Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kanál Dunaj-Odra-Labe podporuje i vznikající koalice, plánuje studii

I když hradní strana SPOZ ve volbách úplně propadla, neznamená to, že se musí prezident Miloš Zeman vzdát svých megalomanských představ. Třeba tu o vybudování říčního kanálu Dunaj-Odra-Labe mu zřejmě pomohou naplnit i strany, které ve volbách uspěly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52a75v31e70l 65L27o52u34d55a 6933524394534

Je to nesmysl, kdo bude po čr přepravovat náklad pomalou lodní dopravou, když kamionem dostane zboží 100x rychleji na místo určení. Jedinou rozumnou alternativou by byly vlakové koridory...

0/0
25.11.2013 6:25
Foto

Z74d65e83n10k14a 73L25n41ě92n57í98č87k81o96v95á 3864260251

Ne, ne, ne, ne. Dalsi vyhozene penize oknem.

0/0
24.11.2013 8:06

T14o89m89á25š 48Z34e20m34a47n 3245708754585

A co spojit kanálem Žlutou řeku s Missisipy (doplňte chybějící písmenka dle libosti) přes Vysočinu?

0/−2
23.11.2013 20:28
Foto

H95a84n88a 65M42u14s44i82l94o76v40a 9555874141558

Mimo to, co si myslim o ucelnosti kanalu DOL mne zaujalo pouziti 3 negativu v jedne vete - takze jsem nepochopila dost dobre jeji smysl

Pokud podporu mít nebude, nemyslím si, že je to nereálné," uvedl dopravní expert sociální demokracie Milan Chovanec.

Takze to bude nebo nebude realne?

0/0
23.11.2013 18:51

E60d36u62a19r17d 68B41l15a16z59e93k 1173510175885

jojo čeština... Např překombinování záporů: nemám nikdy nechut k nicnedělání... Co jsem tedy - lenoch nebo pilný?;-D

 Hlavně že se místní smějí často zejména sloneštině např. výrazu: ja som tu neni. ;-)

 Přitom je mnohem světovější nejen názvy měsíců ale i logikou posloupmosti i záporů, kdy nejprve vyjádřím činost i složitou kombinací sloves a bez záporů a až nakonec dám rozřešení - jestli to celé -ta činost, ano nebo ne - jak jednoduché a logické, nepřekombinovyné a nezamotávající a také ne nesrozumitelné a nekdy, např. na letecké kontrolní věži i zdlouhavé na přemýšlení v krizových situacích i nebezpečné nejednoznačností a spletení!;-€

 

 Např němčina to má stejně tak a vůbec většina jazyků světa: Ich bin nicht hier R^ (doslova: Já jsem ne zde)

  Stejně tak by bylo lepší - ihned jednoznačné!!!: Já mám vždy chut pracovat ANO/NE :-P Je to sice takové mechanické, strojové, ale jednoznačné. V CR se mnozí chovaj díky tomu alibisticky a často se v TV amatéři vymlouvaj stylem? nooo já si NEmyslím že asi určitě NEbude NEpořádek NIkdy... (navíc spojení asi, myslím vs určitě, si odporují také... :-()

0/0
24.11.2013 12:17

A35n75t60o53n63í14n 86Z30e64l40e38n20ý 2584393621626

"Ja som tu neni" je hungarismus, proto se mu smějí nejenom Češi, ale i Slováci kteří dbají na správnou slovenštinu.

Děkuji že jste se s námi podělil o své hluboké lingvistické znalosti, načerpané dlouholetým studiem knihy: "Učte se cizím jazykům, děti".

0/0
24.11.2013 16:45

M38i27l51a91n 42K17e21s80l 2506546773988

O tom kanále se špekuloval snad již Karel IV.Studii zpracovávali také komunisté.Nevím jak dnes,ale ještě tak před 30 lety se museli mosty přes Moravu navrhovat tak,aby se daly zvednout o tři metry.To kvůli tomu,aby podepluly pod nimi větší lodě.Mosty které nevyhovovaly tomuto požadavku byly projektovány jako provizorní.Myslím,že studie jsou vyhozené peníze.Zvedněte třeba v Kroměříži most o tři metry.Musíte zvednout nájezdy na most,potom všechny silnice a ulice napojené na nájezdy,všechny vstupy a vjezdy do domů.Potom se zjistí,že nepodjedete pod el. vedením,když jej zvednete,koliduje s vedením,které jej kříží.No a když se do toho zaplete i ajznbón a kdo ví co ještě, potom trma vrba a to zasáhne celou Moravu a kus Čech.Zpracování studie zajistí akorát spokojený a klidný život zpracovatelům,ale ještě několik generací na to mít nebude.

0/0
23.11.2013 15:05
Foto

A39n65t53o89n28í89n 88S20t89r57e75j44c 8125964985564

Vzácný modrásek očkovaný? To je něco jako člen ODS po tetanovce?

0/0
23.11.2013 14:21

P77a50v89e22l 73A51n82d35r10l61i21k 8366455935108

pán de snaží být vtipný. Ale udělal ze sebe trotla

+2/0
23.11.2013 16:30
Foto

I73v85o 95R40o54t49t80e43n23b36e65r62g 3807498108128

A což Dněpr - Volha - Váh - Labe - Rýn s křižovatkou ve Slušovicích? 

To by se náš hoch z pazderny zapsal do dějin!!!!!!

+1/0
23.11.2013 13:25

T29o43m68á97š 24H54a25t87a13n 3299583899540

Proč tak při zdi, je to jen první dílek průplavu Atlantik - Pacifik.

+1/0
23.11.2013 14:04
Foto

I14v91o 78R45o17t94t11e88n69b42e92r95g 3117888208538

Já si netrouf;-D

+1/0
23.11.2013 14:41

R18a24d37i84m 17P94o47l42á73š50e82k 9416913489759

Dněpr Volha, respektive Černé - Kaspické moře už kanál má, stejně tak jako je přes území Ukrajiny a Ruska říční propojení Černého  s Baltským a Severním mořem.

Že to bylo uděláno kdysi hlavně kvůli vojákům a nyní se to málo využívá, je věc jiná.

0/0
23.11.2013 14:06
Foto

I14v72o 47R22o47t94t29e86n52b98e23r19g 3887598828868

Ale u nás to není:-/

0/0
23.11.2013 14:43

R68a18d92i64m 85P84o49l71á72š98e40k 9696123329629

Podle mně problém D-O-L  rozlouskne Turecko. Pokud turecká ekonomika půjde nahoru současným tempem, během pár let se Turecko stane dílnou a obrovským výrobcem zboží pro Evropu i jižní Ukrajinu a Rusko. Už dneska je průměrný příjem v rozvinutých centrálních oblastech Turecka znatelně vyšší než u nás a zároveň je Turecko čím dál sebevědomější. Brzo začne přímo působit na balkánské státy a potom i na střední Evropy, aby dopravní trasy od Černého moře včetně říčních byly vylepšovány a modernizovány, aby tak Turci měli odbyt na své zboží. Proti současné trase přes západní přístavy to pro Turecko to bude znatelné zkrácení a zjednodušení dopravy.

Potom bude nečinnost nebo přímo odpor západních logistických center na pobřeží Severního moře, pro které by byl D-O-L přímá konkurence, překonán a stavba průplavu D-O-l se potom může konečně rozjet.

0/0
23.11.2013 13:20

A75n32t47o73n18í58n 88Z96e44l29e63n53ý 2974483851546

"Máš rád Turky?" obrátil se Švejk na hostinského Palivce, "máš rád ty pohanský psy? Vid' že nemáš."

"Host jako host," řekl Palivec, "třebas Turek".

+3/0
23.11.2013 13:36

T77o86m65á42š 68H29a48t45a44n 3699253599700

A po žních k Turkovi.

0/0
23.11.2013 14:01

T71o81m23á43š 50H33a22t53a40n 3289423699690

To by museli mít v Turecku 'turecké hospodářství'.

+1/0
23.11.2013 14:06

K16a20t18e96ř82i38n13a 79S90l33a67v61í46k26o60v74á 6903935250483

Tak do roku 2200 to snad stihnou...

0/0
23.11.2013 12:58
Foto

A72n32t74o33n35í65n 78S26t47r66e78j68c 8595404265684

Tak to jsem opravdu zvědav. ;-D

0/0
23.11.2013 15:14
Foto

I53v20o 12L63a22d54e21n16b32e48r34g83e48r 3313643947176

Zdokonalovat a propojovat železniční i vodní cesty po ČR vidím smysluplně. Autodoprava má také své výhody, ale s dlouhodobým výhledem si nemyslím, že kilometry dálnic a rychlostních silnic všemi směry naší republikou se zaplatí. Jak nás začnou opouštět montovny právě pro automobilový průmysl, bude ubývat potřeba rychlé přepravy. [>-]

+1/−2
23.11.2013 12:48

J13a90n 89Š71v50a27d24l78e71n62k32a 9794569580

A jak s rychlou přepravou souvisí budování říčních průplavů?

0/0
23.11.2013 12:52

J81a13n 16F63r84o71l75í23k 6886830535674

Pán praví, že pokud nás opustí ten zbytek pracovních příležitostí je veškerá doprava zbytečná a můžeme se věnovat jízdě na jachtách na kanálech vybudovaných velkým muftím.

+1/0
23.11.2013 18:54

V39i58k74t35o57r 93Š37e50d44i61v54ý 8166311400546

Ano, pokud nás opustí výroba, nebudeme mít na spotřebu a většina dopravy se stane zbytečnou.

+1/0
23.11.2013 12:54

D14a39v50i14d 51Š46a75f58r69á58n47e21k 5367764537253

Čistě technicky vzato, co přepravují lodě po řece? Písek, uhlí nebo železný šrot. Skutečně je dnes něco takového potřeba?

Kontejnery se zbožím je efektivnější přepravovat po železnici, takže já bych byl radši, kdyby se investovalo sem.

+7/0
23.11.2013 12:04

A63n24t55o89n73í43n 19S17á26d57l26í14k 3760723642582

To je velmi krátkozraký náhled.Z hlediska ekonomicky ekologického má tento "projekt" nebývalý význam.Žádné rezivějící kolejnice,šrouby likvidované nepiřspůsobivými a mnoho dalšího.Také možnost alternativních pohonů,které mohou být na příklad elektrické,jako u trolejbusů a nebo nejnovější atomový pohon!Zasvěcení zřejmě ví,o čem píši!V době vysoké nezaměstnanosti je také možnost při výstavbě zaměstnat velký počet lidí!

0/0
24.11.2013 20:41

J42a35n 10Š64v29a34d15l55e13n81k31a 9204929790

Ten Čihák je opravdu "expert". Jestli takových má ANO více, tak potěš pán Bůh. On chce utratit tři miliardy v Přelouči, aby si vyzkoušel, zda má vůbec další splavňování a budování kanálů cenu. Třeba se pak ukáže, že nemá, ale stavba za tři miliardy, tj. betonové koryto v samé blízkosti města, zůstane. A zničená přírodní rezervace taky. Ten člověk je fakt génius. Předpokládám, že ty tři miliardy chce utratit ze státního, nikoli z Babišova.

+3/0
23.11.2013 12:03

I80v60o 70P28r45o97c14h81á37z10k61a 4761492924132

Kanál to se rovná olympiáda v Praze

+1/0
23.11.2013 11:44

D50a57v14i39d 22P15e79t73r 7710926530305

Olympiáda by nepřinesla asi dlouhodobě nic. Kanál je střídavě plánován a odkládán už od 19. století. Chtělo by to porovnat přínosy a náklady (všechny náklady, včetně ekologických a všechny přínosy-včetně sociálních) a na základě znalostí se rozhodnout. Osobně jsem spíše pro jeho postavení, ale jistý si nejsem.

+1/0
23.11.2013 11:48

V75i18k23t72o89r 71Š27e52d44i75v76ý 8216861190496

A proč byste byl pro - k čemu by takový kanál sloužil?

0/0
23.11.2013 12:55

J31a59n 17F24r93o92l49í32k 6186590265494

Jako hladová zeď ČSSD.

0/0
23.11.2013 18:55

T58o15m51á57š 54Z54e36m86a38n 3925348844655

14. stol, a to bylo tak naposledy kdy to mělo smysl..

v 18. už byla železnice.

0/0
23.11.2013 20:29

M61a82r63t28i97n 96H25a28r22t39i50g 9629434372806

Pokud mají pocit, že se jedná o rentabilní záležitost která bude využívaná, můžou si založit firmu (např. Kanály Bureš s.r.o.) a jít přesvědčovat banky ať tenhle nesmysl zainvestují a půjčí jim.

+1/0
23.11.2013 11:26

R26u13d71o25l44f 26L90u65k15e81š 6523359315

Návratnost necelých 300 let ;-D

0/0
23.11.2013 15:03

K57a66r67e40l 18C27h78r73a36s91t66i95n81a 4223774880475

Obrovské finanční náklady, ale nejistý zisk a problémy s obcemi, jimiž by kanál vedl. Za těchto oolností bych do investice nešel.

+2/0
23.11.2013 11:07

K85a39r19e19l 94V71a87c51h42u39t 9393352959603

Čistě teoreticky to není zas až tak špatná myšlenka...  Jenom se mi zdá být v Poodří té vody nějak málo - takže otázka zní, kde ji vzít TRVALE více, aby se provozování kanálu vyplácelo? - Přiteče tam snad od Dunaje? ;-D :-/

0/0
23.11.2013 13:11

V67i87k96t48o48r 12Š57e94d47i54v67ý 8476241330396

Voda se přeci bude vozit na těch lodích ;-D

+1/0
23.11.2013 13:45

R15u17d81o70l43f 93L11u92k90e27š 6403709785

;-D;-D

0/0
23.11.2013 15:05

M50a38r80e35k 87T88ů18m10a 4432668196502

Tady se fakt rozmáhá rektální alpinismus obdobným způsobem jako svého času golf nebo florbal. To je k pláči...Rv:-P

+2/0
23.11.2013 10:54

J33a61r10o14s11l22a10v 53Š56i41m46á48č18e65k 6894877469678

A co tak obrátit toky sibiřských řek?

+2/0
23.11.2013 10:51

M66a22r23t68i85n 46H20a11r37t73i10g 9769144132796

Možná by to vyšlo levněji...

+1/0
23.11.2013 11:26

A57n42t49o53n61í54n 77M31i14l88é62ř 5917239670752

Pokud nebudou vládnout úplní IDIOTI, projekt bude u ledu, minimálně ve stávající podobě (spousta lobby organizací už "osvětu" prováděla). Je možné, že se za prováděcí studii vyhodí zbytečně opravdu spousta prachů - je třeba živit bráchu - ale SNAD si nikdo pak už nelajzne protlačovat něco, co je ....nikoliv nereálné, ale nerealistické.[>-] (Petrovi Malému se omlouvám, čtu jeho shodnou reakci až teď a už to mazat nebudu)

+2/0
23.11.2013 10:45

J74a49r23o96s55l18a22v 59Š61i32m98á97č41e52k 6214167869838

Ale já se už někdy v 60. letech učil (na ZDŠ), že lodní doprava je nejlevnější (když vstupní investice "smázne" někdo jiný, tedy včetně překladišť a náhradních tras při nevstřícnosti přírody).

0/−1
23.11.2013 10:57

T92o39m43á84š 97H83a75t53a53n 3479923469330

Každý ví, že časy se mění.

0/0
23.11.2013 10:59

D23a54v29i60d 49Š24a81f13r81á26n89e38k 5467734697833

Po oceánu určitě. Ale ve vnitrozemí asi sotva.

0/0
23.11.2013 12:06

J91a70n 14Š63v17a46d24l31e37n56k76a 9724429630

Tak ono se toho v 60. letech učilo... Předpokládám, že jste se také učili o velkém Leninovi, vedoucí úloze KSČ při porážce buržoazie a podobné užitečné věci...

0/0
23.11.2013 12:18

A92n97t21o17n27í94n 59Z35e31l77e50n19ý 2334553511236

Pokud vám kanály staví zaměstnanci firmy GULAG n.p., tak ano.

+1/0
23.11.2013 13:02

J93a29r67o16s39l26a65v 88Š55i49m21á64č66e50k 6124737859868

A kdo jiný, než zkušení soudruzi z VHJ Muklostav, by měl stavět kanály?

0/0
23.11.2013 15:21

T65o63m16á67š 33H60a60t45a29n 3899693879780

Pro obhájce kanálu, jeďte do Bavor a chvilku pozorujte ten 'šrumec' na kanálu Rýn . Mohan - Dunaj. A my budeme asi kvůli přetížení stavět paralelní trasu.

+5/0
23.11.2013 10:45

J17a90r20o90s86l27a91v 51Š37i40m69á14č53e18k 6724697679718

Ale E. E. Kisch by nemusel absolvovat tu štrapáci kolem Evropy, když dostal befel odplout do Prešpurku.

0/0
23.11.2013 11:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.