Diskuze

Průzkum: Nejdražším studiem v Česku jsou práva, nejméně platí technici

Kdo chce pracovat jako soudce nebo advokát, musí si během studia výrazně připlatit. Práva jsou totiž nejnákladnějším vysokoškolským oborem - student průměrně během jednoho semestru vydá za učebnice a zákony 15 tisíc korun. Vyplývá to z mezinárodního šetření Eurostudent, kterého se v Česku zúčastnilo několik tisíc vysokoškoláků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K30a40r17e90l 88N64e36č87a40s

20. 11. 2013 14:39

Nikoli stát právní ale stát zbytečných právníků.;-D;-DRv

2 1
možnosti

K65a25r69e17l 39N41e17č48a59s

20. 11. 2013 13:12

Technici jsou jediní,kteří v tomto státě ještě zajišťují,aby nám svět byl alespoň na dohled.Přitom jsou mizerně placení a přehlížení. Naopak počet právníků naplnil parazitické džoby k prasknutí. Ale už to pozvolna končí. Velké množství právníků skončí jako nosiči zbytečných papírů.RvRv;-D

5 0
možnosti

J48o43s14e41f 98S71o82k46o94l

20. 11. 2013 11:01

stejně je tu zbytečně moc vysokých škol

navíc většina z nich nemá úroveň a produkují úplné bezmozky s titulem

k čemu to vlastně potom je?? aby se banda vyžírků z ods nasosla na státní peníze a měla pořádné příjmy - viz. Langer a jeho soukromá VŠ v Olomouci a takových jsou tu mraky. třeba VŠFS v Praze (také založena členy ods), kde "studují" poslanci za ods a to s červeným diplomem, akorát je nikdo nikdy neviděl usednout na přednášce ani semináři či cvičení ...

0 0
možnosti

Právník je člověk, který řeší problémy, které vytvořili jiní právníci.

Technik je člověk, který řeší problémy, vyplývající z přírodních zákonů.

Tento rozdíl se ale daří poslední dobou stírat prostřednictvím vynálezu, zvaného technické normy.

5 0
možnosti

Studuju práva a nikdy jsem 15 tisíc za semestr nedala. Nechápu, kde taková čísla vzali. Je fakt, že musíme neustále kupovat nové znění zákonů, zvlášť teď s novelizací od nového roku. Jedno "Úzetko" stojí ale cca 70 korun a kupují se tak možná 3 za semestr. Pak jsou různé školní burzy, kde seženete učebnice za 200 - 500 korun, nebo si je půjčíte v knihovně. Za 15 000 by byly ty učebnice asi pozlacené...

6 0
možnosti

Musel se udelat nejaky clanek, ktery by trochu namasiroval lidi, aby nebyli nakrknuti z odmen pravniku, stanovenych MF CR, ktere spis nez odmeny za pravni ukony pripominaji rozpocet kosmicke mise.

0 0
možnosti

Na čo v demokrácii a v době podnikatelou vysoké školy, třeba zbůrať.

1 1
možnosti

Pokus o slovenštinu?

1 0
možnosti

P53e58t26r 28C82u71ř92í69n

20. 11. 2013 6:52

Čím náročnější tím levnější. To by mohlo mladé lidi ke studiu technických oborů inspirovat.

2 0
možnosti

D63a11v29i19d 96P28e24t55r

20. 11. 2013 6:03

To je kolik utratí studenti, ale cena studia je úplně jiná. Studenti práv potřebují snad jen počítač a knihy. Studenti techniky by měli mít dobře vybavené laboratoře. V posledních letech se na technických školách vlastně výuka rušila (chcete-li mít kvalitní výuku děláte ji pro 10  a méně studentů v dobře vybavené laboratoři-toto je velmi drahé a velmi účinné). Když se krátily prostředky na studenta nabralo se velmi mnoho velmi nekvalitních studentů a místo laboratoří se učí v aulách pro 100 až 200 studentů-je to nanic a z průmyslu se pak diví kdo (jaký vůl)  může být absolventem

7 0
možnosti

V59a26š65e72k 83Ř57í39h81a

20. 11. 2013 1:28

Líbí se mi jak zde hodně lidí věří v zaklínadlo jménem školné. Ale přitom si nejsou ochotni připustit, že nízká kvalita není kvůli žákům, ale z většiny kvůli profesorům, kteří povětšinou ( hlavně na technických VŠ) pocházejí z gymnázií. A tak se jen s těží uplatňují na trhu práce. Přitom realita je taková, že kvalitní školy (a pohříchu nejen VŠ), které spolupracují s firmama nemají jediný problém s jakýmkoli financováním vlastního vybavení a v konečném důsledku pak i odborníků, kteří na dané škole učí. Nedavno proběhly na čt24 celodenní debaty o vzdělávání a hlavně o uplatnění absolventů. A zatím co v debatě, která probíhala mezi zástupci hospodářské komory a odborných škol (ať už VŠ nebo SPŠ), se řešili pouze správně nastavené zákony pro projekty a větší možnost profinancování a užší spolupráce. Tak v konečné debatě mezi zástupci studentů (zástupci z fildy), školními agenturami a ministrem školství se debata soustředila jen na  obecné filosofické proklamace a potřebu nebo nepotřebu školného (prostě kecy). Odtud je zřejmé, že jakékoli zavedení školného do takto nastaveného systému, bude mít za následek jediné. Školy přijdou k nemalým financím, které budou státem podporované a které je nikterak nedonutí změnit vlastní systém zavedený na co největším počtu platících, ale nekvalitních studentů.

Já říkám donuťme školy aby hledali peníze hlavně v  praxi, a věřte mi že firmy, které potom budou hodnotit jednotlivé projekty, budou mít uplnějiné nároky nejen na absolventy, ale i na učitele a diplomové práce. A potom teprve budou školy donuceny vyházet onu většinu přestárlých gymnazistů a teoretiků.

Jinak já jsme za diplomku od mého bývalého zaměstnavatele dostal 70 000 jako mimořádné prémie . Tak mi nevykládejte že peníze pro školy a budoucí absolventy nejsou.

5 3
možnosti

Rainbows and unicorns. Největší nákladovou položkou každého studenta je jednoznačně alkohol. Učebnice jsem si nikdy nekoupil, zákony jsou na internetu a s trochou dobré vůle lze těch pár předmětů, kde je docházka, nacpat do jednoho dne, maximálně do dvou. Na přednášky jsem přestal chodit druhý týden v prvním semestru, nebylo na nich nic slyšet. Do knihovny si ani po třech letech nejsem jistý, jak se dostat. Z těch deseti tisíc utratím asi tak šest, včetně nájmu. Školy zprivatizovat a zavést školné.

5 2
možnosti