- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nikoli stát právní ale stát zbytečných právníků.
Technici jsou jediní,kteří v tomto státě ještě zajišťují,aby nám svět byl alespoň na dohled.Přitom jsou mizerně placení a přehlížení. Naopak počet právníků naplnil parazitické džoby k prasknutí. Ale už to pozvolna končí. Velké množství právníků skončí jako nosiči zbytečných papírů.
stejně je tu zbytečně moc vysokých škol
navíc většina z nich nemá úroveň a produkují úplné bezmozky s titulem
k čemu to vlastně potom je?? aby se banda vyžírků z ods nasosla na státní peníze a měla pořádné příjmy - viz. Langer a jeho soukromá VŠ v Olomouci a takových jsou tu mraky. třeba VŠFS v Praze (také založena členy ods), kde "studují" poslanci za ods a to s červeným diplomem, akorát je nikdo nikdy neviděl usednout na přednášce ani semináři či cvičení ...
Právník je člověk, který řeší problémy, které vytvořili jiní právníci.
Technik je člověk, který řeší problémy, vyplývající z přírodních zákonů.
Tento rozdíl se ale daří poslední dobou stírat prostřednictvím vynálezu, zvaného technické normy.
Studuju práva a nikdy jsem 15 tisíc za semestr nedala. Nechápu, kde taková čísla vzali. Je fakt, že musíme neustále kupovat nové znění zákonů, zvlášť teď s novelizací od nového roku. Jedno "Úzetko" stojí ale cca 70 korun a kupují se tak možná 3 za semestr. Pak jsou různé školní burzy, kde seženete učebnice za 200 - 500 korun, nebo si je půjčíte v knihovně. Za 15 000 by byly ty učebnice asi pozlacené...
Musel se udelat nejaky clanek, ktery by trochu namasiroval lidi, aby nebyli nakrknuti z odmen pravniku, stanovenych MF CR, ktere spis nez odmeny za pravni ukony pripominaji rozpocet kosmicke mise.
Na čo v demokrácii a v době podnikatelou vysoké školy, třeba zbůrať.
Čím náročnější tím levnější. To by mohlo mladé lidi ke studiu technických oborů inspirovat.
To je kolik utratí studenti, ale cena studia je úplně jiná. Studenti práv potřebují snad jen počítač a knihy. Studenti techniky by měli mít dobře vybavené laboratoře. V posledních letech se na technických školách vlastně výuka rušila (chcete-li mít kvalitní výuku děláte ji pro 10 a méně studentů v dobře vybavené laboratoři-toto je velmi drahé a velmi účinné). Když se krátily prostředky na studenta nabralo se velmi mnoho velmi nekvalitních studentů a místo laboratoří se učí v aulách pro 100 až 200 studentů-je to nanic a z průmyslu se pak diví kdo (jaký vůl) může být absolventem
Líbí se mi jak zde hodně lidí věří v zaklínadlo jménem školné. Ale přitom si nejsou ochotni připustit, že nízká kvalita není kvůli žákům, ale z většiny kvůli profesorům, kteří povětšinou ( hlavně na technických VŠ) pocházejí z gymnázií. A tak se jen s těží uplatňují na trhu práce. Přitom realita je taková, že kvalitní školy (a pohříchu nejen VŠ), které spolupracují s firmama nemají jediný problém s jakýmkoli financováním vlastního vybavení a v konečném důsledku pak i odborníků, kteří na dané škole učí. Nedavno proběhly na čt24 celodenní debaty o vzdělávání a hlavně o uplatnění absolventů. A zatím co v debatě, která probíhala mezi zástupci hospodářské komory a odborných škol (ať už VŠ nebo SPŠ), se řešili pouze správně nastavené zákony pro projekty a větší možnost profinancování a užší spolupráce. Tak v konečné debatě mezi zástupci studentů (zástupci z fildy), školními agenturami a ministrem školství se debata soustředila jen na obecné filosofické proklamace a potřebu nebo nepotřebu školného (prostě kecy). Odtud je zřejmé, že jakékoli zavedení školného do takto nastaveného systému, bude mít za následek jediné. Školy přijdou k nemalým financím, které budou státem podporované a které je nikterak nedonutí změnit vlastní systém zavedený na co největším počtu platících, ale nekvalitních studentů.
Já říkám donuťme školy aby hledali peníze hlavně v praxi, a věřte mi že firmy, které potom budou hodnotit jednotlivé projekty, budou mít uplnějiné nároky nejen na absolventy, ale i na učitele a diplomové práce. A potom teprve budou školy donuceny vyházet onu většinu přestárlých gymnazistů a teoretiků.
Jinak já jsme za diplomku od mého bývalého zaměstnavatele dostal 70 000 jako mimořádné prémie . Tak mi nevykládejte že peníze pro školy a budoucí absolventy nejsou.
Rainbows and unicorns. Největší nákladovou položkou každého studenta je jednoznačně alkohol. Učebnice jsem si nikdy nekoupil, zákony jsou na internetu a s trochou dobré vůle lze těch pár předmětů, kde je docházka, nacpat do jednoho dne, maximálně do dvou. Na přednášky jsem přestal chodit druhý týden v prvním semestru, nebylo na nich nic slyšet. Do knihovny si ani po třech letech nejsem jistý, jak se dostat. Z těch deseti tisíc utratím asi tak šest, včetně nájmu. Školy zprivatizovat a zavést školné.