na úradoch a vo výrobe je nepotrebných a dali by sa nahradiť strojmi,... ale čo by tí ľudia potom robili?

0/−1
27.11.2013 18:56

J78a61r98o87s81l23a19v 47P48a76r71k26i14n95s82o44n 5912617699321

Mohli by se třeba odstěhovat na Slovensko a dělat tam stenografy.

0/0
27.11.2013 21:43

J85a22n83a 70H82u20d86á87č87k77o11v64á 3190671800985

opravdu dobrý pisatel zvládne téměř 1000 úhozů za minutu. S nadsázkou lze říci, že slovo má v průměru 10 znaků (i s bílými), tak pokud stenograf napíše 250 slov za 10 minut, pisatel na pc zvládne za 10 minut slov 900. Místo 10 stenografů může být na jednání přítomna jen čtveřice lidí - dva na pc a dva stenografové (kdyby došlo k výpadku techniky), co by se po 10ti minutách střídali v psaní a mohli si odpočinout. I když peníze, co by se ušetřily, by stejně v parlamentu prožrali.

Ale stenogram zajímavý :-)

+2/0
27.11.2013 17:54

J77a35n59a 98H94u52d47á90č63k28o44v10á 3760631420335

pisatel na pc:-)

nějak mi to vypadlo

0/0
27.11.2013 17:56

L53i22b72o66r 77H38o15s71a35k 3305582694746

Akorat ze dobry pisatel na pc potrebuje k takovemu vykonu kontinualni prisun slov, nad kteryma nemusi premyslet.

+2/0
27.11.2013 17:58

R17e16n46é 24Š83r66ů66t12e70k 8378435736918

1000 úhozů za minutu? 8-o Možná tak hejno slepic, když klávesnici posypete zrním. ;-D

+11/0
27.11.2013 17:59

L16i64b74o85r 20H33o44s76a20k 3955942244306

Svetovy rekord je neco pod tisic. Takze v tom parlamentu bude muset byt opravdu dobry pisatel :-)

+3/0
27.11.2013 18:01

R49i30c87h72a73r92d 77B26u55š21e96k 1856928954753

co to melete?

svetovy rekord je neco pres devetset...

navic, klasicka klavesnice vic jak 10 za vterinu neda ani za boha...

to znamena za minutu max 600...

navic prumer pro soudni zapisovatele je 250-300 cistych za minutu...

ti lepsi davaji kolem 400... tech s 600 byste hledala jen velmi tezko... natoz s 900...

+4/0
27.11.2013 18:33

D31a81d84a38k 91P84e31t50r 7951490194348

1 000 úhozů za minutu? Jak je ta minuta dlouhá?

+1/0
27.11.2013 18:34

M34i96r95e20k 51T98u62r27e46č24e97k 4623492940752

1 000 úhozů/min by pocitac nezvladl. Urcite by se zasekl a odmitl poslusnost.

+1/0
27.11.2013 19:45

V59l53a76d10i27m37i68r 55K37o20m65a32r44e27k 8795907336638

Ja se to ucil, nezvladl.

0/0
27.11.2013 19:51

H67o53n28z59a 10P55u86r40k78r39á17b83e32k 1879958199705

je to matoucí titulek hlavně...těch 250-300 slov zvládne dne toho stenografa začátečník, což ale na PS nestačí...

0/0
27.11.2013 18:42

P95a28v48e91l 96K64r51a68m10e84r 9753277109665

no a když je potom potřeba za čas dohledat nějaký sofistikovaný obrat poslance z úst plných mastných brambůrek, tak to v té změti klikyháků stejně nikdo nenajde. K čemu to vlastně je ? 8-o

0/−2
27.11.2013 17:54

P32a74v97e81l 51D57r10o52t31á23r 7863574389474

Uchovejme tento příspěvek Pavla Kramera pro budoucí generace:

"Pavel Kramer:

no a když je potom potřeba za čas dohledat nějaký sofistikovaný obrat poslance z úst plných mastných brambůrek, tak to v té změti klikyháků stejně nikdo nenajde. K čemu to vlastně je ? 8-o"

Pane Kramere, ve větě "Nečetl jsem článek a plácám nesmysly" jste napsal špatné první písmeno.

Oni to stenopisem zaznamenávají přímo a po deseti minutách odcházejí stenozáznam přepsat do normální řeči. Ve stenozáznamu nikdo nic později nedohledává.

+2/0
27.11.2013 19:08

H53e87l76e35n35a 55K82a72v83k71o69v87á 5766893100706

Máme vyspělou techniku,která by snad ty stenografy spolehlivě zastoupila a ještě by Sněmovna ušetřila.....a pak, je opravdu ten záznam stenografa stoprocentní (nechci je samozřejmě podceňovat)?

+4/0
27.11.2013 17:53

P20a22v78e72l 84S19t34l16o54u61k70a53l 5967352155490

Slabý výkon nebo slabý článek .... nebo blbě napsaný titulek ??? ....25 slov za minutu svedu i bez těsnopisu

Český rekord v rychlosti psaní těsnopisem, 200 slov za minutu ,nejvašší  komorní zkouška požaduje 110 slov / min

Pro zápis běžné řeči však stačí rychlost 70 slov za minutu; pro záznam rychlejšího přednesu nebo například televizních zpráv 80 – 100 slov za minutu... na Okamuru bude nutné  150 slov ......t j. toho nejlepšího stenografa nebo  dát Okamurovi na jazyk prádelní kolíček tzv kramlík ;-D

+7/0
27.11.2013 17:53

R35e13n25é 22J18í50š91a 2537827581896

Čučim jak puk, že se to ještě dělá takhle. Chápu, že převod hlasu na text není ještě perfektně vymakanej, ale proboha máme přece diktafony, to je přece rychlejší a bez bolavé ruky ne?

0/0
27.11.2013 17:42

T36o21m62á79š 19K52a59p13l73a78n 8653629433623

No právě že to paradoxně rychlejší není. Zároveň přitom potřebujete ten textový zápis, pro možnost indexace atd.

Nicméně samozřejmě už by mohli trochu postoupit do nového tisíciletí a alespoň se poučit u řešení, které nyní zavedli soudy - tam se hlasový záznam posílá bandě nevidomých písařek, která to přepíše - skvělý způsob pro jejich uplatnění.

+3/0
27.11.2013 17:49
Foto

H69o80n73z84a 38P75r58o65v30a62z72n74í87k 8628681297347

Já si stejně myslím, že na počítači to jde rychleji + nemusí se to převádět.

0/−1
27.11.2013 17:30

J88a35n 29N97e94m91a80n60s11k46y 8315405691695

Ono jde ale take o prevenci technicke manipulace se zaznamem ("check and dubble check").

0/0
27.11.2013 21:19

J49i80ř58í 47N69e27u68m54e82i40s69t89e10r 2172435633961

K Babišovi by mohl naskočit nějaký stenograf od Husáka... jestli je ještě v kondici.

+2/−1
27.11.2013 17:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.