Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za pád boeingu v Kazani zřejmě může porucha řízení či slabý tah motorů

Ruští vyšetřovatelé považují za nejpravděpodobnější příčinu nedělní nehody ruského boeingu při přistání v Kazani chybu pilotů či případné selhání techniky. Novinářům to v pondělí sdělil náčelník vyšetřovatelů dopravních nehod v Povolží Alexandr Poltinin. Při nehodě zemřelo všech 50 cestujících a členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i17ř15í 86Č97e98r52m66á78k 5400125698677

Ale houby porucha. Především to nebyl vůbec žádný letoun, ale řízená střela. Kdo kdy viděl, aby se civilní letadlo takto nosem zapíchlo na letišti do země? A to nemají žádný kvalitní videozáznam, kde by bylo vidět víc než pár barevných šmouh? Hahaha, komu tohle chtějí nabulíkovat - na letišti, a nejsou tam kamery? Viděl někdo mezi troskami křídla? Neviděl!! Křídla prostě nejsou. Takže zádné letadlo, ale řízená střela, a hloupým ovcím je podstrčena verze o havárii letadla. Skutečné letadlo mezitím přistálo na tajném letišti, kde bylo pod dohledem FSB sešrotováno a posádka i s cestujícími byla internována v gulagu na Sibiři.

Jo, a ještě jedna věc. Všichni židovští cestující měli den před odletem telefonát, který je před nástupem do letadla varoval.

+1/0
19.11.2013 13:50

A65l13e63x76a41n22d83e87r 96W87i29n50t85e59r 9259734293681

nebo taky ozrali piloti, pribrzdili tak moc ze spadli pred kontaktem se zemi

0/0
18.11.2013 17:51

M86i30c88h52a51l 49M31i31l73l86e43r 9516802219582

http://avherald.com/h?article=46b9ecbc&opt=0

 odkaz na Aviation Herald

0/0
18.11.2013 12:16

J36a43r77o35m68i92r 12F48a82r29e85k 4452213487

Je tam i odkaz na video. Sel prakticky stremhlav k zemi.... ach jo

0/0
18.11.2013 12:49

V37l91a58d71i24m49í77r 89M23e62n41d54i 3662359501466

Tak to video je husté. Presne ako píšete to bol kolmý náraz do zeme...Čo sa tam preboha mohlo stať ???

0/0
18.11.2013 13:14

J25a75n 69K24ř52í80ž 6885153355658

Microburst?

0/0
18.11.2013 20:17
Foto

P47a47v69e66l 16D38o81p92i80t37a 9708360412

Protože už i společnosti Uganda Airlines se zdál po havárii a dalších problémech nebezpečný, koupil ho po 18 letech provozu Tatarstán. Zde bych viděl problém, že stroje se přeprodávají dál a dál, ztrácí se technická dokumentace, až jednoho dne spadne.

+3/−1
18.11.2013 10:43

V42l68a22d80i46m79í11r 67M61e12n66d53i 3252319681676

Pane môžte mať lietadlo aj 40 ročné, pokial nie je zanedbávaná údržba, nemal by byť v ničom problém. Konkrétne tento stroj bežne lietal aj do štátov EU, kde platia nejaké bezpečnostné opatrenia aj v praxi. Včera som videl fotku toho stroja 29.12.2012 v Salzburgu. Myslíte že rakušáci by si nechali lietať nad hlavou nejaký črep ?

+4/0
18.11.2013 10:58

A15l75e11x18a33n17d34r 58K60o85s96t78k20a 5839426119116

Ano, letadlo může létat i 50 a víc let, když má onu údržbu. Domníváte se, že mu jí Tatarstán, nebo předtím Uganda poskytli? (A tím nemyslím papír a na něm razítko a podpis, ale doopravdického mechanika!)

+2/0
18.11.2013 11:13

V44l19a14d66i13m45í79r 25M50e84n68d24i 3552929131646

Pane ešte raz, naozaj si myslíte , že ak by boli tie lietadlá v takom žalostnom stave, že by mali povolenie lietať na europske letiská ?

+1/−1
18.11.2013 11:26

A59l39e34x45a15n56d86r 29K24o69s82t91k82a 5209246299966

Ano, to povolení by měli. Není vydáváno na základě prohlídky letadla, ale na základě dokumentace. (a na základě toho, že zatím nespadlo) Takže pokud dodají věrohodné papíry a z letadla nepadá na ranvej lak ani neteče olej, tak to projde.

+2/0
18.11.2013 11:31

P82a65v11e40l 31O91d82r31a64z44i15l 6914939237590

Tak to samozřejmě není.

0/−1
18.11.2013 11:44

V62l29a18d41i62m82í90r 52M23e32n75d68i 3412389121586

Ja síce nelietam, jazdím kamionom,ale napriek tomu, že mám platnú slovenskú STK a všetky potrebné dokumenty na prevádzku vozidla, rakušan ma bez problémov zoberie a urobí si kontrolu technického stavu aj on a fyzicky , nebude spoliehať na nejaké dokumenty , ktoré mu ja predložím. Takže predpokladám , že nejak podobne to bude fungovať aj v leteckej doprave...

0/−1
18.11.2013 11:51

M82i74c48h93a67l 80C85h34a86l56u65p93a 6528870819553

Jenže když někde zdrží kamion půl dne, tak to asi zas tolik nestojí (v kolonách stojí stejně každou chvíli), u letadla to jsou nemalé náklady a létají skoro nonstop. Úplné prohlídky se dělají jednou za pár let a při tom to letadlo v podstatě rozeberou a složí znovu, zabere to několik týdnů. Na letišti během pár minut by většinu problémů asi neodhalili. Existují černé listiny s pověstnými aerolinkami, které nepouští třeba do Evropy, ale pro konkrétní letadla to asi nebude.

+1/0
18.11.2013 12:26

A59l40e45x76a12n22d33r 14K75o66s30t60k22a 5679126759416

Právě.. A jelikož mají přiměřené letadlo (Boeing) přiměřenou dokumentaci a neměli žádný průšvih, tak je to povolení jen formalita. Což pánové nad příspěvkem nějak nechápou. Navíc mám pocit, že to povolení je buď pro XY států, nebo rovnou celé EU. Ano, na cílovém letišti by mohli nařídit řádnou prohlídku.. MOHLI. Pokud by letadlo vypadalo nějak podezřele. Ale jak říkám, dokud z něj neteče olej na ranvej, nebo nešlehají plameny mimo trysky, šance nulová. Mimo jiné je zadržení cizího letadla diplomatický incident, vůči rusku velmi nepravděpodobný.

+1/0
18.11.2013 15:17

V87l25a77d26i78m81í42r 83M53e15n26d96i 3102359491306

K tej vašej poslednej vete len tolko, že zákazy platia aj pre konkrétne lietadlá.

0/0
18.11.2013 16:03

I19g11o92r 35P55l21a59n70d71e36r 9477294736650

od r. 1995 ho vlastnila leasingova spolocnost AWAS a tato ho prenajimala roznym operatorom. V r. 2001 malo nehodu v brazilii.. pokus o pristatie v zlom pocasi.. kratky na ranveji.. zlomeny lavy podvozok a v r 2012 strata tlaku v kabine...

0/0
18.11.2013 11:21

P84e79t34r 16Ž36á20k 1658752765969

Ty jo, podle češtiny mi připadá, že ten článek je googlem přeložený originál člábku ruského....

0/0
18.11.2013 10:42

J61a32n 96K94ř35í14ž 6505263105518

...........was is das "člábek"?

0/0
18.11.2013 20:28
Foto

J20a74n 76K30u30k37l54a 4158884414

To sou novináři: nejpravděpodobnější je chyba pilota nebo technická závada :DD Mno co taky jiného? UFO?8-o

0/−1
18.11.2013 10:21

V61l68a27d67i34m91í90r 72M24e83n53d41i 3132419121586

Napríklad poveternostné vplyvy ?

0/0
18.11.2013 10:23
Foto

J25a33n 65K31u20k46l77a 4628904184

což se snad rovna chyba pilota ne?:-);-D

0/−1
18.11.2013 10:36

V59l14a77d80i14m76í44r 24M37e43n64d71i 3132449401356

Ste o tom presvedčený ?

+1/0
18.11.2013 10:54
Foto

J41a56n 19K17u42k73l70a 4148134874

AnoR^

0/0
18.11.2013 11:13

V82l77a93d83i15m36í59r 74M87e23n90d19i 3172189261746

Asi ste bol vo vyšetrovacom týme pri viacerých leteckých nehodách. Viete pohyb vo vzduchu , je niečo iné ako pohyb na zemi. Pohyb vzdušných prúdov vie byť nevyspytatelný. Stalo sa už viacero leteckých nehôd ,že lietadlo išlo na pristátie , všetko prebiehalo v pohode a zrazu lietadlo buchlo o zem ako kameň. No a vyšetrovaním sa zistilo , že to zapríčinilo nejaké neožakávané prúdenie vzduchu a piloti nemali šancu na to zareagovať...

0/0
18.11.2013 11:24

I97g47o86r 22P88l35a94n77d88e67r 9557574436880

to prudenie ide kolmo k zemi a vola sa microburst.. vyskytuje sa prevazne len v USA a je maozaj velmi nebezpecne pre prestavajuce lietadla..ale uz sa da zistit pomocou radaru..a varovat posadky

0/0
18.11.2013 12:12

V98l73a92d30i97m49í40r 32M17e14n96d25i 3312489261346

Dík za rozšírenei obzorov. Viem , že som o tom čítal a asi aj pozeral nejaký dokument. Ten výraz som si samozrejme nezapamätal.

0/0
18.11.2013 12:16

K48a91r41l44a 36N83o90v24á62k87o98v15á 4254592775257

A slyšel jste někdy o mikroburstech ? Nebo turbulencích v úplavu ?

0/0
19.11.2013 13:13

I85g87o48r 97P87l19a67n85d52e90r 9427894966670

podla toho, co povedal dispecer,ze pilot mu hlasil, po prvom pokuse o pristanie, ze lietadlo nie je v konfiguracii pre pristanie...tak by som s velkou pravdepodobnostou odhadoval, ze sa jedna o chybu pilotov... nakoniec toto sa stalo  v minulosti uz vela krat

0/0
18.11.2013 11:11

A85l78e53x50a74n24d23r 17K14o17s58t39k42a 5979446249716

Není v konfiguraci pro přistání podle mě (ano, naprostý laik, jen mě to trochu zajímá) znamená nevysunuté klapky nebo podvozek. Neřeším, jestli proto, že to pilot přepl pozdě, nebo jestli to nešlo. Ale cestující z předchozího letu hlásili, že se letadlo pár minut před přistáním třáslo, čemuž by podle mě odpovídala právě závada na klapkách nebo podvozku. (opraví mě případně někdo kdo o tom ví víc?)

0/0
18.11.2013 11:28

V38l87a21d36i81m50í37r 25M79e16n87d53i 3922939931566

Opravovať Vás nebudem , lebo som tiež laik. Ano konfigurácia na pristátie je v podstate to čo ste napísal. Zodpovedajúca výška, rýchlosť, klapky , podvozok etc...Kto vie čo sa v skutočnosti mohlo stať, treba si naozaj počkať na výsledky vyšetrovania  a dúfať, že bude korektné a zistí sa skutočná príčina nehody. Tie výpovede cestujúcich môžu byť pravdivé, ale v podobných prípadoch nastáva tendencia nejaké vnemy zveličovať. Mohlo ísť aj o nejakú turbulenciu, kedy sa lietadlo tiež trasie , ale skutočne to môže byť aj to , že s ním naozaj nebolo niečo v poriadku...

0/0
18.11.2013 11:40

I76g18o55r 63P49l44a64n18d80e79r 9887674556200

dost sa o tuto problematiku zaujimam aj ked som pri ziadnom vysetrovani leteckeho nestastia nebol...ale precital som mnozstvo zaverecnych sprav vysetrovani /NTSB/ a z toho si robim obraz...proste technicka zavada lietadla je az na konci pricin nehody...najcastejsie je to ludsky faktor a pocasie..okrem toho co tu bolo napisane,, ze lietadlo malo pri pristavani vibracie tak to ukazuje na pretazenie..a to je prave vtedy, ked nema stroj spravnu konfiguraciu..t.j. pri nizkej rychlosti nema dostatocny vztlak...cize nevysunute flapsy a slats..

0/0
18.11.2013 11:51

V33l70a79d61i54m78í69r 84M45e51n38d70i 3682359691246

Ono pristáť sa dá aj bez klapiek, akurát pristávacia rýchlosť sa bude pohybovať niekde okolo+- 220 kias, v závislosti od pristávacej hmotnosti.  Teda tá pristávacia rýchlosť je dosť vysoká, potom ide už len o to ubrzdiť to...

0/0
18.11.2013 12:13

I20g23o12r 62P33l52a80n74d37e73r 9797394566910

normalna pristavacia rychlost je okolo 130 kt proti zemi.. zavisi od vetra, pri velkej pristavacej rychlosti moze byt problem aj s podvokami a samozrejme s dlzkou ranveja..

0/0
18.11.2013 12:40

P81e80t14r 56F45r17ý90d48e24k 7339701419663

Povetrnostni podminky, sestreleni, exploze naloze na palube, sabotaz a dalsi...

0/0
18.11.2013 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.