Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kanál Dunaj-Odra-Labe podporuje i vznikající koalice, plánuje studii

I když hradní strana SPOZ ve volbách úplně propadla, neznamená to, že se musí prezident Miloš Zeman vzdát svých megalomanských představ. Třeba tu o vybudování říčního kanálu Dunaj-Odra-Labe mu zřejmě pomohou naplnit i strany, které ve volbách uspěly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26a82v10e23l 38L60o27u46d46a 6773524784934

Je to nesmysl, kdo bude po čr přepravovat náklad pomalou lodní dopravou, když kamionem dostane zboží 100x rychleji na místo určení. Jedinou rozumnou alternativou by byly vlakové koridory...

0/0
25.11.2013 6:25
Foto

Z22d43e63n77k96a 46L78n94ě59n95í82č64k44o27v14á 3964620931

Ne, ne, ne, ne. Dalsi vyhozene penize oknem.

0/0
24.11.2013 8:06

T21o29m26á78š 65Z97e60m44a94n 3895648214575

A co spojit kanálem Žlutou řeku s Missisipy (doplňte chybějící písmenka dle libosti) přes Vysočinu?

0/−2
23.11.2013 20:28
Foto

H43a91n75a 89M25u11s94i15l70o77v75a 9665864261578

Mimo to, co si myslim o ucelnosti kanalu DOL mne zaujalo pouziti 3 negativu v jedne vete - takze jsem nepochopila dost dobre jeji smysl

Pokud podporu mít nebude, nemyslím si, že je to nereálné," uvedl dopravní expert sociální demokracie Milan Chovanec.

Takze to bude nebo nebude realne?

0/0
23.11.2013 18:51

E93d42u22a49r82d 82B40l59a77z43e77k 1643270615505

jojo čeština... Např překombinování záporů: nemám nikdy nechut k nicnedělání... Co jsem tedy - lenoch nebo pilný?;-D

 Hlavně že se místní smějí často zejména sloneštině např. výrazu: ja som tu neni. ;-)

 Přitom je mnohem světovější nejen názvy měsíců ale i logikou posloupmosti i záporů, kdy nejprve vyjádřím činost i složitou kombinací sloves a bez záporů a až nakonec dám rozřešení - jestli to celé -ta činost, ano nebo ne - jak jednoduché a logické, nepřekombinovyné a nezamotávající a také ne nesrozumitelné a nekdy, např. na letecké kontrolní věži i zdlouhavé na přemýšlení v krizových situacích i nebezpečné nejednoznačností a spletení!;-€

 

 Např němčina to má stejně tak a vůbec většina jazyků světa: Ich bin nicht hier R^ (doslova: Já jsem ne zde)

  Stejně tak by bylo lepší - ihned jednoznačné!!!: Já mám vždy chut pracovat ANO/NE :-P Je to sice takové mechanické, strojové, ale jednoznačné. V CR se mnozí chovaj díky tomu alibisticky a často se v TV amatéři vymlouvaj stylem? nooo já si NEmyslím že asi určitě NEbude NEpořádek NIkdy... (navíc spojení asi, myslím vs určitě, si odporují také... :-()

0/0
24.11.2013 12:17

A87n39t47o48n49í71n 67Z37e88l94e66n87ý 2494503501216

"Ja som tu neni" je hungarismus, proto se mu smějí nejenom Češi, ale i Slováci kteří dbají na správnou slovenštinu.

Děkuji že jste se s námi podělil o své hluboké lingvistické znalosti, načerpané dlouholetým studiem knihy: "Učte se cizím jazykům, děti".

0/0
24.11.2013 16:45

M77i80l12a50n 62K77e25s37l 2736126423978

O tom kanále se špekuloval snad již Karel IV.Studii zpracovávali také komunisté.Nevím jak dnes,ale ještě tak před 30 lety se museli mosty přes Moravu navrhovat tak,aby se daly zvednout o tři metry.To kvůli tomu,aby podepluly pod nimi větší lodě.Mosty které nevyhovovaly tomuto požadavku byly projektovány jako provizorní.Myslím,že studie jsou vyhozené peníze.Zvedněte třeba v Kroměříži most o tři metry.Musíte zvednout nájezdy na most,potom všechny silnice a ulice napojené na nájezdy,všechny vstupy a vjezdy do domů.Potom se zjistí,že nepodjedete pod el. vedením,když jej zvednete,koliduje s vedením,které jej kříží.No a když se do toho zaplete i ajznbón a kdo ví co ještě, potom trma vrba a to zasáhne celou Moravu a kus Čech.Zpracování studie zajistí akorát spokojený a klidný život zpracovatelům,ale ještě několik generací na to mít nebude.

0/0
23.11.2013 15:05
Foto

A55n47t46o77n53í29n 89S45t29r48e76j85c 8355144325534

Vzácný modrásek očkovaný? To je něco jako člen ODS po tetanovce?

0/0
23.11.2013 14:21

P26a94v90e18l 37A32n98d83r24l20i87k 8206235195738

pán de snaží být vtipný. Ale udělal ze sebe trotla

+2/0
23.11.2013 16:30
Foto

I46v38o 69R81o51t58t87e44n29b60e14r91g 3397138258258

A což Dněpr - Volha - Váh - Labe - Rýn s křižovatkou ve Slušovicích? 

To by se náš hoch z pazderny zapsal do dějin!!!!!!

+1/0
23.11.2013 13:25

T57o54m71á21š 78H21a34t70a33n 3479613629420

Proč tak při zdi, je to jen první dílek průplavu Atlantik - Pacifik.

+1/0
23.11.2013 14:04
Foto

I41v79o 32R19o73t40t56e65n32b80e93r37g 3597708568328

Já si netrouf;-D

+1/0
23.11.2013 14:41

R39a68d79i98m 94P40o64l51á96š93e35k 9146973589139

Dněpr Volha, respektive Černé - Kaspické moře už kanál má, stejně tak jako je přes území Ukrajiny a Ruska říční propojení Černého  s Baltským a Severním mořem.

Že to bylo uděláno kdysi hlavně kvůli vojákům a nyní se to málo využívá, je věc jiná.

0/0
23.11.2013 14:06
Foto

I95v35o 12R87o80t80t81e64n72b68e59r35g 3737768838298

Ale u nás to není:-/

0/0
23.11.2013 14:43

R50a76d47i92m 78P81o63l46á10š24e80k 9216793149529

Podle mně problém D-O-L  rozlouskne Turecko. Pokud turecká ekonomika půjde nahoru současným tempem, během pár let se Turecko stane dílnou a obrovským výrobcem zboží pro Evropu i jižní Ukrajinu a Rusko. Už dneska je průměrný příjem v rozvinutých centrálních oblastech Turecka znatelně vyšší než u nás a zároveň je Turecko čím dál sebevědomější. Brzo začne přímo působit na balkánské státy a potom i na střední Evropy, aby dopravní trasy od Černého moře včetně říčních byly vylepšovány a modernizovány, aby tak Turci měli odbyt na své zboží. Proti současné trase přes západní přístavy to pro Turecko to bude znatelné zkrácení a zjednodušení dopravy.

Potom bude nečinnost nebo přímo odpor západních logistických center na pobřeží Severního moře, pro které by byl D-O-L přímá konkurence, překonán a stavba průplavu D-O-l se potom může konečně rozjet.

0/0
23.11.2013 13:20

A66n73t77o96n12í57n 81Z75e50l56e14n16ý 2404453151906

"Máš rád Turky?" obrátil se Švejk na hostinského Palivce, "máš rád ty pohanský psy? Vid' že nemáš."

"Host jako host," řekl Palivec, "třebas Turek".

+3/0
23.11.2013 13:36

T73o23m74á84š 36H60a64t34a24n 3709643869660

A po žních k Turkovi.

0/0
23.11.2013 14:01

T10o70m84á67š 25H91a60t95a78n 3819703689110

To by museli mít v Turecku 'turecké hospodářství'.

+1/0
23.11.2013 14:06

K95a45t73e74ř33i11n94a 33S16l97a14v29í26k16o18v52á 6823405910933

Tak do roku 2200 to snad stihnou...

0/0
23.11.2013 12:58
Foto

A19n50t85o28n48í24n 52S53t94r93e41j14c 8255344635294

Tak to jsem opravdu zvědav. ;-D

0/0
23.11.2013 15:14
Foto

I59v48o 47L63a91d42e92n71b80e47r98g85e52r 3523953507776

Zdokonalovat a propojovat železniční i vodní cesty po ČR vidím smysluplně. Autodoprava má také své výhody, ale s dlouhodobým výhledem si nemyslím, že kilometry dálnic a rychlostních silnic všemi směry naší republikou se zaplatí. Jak nás začnou opouštět montovny právě pro automobilový průmysl, bude ubývat potřeba rychlé přepravy. [>-]

+1/−2
23.11.2013 12:48

J73a91n 55Š58v54a36d19l57e51n37k22a 9664109130

A jak s rychlou přepravou souvisí budování říčních průplavů?

0/0
23.11.2013 12:52

J90a52n 87F92r44o92l38í12k 6756560235474

Pán praví, že pokud nás opustí ten zbytek pracovních příležitostí je veškerá doprava zbytečná a můžeme se věnovat jízdě na jachtách na kanálech vybudovaných velkým muftím.

+1/0
23.11.2013 18:54

V10i25k66t10o52r 97Š89e35d51i42v17ý 8696141220386

Ano, pokud nás opustí výroba, nebudeme mít na spotřebu a většina dopravy se stane zbytečnou.

+1/0
23.11.2013 12:54

D15a49v15i80d 15Š80a43f18r43á63n59e61k 5577494717253

Čistě technicky vzato, co přepravují lodě po řece? Písek, uhlí nebo železný šrot. Skutečně je dnes něco takového potřeba?

Kontejnery se zbožím je efektivnější přepravovat po železnici, takže já bych byl radši, kdyby se investovalo sem.

+7/0
23.11.2013 12:04

A97n44t16o35n93í90n 50S84á24d75l73í61k 3570443282872

To je velmi krátkozraký náhled.Z hlediska ekonomicky ekologického má tento "projekt" nebývalý význam.Žádné rezivějící kolejnice,šrouby likvidované nepiřspůsobivými a mnoho dalšího.Také možnost alternativních pohonů,které mohou být na příklad elektrické,jako u trolejbusů a nebo nejnovější atomový pohon!Zasvěcení zřejmě ví,o čem píši!V době vysoké nezaměstnanosti je také možnost při výstavbě zaměstnat velký počet lidí!

0/0
24.11.2013 20:41

J31a64n 32Š61v70a75d18l66e65n16k32a 9464919460

Ten Čihák je opravdu "expert". Jestli takových má ANO více, tak potěš pán Bůh. On chce utratit tři miliardy v Přelouči, aby si vyzkoušel, zda má vůbec další splavňování a budování kanálů cenu. Třeba se pak ukáže, že nemá, ale stavba za tři miliardy, tj. betonové koryto v samé blízkosti města, zůstane. A zničená přírodní rezervace taky. Ten člověk je fakt génius. Předpokládám, že ty tři miliardy chce utratit ze státního, nikoli z Babišova.

+3/0
23.11.2013 12:03

I41v84o 78P26r19o34c97h85á43z24k98a 4291662384162

Kanál to se rovná olympiáda v Praze

+1/0
23.11.2013 11:44

D81a59v98i45d 71P39e92t26r 7200546320365

Olympiáda by nepřinesla asi dlouhodobě nic. Kanál je střídavě plánován a odkládán už od 19. století. Chtělo by to porovnat přínosy a náklady (všechny náklady, včetně ekologických a všechny přínosy-včetně sociálních) a na základě znalostí se rozhodnout. Osobně jsem spíše pro jeho postavení, ale jistý si nejsem.

+1/0
23.11.2013 11:48

V49i69k86t67o13r 91Š76e43d88i81v40ý 8346921890456

A proč byste byl pro - k čemu by takový kanál sloužil?

0/0
23.11.2013 12:55

J30a17n 61F50r19o78l60í83k 6556330115304

Jako hladová zeď ČSSD.

0/0
23.11.2013 18:55

T17o48m67á68š 70Z86e97m57a26n 3565568944365

14. stol, a to bylo tak naposledy kdy to mělo smysl..

v 18. už byla železnice.

0/0
23.11.2013 20:29

M88a94r27t98i29n 73H51a80r93t71i19g 9579144222576

Pokud mají pocit, že se jedná o rentabilní záležitost která bude využívaná, můžou si založit firmu (např. Kanály Bureš s.r.o.) a jít přesvědčovat banky ať tenhle nesmysl zainvestují a půjčí jim.

+1/0
23.11.2013 11:26

R84u40d43o12l71f 69L93u30k22e68š 6473949415

Návratnost necelých 300 let ;-D

0/0
23.11.2013 15:03

K28a72r60e65l 24C29h83r43a83s36t58i58n48a 4223764580215

Obrovské finanční náklady, ale nejistý zisk a problémy s obcemi, jimiž by kanál vedl. Za těchto oolností bych do investice nešel.

+2/0
23.11.2013 11:07

K66a73r49e68l 40V26a22c92h64u29t 9103952859593

Čistě teoreticky to není zas až tak špatná myšlenka...  Jenom se mi zdá být v Poodří té vody nějak málo - takže otázka zní, kde ji vzít TRVALE více, aby se provozování kanálu vyplácelo? - Přiteče tam snad od Dunaje? ;-D :-/

0/0
23.11.2013 13:11

V36i56k49t74o97r 57Š90e88d91i73v54ý 8116131840526

Voda se přeci bude vozit na těch lodích ;-D

+1/0
23.11.2013 13:45

R32u56d27o70l11f 12L72u54k71e86š 6563489725

;-D;-D

0/0
23.11.2013 15:05

M58a10r83e46k 96T76ů32m12a 4982468776112

Tady se fakt rozmáhá rektální alpinismus obdobným způsobem jako svého času golf nebo florbal. To je k pláči...Rv:-P

+2/0
23.11.2013 10:54

J29a77r80o75s24l39a23v 37Š49i42m71á81č35e84k 6574627119768

A co tak obrátit toky sibiřských řek?

+2/0
23.11.2013 10:51

M87a51r19t28i39n 91H88a18r13t35i61g 9509324192496

Možná by to vyšlo levněji...

+1/0
23.11.2013 11:26

A69n80t33o90n77í57n 56M43i21l32é26ř 5387119200222

Pokud nebudou vládnout úplní IDIOTI, projekt bude u ledu, minimálně ve stávající podobě (spousta lobby organizací už "osvětu" prováděla). Je možné, že se za prováděcí studii vyhodí zbytečně opravdu spousta prachů - je třeba živit bráchu - ale SNAD si nikdo pak už nelajzne protlačovat něco, co je ....nikoliv nereálné, ale nerealistické.[>-] (Petrovi Malému se omlouvám, čtu jeho shodnou reakci až teď a už to mazat nebudu)

+2/0
23.11.2013 10:45

J29a68r10o31s58l35a91v 11Š47i88m85á15č36e86k 6744987199618

Ale já se už někdy v 60. letech učil (na ZDŠ), že lodní doprava je nejlevnější (když vstupní investice "smázne" někdo jiný, tedy včetně překladišť a náhradních tras při nevstřícnosti přírody).

0/−1
23.11.2013 10:57

T42o65m14á33š 71H32a29t40a18n 3969943239620

Každý ví, že časy se mění.

0/0
23.11.2013 10:59

D87a96v90i15d 92Š49a10f60r23á77n78e85k 5127904517293

Po oceánu určitě. Ale ve vnitrozemí asi sotva.

0/0
23.11.2013 12:06

J55a46n 32Š16v76a68d54l17e95n96k77a 9124279270

Tak ono se toho v 60. letech učilo... Předpokládám, že jste se také učili o velkém Leninovi, vedoucí úloze KSČ při porážce buržoazie a podobné užitečné věci...

0/0
23.11.2013 12:18

A93n15t34o35n97í18n 45Z81e80l59e19n10ý 2294873341466

Pokud vám kanály staví zaměstnanci firmy GULAG n.p., tak ano.

+1/0
23.11.2013 13:02

J68a40r76o21s61l60a72v 16Š85i28m52á82č18e95k 6704977429948

A kdo jiný, než zkušení soudruzi z VHJ Muklostav, by měl stavět kanály?

0/0
23.11.2013 15:21

T82o73m60á75š 92H43a83t73a64n 3719963759490

Pro obhájce kanálu, jeďte do Bavor a chvilku pozorujte ten 'šrumec' na kanálu Rýn . Mohan - Dunaj. A my budeme asi kvůli přetížení stavět paralelní trasu.

+5/0
23.11.2013 10:45

J66a82r58o37s46l35a16v 64Š42i42m28á48č78e64k 6624727849878

Ale E. E. Kisch by nemusel absolvovat tu štrapáci kolem Evropy, když dostal befel odplout do Prešpurku.

0/0
23.11.2013 11:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.