Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehody stojí Česko ročně 52 miliard. Počet mrtvých klesá, ale pomalu

Dopravní nehody nás každoročně vyjdou na 52 miliard korun. Za prvních deset měsíců tohoto roku klesl počet usmrcených o téměř 15 % oproti roku 2012, přibylo ale smrtelných nehod cyklistů a řidičů motocyklů. Tragicky zemřelé připomíná Světový den obětí dopravních nehod, který připadá na tuto neděli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75o60s28e83f 68B56r87o94ž10k11a 6924582898647

Nehody stojí Česko..... On to platí stát? Já pouze vím, že to platí pojišťovny, kam si pojistitelé střádají a živí tím také pěknou řadu lidí. Dále jsou placeny spoluúčastí s vlastníkem, případně samotným vlastníkem. A tak je to se všemi škodami na majetku. Jestli se někomu přihodilo, že mu škodu zaplatil stát, dejte vědět. Teda krom těch, co mu ji stát způsobil. Pochopitelně druhou stranou mince, tou daleko vážnější a horší, jsou škody na zdraví, rodině, přátelích a duších postižených. To se vyčíslit v žádném případě nedá. Ani v tom HDP. Nehoda mnohým obrátí život tak, že se to obtížně popisuje. Ale! To je prostě život se vším všudy. Děláme si to a ho, sami. I když Homolka říká, že stát jsme přece my. Takže, že by nakonec jo?

0/0
15.11.2013 20:32

A20n23t73o12n81i78n 26N88e51m25e59c 7978863981910

Pan Pavlat napsal:

V Nemecku policie stiha nebezpecne chovani, u nas se venuje tomu, co vynasi na pokutach (rychlost, jedno pivo k obedu).. Mnohe nemecke pokuty jsou levnejsi v absolutnich cislech, v podstate vsechny jsou levnejsi po prepoctu podle prumerneho prijmu.Zaver: Nikoli tupa buzerace a okradani ridicu, ale pecliva prace policie zvysuje bezpecnost na silnicich.

0/0
15.11.2013 15:21

J22a17n 18K57r34p78e69c 5906543424392

clanek je neuveritelny blabol. to muselo dat praci sesumirovat cisla neodpovidajici ani zdanlive realite tak aby to vypadalo na prvni pohled hodnoverne a zaroven desilo lid a vnutilo mu podporu dalsi dopravni utahovani sroubu. uz jen manipulace s tim kdo je to "cesko" - asi jsou to i pojistovny. prechod z HDP na schodek statniho rozpoctu je rovnez impozantni.  chybi mi uz jen prepocet nehod/usmrcenych na jednotky fotbalovych stadionu. dale pak ty naklady na mrtveho/zraneneho pocitaji lide aktivne se na dopravnebezpecnostni problematice prizivujici. zasadne zapocitavaji pouze vydaje, nikoliv vsak prijmy - at uz se jedna o nove vozidla a pracovni mista a dane s tim spojene, tak i teoreticke prinosy jako je analyza dopravnich nehod a zlepsovani pasivni bezpecnosti vozidel aj. a pravne snizujici se pocet usmrcenych na silnicih je poze diky lepsi konstrukci samotnych vozidel.

0/0
15.11.2013 11:11
Foto

R72a29d92e71k 47L22i48č50k15a 6273248722480

Já bych se zaměřil na detaily...  http://www.doipo.cz/aktuality/statistika-dopravnich-nehod-na-pozemnich-komunikacich-leden-az-duben-2013/ bohužel jsem nanšel čísla až do listopadu. vjetí do protisměru  23nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 22nepřizpůsobení rychlosti dopr.techn.stavu vozovky18nevěnování se plně řízení vozidla 16alkohol10jiný druh nesprávné jízdy9nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu  8jiný druh nepřiměřené rychlosti 6nezvládnutí řízení vozidla 5nedání přednosti upr. dopr. značkou 5nesprávné otáčení a couvání 4

Jednoduchým výpočtem je vidět, že cca 80% mrtvých patří do označené skupiny.

Samozřejmě je tam i alkohol a hraní si s telefonem či jiná "zábava" za volnatem. Ale v tom ostaním vidím jen výmluvu ke španým cestám a značení , ztrátu nervů řidiče jedoucím za někým, kdo tak nespěchá a tak si to šine rychlostí omezující ostaní a díky špatnému značení či stavu cesty ten nervozní řidič vletí kam nechce, značky práce na cestě v místěch kde se nic nedělá a tím pádem skok z rychlosti 90 na 30km/h (oblíbená zábava našich cestářů či jiných soukromých firem působicích na cestě), značky nerovnosti na 5km místo, aby to opravili, a naopak chybějící značka nerovnosti, neviditélné vodorovné značení, které by alespoň trochu naznačilo, kde je cosi jako cesta, aby člověk viděl, že je cestě a ne, aby zjistil narazem o strom, že cesta je tak trochu vedle, a spousta dalších, na které ani řidičova fanatazie nestačí.ˇ

A to, že statisticky klesjí počty nehod, osobně připisuju spíše zlepšování českého vozového parku, takže je to podle mě spíše zásluha automobilek než nás.

Každopádně souhlasím s názorem, že tím hlavním vyníkem je vždy řidič. Ale je třeba si uvědomit, že ten řidič musí používat danou infrastukturu. Obrazně řečeno, i lidské tělo bude postupně odumírat má-li špatné cévy a živiny se nedostanou kam mají...

Takže pokud těch 52 mld zainvestujeme na správné místo a bude to investováno do cest a ne do kapes, tak se třeba dostaneme pod EU průměr.

0/0
14.11.2013 19:53

J20a19r96o43m39í41r 52S95t89r17n10a18d80e51l 3801178840432

Ti si žádá řádnou pravicovou reformu a regulaci  použití silnice a 30Kš / výjezd na silnici

0/0
14.11.2013 16:19

V14l21a37d45i86s25l32a32v 87N60o73h59e51j16l 7888927848851

Tak hlavni problem je v nedostatecne siti dalnic a pomerne nizke kvalite silnic obecne. Dalnice na nyni frekventovanych tazich (napr. I3 vs D3) rapidne snizi nehodovost a predevsim umrtnost, stejne jako nedodelana R6 / R7 (tam je pomerne hodne nehod) a nizka kvalita zapricinuje snizenou soustredenost na provoz, kdy se clovek snazi misto toho vyhybat vymolum. To vidim kazdy den kdy auto vjede castecne do protismeru jen kvuli dire na silnici.

+4/−1
14.11.2013 15:51

V68l60a93d21i13s96l29a32v 12N63o46h14e67j97l 7348197398391

Cili treba pro Stredocesky kraj vetsina mrtvych pada na vrub panu Dr. Rathovi, ktery prostredky na opravu silnic investoval do vraceni 30kc poplatku u lekare. DEKUJEME! Rv

+2/0
14.11.2013 15:52

P98e81t60r 55N23e19s30v18a39d43b50a 2664735616869

Hlavní problém je vždy jen v lidech tedy v řidičích. Silnice za nehodu nemůže to je jen alibizmus.

+1/−1
14.11.2013 16:16

J32i98ř73í 53P27e26l42n89á95ř 6985293346249

Je to vždy o míře rizika. Nebo je snad stejné vyškrábat se na Annapurnu a ujít stejně dlouhý úsek po nějaké dětské naučné stezce? Primárně opravdu vždy bourá řidič, ale náročnost trati je možné zmírnit.

+1/0
14.11.2013 17:12

P69e90t52r 81N79e63s54v51a69d77b42a 2644885866989

Srovnáváte nesmysly. Pře rokem jsem jel poprvé z Prahy na sever Moravy mimo D1. A můžu říct že to byla příjemnější cesta než po D1 sice o 1,5 hodiny delší ale pohodička. Není to tak o náročnosti jako o tom nikam zbytečně nespěchat. Většinou nejvíc spěchají ti co jezdí kolem komína:-/

0/−1
14.11.2013 18:48

J24i72ř29í 94P46e93l46n46á86ř 6395643906809

Tak se laskavě podívej na mapu rizikových silnic. Dálnice jsou relativně bezpečné s nízkým rizikem. Zbytek silnic nic moc. To je statistika, ale panáček na ní kašle, on jel před rokem na Moravu po okreskách...

+2/0
14.11.2013 19:09

P65e28t65r 27N19e10s83v25a72d58b23a 2914815326769

Ano vyplívá to o tom panáčku že na některých okrskách řidiči nesmyslně spěchají a riskují. To je vše co ze statistik  vyplívá. Až budeš mít něco najeto tak pochopíš a nebudeš potřebovat stupidní statistiky. Možná taky ne je to jen o jedincích.....

0/−2
14.11.2013 19:15

M57i14c74h83a60l 52P12a95v84l56á14t 9283323964169

I/11, kterou si tak chvalite, patri statisticky mezi dost nebezpecne silnice. Je celkem jasne, proc tomu tak je. Takze nepiste o "stupidnich statistikach", "celkem pohodicce" a nejakych "okreskach". To prvni neznate a nechapete, to druhe jste nebyl schopen posoudit.

+1/0
14.11.2013 21:45

T45o91m34á89š 60Z87e22m24a98n 3715778984395

To by nebyl rozdíl mezi nehodovostí na dálnicích a okreskách..

+1/0
14.11.2013 18:44

P57e55t46r 33N12e63s23v20a81d60b26a 2964145746629

Tak ten rozdíl tam bude hlavně na základě vytíženosti dané silnice či dálnice.

0/0
14.11.2013 18:50

T31o33m52á79š 95Z50e60m17a55n 3885978854955

Na dálnici je aut obvykle více - tedy by mělo být i více nehod, že?

0/0
14.11.2013 22:46

P25e61t68r 61N80e34s95v54a97d57b81a 2984945516319

Na dálnici je taky více jízdních pruhů než třeba na okrsce že?

0/0
15.11.2013 12:20

A80n51t39o43n90i18n 48N45e50m54e55c 7598603151840

Hlavni problem je, ze policie nema dost penez na benzin a tudiz kontroluje prkotiny ve mestech.

V Nemecku se kontroluje na dalnici z civilnich vozidel,  odstup od vozidel se  kontroluje i z mostu nad dalnici a pokud jedete rychle a blikate nekomu zezadu na kufr, prijdete o ridicak. Alkohol nad 1 promile je trestny cin a musi jit k soudu, minimum 1 rok bez ridicaku a minimalne 1 mesicni prijem pokuta, tedy pri 5.000 € je pokuta min. 5.000 €.

Zde zatim policie ani nestaci na Janouska a pokud by tehdy uzprchl do lesa, tak je bez trestu.

0/0
14.11.2013 19:15

M25i55c74h24a33l 84P44a64v37l51á93t 9383343774539

V Nemecku policie stiha nebezpecne chovani, u nas se venuje tomu, co vynasi na pokutach (rychlost, jedno pivo k obedu).. Mnohe nemecke pokuty jsou levnejsi v absolutnich cislech, v podstate vsechny jsou levnejsi po prepoctu podle prumerneho prijmu.

Zaver: Nikoli tupa buzerace a okradani ridicu, ale pecliva prace policie zvysuje bezpecnost na silnicich. (a ten benzin je az to posledni, co na to ma vliv.)

+1/0
14.11.2013 21:48

T31o24m50á65š 65Z33e18m56a56n 3615348524295

0,5 promile -100% legální. v ČR odebrání řidičáku na X let, 50 000 kč pokuta.

Za co jsou u nás 2000 kč a 2 body je v Německu za 400 kč když vám teda nedomluví..

0/0
14.11.2013 22:51

M25a39r78t50i94n 47H51a95v83l49í76k 4170575657943

A kolik vyberou ročně pojišťovny na povinném ručení?

+2/0
14.11.2013 15:38

P78e62t66r 54M17a26c75h11á38l46e64k 7295596316656

Kvůli tomu snad platím daně, ne? Anebo, jestli mi to chceš, státe, účtovat takto, tak si uvědom, že mě a ostatní pracující a firmy přijdeš ty, státe, na cca 2 biliony ročně.

0/0
14.11.2013 15:35

R67i76c32h20a21r17d 35P64o58d82z82i16m78e27k 2661257886

Hoši tak to je hypotetickej výpočet jak prase. To jsou tak virtuální peníze, že nad tím člověku zůstává rozum stát. 8-o

+1/−1
14.11.2013 15:14

P26e59t89r 61N82i70v85n74i18c23k13ý 3482654105867

Zajímavý výpočet. Nehoda může míti i POZITIVNÍ finanční dopady. Třeba příklad: nezaměstnaný jede krást (třeba kovy) a nabourá do stromu:

- ztráta na HDP, které v důsledky pracovní neschopnosti neudělá - NULA

- škoda na autě (starý žigul): 2000 Kč

- nezpůsobená krádež 10000 Kč

- výplata pojišťovny: NULA

- výjezd policie, hasičů: NULA (není hlášeno, odkulhá domů) - ztráta dopravního prostředku a zranění pro budoucí krádeže - k nezaplacení ;-D

+1/0
14.11.2013 15:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.