Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Svoboda a demokracie jsou v ohrožení, je třeba je bránit

Volby znamenají pokračující destrukci polistopadového režimu a vítězný nástup "nových pořádků". Zároveň dokazují, že tradiční politické strany, respektive jejich vedení, "staré pořádky", tedy svobodu a demokracii, nedokázaly hájit. V komentáři pro MF DNES to píše politolog Bohumil Doležal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z50d59e86n49ě63k 51B22e72r61á82n44e64k 2278695896152

Doležal žije v jiném státě než my? Od roku 1989 nebyla v Česku vláda, která by nekradla, která by viděla na prvním místě zájmy Česka a jeho obyvatel. Lidé chtějí žít ve státě, kde budou mít budoucnost, kde budou mít budoucnost jejich děti a ne ve státě, kde je na prvním místě přetvářka, lež, zlodějna. Vše je přikryto pláštíkem demokracie a svobody. Ano, dnes všichni mohou říci a napsat mnoho slov, mohou jet kamkoli, ale mají na to opravdu všichni?

0/0
6.11.2013 15:48

S78l69a65v60o36m51í93r 24Š35t85ě81p11á52n 1468594572984

Problém je u nás celkový posun. Opravdovou pravici nemáme, ODS a TOP jsou strany které svými pozicemi připomínají západoevropské sociální demokraty a ČSSD je zjevně v pozicích evropských komunistických stran...vlastně společně s ksčm

0/0
6.11.2013 13:42

Z89d43e73n29ě52k 29B55e62r80á44n79e91k 2728975556322

ODS a TOP 09 nepřipomínajéí nci ze západu, ale jsou to prokorupčnické strany, plné  amatérů a příživníků. Podobně jsou na tom ČSSD, KSČM a KDU-ČSL.

0/0
6.11.2013 15:49

L31a61d37i16s11l24a17v 92B34a37l65o40u71n 7181464841175

Bohužel nemohu napsat žádný komentář. Asi v polovině článku se mi zvedl žaludek a nebyl jsem schopen ho dočíst.

0/0
6.11.2013 6:37

K28a79r56e41l 58N27e46č15a72s 5703589440420

Strany tzv.hájící tržní hospodářství zapoměly,že tato alternativa marxismu musí mít především morální rozměr.Ekonomika nesloužící lidskosti je k ničemu.Socialisté pak se chovají jako jakási na lidi hodnější ODS,Ohroženi jsou lidé,nikoli demokracie. Ta už pozvolna opouští račím pochodem nový nespoutaný kapitalismus sama.Česká pravice i levice se chovají natolik odporně,že se nelze divit uspěchu Ano či Okamury.Pokud bude Babiš vyzván k sestavení vlády,ať to klidně vezme ale bez socialistů,ODS,Hopu etc.R^Rv

+2/0
5.11.2013 22:35

K22a82r55e29l 23J37i94r70o83u42s 4591212587931

I kdyz zcela chapu (a sdilim) velke zklamani z chovani tzv. politicke elity potazmo poprevratoveho vyvoje vubec, nazory v prispevcich naproste vetsiny ctenaru k clanku bohuzel  jen dokladaji, jakou pane Dolezale mate pravdu.. svoboda a demokracie jsou skutecne v ohrozeni.

Vudci politici dnes uz nejsou "ti nahore", za ktere nemuzeme, ale lidi z naseho stredu, ktere jsme si zvolili. A to ze lzou, podvadeji, pripadne i kradou, je jen proto, ze to dela i vetsina naroda,jsou proste jedni z nas. Zmenit se musi predevsim cela spolecnost, utikat se ke Gurum typu Barty, Babise ci Okamury neresi vubec nic, naopak spolecnost jen dale rozlozi. Opravdova demokracie pak snadno mizi v nedohlednu. Problem je proste v tom, ze komunismem zdecimovana spolecnost (a ty dale na vychod od nas o to vic) na skutecne fungujici demokracii jeste neni dost vyspela.

0/−1
5.11.2013 13:24

A27n96t50o72n70í55n 87K90a36l52i76s89t12a 6194680949504

"Svoboda a demokracie jsou v ohrožení, je třeba je bránit " -- je přemnoženo státních a národních škůdců Doležalů a urychleně nasadit prostředky k jejich vyhubení......

+1/0
5.11.2013 12:13

R45u44d89o93l52f 56P25l88a33č56e21k 3565957232812

A že se tak vehementně neohradil "starý" Doležal jak se vše v naši zemi rozkrádalo!Tak samo naši "kumštýři" jak se v našem státě brali příspěvky postiženým a rodinám s dětmi tak byl od nich klid.Až když byl zvolen pan Zeman,tak začínaji ty své tanečky!

+1/0
5.11.2013 10:39
Foto

M47i67l51a87n 75S30o84u73š86e34k 9916287751452

Myslí autorem titulkem Svobodu nebo svobodu?

0/0
5.11.2013 3:28

K46a92r60e24l 47D18v74o24ř14á32k 2544922562804

Jen malý dotaz. Je tento "politolog" stále členem Komunistické strany?

+5/−2
4.11.2013 23:52

V32í40t78ě79z56s62l18a64v 50J27a16r74o25š 4582267174276

Úplně stejný politolog je každý druhý v této diskuzi. Nevím, kde ho zase iDnes vyhrabalo.

+2/0
5.11.2013 7:56

P96e23t86r 20H28a94v81e75l72k71a 7539463658319

Doležal v KSČ? Byl by nějaký odkaz, nebo je to jen výkřik do tmy?

0/0
5.11.2013 8:38

P36a38v91e64l 93C22i48m28b82a38l 4385194958407

Jsou-li v ohrozeni polistopadove poradky, je to jedine dobre.

+4/−4
4.11.2013 22:58

M42a59r64e87k 24H36r38u59b67y 6447302601838

Svoboda a demokracie? To tu bylo chvili po revoluci, ale uz to davno neplati. Pan Dolezal opet mimo :-/Rv

+5/−3
4.11.2013 22:31

J74a86n 44M92a96l79e49n53k88a 6303335513

Typický komentář unaveného politologa. Trocha banální levopravé matematiky. Hlavně všechno poplivat. Zazoufat si nad poměry. Pár cynických otazníků. A na záveř nic neříkající zvolání. To všechno pak vede k ještě větší skepsi... A o to zřejmě autorovi primárně šlo. Přesně taková nálada burcuje čtenáře k "novým pořádkům".

+11/−1
4.11.2013 22:21
Foto

M33i51r58o93s14l81a88v 85S84t44e40i21n87e58r 6508934963775

Bohuš to má v ČR těžké- nacionalismus je v mnohých zažraný, jako šajse v košili. Kdo se chce poučit, musí si přečíst knížku Petra Glotze, titulek "Vyhnání, Čechy jako poučení". Bohužel o českém vydání nevím.

Jakákoliv smířlivost, zejména s potomky Němců, kteří zde před téměr 70 lety řádili, je stále ještě neobvyklá.

"Úpěli jsme za Rakouska, úpěli jsme i za rajchu a potom ještě za komunistů" ale přiznat si, že na tom nese velkou část viny i české obyvatelstvo, které se příliš lehko přizpůsobovalo, je těžké.

Teď nám pan prezident sdělil, že kdo chce být jmenován, musí předložit lustraci. Tu by ani on sám dostat nesměl, ale daleko křiklavější příklad je jmenování dcery prominentního slovenského klerofašisty Štefana Mištinu jako velvyslankyni v Bratislavě. Zkrátka, jednomu se všecko vyčítá, ten druhý to zahraje do autu.

Už zakladatel socdem Adler prohlásil, že rozložili totalitu svojí šlamperaj- to slovo by se v češtině přeložilo nejlíp jako švejkovina- nepořádek- nespolehlivost- nedůslednost. Ale řídit s těmito vlastnostmi stát- to je riziko.Rv

+2/−7
4.11.2013 20:42

T34o29m72á60š 63B53r95a92b44e22c 2258906885706

Sobotka opravdu podpořil Zemanovu kandidaturu na prezidenta? Nestál on náhodou za Dienstbierem pane Doležale?

+7/0
4.11.2013 20:24
Foto

M44i63r72o13s86l10a72v 40S48t70e97i88n51e14r 6808184313975

Také si myslím, že Zeman nesnáší zrovna Sobotku- proč by se také jinak s ČSSD rozešel? ČSSD má za sebou opravdu divokou cestu- Špidla, Gross, Paroubek a Rath, jenom Sobotka jaksi zázračně mezi těmi úskalími proplul.

0/0
4.11.2013 20:52

K59a90r51e98l 31N59e89č93a49s 5173879530720

Domnívám se ,pane Steinere,že levice na to prostě nemá. Je to pro mne smutné,že se zde nepodařilo vytvořit slušnou moderní levici a morálně zajímavou stranu konzervativní.Sobotka by v sousedních státech možná chvíli snaživě nakukoval do regionální politiky,ale těžko by se,pokud vůbec,dostal dál.Pořád ale přemýšlím,jak se jistý Krejčíř dostal z obležené vily se žralokem do JAR. No já vím,zdánlivě to nesouvisí.

0/0
5.11.2013 22:44

P68e53t50r 50H53a93v77e90l19k77a 7609883348899

Myslím, že autor míří na ne/důvěru úřednické vládě. Sobotka byl proti, ale nakonec otočil.

0/0
5.11.2013 8:34

V65l63a53d87i63m14í93r 91M39a78ř92í64k 6504529962163

Krátce řečeno, pan autor myslí, že co člověk, to blbec. Tak nám to musí "vysvětlit", abychom věděli, jak "správně" přemýšlet. A z toho plyne: jdi do pééééérdééééle.

+11/−2
4.11.2013 20:16

R33e32g59i26n34a 30N97o62v39o63t36n30á 4677812733

R^;-)

0/0
5.11.2013 8:33

J47i42ř35í 10Š37e85j62n10o89h67a 4732603214713

"Svoboda a demokracie jsou v ohrožení, je třeba je bránit".

Ano.

Taky jsem proti neuvážené federalizaci EU.

+6/−1
4.11.2013 20:09
Foto

M59i39r36o47s22l70a37v 65S73t72e40i43n55e34r 6338494673715

Ta federalizace je ovšem nepříjemná zejména pašalíkům, ovládaným intrikány. Co se dá dělat v malém a pod peřinou, na veřejnosti nejde.EU

+2/−4
4.11.2013 20:48

P70a96v29e26l 17O27d96r77a46z68i59l 6364669557460

Federalizace je nepříjemná každému, kdo nechce žít znovu v komunistické totalitě, protože tam přesně EU směřuje.

0/0
5.11.2013 9:24

F51i67l14i96p 92E30r68b12e20n 5765600371964

Člověk má s ostatními živočichy mnoho společného. Jsou však vlastnosti výhradně lidské, např. psaní poezie, zabývání se teologií, filozofii, vědou, atd... Bohužel patří mezi ně také systematické a inteligentní podvádění, lhaní, okrádání, klamání, zabíjení jiných lidí, apod. Stručně řečeno, těchto pár posledních vlastností by se dalo označit jedním názvem - politika. Díky této definici už mě v politice nemůže opravdu nic překvapit. Možná tak Zeman a jeho čím dál tím více vulgárnější chování ;-D Mám pocit, že poslední dobou v politice převládá propagandistický debilismus :-) A to nemluvím jen o letošních volbách.....

+2/−2
4.11.2013 20:02

J51o17s74e66f 28Z16e88t50í74k 1409228288308

Milion a více státních a na státních penězích závislích lidí máme bránit a před kým?Od té doby,co nás přišel zachraňovat jeden spasitel s koulejícími a obracejícími očima v sloup jsou lidé čím dál nespokojenější a vrcholem se stalo,že toho spasitele udělali hlavou státu!Na štěstí pro svět lidí i spasitelé podléhají zkáze a opotřebení!;-)Rv

+3/−1
4.11.2013 19:16

A24n91t89o95n24í45n 73K86a19l82i65s45t70a 6774500379264

Jak se jeví pan politolog Doležal dle jeho článků a úvah z různých v Česku činných masmédií, nejlepší demokracie by pro český stát byla, pokud by ji řídil Sudetendeutschelandmannschaft und Ackermann-Gemeinde.....

+4/−3
4.11.2013 18:01

D16a40r66j69a 80H93u61b84á69č47k49o56v10á 5923724843737

Pan Doležal opět blábolí. Když ho občas přečtu mám pocit, že čtu něco z minulého století.

+4/0
4.11.2013 19:03
Foto

M54i19r30o80s45l90a32v 64S97t90e10i81n45e21r 6108464233165

I tihle strašáci se v průběhu let změnili. Ackermanngemeinde je spíše církevní společnost uctívatelů Přemysla Oráče, Čechům už drahně let příznivě nakloněná a i v SL přechází řízení na daleko smířlivější osoby, než tam bývaly ještě před 20 lety. On i ten dobře živený Posselt nemůže být spojován s revanšismem nebo dokonce s nacionálním socialismem. I když mně za to mnozí nepochválí, jsem toho názoru, že v EU je třeba zakopat konečně ty zrezavělé válečné sekery![>-]

+1/0
4.11.2013 20:58

T87e63r54e21z94a 43H39a75j35k47o61v82a 5717712844130

Ja vas chvalim.

0/0
5.11.2013 8:02

M50a82r16t84i59n 30K78o58p39e63c93k68ý 3658147459104

Hlavně je potřeba si konečně uvědomit, že pojmy svoboda a demokracie jsou už úplně vyprázdněné. Dokonce ještě více, než byl středověký pojem "ve jménu Boha". Tam bylo aspoň jasné, že se má jednat o zájem křesťanstva, zatímco "ve jménu svobody a demokracie" už můžete klidně říkat, ať vám jde úplně o cokoliv. Těžko však říct, o co vlastně jde Doležalovi, patrně větří nějakou totalitu, někdo však může větřit na oplátku jeho senilitu.

+9/0
4.11.2013 17:41

V55á59c78l85a45v 98V97a34n46ě16k 2253953268451

Mohl byste nám  prosím vás dát vědět jaké zřízení byste místo demokracie navrhoval?

Pane - totalita je ve vás a to těžká.

+2/−3
4.11.2013 18:21

S17i37l20v59e17s59t63r 16Ž30i38l42k75a 3622640799456

Žádný "režim" není napořád, postupně se po dosažení vrcholu mění. Demokratický režim založený na existenci bohatých vlastníků výrobních prostředků a na existenci  zaměstnanců  žijících pouze z platu bez výrazného podílu na zisku, který si vlastník prostředků ponechává, je za svým zenitem (opakující se krize ve stále kratším čase, vzrůstající rozdíl mezi zbohatlíky a střední třídou). Změna režimu začíná samovolně ve státě, kde je "demokratický režim" nejdále, jak je  vidět na příkladu USA. Změna logicky začíná převzetím rozhodující struktury pro existenci státu do vlastnictví státu ( banky, dopravní infrastruktura, sociální služby, atd.). Nově vznikající režim nezáleží  na jeho navrhování, ale je nezastavitelným vývojem. Lze jej pouze oddálit  jako to udělal Stalin přeskočením vývojových etap "režimů" nebo jak se o to pokouší demagogové tipu p. Doležala

+1/−1
4.11.2013 19:17

V16á69c43l25a81v 26V22a16n27ě14k 2823183598221

Je třeba si přiznat, že většina lumpů a zlodějů se rekrutuje z našich  řad a do té doby, než se z těchto zlodějů a lumpů stanou dobří občané se nic lepšího v tomto státě dít nebude.

Demokracie dá šanci dobrému občanu stát se lumpem, ale na vině není demokracie nýbrž lump samotný. Komunismus se v česku povýšil na legální hnutí a staví se za občana jako spasitel.  Kozel se stal zahradníkem a skoro 20 procent čechů s tím nemá žádný problém.

Nikdo nikomu nenařizuje - teď jdi a kraď.

Do té doby než se v česku stane čest, pokora a úcta jednoho k druhému normálním jevem bude morálka taková jaká je.

To všemocné slůvko - ONI - začíná u každého doma.

+3/0
4.11.2013 17:24

J23o63s61e22f 27H85e40n54d53r38i50c91h 8520574576131

"Do té doby než se v česku stane čest, pokora a úcta jednoho k druhému normálním jevem bude morálka taková jaká je." Souhlasím s Vámi pane, ale to se stane až budeme v rámci Unie "přifařeni" ke státu německému. Tím se odtrhnou od prsu státu naši "představitelé" a budete vidět jak poženou pryč, aby se na nich náhodou nechtěla práce. To je moje vize!

0/0
4.11.2013 21:06

O33t45o 69B66u70c18h36t82a 1308357214967

Dost dobře nechápu, jak svoboda občana souvisí se zřízením založeném na soutěži politických stran.

Dost dobře nechápu, co má společného ideologické dělení na Pravici a Levici společného s demokracií.

Vzpomínáte, jak Václav Havel mluvil o Blbé Náladě? ANO není nic jiného než hnutí "Děkujeme, odejděte" 2.

A proč je proboha Přímá Demokracie tak špatná, pane politologu?

+7/0
4.11.2013 16:49

K52a88r54e79l 97K69n25o28u22r10e52k 8626587

protoze tu pan politolog neumi a nema pak o cem plkat

+3/0
4.11.2013 16:57

J74a24n 88J86u41r34n68í57č69e10k 7597720894554

Četl pan Doležal vůbec něco od von Hayeka?

0/0
4.11.2013 16:45

P52e54t35r 39K95u59č29e57r11a 4484947212549

Na vine je skolstvi, zrejme neklade dostatecny duraz na samostatne uvazovani.

0/−3
4.11.2013 16:22

L87u41b83o21m44í26r 14K21a42m21e92n43s93k86ý 3380938293546

Podstatny bod je ten, kde autor popisuje prijmuti konceptu boje dobra a zla v politice. Tohle dotahli do dokonalosti Paroubek s Topolankem. Vlastne to dotahli jeste dal, za hranice unosnosti.. Pak se ten model zacal bortit. Dnesni hledani tretich cest je jen vysledkem. Stavajici strany neprisli s novym uveritelnym pribehem a proto vznikl prostor pro nove mesiase. Stavajici strany jeste nezvladly kouzlo recyklace. neumi verohodne nabizet novy jeste lepsi "Vizir".. Kdyz chybi vize, muze pomoci jen spolecny nepritel. Tady tou posledni nadeji zustava Zeman, uz ma celkem dobre naslapnuto nekym takovym se stat.

+2/0
4.11.2013 16:16

O30t34o 78B69u75c66h74t22a 1658977554667

Kromě Zemana se jím stal i Babiš...

0/0
4.11.2013 16:51
Foto

M87i47r45o22s24l69a38v 26S47t37e72i50n40e22r 6238454623655

Dubček kdysi prohlásil, že už končí boj s nepřáteli socialismu, že se bude ten socialismus budovat  jinak. Možná, že to byl také omyl, on nebyl zrovna tou vůdčí osobností, ale jistý náznak změny to už byl. Boj je jenom ničivá činnost, budovat naopak znamená vytvářet hodnoty.R^

0/0
4.11.2013 21:02

P41e28t16r 29K50o90v29a19r 6706186538686

A kdepak byl ten politolog za vlády Zlojeda a modročerných zel?

Osobně znám novináře, který byl odejit a umlčen když poukazoval na privatizační zlodějny. Sám jsem se tehdy snažil poukazovat na tehdejší rozebírání kolbenky kde jsem dříve pracoval a narážel jsem na neprůstřelnou cenzuru.

Takže nějaké kecy o svobodě a demokracii jsou jen divadélko. Ano, je to zásadně lepší jako za  komančů, mohu cestovat a podnikat, to je ale vše. Pravdu a moc zase mají jen ti mocní.

+9/0
4.11.2013 16:11

V14l48a22d85i54m15í94r 57Č74í23ž34e89k 4378817966156

Přátelé, víte co je demokracie?V tomto státě opravdu,ale opravdu není!! To je paskvil stvořený pouze pro lumpy a zloděje.

+7/0
4.11.2013 16:01

J28o44s54e61f 76V12o42m24á47č80k27a 5933314933604

V první řadě by měl pan politolog čtenáře seznámit s tím, co si představuje pod svobodou a co pod demokracií. To házení je do jednoho pytle už mě začíná pomalu štvát, jedná se o dvě zcela odlišné záležitosti - zatímco jedno je cílový stav (nebo by dle mě alespoň měl být), uspořádání společnosti, druhé je prostředek, cesta, jak (možná) cíle dosáhnout, forma vlády.

A není nikde zaručeno, že trváním na demokracii bude dosaženo svobody - koneckonců ve většině demokratických států je svoboda do větší či menší míry omezena.

+8/0
4.11.2013 16:01

R66e18n93é 67N68o12v27á35k 8685396669178

Zlom to je! Poprvé se možná dostane do vlády evidovaný policejní fízl. A když ne tak alespoň lidé z jeho hnutí. 

Zatímco politruk jako radní v krajské radě byl a je obrovský problém, médiím nevadilo, že do voleb vede stranu policejní konfident a že možná bude ministrem...

Kde jsou studenti a novináři, kteří demonstrovali a psali petice proti Sloupovi? To už nemluvím o vyštvané paní Baborové, která před listopadem 89 dělala učitelku...

+2/−1
4.11.2013 15:49

J66a14n 81S39t22i18f32t13e51r 5727989178363

Myslím, že autor vystihuje podstatu věci, když dochází k závěru, že nenávist nemůže být hybnou silou pokroku. Bylo by jistě třeba odtranit - a potrestat - všechny ty kmotry, lobisty a politky, kteří rozkradli, co se dalo, ale pak se nějak domluvit. Nemusím přeci nenávidět člověka, který má jiný politický názor, vždyt on může mít dokonce v něčem taky pravdu. Ale stačí si přečíst diskusi a je jasné, že zemí Českou opravdu hýbe nenávist.

+2/−1
4.11.2013 15:46

V45l79a71d16i33m77í62r 53K29r73i33s29t87e38n 7456262265288

S jeho první tezí souhlasím, jenže nakonec i on se nezbaví  vlastní nenávisti ve svých názorech a hodnoceních.  A nakonec kdybych čekal nějaký konkrétnější názor na ANO, tak ve stylu Cimmrmana, "my nesmíme ani naznačovat," se konkrétního nic nedozvíme, jen mírný vánek. Snad proto, že sám neví, nebo že se bojí rozházet si to s budoucí šlechtou.

0/0
4.11.2013 16:10

D91a47v44i34d 56K42r98á87l 1819226719568

mlejnka vystřídal doležal? z bláta do louže;-D

+1/0
4.11.2013 15:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.