Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč má levice smůlu, pravice nový tvar a Babiš jasné limity

Českem se prý přehnalo politické zemětřesení. Nepřehnalo, nebo alespoň ne takové, jak to na první pohled vypadá, zamýšlí se v komentáři šéfredaktor MF DNES Robert Čásenský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i19r42o76s20l25a73v 46K95o66z86á27k 5323563975768

Co máte všichni pořád s tou pravicí a levicí? Přestaňte už konečně papouškovat Vladimíra Iljiče a vymyslete něco jiného. Tahle věčná naháněčka kdo je vpravo a vlevo, uprostřed, balševik, menševik - to je přesně to čím to ten Voloďa definitivně a jednou provždy u nich rozesr.l, aby se mohl zdárně chopit moci. A česká rádoby elita politické a novinářské inteligence tomu nasadila korunu s pravým, levým a mírným středem;-D  Ono tu těch nelogických idiotismů jako diktatura proletariátu a demokratický centralismus asi bylo málo, že;-D A nejvíc mne dojímá, když chytrá media, aniž by si cokoliv historicky ověřila, řadí (opět dle podsunutého výkladu jistého politického spektra) fašisty a nacisty coby extrémní pravici (přesto, že obojí vychází ze socialistického, popř. dělnického politického hnutí). Slyšeli jste někdy někdo, že by se v Anglii nebo Americe dělili na pravici a levici, já ne - konzervativci,demokraté, socialisté atd. určitě tam ale nepapouškujou Voloďu. Koneckonců není náhodou omílání pravice a levice propagace marxismuleninismu ;-€;-DNěkdy mám pocit, že Pavel Liška neměl namlouvat navigaci, ale komentovat parlamentní zprávy - xy po té co včera střihl návrh zcela doprava, dnes to vzal mírňoulince vlevom už dnes je jisté, že jej ale čeká volební megakřižovatka.;-D;-D

0/0
13.11.2013 22:11

Z98d18e76n38ě76k 59B55e87r50á68n33e29k 2828485616492

Nemohu stále pochopit jak dnes někdo může volit strany, které zapříčinily prokorupční prostředí (ODS, TOP 09, ČSSD, KSČM, KDU-ČSL). Kde ti lidé žijí, to nesledují politiku? To jim opravdu nezáleží na tom, kde a v jakém prostředí žijí?

+2/0
30.10.2013 6:33

P35e33t23r 55N61i77v61n46i72c42k72ý 3692144385557

Otázka zní, KDO JINÝ JE LEPŠÍ? Spousta lidí prostě nechce vsadit na nové, nezkušené, politicky nejasné nové strany. Veverky jasně ukázaly, že tato cesta je naprosto nevyzpytatelná. Tyto "nové" strany jsou zatím pouze sběrači protestních hlasů. Nemají jasnou vizi, jasný směr, nejsou vnitřně jednotné, nemají zkušenosti ani z místní ani z krajské politiky. Prostě to nejsou důvěryhodné strany.

0/−1
30.10.2013 7:59

P32a62v57e70l 14K25u64r86a43l 5421824300310

Ale jiny zpusob nez metoda pokusu a omylu neexistuje. Je treba delat experimenty dokud se nejaky neosvwdci a zcela zavrhovat selhani. Bezny matematicky postup

0/0
30.10.2013 8:30

J73i15r22i 76S83t48e64p82a30n73e62k 3521567971750

generace vyrůstající za socialismu si stále neuvědomuje, že to za ni neudělá ani "silný" vůdce spasitel ani "hodný" a bohatý srýček spasitel, neopak, oba typy jsou velmi nebezpeční 

http://respekt.ihned.cz/c1-37122670-co-zastavi-andreje-babise 

ZKRATKY NEEXISTUJÍ, jediné co funguje je západní model kapitalismu odpovědnost, poctivost a pracovitost, takové státy jsou nejbohatší

+1/0
29.10.2013 19:46

P40e85t23r 25Z80e63m93a72n 3595841142776

Mně bude spíš zajímat, jak ze zachová ten spolek ANO, až Babišovi doručí usnesení o pozitivním osvědčení, že byl agentem StB!!! Doufám, že pan Prezident se pak zachová, jak by se měl zachovat demokratický prezident a spolek ANO rozpustí!!!! Můj názor je, že spolek, u kterého není jisté, zda-li jeho předseda nebyl členem StB, neměl vůbec kandidovat v demokratických volbách!!!!

0/−2
29.10.2013 19:42

J30a18n 57K67o27z45i78r25e50v 2672673575378

Vy budete dobrej pacient. Takto se večer rozčilovat.

+3/0
29.10.2013 20:35

T54o17m67á79š 37B96r50a71b17e88c 2678116955176

On to tapetuje i jinde

+1/0
29.10.2013 20:42

D16a91n50i27e13l 33N63o59v14á98k 3643158832383

KSČ(M) a agent Falmer:-P.

+1/0
29.10.2013 21:45

M61i96l24a44n 54C56o33u36f49a65l 8913147763

Tyto úvahy tzv. politologů se mi líbí.Neschopní jedinci se živí na úkor jiných!

+2/−3
29.10.2013 18:20

D80a78l46i49b78o59r 43R81o17z44s74y26p39a33l 7310533176759

Podle logiky autora článku tedy patří Severní Čechy k pravicovým baštám.

+2/0
29.10.2013 18:07

M37i41l45a86n 77C36o69u86f61a61l 8583687243

Většina lidí se má asi dobře. Zlodějna vládnoucí kliky jim nevadí, nechť se chlapci napakují a sami budou rádi dál živořit! Zajímavé!

+1/0
29.10.2013 18:05

P77e47t41r 58S82t32a29r28o64s15t78a 6286248170108

To je pokrok, pan Čásenský si všiml, že existují Svobodní!

+7/0
29.10.2013 18:02

J78a40n 92S12e28m22i83k 4384497492429

Co se tyce "problemu tradicni levice" a jak nemuze pomyslet na vetsinu...

Hlavni problem neni ani tak to ze by vetsina nehlasovala pro levici(CSSD), ale spise to ze od dob Paroubka se CSSD zacala profilovat proti logice slusnych levicovych volicu- t.j. volicu ktere zajima socialni politika, podpora rodin, lidi co maji nizsi prijmy ale chteji spise nejakou vyjlidku nez davky.

A tady to je- jestlize CSSD zacala modelovat svuj program pro "davkare", slibovanim moderho z nebe, dalsich pridavku na vsechno, tak si logicky odhanela lidi levejsiho zamereni kteri ale vi ze plati dane, vi ze kazda dalsi davka se musi z neceho zaplatit, nebo se musi vyrobit dluhy.

ODS&spol si odhnala volice hlavne mafianstvim, CSSD zamerenim na jednu uzsi skupinu svych volicu jejiz zajmy a hodnoty jsou ale od vetsiny lidi co by ji chteli volit odlisne.

+7/0
29.10.2013 17:53

P58e70t51r 88L56o30u55š84a 4169123617853

Možná kdybyste psal háčky a čárky, tak by se to dalo číst.

To platí pro všechny ignoranty prznící češtinu !!!!!!!

+3/−6
29.10.2013 18:23

M88i93c34h52a17l 23M80i80l98l18e55r 9796602819282

kdyz nemas v hlave natolik prirozene inteligence, abys umel chapat text bez diakritiky, prestan se namahat a jdi o dum dal.

Nebo si zavolej na pomoc nekoho, kdo to umi.:-P

0/−1
30.10.2013 10:05

M75i22l59o34s56l29a42v 82P86e68c92k63a 5893703929602

Michale, nejde přece o to, že by někdo text bez diakritiky neuměl přečíst nebo mu nerozuměl. Pan Louša tím chce zřejmě jenom říct, a já s ním plně souhlasím, že je v Česku vhodné psát česky. Někteří takoví, jako jste právě vy, pane, takto skutečně przní český jazyk jen a jen proto, že jsou líní používat čtvrtou řadu kláves na svém počítači. Měl byste se nad sebou zamyslet.

0/0
5.11.2013 9:25

P24a72v37e41l 25O38t27i58s85k 2416351617

To není jen o zaměření na úzkou skupinu lidí, i když možná částečně ano, protože ČSSD dlouhodobě považuje všechny kdo dělají sami na sebe za zloděje a podvodníky, které musíme zkrouhnout a zdanit a to je si myslím dost velká chyba. Ale když se člověk podívá zpětně na ta čísla, tak je to skutečně tak dlouhodobě už po několikáté má problém levice i pravice dosáhnout většinu ve sněmovně.

+1/0
29.10.2013 19:33

J76a71n 42S42e76m68i72k 4664397892129

Tak jiste. Do urcite miry mate pravdu, ale je to o tom samem o cem pisi vyse.

V takovem Nemecku voli SocDem zivnostnici i podnikatele, i lidi se nadprumernymi prijmy, protoze vi cilem programu neni primarne uplacet urcitou cast volicu penezi jinych lidi. A ekonomicka politika neni zalozena na primitivni interpretaci keynesianismu typu kdyz napumpujeme pujcene penize do ekoomiky, urcite to zacne rust

+1/0
29.10.2013 20:29

R61e42n73é 90N68o30v53á86k 8275186479618

Automaticky zařadil voliče ANO k pravici. Neřekl bych. 

Pokud voličům ANO nevadil  v čele bývalý člen KSČ a spolupracovník STB, asi to nebyli pravičáci, ne?

Například Fišera zdůrazňované členství v KSČ potopilo jako prezidentského kandidáta. Dokud se o tom nemluvilo, v průzkumech vedl.....

Není to spíš tak, že levicové voliče "zmákla" už po třetí strana, která prohlašuje, že tradiční dělení na pravici a levici je přežitek? Nejdříve Bursíkovi zelení, pak VV a teď Babiš.

A ještě něco hlavně nesedí. Jestli je ANO pravicová strana, tak proč se hrne do spolupráce se socany? Vždyť by mohla dosáhnout pohodlnou většinu s ODS, TOP 09 a lidovci.  To chce své "pravicové" voliče naštvat?

Je to prostě takhle:  pravicové strany (lidovci se prohlašují za střed), získaly celkem 19,71 % hlasů a to je největší výprask pravice od roku 1989. Všechno ostatní jsou kecy....

+2/0
29.10.2013 17:33

R28e46n19é 89N43o95v31á16k 8975436119578

A ještě poznámka: až v únoru soud v Bratislavě rozhodne, že Babiš - agent Bureš - opravdu donášel STB, bude se z politiky poroučet. A jeho parta se pak rozsype...nebo to bude dřív, pokud bulvár získá z Ústavu pameti národa příslušné dokumenty....

+2/−1
29.10.2013 17:38

D34a90n30i31e56l 92N34o87v56á42k 3473398632953

agent Falmer je předsedou parlamentní strany,byl místopředsedou PS a žádný problém,tak proč případný problém s Babišem?

0/0
29.10.2013 21:43

T52o66m26á21š 81V73i59t62á94s80e58k 6329628768952

103 poslanců rozdělených do 4 politických stran Vám přijde jako pohodlná většina?

0/0
29.10.2013 17:43

D92a79l54i43b39o89r 21R94o61z66s95y61p53a37l 7390883756519

Souhlasím, stačí se podívat, kde ANO zvítězila. Severní Čechy rozhodně nepatří k baštám pravice.

+3/0
29.10.2013 18:05

J14a42k34u62b 41K27ř88í75ž59e41k 5671355

Běžte už s čtvrtstoletí starou minulostí do háje. Porovnám-li velikost problému vedení někoho ve svazku STB s lumpárnami a rozkrádáním veřejných peněz dnes, jednoznačně jako daleko větší vidím ten druhý. Žiji dnes a dnes se tvoří podmínky pro život mých dětí a vnoučat. Období 1948-89 se i u nás určitě negativně podepsalo na vnímání světa současného. Ale tehdejší svět už je pryč, naštěstí. Řešme aktuální problémy. A každý kdo je ochotný k tomu přispět je vítán. Závěrem-obávám se, že dělení na pravici a levici u nás moc nemůže platit, dosavadním politickým lídrům šlo především o zabezpečení sebe sama na úkor státu, tedy všech. Dnes je to spíš o slušnosti a ochotě odstranit rozkrádání společných peněz. O postupném uvědomování si individuální odpovědnosti za svůj život. A až prosazovaná míra této odpovědnosti určí pravicovost a levicovost, ale zatím jsme asi tak kousek před startem tohoto běhu...

+1/0
30.10.2013 6:02

P74e44t12r 34N79i46v54n58i18c61k23ý 3752144255297

A do toho budoucího světa tvých dětí tě má vézt člověk, který se pravděpodobně dobrovolně upsal STB? To má být morální autorita? Takový člověk nám má vykládat, jak je špatké krást a podvádět?

0/0
30.10.2013 8:02

R17a63d10i50m 53K29a42l86a34s 2910606552901

Od čerta k ďáblu:

Dle mého se voliči rozhodují i s ohledem na minulé roky a tradiční souboje ČSSD a ODS už přestaly být populární. Došlo k tomu i proto, že kromě jiného těmto stranám chybí tradiční silný lídr... Navíc se tyto strany včetně TOP09, VV a SZ vystřídaly ve vládě... A volič za uplynulých 20 let spokojený (obecně s vládami) není, byť každý z jiných důvodů... Potrestal především bývalé i současné vládní parlamentní strany. Uspěl tedy ten, kdo byl nový nebo staronový - ANO, Úsvit, lidovci (vládní lidovci si ovšem polepšili procentuálně jen nepatrně a stejně jako pro ostatní vládní strany se nějaký výrazný posun vpřed nekoná. Nabídli ale novou a pro voliče docela zajímavou tvář na pozici předsedy). Nejslabší je z tohoto pohledu SZ, které se návrat do PS nepodařil... Diskreditace SZ z Bursíkovy éry tedy byla značná a SZ si musí ještě nějaký pátek počkat. Ekologie je navíc u nás i kvůli jiným důvodům poměrně nepopulární obecně.

ANO a Úsvit spojuje to, že jde o v zásadě nová uskupení, mají neurčitou voličskou základnu (pravicové i levicové voliče) a silné lídry (podmínka nezbytná) - Babiše a Okamuru...

Teď už jen záleží, jak moc se v PS umažou, a kdo nový vyrazí do dalších voleb... Stále však probíhá hledání spasitele a čekání na zázrak či běh od čerta k ďáblovi... Přes VV k ANO a Úsvitu... k stabilní a mírně rostoucí KSČM, která se zatím umazat nemohla a k víře, že tak špatní Ti lidovci zase nebyli... a že to s nimi možná bylo lepší...

+1/0
29.10.2013 16:26

T12o22m10á45š 45B30r97a69b85e18c 2358146195386

Tak SZ byla v době Beránkova šéfování dost pod 3%. Bursík ji ve volbách dostal někam, kde dlouhodobě nemá předpoklady být. Takže podle mě dopadli celkem dobře, i když nějaké to 1-2% jít nahoru můžou.

0/0
29.10.2013 16:55

T49o64m22á73š 55B52r76a66b84e31c 2258696475556

Možná jsem to v článku přehlédl, ale kolik bylo prvovoličů a koho volili? Tady se akorát píše, kdo se kam přesunul, ale vůbec tu nejsou zahrnutí voliči, kteří šli k volbám poprvé

0/0
29.10.2013 16:20

J93a13k27u59b 10K75u68č79e97r18a 6920247412287

Tak ono jsou to všechno jen dohady, nikdo neví, jak to je doopravdy. :-)

+1/0
29.10.2013 16:27

T24o33m57á37š 46B36r81a51b47e98c 2368886915526

Jasně, ale tak započítat to tam mohli. Takhle to odfláknout :-P. Jinak ty prvovoliče (počet) statisticky dodat určitě jde :-)

+1/0
29.10.2013 16:51

F41r84a64n92t65i66š62e83k 12S51t16r22n48a88d 4534925579436

Z těchto voleb mohla ( spíš měla ) vzejít vládní koalice ČSSD s ANO 2011, 

s nevládní (= parlamentní ) podporou KSČM. Disponovala by ústavní většinou 130 poslaneckých mandátů !!!

To se nestane. Nestane se to zásluhou šéfa ANO 2011, miliardáře Andreje Babiše.  Heslo : " zvolte ANO - BUDE LÍP " bylo jenom lákavou vábničkou na politicky naivní voliče. Hlavním, dominantním cílem Andreje Babiše bylo, je a bude -  zabránit KSČM v participaci ( podílení se ) na moci výkonné. 

Vypadá to tak, že toto je jediným cílem politického hnutí ANO 2011.

+2/−2
29.10.2013 16:02

V83o52j52t13ě10c46h 88R27ů17ž66e30k 9749222110488

Jestli je to pravda, pak lituji, že jsem Babiše nevolil.

+9/−1
29.10.2013 16:05

R78a86d54i76m 18K58a48l62a57s 2690726352941

Osobně si myslím, že to co je hlavním cílem A. Babiše teprve zjistíme.

+4/0
29.10.2013 16:08

M30i68l12o57s54l42a41v 58J68a87n41o61u91š29e76k 3456763443308

Pokud by to byla pravda, získal by u mě pan Babiš velmi významné plus. Mimochodem jsem volič ANO (dříve ODS).

+3/0
29.10.2013 16:10

V40r10a47t49i74s16l12a65v 74D92i14v49i52š 5757264916229

pane Strnade, zabránit, jak Vy decentně říkáte, participaci moci KSČM na vládě, musí být prvořadou povinností každé demokratické strany.

+7/0
29.10.2013 17:25

L46i60b72o63r 55H16l47u38b84u87č76e96k 4550430807337

...zapomněl jste na Okamůru...to by byla koalice s nadústavní většinou 144 poslanců...a já doufám, že "ANO, bude líp (i když jsem pana Babiše nevolil)" - ale bez komunistů...R^

0/0
29.10.2013 18:50

V95l89a73d88i68m63í18r 79M36o38r91a93v94e37c 3218490523603

No. Já to vidím trochu jinak. Tradiční strany a to včetně ČSSD dostaly za vyučenou. Oni už tady dlouho předváděli, že to moc neumí, nebo lépe že chtějí hrabat jen pod sebe. Komunisti si mírně polepšili, jinak se pohybují zhruba na svých. Někteří bývalí voliči pravice vsadili na KDU-ČSL, hodně jich vsadilo na Babiše, zřejmě i bývalí ČSSD, slibujícího změny, ale ve stávajícím prostředí. Necháme se překvapit, zda jde řídit stát jako firmu. Třeba to jde, ale nesmí to dělat jako Salačová s Rathem. A zatím jenom cca 340 000 lidí (tedy 6,88%) touží po skutečné změně prostředí, po skutečné cestě ke konkrétní odpovědnosti a zodpovědnosti a to jak politické, tak vlastní ve formě referenda.

+4/−1
29.10.2013 15:59

L52i64b97o69r 66H46l91u43b37u76č27e76k 4960950587167

...to je reklama na svítání...???...zajímaly by mne nějaké detaily - třeba jako kdo rozhodne o odvolání "politického zločince" - pan Okamura, rada moudrých, vox popapuli...???...

0/0
29.10.2013 18:53
Foto

A71l52e29š 12P47r56e91s19l55e75r 5784184451902

K textu nemám připomínky, podobných komentářů je na internetu spousta. Zaujalo mě však téma zmíněné v diskuzních příspěvcích: Andrej Babiš a jeho mediální impérium. AB má nyní úplně jiné starosti, než se zaobírat personálním složením nejrůznějších redakcí. Očekávám však, že v řádu několika měsíců se na to soustředí a pro současné zaměstnance Mafry je podle mého nejdůležitější, jak dříve vycházeli se svým kolegou a nyní významným politikem ANO Martinem Komárkem. Ten bude určitě rozhodovat o tom, kdo zůstane, případně kdo odejde a kdo přijde...

+1/0
29.10.2013 15:59

F92r49a85n15t90i29š80e40k 90S14t32r32n70a73d 4514585219246

Pane redaktore Roberte Čásenský, přestaňte prosím s klamáním čtenářů, skončete s obelháváním voličů. ČSSD NENÍ LEVICOVÁ STRANA. ČSSD se změnila, opustila politickou levici, posunula se vpravo, stala se stranou politické pravice. Dnes je ČSSD STRANOU PRAVOSTŘEDOVOU. Zdůrazňuji, sociální demokracie uvízla         v přehuštěném pravém středu..

Levicová strana v žádném státě na světě, nerozbíjí neustále politickou levici.

Žádná levicová strana se nespojí - dokonce se dvěma pravicovými stranami najednou ! - proti skutečné levicové straně = proti straně komunistické.                   To zkrátka strana z levého politického spektra udělat nemůže, nesmí. Zradila by tím levicové voliče. A pokud to sociální demokracie učiní, potom nad veškerou pochybnost jednoznačně potvrdí, že levicová není, že je definitivně pravicová.

Vznikne-li koalice pravicových stran ČSSD, ANO 2011 a KDU-ČSL ... bude to znamenat jediné ... v českém státě ani po sedmi letech vláda pravice nekončí. Pravice bude pokračovat ve vládnutí jenom v poněkud pozměněné sestavě.

+1/−16
29.10.2013 15:47

J95a97k78u14b 77K10u40č50e27r51a 6760577892267

Myslím, že většina lidí ví o Bohumínském usnesení a přesto ČSSD volí, rozhodně to není žádná zrada - a na podobné názory jsem psal svůj komentář o řádek níž - myslím, že tady to sedí naprosto přesně.:-/

+2/0
29.10.2013 15:50

P63a28t41r35i83k 57Š20e52b25e51s70t88a 4213422346685

Už nehulte ;-D;-D;-D ČSSD a středopravice ;-DR^

Kdybyste napsal, že ODS je dnes spíše středolevice a má blízko k ČSSD, tak to OK...

Naopak ČSSD je dnes blížící se k ultralevici a liberální levice (středo-středo-levá) zastupovaná Dientsbierovci je dnes velmi marginální.

+6/−2
29.10.2013 15:51

R47a81d33i30m 96K30a93l94a70s 2800376902881

Dienstbier je jedním z prvních, který by se s KSČM do vlády spojil... to je ultralevičák...

+3/0
29.10.2013 15:53

P39a23t49r36i74k 41Š54e19b33e27s84t40a 4483872366885

máte to nějaké pomotané...

0/0
29.10.2013 15:55

R36a38d51i39m 83K27a18l19a18s 2920436302201

Ne, to nemám, jeho vstřícnost ke KSČM mnohokrát sám zmínil.

+3/0
29.10.2013 15:57

R41a88d86i38m 24K34a61l41a74s 2700166582361

http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-kandidatem-cssd-na-hrad-jirim-dienstbierem-pd8-/domaci.aspx?c=A120519_140909_domaci_kop

0/0
29.10.2013 16:00

P91a71t98r12i22k 89Š55e16b44e91s11t61a 4473102396325

mno to zmiňoval i Klaus...

0/0
29.10.2013 16:01

J28i64r33i 61B74e12d17r52n51i60c58e21k 2639737958751

jak je vse relativni - v CR jsou evidentne jedinci, kteri povazuji i socialni demokraty za pravici ..... ve Spojenych Statech by zas i treba takova ODS byla povazovana za levici (narodoveckou....) - inu Evropsti kovani levicaci musi byt fakt narez....

+1/0
29.10.2013 15:52

P67a77t67r80i26k 45Š92e40b18e30s85t81a 4523462236715

Z pohledu USA:

Svobodní = republikáni (možná i ti republikáni jsou více nalevo)

ODS, TOP09 = demokraté (levice)

ČSSD = ultralevice  v zájmu policejních služeb (jako komunistická strana)

KSČ = v zájmu zpravodajských služeb jako teroristická skupina

+4/−4
29.10.2013 16:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.