- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak, jak je branná výchova v článku prezentována, mi to připadá jako úplný paskvil. Mě branná výchova bavila - učili jsme se první pomoc (včetně umělého dýchání na "andule"a masáže srdce), vyznat se v mapě, pracovat s kompasem, orientaci v terénu, jak se vyhlašuje poplach a jaké jsou druhy poplachu... prostě spoustu zajímavých a podle mě i užitečných věcí. Uměla jsem dokonce rozeznat šarže v armádě. Měli jsme taky bezvadného učitele - plno holek do něj bylo zaláskovaných. Ale tohle se mi nějak nezdá. Není to příliš teoretické? Učit se o NATO a armádě se můžou žáci v občanské výchově! Podle mě by to chtělo úplně samostatný předmět...
NATO mučí zvířata
Milovníci zvířat: toto nečtěte! Ačkoliv není obtížné tomu uvěřit, vzhledem k historii NATO v posledních letech – VAŘENÍ ZVÍŘAT ZAŽIVA, střelba na ně a pak hodiny mučení, jejich zapalování, vyhazování do vzduchu, vystavování je radiaci, jejich přitloukání tyčemi k zemi a nechávání je sežrat červi… Filmový horor? Ne, chování NATO, podle výzkumu uvedeného níže.
http://www.zvedavec.org/zvirata/2012/11/5212-nato-muci-zvirata.htm
Je těžké si představit, jak by obraz NATO v mysli a srdci mezinárodního společenství a daňových poplatníků, kteří tyto obrovské účty platí v rámci odsávání miliard dolarů z jejich státních rozpočtů, ačkoliv tento mechanismus nikdo nikdy nezvolil, mohl klesnout hlouběji. Po nedávných důkazech o experimentech na živých zvířatech se NATO propadlo NA DNO ŽUMPY.
....PETA obviňuje také americké ozbrojené síly z toho, že KAŽDÝ ROK ZMRZAČÍ NEBO ZABIJÍ 342,000 zvířat v rámci VOJENSKÝCH EXPERIMENTŮ, způsobujících extrémní bolest, MUČENÍ A AGONII primátů, psů, ovcí, prasat, králíků, koček a dalších.
PETA tvrdí, že americké ozbrojené síly testují zbraně na zvířatech. Uvádí některé příklady na své internetové stránce. Například experiment Atomová archa v r. 1946, kdy bylo násilím naloženo na loď 4,000 ovcí, krav, koz a dalších zvířat a vystaveno atomovému výbuchu.
Čtení tohoto seznamu je skutečně čtením taktiky NATO šoku a hrůzy, kdy jsou CHORÉ MOZKY, jejichž majiteli může být jen spodina z psychiatrických klinik a věznic, puštěny ze řetězu.....
Provádí se experimenty, při kterých jsou krysy vařeny zaživa po desítky vteřin a pak jsou nakaženy nemocemi; provádí se experimenty, při kterých jsou KRYSY PONOŘOVÁNY DO ETANOLU A ZAPALOVÁNY; ovce jsou roztrhávány bombami; prasata střílena dvakrát do rypáku, pak šestkrát automatickou zbraní, pak brokovnicí, a pak zapálena.
Opice byly vystavovány celkovému ozáření těla, za uvázání v křeslech; psi byli také vystavování radiaci a pak studováni až týden, než byli nakonec zabiti; opice a králíci byli oholeni a uvázáni, aby mohli komáři nakazit jejich tělo a hodovat na jejich krvi.
Laboratoře na zranění, laboratoře, kde jsou zvířata, včetně psů a koček, zavěšena a ostřelována, pak operována; téměř TISÍCI KOZ BYLY ZLOMENY A AMPUTOVÁNY NOHY ZAŽIVA; opice byly vystaveny NERVOVÝM PLYNŮM; 700 koček bylo střeleno do hlavy; zvířata byla mučena cigaretovým kouřem, alkoholem, dekompresní nemocí, nemluvě o strašlivém poškození prostředí přivozeném jižnímu Pacifiku a jihozápadu USA při jaderných experimentech.
Zdroje odhalují, že od r. 1998 do r. 2006 bylo na zvířatech provedeno 11,127 vojenských experimentů. 1,390 ročně, téměř 4 denně, každý den.
Branná výchova - podle mě dobrý počin, ale možná by to chtělo i trošku praktické výuky - jak obvázat pořezanou ruku, ošetřit zlomeninu, ukázka vojenské techniky v kasárnach, a tak dál, a tak dál.
Přednášky a kurzy na téma první pomoc a přežití, nemohou škodit. Jedno, jestli při náletu, nebo třeba, když bouchne plyn.
"Je potřeba získat základní povědomí, co je armáda či branná povinnost, nebo proč jsme v NATO"
Takže takové novodobé PŠM na základce.
Jako by žáčci nebyli dost zblblí těmi nesmysly, co jim ve škole rvou do hlavy na základě dnešních stokrát překopaných osnov a stokrát překroucené historie.
Mě pspbně pobavila jiná část textu :
Ministerstvo obrany loni připravilo Koncepci přípravy občanů k obraně státu, kterou letos v lednu schválila vláda Petra Nečase. Podle dokumentu je nutné zpřísnit současné příliš "liberální pojetí povinností občanů k obraně státu".
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/branna-vychova-ve-skolach-0y3-/domaci.aspx?c=A131111_115416_domaci_jj
To jako že Nečas a spol se chovali neliberálně k povinnostem vlády k občanům? Tak od nich to označení občanů sedí.
Ale branná výchova není na škodu. Není to jen o NATO, ale obecně. Ale je fakt,že bych si taky rád poslechl k čemu nám je NATO. Jelikož je na dvě věci. Stejně musíme mít armádu v plné zbroji a s tím nejlepším a nejdražším vybavením. Místo aby se každý členský stát věnoval jedné strategii obrany a navzájem si při napadení pomáhali. TO měl být snad původní smysl.
Ano, tak by NATO mělo smysl. Aby češi poskytli to, co máme na špičkové úrovni. Chemiky, snipery, vrtulníkové letectvo, stíhací piloty. A někdo další dodal pod ty piloty stroje a používalo se to pro společné účely.
Dobrý počin-ono to není jen o obraně ,ty dovednosti jsou univerzálně použitelné-naučí se aspoň trochu jak se zachovat v "kritických"situacích , orientaci , mapu, kompas atd. V dnešní době nám hrozí spíš přírodní a "civilizační" katastrofy a ruku na srce všichni rodiče-které vaše dítě ví jak se zachovat třeba v případě chemické havárie nebo když se vám ztratí na dovolené v přírodě. Ostatně ve školách by se měli znovu zavést i jiné předměty-zejména "Pracovní vyučování" - dnešní dítka jsou manuálně nezručné , nemají představivost , neumí tvořit...stali se z nich konzumní a obtloustlí jedinci jejichž většina už zvládá jen start PC. Myslím že výše popsané je žádný fejsbůk asi nenaučí.
Orientaci, kompas, první pomoc.. Pro případ té havárky bych řekl, že není na škodu umět i tu masku nasadit. Jediný člověk, který ví co dělat může klidně zachránit 100 dalších. Ale hlavně tu první pomoc. Lidé se vážně zraní jak v přírodě, tak ve městě a třeba při tepenném krvácení opravdu není čas volat záchranku a nechat si poradit.
myslím si, že takový způsob výuky branné výuky je úplně na nic; jestli děti neumí rozeznat na prvním stupni vojáka od policisty, tak to je hodně smutné; přístup paní ředitelky je naprosto nepochopitelný - jestliže se učitelka s předpokladem vysokoškolského vzdělání není schopna naučit něco sama o obraně státu, tak si ani nezaslouží plat, to je ostuda; stačí si projít body, které má s žáky probrat a informace zjistit; to je tedy bída, co v těch dnešních školách učí
Kdo z vás ví jak dneska funguje civilní obrana, co je to krizový štáb a jak funguje, kde má nejbližší evakuační středisko, jak se v něm má chovat, co mi má vzít do evakuačního zavazadla a podobný věci? Proč tohle neříct dětem jako součást branné výchovy? Vždyť za socialismu jsme se to takto učili a lidé pak nevytvářeli tak veliký zmatek v případě nějaké katastrofy. Minimálně věděli kam mají zajít a co mají očekávat.
To je zase legrační ideologický blábol. Do školy jsem chodil v 70 a 80tých letech, se střelbou a házením granátem v branné výchově jsem se nesetkal (a to jsem chodil do "ZDŠ hrdiny Sovětského svazu kpt. Otakara Jaroše"). Pokud jde o nasazování masek a "IPCHO" tak v té době použití ZHN aspoň teoreticky hrozilo, takže tato výuka nebyla úplně na škodu. Další náplní pokud si vzpomínám byla práce s mapou a orientace v terénu, což jsou také užitečné znalosti. A samozřejmě, tak jako dnes trocha ideologie, jen o tom NATO se učilo tak nějak z druhé strany.
No..není granát jako granát....já mám dojem, že při braném cvičení, často o pracovní sobotě, jsem se aspoň s granátem házet učil. Teda nešlo o granát, ale o "granát"...jakousi váhově a tvarově podobnou atrapu. Hod na vzdálenost a do předem určeného místa. Možná, že i ta vzduchovka proběhla.....
Ještě chybí BPBOV a budeme zase za hvězdy.
Je téměř zásadní věcí, aby školák znal povinnosti ministra obrany, či Vojenské správy.
Směle do toho.