Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V neděli v noci se mění čas, o hodinu si díky tomu přispíme

Už v neděli se Evropa vrátí k astronomickému času. Ve tři hodiny ráno středoevropského letního času se měření vrátí o 60 minut zpět na dvě hodiny ranní času středoevropského. Změny času přitom každoročně vyvolávají mezi veřejností i politiky diskuze, zda jsou vůbec nutné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E38d47u76a78r33d 96B36l20a92z35e26k 1883910635695

prispi-ME??? Kdo MY???... Ono jak kdo “nezaujaty“ pisalku... Nekdo je ve sluzbe a nespi a nekdo se tim neridi ;-) Cili objektivneji by jste mel napsat: nekteri! lide!!!! si pospi, vy “MY“...

0/0
27.10.2013 12:11

M59a71r70i56e 11Z22e32l81e35n93á 2624131679661

Já osobně patřím k těm, na které umělé zásahy do běhu času působí negativně. Přežít se to sice dá, ale radost ani užitek z toho nemám.;-)

+1/0
27.10.2013 11:19

E71d76u10a68r26d 94B70l78a54z41e97k 1443730115135

zasahuje se do hodin casomiry!;-€ nikoliv do behu casu;-D

0/0
27.10.2013 12:12

K87a19r76e71l 21C57h19r76a89s63t14i56n21a 4823254300395

Změna času mi byla odjakživa lhostejná. Neměl jsem  s tím žádné problémy.Chápu však, že někomu to může vadit. Jsme však zralí lidé a dokážeme si snad poručit, když je třeba.

0/0
27.10.2013 10:50

P69a48v25e35l 57O72d96r92a90z15i39l 6714229377210

No, a debata se právě vede na téma, jestli je skutečně třeba.

+1/0
27.10.2013 12:04

E29d93u25a27r90d 90B19l56a94z86e45k 1643680835865

no prave proto nechapu sibovani s hodinami??? :-( (a mimochodem, casem pohnout nelze leda pohnout Zemi! ;-D)

+1/0
27.10.2013 12:14

P62a33v12e38l 94O58d74r55a25z22i82l 6794169277460

Podívejme se podrobněji na argumenty zastánců posunu času.

Třeba

"Kdo žije aktivně jistě ocení světlo po pracovní době. Omezenec bude omílat opak."

--

Takže takový autor tohoto "výroku" oceňuje, že v létě je, díky letnímu času, "déle světlo," když ho třeba vypustí z fabriky. To je pochopitelné. Jak se ale tento "aktivní člověk" smíří s tím, že právě díky aktuální změně času bude mít nyní světla po pracovní době o hodinu méně, než kdyby ke změně nedošlo?

Je to prosté. Takovému člověku to vůbec nedochází.

+1/0
27.10.2013 10:22

E63d62u52a83r62d 94B65l34a39z29e22k 1533370895925

přesně tak nechápe že má víc času jen protože mu hodiny pouze nalhavají že je uz vic  hodin a že pouze začal dřív a pouze opet driv skončí v praci nic víc. resenim je take posunuti zacatku pracovni doby a take driv skonci a neni nutne hned sibovat hodinami a vsem vnutit take vstat driv... zemedelci a stavari naopak musi zachovat zacatek s rozednenim a naopak pri rechodu na LEC  zacatek o hodku odlozit... co by tam o hodku driv po tme babuncovi ze. ale chapu ourady ze jom za tmy byt v kanclu neva nez pokafickuji je svetlo a zda sejim pouze ze to rychlejc uteklo ve skutecnosti rano v praci napul prospali;-€

+1/0
27.10.2013 12:20

J13i23ř16í 38M80a37n42d26á77t 4467732770136

.

0/0
27.10.2013 10:14

P43a20v83e90l 19O40d34r92a79z16i87l 6314379927810

Hvězdné argumenty pro šaškování s časem:

"Můžeme déle posedět s přáteli a nemusíme svítit"

"Je více času na sportování"

apod

;-D

To můžete i bez šaškování s časem, stačí prostě začít o hodinu dřív ;-D

+4/−1
27.10.2013 9:48

M26a51r30t84i62n 21S98v76o51b35o89d13a 4478833168204

Tak začněte vy o hodinu později,ne? Nevidím v tom rozdíl.:-)

+2/0
27.10.2013 10:01

P83a91v31e24l 55O38d12r23a13z96i22l 6954349837100

A proč bych měl? Protože někteří pitomci potřebují úřední změnu času, jinak by potmě zabloudili? ;-D

+4/−1
27.10.2013 10:08

M86a55r26t73i57n 60S20v65o13b66o67d58a 4118163918494

Pane Odrazile, pokud se podle SEČ stmívá kolem 8hodin večer(neberte slunovrat,ale např. konec července ) a rozednívá kolem3.30 SEČ,tak je rozhodně lepší ten čas posunout,když většina národa spí ještě pár hodin po rozednění a spát chodí několik hodin po západu slunce. To by mohl pochopit i člověk,jako vy.

Posun času západu a svítání je u nás skoro 4 hodiny,ale naše hodiny stojí. Proto je posun času na SELČ aspon částečné "narovnání" tohoto rozdílu. Jestli to nechápete,jeďte si celý rok podle vlastního času. Nám posun času prostě vyhovuje,tak nám ho neberte, my jsme s ním spokojení. Možná to bude tím,že by po příchodu z práce žijeme aktivně a denní světlo nám nic nenahradí. Pro váš vrcholový gaučing je tma lepší,to uznávám,tak si zatahněte žaluzie a nechte nás na pokoji. Hezký den.;-)

+2/−1
27.10.2013 10:23

P86a68v32e95l 10O23d47r53a24z38i27l 6874499257730

Váš pokus o urážku je naprosto ubohý a na úrovni MŠ.

Vaše argumentace je rovněž ubohá, když máte rád denní světlo po příchodu z práce, tak proč se tu bijete za to, že jste dnes o hodinu toho světla přišel?

Vy nebudete moc chytrý, že ne?

0/0
27.10.2013 10:28

M91a51r47t43i86n 72S36v54o98b27o87d63a 4558963368954

Nevím,jak moc chytrý jsem,nebo ne. Nejsem jako vy,nemám jasno o vlastní genialitě,jako vy. A pokus o urážku? Ne. Nechci vás urážet,jako to děláte vy vůči mně. Ještě vám poradím- zkuste najít nějaké překlapy či pravopisné chyby,tím mě "dostanete" dokonale. A budete mít konečně vrch. Já odcházím,je hezky,jdu jako dárce orgánů jezdit na motorce,než nám to lidé,jako vy zakáží,pro naše dobro samozřejmně. Hezký den.

0/0
27.10.2013 10:42

P30a62v19e53l 73O38d83r86a48z12i12l 6454399727700

Sice pozdě, ale přece jste se dokázal zachovat jako chlap a uznat chybu.

0/0
27.10.2013 10:44

M50a39r74t26i20n 66S28v29o22b41o68d14a 4178453668504

Kde jsem jako uznával jakou chybu,demagogu?

0/0
27.10.2013 16:36

M26a28r17t63i77n 95S50v45o17b64o97d41a 4848363958814

Pokud nedokážete pochopit,že je lepší spát v době,kdy je tma a pracovat/sportovat v době,kdy je světlo,je veškerá debata marná. Nejde o "bloudění tmou",to je asi váš problém, a to i ve dne. Problém je ten,že většina aktivit po tmě dělat nejdou,nebo jsou při umělém osvětlení méně "kvalitní". Prostě chci mít po práci co nejdéle světlo a tmu až tehdy,kdy jdu spát. SELČ v létě tento čas dává a každý rozumný člověk to chápe a vítá. Hlupák bude hledat problémy v něčem tak nicotném,jak v tom,že musí 2x za rok přeřídit těch pár hodin a hodinek,co doma má.

0/0
27.10.2013 10:39

P38a75v58e88l 39O85d69r76a11z50i77l 6834689307480

No to je právě to, čemu nerozumím. Chcete mít po práci co nejdéle světlo, a proto podporujete přechod na SEČ.

To je přece naprostá pitomost.

0/0
27.10.2013 10:41

M30a97r84t83i37n 75S93v73o98b93o66d61a 4218343438914

Ne,já obhajuji SELČ.

0/0
27.10.2013 10:43

P26a59v39e38l 58O55d36r63a55z50i16l 6234109217800

Ne, vy obhajujete střídání času.

0/0
27.10.2013 10:44

P24a68v43e10l 56O10d98r30a86z63i75l 6634329777740

P.S. víte, co je nejhorší? Není to štelování hodinek.

Je to fakt, že i lidé, kteří neumí logicky uvažovat, mají volební právo.

0/0
27.10.2013 10:42

M44a42r19t33i27n 53S40v70o91b92o44d38a 4428313628934

Odrazil,volební právo by měl mít hlavně ten, kdo platí do rozpočtu,čili platí daně. Ono logické uvažovaní je relativní. Příkladem jste vy sám. Plácáte tu nesmysly a jste přesvědčen,že jste logik a chytrý chlap. Přitom jste obyčejný demagog,to v lepším případě, v tom horším jen obyčejný hlupák... Vyberte si sám.

0/0
27.10.2013 16:40

V62á27c79l96a27v 21V77l42č91e95k 1728750614946

R^ změna času je nesmysl a otrava ;-€

+1/0
27.10.2013 22:08

M33i57c88h21a18l 95M88i81l66l50e52r 9766502659272

IT idnesu si uzivaji nedelniho spanku spravedlivych a pocitac zrejme nebyl nastaven, aby cas automaticky zmenil

0/0
27.10.2013 4:36

M67i76c66h91a11l 57M83i35l60l63e66r 9986262379542

nekdo dosel do redakce a presteloval pocitac v 6rano na 5 rano.

Tak preji vsem v Cesku dobre standardni jitro:-)

0/0
27.10.2013 5:14

M77i78c75h67a45l 55M27i34l34l73e22r 9946762369292

casy podani prispevku se jeste nezmenily, ty jsou u vas porad jeste na letnim casu.

tady u nas je ted 12: 37odpoledne a vy byste v Cesku meli mit 2:37 SEC, ne 3:37 SELC, jak to ukazuje

0/0
27.10.2013 3:34

M75i54c59h74a25l 38M80i73l13l20e97r 9956342539182

jeste bych chtel k debate dole dodat, ze na rozdil od vas my v Australii mame v dubnu az rijnu 3 casove zony, ale od zacatku rijna do zacatku dubna 5. To proto, ze cim blize k rovniku (u nas smerem na sever), tim mensi rozdil mezi delkou dne a noci. Proto staty Queensland na severovychode, zapadni Australie (vcetne australskeho severozapadu) a Severni Teroritorium zustavaji na standardnim case po cely rok a jsou to jihovychodni staty s 73% australske populace, ktere prechazeji na letni cas.

Letni cas mame na jihovychode nepretrzite od 1971, puvodne od konce rijna do zacatku brezna. Pak se zacalo experimentovat s daty podle potreb a uvazeni jednotlivych statu. Nejvice ovlivnena je pochopitelne Tasmanie a ta si ustavovala drivejsi zacatek, ale ani nejlidnatejsi staty NSW a Victoria se nemohly shodnout na ternimu, takze jsme navic k 5 zonam jeste meli ruzne zacatky a konce v jihovychodnich statech a casove tu 2x v roce, v rijnu a breznu, vladl chaos!

Na soucasnem standardizovanem modelu pro jihovychodni Australii jsme se konecne ustavili od 2008 - prvni nedele v rijnu az prvni nedele v dubnu.

0/0
27.10.2013 4:09

M79a60r37t88i70n 75M18a14i20k98s43n52a92r 3794163808572

A v tom se nekdo vyzna? :D

+1/0
27.10.2013 6:04

M15i83c18h16a34l 11M98i73l14l74e65r 9696482309732

od 2008 uz ano.

Akorat si musi pocitat, ze krome jeho zony jsou 4 dalsi a ze plati:

kdyz NSW, Vic, ACT, Tas = 0,  SA= -0.5, Qld= -1, NT= -1.5, WA= -3  a je to v suchu.:-)

0/0
27.10.2013 6:42

M25a54r23t83i16n 15S60v21o71b44o60d40a 4728453108664

Tady je vidět,že když je někdo normální,tak to jde. Jen blbečkové v Česku mají deprese kvůli jedné hloupé hodině. Nedivím se,ž e jsme světu k smíchu.8-o

+1/−3
27.10.2013 8:59

P32a62v92e21l 26O47d83r77a60z63i83l 6954209477650

Dokonale ukazujete, jak strašně jste omezený.

+2/−2
27.10.2013 9:43

M88a35r28t96i79n 94S10v74o95b92o22d73a 4558923388634

Samozřejmně. ;-D Jak jinak. Co tam máte dál?

+1/−1
27.10.2013 10:01

P72a46v52e13l 76O36d14r35a41z75i61l 6304319197500

Asi vám nedochází, že nejde o specificky český problém, ale jak píšu, to je tou omezeností.

+1/−1
27.10.2013 10:09

P15e54t34r22a 74N65o15v66á56k65o98v98á 7528916894498

No my to nějak rozdýcháe, když skoro všichni spíme.

+1/0
27.10.2013 4:57

P96e89t47r 52R16o70m38á84n98e85k 8314277734784

no vida, právě koukám na hodiny a na každých je jinej čas... jsem si říkal, že tady něco nehraje

0/0
27.10.2013 3:10

M64i55r30o17s28l30a79v 62Č96a66p78e94k 2463765378615

Podstata je v tom, že dochází k posunování času. Osobně mi to vadí zdravotně. Ať je klidně letní či zimní čas, ale ať jeden zůstane celý rok a nemění se. :-P

+2/0
27.10.2013 0:18

V50l35a63d39i83m66i43r 11Z76a68b34l35o53u47d41i87l 6917191789910

Mne to vyhovuje, tak jak to je. Miluju letni dlouhe noci, je to paradni brouzdat se nalehko oblecen mestem, prirodou, nebo si to jen vychutnavat na balkone, ci zahrade, nebo pivni zahradce, proste kdekoliv, vzdy a vsude to za to stoji a vzdy si ten cas s radosti kvuli tomu presunu.

+4/−3
26.10.2013 20:53

M33i70c19h85a10l 33M67i57l68l93e10r 9336652449942

kdyz jsme byli na dovolene v Evrope v dobe kolem letni solstice, bylo to neuveritelne jak v Parizi bylo jeste v deset vecer svetlo, ohnostroj ve Versailles byl az k jedenacte hodine vecer.

+2/0
27.10.2013 3:39

P63e43t93r97a 22N28o39v58á94k53o19v59á 7358906134378

Letní noci jsou už z principu krátké, nicméně je neovlivní to, jaký máme čas. V létě bude noc vždycky stejně dlouhá.

+4/−1
27.10.2013 4:58

M96a45r37t72i41n 49S63v16o25b19o73d17a 4758453688904

Paní Nováková,velice se mýlíte.

Problém letních nocí je ten,že jsou krátké,ne dlouhé a jsou velice asynchronní se SEČ. Stmívá se kolem 20.00SEČ a svítá kolem 3.00 SEČ.

Proto je lepší SELČ,který "posune"  stmívání na cca 21.00 a svítání na 4.00. Nebo vy snad chcete,aby se stmívalo v létě v 8 a světlo bylo už ve tři? Trochu nesmysl,ne?

+3/−1
27.10.2013 9:24

P57a82v96e92l 92O95d60r61a73z74i64l 6754499967760

Paní Nováková napíše "Letní noci jsou krátké" a pan Svoboda napíše "Velice se mýlíte, letní noci jsou krátké, ne dlouhé."

Pan Svoboda si zaplatí kurs čtení.

V létě se stmívá až v deset, takže přestaňte blábolit nesmysly.

+1/0
27.10.2013 9:46

P53a41v95e64l 95O91d13r54a10z36i78l 6884489207630

V deset SELČ, takže devět SEČ.

0/0
27.10.2013 9:46

M23a36r62t60i75n 37S96v19o40b46o83d62a 4968753728234

pan Svoboda se "upsal",chytrý člověk to pochopí,hlupý se toho chytí...

+3/0
27.10.2013 10:02

P19a48v64e41l 21O20d49r75a86z12i82l 6704249147570

Pan Svoboda dostává vlastní medicíny.

+1/0
27.10.2013 10:10

M49a96r60t47i11n 24S72v68o78b44o11d58a 4798423948374

Ano, v deset kolem slunovratu, v červenci už v devět. Nesmysly píšete vy, už odshora...

0/0
27.10.2013 10:04

P81a86v27e39l 34O16d98r52a73z60i75l 6574929667820

To asi záleží na tom, co kdo považuje za "stmívání."

Já v létě dobře vidím i v deset. Tečka.

0/0
27.10.2013 10:11

P15a82v96e85l 11O58d73r57a49z49i69l 6304409617390

Letní noci jsou krátké.

Letní noci budou krátké i když byste si čas neposunul.

Dokonce byste i bez posunu času mohl brouzdat nalehko oblečen městem či přírodou.

Váš příspěvek, kromě té faktické chyby, nedává smysl.

0/−1
27.10.2013 10:46

V16l80a59d30i94m52i83r 78Z50a49b54l86o86u35d65i79l 6127951389280

samozrejme jsem tim myslel noc bilou...

0/0
27.10.2013 15:03

D61a93v40i45d 62H33u46r77k69a 3140743471221

Na nic to nemá vliv. Myslíte, že to, že slunce vyjde o hodinu později nás poznamená? Max tři dny po změně. Přece v Košicích nebo v Hamburku mají na hodinkách stejně jako my a rozdíl v tom, kdy Sluníčko vyjde je hodina.  A mrkněte třeba na Kanáry. Tam je to ještě posunutější a žijou tam....:-)

+6/−2
26.10.2013 18:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.