Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Belgii se zřítilo letadlo s parašutisty, 11 lidí zemřelo

Poblíž města Fernelmont na jihovýchodě Belgie se zřítilo malé letadlo. Převáželo skupinu parašutistů. Stroj vzlétl z letiště Temploux, asi deset minut poté se zřítil do polí. Nikdo z cestujících nehodu nepřežil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a35n 92R37a86d25e43c77k38ý 5796574897316

Krutá ironie.:-/

0/0
20.10.2013 14:47
Foto

K49o80s78t50a54s 22J80o39a66n42i86d32i56s 2782368341

z funkčního letadla bych nevyskočil, ale v tomto případě bych se o to asi fakt pokusil...

no, věřím že to taky zkoušeli.. :/

+1/0
20.10.2013 10:00

K35a74r69e83l 73B18a34r62t97á84č38e81k 9352969612285

skoda ze nestacili vyskocit....

0/0
20.10.2013 10:46
Foto

V52l51a29s85t27a 48C31o32u26f92a13l 7917159159405

Letadlo padá pěkně dlouho a ten pocit není nic moc. Zažil jsem to dvakrát a skončilo to zraněním.

0/0
20.10.2013 14:05
Foto

D45a16n53n13y 15M87a15z56a41n56e26c 2514690835985

vy jste 2x zazil pad s letadlem, jo? ;-D

0/0
20.10.2013 14:14
Foto

V14l68a80s68t78a 15C58o50u16f85a53l 7477669799145

Ano. Létám od patnácti let. Jednou po startu mi vysadil motor a spadnul jsem asi ze 70ti metrů. Podruhé to bylo asi z 800 metrů. Bál jsem se vyskočit. Letadlo šlo řídit, tak se mi ho povedlo dostat na pole. Můj instruktor byl Víťa Nohel. Ten se dvakrát vystřelil. Zranil si obě nohy. Můj kamarád se ještě na Vojenské akademii musel vystřelit. Přežil. Dva roky po nástupu do Pardubic se zabil. Takových kluků je více. Frantu Kružíka z Náměště sestřelili nad Polskem. Poznal jsem ho v Křižanově, kde jsem začínal létat. Přežil.

+1/0
20.10.2013 14:25
Foto

V42l56a92s53t91a 74C80o93u56f39a46l 7947879399115

Vystřelení ze Su7 přežil i Víťa Koudelka od 20. pluku z Náměště. Ten mne také učil létat. Tuto situaci zažije a přežije řada pilotů. Většina se nějak zraní. Bohužel, pokud letadlo plné parašutistů ztratí křídlo a řiditelnost, nemají šanci a musí počítat se smrtí.

+1/0
20.10.2013 14:33

J95a60n48a 27V87y44s21k45o35č35i86l65o46v27á 8607508489754

to je hrozné...:-(

+1/0
20.10.2013 14:44
Foto

V36l24a68s58t25a 90C34o33u74f33a39l 7427199699205

Je. Ten polský kluk, který omylem sestřelil Frantu Kružíka (při noční prověrce polské PVO si sednul do hotovostního Migu namísto do cvičného a když ho na Frantu navedli a ten mu ještě pomohl rozsvícením forsáže, aby ho stíhač lépe viděl, od jeho křídla vyletěla skutečná raketa a trefila zezadu přímo výstupní trysku motoru) se po dvou letech zabil při cvičném letu.

0/0
20.10.2013 14:50

V15i88l91é97m 49K91l69i30k20a 5673285156191

Dobrý večer, díky za osobní vzomínky, jen si moc nedokážu představit, jak si někdo může splést pohotovostní letadlo s cvičným.. to si ten pilot nevšiml, že má podvěšené rakety? nebo se u těch cvičných vozily nějaké makety (k nerozeznání od skutečných)..??

0/0
20.10.2013 16:24
Foto

V43l76a94s88t97a 28C60o25u41f47a44l 7577929649685

Dobrý večer. Situace se stala přesně takto. Letadla vypadají naprosto stejně. Pouze cvičné registry mají na těle černé pruhy. Ostré rakety jsou většinou celé bílé. Jinak vypadají stejně. První chybu udělal pozemní personál polského letiště. Když nešel spustit motor Migu s cvičnými registry, posadili pilota do hotovostního letadla s ostrými raketami. Druhou chybu udělal mladý polský pilot, který během navedení na cíl v podobě československého Su7 byl tak zaujat situací, že zapomněl, kde sedí a provedl přepad cíle metodicky naprosto správně. Ovšem s odpalem skutečné rakety. Franta si z toho pak často dělal srandu, že uslyšel ránu a myslel, že do něj Polák zezadu narazil. To samé se stalo v 1990 nebo kdy u 5, stíhacího pluku v Bechyni. Když Franta pochopil, co se děje, už visel na padáku. Kluk se mu potom chodil omlouvat do nemocnice a několikrát se navštívili. Sám se potom zabil.

0/0
20.10.2013 16:32

V86i16l91é25m 26K55l41i37k68a 5513975836661

Děkuji za vyvětlení.. Ač atheista, po Vašem povídání musím říci: "Díky bohu za katapulty" :-).. Holt všichni jsme jen lidi a chybujeme..

0/0
20.10.2013 16:50

V92i58l90é95m 84K24l88i97k37a 5493445906181

P.S. trochu jsem se nechal unést s pozdravem, v ČR ještě zdaleka není večer, já se teď nacházím trochu jinde a už se chystám do hajan...:-).. takže spíše Dobré odpoledne!

0/0
20.10.2013 16:52
Foto

V93l72a51s56t50a 56C36o10u43f13a75l 7137879629125

OK. Kde jste? Já jsem teď týden doma. Potom letím do Ruska. Nejste v Kazachstánu?

0/0
20.10.2013 16:54

V49i36l46é98m 44K92l32i82k56a 5473715776741

Ne ne.. trochu dále.. Ningbo, Čína..:-)

0/0
20.10.2013 16:58
Foto

V70l58a65s56t33a 17C60o67u84f21a10l 7517569669585

Tak to jo. Tam jsem nikdy nebyl. Dostanu se nejdál do Taškentu v Uzbekistánu, do Dušanbe v Tadžikistánu a do Astany v Kazachstánu. Pošlete mi prosím kontakt na vlasta.coufal@mail.ru

0/0
20.10.2013 17:00

V54i24l92é96m 61K86l58i11k12a 5453565256711

Tak již se stalo..

0/0
20.10.2013 17:07
Foto

V89l94a18s78t78a 61C38o83u46f28a78l 7797129439635

Potvrzuji příjem. Dobrou noc. Musím do práce.

0/0
20.10.2013 17:11

V24i46l57é86m 36K72l38i41k54a 5743265866221

Díky za konstruktivní diskusi, dobro noc!

0/0
20.10.2013 17:23

P57e63t21r 76Ř91e88h77á89k 7129302718

oběti byli?

+1/0
19.10.2013 23:17
Foto

M93i37c74h17a95l 23B26ě58l53k93a 3852652874689

...Belgičané ;-)

+1/−1
20.10.2013 0:49

P87e97t61r 63Ř63e14h62á74k 7269362828

Aha. Tak teď už chápu, proč oběti BYLI...protože TI Belgičané. Jsem to já ale mamlas. No proto taky nemůžu psát do "novin". My staříci holt pořád ještě píšeme u ženského rodu v minulém čase to tvrdý. Ale díky za objasnění ;-)

+1/0
20.10.2013 1:27

F17r12a86n23t64i73š22e25k 84H91á97j96e30k 2446419571665

R^

0/0
20.10.2013 10:45
Foto

M43i27c70h96a33l 17B13ě89l26k35a 3482262194299

Ono by v tomhle případě šlo obojí, ale je pak určitá tendence upřednostňovat životné tvary. Jinak by se někdo zeptal, proč Belgičané byly :) ale uznávám, že je to trošku nešťastná formulace, asi bych raději napsal, že oběti byly z Belgie. Ten odstavec vkládal večer kolega a pochází, koukám, patrně z agentury.

0/0
20.10.2013 10:52

V21i48l34é87m 21K38l44i87k30a 5733505126751

Neokecávejte to, tady je to jednoznačné: "oběti byly" :-)

0/0
20.10.2013 16:27

J89a10n40a 28V31y55s94k41o97č64i85l83o93v83á 8337478479734

Však také má být tvrdé y, pane Řeháku. Měl jste správný pocit.

0/0
20.10.2013 14:45

H97o75n72z85a 58F95á55t30o29r 2319545964960

Mě na tom zaujalo jak je v článku zmiňováno, že se nehoda stala v Belgii, Belgičanům, ale letadlo se zřítilo ne v Belgii, ale u Valonské vesnice. U nás to možná nevyzní, ale v řeči, ze které byl článek evidentně přeložen, je to dost rýpnutí do "živého".

0/−1
19.10.2013 22:05

E56v30a 40Č23e88r84n17á 9264693232877

"Viděl jsem, jak dvoumotorovému letadlu během letu upadlo křídlo"

"Na palubě malého jednomotorového stroje byli členové ..."

+1/0
19.10.2013 20:59

J23a82k48u14b 26S54t21a49š81e10k 8514368134132

Koukal na špatný letadlo... (nebo neuměl počítat motory)

nicméně je to smutná ironie, parašutista a nepřežije pád letadla;-(

0/0
19.10.2013 21:03

E51v44a 71Č11e36r72n85á 9114673382627

Případně takto:

"Viděl jsem, jak velkému dvoumotorovému letadlu během letu upadlo křídlo i s motorem."

"Na palubě toho, co zbylo, tedy malého jednomotorového stroje byli členové ..."

+2/0
19.10.2013 21:18
Foto

M62i69c43h61a40l 56B37ě61l83k72a 3742572514139

Dobrý večer, původně byla na tomto místě zpráva o pěti větách a postupně bobtnala, jak přibývaly nové upřesňující informace. Citát z článku je jedna z vůbec prvních svědeckých výpovědí, která se dostala za hranice Belgie, proto jsme se ji rozhodli v textu - s drobným pozdějším upřesněním - nechat. Nemějme to svědkovi za zlé, v jeho situaci bychom se možná také přepočítali.

+2/0
19.10.2013 23:03

E73v20a 14Č24e96r15n93á 9374203472507

Svědkovi bych to za zlé neměla, spíše bych čekala v článku zmínku např. "ačkoli svědek hovořil o letadle jednomotorovém, pravděpodobně se jednalo o stroj dvoumotorový". Ovšem přítomnosti živého redaktora zde na diskusi a jeho vysvětlení si cením natolik, že je vše negativní zapomenuto. Děkuji. :-)

0/−1
19.10.2013 23:08
Foto

M44i25c43h49a11l 22B25ě19l50k63a 3842762864509

Přímo za zmiňovanou citací stojí tento dovětek: "Později se ukázalo, že se nejednalo o dvoumotorový, ale jednomotorový stroj." Nepochází z mé dílny - letadlo spadlo několik minut před "střídáním stráží" v redakci, nějakou dobu jsem přesluhoval a pak definitivně předal štafetu - takže nevím, kdy jej kolega doplnil. Dost možná až po Vašem příspěvku.

+1/0
19.10.2013 23:34

E52v23a 73Č28e39r75n86á 9304963612627

Ano, až po.

0/0
20.10.2013 10:22

K81a85r69e33l 68B35a58r95t21á95č41e93k 9222829602595

to jste frajer...je vidim poprve ze se redaktor respektive autor clanku  ozval odpovidal primo v dizkuzi...mate moje sympatie...

+1/0
20.10.2013 10:43

L47u10b49o88š 42P26i72n53d90u29r 6187790710625

Pokud letadlu upadlo křídlo tak asi následně stroj skončil v rotacích.Z toho se už asi nedá vyskočit :-( ...

+3/0
19.10.2013 20:15
Foto

V24l27a81s85t28a 35C55o84u80f37a35l 7807759549215

Nedá. I kdyby se to podařilo, hrozí náraz do rotujícího trupu a jistá smrt.

0/0
20.10.2013 14:07

L29i61b45o78r 26T48h29e56i71m30e64r 7229250417496

asi byli v civilu = bez padaku :-)

0/−4
19.10.2013 19:18

L26u78k34á57š 81O23m22á35č63k34a 5141624281216

Že nevyskočili co....

+2/−4
19.10.2013 18:49

L63a60d50a 28N42o71v66a71k 4112553237

když ti odpadne za letu křídlo.., je to vevnitř jako v mixéru.. Blbě se hledaj dveře, natož skákat..

+9/0
19.10.2013 18:58

J93a69n 19P65i63v23a39r52n41í21k 1558563273721

No pokud se letadlu ulomí křídlo, tak pohyb uvnitř je téměř vyloučen. Pokud nebyli připoutáni, tak se tam mleli jak nudle v bandě. Tady by jim pomohl jen katapultRv

+5/0
19.10.2013 19:03

D96a17v35i81d 53M22u85n10z44a18r 3698242924826

a co padaky ?

+1/−3
19.10.2013 17:36

V69i81l53é77m 78K43l86i52k12a 5693105206731

Sakryš taky si říkám.. kdo jiný by měl mít šanci než parašutisti...

+1/−1
19.10.2013 17:40

V19á86c10l17a14v 33R55o44s64e41n89b56e43r37g 6929347112957

Pokud se zřítilo krátce po vzletu (v malé výšce), tak jim padáky byly k ničemu.

+3/0
19.10.2013 17:48

J48a29n 56K82o58z66á77k 3773825848536

Píšou po 10 minutách...

0/0
19.10.2013 18:19

V14i65l80é42m 47K76l23i44k10a 5643905476471

Za deset minut mohli s přehledem nastoupat dva kilometry.. a to už je i na pár parádiček ve volném pádu..

+1/0
19.10.2013 18:21

M14a50r63i30o 45T16r93n27k11a 6730603908270

Pisu ze svedok videl ako im odpadlo kridlo to potom ide dole ako kamen a ani padak ti nepomoze ina porucha tak by asi tie padaky pouzili.

+3/0
19.10.2013 18:28

V36i38l43é39m 35K49l69i89k60a 5743185236941

No pokud upadlo křídlo, tak letadlo nejde dolů jako kámen, ale spíše ve vývrtce.. nicméně máte pravdu, že v takové situaci se z něj dostává jen velmi těžko..

+3/0
19.10.2013 18:37

M60a79r89i10o 40T57r81n18k77a 6180133568420

To som aj myslel nie ako kamen ale uz sa neda plachtit a tak by mali dostatok casu na vyskocenie. Takto chudakom neostal cas na nic :(

0/0
19.10.2013 18:41

V75i89l36é12m 91K30l51i29k49a 5843105706391

Pravda, pravda.. odstředivá síla s gravitací je sviňa...

+1/0
19.10.2013 18:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.