Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maturita je rozbitý teploměr, testování špatný lék, řekli školákům politici

Jako u lékaře to chvílemi vypadalo na předvolební diskusi středoškoláků s kandidáty stran. Marcel Chládek přirovnal maturitu k rozbitému teploměru, Ondřej Liška testování školáků k léku, který se neosvědčil. Politici se ale před teenagery chovali vcelku ukázněně, mluvili k věci a nezvykle často spolu souhlasili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F71r23a28n30t44i72š26e72k 44E95l67i91á84š 6197893225716

Ke vzdělávání by se neměli vyjadřovat politici a jiní hloupí lidé, třeba celebrity. Maturity jsou nutné proto, že ukazují skutečné duševní schopnosti studentů. Samozřejmě jsou administrativně zbytečně náročné.

0/0
20.10.2013 10:36

O82t94a16k38a35r 39K87e32s55s54l31e57r 7606268847621

dobre, statni maturita je spatna - ale kdo z vas, politici, rekl, ze ji zrusi:-)

0/0
19.10.2013 15:58

V94i55k24t34o98r 27Š15e12d35i73v60ý 8226821880276

On hlavně nikdo nenabízí nic lepšího. :-/

0/0
19.10.2013 16:06
Foto

Z66d38e96n24ě64k 80H71a45v82r39a96n88č27í93k 5247832785827

Stejně nechápu proč musí mít skoro každej maturitu, když z nich vznikaj nezaměstnaný a přitom chybí řemeslníci , který musej nahrazovat cizinci.Upřímně přiznávám že školství za komunistů bylo lepší a to jsem pravicový volič.

+3/−3
19.10.2013 14:37

F39r89a62n74t87i71š65e88k 14E13l60i78á75š 6497663375646

Maturita je nutná pouze ke studiu na vysoké škole. I bez ní získáte ukončené středoškolské vzdělání.

0/0
20.10.2013 10:37

J29i63ř11í 29N80o32v20o41t93n12ý 5380878177204

Testování je diagnostika a je užitečné.

+1/0
19.10.2013 12:58

V89i80k39t52o97r 63Š90e49d35i58v74ý 8756681830136

Jenže taková diagnostika může ukázat na školu, která bere peníze ale neprodukuje maturanty na očekávané úrovni. To je velké riziko - proto ten křik.

0/0
19.10.2013 22:23

M62a56r31i88e 38Z93e29l77e62n57á 2674521439921

Omlouvám se předem všem diskutujícím za formu, ale teď právě ve mně bouchly saze

Probůh, co ty děti, studenti a učitelé komu udělali, že se jim už tolik let rozhádaní politici mstí tím, že každý prosazuje za každou cenu "ten správný model" školství jejich partaje?!

Koncepce stíhá koncepci, vyučovací metody a penzum požadovaných znalostí se mění snad častěji než ponožky, státní i soukromé školství bojuje o přežití od voleb k volbám, finance, které by měly končit na školách si bezostyšně rozebírají desítky všelijakých rádoby poradenských institucí nenažraných politických šíbrů a lobbistů!

Jak dlouho si veřejnost (rodiče) ještě nechají tohle duševní mrzačení svých dětí líbit?

:-(Rv

+4/0
19.10.2013 12:52

M68a36r11t96i91n70a 96M46o96u67d72r73á 7790373526539

R^

+2/0
19.10.2013 15:18

J15a62n 35F37r40o54l16í97k 6776250695134

Politické debaty na půdě škol by měly být před volbami zakázány. Automobilka v Kolíně ukázala Zemanovi Mantinely. Také bych zakázal návštěvy politiků v nemocnicích a LDN. Často nemohoucí dostanou jen ten jeden správný volební lístek.

+2/−4
19.10.2013 11:23

R75a93d39i21m 57P55o65l31á73š78e75k 9226163269599

Ale ono to je možná dobře, že taková diskuze proběhla. Politici v předvolebním zápalu se odhalí. Za půl roku, za rok, dávno po volbách a volebním zápalu je poto třeba si takovou diskuzi přehrát a hned je to vidět.

Například se odhalil Liška, lídr strany Zelených lhářů, svým tvrzením o tom, že školy by neměly vychovávat odborníky dle požadavků firem. (Asi by chtěl, aby za státní peníze školy studentům vymývaly mozky a dělaly z nich zelené aktivisty) Ostatně to už podle mých informací některé školy dělají.

+5/−1
19.10.2013 11:40

J63i26r64k24a 90K34o18c52h 7154264153625

cetl jste ten clanek ? nebo jste se ani neobtezovoval.

cituji:  v prostorách Knihovny Václava Havla ... to je nekde na pude skoly ?

0/0
19.10.2013 11:54

K24a30r12e28l 76K10ů92r69k13a 9380609257333

Milí prvovoliči, volili jste VV a Dobeše? Volili jste ODS a TOP?  Tak si nestěžujete a běžte je volit znovu. Volte výkalouska, Kchárla von Rohypnola a zjistíte, že školství je nedůležité a že je potřeba ho redukovat, ne-li z části úplně zrušit. Nebo volte Babiše, ten vůbec neví, že nějaké školy existují. A splní se váš sen - nebudete muset proti své vůli chodit do škol.

+4/−3
19.10.2013 10:48

P71e30t79r36a 85N22o31v24á94k52o80v22á 7118776774678

Kalousek nám možná utáhne opasky, ale znovu nás nezadluží (dokonce mám pocit, že i něco z dluhu splatil), a až přijdou další povodně, tak neřekne, že není kde brát a nenasadí povodňovou stovku na daně.

+4/−3
19.10.2013 11:39

R50a34d93i51m 92P51o11l71á59š98e22k 9226553569359

Kalousek by nás nezadlužil jako celek. Ale utáhl by opasek zase  tak, že ti nejméně vzdělaní by kvůli recesi ekonomiky nejspíš nesehnali práci a zadlužili se  za nás všechny. A navíc by zase tyto ne vlastní vinou nezaměstnané šikanovali a dehonestovali dalšími nucenými pracemi zdarma a ponižující přihlašováním na pointech na poštách.

Fakt je ale, že pokud se dostanou k moci oranžovci a začnou důsledně plnit volební sliby, budou muset toli zvýšit daně zaměstnavatelům, že ti nebudou schopni zaměstnávat tolik lidí a potom ti nejméně vzdělaní na tom budou prakticky stejně jako za Kalouska.

0/0
19.10.2013 16:53

F64r48a89n29t14i38š26e28k 13E83l47i28á76š 6307153755316

Dobeš byl, ve srovnání s Buzkovou, naprosto skvělý ministr. Fiala by nijaký ministr, člověk bez názoru, ale vášš příspěvek se mi líbí.

0/0
20.10.2013 10:41

H24o12n61z13a 66F73á40t29o28r 2179755864100

Ano, jistě, pánové mají pravdu.

A teď bych jim radil, aby se postavili na stupínek a za pár měsíců sdělili třídě, že jich třeba deset ze třiceti propadá (to by tak odpovídalo, aby úroveň byla tam, kde bych si představoval), poté si počkali na odpoledne na davy rozzuřených rodičů, na ráno na pohovor s ředitelem a zanedlouho se na ně budeme chodit dívat na Úřad práce, abychom viděli, jak vypadá zásadový politik-učitel.

+4/0
19.10.2013 10:30

R18a67d48i27m 26P72o20l58á73š39e34k 9166893679549

Jistě, aby se to tak dalo udělat, nejdřív by se toto muselo ustát.

0/0
19.10.2013 11:41

D32a33n 50J53a33n 9899970539936

Pokud výsledky jakékoliv zkoušky hraničí se 100% úspěšnosti ROZHODNĚ něco není v pořádku.

Zkouška je vždy určitou SELEKCÍ.

A základ je aby zkouška byla nastavena STEJNĚ pro všechny.

Jakékoliv vyjímky jsou vždy krokem zpět.

+11/−1
19.10.2013 10:27

P31e97t74r59a 98N84o30v49á41k13o75v79á 7798596144418

Přesně. Proto by maturita neměla být známkovaná, ale bodovaná. Protože dítě z učňáku může mít u maturity z češtiny skvělý výsledek, nicméně pro gymnázium to bude výsledek průměrný. Nicméně proto si dítě z učňáku nezaslouží mít trojku. Zaslouží si mít počet bodů, který při srovnání ukáže, že dosahuje průměru gymnazisty a špičky mezi studenty učiliští.

+5/0
19.10.2013 11:42

P64e72t50r 72R36o96m75á16n85e95k 8944667324624

Jenže dobrá škola by měla mít zájem na tom, aby například ta maturita měla úspěšnost 100 %. A měla by je připravit ne na 100% úroveň znalostí, ale na víc. Maturita není soutěž ani selekce (!), ale potvrzení, že studenti do školy nechodili zbytečně.

0/0
19.10.2013 13:04

V20i20k24t53o94r 27Š97e60d58i87v18ý 8846731860906

Aha. Maturita za docházku. Tu na mnoha školách máme - proto takový odpor proti státní maturitě, ta optimistických 99,9% kazí.

0/0
19.10.2013 14:05

R73a52d72i45m 21P67o26l56á80š67e34k 9316683729129

Mně ty řeči politiků připomínají předvolební politické žvásty. V reálnem životě se prakticky skoro každý dostane k nějakým zkouškám, které nezvládne a vyletí z nich.

Absolvent tudíž zkoušky, které nezvládne, vyletí z nich a musí je opakovat, potřebuje, aby se tyto překážky naučil zvládat. A taky aby se naučil vybírat si podle svých schopností nerhrnout se na to nepožadovat to, na co nemá.

Je tudíž potřebné, aby určité procento školáků maturitu i vysokou školu  neudělalo, asi tak podle mně třetina.

Pokud se to neudělá, zaděláváme si na bezpracné rozdávání maturitních vysvědčení a vysokoškolských diplomů i idiotům s IQ 90 , kteří jsou navíc z té školy přesvědčení, že vlastnictví toho papíru je opravňuje k automatickému získání zaměstnání s platem od dvojnásobku průměrného platu výše. Přitom v praxi je často nezaměstná nikdo, protože potencionálnímu zaměstnavateli nejsou schopni nic přinést.

Sice naši úředníci se budou moct chlubit dokonalými statistikami vzdělanosti, které budou dohánět statistiky vzdělanosti nejvyspěleších zemí, ale ekonomická prosperita z toho nebude.

+1/0
19.10.2013 10:16

K89a62r27e77l 91K65ů65r35k63a 9850439147243

A kde je chyba? Ve společnosti. Schopný učitel nebude dělat za 16 tis. Jde pryč a zůstanou tam jenom ti, co jsou jinak bez práce. Na střední školu se dostanou žáci i se čtverkami. Školství řídí lidé, kteří tomu vůbec nerozumějí. Takový Liška, Dobeš, Kuchtová, Kopicová, Buzková...nikdo z nich o školství nic neví. Vzdělání přestává mit smysl, protože titul je možné snadno získat. A potom tady máte vzdělané odborníky JUDr Hašek, Judr. Benda, JUDr. Řápková......  Jdu zvracet pane moderátore.

0/0
19.10.2013 10:57

R62a63d51i32m 87P24o21l53á31š30e20k 9946923629429

No, společnost masové vysoké školství nenastavila. To naši politici a potom na jejich příkaz úředníci. A potom populisté, kteří počítají s tím, že jinak obtížně umístitelní uchazeči o práci  jim budou vděčni za těch dalších pár let, které stráví v závětří vysokých škol jakoby učením místo hledáním práce. Žvásty o tom, že absolvováním vysoké školy se podstatně zvýší pravděpodobnost získání práce a průměrný plat platí jen statisticky jako průměr  pro vysokoškoláky jako celek. Těmto výše uvedeným  "vysokoškolákům" těch několik let placených státem na vysoké pravděpodobnost zaměstnání a jejich nástupní platy zvýší jen nepatrně nebo vůbec. A to už je kapacita personálního trhu pro zaměstnávání vysokoškoláků prakticky vyčerpána. Neboli personalisté byli nuceni už na prakticky všech možných pracovních pozicích zvýšit požadované vzdělání ze středoškolského na vysokoškolské, protože jinak by se jim na tato pracovní místa hlásili jen ti, co se ani na vysokou nedostali. Tudíž lidi ještě mnohem méně použitelní než tato kategorie vysokoláků absolventů.

0/0
19.10.2013 11:35

M85i70c94h38a86l 56M96i54l67l95e94r 9356182279192

vsechny maturity by mely byt pisemne, stejne zadani pro vsechny studenty, krome maturit z cizich jazyku, kde je nutna vedle pisemky i ustni zkouska.

Potom by uplne vsichni studenti meli stejne podminky a ne nejake "osobne urcene, zacharanovaci doplnkove otazky" pro nektere studenty, ktere nejsou fer vuci ostatnim studentum - nebo naopak otazky urcene k potopeni nesympatickych studentu.

Pisemka ma pevne zadani a bud latku znas nebo ne, bud umis nebo neumis. Z pisemky se nelze vykecat oklikou jako pri ustni zkousce a nelze dostat zachranny pas v podobe doplnkove otazky.

+3/−2
19.10.2013 9:34

J58o77s62e12f 93V26a26l11a 9430543613583

zkousky testem jsou problemove vzdy, protoze asi neni mozne zarucit, aby urcita, treba i drobna cast studentu neznala otazky dopredu. vzdy se totiz najde nekdo, kdo otazky z centra jeste pred maturitou za uplatek proda dal. Za druhe : ustni projev je to, kde jsou v soucasnosti jsou nejvesti mezery - nejenom ze nove generace maji cim dal vesti problemy v komunikaci, ale u ustniho projevu se neda ani opisovat

+1/−1
19.10.2013 10:04

D68a42n 16J81a97n 9129320499926

pokud kantor CHCE tak opisovat rozhodně nelze. A pokud se nepletu tak sedí každej sám. A pokud kantor vyhlásí že opisování = vyhození od zkoušek a bude mít odvahu dostát slova tak je to férovka.

Ústní má opodstatnění jen u jazyka.

Aneb co je psáno je dáno.

+2/0
19.10.2013 10:31

M89i14c26h67a64l 19M82i36l92l87e12r 9356222709422

ano, sedi kazdy sam. Navic dozor nedelaji kantori, kteri nemaji pristup ani ke dverim tridy ve zkouskovem obdobi, ale osoby rekrutovane z lidi bez konekci se skolou nebo maturanty (musi podepsat mistoprisezne prohlaseni a za pripadne falesne prohlaseni se jde k soudu), pod externi smlouvou.

Vsechny mobily, ipody atd se musi nechat ve skrinkach nebo na stole u dozoru. Hodinky sundat a dat na stolek pred sebe. 

Zruseni vysledku zkousky za podvod je UPLNA samozrejmost, ktera je studentum vstepovana do hlavy od zacatku jedenacte tridy. Prvni vysetrovani incidentu dela reditel, poda pisemnou zpravu nezavisle statni klasifikacni komisi, ktera rozhodne s konecnou platnosti. I treba "zapomenuty mobil" v kapse je zkonfiskovan, zkontrolovan zda neobsahuje nejake poznamky ke zkouskam. V nejlepsim pripade o nej student prijde do konce sk.roku, coz je asi 4-5 tydnu. V pripade ze obsahoval poznamky ke zkouskam, je poslan klasifikacni komisi k dalsimu prosetreni a verdiktu a student o nej prijde aspon na 3-4mesice.

Kazdy clen dozorciho personalu ma formular, do nehoz se zapisuji vsechny incidenty behem kazde zkousky a posilaji se spolu s pisemkami klasifikacni komisi. Studenti nejsou u pisemek vedeni jmenem, ale studentskym cislem a teprve u konecnych vysledku se cislo prevede na jmeno.

0/0
19.10.2013 11:34

M41i90c67h26a68l 68M61i83l35l96e37r 9226602239952

"vzdy se totiz najde nekdo, kdo otazky z centra jeste pred maturitou za uplatek proda dal." NESMYSL a same vymluvy!!

 Mluvim ze zeme, ktera ma MNOHALETOU zusenost v tomto smeru a zadani pisemek jsou kazdorocne vyborne zabezpecena.

Opisovat se NEDA. Stolky jsou dost vzdaleny od sebe, max.pocet studentu v jedne tride je 24 a dozor je prisny. (jsem jeden z nich uz od 2006, takze mam zkusenost). Navic se musi rekrutovat z osob naprosto bez konekci se skolou, uciteli nebo maturanty.

0/0
19.10.2013 11:18

J32o85s77e25f 67V72a46l44a 9390173423743

jsem rad, ze to tak vehementne dobre myslite. Proc tedy opakovane dochazi k tomu, ze cast nebo cele texty jsou nekde pristupne ( napr. zde http://zpravy.idnes.cz/dalsi-prusvih-scia-prijimacky-byly-na-webu-predem-f7v-/domaci.aspx?c=A100312_1349718_domaci_nos, ale pokud vim, bylo neco i na pravnicke fakulte ) Je sice fakt, ze to NIKDY nebylo u maturit, ale spravne bych mel napsat "nikdy nebylo prokazano"

0/0
19.10.2013 13:26

V49i65k59t32o56r 70Š73e50d17i44v16ý 8796331380306

Pokud vím, tak u nás v posledních letech otázky neutekly. Je jisté podezření, že na některých školách otevřeli obálky dřív, jenže jak to dokázat.

0/0
19.10.2013 14:17
Foto

H90o69n36z95a 32P22r96o65v26a57z95n12í69k 8948551387187

On upřímně řečeno ani funkční teploměr nikoho nevyléčí.

+8/0
19.10.2013 9:33

J36o93s21e28f 74V73a80l50a 9850723873873

"Škola už není tak hlavním zdrojem informací jako dřív" Za takovy citat z ust politika by melo byt povoleno stredoveke muceni osoby, ktera neco takoveho vyslovi. Skola neni od toho, aby do zaka hustila informace, skola je od toho, aby studenta naucila sam se ucit, naucila ho logickemu mysleni nebo analyze a synteze informaci. Z toho duvodu pocitacova gramotnost je presne to, co se muze clovek naucit sam a o co se vubec skola nemusi starat. Ale to, aby student byl schopen precist knihu, vyhmatnout podstatne a udelat z toho strucny referat, to je presne ucel skoly. a k tomu zadne tablety ve skolach nepomuzou, prave naopak.

+6/−2
19.10.2013 9:28

L79u96k91á39š 52H54o73f12m20a20n 1613524102436

Jako hlavní důvod zavedení nových maturit bylo právě to testování: poznají se výsledky žáků každé střední školy, na základě nichž by měla škola dostávat více peněz a rodiče se na základě toho mohou rozhodnout, zda tam poslat dítě nebo ne.

...státní maturita běží už snad 3 roky a kromě prvního roku, kdy zveřejňovali aspoň ty nejlepší školy, jsem si nevšiml, že by se tyhle výsledky zveřejňovaly...

0/−1
19.10.2013 9:19

M74a60r67t14i54n60a 16M96o52u39d26r11á 7250953556559

Tady jsou výsledky z loňska, prý kompletní:

http://www.mattahurry.cz/maturitni-zebricky-2012-jaro

+2/0
19.10.2013 9:34

J45i49ř18í 76P45o59k14o72r27n50ý 6811355968260

Když středoškolák absolvuje 4 roky a potom dostane jednu blbou otázku a vyletí u maturity, tak něco není rozhodně v pořádku. Osobně bych maturity zrušil, ušetřilo by se spoustu financí a mladí lidé by se nemuseli stresovat. Pokud na školu nestačí, vyletí většinou už v prváku, vyhodit ale člověka poté, co má za sebou čtyři ročníky je zrůdnost. Problém vidím v tom, že pár zakomplexovaných lidí to berou tak, že "když jsem musel já, tak vy taky...". [>-]EU

+1/−8
19.10.2013 9:13

L41u68k28á41š 97H29o81f81m27a37n 1803814542626

ukažte mi někoho, kdo maturitu nedal. ne ve smyslu, že ji nedal v květnu, ale že ji nedal ani na žádný opravný pokus. Vždycky to dají, třeba na 2. nebo i 3. pokus.

Zakončení studia nějakou souhrnnou zkouškou je normální, stejně tak to je i na VŠ a ne jenom v ČR...naopak mi přijde jako větší tragédie, když někoho 3. vyrazí od státnic na vysoké škole a může se jít klouzat...

+2/0
19.10.2013 9:21

J23o50s38e77f 55V64a73l22a 9430323963253

takovy nazor muze mit jen ten, kdo na maturitu proste nema. Pri maturite maji profesori strach pokladat njake komplikovanejsi otazky uz z toho duvodu, aby maturant nezpanikaril -> v zasade by to vrhalo spatne svetlo i na profesory, kdyby maturant vyletel. A kdysi byl okruh kandidatu na podzimni maturitu znamy tak 6 mesicu dopredu, a ti "na seznamu" meii dostatek casu u maturity presvedcit, ze latku dohnali.  Ostatni sice mohli u maturity i zazmatkovat, ale rozumny profesor je bud zachranil nebo dal doplnujici otazku, o ktere jasne vedel, ze ji student musi umet. Maturita byla brnkacka - proti tomu co je za zkousky na VS.  P.S. je opravdu priznacne, ze se hleda chyba tam, kde neni - to ze kazdy nasledny maturitni rocnik ovlada latkumene a mene, je prokazatelne

+7/0
19.10.2013 9:23

J55i94ř86í 14P78o79k10o36r96n56ý 6821835968350

Nejsou všichni kantoři stejní a vylít někoho u maturity za to, že neuměl odpovědět jednu otázku a má uzavřený 4. ročník je u mě hloupost. Budu si stát na svém. :-)Rv

0/0
19.10.2013 12:01

J72i62ř32í 80D95i63a15t51k59a 6758226130781

Především by mne zajímalo, jaké výsledky měl u dalších předmětů a podle toho bych posuzoval. Např. pokud by byly za 3 a za 4, tak bych se na jednu otázku nevymlouval. ;-)

0/0
19.10.2013 14:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.