Diskuze

Do škol se vrátila branná výchova. Děti se místo střílení učí o NATO

Na základní školy se od září v upravené podobě vrátila branná výchova. Na rozdíl od komunistických časů se děti už nepotí v plynových maskách. V rámci prvouky nebo vlastivědy se například učí o činnosti armády nebo výhodách členství v NATO.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Tak, jak je branná výchova v článku prezentována, mi to připadá jako úplný paskvil. Mě branná výchova bavila - učili jsme se první pomoc (včetně umělého dýchání na "andule"a masáže srdce), vyznat se v mapě, pracovat s kompasem, orientaci v terénu, jak se vyhlašuje poplach a jaké jsou druhy poplachu... prostě spoustu zajímavých a podle mě i užitečných věcí. Uměla jsem dokonce rozeznat šarže v armádě. Měli jsme taky bezvadného učitele - plno holek do něj bylo zaláskovaných:-). Ale tohle se mi nějak nezdá. Není to příliš teoretické? Učit se o NATO a armádě se můžou žáci v občanské výchově! Podle mě by to chtělo úplně samostatný předmět...

0 0
možnosti
TP

NATO mučí zvířata

Milovníci zvířat: toto nečtěte! Ačkoliv není obtížné tomu uvěřit, vzhledem k historii NATO v posledních letech – VAŘENÍ ZVÍŘAT ZAŽIVA, střelba na ně a pak hodiny mučení, jejich zapalování, vyhazování do vzduchu, vystavování je radiaci, jejich přitloukání tyčemi k zemi a nechávání je sežrat červi… Filmový horor? Ne, chování NATO, podle výzkumu uvedeného níže.

http://www.zvedavec.org/zvirata/2012/11/5212-nato-muci-zvirata.htm

Je těžké si představit, jak by obraz NATO v mysli a srdci mezinárodního společenství a daňových poplatníků, kteří tyto obrovské účty platí v rámci odsávání miliard dolarů z jejich státních rozpočtů, ačkoliv tento mechanismus nikdo nikdy nezvolil, mohl klesnout hlouběji. Po nedávných důkazech o experimentech na živých zvířatech se NATO propadlo NA DNO ŽUMPY.

....PETA obviňuje také americké ozbrojené síly z toho, že KAŽDÝ ROK ZMRZAČÍ NEBO ZABIJÍ 342,000 zvířat v rámci VOJENSKÝCH EXPERIMENTŮ, způsobujících extrémní bolest, MUČENÍ A AGONII primátů, psů, ovcí, prasat, králíků, koček a dalších.

PETA tvrdí, že americké ozbrojené síly testují zbraně na zvířatech. Uvádí některé příklady na své internetové stránce. Například experiment Atomová archa v r. 1946, kdy bylo násilím naloženo na loď 4,000 ovcí, krav, koz a dalších zvířat a vystaveno atomovému výbuchu.

0 0
možnosti
TP

Čtení tohoto seznamu je skutečně čtením taktiky NATO šoku a hrůzy, kdy jsou CHORÉ MOZKY, jejichž majiteli může být jen spodina z psychiatrických klinik a věznic, puštěny ze řetězu.....

Provádí se experimenty, při kterých jsou krysy vařeny zaživa po desítky vteřin a pak jsou nakaženy nemocemi; provádí se experimenty, při kterých jsou KRYSY PONOŘOVÁNY DO ETANOLU A ZAPALOVÁNY; ovce jsou roztrhávány bombami; prasata střílena dvakrát do rypáku, pak šestkrát automatickou zbraní, pak brokovnicí, a pak zapálena.

Opice byly vystavovány celkovému ozáření těla, za uvázání v křeslech; psi byli také vystavování radiaci a pak studováni až týden, než byli nakonec zabiti; opice a králíci byli oholeni a uvázáni, aby mohli komáři nakazit jejich tělo a hodovat na jejich krvi.

Laboratoře na zranění, laboratoře, kde jsou zvířata, včetně psů a koček, zavěšena a ostřelována, pak operována; téměř TISÍCI KOZ BYLY ZLOMENY A AMPUTOVÁNY NOHY ZAŽIVA; opice byly vystaveny NERVOVÝM PLYNŮM; 700 koček bylo střeleno do hlavy; zvířata byla mučena cigaretovým kouřem, alkoholem, dekompresní nemocí, nemluvě o strašlivém poškození prostředí přivozeném jižnímu Pacifiku a jihozápadu USA při jaderných experimentech.

Zdroje odhalují, že od r. 1998 do r. 2006 bylo na zvířatech provedeno 11,127 vojenských experimentů. 1,390 ročně, téměř 4 denně, každý den.

0 0
možnosti
VT

Branná výchova - podle mě dobrý počin, ale možná by to chtělo i trošku praktické výuky - jak obvázat pořezanou ruku, ošetřit zlomeninu, ukázka vojenské techniky v kasárnach, a tak dál, a tak dál.

1 0
možnosti
AK

Přednášky a kurzy na téma první pomoc a přežití, nemohou škodit. Jedno, jestli při náletu, nebo třeba, když bouchne plyn.

0 0
možnosti
LC

"Je potřeba získat základní povědomí, co je armáda či branná povinnost, nebo proč jsme v NATO"

Takže takové novodobé PŠM na základce.

Jako by žáčci nebyli dost zblblí těmi nesmysly, co jim ve škole rvou do hlavy na základě dnešních stokrát překopaných osnov a stokrát překroucené historie.

1 0
možnosti
JK

Mě pspbně pobavila jiná část textu :

Ministerstvo obrany loni připravilo Koncepci přípravy občanů k obraně státu, kterou letos v lednu schválila vláda Petra Nečase. Podle dokumentu je nutné zpřísnit současné příliš "liberální pojetí povinností občanů k obraně státu".

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/branna-vychova-ve-skolach-0y3-/domaci.aspx?c=A131111_115416_domaci_jj

To jako že Nečas a spol se chovali neliberálně k povinnostem vlády k občanům? Tak od nich to označení občanů sedí.;-D

Ale branná výchova není na škodu. Není to jen o NATO, ale obecně. Ale je fakt,že bych si taky rád poslechl k čemu nám je NATO. Jelikož je na dvě věci. Stejně musíme mít armádu v plné zbroji a s tím nejlepším a nejdražším vybavením. Místo aby se každý členský stát věnoval jedné strategii obrany a navzájem si při napadení pomáhali. TO měl být snad původní smysl.

0 0
možnosti
AK

Ano, tak by NATO mělo smysl. Aby češi poskytli to, co máme na špičkové úrovni. Chemiky, snipery, vrtulníkové letectvo, stíhací piloty. A někdo další dodal pod ty piloty stroje a používalo se to pro společné účely.

0 0
možnosti
JL

J31o67s80e51f 76L22a84n26z

12. 11. 2013 8:57

Dobrý počin-ono to není jen o obraně ,ty dovednosti jsou univerzálně použitelné-naučí se aspoň trochu jak se zachovat v "kritických"situacích , orientaci , mapu, kompas atd. V dnešní době nám hrozí spíš přírodní a "civilizační" katastrofy a ruku na srce všichni rodiče-které vaše dítě ví jak se zachovat třeba v případě chemické havárie nebo když se vám ztratí na dovolené v přírodě. Ostatně ve školách by se měli znovu zavést i jiné předměty-zejména "Pracovní vyučování" - dnešní dítka jsou manuálně nezručné , nemají představivost , neumí tvořit...stali se z nich konzumní a obtloustlí jedinci jejichž většina už zvládá jen start PC. Myslím že výše popsané je žádný fejsbůk asi nenaučí.:-(

0 0
možnosti
AK

Orientaci, kompas, první pomoc.. Pro případ té havárky bych řekl, že není na škodu umět i tu masku nasadit. Jediný člověk, který ví co dělat může klidně zachránit 100 dalších. Ale hlavně tu první pomoc. Lidé se vážně zraní jak v přírodě, tak ve městě a třeba při tepenném krvácení opravdu není čas volat záchranku a nechat si poradit.

4 0
možnosti
EH

E13v46a 27H19u44r30t16o73v61a

12. 11. 2013 8:28

myslím si, že takový způsob výuky branné výuky je úplně na nic; jestli děti neumí rozeznat na prvním stupni vojáka od policisty, tak to je hodně smutné; přístup paní ředitelky je naprosto nepochopitelný - jestliže se učitelka s předpokladem vysokoškolského vzdělání není schopna naučit něco sama o obraně státu, tak si ani nezaslouží plat, to je ostuda; stačí si projít body, které má s žáky probrat a informace zjistit; to je tedy bída, co v těch dnešních školách učíRv

2 0
možnosti
JS

J71a86n 54S55a67l88o76m64o87n

12. 11. 2013 8:25

Kdo z vás ví jak dneska funguje civilní obrana, co je to krizový štáb a jak funguje, kde má nejbližší evakuační středisko, jak se v něm má chovat, co mi má vzít do evakuačního zavazadla a podobný věci? Proč tohle neříct dětem jako součást branné výchovy? Vždyť za socialismu jsme se to takto učili a lidé pak nevytvářeli tak veliký zmatek v případě nějaké katastrofy. Minimálně věděli kam mají zajít a co mají očekávat.

3 0
možnosti
MK

To je zase legrační ideologický blábol. Do školy jsem chodil v 70 a 80tých letech,  se střelbou a házením granátem v branné výchově jsem se nesetkal (a to jsem chodil do "ZDŠ hrdiny Sovětského svazu kpt. Otakara Jaroše":-)). Pokud jde o nasazování masek a "IPCHO" tak v té době použití ZHN aspoň teoreticky hrozilo, takže tato výuka nebyla úplně na škodu. Další náplní pokud si vzpomínám byla práce s mapou a orientace v terénu, což jsou také užitečné znalosti. A samozřejmě, tak jako dnes trocha ideologie, jen o tom NATO se učilo tak nějak z druhé strany. ;-)

2 0
možnosti
ZT

No..není granát jako granát....já mám dojem, že při braném cvičení, často o pracovní sobotě, jsem se aspoň s granátem házet učil. Teda nešlo o granát, ale o "granát"...jakousi váhově a tvarově podobnou atrapu. Hod na vzdálenost a do předem určeného místa. Možná, že i ta vzduchovka proběhla.....

1 0
možnosti
Foto

Ještě chybí BPBOV a budeme zase za hvězdy.

Je téměř zásadní věcí, aby školák znal povinnosti ministra obrany, či Vojenské správy.

Směle do toho.

0 0
možnosti