Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za pád boeingu v Kazani zřejmě může porucha řízení či slabý tah motorů

Ruští vyšetřovatelé považují za nejpravděpodobnější příčinu nedělní nehody ruského boeingu při přistání v Kazani chybu pilotů či případné selhání techniky. Novinářům to v pondělí sdělil náčelník vyšetřovatelů dopravních nehod v Povolží Alexandr Poltinin. Při nehodě zemřelo všech 50 cestujících a členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i12ř28í 55Č92e25r75m58á29k 5430855118907

Ale houby porucha. Především to nebyl vůbec žádný letoun, ale řízená střela. Kdo kdy viděl, aby se civilní letadlo takto nosem zapíchlo na letišti do země? A to nemají žádný kvalitní videozáznam, kde by bylo vidět víc než pár barevných šmouh? Hahaha, komu tohle chtějí nabulíkovat - na letišti, a nejsou tam kamery? Viděl někdo mezi troskami křídla? Neviděl!! Křídla prostě nejsou. Takže zádné letadlo, ale řízená střela, a hloupým ovcím je podstrčena verze o havárii letadla. Skutečné letadlo mezitím přistálo na tajném letišti, kde bylo pod dohledem FSB sešrotováno a posádka i s cestujícími byla internována v gulagu na Sibiři.

Jo, a ještě jedna věc. Všichni židovští cestující měli den před odletem telefonát, který je před nástupem do letadla varoval.

+1/0
19.11.2013 13:50

A12l79e49x93a48n79d11e63r 84W95i94n33t32e52r 9139614443391

nebo taky ozrali piloti, pribrzdili tak moc ze spadli pred kontaktem se zemi

0/0
18.11.2013 17:51

M57i27c81h78a36l 88M60i75l52l58e30r 9786862609662

http://avherald.com/h?article=46b9ecbc&opt=0

 odkaz na Aviation Herald

0/0
18.11.2013 12:16

J44a44r81o75m38i81r 11F28a13r42e16k 4332313697

Je tam i odkaz na video. Sel prakticky stremhlav k zemi.... ach jo

0/0
18.11.2013 12:49

V72l71a95d84i13m37í82r 18M32e52n59d43i 3712379511426

Tak to video je husté. Presne ako píšete to bol kolmý náraz do zeme...Čo sa tam preboha mohlo stať ???

0/0
18.11.2013 13:14

J15a18n 43K66ř87í17ž 6315843155568

Microburst?

0/0
18.11.2013 20:17
Foto

P56a98v77e46l 29D65o38p16i79t86a 9338930822

Protože už i společnosti Uganda Airlines se zdál po havárii a dalších problémech nebezpečný, koupil ho po 18 letech provozu Tatarstán. Zde bych viděl problém, že stroje se přeprodávají dál a dál, ztrácí se technická dokumentace, až jednoho dne spadne.

+3/−1
18.11.2013 10:43

V32l82a35d22i38m26í93r 20M73e75n70d36i 3962889631816

Pane môžte mať lietadlo aj 40 ročné, pokial nie je zanedbávaná údržba, nemal by byť v ničom problém. Konkrétne tento stroj bežne lietal aj do štátov EU, kde platia nejaké bezpečnostné opatrenia aj v praxi. Včera som videl fotku toho stroja 29.12.2012 v Salzburgu. Myslíte že rakušáci by si nechali lietať nad hlavou nejaký črep ?

+4/0
18.11.2013 10:58

A64l49e21x78a55n80d83r 39K85o32s93t14k65a 5569646189216

Ano, letadlo může létat i 50 a víc let, když má onu údržbu. Domníváte se, že mu jí Tatarstán, nebo předtím Uganda poskytli? (A tím nemyslím papír a na něm razítko a podpis, ale doopravdického mechanika!)

+2/0
18.11.2013 11:13

V34l21a83d61i94m92í68r 21M46e81n33d17i 3192329761746

Pane ešte raz, naozaj si myslíte , že ak by boli tie lietadlá v takom žalostnom stave, že by mali povolenie lietať na europske letiská ?

+1/−1
18.11.2013 11:26

A33l24e47x22a25n37d50r 98K94o35s16t32k88a 5549276209626

Ano, to povolení by měli. Není vydáváno na základě prohlídky letadla, ale na základě dokumentace. (a na základě toho, že zatím nespadlo) Takže pokud dodají věrohodné papíry a z letadla nepadá na ranvej lak ani neteče olej, tak to projde.

+2/0
18.11.2013 11:31

P25a72v76e79l 30O69d55r51a66z19i98l 6594329767100

Tak to samozřejmě není.

0/−1
18.11.2013 11:44

V26l39a41d41i27m94í95r 96M69e83n65d68i 3862469311916

Ja síce nelietam, jazdím kamionom,ale napriek tomu, že mám platnú slovenskú STK a všetky potrebné dokumenty na prevádzku vozidla, rakušan ma bez problémov zoberie a urobí si kontrolu technického stavu aj on a fyzicky , nebude spoliehať na nejaké dokumenty , ktoré mu ja predložím. Takže predpokladám , že nejak podobne to bude fungovať aj v leteckej doprave...

0/−1
18.11.2013 11:51

M64i22c53h92a59l 98C94h13a53l90u70p57a 6288510489723

Jenže když někde zdrží kamion půl dne, tak to asi zas tolik nestojí (v kolonách stojí stejně každou chvíli), u letadla to jsou nemalé náklady a létají skoro nonstop. Úplné prohlídky se dělají jednou za pár let a při tom to letadlo v podstatě rozeberou a složí znovu, zabere to několik týdnů. Na letišti během pár minut by většinu problémů asi neodhalili. Existují černé listiny s pověstnými aerolinkami, které nepouští třeba do Evropy, ale pro konkrétní letadla to asi nebude.

+1/0
18.11.2013 12:26

A57l15e15x59a22n84d92r 66K29o74s17t94k63a 5119686159446

Právě.. A jelikož mají přiměřené letadlo (Boeing) přiměřenou dokumentaci a neměli žádný průšvih, tak je to povolení jen formalita. Což pánové nad příspěvkem nějak nechápou. Navíc mám pocit, že to povolení je buď pro XY států, nebo rovnou celé EU. Ano, na cílovém letišti by mohli nařídit řádnou prohlídku.. MOHLI. Pokud by letadlo vypadalo nějak podezřele. Ale jak říkám, dokud z něj neteče olej na ranvej, nebo nešlehají plameny mimo trysky, šance nulová. Mimo jiné je zadržení cizího letadla diplomatický incident, vůči rusku velmi nepravděpodobný.

+1/0
18.11.2013 15:17

V26l43a47d77i83m50í27r 43M38e86n36d34i 3482789281456

K tej vašej poslednej vete len tolko, že zákazy platia aj pre konkrétne lietadlá.

0/0
18.11.2013 16:03

I92g21o80r 40P71l78a78n29d85e73r 9837914106480

od r. 1995 ho vlastnila leasingova spolocnost AWAS a tato ho prenajimala roznym operatorom. V r. 2001 malo nehodu v brazilii.. pokus o pristatie v zlom pocasi.. kratky na ranveji.. zlomeny lavy podvozok a v r 2012 strata tlaku v kabine...

0/0
18.11.2013 11:21

P52e31t64r 22Ž11á17k 1108932735649

Ty jo, podle češtiny mi připadá, že ten článek je googlem přeložený originál člábku ruského....

0/0
18.11.2013 10:42

J87a25n 83K96ř66í42ž 6805953875588

...........was is das "člábek"?

0/0
18.11.2013 20:28
Foto

J70a88n 87K74u72k47l64a 4288914194

To sou novináři: nejpravděpodobnější je chyba pilota nebo technická závada :DD Mno co taky jiného? UFO?8-o

0/−1
18.11.2013 10:21

V65l34a42d88i43m14í68r 35M77e20n44d98i 3462269521556

Napríklad poveternostné vplyvy ?

0/0
18.11.2013 10:23
Foto

J94a80n 62K53u92k87l13a 4518774624

což se snad rovna chyba pilota ne?:-);-D

0/−1
18.11.2013 10:36

V43l89a49d63i52m81í12r 63M97e62n82d93i 3632619731546

Ste o tom presvedčený ?

+1/0
18.11.2013 10:54
Foto

J27a77n 23K71u51k70l32a 4268514824

AnoR^

0/0
18.11.2013 11:13

V65l47a26d77i30m90í20r 79M70e77n85d24i 3662629961826

Asi ste bol vo vyšetrovacom týme pri viacerých leteckých nehodách. Viete pohyb vo vzduchu , je niečo iné ako pohyb na zemi. Pohyb vzdušných prúdov vie byť nevyspytatelný. Stalo sa už viacero leteckých nehôd ,že lietadlo išlo na pristátie , všetko prebiehalo v pohode a zrazu lietadlo buchlo o zem ako kameň. No a vyšetrovaním sa zistilo , že to zapríčinilo nejaké neožakávané prúdenie vzduchu a piloti nemali šancu na to zareagovať...

0/0
18.11.2013 11:24

I27g88o72r 11P27l10a78n47d69e35r 9377164206710

to prudenie ide kolmo k zemi a vola sa microburst.. vyskytuje sa prevazne len v USA a je maozaj velmi nebezpecne pre prestavajuce lietadla..ale uz sa da zistit pomocou radaru..a varovat posadky

0/0
18.11.2013 12:12

V67l32a21d69i26m63í46r 30M41e90n83d82i 3892949681136

Dík za rozšírenei obzorov. Viem , že som o tom čítal a asi aj pozeral nejaký dokument. Ten výraz som si samozrejme nezapamätal.

0/0
18.11.2013 12:16

K20a60r73l68a 52N42o53v50á64k64o68v77á 4174942635137

A slyšel jste někdy o mikroburstech ? Nebo turbulencích v úplavu ?

0/0
19.11.2013 13:13

I68g97o20r 62P12l96a46n43d45e96r 9567814266440

podla toho, co povedal dispecer,ze pilot mu hlasil, po prvom pokuse o pristanie, ze lietadlo nie je v konfiguracii pre pristanie...tak by som s velkou pravdepodobnostou odhadoval, ze sa jedna o chybu pilotov... nakoniec toto sa stalo  v minulosti uz vela krat

0/0
18.11.2013 11:11

A20l83e78x66a25n75d41r 51K28o34s78t70k14a 5609936689236

Není v konfiguraci pro přistání podle mě (ano, naprostý laik, jen mě to trochu zajímá) znamená nevysunuté klapky nebo podvozek. Neřeším, jestli proto, že to pilot přepl pozdě, nebo jestli to nešlo. Ale cestující z předchozího letu hlásili, že se letadlo pár minut před přistáním třáslo, čemuž by podle mě odpovídala právě závada na klapkách nebo podvozku. (opraví mě případně někdo kdo o tom ví víc?)

0/0
18.11.2013 11:28

V46l36a79d23i90m83í15r 11M22e24n40d32i 3552859701336

Opravovať Vás nebudem , lebo som tiež laik. Ano konfigurácia na pristátie je v podstate to čo ste napísal. Zodpovedajúca výška, rýchlosť, klapky , podvozok etc...Kto vie čo sa v skutočnosti mohlo stať, treba si naozaj počkať na výsledky vyšetrovania  a dúfať, že bude korektné a zistí sa skutočná príčina nehody. Tie výpovede cestujúcich môžu byť pravdivé, ale v podobných prípadoch nastáva tendencia nejaké vnemy zveličovať. Mohlo ísť aj o nejakú turbulenciu, kedy sa lietadlo tiež trasie , ale skutočne to môže byť aj to , že s ním naozaj nebolo niečo v poriadku...

0/0
18.11.2013 11:40

I29g54o83r 97P50l79a86n71d27e79r 9857834406910

dost sa o tuto problematiku zaujimam aj ked som pri ziadnom vysetrovani leteckeho nestastia nebol...ale precital som mnozstvo zaverecnych sprav vysetrovani /NTSB/ a z toho si robim obraz...proste technicka zavada lietadla je az na konci pricin nehody...najcastejsie je to ludsky faktor a pocasie..okrem toho co tu bolo napisane,, ze lietadlo malo pri pristavani vibracie tak to ukazuje na pretazenie..a to je prave vtedy, ked nema stroj spravnu konfiguraciu..t.j. pri nizkej rychlosti nema dostatocny vztlak...cize nevysunute flapsy a slats..

0/0
18.11.2013 11:51

V84l48a76d83i20m54í46r 31M28e98n73d64i 3122619111286

Ono pristáť sa dá aj bez klapiek, akurát pristávacia rýchlosť sa bude pohybovať niekde okolo+- 220 kias, v závislosti od pristávacej hmotnosti.  Teda tá pristávacia rýchlosť je dosť vysoká, potom ide už len o to ubrzdiť to...

0/0
18.11.2013 12:13

I71g48o17r 47P84l16a20n69d72e65r 9497184946210

normalna pristavacia rychlost je okolo 130 kt proti zemi.. zavisi od vetra, pri velkej pristavacej rychlosti moze byt problem aj s podvokami a samozrejme s dlzkou ranveja..

0/0
18.11.2013 12:40

P97e30t69r 30F38r91ý55d71e74k 7269851979363

Povetrnostni podminky, sestreleni, exploze naloze na palube, sabotaz a dalsi...

0/0
18.11.2013 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.